PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

("Sl. list grada Kikinde", br. 11/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske tranzicije (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera energetske tranzicije; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera energetske tranzicije, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske tranzicije je unapređenje energetske efikasnosti u domaćinstvima na teritoriji grada Kikinda. Mere energetske tranzicije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Kikinda.

Član 3

Visina sredstava i mere koje će se sufinansirati definišu se Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za energetsku efikasnost Grada Kikinda za svaku nastupajuću godinu. Program usvaja Gradsko veće na predlog Energetskog menadžera Grada Kikinda.

Mere energetske tranzicije koje se finansiraju sredstvima budžeta grada Kikinda

Član 4

Grad Kikinda će sufinansirati domaćinstva kroz sledeće mere energetske tranzicije:

1) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima;

2) nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje i proizvodnju električne energije na porodičnim stambenim objektima;

3) nabavka i ugradnja toplotnih pumpi za porodične stambene objekte.

Dodatni uslovi za odobravanje sredstava po svakoj meri

Član 5

Mera 1. Zamena spoljne stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima.

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su:

- Spoljna stolarija sa sledećim tehničkim karakteristikama (U - koeficijent prelaza toplote):

- U≤ 1,5 W/m2 K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/m2 K za spoljna vrata

Sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju pojedinačnih prozora i vrata, za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom, kao ni za stolariju u boji. Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama, pri čemu zamena stolarije na svakoj etaži mora biti kompletna. Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Mera 2. Nabavka i instalacije solarnih kolektora za grejanje i proizvodnju električne energije za porodične stambene objekte.

Sredstva će se odobravati za nabavku i instalaciju solarnih kolektora za grejanje i proizvodnju električne energije. Pod porodičnim stambenim objektom, u smislu ovog Pravilnika, podrazumevaju se: stambeni objekti sa jednim vlasnikom, stambeni objekti sa više stambenih jedinica (posebnih delova), dvojni stambeni objekti sa različitim vlasnicima i objekti u nizu.

Mera 3. Nabavka i ugradnja toplotnih pumpi za porodične stambene objekte.

Sredstva će se odobravati za nabavku i instalaciju toplotnih pumpi vazduh-voda, geotermalnih toplotnih pumpi i hibridnih toplotnih pumpi.

Finansijska sredstva

Član 6

Visina sredstava za sufinansiranje mera energetske tranzicije iz člana 3. ovog Pravilnika opredeljuje se Odlukom o budžetu Grada za svaku budžetsku godinu na poziciji Subvencija za energetsku efikasnost Grada Kikinda.

Član 7

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 4. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa najviše do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi. Maksimalan iznos odobrenih bespovratnih sredstava po pojedinačnoj prijavi je definisan je Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za energetsku efikasnost Grada Kikinda za svaku godinu. Iznos odobrenih bespovratnih sredstava se izračunava primenom procenta sufinansiranja na ukupnu vrednost dobara/usluga. Ako je tako dobijen iznos veći od maksimalnog iznosa odobrenih sredstava, korisniku pripada maksimalan iznos odobrenih bespovratnih sredstava. Odluku o dodeli sredstava iz stava 1. ovog člana donosi Gradonačelnik na predlog Komisije za realizaciju i nadzor nad izvršavanjem mera energetske tranzicije.

Član 8

Visina opredeljenih sredstava po pojedinačnim merama biće definisana Programom korišćenja sredstava sa pozicije Subvencija za energetsku efikasnost Grada Kikinda. Moguće je izvršiti prenos sredstava sa jedne mere na drugu u slučaju da se za određenu meru ne prijavi dovoljan broj korisnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 9

Prihvatljivi ukupni investicioni troškovi sa PDV-om biće utvrđeni u tekstu javnog poziva.

Član 10

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Kikinda su:

• pokrivanje troškova koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

• pokrivanje troškova u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

• refundaciju troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

• nabavku opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava

• druge troškove koji nisu u skladu sa merama energetske tranzicije.

Član 11

Pre datuma donošenja rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje mera energetske tranzicije, dobra i usluge ne mogu biti izvršene ni plaćene, delimično ili u potpunosti.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 12

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske tranzicije su privredni subjekti sa teritoriji Republike Srbije. Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče dobra odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 13

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE ZA REALIZACIJU I NADZOR NAD IZVRŠAVANJEM MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

Član 14

Javni konkurs za sufinansiranje mera energetske tranzicije u ime Grada, sprovodi Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršavanjem mera energetske tranzicije (u daljem tekstu Komisija), koju Gradonačelnik formira Rešenjem o obrazovanju komisije. Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije dobijaju naknadu za svoj rad.

