PRAVILNIK
O SPROVOĐENJU ODREDABA ZAKONA O DIGITALNOJ IMOVINI KOJE SE ODNOSE NA DAVANJE DOZVOLE ZA PRUŽANJE USLUGA POVEZANIH S DIGITALNIM TOKENIMA I SAGLASNOSTI KOMISIJE ZA HARTIJE OD VREDNOSTI

("Sl. glasnik RS", br. 69/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se:

1) način sprovođenja odredaba Zakona o digitalnoj imovini (u daljem tekstu: Zakon) na osnovu kojih Komisija za hartije od vrednosti (u daljem tekstu: Komisija) daje dozvolu za pružanje usluga povezanih s digitalnom imovinom u delu koji se odnosi na digitalne tokene (u daljem tekstu: dozvola), kao i dokazi koji se dostavljaju Komisiji uz zahtev za davanje dozvole,

2) bliži uslovi koje moraju ispuniti član uprave pružaoca usluga povezanih s digitalnim dokenima (u daljem tekstu: rukovodilac pružaoca usluga), kao i dokazi koji se dostavljaju Komisiji uz zahtev za davanje saglasnosti na izbor člana uprave i rukovodioca pružaoca usluga,

3) bliži uslovi u vezi s kadrovskom i organizacionom osposobljenošću, kao i tehničkom i informacionom opremljenošću pružaoca usluga, uzimajući u obzir, pre svega, konkretne okolnosti tržišta, značajne rizike, potencijalne sukobe interesa, finansijske resurse i neophodnu stručnu i tehničku informacionu osposobljenost, kao i dokazi koji se dostavljaju Komisiji radi ocene ispunjenosti ovih uslova;

4) bliži uslovi podobnosti koje mora ispuniti lice s kvalifikovanim učešćem u pružaocu usluga, kao i dokazi koji se dostavljaju Komisiji uz zahtev za davanje prethodne saglasnosti za sticanje, odnosno uvećanje kvalifikovanog učešća u pružaocu usluga.

Član 2

Pri oceni zahteva, odnosno oceni ispunjenosti uslova iz ovog pravilnika, Komisija naročito ceni da li postoje indicije da se dozvola ili saglasnost pribavljaju, odnosno da se učešće u pružaocu usluga stiče radi pranja novca ili finansiranja terorizma, pri čemu se naročito sagledava da li se može utvrditi izvor kapitala podnosioca zahteva, odnosno iznos sredstava za sticanje kvalifikovanog učešća, kao i da li su se - prema informacijama koje je Komisiji dostavio organ nadležan za sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma i drugim informacijama kojima raspolaže - ova lica ili lica koja su s njima povezana dovodila u vezu s pranjem novca ili finansiranjem terorizma.

Na postojanje indicija iz stava 1. ovog člana naročito mogu ukazati sledeće okolnosti:

1) lice koje će imati kvalifikovano učešće, odnosno lice za čiji se račun to učešće stiče ima prebivalište ili boravište, odnosno sedište ili obavlja poslovne aktivnosti u stranoj državi koja ima strateške nedostatke u sistemu sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma, odnosno sredstva za izvršenje transakcija potiču iz te države;

2) lice koje će imati kvalifikovano učešće, odnosno lice za čiji se račun to učešće stiče je of-šor pravno lice u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma ili je lice koje ima učešće u of-šor pravnom licu;

3) lice koje će imati kvalifikovano učešće, odnosno lice za čiji se račun to učešće stiče ima poslovni odnos ili obavlja transakcije preko kvazibanke u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma, ili preko druge slične institucije za koju se osnovano može pretpostaviti da bi mogla dozvoliti korišćenje svojih računa kvazibanci;

4) da li je lice koje će imati kvalifikovano učešće, odnosno lice za čiji se račun to učešće stiče, prema propisima države prebivališta ili boravišta, odnosno sedišta ili države u kojoj obavlja poslovne aktivnosti, dužno da ima unutrašnje akte, vodi evidencije i primenjuje postupke unutrašnjih kontrola koji se odnose na otkrivanje i sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma ili su u vezi s tim i da li je pod nadzorom nadležnog organa u zemlji ili inostranstvu.

