ODLUKAO KOMUNALNOJ MILICIJI("Sl. list grada Kragujevca", br. 16/2021) |
Ovom odlukom bliže se određuju poslovi i ovlašćenja komunalne milicije utvrđeni zakonom u oblastima komunalnih delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštita i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom poverenih poslova i poslova iz nadležnosti Grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad), kao i oblici i način ostvarivanja saradnje komunalne milicije sa ovlašćenim organizacijama, vršiocima komunalne delatnosti i inspekcijskim službama i druga pitanja od značaja za funkcionisanje komunalne milicije.
Komunalna milicija se obrazuje kao unutrašnja organizaciona jedinica u sastavu gradske uprave nadležne za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju.
Komunalnom milicijom rukovodi načelnik komunalne milicije.
U organizacionoj jedinici Komunalne milicije mogu se obrazovati uže organizacione jedinice, kao i unutrašnja kontrola.
Organizacija komunalne milicije, unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta utvrđuju se Pravilnikom kojim se propisuje organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskim upravama, posebnim organizacijama službama grada Kragujevca, koji donosi Gradsko veće.
Poslove komunalne milicije obavljaju uniformisani komunalni milicionari.
Izuzetno, poslove komunalne milicije mogu obavljati i komunalni milicionari bez službene uniforme sa oznakama, po pisanom nalogu načelnika komunalne milicije.
Načelnik komunalne milicije i komunalni milicionari u obavljanju poslova iz delokruga komunalne milicije imaju posebna ovlašćenja utvrđena Zakonom.
Položaj i zaštita komunalnih milicionara, planiranje i usklađivanje poslova kao i sadržina i vođenje propisanih evidencija ostvaruje se u skladu sa odredbama Zakona.
Pripadnici komunalne milicije stručno se osposobljavaju i usavršavaju u skladu sa odredbama Zakona o komunalnoj miliciji (u daljem tekstu: Zakon).
Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa ovlašćenim organizacijama, vršiocima komunalne delatnosti, inspekcijskim službama Grada i inspekcijskim službama nadležnog ministarstva (u daljem tekstu: inspekcijske službe) i građanima.
Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove na način i pod uslovima propisanim zakonom.
Ovlašćene organizacije iz stava 1. ovog člana su druge gradske uprave, preduzeća, organizacije i ustanove koje na osnovu zakona ili akata organa Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije).
Vršioci komunalne delatnosti u smislu odredaba ove odluke su vršioci komunalne delatnosti i komunalnih poslova koje je osnovao Grad, odnosno kojima je Grad poverio vršenje komunalnih delatnosti i komunalnih poslova.
Poslovi komunalne milicije su:
1) održavanje komunalnog reda i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda), a naročito:
- sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i komunalnih poslova i zaštita komunalnih objekata i uređaja i urbanog mobilijara od prljanja, oštećivanja i uništavanja izazvano ljudskim faktorom;
- zaštita površina javne namene od bespravnog zauzeća i oštećenja (ostavljanje vozila, stvari, zapreka za vozila, postavljanje privremenih montažnih objekata i sl.);
- suzbijanje nelegalne prodaje roba i usluga na površinama javne namene i drugim javnim mestima;
- sprečavanje i sankcionisanje nedozvoljenih radnji kojima se narušava opšte uređenje Grada (prljanje i oštećenje fasada i drugih spoljnih delova zgrada, kao i spomenika kulture; samovoljno ispisivanje grafita, lepljenje plakata, postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama; prljanje površina javne namene odlaganjem smeća, građevinskog šuta i drugog otpada, izlivanje otpadnih voda i dr. nečistoća i sl.), kao i kontrola izvršavanja propisanih obaveza u pogledu održavanja objekata i prostora u čistom i urednom stanju;
- kontrola uklanjanja snega i leda sa javnih površina;
- kontrola održavanja komunalne zoohigijene i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca;
- obezbeđivanje poštovanja kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama;
- obezbeđivanje poštovanja radnog vremena ugostiteljskih i drugih objekata čijim se radom može ugroziti mir i spokojstvo građana;
2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada:
- kontrola upotrebe simbola i imena Grada;
- kontrola upotrebe državnih simbola osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinice lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja;
- kontrola postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama;
- održavanje reda na pijacama, grobljima, parkovima i drugim javnim zelenim površinama;
- kontrola postavljanja balon-hala za sportske namene, privremenih objekata, tezgi, objekata za obavljanje menjačkih poslova, bašti ugostiteljskih objekata i drugih pokretnih objekata na javnim površinama.
