ODLUKA
O MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA VRŠCA

("Sl. list grada Vršca", br. 1/2021 i 3/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, pravni status mesne zajednice, imovina mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, broj članova saveta, nadležnost saveta mesne zajednice, postupak izbora članova saveta mesne zajednice, raspuštanje saveta mesne zajednice, prestanak mandata članova saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, učešće građana u vršenju poslova mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Vršca.

Seoske i gradske mesne zajednice

Član 2

Ovom odlukom obrazuju se 22 seoske i 6 gradskih mesnih zajednica kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.

Cilj obrazovanja mesnih zajednica

Član 3

Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa stanovništva u selima i gradskim naseljima.

Statut mesne zajednice

Član 4

Mesna zajednica ima svoj Statut.

Statutom Mesne zajednice uređuje se: broj članova Saveta mesne zajednice; kriterijumi za izbor članova Saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice; način odlučivanja Saveta mesne zajednice; broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela Saveta mesne zajednice; pokretanje inicijative i peticije građana, dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Pravni status

Član 5

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom Grada Vršca i ovom Odlukom.

Mesna zajednica ima svoj pečat i račun.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 6

Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.

Pečat mesne zajednice

Član 7

Pečat mesne zajednice je okruglog oblika u kojem je u koncentričnim krugovima na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom ispisan tekst: Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Grad Vršac i naziv mesne zajednice, a u dnu pečata naziv naseljenog mesta u kojem je sedište mesne zajednice. Saglasnost na izgled i sadržinu pečata daje nadležni organ AP Vojvodina.

U mesnim zajednicama na čijem području žive pripadnici nacionalnih manjina, tekst pečata se ispisuje i na jeziku i pismu nacionalne manjine. Saglasnost na izgled i sadržinu pečata daje ministarstvo nadležno za poslove uprave.

Imovina mesnih zajednica

Član 8

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.

Mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama grada Vršca, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice.

Obrazovanje mesnih zajednica

Član 9

Na teritoriji grada Vršca obrazovano je 28. mesnih zajednica i to:

1. Mesna zajednica - "XII Vojvođanska brigada" u Vršcu obuhvata severo-istočni, istočni i jugoistočni deo grada i tome pripadajući deo atara, čiju granicu čine: tromeđa katastarskih opština Vršac, Veliko Središte i Malo Središte, granicom atara katastarske opštine Veliko Središte do raskrsnice asfaltnog puta prema Velikom Središtu i dalje putem do grada; ul. Podvršanska do ugla Prizrenske i ul. Paje Jovanović; deo ul. Paje Jovanovića od raskršća sa Podvršanskom do ugla Abraševićeve; Abraševićeva od raskrsnice sa ul. Paje Jovanovića do ul. Nikite Tolstoja; Nikite Tolstoja, od ul. Vuka Karadžića do raskršća sa ul. Dimitrija Tucovića; ul. Dimitrija Tucovića od raskršća sa Nikite Tolstoja ulicom, dalje asfaltnim putem za Mesić do granice atara katastarske opštine Mesić, isključujući ovu ulicu i put; na severoistoku granicom ove opštine, zatim granicom katastarske opštine Malo Središte do tromeđe katastarskih opština Vršac, Veliko Središte i Malo Središte.

Području ove Mesne zajednice pripadaju obe strane ulica navedenih u stavu 1.

2. Mesna zajednica - "Žarko Zrenjanin" u Vršcu prostire se na jugoistočnom delu grada i pripadajućem delu atara ove katastarske opštine i obuhvata ul. Žarka Zrenjanina od raskršća sa ul. Dimitrija Tucovića; dalje asfaltnim putem prema Beloj Crkvi, zatim delom granice katastarskih opština Straža, Vojvodinci, Kuštilj i Jablanka do tromeđe katastarskih opština Vršac, Mesić i Jablanka; starim putem Vršac - Sočica, obuhvatajući ga do raskršća asfaltnog puta Vršac - Mesić; zatim ovim putem do grada, ul. Dimitrija Tucovića do raskršća sa ul. Žarka Zrenjanina.