Komisija posebno ceni okolnost da li je lice koje će imati kvalifikovano učešće funkcioner, član uže porodice funkcionera i bliži saradnik funkcionera u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

II DAVANJE DOZVOLE ZA PRUŽANJE USLUGA POVEZANIH S DIGITALNIM TOKENIMA

Zahtev za davanje dozvole

Član 3

Privredno društvo koje namerava da pruža usluge povezane s digitalnim tokenima podnosi Komisiji zahtev za davanje dozvole na obrascu datom u Prilogu 1 ovog pravilnika, u kome se navodi spisak usluga iz člana 3. stav 1. Zakona koje namerava da pruža.

Podnosilac zahteva iz stava 1. ovog člana (u daljem tekstu: podnosilac zahteva) uz zahtev za davanje dozvole dostavlja sledeće dokaze i dokumentaciju:

1) rešenje o upisu u registar privrednih subjekata;

2) opšte akte podnosioca zahteva (statut, odnosno osnivački akt i pravila poslovanja društva);

3) program aktivnosti kojim se bliže uređuju način i uslovi pružanja usluga povezanih s digitalnim tokenima;

4) poslovni plan s projekcijom prihoda i rashoda za prve tri godine poslovanja na osnovu kojeg se može zaključiti da će podnosilac zahteva biti u stanju da obezbedi ispunjenost odgovarajućih organizacionih, kadrovskih, tehničkih i drugih uslova za kontinuirano, stabilno i sigurno poslovanje, uključujući i broj i vrstu očekivanih korisnika digitalnih tokena, kao i očekivani obim i iznos transakcija s digitalnim tokenima, i to za svaku vrstu usluge koju namerava da pruža;

5) opis planiranih mera za zaštitu novčanih sredstava korisnika digitalnih tokena u skladu s članom 78. Zakona;

6) opis sistema upravljanja i sistema unutrašnjih kontrola u skladu s članom 92. Zakona;

7) opis mera unutrašnje kontrole koje se uspostavljaju radi ispunjavanja obaveza utvrđenih propisima kojima se uređuju sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma;

8) opis planiranih mera obuke zaposlenih u vezi sa obavljanjem transakcija s digitalnim tokenima;

9) opis organizacione strukture, uključujući i podatke o planiranom poveravanju pojedinih operativnih poslova povezanih s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima;

10) opis planiranih mera za upravljanje bezbednošću informaciono-komunikacionog sistema;

11) podatke o članovima uprave podnosioca zahteva i rukovodiocu pružaoca usluga, s podacima i dokazima o tome da ova lica imaju dobru poslovnu reputaciju u skladu s članom 60. Zakona;

12) podatke o licima s kvalifikovanim učešćem u podnosiocu zahteva, visini njihovog učešća, kao i dokaze o podobnosti tih lica u skladu s članom 65. Zakona;

13) podatke o spoljnom revizoru koji obavlja reviziju finansijskih izveštaja podnosioca zahteva u godini u kojoj se podnosi zahtev, ako je za podnosioca zahteva obavezna revizija finansijskih izveštaja u skladu sa zakonom;

14) podatke o licima blisko povezanim s podnosiocem zahteva i opis te povezanosti;

15) dokaz o posedovanju minimalnog kapitala iz člana 54. stav 1. Zakona;

16) dokaz da podnosilac zahteva nije osuđen pravnosnažnom presudom za krivično delo, kao i da se protiv njega ne vodi krivični postupak, u smislu zakona kojim se uređuje odgovornost pravnih lica za krivična dela, kao i da nije osuđen pravnosnažnom presudom za privredni prestup koji ga čini nepodobnim za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima, u smislu zakona kojim se uređuju privredni prestupi;

17) podatke o uplaćenoj naknadi u skladu s tarifom Komisije.

Podacima o licima iz stava 2. tač. 11. do 14. ovog člana naročito se smatraju:

1) za fizička lica:

(1) ime i prezime fizičkog lica,

(2) adresu prebivališta, odnosno boravišta fizičkog lica (mesto, ulica i broj), a za fizičko lice koje nema državljanstvo Republike Srbije i naziv države,

(3) jedinstveni matični broj građana, odnosno druga odgovarajuća identifikaciona oznaka za fizičko lice koje nema državljanstvo Republike Srbije (npr. broj pasoša ili evidencioni broj koji određuje nadležni državni organ);

2) za pravna lica:

(1) poslovno ime ili skraćeno poslovno ime pravnog lica,

(2) adresa sedišta pravnog lica (mesto, ulica i broj), a za pravno lice koje nema sedište u Republici Srbiji i naziv države,

(3) matični broj pravnog lica, odnosno druga odgovarajuća identifikaciona oznaka za pravno lice koje nema sedište u Republici Srbiji (npr. evidencioni broj koji određuje nadležni državni organ),

(4) poreski identifikacioni broj pravnog lica.