3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada, koji se odnose naročito na:
- javni linijski i vanlinijski prevoz putnika;
- taksi prevoz;
- parkiranje (kontrola korišćenja javnih parkirališta i zaštita površina javne namene koje nisu planskim dokumentima Grada predviđene za parkiranje; sprečavanje parkiranja na mestima na kojima se ometa korišćenje puta dr.);
4) zaštita opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva;
5) zaštita životne sredine, a naročito:
- u oblasti zaštite od buke;
- u oblasti zagađenja životne sredine koja nastaje prilikom transporta, tretmana i odlaganja komunalnog i drugog inertnog otpada;
6) zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata od značaja za Grad i
7) podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih poslova iz nadležnosti Grada;
8) drugi poslovi u skladu sa zakonom.
Pored poslova iz člana 6. ove odluke, komunalna milicija obavlja i sledeće poslove:
- pruža pomoć nadležnim inspekcijskim službama Grada i drugim gradskim upravama, preduzećima, organizacijama i ustanovama (pružanje asistencije), kada postoji pretpostavka da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara;
- preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite ljudi i imovine od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, kada te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi Grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije;
- učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda.
Kad obavlja službene poslove komunalni milicionar nosi službenu uniformu sa oznakama, osim u slučaju predviđenom u članu 3. stav 2. ove odluke (rad u civilnoj odeći).
Komunalni milicionar ima službenu legitimaciju i službenu značku koju pokazuje na zahtev lica koje kontroliše, osim u slučaju rada u civilnoj odeći kada službenu legitimaciju i značku pokazuje i bez njegovog izričitog traženja.
Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti komunalni milicionari upotrebljavaju službena vozila i posebnu opremu.
Izgled službene uniforme, oznaka, službene legitimacije i značke, kao i vozila i opreme propisuje se posebnim aktima Grada u skladu sa zakonom.
Izuzetno poslove komunalne milicije mogu obavljati komunalni milicionari bez službene uniforme sa oznakama, po pisanom nalogu načelnika komunalne milicije.
Nalog iz stava 1. ovog člana sadrži:
- podatke o patroli-postupajućim komunalnim milicionarima;
- oblast kontrole;
- tačnu lokaciju na kojoj se vrši kontrola i
- vreme kontrole (početak i kraj).
Komunalni milicionar u izvršavanju naloga iz stava 2. sačinjava izveštaj o zatečenom stanju i preduzetim merama u koji upisuje i da li je kontrolisano lice zahtevalo/nije nalog na uvid.
Po zahtevu kontrolisanog lica, komunalni milicionar daje nalog na uvid, što se konstatuje potpisom kontrolisanog lica u izveštaju o zatečenom stanju, odnosno komunalni milicionar unosi konstataciju u slučaju da kontrolisano lice nije tražilo nalog na uvid.
Planiranje i način obavljanja poslova
Poslovi komunalne milicije organizuju se i obavljaju u skladu sa strateškim i godišnjim planovima rada komunalne milicije. Gradsko veće na predlog načelnika komunalne milicije, donosi strateški plan komunalne milicije, na osnovu procene postojećeg stanja, utvrđuje prioritete u obavljanju poslova komunalne milicije i daje joj razvojne, kadrovske i druge smernice za rad.
U skladu sa strateškim planom, komunalna milicija sačinjava godišnje planove rada i dostavlja ih Gradskom veću na usvajanje.
Uz predlog plana iz st. 2. i 3. ovog člana, komunalna milicija dostavlja i prethodno pribavljeno mišljenje načelnika Gradske uprave.