3. Mesna zajednica - "Paja Jovanović" u Vršcu obuhvata središnji deo grada čiju granicu čine sledeće ulice, uključujući i pomenute ulice: Ul. Stevana Nemanje od Trga zelena pijaca do ugla Ul. Prizrenske i Paje Jovanovića; Ul. Heroja Pinkija, od Ul. Stevana Nemanje do raskršća sa Ul. Dimitrija Tucovića; Ul. Dimitrija Tucovića od raskrsnice sa Nikite Tolstoja ulicom do Ul. Gavrila Principa, isključujući Ul. Dimitrija Tucovića; Ul. Gavrila Principa neparna strana do Ul. Branka Radičevića, a parna strana ove ulice do Ul. Dimitrija Tucovića; Ul. Branka Radičevića od raskrsnice sa Ul. Gavrila Principa do ugla Ul. Nikole Tesle, Ul. Nikole Tesle od raskrsnice sa Ul. Branka Radičevića do Trga Nikole Pašića, uključujući i Trg Nikole Pašića; Ul. Žive Jovanovića od Trga Nikole Pašića do Ul. Sinđelićeve, izuzimajući Ul. Žive Jovanovića; Sinđelićeva ulica od raskrsnice sa Ul. Žive Jovanovića do Trga Svetog Teodora Vršačkog, uključujući i Trg Svetog Teodora Vršačkog; Ul. Kumanovska do Trga zelena pijaca, isključujući Trg zelena pijaca.

4. Mesna zajednica - "Bratstvo-jedinstvo" u Vršcu prostire se na severnom delu grada i pripadajućem delu atara ove katastarske opštine, a granica ide međunarodnim putem Vršac - Vatin - državna granica, od granice atara katastarskih opština Vršac, Mali Žam; dalje granicom atara katastarske opštine Mali Žam, katastarske opštine Veliko Središte do asfaltnog puta Vršac - Gudurica; zatim ovim putem do grada, izuzimajući put; Podvršanskom ulicom, Ul. Stevana Nemanje, izuzimajući ih; Trgom zelena pijaca; Ul. Miloša Obilića; Vojvode Stepe do međunarodnog puta; međunarodnim putem do granice atara katastarskih opština Vršac i Mali Žam.

5. Mesna zajednica - "Drugi oktobar" u Vršcu obuhvata južni deo grada i pripadajući deo atara čiju granicu čine asfaltni put Vršac - Pavliš do granice atara između ove dve katastarske opštine, izuzimajući ovaj put, do grada; Ul. Zagorke Malivuk Pop Marinkove ulice; Ul. Zmaj Jovina od ugla Ul. Pop Marinkove do raskršća sa Ul. Žive Jovanovića; Ul. Žive Jovanovića od raskršća sa Ul. Zmaj Jovinom do Ul. Drugi oktobar; Trg Nikole Pašića; Ul. Nikole Tesle od Trga Nikole Pašića do raskršća sa Ul. Branka Radičevića; Ul. Branka Radičevića od raskršća sa Ul. Nikole Tesle do ugla Ul. Gavrila Principa; Ul. Gavrila Principa od ugla Ul. Branka Radičevića do ugla Ul. Dimitrija Tucovića, izuzimajući put i sve navedene ulice; Ul. Dimitrija Tucovića do raskršća sa Ul. Žarka Zrenjanina; Ul. Žarka Zrenjanina od raskršća sa Ul. Dimitrija Tucovića i dalje put za Belu Crkvu, izuzimajući ovu ulicu i put, do granica atara katastarskih opština Vršac i Straža (granicom katastarskih opština Potporanj, Ritiševo, Pavliš do asfaltnog puta Vršac - Pavliš na granici ovih atara).