Pored podataka iz stava 3. ovog člana, podaci o licima obuhvataju i druge podatke i dokumente koji sadrže podatke o licima koje je neophodno dostaviti u skladu sa stavom 2. tač. 11) do 14) ovog člana (npr. podaci i dokazi da ova lica imaju dobru poslovnu reputaciju).

Ako na osnovu dokumentacije i dokaza iz stava 2. ovog člana nije moguće utvrditi sve činjenice koje su značajne za odlučivanje o zahtevu za davanje dozvole - Komisija može od podnosioca zahteva tražiti da dostavi i drugu dokumentaciju, odnosno podatke za koje zaključi da su joj potrebni.

Rešenje o upisu u registar privrednih subjekata

Član 4

Pod rešenjem o upisu u registar privrednih subjekata podrazumeva se akt o registraciji podnosioca zahteva kao privrednog društva sa sedištem u Republici Srbiji kod agencije nadležne za vođenje registra privrednih subjekata, s podacima o poslovnom imenu, adresi sedišta i registrovanoj pretežnoj delatnosti podnosioca zahteva, njegovoj pravnoj formi i članovima, licima ovlašćenim za zastupanje, punomoćnicima i prokuristima, kao i registrovanom kapitalu.

Ako je od upisa u registar privrednih subjekata došlo do promene podataka koji su predmet registracije, uz akt o registraciji iz stava 1. ovog člana dostavlja se i izvod o registrovanim podacima iz tog stava koji nije stariji od pet dana.

Opšti akti podnosioca zahteva

Član 5

Opšti akti podnosioca zahteva su statut (ako je podnosilac zahteva akcionarsko društvo), odnosno osnivački akt (odluka o osnivanju ili ugovor o osnivanju), koji moraju sadržati elemente utvrđene zakonom kojim se uređuju privredna društva, kao i pravila poslovanja društva koja obezbeđuju da je poslovanje privrednog društva, njegove uprave i rukovodioca, kao i zaposlenih, u skladu sa Zakonom. Opšti akti iz ovog stava moraju biti datirani i uredno potpisani i zavedeni.

Podnosilac zahteva dužan je da statut, odnosno osnivački akt i pravila poslovanja društva izmeni tako da njima obuhvati sve usluge povezane s digitalnim tokenima koje namerava da pruža, kao i poslove i usluge koji su neposredno povezani sa uslugama povezanim s digitalnim tokenima a koje namerava da obavlja, odnosno pruža, uzimajući u obzir da na osnovu Zakona pružalac usluga, pored usluga povezanih s digitalnim tokenima, može da obavlja samo one poslove i usluge koji su neposredno povezani sa uslugama povezanim s digitalnim tokenima, kao i da predlog navedenih izmena dostavi Komisiji.

Predlozi izmena statuta, odnosno osnivačkog akta iz stava 2. ovog člana odražavaju promene koje bi nastale davanjem podnosiocu zahteva dozvole, a naročito sadrže podatke o promeni pretežne delatnosti, uslugama povezanim s digitalnim tokenima koje podnosilac zahteva namerava da pruža i drugim poslovima i uslugama koji su neposredno povezani sa uslugama povezanim s digitalnim tokenima a koje namerava da obavlja, odnosno pruža, obezbeđenom minimalnom kapitalu podnosioca zahteva u propisanom iznosu, upravi podnosioca zahteva, sistemima upravljanja i unutrašnjih kontrola, čuvanju podataka i dokumentacije, vođenju poslovnih knjiga, izradi finansijskih izveštaja podnosioca zahteva i reviziji tih izveštaja, kao i eventualnom poveravanju pojedinih operativnih poslova trećem licu.

Program aktivnosti i poslovni plan podnosioca zahteva

Član 6

U programu aktivnosti podnosioca zahteva za svaku od usluga koje su predmet zahteva iz člana 3. stav 1. ovog pravilnika uređuju se način i uslovi pružanja te usluge, a opisuju se i način i uslovi obavljanja drugih poslova i usluga koji su neposredno povezani s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima a koje podnosilac zahteva namerava da obavlja, odnosno pruža, uključujući eventualno poveravanje operativnih poslova.

