ODLUKA
O OSNIVANJU INTERNE REVIZIJE GRADA BORA

("Sl. list grada Bora", br. 16/2021)

Član 1

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje organizacija, nadležnost i način rada Interne revizije grada Bora.

Poslove jedinice za internu reviziju obavljaće interni revizor zaposlen kod Gradske uprave grada Bora.

Član 2

Interna revizija obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu, Pravilnik o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, međunarodnim standardima interne revizije i Statutom grada Bora.

Član 3

U okviru Interne revizije je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika. Zaposleni u Internoj reviziji dužan je da svoje poslove obavlja savesno i nepristrasno, pri čemu se ne može rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

Član 4

Interna revizija je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Bora, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku grada Bora.

Funkcionalna nezavisnost interne revizije se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji.

Interni revizor je direktno odgovoran gradonačelniku grada Bora (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Član 5

Gradonačelnik je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije. Gradonačelnik sa internim revizorom potpisuje Povelju interne revizije grada Bora. U Povelji interne revizije grada Bora. navode se: uloga, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije; status interne revizije u okviru grada Bora; način pristupa internog revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije; obim - delokrug rada interne revizije.

Član 6

Interni revizor je odgovoran za aktivnosti interne revizije uključujući i:

- pripremu i podnošenje na odobrenje predsedniku nacrt Povelje interne revizije, strateški i godišnji plana interne revizije,

- organizovanje, koordinaciju i sprovođenje radnih zadataka,

- odobravanje plana obavljanja pojedinačnih revizija,

- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru,

- pripremu i podnošenje na odobrenje predsedniku opštine plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internog revizora u okviru Godišnjeg plana revizije,

- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 7

Izveštaj o svom radu, interni revizor dostavlja Gradonačelniku najmanje jednom godišnje. Pored godišnjeg izveštaja dostavlja i:

- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije.

- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije.

- izveštaje o svim slučajevima u kojima je interni revizor naišao na ograničenja.

Interni revizor obavezan je da:

- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom,

- prisustvuje svim sednicama Gradskog veća grada Bora.

Član 8

Subjekti revizije su korisnici budžetskih sredstava grada Bora, unutrašnje organizacione jedinice korisnika budžetskih sredstava grada Bora, indirektni korisnici, programi, aktivnosti ili funkcije koja su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika budžetskih sredstava grada Bora.

Interni revizor ima pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije. Interni revizor ima pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije. Interni revizor ima pravo da zahteva od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.

Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: 1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca korisnika javnih sredstava; 2. usklađenost poslovanja sa zakonom, internim aktima i ugovorima; 3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija; 4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja; 5. zaštitu informacija; 6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.

Član 9

Interni revizor obavlja poslove revizije i to reviziju sistema, reviziju uspešnosti poslovanja, finansijsku reviziju i reviziju usaglašenosti; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; učestvuje u izradi godišnjeg plana revizije; pridržava se profesionalnih i etičkih standarda. Sačinjava periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu; pomaže u identifikovanju i proceni rizičnih oblasti i daje doprinos pri izradi godišnjeg plana revizije; sprovodi revizorske procedure, uključujući identifikovanje i definisanje predmeta revizije, razvijanje kriterijuma, pregled i analiza dokaza i dokumentovanje procesa i procedura subjekta revizije; obavlja razgovore, pregleda dokumentaciju, sačinjava sažetke i izrađuje radne papire; identifikuje, obrađuje i dokumentuje revizorske nalaze i preporuke koristeći nezavisnu procenu oblasti koju je revidirao; saopštava rezultate obavljenih revizija i konsultantskih angažmana rukovodiocu subjekta revizije, putem pisanih ili usmenih izveštaja; pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole; obavlja i druge najsloženije zadatke u oblasti interne revizije po nalogu rukovodioca korisnika javnih sredstava.

Poslove internog revizora može obavljati lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz oblasti ekonomskih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje tri godine radnog iskustva u struci, poznavanje rada na računaru (MSOffice paket i internet). Potrebna znanja, veštine i sposobnosti: dobro teoretsko znanje i veština u primeni principa i prakse interne revizije i računovodstva kao i principa i prakse rukovođenja; dobro poznavanje Standarda za profesionalnu praksu interne revizije, i Etičkog kodeksa; poznavanje terminologije, koncepta i prakse informacionih sistema za upravljanje; dobro poznavanje politika, procedura i propisa iz oblasti koju pokriva; veštine u prikupljanju i analizi složenih podataka, proceni informacija i sistema i donošenja logičnih zaključaka; veštinu za planiranje i upravljanje revizorskim projektima, kao i staloženost pri suočavanju sa kratkim rokovima; veštinu pregovaranja i rešavanja problema; posedovanje znanja za vršenje kontrole kvaliteta revizorskog rada; dobro poznavanje upotrebe računara i programa za obradu teksta i tabela, kao i ostalih poslovnih softvera za elektronsku komunikaciju (e- taP), izradu izveštaja, beležaka, sažetaka i analiza; dobro pisano i verbalno komuniciranje i posedovanje veštine izlaganja nalaza i preporuka; sposobnost uspostavljanja i održavanja skladnih radnih odnosa i rada u timu profesionalnom timu.

Član 10

Interni revizor donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa. Pravnim aktom interne revizije ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.

Član 11

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenog lica u Internoj reviziji, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi, kao i Strategiji razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji koju je donela Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 55/05, 71/05, 101/07, 65/08 i 51/17).

Član 12

Sredstva za finansiranje poslova Interne revizije obezbeđuju se u budžetu grada Bora.

Član 13

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe interne revizije opštine Bor ("Službeni list opštine Bor", broj: 25/14).

Član 14

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".