6. Mesna zajednica - "Živa Jovanović" u Vršcu prostire se na severozapadnom delu grada, obuhvatajući i pripadajući deo atara na tom delu i granice joj se nalaze: od međunarodnog puta Vršac - Vatin - državna granica i to njegovog dela na granici katastarskih opština Vršac i Mali Žam do grada; Ul. Vojvode Stepe i Miloša Obilića, isključujući ove ulice i međunarodni put; Trg zelena pijaca; Trg Save Kovačevića i Sinđelićeva ulica, isključujući ove ulice; Ul. Žive Jovanovića od Ul. Drugog oktobra do ugla Zmaj Jovine ulice; Ul. Zmaj Jovina od ugla Pop Marinkove ulice do raskršća sa Ul. Žive Jovanovića; Pop Marinkova ulica; Trg Andrije Lukića; Ul. Zagorke Malivuk, Pavliški put; zatim ovim putem, izuzimajući ga, do granice atara katastarskih opština Vršac i Pavliš, granicom atara katastarske opštine Pavliš do takozvanog "sabirnog kanala"; sabirnim kanalom, isključujući ga, do tromeđe katastarskih opština Vršac, Vatin i Margita; područje naseljenog mesta Vršački Ritovi, granicom katastarskih opština Vatin i Mali Žam do međunarodnog puta Vršac - Vatin - državna granica na mestu gde preseca granicu atara katastarskih opština Vršac i Mali Žam.

7. Mesna zajednica Vatin obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Vatin.

8. Mesna zajednica Veliko Središte obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Veliko Središte.

9. Mesna zajednica Vlajkovac obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Vlajkovac.

10. Mesna zajednica Vojvodinci obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Vojvodinci.

11. Mesna zajednica Gudurica obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Gudurica.

12. Mesna zajednica Zagajica obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Zagajica.

13. Mesna zajednica Izbište obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Izbište.

14. Mesna zajednica Jablanka obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Jablanka.

15. Mesna zajednica Kuštilj obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Kuštilj.

16. Mesna zajednica Mali Žam obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Mali Žam.

17. Mesna zajednica Malo Središte obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Malo Središte.

18. Mesna zajednica Markovac obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Markovac.

19.Mesna zajednica Mesić obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Mesić.

20. Mesna zajednica Orešac obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Orešac.

21. Mesna zajednica Pavliš obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Pavliš.

22. Mesna zajednica Parta obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Parta.

23. Mesna zajednica Potporanj obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Potporanj.

24. Mesna zajednica Ritiševo obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Ritiševo.

25. Mesna zajednica Sočica obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Sočica.

26. Mesna zajednica Straža obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Straža.

27. Mesna zajednica Uljma obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Uljma.

28. Mesna zajednica Šušara obuhvata ovo naseljeno mesto i KO Šušara.

Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice

Član 10

Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice mogu podneti najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika i Gradsko veće.

Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Gradskom veću.

Savetodavni referendum

Član 11

Ako oceni da je predložena promena opravdana, Gradsko veće dostavlja Skupštini grada predlog za raspisivanje savetodavnog referenduma.

Skupština grada, u skladu sa zakonom, raspisuje savetodavni referendum na kome se građani, koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum, izjašnjavaju da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.

Skupština Grada dužna je da raspiše savetodavni referendum za deo teritorije grada na koji se predlog iz stava 2. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga, koji je potpisalo najmanje 10% građana sa biračkim pravom na tom delu teritorije Grada, najmanje jedna trećina odbornika ili Gradskog veće.

U odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.

Skupština grada u roku od 30 dana od dana održavanja savetodavnog referenduma donosi odluku o obrazovanju, odnosno ukidanju ili promeni područja mesne zajednice većinom glasova od ukupnog broja odbornika Skupštine grada.

Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.

Prilikom utvrđivanja predloga za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice izmenu, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.

Mišljenje Saveta mesne zajednice o promeni područja i ukidanju mesne zajednice

Član 12

Gradsko veće je dužno da pre utvrđivanja predloga odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.

Savet mesne zajednice će se izjasniti u roku od 10 dana od dana dostavljanja nacrta odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice.

Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.

