PRAVILNIK
O USLOVIMA I NAČINU SPROVOĐENJA POSTUPKA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI OD STRANE TELA ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE

("Sl. list grada Niša", br. 72/2021)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi i način planiranja i sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane Sektora za javne nabavke Gradske uprave za finansije grada Niša, kao Tela za centralizovane javne nabavke grada Niša (u daljem tekstu: Sektor).

II USLOVI

Član 2

Sektor može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ako su ispunjeni sledeći uslovi:

1) da je nabavka predviđena u Planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu;

2) da su za tu nabavku predviđena sredstva u budžetu Grada Niša ili u finansijskom planu naručioca;

3) da su nabavke, koje će sprovoditi Sektor, predviđene u Planu javnih nabavki naručilaca;

4) da se predmeti nabavke za koje će Sektor sprovoditi postupke centralizovanih javnih nabavki nalaze na spisku predmeta nabavki koji utvrđuje gradonačelnik.

Izrada i donošenje plana centralizovanih javnih nabavki

Član 3

Sektor, u cilju prikupljanja potreba za predmetima centralizovanih javnih nabavki, svim naručiocima za čije potrebe sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određenim u spisku naručilaca, dostavlja instrukcije za planiranje, sa obrascima i tabelama za prijavljivanje potreba, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine za narednu godinu.

Predlog potreba za centralizovane javne nabavke, pripremljen u pisanom obliku, sa obrascima i/ili tabelama i dokumentacionom podlogom u prilogu, naručioci dostavljaju na zahtev sektora, u roku od trideset dana od dana prijema instrukcija za planiranje.

Po prijemu predloga potreba, Sektor može zahtevati dodatna objašnjenja (tehničke specifikacije radi standardizacije, količina, procenjene vrednosti i sl.) i daje preporuke vezane za dostavljene predloge.

Naručioci usklađuju predlog potreba sa preporukama Sektora i na osnovu uređenog predloga potreba sačinjavaju predlog plana nabavki na nivou naručioca, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskim aktima, u kojem posebno označavaju centralizovane javne nabavke.

Član 4

Godišnji Plan centralizovanih javnih nabavki izrađuje Sektor, na osnovu podataka sadržanih u planovima nabavki svih naručilaca određenih u spisku naručilaca.

Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode preko tela za centralizovane nabavke.

Naručioci su dužni da Sektoru dostave planove javnih nabavki u elektronskom i štampanom obliku sektoru, najkasnije do 6. januara tekuće godine.

Sektor, najkasnije do 10. januara, dostavlja gradonačelniku na saglasnost Predlog plana centralizovanih javnih nabavki.

U roku od dva dana od dobijanja saglasnosti gradonačelnika, sektor usvaja Plan centralizovanih javnih nabavki, postavlja plan na portal Kancelarije za javne nabavke.

Sektor objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Niša izvod iz Plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmet javne nabavke i okvirni datum pokretanja postupka.

Planom centralizovanih javnih nabavki izuzetno, za određenu godinu za koju se plan donosi, može biti obuhvaćen manji obim dobara, usluga ili radova koji se u toj godini mogu sprovoditi kao centralizovane javne nabavke, ako na to upućuju opravdani razlozi na koje sektor nije mogao da utiče.

Član 5

Ako određena javna nabavka koju je naručilac planirao kao centralizovanu javnu nabavku ne bude obuhvaćena planom centralizovanih javnih nabavki, naručilac će tu javnu nabavku da sprovede samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima, u skladu sa zakonom.

III POKRETANJE POSTUPKA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE

Član 6

Sektor pokreće postupak centralizovane javne nabavke, koja je predviđena Planom centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu, a na osnovu tehničkih specifikacija koje su sačinili naručioci, za čije potrebe sprovodi postupak centralizovane javne nabavke.

Sastavni deo predloga odluke o sprovođenju postupka centralizovane javne nabavke čine izjave odgovornih lica naručilaca, koji nisu direktni korisnici budžetskih sredstava, da su naručioci obezbedili potrebna finansijska sredstva za realizaciju predmetne nabavke.

Sastavni deo predloga odluke o pokretanju postupka centralizovane javne nabavke su izjave odgovornih lica naručilaca, koji nisu direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava o saglasnosti da se za njihove potrebe sprovede postupak centralizovane javne nabavke.

Predlog odluke o sprovođenju postupka, predlog rešenja o obrazovanju komisije, sa materijalom u prilogu, Sektor dostavlja gradonačelniku na potpisivanje.

Način imenovanja članova Komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke

Član 7

Odlukom o sprovođenju postupka centralizovane javne nabavke imenuju se članovi i zamene članova komisije i određuju zadaci komisije.

U postupcima centralizovanih javnih nabavki obrazuje se komisija od najmanje tri člana, od kojih je najmanje jedan član službenik za javne nabavke iz Sektora za javne nabavke - Gradske uprave za finansije, najmanje dva člana iz Gradskih uprava Grada Niša.

IV NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA

Član 8

Po sprovedenom postupku centralizovane javne nabavke komisija za javnu nabavku izrađuje izveštaj o postupku centralizovane javne nabavke i predloge odluka o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluku o dodeli ugovora, ili odluku o obustavi postupka centralizovane javne nabavke.

Sektor dostavlja gradonačelniku na potpisivanje izveštaj o stručnoj oceni ponuda, predlog odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluke o dodeli ugovora, ili odluke o obustavi postupka, sa odgovarajućim materijalom u prilogu.

Član 9

Na osnovu zaključenog okvirnog sporazuma naručioci mogu, pod uslovima i u granicama propisanim okvirnim sporazumom, zaključiti ugovore sa najpovoljnijim dobavljačem.

Jedan primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave Sektoru, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma, kao i vođenja jedinstvene elektronske evidencije dobavljača, s tim što su i naručioci dužni da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma.

Okvirni sporazum mogu koristiti samo naručioci koji su precizno navedeni u okvirnom sporazumu ili se na osnovu okvirnog sporazuma jasno može utvrditi kojim naručiocima je namenjen.

Član 10

Sektor objavljuje na Portalu javnih nabavki sve vrste oglasa i konkursnu dokumentaciju (izmene, dopune, dodatne informacije ili pojašnjenja) u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

U cilju blagovremenog informisanja naručilaca, Sektor je dužan da na internet prezentaciji grada Niša objavi plan centralizovanih javnih nabavki.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 11

Sektor će sprovoditi centralizovane javne nabavke u skladu sa Rešenjem gradonačelnika Grada Niša o utvrđivanju spiska predmeta javnih nabavki.

Naručioci dostavljaju podatke o centralizovanim javnim nabavkama iz spiska predmeta u skladu sa rešenjem iz stava 1. ovog pravilnika na zahtev Sektora.

Sektor dostavlja gradonačelniku na saglasnost Predlog godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki za narednu godinu.

Član 12

Na uslove i način sprovođenja postupaka centralizovanih javnih nabavki koji nisu posebno uređeni ovim Pravilnikom, primenjuju se odredbe Pravilnika o bližem uređivanju postupka javne nabave i postupka nabavke direktnih korisnika budžeta grada ("Sl. list Grada Niša", br. 14 od 03.03.2021. godine).

Član 13

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane tela za centralizovane javne nabavke ("Sl. list grada Niša", br. 35/2017).

Član 14

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".