ODLUKAO OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA PLANOVE("Sl. list grada Kragujevca", br. 24/2019 i 13/2021) |
Ovom Odlukom obrazuje se Komisija za planove (u daljem tekstu: Komisija) i utvrđuju se parametri za utvrđivanje iznosa i načina isplate naknade za rad u Komisiji (u daljem tekstu: Odluka).
Zadatak Komisije je obavljanje stručnih poslova u postupku izrade i sprovođenja planskih dokumenata iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave, obavljanje stručne kontrole planskih dokumenata iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave i poslova javnog uvida u planski dokument iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Zakonom, poslova stručne provere usklađenosti urbanističkog projekta sa planskim dokumentom i zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja (u daljem tekstu: Zakon), kao i davanja stručnog mišljenja po zahtevu nadležnih organa uprave.
Komisiju čine jedanaest članova, uključujući predsednika, zamenika predsednika i sekretara. Jedna trećina članova Komisije imenuje se na predlog ministra nadležnog za poslove prostornog planiranja i urbanizma.
Mandat predsednika, zamenika predsednika, sekretara i članova Komisije traje četiri godine.
Skupština grada posebnim Rešenjem imenuje članove Komisije.
Glavni urbanista je po funkciji i predsednik Komisije za planove.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i članove Komisije imenuju se lica koja ispunjavaju sledeće uslove: da su priznati stručnjaci iz oblasti planiranja i izgradnje, da imaju visoku stručnu spremu, odgovarajuću ličnu licencu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Komisija radi u sednicama. O radu na sednicama Komisija vodi zapisnik. Komisija može punovažno da odlučuje ukoliko sednici prisustvuje više od polovine članova.
Predsednik Komisije saziva sednice, predlaže dnevni red predsedava sednicama.
Zamenik predsednika zamenjuje predsednika u njegovom odsustvu obavljajući poslove iz njegovog delokruga.
Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obezbeđuje nosilac izrade planskog dokumenta, odnosno Gradska uprava nadležna za potvrđivanje urbanističkog projekta, u skladu sa Zakonom.
U slučaju potrebe Skupština grada Kragujevca može angažovati i druga lica za obavljanje administrativno-tehničkih i drugih poslova.
Predsedniku, zameniku predsednika, sekretaru i ostalim članovima Komisije za rad u Komisiji pripada pravo na naknadu.
Iznos naknade iz člana 7. ove Odluke utvrđuje se na mesečnom nivou, za mesece u kojima je održana jedna ili više sednica Komisije, u visini 25% prosečne neto zarade u Republici Srbiji, prema poslednjem objavljenom podatku Republičkog zavoda za statistiku.
Pravo i visina iznosa naknade iz člana 7. ove Odluke utvrđuje se rešenjem predsednika Administrativnog odbora, za svakog člana Komisije koji je prisustvovao sednici, odnosno sednicama Komisije, za mesec za koji se isplaćuje naknada.
Rešenje iz stava 1. ovog člana, donosi se na osnovu pisanog zahteva sekretara Komisije, uz koji se dostavlja evidencija prisutnosti sednici, odnosno sednicama Komisije, kao i podatak o poslednjem objavljenom podatku o iznosu prosečne neto zarade u Republici Srbiji.
Pravo na naknadu ostvaruje i član Komisije koji nije prisustvovao sednici Komisije ali je dostavio svoje stručno mišljenje o tačkama dnevnog reda sednice, što potvrđuju pisanim obrazloženjem sekretar i predsednik Komisije.
Članovi Komisije koji nemaju prebivalište na teritoriji grada Kragujevca imaju pravo na naknadu troškova prevoza, u visini cene povratne autobuske karte na relaciji od mesta prebivališta do mesta održavanja sednice Komisije.
Pravo i visina iznosa naknade iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se rešenjem predsednika Administrativnog odbora, na osnovu pisanog zahteva člana Komisije, koji uz zahtev obavezno prilaže autobuske karte za traženu relaciju, odnosno ukoliko je prevoz izvršen sopstvenim vozilom, navode se registarske oznake vozila kojim je prevoz izvršen.
Komisija radi prema odredbama Zakona, odnosno u skladu sa propisom kojim se uređuje stručna kontrola, rani javni uvid i javni uvid u planski dokument.
Komisija bliže određuje svoj rad poslovnikom o radu Komisije.
Poslovnik o radu Komisije predlaže predsednik Komisije i donosi ga Komisija većinom glasova na konstitutivnoj sednici.
Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednice, rad na sednici, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj stručnoj kontroli, odnosno o obavljenom javnom uvidu.
Komisija može obrazovati radne timove za pojedina složena pitanja iz oblasti: saobraćaja, pejzažnog uređenja i ekologije, zaštite graditeljskog nasleđa i urbane rekonstrukcije, infrastrukture, kao i za tehnoekonomska pitanja i arhitektonsko oblikovanje.
Komisija zaključkom o obrazovanju radnog tima određuje broj članova i sastav radnih timova.
Predsednik Komisije saziva sednicu radnog tima i određuje dnevni red.
U slučaju kada je potrebno obrazložiti pojedine stavove i mišljenja Komisije, sednici radnog tima prisustvuje i član Komisije koga odredi Komisija.
Radni tim radi na sednicama, kojima prisustvuje većina članova radnog tima, a donosi zaključke većinom glasova prisutnih članova radnog tima, o čemu se sastavlja zapisnik.
Sednicom radnog tima predsedava član radnog tima koga odredi radni tim.
Zapisnik sa zaključcima radnog tima je obavezan deo materijala koji se razmatra na sednici Komisije.
Danom početka primene ove Odluke prestaje da važi Odluka o obrazovanju Komisije za planove ("Službeni list grada Kragujevca", br. 29/15, 22/18 i 12/19).
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".