II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE

Javnost rada

Član 13

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:

- objavljivanjem odluka i drugih akata na oglasnoj tabli mesne zajednice;

- izdavanjem biltena, informatora, preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;

- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama organa grada i ovom Odlukom;

- i na drugi način utvrđen Statutom mesne zajednice i aktima Saveta mesne zajednice;

- u mesnim zajednicama na čijem području žive pripadnici nacionalnih manjina, mesna zajednica svoje informacije i obaveštenja objavljuje i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.

Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža

Član 14

U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Savet mesne zajednice

Član 15

Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom odlukom.

Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.

Za člana Saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je predložen za člana Saveta mesne zajednice.

Predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

1. Članovi Saveta mesne zajednice

Broj članova Saveta mesne zajednice

Član 16

Savet mesne zajednice može imati 3,5 a najviše 7 članova.

Broj članova Saveta utvrđuje se Statutom mesne zajednice.

Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.

Broj članova saveta mesne zajednice utvrđuje se statutom mesne zajednice, tako da u mesnoj zajednici do 500 stanovnika savet ima 3 člana, u mesnoj zajednici od 500 do 2000 stanovnika ima 5 članova, a savet mesne zajednice preko 2000 stanovnika ima 7 članova.

Teritorijalni princip

Član 17

Članovi Saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.

Primena teritorijalnog principa

Član 18

U mesnim zajednicama izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena lista kandidata za celo područje mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice može se propisati da pojedini zaseoci ili delovi gradske mesne zajednice imaju svoje članove u Savetu mesne zajednice.

U skladu sa teritorijalnim principom, u slučaju iz stava 2. ovog člana, svaki zaselak i svaki deo gradske mesne zajednice bira svoje članove Saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen Statutom mesne zajednice.

2. Raspisivanje izbora

Član 19

Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbor člana Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.

Rokovi za raspisivanje izbora

Član 20

Izbori za članove Saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova Saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.

Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za Savet mesne zajednice, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 2. ove odluke.

Pravo predlaganja kandidata za člana Saveta mesne zajednice

Član 21

Kandidata za člana Saveta mesne zajednice do 500 stanovnika predlaže najmanje 10 birača sa teritorije te mesne zajednice, a kandidate za člana Saveta mesne zajednice koja broji preko 500 stanovnika, predlaže 30 birača sa teritorije te mesne zajednice.

Birač može svojim potpisom overenim kod organa nadležnog za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa, da podrži samo jednog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Predloženi kandidati daju overenu pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.

Izabrani kandidati

Član 22

Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju.

Ako dva ili više kandidata dobiju jednak broj glasova, glasanje za te kandidate se ponavlja.

IV SPROVOĐENJE IZBORA

Član 23

Izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica, birački odbori i Drugostepena izborna komisija.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada, odredaba ove odluke i Statuta mesne zajednice.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Svi organi i organizacije grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica

Član 24

Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom odlukom.

Stalni sastav Izborne komisije

Član 25

Izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana koje imenuje Skupština grada.

Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar izborne komisije imaju zamenike.

Članovi Izborne komisije imenuju se na period od 4 godine, a po isteku mandata mogu biti ponovo imenovani.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.

Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Nadležnost Izborne komisije

Član 26

Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;

2) određuje biračka mesta;

3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;

4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica;

5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica;

6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

7) utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica;

8) proglašava listu kandidata;

9) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;

10) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;

11) odlučuje o prigovorima podnetim u postupku izbora za članove Saveta mesne zajednice;

12) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica.

Birački odbori

Član 27

Birački odbori rade u stalnom sastavu.

Birački odbor u stalnom sastavu čine predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.

Biračke odbore imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Članovi biračkih odbora i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Članovima Biračkih odbora i njihovim zamenicima prestaje članstvo u Biračkom odboru kad prihvate kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne i Drugostepene izborne komisije.

Predlaganje članova biračkih odbora

Član 28

Predsednici biračkih odbora, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih odbora imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini Grada.

Odborničke grupe koje ne pripadaju skupštinskoj većini predlažu jednog člana i njegovog zamenika.

Nadležnost biračkih odbora

Član 29

Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica i ovom Odlukom.

Biračka komisija se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračke komisije određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica, u roku 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove Saveta mesne zajednice.