U poslovnom planu podnosioca zahteva daje se pregled planiranih aktivnosti za prve tri godine poslovanja, s projekcijom prihoda i rashoda za taj period, kao i podaci na osnovu kojih se može zaključiti da će podnosilac zahteva biti u stanju da obezbedi ispunjenost odgovarajućih organizacionih, kadrovskih, tehničkih i drugih uslova za kontinuirano, stabilno i sigurno poslovanje.

Poslovni plan iz stava 2. ovog člana naročito sadrži:

1) podatke o dosadašnjem poslovanju podnosioca zahteva;

2) podatke o organizacionim celinama u kojima će se obavljati poslovi u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, kao i o broju zaposlenih koji će biti angažovani na tim poslovima;

3) specifikaciju hardverskih i softverskih komponenti koje će se koristiti za obavljanje poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, uz navođenje na koji način su te komponente obezbeđene, odnosno na koji način će biti obezbeđene;

4) podatke o poslovnom prostoru koji će se koristiti za poslovanje u svojstvu pružaoca usluga, uključujući i poslovni prostor u kojem će biti instalirane hardverske i softverske komponente za obavljanje poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima;

5) podatke o operativnim poslovima u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima koje podnosilac zahteva namerava da poveri trećem licu, uključujući i razloge za to poveravanje, kao i podatke o licu kome se ovi poslovi nameravaju poveriti;

6) podatke o vrsti usluga povezanih s digitalnim tokenima koje podnosilac zahteva namerava da pruža i broju i vrsti očekivanih korisnika digitalnih tokena, kao i očekivanom obimu i iznosu transakcija s digitalnim tokenima, i to za svaku vrstu usluge koju namerava da pruža, po godinama;

7) podatke o drugim poslovima i uslugama koji su neposredno povezani sa uslugama povezanim s digitalnim tokenima a koje namerava da obavlja, odnosno pruža u skladu sa Zakonom;

8) podatke o planiranim naknadama u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, planiranim prihodima i rashodima podnosioca zahteva po osnovu pružanja usluga povezanih s digitalnim tokenima po godinama i planiranim izvorima finansiranja za potrebe pružanja usluga povezanih s digitalnim tokenima.

Radi ocene da će podnosilac zahteva biti u stanju da obezbedi ispunjenost odgovarajućih organizacionih, kadrovskih, tehničkih i drugih uslova za stabilno i sigurno poslovanje, podnosilac zahteva mora dokazati:

1) da će uspostaviti organizaciju poslovanja, odnosno podelu poslovnih aktivnosti koja omogućava uspešno i nesmetano obavljanje poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima;

2) da će za potrebe obavljanja poslova iz tačke 1) ovog stava angažovati dovoljan broj zaposlenih, sa stručnim kvalifikacijama i iskustvom koji odgovaraju njihovim dužnostima, odgovornostima i složenosti poslova koje obavljaju, pri čemu se mora obezbediti da zaposleni angažovani na poslovima koji se moraju nesmetano i kontinuirano obavljati imaju odgovarajuću zamenu kako bi se izbeglo da odsustvo s rada ili prestanak radnog odnosa tih zaposlenih dovedu do narušavanja stabilnog i sigurnog poslovanja pružaoca usluga;

3) da će koristiti poslovni prostor adekvatan za obavljanje poslova iz tačke 1) ovog stava, uključujući i prostor u kojem će biti instalirane hardverske i softverske komponente za obavljanje poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, koji mora biti u vlasništvu podnosioca zahteva ili će se koristiti na osnovu ugovora o zakupu ili lizingu tog prostora zaključenog na period koji ne može biti kraći od tri godine i koji mora ispunjavati uslove utvrđene propisima iz oblasti zaštite na radu, zaštite od požara i zaštite životne sredine;

4) da će koristiti hardverske i softverske komponente koje po obimu, funkcionalnosti i performansama odgovaraju složenosti i obimu poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, kao i broju zaposlenih koji su angažovani na tim poslovima.