Član 15

Osnovni zadaci Komisije su:

• Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo) u skladu sa Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za EE Grada Kikinda i predmetnim Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske tranzicije, u roku od 45 dana od dana donošenja Rešenja o obrazovanju Komisije;

• Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

• Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava najkasnije 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na koju učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja;

• Razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i Odluka o prigovoru koju Komisija donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema;

• Objavljivanje Konačne liste izabranih privrednih subjekata i Konačne liste izabranih domaćinstava (građana) kojima će se dodeliti bespovratna sredstva na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

• Izrada predloga Ugovora o učešću u sprovođenju mera energetske tranzicije i Rešenja za dodelu bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske tranzicije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada;

• Praćenje realizacije mera i kontrola njihove realizacije. Komisija je nezavisna u svom radu, ali je dužna da Gradonačelniku i Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu. Saglasnost na tekst javnog poziva daje Gradsko veće. Stručne i administrativno-tehničke poslove obavljaće nadležni organizacioni delovi Gradske uprave.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 16

Sredstva Budžeta grada za podršku domaćinstvima u procesu energetske tranzicije dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika. Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje i utvrđivanje liste privrednih subjekata na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru privrednih subjekata, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv građana, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje i utvrđivanje liste građana za podršku na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru građana, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za privredne subjekte

Član 17

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor privrednih subjekata donosi Gradonačelnik. Javni konkurs za izbor privrednih subjekata sprovodi Komisija. Privredni subjekti - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim konkursom. Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva. Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim i regionalnim medijima. Grad ako je u mogućnosti treba da ostvari direktan kontakt sa potencijalnim učesnicima na konkursu putem slanja direktne elektronske pošte ili organizacijom info dana.

Član 18

Pravo učešća na konkursu imaju privredni subjekti koji ispunjavaju sledeće uslove:

• da su upisani u registar APR-a najkasnije do 31. decembra u godini koja prethodi godini raspisivanja konkursa,

• da su registrovani kao privredna društva i preduzetnici,

• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

• da su izmirili dospele obaveze po osnovu javnih prihoda,

• da imaju najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vreme na dan 31.12. u godini koja prethodi godini raspisivanja konkursa,

• da privredni subjekti koji obavljaju građevinsku delatnost imaju sopstvenu građevinsku operativu,

• da imaju dokazano iskustvo u obavljanju sličnih aktivnosti.

Sadržaj javnog poziva za privredne subjekte

Član 19

Javni poziv iz člana 17. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog konkursa,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske tranzicije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće na konkursu,

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7) kriterijume za ocenu i izbor privrednih subjekata,

8) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

9) način i rok podnošenja prijave,

10) postupak odobravanja sredstava,

11) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske tranzicije po javnom pozivu,

12) priloge uz javni poziv,

13) prateću dokumentaciju,

14) druge informacije.

Prijava na javni poziv za privredne subjekte

Član 20

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podaci o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled dobara i usluga;

5) lista realizovanih poslova (referentna lista);

6) spisak dokumenata koji se dostavljaju uz prijavni obrazac.

Dokumenta iz stava 2. tačka 6. ovog člana su:

1) potpisana pisana izjava,

2) original ili overena kopija potvrde nadležne filijale Poreske uprave da je podnosilac zahteva izmirio sve dospele obaveze javnih prihoda,

3) fotokopija poslednjeg bilansa stanja i bilansa uspeha,

4) lista referenci i slično.

Član 21

Za preduzetnike je potrebno da izjavu dostavi lice koje je registrovalo obavljanje delatnosti kao preduzetnik. Ova izjava mora biti data nakon datuma objavljivanja javnog poziva.

• U slučaju da je osnivač privrednog subjekta strano pravno lice, uzima se izjava koju će dati zakonski zastupnik privrednog subjekta podnosioca zahteva. Ukoliko postoji više zakonskih zastupnika podnosioca zahteva potrebno je da svi dostave navedenu izjavu koja ne mora biti overena kod notara.

• U slučaju da je osnivač privrednog subjekta strano fizičko lice potrebno je da svi zakonski zastupnici privrednog subjekta podnosioca zahteva dostave navedenu izjavu koja ne mora biti overena kod notara.