Po potrebi, Gradsko veće prilikom razmatranja strateškog i godišnjeg plana rada komunalne milicije odlučuje i o njihovim izmenama i dopunama.
Na strateške i godišnje planove rada komunalne milicije, saglasnost daje Skupština Grada Kragujevca (u daljem tekstu: Skupština Grada).
Poslovi komunalne milicije obavljaju se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije.
U svom radu komunalni milicionari rukovode se i principom rada sa najmanjim štetnim posledicama, a sredstva prinude primenjuju samo kad je to apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršenje zadataka bez nepotrebnih štetnih posledica u skladu sa zakonom.
Načelnik komunalne milicije daje obavezna uputstva komunalnim milicionarima za obavljanje poslova komunalne milicije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija i drugim propisima.
Obavezna uputstva daju se pisanim putem i saopštavaju komunalnim milicionarima usmeno od strane dežurnog rukovodioca tokom ispraćaja smene i isticanjem na oglasnu tablu.
Komunalni milicionar u dnevni nalog o realizaciji službenog zadatka upisuje da je upoznat sa datim obaveznim uputstvom, a dežurni rukovodilac sačinjava zapisnik o saopštavanju obaveznog uputstva u kome konstatuje dan, vreme, ime i prezime komunalnih milicionara kojima je saopšteno obavezno uputstvo, kao i dan isticanja obaveznog uputstva na oglasnu tablu.
Obavezna uputstva primenjuju se danom saopštavanja komunalnim milicionarima i važe do opoziva.
O datim obaveznim uputstvima vodi se evidencija. Evidencija obavezno sadrži naziv, broj i datum, dan saopštavanja i isticanja na oglasnu tablu obaveznog uputstva, a može sadržati i druge podatke.
III OVLAŠĆENJA KOMUNALNE MILICIJE
U obavljanju poslova komunalne milicije komunalni milicionar, u skladu sa Zakonom, ima sledeća ovlašćenja:
1) upozorenje;
2) usmeno naređenje;
3) provera identiteta;
4) dovođenje;
5) zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;
6) privremeno oduzimanje predmeta;
7) audio i video snimanje;
8) upotreba sredstava prinude;
9) prikupljanje obaveštenja i
10) druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.
Ostala ovlašćenja komunalnog milicionara
Pored ovlašćenja iz člana 13. ove odluke, komunalni milicionar, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, može:
1) izdati prekršajni nalog i u zakonom određenim slučajevima, uz novčanu kaznu, inicirati i izricanje zaštitne mere kao vrstu prekršajne sankcije;
2) podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;
3) podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;
4) obavestiti drugi nadležni organ da preduzme odgovarajuće mere iz svoje nadležnosti;
5) kada to zahtevaju razlozi hitnosti, zbog neposrednog ugrožavanja života i zdravlja ljudi, odnosno u slučajevima nepoštovanja propisanih mera u vreme trajanja epidemije od većeg epidemiološkog značaja širih razmera u pogledu okupljanja ljudi suprotno propisima, usmeno da naredi mere i radnje, od kojih neposredno zavisi uspešno obavljanje poslova poverenih zakonom, a naročito da naloži da se isprazni objekat, odnosno prostor u kome je došlo do kršenja propisanih mera, da zabrani obavljanje delatnosti u tom objektu, odnosno prostoru dok nadležni organ ne preduzme propisane mere, a najduže na 72 sata.
Kada je zakonom ovlašćen na donošenje rešenja, komunalni milicionar primenjuje odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak ili drugog zakona kojim je ovlašćen za donošenje rešenja.
Protiv rešenja komunalnog milicionara može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
Prilikom oduzimanja predmeta komunalni milicionar dužan je da izda potvrdu o privremeno oduzetim predmetima i da sa njima postupa u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina.
Ostvarivanje nadzora i kontrole parkiranja
Radi sprečavanja ugrožavanja bezbednosti učesnika u saobraćaju, odnosno omogućavanja odvijanja saobraćaja, komunalni milicionar je ovlašćen na preduzimanje mera uklanjanja, odnosno premeštanja vozila, kao i postavljanja uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila.