Radi ocene ispunjenosti uslova iz stava 4. ovog člana, podnosilac zahteva, uz poslovni plan iz stava 2. ovog člana, dostavlja i sledeću dokumentaciju:

1) predlog delokruga organizacionih celina podnosioca zahteva u kojima će se obavljati poslovi u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, kao i predlog sistematizacije radnih mesta po izvršiocima, s podacima o vrsti i stepenu stručne spreme, odnosno obrazovanja ovih lica i potrebnim radnim iskustvom za svako radno mesto;

2) dokaz o pravu korišćenja poslovnog prostora (npr. izvod iz katastra nepokretnosti, odnosno list nepokretnosti, ugovor o zakupu ili lizingu), kao i dokaz da poslovni prostor ispunjava uslove utvrđene propisima iz oblasti zaštite na radu, zaštite od požara i zaštite životne sredine (npr. rešenje nadležnog organa u postupku inspekcijskog nadzora i dr.);

3) dokumentaciju kojom se dokazuje osnov korišćenja, odnosno način sticanja hardverskih i softverskih komponenti (npr. izvod iz poslovnih knjiga, predugovor, ugovor i sl.), kao i opis funkcionalnosti softverskih komponenti i geografsku lokaciju hardverskih komponenti koje su u neposrednoj vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima;

4) predugovor ili ugovor o poveravanju operativnih poslova trećem licu, ako se namerava takvo poveravanje.

Opis planiranih mera za zaštitu novčanih sredstava korisnika digitalnih tokena

Član 7

Podnosilac zahteva u opisu planiranih mera za zaštitu novčanih sredstava korisnika digitalnih tokena daje pregled mera koje će preduzimati radi zaštite novčanih sredstava svojih korisnika u vezi sa izvršenjem transakcije s digitalnim tokenima u skladu sa Zakonom, i navodi podatke o banci (poslovno ime, sedište) u kojoj će otvoriti poseban račun za deponovanje sredstava koja je primio od korisnika digitalnih tokena ili njegovog pružaoca platnih usluga u vezi sa izvršenjem transakcije s digitalnim tokenima, odnosno račun korisnika čijim sredstvima upravlja u skladu sa Zakonom.

U opisu iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva je dužan da navede mere koje će uspostaviti kako bi se umanjio rizik od gubitka ili smanjenja novčanih sredstava, digitalnih tokena i druge imovine korisnika digitalnih tokena, odnosno prava u vezi s tom imovinom, a koji mogu nastati kao posledica zloupotrebe te imovine, prevare, lošeg upravljanja, neadekvatnog vođenja evidencije ili nemara.

Opis organizacione strukture, sistema upravljanja i sistema unutrašnjih kontrola, kao i mera unutrašnje kontrole koje se uspostavljaju radi ispunjavanja obaveza utvrđenih propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma i mera za upravljanje bezbednošću informaciono-komunikacionog sistema

Član 8

Opis organizacione strukture, sistema upravljanja i sistema unutrašnjih kontrola, kao i mera unutrašnje kontrole koje se uspostavljaju radi ispunjavanja obaveza utvrđenih propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma i mera za upravljanje bezbednošću informaciono-komunikacionog sistema, sadrži kratak opis sistema upravljanja rizicima, unutrašnjih kontrola i interne revizije, kao i mera unutrašnje kontrole koje se uspostavljaju radi ispunjavanja obaveza utvrđenih propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma i mera za upravljanje bezbednošću informacionog sistema. Opis iz ovog stava sadrži i podatke o članu (članovima) uprave pružaoca usluga koji će biti odgovoran za uspostavljanje procedura za upravljanje rizicima kojima je pružalac usluga izložen ili bi mogao da bude izložen, za uspostavljanje interne revizije, za uspostavljanje odgovarajućih računovodstvenih procedura i za uspostavljanje procedura za ocenu usklađenosti s propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma, te podatke o broju zaposlenih koji će biti neposredno angažovani na ovim poslovima.

Podnosilac zahteva uz opis iz stava 1. ovog člana dostavlja i podatke o predloženom ovlašćenom licu za vršenje pojedinih radnji i mera za sprečavanje i otkrivanje pranja novca i finansiranja terorizma u skladu sa zakonom kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma i o zameniku tog lica (ime i prezime, radno mesto, prava, obaveze i odgovornosti, biografija i drugi relevantni podaci).

Podnosilac zahteva uz opis iz stava 1. ovog člana dostavlja i:

1) šematski prikaz organizacione strukture podnosioca zahteva sa opisom te strukture iz kojeg se jasno mogu utvrditi podela i razgraničenje poslova, kao i dužnosti i odgovornosti koje se odnose na pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima, uz napomenu da li je i u kom roku planirano poveravanje pojedinih operativnih poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima trećem licu;

2) predlog procedura za identifikovanje, merenje i praćenje rizika kojima je pružalac usluga izložen ili bi mogao da bude izložen u svom poslovanju, posebno rizika od pranja novca i finansiranja terorizma, kao i za upravljanje tim rizicima, odnosno izveštavanje o njima;

3) predlog računovodstvenih procedura i procedura za ocenu usklađenosti s propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

Opis planiranih mera obuke zaposlenih u vezi sa obavljanjem transakcija s digitalnim tokenima

Član 9

U opisu planiranih mera obuke zaposlenih u vezi sa obavljanjem transakcija s digitalnim tokenima daje se opis mera i aktivnosti koje podnosilac zahteva planira da preduzme kako bi obezbedio da znanja, stručnost i profesionalno iskustvo zaposlenih odgovaraju prirodi, složenosti i obimu poslova u vezi sa obavljanjem transakcija s digitalnim tokenima.