Član 22

Podnosioci prijavu popunjavaju na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom. Popunjeni, overeni i odštampani prijavni obrazac u tri primerka (jedan original i dve kopije) i prateća dokumentacija dostavlja se Komisiji, u zatvorenoj koverti sa naznakom: "Prijava za javni poziv za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske tranzicije u domaćinstvima - ne otvarati". Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u zatvorenoj koverti. Prijave dostaviti poštom na adresu Gradske uprave - Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršavanjem mera energetske tranzicije ili lično na pisarnici u zgradi Gradske uprave. Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom) neće biti uzete u razmatranje. Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje. Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Kriterijumi za izbor privrednih subjekata

Član 23

Kriterijumi za izbor privrednih subjekata iz člana 17. ovog Pravilnika određuju se javnim pozivom i sadrže naročito:

1. Vrednost prometa na računu u prethodnoj godini;

2. Vrednost zaliha - za trgovce;

3. Broj realizovanih projekata - za uslužne delatnosti;

4. Cene ključnih dobara i usluga.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih privrednih subjekata i ugovaranje

Član 24

• Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 23. ovog Pravilnika.

• Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa, utvrđuje preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

• Preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

• Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste izabranih privrednih subjekata, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

• Na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

• Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema. Pravo prigovora ne zadržava izvršenje Odluke o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske tranzicije.

• O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog Odluke o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske tranzicije i iste dostavlja gradonačelniku na usvajanje.

• Gradonačelnik donosi Odluku o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske tranzicije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

• Odluku o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske tranzicije, Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

• Na Odluku o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske tranzicije može se podneti prigovor Gradskom veću u roku od 8 dana od dana objavljivanja. Odluka Gradskog veća je konačna.

• Izabrani privredni subjekt je dužan da u roku od 10 dana od dana prijema poziva za potpisivanje ugovora potpiše Ugovor o učešću u sprovođenju mera energetske tranzicije. U suprotnom će se smatrati da je odustao od učešća na Konkursu.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Član 25

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Pravo učešća na konkursu imaju domaćinstva koja ispunjavaju sledeće uslove:

• Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima) donosi Gradonačelnik.

• Javni konkurs sprovodi Komisija.

• Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim konkursom. Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

• Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim i regionalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 26

Pravo učešća na konkursu imaju domaćinstva (građani) koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnom stambenom objektu na teritoriji Grada,

2) da je objekat legalan,

3) da redovno izmiruje obaveze po osnovu javnih prihoda.

Sadržaj javnog poziva za građane

Član 27

Javni poziv iz člana 25. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske tranzicije,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) broj mera za koje jedan korisnik (domaćinstvo) može da konkuriše,

6) uslove za učešće na konkursu,

7) listu privrednih subjekata preko kojih se realizuju mere,

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

9) kriterijume za ocenu i izbor građana,

10) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

11) način i rok podnošenja prijave,

12) postupak odobravanja sredstava,

13) način objavljivanja odluke o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije po javnom pozivu,

14) priloge uz javni poziv,

15) prateću dokumentaciju,

16) druge informacije.

Prijava na javni poziv za domaćinstva (građane)

Član 28

Prijava koju na javni poziv podnose građani sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o podnosiocu konkursne dokumentacije;

2) mere za koje se konkuriše;

3) spisak dokumenata koji se dostavljaju uz prijavni obrazac.

Dokumenta iz stava 2. tačka 3. ovog člana su:

1) fotokopija lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se potvrđuje da je vlasnik i da živi u porodičnoj kući ili stanu koji su izgrađeni na gradskom području,

2) dokument kojim se dokazuje legalnost objekta (dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji, građevinska dozvola dobijena kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole, građevinska dozvola dobijenu iz postupka legalizacije, rešenje o ozakonjenju),

3) potvrdu o izmirenim dospelim obavezama po osnovu poreza na imovinu,

4) dokaz o izmirenim dospelim obavezama za izvršene komunalne usluge,

5) izvod iz lista nepokretnosti ne stariji od šest meseci (fotokopija),

6) premer i predračun/profakturu za dobra i usluge izdat od privrednog subjekta sa liste,

7) potpisana izjava vlasnika objekta o obezbeđenim sredstvima za finansiranje dobara i usluga u visini sopstvenog učešća, a u skladu sa zahtevom,

8) izjava o broju članova u kućnoj zajednici.

Grad će za tačku 3. obezbediti potvrdu o redovnom izmirivanju obaveza po osnovu poreza na imovinu.

Član 29

Građani prijavu popunjavaju na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Popunjeni, overeni i odštampani prijavni obrazac u tri primerka (jedan original i dve kopije) i prateća dokumentacija dostavlja se Komisiji, u zatvorenoj koverti sa naznakom:"Prijava na javni poziv za učešće domaćinstava u sprovođenju mera energetske tranzicije - ne otvarati".

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u zatvorenoj koverti.

Prijave dostaviti poštom na adresu Gradske uprave ili lično na pisarnici u zgradi gradske uprave.

