UPUTSTVO

O IZRADI EVIDENCIJE JAVNIH SLUŽBI GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 16/2021)

Predmet uputstva

Član 1

Ovim uputstvom bliže se utvrđuju pravila po kojima grad Užice izrađuje, objavljuje i ažurira evidenciju javnih službi, javnih preduzeća, javnih ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač Grad Užice.

Sadržaj Evidencije

Član 2

Evidencija javnih službi, javnih preduzeća, javnih ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač grad Užice (u daljem tekstu: Evidencija) jeste skup podataka o ovim subjektima, koja se izrađuje, objavljuje i redovno ažurira u skladu sa ovim uputstvom.

Evidencija sadrži podatke o osnivanju, finansiranju, utrošku sredstava, organima upravljanja, rezultatima poslovanja i poslovnim planovima svih javnih službi, javnih preduzeća, javnih ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač grad Užice (u daljem tekstu: javne službe grada Užica).

Elementi Evidencije

Član 3

Elementi evidencije su:

- Lista javnih službi grada Užica,

- Podaci o osnivanju i načinu finansiranja za svaku javnu službu grada Užica,

- Podaci o organizacionoj strukturi - organima upravljanja za svaku javnu službu grada Užica,

- Podaci o načinu upravljanja finansijama i rezultatima poslovanja, odnosno ukupnim prihodima i rashodima po kalendarskim godinama za svaku javnu službu grada Užica.

Podaci o osnivanju i načinu finansiranja

Član 4

Kao podaci o osnivanju i načinu finansiranja za svaku javnu službu grada Užica, u Evidenciju se obavezno upisuju: osnivački akt, naziv, adresa, matični broj, poreski i identifikacioni broj i podaci o tome kako se javna služba finansira.

Podaci o organizacionoj strukturi

Član 5

Kao podaci o organizacionoj strukturi - organima upravljanja za svaku javnu službu grada Užica, u Evidenciju se obavezno upisuju: organi upravljanja, njihov sastav i lica imenovana u ove organe.

Podaci o načinu upravljanja finansijama i rezultatima poslovanja

Član 6

Kao podaci o načinu upravljanja finansijama i rezultatima poslovanja na godišnjem nivou za svaku javnu službu grada

Užica, u Evidenciji se obavezno objavljuju veze (linkovi) ka budžetskim planovima, odnosno poslovnim planovima i podaci o ukupnim planiranim, odobrenim i ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj, tekućoj i narednoj kalendarskoj godini, u vidu tabele.

U tabeli se podaci o ukupnim planiranim, odobrenim i ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj, tekućoj i narednoj kalendarskoj godini prikazuju u pojedinačnim kolonama.

Izrada i objavljivanje Evidencije

Član 7

Evidencija se izrađuje kao jedan elektronski dokument.

Evidencija se izrađuje u programu za obradu teksta i objavljuje u tom ili drugom obliku za koji se sa razlogom može očekivati da će biti dostupan većini potencijalnih korisnika bez dodatnih ulaganja.

Evidencija mora biti objavljena tako da se može vršiti pretraživanje na osnovu reči ili delova reči na jeziku i pismu na kojem je evidencija koja se pretražuje sačinjena (u mašinski čitljivom formatu).

Odgovorno lice

Član 8

Načelnik gradske uprave nadležne za poslove organa grada i opštu upravu (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava) posebnim aktom određuje najmanje dva zaposlena (u daljem tekstu: Odgovorno lice) za registraciju podataka, pravilnu izradu, objavljivanje, nadzor nad operativnim funkcionisanjem i redovno ažuriranje Evidencije.

Ažuriranje Evidencije

Član 9

Odgovorno lice vrši evidentiranje podataka u Evidenciji na osnovu preuzetih podataka u elektronskoj formi od svih javnih službi grada Užica.

Odgovorno lice je dužno da evidentira podatke u Evidenciji, najkasnije u roku od 30 dana od dana nastupanja osnova evidentiranja.

Odgovorno lice redovno vrši proveru tačnosti i potpunosti podataka objavljenih u Evidenciji i preuzima podatke o nastalim promenama u roku od tri radna dana od dana prijema obaveštenja o nastaloj promeni dobijenog od javne službe grada Užica.

Ako se promene usvajaju ili se na njih daje saglasnost Skupštine grada ili Gradskog veća, sekretar Skupštine grada odnosno Gradskog veća je dužan da podatke o tome dostavi Odgovornom licu.

Ukoliko utvrdi da neki podatak nije tačan, odnosno da neki deo nije potpun, a tekst izmena i dopuna još uvek nije pripremljen, odgovorno lice o tome bez odlaganja, zahteva ispravku od strane lica koje mu je dostavilo podatke i te izmene blagovremeno unosi u Evidenciju.

Objavljivanje Evidencije na internet prezentaciji

Član 10

Nadležna gradska uprava objavljuje Evidenciju na internet prezentaciji grada Užica.

Evidencija se na internet prezentaciji grada Užica postavlja tako da naziv "Jedinstvena evidencija javnih službi grada Užice" bude uočljiv na početnoj strani, kao deo osnovne ponude (menija).

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Izrada i objavljivanje Evidencije u skladu sa Uputstvom

Član 11

Nadležna gradska uprava izrađuje i objavljuje na internet prezentaciji grada Užica Evidenciju u skladu sa ovim uputstvom u roku od tri meseca od dana njegovog donošenja.

U roku od 15 dana od dana donošenja ovog akta, načelnik nadležne gradske uprave će odrediti Odgovorna lica zadužena za registraciju podataka, pravilnu izradu, objavljivanje, nadzor nad operativnim funkcionisanjem i redovno ažuriranje Evidencije.

Stupanje na snagu

Član 12

Ovo uputstvo objavljuje se istovremeno na oglasnoj tabli nadležne gradske uprave i na internet prezenta ciji grada Užica, a stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".