Opis iz stava 1. ovog člana sadrži plan i okvirni program obuka zaposlenih, podatke o planiranim organizatorima obuka i zaposlenima kojima je određena obuka namenjena, uključujući obuku u vezi s primenom propisa iz oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma.

Podaci o licima koja su članovi uprave i rukovodioci pružaoca usluga i uslovi podobnosti tih lica

Član 10

Podacima o licu koje se predlaže za člana uprave i rukovodioca pružaoca usluga, kao i podacima i dokazima o tome da ova lica imaju dobru poslovnu reputaciju i odgovarajuće stručne kvalifikacije i iskustvo, smatraju se sledeći dokumenti:

1) predlog odluke o izboru člana uprave, odnosno rukovodioca tog pružaoca usluga;

2) akt nadležnog organa kojim se potvrđuje da to lice nije pravnosnažno osuđeno za krivična dela protiv privrede, imovine, pravnog saobraćaja, javnog reda i službene dužnosti ili pravosuđa, ili za krivična dela pranja novca ili finansiranja terorizma ili za slična ili uporediva krivična dela u skladu s propisima strane države, i/ili za drugo krivično i/ili kažnjivo delo koje to lice čine nepodobnim za obavljanje ove funkcije;

3) akt nadležnog organa kojim se potvrđuje da tom licu nije pravnosnažno izrečena zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti koja ga čini nepodobnim za obavljanje ove funkcije;

4) izjava tog lica na obrascu datom u Prilogu 2 ovog pravilnika;

5) poslovna biografija tog lica koja treba da sadrži podatke o njegovom dotadašnjem radnom angažovanju, s preporukom koja sadrži obrazloženo mišljenje o poslovnoj reputaciji, stručnosti, i sposobnostima tog lica;

6) dokaz o odgovarajućim stručnim kvalifikacijama i ostvarenom radnom iskustvu na osnovu kojeg se može utvrditi da to lice ispunjava uslove za obavljanje ove funkcije (diploma, potvrda poslodavca kod kojeg je imenovano lice bilo zaposleno ili radno angažovano, koja sadrži podatke o nazivu radnog mesta ili funkcije koju je to lice obavljalo sa opisom poslova, dužnosti i ovlašćenja, posebno za donošenje odgovarajućih odluka, kao i o periodu obavljanja tih poslova) - za rukovodioca pružaoca usluga;

7) očitana biometrijska lična karta, odnosno kopija lične karte tog lica (za državljane Republike Srbije) ili kopija pasoša (za strane državljane);

8) spisak pravnih lica u kojima to lice ima učešće, koji obuhvata podatke o tome da li je lice vlasnik pravnog lica, uz navođenje apsolutnog i procentualnog iznosa njegovog vlasništva u tom pravnom licu sa stanjem na radni dan koji prethodi danu podnošenja zahteva za davanje dozvole, kao i o tome da li je lice član uprave u pravnom licu, odnosno izjava lica da ni u jednom pravnom licu nema učešća po osnovu upravljanja i/ili vlasništva.

Član uprave i rukovodilac pružaoca usluga ne mogu biti članovi odbora tog pružaoca koji ima nadzorne funkcije u tom pružaocu.

Rukovodilac pružaoca usluga ima odgovarajuće stručne kvalifikacije ako, u smislu propisa kojima se uređuje visoko obrazovanje, ima najmanje prvi stepen visokog obrazovanja na akademskim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, a odgovarajuće iskustvo - ako ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju u licu u finansijskom sektoru ili u privrednom društvu, odnosno pravnom licu čija je delatnost slična poslovima u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima (npr. pružanje usluga povezanih s drugom vrstom digitalne imovine, delatnosti informacionih tehnologija, portfolio menadžeri).