Ako izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i lokalni izbori, izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode birački odbori imenovani od strane Gradske, odnosno Republičke izborne komisije.

Ograničenja u imenovanju članova biračkih odbora

Član 30

Isto lice ne može istovremeno da bude član dva biračka odbora.

Članovi biračkih odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana Saveta mesne zajednice.

Članovi i zamenici članova Izborne komisije, biračkih odbora i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.

Ako je birački odbor sastavljen suprotno odredbi stava 3. ovog člana, birački odbor se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.

Zamenici članova biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u biračkom odboru ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.

Zamena člana biračkog odbor

Član 31

Zamenu člana biračkog odbora vrši Izborna komisija najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.

Prilikom imenovanja i zamene članova biračkih odbora, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 30. ove odluke.

Drugostepena izborna komisija

Član 32

Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije.

U pogledu utvrđivanja sastava Drugostepene izborne komisije, primenjuju se odredbe ove Odluke koje se odnose na Izbornu komisiju.

Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.

Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.

Rad Drugostepene izborne komisije

Član 33

Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.

Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na četiri godine i mogu da budu ponovo imenovani.

Stručna administrativna i tehnička pomoć

Član 34

Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih odbora.

V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 35

Kandidat podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

Sadržina prijave kandidata

Član 36

Prijava se podnosi na obrascu koji propisuje Izborna komisija u pismenoj formi.

Ime i prezime kandidata navodi se prema srpskom pravopisu i ćiriličkim pismom.

Ime i prezime kandidata koji pripadaju nacionalnim manjinama navodi se i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.

Obrazac prijave predloga kandidata

Član 37

Kandidat za člana Saveta mesne zajednice podnosi prijavu na posebnom obrascu koji sadrži:

1) ime i prezime birača, JMBG, prebivalište, adresa stanovanja i potpis birača da podržava predlog kandidata za člana Saveta mesne zajednice;

2) ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresa stanovanja i potpis kandidata.

Kandidat za člana Saveta mesne zajednice, uz prijavu iz stava 1. ovog člana podnosi i: potvrdu o izbornom pravu, potvrdu o prebivalištu i fotokopiju lične karte.

Obrasce za podnošenje predloga prijave kandidata propisuje Izborna komisija Uputstvom za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica koje je dužna da objavi u roku od pet dana od donošenja odluke o raspisivanju izbora.

Nedostaci u prijavi predloga kandidata

Član 38

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema prijave predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.

Proglašenje predloga kandidata

Član 39

Izborna komisija proglašava predlog kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.

Odluka o proglašenju predloga kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.

Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja zbirne liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Obustavljanje postupka izbora

Član 40

U slučaju da se za izbore za članove Saveta mesne zajednice ne prijavi nijedan kandidat, odnosno da nijedan prijavljeni predlog kandidata ne bude proglašen, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.

Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.

VI ZBIRNA IZBORNA LISTA KANDIDATA

Član 41

Zbirna izborna lista kandidata za izbor članova Saveta mesne zajednice, sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

U slučaju da se kandidati za Savet mesne zajednice biraju po delovima mesne zajednice, u skladu sa članom 18. stav 2. i 3. ove odluke, zbirna lista se sačinjava za svaki deo mesne zajednice i sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

Redosled kandidata na zbirnoj izbornoj listi utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Izborna komisija utvrđuje zbirnu izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavljuje ih u "Službenom listu Grada Vršca" i na oglasnoj tabli mesne zajednice, najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Član 42

Izborna komisija neće utvrditi zbirnu izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice u slučaju ako je broj kandidata manji od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.

Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 2. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.

VII BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 43

Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu Grada Vršca" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom.

Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 20. ove odluke.

Način određivanja biračkih mesta

Član 44

Biračko mesto može da obuhvati područje dela naseljenog mesta, jednog ili više naseljenih mesta.

Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini Grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana Saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

Član 44a

Na izborima za člana Saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.

Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata i to najviše do broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira.

VIII BIRAČKI SPISKOVI

Upis i promene u biračkom spisku

Član 45

Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.

Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača

Član 46

Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu Grada Vršca" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici.

IX OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 47

Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Gradska uprava isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim mestima pogodnim za obaveštenje građana mesne zajednice.

Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

X IZBORNI MATERIJAL

Obezbeđivanje izbornog materijala

Član 48

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i Gradska uprava za svaki birački odbor, u skladu sa Uputstvom za sprovođenje izbora u mesnim zajednicama.

Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama

Član 48a

Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta donosi odluku o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.

Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom listu Grada Vršca", i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Upotreba jezika i pisama

Član 49

Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst zbirne izborne liste, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračkog odbora i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice štampaju se na srpskom jeziku, ćirilicom.

Tekst obrazaca za podnošenje prijave predloga kandidata, tekst zbirne izborne liste, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračke komisije i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice štampaju se i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.

XI NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Domaći i strani posmatrači

Član 50

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti izbora i zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Za praćenje rada Izborne komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva predstavnika.

Za praćenje rada pojedinog biračkog odbora posmatrači mogu da prijave najviše jednog predstavnika.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 51

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno biračkih odbora Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XII SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 52

Sredstva za sprovođenje izbora obezbeđuju se iz budžeta grada i koriste se za:

- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,

- naknade za rad članova Izborne komisije,

- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije

- naknade za rad članova biračkih odbora,

- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,

- prevozničke, PTT i druge usluge.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.

XIII ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA I PONAVLJANJE IZBORA

Pravo na zaštitu izbornog prava

Član 53

Svaki birači kandidat za člana Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Prigovor Izbornoj komisiji

Član 54

Birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Rok za odlučivanje po prigovoru

Član 55

Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.

Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.

Prigovor protiv odluke Izborne komisije

Član 56

Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.

Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.

Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.

Odluka Drugostepene izborne komisije

Član 57

Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana Saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisija u svemu zamenjuje poništeni akt.

Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana Saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.

XIV KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 58

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice

Član 59

Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova - Saveta mesne zajednice.

Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice

Član 60

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta.

Izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice

Član 61

Predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet na konstitutivnoj sednici iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Svaki član Saveta može predložiti samo jednog kandidata za predsednika Saveta mesne zajednice.

Predlog sadrži ime i prezime kandidata i saglasnost kandidata u pisanom obliku.

Za predsednika Saveta mesne zajednice izabran je kandidat koji je dobio većinu glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Ako u prvom krugu glasanja nijedan od predloženih kandidata ne dobije potrebnu većinu, u drugom krugu glasa se o dva kandidata koja su u prethodnom krugu imala najveći broj glasova.

U drugom krugu izabran je kandidat koji dobije većinu glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Predsednik Saveta mesne zajednice stupa na dužnost po objavljivanju rezultata glasanja i preuzima vođenje sednice.

Zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet mesne zajednice, na predlog predsednik Saveta, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Primopredaja dužnosti

Član 62

Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.

XV NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 63

Savet mesne zajednice:

1) donosi statut mesne zajednice;

2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:

- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,

- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i opštinskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,

- sarađuje sa organima grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,

- zaštite i unapređenje životne sredine,

- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,

- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,

- snabdevanje i zaštitu potrošača,

- radno vreme trgovinskih i zanatskih radnji, ugostiteljskih i drugih objekata na području mesne zajednice,

- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,

6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa grada;

7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice,

8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;

9) obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;

10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanja i ublažavanja posledica;

11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;

13) konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 70. stav 1. tačka 2. do 6. ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;

14) donosi Poslovnik o svom radu;

15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.

U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana, mesna zajednica:

- upućuje inicijative nadležnim organima grada za uređivanje određenih pitanja i izmenu propisa i drugih akata iz nadležnosti grada,

- podnosi inicijativu za uvođenje mesnog samodoprinosa, program samodoprinosa kojim se utvrđuju izvori, namena i način obezbeđivanja ukupnih finansijskih sredstava za realizaciju projekta koji je predmet odluke i zapisnik sa Zbora građana,

- podnosi predlog za raspisivanje referenduma i stara se o sprovođenju referenduma koji se raspisuje za područje mesne zajednice,

- vrši nadzor nad sprovođenjem programa realizacije uvedenog mesnog samodoprinosa,

- izvršava odluke i sprovodi zaključke Skupštine grada, Gradskog veća i Zbora građana.