Mere i ovlašćenje iz stava 1. ovog člana, komunalni milicionar preduzima, prilikom ostvarivanja nadzora i kontrole parkiranja, kada zatekne vozilo parkirano ili zaustavljeno suprotno odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, odnosno kada na putu, odnosno mestu na kome je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila, zatekne odbačeno vozilo.
Kada komunalni milicionar uoči nepropisno parkirano ili zaustavljeno vozilo, izdaće vozaču usmeno naređenje da odmah ukloni vozilo pod pretnjom prinudnog izvršenja, a kada vozač nije prisutan na licu mesta donosi rešenje u pisanoj formi, kojim nalaže uklanjanje vozila u roku koji ne može biti kraći od jednog minuta.
Rešenje iz stava 3. ovog člana komunalni milicionar postavlja na vetrobranskom staklu vozila ili drugom vidnom mestu, i time se smatra da je isto uručeno vozaču.
U slučaju kada komunalni milicionar uoči odbačeno vozilo, postupiće u skladu sa odredbom st. 3. i 4. ovog člana, koje se odnose na nepropisno parkirano ili zaustavljeno vozilo a kada vozač nije zatečen na licu mesta.
Ukoliko vozač, odnosno vlasnik odbačenog vozila u ostavljenom roku propisanim zakonom ne ukloni, odnosno ne premesti vozilo, komunalni milicionar izdaće nalog o uklanjanju vozila.
Uklanjanje vozila na teritoriji grada obavlja vršilac komunalne delatnosti ovlašćen za organizaciju funkcionisanja, upravljanja i održavanja javnih parkirališta.
Komunalni milicionar izdaje vršiocu komunalne delatnosti nalog za postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila (blokiranje vozila) u slučaju kada uoči nepropisno parkirano vozilo koje se iz tehničkih razloga ne može ukloniti, a koje ugrožava bezbednost učesnika u saobraćaju, odnosno onemogućava bezbedno odvijanje saobraćaja.
Ukoliko komunalni milicionar otkrije prekršaj putem video nadzora ili foto-zapisa može, kada za to postoje uslovi, da u elektronskoj formi donese rešenje, odnosno izda nalog, u skladu sa zakonom.
Na sadržinu rešenja, odnosno naloga, na utvrđivanje mesta nepropisnog parkiranja, odnosno zaustavljanja vozila, na postupak uklanjanja, premeštanja i blokiranja vozila, kao i na štetu nastalu na vozilu za vreme uklanjanja vozila shodno se primenjuju odredbe akta kojim se bliže uređuje način vršenja kontrole i neposrednog regulisanja saobraćaja na putevima, kao i vođenje obaveznih evidencija o primeni posebnih mera i ovlašćenja.
Komunalna milicija vodi evidencije o primeni mera i ovlašćenja uklanjanja, odnosno premeštanja vozila, kao i postavljanja uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila prilikom ostvarivanja nadzora i kontrole parkiranja na teritoriji grada shodno odredbama akta kojim se bliže uređuje način vršenja kontrole i neposrednog regulisanja saobraćaja na putevima, kao i vođenje obaveznih evidencija o primeni posebnih mera i ovlašćenja.
Komunalni milicionar izdaje prekršajni nalog u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuju prekršaji.
Izuzetno, kada učinilac prekršaja nije zatečen na licu mesta, komunalni milicionar u skladu sa zakonom može primeniti ovlašćenje prikupljanja obaveštenja, podataka i informacija od lica za koje se osnovano pretpostavlja da raspolaže istim u cilju otkrivanja učinioca prekršaja, kao i da pribavi potrebne podatke i informacije u saradnji sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove.
Kada komunalni milicionar primenjuje ovlašćenje iz prethodnog stava usmenim putem, o tome sačinjava službenu belešku u koju upisuje o kom prekršaju se radi, koji podaci su neophodni da se prikupe o učiniocu tog prekršaja, podatke o učiniocu prekršaja, identifikacione podatke o licu koje daje obaveštenje, izjavu i potpis lica koje je dalo obaveštenje.