Izuzetno od stava 3. ovog člana, ako s obzirom na složenost usluga povezanih s digitalnim tokenima koje pružalac usluga namerava da pruža, za kvalitetno rukovođenje poslovima pružanja tih usluga nije neophodno da lice koje taj posao obavlja ima stepen obrazovanja i iskustvo iz tog stava, odgovarajuće stručne kvalifikacije i iskustvo tog lica mogu se dokazivati dostavljanjem drugih odgovarajućih dokaza (uverenje, odnosno diploma o stečenom visokom obrazovanju, dodatnom obrazovanju, stručnom osposobljavanju ili usavršavanju, potvrda o radnom iskustvu i dr.).

U slučaju iz stava 4. ovog člana, odgovarajuće stručne kvalifikacije i iskustvo ne mogu se dokazati za lice koje nema najmanje prvi stepen visokog obrazovanja i najmanje godinu dana iskustva na rukovodećem položaju u licu u finansijskom sektoru ili u privrednom društvu čija je delatnost slična poslovima u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima.

Najmanje jedan član uprave pružaoca usluga mora aktivno znati srpski jezik i imati prebivalište na teritoriji Republike Srbije.

Pored dokumenata iz stava 1. ovog člana, podnosilac zahteva dostavlja i spisak saradnika predloženih članova uprave i rukovodioca pružaoca usluga, uz koji prilaže i akte iz stava 1. tačka 2) ovog člana za te saradnike.

Saradnikom u smislu ovog pravilnika smatra se:

1) svako fizičko lice koje je član uprave ili drugo odgovorno lice u pravnom licu čiji je stvarni vlasnik, u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma, lice koje ima, odnosno stiče kvalifikovano učešće u pružaocu usluga, predloženi član uprave, odnosno rukovodilac pružaoca usluga ili u kome je to lice član uprave ili na drugom rukovodećem položaju;

2) svako fizičko lice koje je stvarni vlasnik pravnog lica u kome je lice iz tačke 1) ovog stava član uprave ili na drugom rukovodećem položaju;

3) svako fizičko lice koje sa licem iz tačke 1) ovog stava ima stvarno vlasništvo nad istim pravnim licem.

Spisak saradnika lica iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o identitetu saradnika, i to:

1) podatke o imenu i prezimenu, adresi prebivališta, odnosno boravišta, jedinstvenom matičnom broju građana (za državljane Republike Srbije), odnosno broju pasoša i zemlji izdavanja (za strane državljane);

2) podatke o osnovu po kome se, u smislu ovog pravilnika, ta lica smatraju saradnikom lica iz stava 1. ovog člana.

Ako iz opravdanih razloga ne može pribaviti akte iz stava 1. tačka 2) ovog člana za saradnike lica iz tog stava, podnosilac zahteva može dostaviti i izjavu tog lica datu pod materijalnom i krivičnom odgovornošću da njegovi saradnici nisu osuđivani. Komisija može u bilo kom trenutku zatražiti od tog podnosioca da joj dostavi dokaze o neosuđivanosti tih lica ili može neposredno od nadležnog organa zatražiti te dokaze.

Član 11

Komisija ceni da li lice iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika ima dobru poslovnu reputaciju na osnovu dokumentacije i dokaza iz tog člana, kao i drugih podataka kojima raspolaže, a može od podnosioca zahteva zatražiti da dostavi i drugu dokumentaciju za koju zaključi da joj je potrebna (npr. dokaz o urednom ispunjavanju poreskih i drugih obaveza privrednog društva kojim je ovo lice ranije upravljalo i dr.).

Dobru poslovnu reputaciju ima lice koje je u dosadašnjem radu pokazalo da poseduje lični, moralni i profesionalni integritet koji će obezbediti upravljanje, odnosno rukovođenje pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima u skladu s pravilima sigurnog i stabilnog poslovanja.

Smatra se da lice iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika nema dobru poslovnu reputaciju naročito u sledećim slučajevima:

1) ako je pravnosnažno osuđeno za krivična dela protiv privrede, imovine, pravnog saobraćaja, javnog reda i službene dužnosti ili pravosuđa, ili za krivična dela pranja novca ili finansiranja terorizma, ili za slična ili uporediva krivična dela u skladu s propisima strane države i/ili za drugo krivično i/ili kažnjivo delo koje to lice čine nepodobnim za obavljanje te funkcije;

2) ako je saradnik tog lica pravnosnažno osuđen za krivična dela iz tačke 1) ovog stava;

3) ako mu je pravnosnažno izrečena zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti koja ga čini nepodobnim za obavljanje te funkcije;