- ostvaruje saradnju sa drugim mesnim zajednicama, udruženjima građana, ustanovama i javnim preduzećima koje je osnovao grad, organima grada, nevladinim i drugim organizacijama,

- organizuje konkretne aktivnosti građana i drugih zainteresovanih učesnika,

- obaveštava građane mesne zajednice o aktivnostima koje preduzima,

- učestvuje u organizovanju zborova građana, referenduma i pokretanju građanskih inicijativa,

- vrši i druge poslove, u skladu sa Statutom Grada.

Angažovanje članova Saveta mesne zajednice

Član 64

Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice na poslovima iz člana 63. ove odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

Raspuštanje Saveta mesne zajednice

Član 65

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) ne zaseda duže od tri meseca;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.

Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Poverenik grada

Član 66

Do konstituisanja Saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavljaće poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice iz člana 66. stav 2. ove odluke.

Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova

Član 67

Gradska uprava pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.

Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici

Član 68

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog Načelnika Gradske uprave.

XVI PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice

Član 69

Članu Saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5) ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;

6) podnošenjem ostavke.

Ostavka člana Saveta mesne zajednice

Član 70

Član Saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici Saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.

Posle podnošenja ostavke, Savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu Saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.

Ako najmanje 1/3 članova Saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 69. stav 1. tačka 2) do 5) ove odluke, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova Saveta, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja iz stava 2. ovog člana.

XVII STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 71

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

XVIII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 72

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu grada, posebno za svaku mesnu zajednicu;

- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;

- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;

- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;

- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.

Savet mesne zajednice donosi finansijski plan.

Finansijski plan mesne zajednice mora biti u skladu sa Odlukom o budžetu grada.

Finansijski plan i završni račun

Član 73

Mesna zajednica donosi finansijski plan u kome se iskazuju prihodi i rashodi mesne zajednice.

Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa odlukom o budžetu.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada i mesne zajednice.

Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 74

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je grad preneo.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše zakonom određeni organi, kao i budžetska inspekcija grada.

Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva

Član 75

Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa grada, Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.

XIX SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 76

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim - mesnim zajednicama na teritoriji grada ili druge opštine ili grada.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice.

Saradnja sa opštinom i njenim institucijama

Član 77

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa gradom i njegovim organima, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije grada.

Saradnja sa udruženjima

Član 78

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.

Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama

Član 79

Odlukom Skupštine grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.

Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika mesne zajednice.

XX NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE

Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice

Član 80

Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.

Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu Grada Vršca".

Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.

Ukazivanje Savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera

Član 81

Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to Savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako Savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu Grada Vršca".

Gradsko veće, predlaže Gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

XXI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Pravni kontinuitet mesnih zajednica

Član 82

Mesne zajednice osnovane u skladu sa Odlukom o obrazovanju mesnih zajednica na teritoriji opštine Vršac ("Službeni list opštine Vršac" br. 1/2010 i br. 3/2011), nastavljaju sa radom i dužne su da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke usklade svoje statute sa Statutom Grada i ovom Odlukom.

Sprovođenje novih izbora za Savete mesnih zajednica

Član 83

Izbori za Savet mesne zajednice, u skladu sa ovom Odlukom i usklađenim statutom mesne zajednice, sprovešće se od narednih redovnih izbora za članove Saveta mesnih zajednica.

Do sprovođenja izbora iz stava 1. ovog člana, članovi Saveta mesne zajednice nastavljaju sa radom do isteka mandata na koji su izabrani.

Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama

Član 84

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o obrazovanju mesnih zajednicama na teritoriji opštine Vršac ("Službeni list opštine Vršac", br. 1/2010 i br. 3/2011).

Stupanje na snagu

Član 86

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".