Licima koja postupe suprotno stavu 2. ovog člana komunalni milicionar izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.
Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka
Pre podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv lica zatečenog u vršenju prekršaja komunalni milicionar sačinjava zapisnik u kome konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja, identifikacione podatke lica zatečenog u prekršaju, izjavu i potpis lica zatečenog u prekršaju, kao i konstataciju za slučaj odbijanja potpisa zapisnika.
Kada učinilac prekršaja nije zatečen na licu mesta, komunalni milicionar službenom beleškom konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, komunalni milicionar postupa na način iz člana 16. st. 2-4. ove odluke.
Uz zahtev za pokretanje prekršajnog postupka komunalni milicionar prilaže zapisnik, odnosno službenu belešku ili drugi dokaz o učinjenom prekršaju (video ili foto snimak na kome se jasno može videti radnja iz koje proizlazi pravno obeležje prekršaja i drugo u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija).
Podnošenje prijave za učinjeno krivično delo i obaveštavanje drugog nadležnog organa
Kad podnosi prijavu za učinjeno krivično delo, odnosno kad obaveštava drugi nadležan organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti, komunalni milicionar uz prijavu, odnosno obaveštenje dostavlja zapisnik, odnosno službenu belešku sačinjenu na mestu održavanja reda ili drugi dokaz iz člana 17. stav 4. ove odluke.
Postupanje prema maloletnim licima
Komunalni milicionar posebno osposobljen za rad sa maloletnicima postupa prema maloletnim licima u prisustvu roditelja ili staratelja tog lica, odnosno predstavnika organa starateljstva u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.
Za potrebe unutrašnje kontrole rada komunalnih milicionara i drugih zaposlenih u okviru komunalne milicije može se obrazovati posebna organizaciona jedinica u okviru komunalne milicije.
Unutrašnja kontrola vrši kontrolu zakonitosti rada komunalnih milicionara i drugih zaposlenih u komunalnoj miliciji, a naročito u pogledu primene komunalno-milicijskih ovlašćenja.
Postupak vršenja unutrašnje kontrole
Postupanje unutrašnje kontrole vrši se po sopstvenoj inicijativi, na zahtev javnog tužioca, na osnovu prikupljenih obaveštenja i drugih saznanja, obraćanja zaposlenih u komunalnoj miliciji ili u Gradskoj upravi, kao i obraćanja građana i pravnih lica.
Pripadnici komunalne milicije i drugi zaposleni u komunalnoj miliciji dužni su da postupe po zahtevu rukovodioca, odnosno službenika unutrašnje kontrole u vršenju kontrole i da im pruže potrebnu pomoć.
Službenici unutrašnje kontrole imaju pravo i dužnost da ostvare uvid u podatke o predmetu, u vezi sa predmetom i u evidencije koje se vode u Komunalnoj miliciji; uzmu izjave od pripadnika Komunalne milicije i drugih zaposlenih u Komunalnoj miliciji, od oštećenih lica i svedoka; da od pripadnika Komunalne milicije i drugih zaposlenih u Gradskoj upravi zahtevaju dostavljanje drugih podataka, kao i druge obaveze i ovlašćenja u izvršenju poslova unutrašnje kontrole, a koje obavljaju shodno zakonu i podzakonskim aktima kojima se uređuju unutrašnji poslovi.
V SARADNJA KOMUNALNE MILICIJE SA DRUGIM SUBJEKTIMA
Pomoć u izvršenjima (asistencija)
Komunalna milicija pruža pomoć ovlašćenim organizacijama iz člana 5. stav 3. ove odluke i vršiocima komunalne delatnosti iz člana 5. stav 4. ove odluke, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara, shodno odredbama zakona kojim se uređuju unutrašnji poslovi o postupku pružanja pomoći u izvršenjima i podzakonskog propisa o načinu obavljanja policijskih poslova kojima se bliže uređuje pružanje ove pomoći.