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom) neće biti uzete u razmatranje. Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje. Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Član 30

Pravo učešća na Konkursu nemaju:

1) vlasnici stambeno-poslovnih objekata,

2) vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva grada/opštine za slične aktivnosti,

3) vlasnici stambenih objekata koji su, u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor građana

Član 31

Kriterijumi za izbor prijava građana određuju se javnim pozivom i sadrže naročito:

1. K - faktor iskorišćenja površine;

2. Postojeće stanje spoljnih zidova;

3. Postojeće tehničke karakteristike spoljne stolarije;

4. Postojeći način grejanja;

5. Vrsta grejnog uređaja.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju građani čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći, a potom prijava koja je ranije podnešena.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor građana

Član 32

Ocenjivanje i rangiranje građana (domaćinstava), vrši se primenom kriterijuma iz Javnog poziva.

• Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa, utvrđuje preliminarnu listu izabranih građana u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

• Preliminarnu listu izabranih građana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

• Učesnici konkursa (građani) imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

• Na preliminarnu listu izabranih građana (domaćinstava) učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu izabranih građana kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema. Pravo prigovora ne zadržava izvršenje Odluke o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije.

• O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog Odluke o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije i iste dostavljaju gradonačelniku na usvajanje.

• Gradonačelnik donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

• Odluku o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

• Na Odluku o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sufinansiranje mera energetske tranzicije može se podneti prigovor Gradskom veću u roku od osam dana od dana objavljivanja. Odluka Gradskog veća je konačna.

• Na osnovu Odluke o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije predsednik Gradonačelnik svakom građaninu sa konačne liste izdaje Rešenje o dodeli bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske tranzicije.

Isplata sredstava

Član 33

Korisnik bespovratnih sredstava nakon dobijanja rešenja nabavlja dobra i usluge od privrednog subjekta čiju je profakturu/predračun priložio u prijavi na konkurs. Ukoliko iz nekog razloga korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun.

Član 34

Korisnik bespovratnih sredstava dužan je da predviđene aktivnosti završi najkasnije do roka utvrđenog u tekstu javnog poziva. Privredni subjekti do roka utvrđenog u tekstu javnog poziva dostavljaju Gradskoj upravi zahtev za isplatu sredstava za sufinansiranje mera energetske tranzicije po osnovu obavljenih radova, prodate robe ili izvršenih usluga. Uz zahtev dostavljaju fotokopiju izdatog računa za prodatu robu i izvršene usluge.

Član 35

Sredstva koja se, u skladu sa ovim Pravilnikom, odobre za realizaciju mera energetske tranzicije prenose se privrednim subjektima u skladu sa odredbama Ugovora.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava, a nakon što:

1) Komisija proveri da li su aktivnosti stvarno realizovane, i to konstatuje zapisnikom;

2) korisnik bespovratnih sredstava privrednom subjektu isplati isporučena dobra/izvršene usluge u iznosu umanjenom za odobrena bespovratna sredstva.

Na osnovu zahteva za isplatu i zapisnika Gradska uprava vrši isplatu iz budžeta.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

Član 36

Komisija prati realizaciju mera i ona obuhvata:

• obavezu korisnika sredstava (privredni subjekti i građani) da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom;

• najavljene ili nenajavljene monitoring posete Komisije;

• obavezu privrednog subjekta da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

• prikupljanje informacija od korisnika sredstava;

• druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Član 37

Monitoring posete od strane Komisije vrši se u svrhu:

• ocene početnog stanja objekta;

• kvaliteta realizacije mera i utvrđivanja preporuka za njihovo dalje sprovođenje;

• utvrđivanje činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Komisija je dužna da u skladu sa raspoloživim kapacitetima:

• sprovede najmanje dve najavljene monitoring posete (na početku i kraju radova);

• u slučaju da postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom;

• priprema izveštaje o napretku i obaveštava nadležne organe i javnost.

Izveštavanje

Član 38

Komisija priprema i jednom mesečno podnosi Gradskom veću izveštaj o napretku realizacije mera energetske tranzicije. Isti izveštaj - Izveštaj o napretku - se može koristiti za praćenje utroška obezbeđenih finansijskih sredstava.

Javnost se jednom mesečno informiše o realizaciji mera energetske tranzicije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske tranzicije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Korisnici sredstava - građani (domaćinstva), odnosno realizatori mera (privredni subjekti) dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 39

Podaci i akti o pregledu i oceni podnetih zahteva za sufinansiranje mera energetske tranzicije i kao i o praćenju realizacije mera, u skladu sa ovim Pravilnikom, objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada i na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Čuvanje dokumentacije

Član 40

Gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske tranzicije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinda".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Kikinde", br. 11/2021.