Oblik i način ostvarivanja saradnje sa ovlašćenim organizacijama i vršiocima komunalne delatnosti
Komunalna milicija u okviru poslova iz svog delokruga sarađuje sa ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalne delatnosti u granicama svojih ovlašćenja, pruža pomoć ovlašćenim organizacijama i vršiocu komunalne delatnosti u obavljanju poslova iz njihovog delokruga.
Saradnja iz stava 1. ovog člana ostvaruje se međusobnim obaveštavanjem, razmenom informacija, razmenom podataka, u pisanom obliku, putem elektronske pošte i na drugi pogodan način. Saradnja se ostvaruje i preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti, sačinjavanjem operativnih planova rada i zajedničkih periodičnih izveštaja o preduzetim merama i sprovedenim aktivnostima.
Kada se saradnja ostvaruje zajedničkim korišćenjem sredstava, uređaja i opreme koje može da obezbedi ovlašćena organizacija ili vršilac komunalne delatnosti, komunalna milicija pribavlja saglasnost ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave uz prethodno pribavljeno mišljenje načelnika Gradske uprave.
Po dobijanju saglasnosti ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave iz stava 3. ovog člana, zaključuje se sporazum o saradnji između komunalne milicije i ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti.
Na oblike i način ostvarivanja saradnje komunalne milicije i ovlašćenih organizacija i komunalne milicije i vršioca komunalne delatnosti koji su navedeni u stavu 2-4. ovog člana, shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na saradnju komunalne milicije i inspekcijskih službi.
Hitne mere i spasilačka funkcija
Komunalna milicija preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite ljudi i imovine od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada, kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije.
Komunalna milicija učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda i drugim oblicima ugrožavanja iz stava 1. ovog člana.
Građani mogu komunalnoj miliciji podnositi prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom pisanim putem, a u hitnim slučajevima telefonom, elektronskim putem i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu Komunalna milicija pravi službenu zabelešku.
Komunalna milicija dužna je da građane, na njihov zahtev, obavesti o ishodu postupanja. Komunalnoj miliciji svako može podneti pritužbu ako smatra da su mu nezakonitom ili nepravilnom primenom ovlašćenja komunalnog milicionara iz člana 13. i 14 ove odluke povređena prava i to u roku od 30 dana od dana kada je do povrede došlo, a razmatra je i sve okolnosti u vezi sa njom utvrđuje načelnik Komunalne milicije ili lice koje načelnik ovlasti za rešavanje pritužbe.
Rešavanje po blagovremeno podnetoj pritužbi se odvija po propisanoj proceduri utvrđenoj Zakonom.
Komunalna milicija će po potrebi vršiti obaveštavanje i edukaciju građana neposredno i putem medija o aktuelnim događanjima i novinama iz delokruga svoga rada.
Oblik i način ostvarivanja saradnje sa inspekcijskim službama
U obavljanju svojih poslova komunalna milicija sarađuje sa inspekcijskim službama, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima Grada kojima se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova.
Saradnja iz stava 1. ovog člana ostvaruje se međusobnim obaveštavanjem, razmenom informacija, pružanjem neposredne fizičke, stručne, tehničke i druge međusobne pomoći, u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom; preduzimanjem zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne milicije i inspekcijskih službi; stručnim konsultacijama i na drugi pogodan način.
O ostvarivanju međusobne saradnje komunalne milicije i inspekcijskih službi staraju se načelnik komunalne milicije, rukovodioci inspekcijskih službi i Gradske uprave.
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da sačinjavaju tromesečne izveštaje o ostvarenoj saradnji i da iste dostavljaju načelniku gradske uprave.
Po potrebi, kada okolnosti zahtevaju posebnu koordinaciju, odnosno posebne oblike saradnje između komunalne milicije i inspekcijske službe, sačinjavaju se vanredni izveštaji sa predlogom načina ostvarivanja saradnje, koji se dostavljaju načelniku Gradske uprave na mišljenje.
U ostvarivanju međusobne saradnje, komunalna inspekcija u inspekcijske službe Grada obezbeđuju i unapređuju stalnu međusobnu komunikaciju putem sredstava veze.
Komunalna milicija i inspekcijske službe dužne su da se međusobno obaveštavaju o svim uočenim pojavama koje su od značaja za izvršavanje nadležnosti grada.
Obaveštavanje iz stava 1. ovog člana vrši se u pisanoj formi.
Izuzetno od prethodnog stava ovog člana, u slučaju hitnosti, međusobno obaveštavanje može se vršiti telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem.
Pismeno obaveštenje, kao i službena zabeleška o usmenom obaveštenju komunalne milicije, odnosno inspekcijske službe sadrži potrebne podatke radi pokretanja upravnog postupka, odnosno za izdavanje prekršajnog naloga, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, podnošenje prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup.
Sva dostavljena obaveštenja se evidentiraju.
Za blagovremeno i potpuno obaveštavanje odgovorni su načelnik komunalne milicije i lice koje rukovodi odgovarajućom inspekcijskom službom.
Komunalna milicija i inspekcijske službe razmenjuju informacije od značaja za obavljanje poslova iz svog delokruga, uključujući i podatke iz evidencija koje vode u skladu sa zakonom i propisima Grada.
Na podatke o ličnosti sadržane u evidencijama iz stava 1. ovog člana primenjuju se propisi o zaštiti podataka o ličnosti.
Na zahtev lica koje rukovodi inspekcijskom službom komunalna milicija će inspekcijskoj službi u vršenju inspekcijskog nadzora pružiti neposrednu fizičku, stručnu, tehničku i drugu pomoć.
Zahtev iz stava 1. ovog člana dostavlja se načelniku komunalne milicije u pisanom obliku, a u slučaju hitnosti može se podneti i usmeno.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, komunalni milicionar će na usmeni zahtev službenog lica inspekcijske službe i pod uslovima utvrđenim zakonom pružiti neposrednu pomoć službenom licu inspekcijske službe u toku vršenja inspekcijskog nadzora.
Svi zahtevi podneti u skladu sa st. 2. i 3. ovog člana se evidentiraju.
Preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti
Komunalna milicija i nadležna inspekcijska služba sprovode zajedničke mere i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne milicije i inspekcijskih službi.
Mesto, način i vreme sprovođenja mera i aktivnosti iz stava 1. ovog člana planiraju se unapred.
Prilikom preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti komunalni milicionar može na usmeni zahtev službenog lica inspekcijske službe i pod uslovima utvrđenim zakonom proveriti identitet lica, zaustaviti i pregledati lice, predmete i vozila, privremeno oduzeti predmete i primeniti druge vrste ovlašćenja u skladu sa članom 13. i 14.ove odluke.
Stručne konsultacije i druga vrsta saradnje
Načelnik komunalne milicije i lice koje rukovodi inspekcijskom službom po potrebi organizuju stručne konsultacije i zajedničke sastanke o pitanjima koja su od značaja za obavljanje njihovih poslova, a obavezno ako su pitanja od značaja za razgraničenje nadležnosti.
Saradnja sa Ministarstvom unutrašnjih poslova
U obavljanju poslova, komunalna milicija sarađuje sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove (u daljem tekstu: MUP), u razmeni informacija i podataka iz službenih evidencija i o eventualnom neophodnom sadejstvu (organizovanjem zajedničkih akcija na terenu) i planiranju zajedničkih aktivnosti. Radi razvijanja međusobne saradnje Komunalne milicije i MUP-a, Gradonačelnik može sporazumno sa ministrom nadležnim za unutrašnje poslove da donosi odgovarajuće akte o saradnji i drugim pitanjima od značaja za ostvarivanje zajedničkih ciljeva.
VI FINANSIRANJE RADA KOMUNALNE MILICIJE
U budžetu grada Kragujevca obezbeđuju se sredstva za rad i opremu komunalne milicije.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Nalaže se Gradskom veću da u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove odluke donese akte usaglašene sa odredbama ove odluke.
Do donošenja propisa iz stava 1. ovog člana, primenjuju se propisi, doneti na osnovu Zakona o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik RS", broj 51/09).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".