4) ako je na dan oduzimanja dozvole za rad pravnom licu, odnosno na dan uvođenja prinudne uprave ili pokretanja postupka stečaja ili prinudne likvidacije nad pravnim licem bilo ovlašćeno za zastupanje i predstavljanje tog pravnog lica ili je bilo član uprave tog pravnog lica, osim prinudnog upravnika, osim ako je od pokretanja postupka stečaja ili prinudne likvidacije proteklo više od dve godine;

5) ako je u poslednjih deset godina počinilo težu povredu, odnosno ponavljanje povrede propisa kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

Komisija može, pri oceni poslovne reputacije lica iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika, uzeti u obzir i okolnost da to lice nije postupilo u skladu s rešenjem Komisije kojim mu je izrečena novčana kazna u postupku vršenja nadzora nad pružaocem usluga u skladu sa Zakonom i propisima Komisije, odnosno okolnost da je pružalac usluga platio izrečenu novčanu kaznu umesto tog lica.

Podaci o licu s kvalifikovanim učešćem u pružaocu usluga i uslovi podobnosti tog lica

Član 12

Podacima o licu s kvalifikovanim učešćem u pružaocu usluga i visini njegovog učešća smatra se grafički prikaz u kojem se detaljno utvrđuje struktura vlasništva podnosioca zahteva sve do fizičkih lica, odnosno tržišno prepoznatljivih pravnih lica, uključujući ime i prezime, odnosno poslovno ime svakog lica koje ima kvalifikovano učešće u podnosiocu zahteva, ukupan broj, vrstu i nominalni iznos akcija, odnosno udela i procenat vlasništva u kapitalu, odnosno glasačkih prava, s jasnom identifikacijom lica koja imaju direktno, kao i indirektno kvalifikovano učešće (u daljem tekstu: kvalifikovani vlasnik).

Tržišno prepoznatljivim pravnim licem u smislu ovog pravilnika smatra se strano pravno lice čije se hartije od vrednosti kotiraju na berzi u zemljama OECD-a.

Podacima i dokazima o podobnosti kvalifikovanog vlasnika - fizičkog lica da obezbedi stabilno i sigurno upravljanje pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima smatraju se naročito:

1) očitana biometrijska lična karta, odnosno kopija lične karte tog lica (za državljane Republike Srbije) ili kopija pasoša (za strane državljane);

2) poslovna biografija tog lica, uključujući podatke o njegovom radnom angažovanju i stručnoj spremi, kao i o tome da li je ovo lice član uprave ili je bilo član uprave pravnog lica, s kontakt podacima tog pravnog lica;

3) dokazi o dobroj poslovnoj reputaciji tog lica iz člana 10. stav 1. tač. 2) i 3) ovog pravilnika;

4) podaci o imovinskom stanju, odnosno o sopstvenim sredstvima tog lica - nepokretnostima, učešću u kapitalu drugih pravnih lica sa apsolutnim i procentualnim iznosom vlasništva, novčanim depozitima u bankama i dr. - uz odgovarajuće dokaze o tom vlasništvu i poreklu tih sredstava (npr. izvod iz odgovarajućeg registra, potvrda banke i dr.);

5) spisak saradnika tog lica u smislu člana 10. st. 7. do 9. ovog pravilnika, uz koji se za te saradnike prilažu akti iz člana 10. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika;

6) izjava o zaduženosti tog lica kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa specifikacijom ovih lica i iznosima zaduženja;

7) dokaz nadležnog organa o izmirenju poreskih obaveza;

8) dokaz o poreklu sredstava (izvor sredstava) kojima je stečeno kvalifikovano učešće.

Podacima i dokazima o podobnosti kvalifikovanog vlasnika - pravnog lica da obezbedi stabilno i sigurno upravljanje pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima smatraju se naročito:

1) dokaz o upisu tog lica u registar privrednih subjekata;

2) podaci o tome ko su krajnji vlasnici kvalifikovanog vlasnika - sve do fizičkih lica, odnosno tržišno prepoznatljivih pravnih lica koja imaju učešće u tom licu, uključujući ime i prezime, odnosno poslovno ime svakog lica koje ima učešće u kvalifikovanom vlasniku, adresu njegovog prebivališta, odnosno sedišta i druge identifikacione podatke za ta lica, kao i o tome koliki su apsolutni i procentualni iznosi vlasništva, uz odgovarajuće dokaze (izvod iz knjige udela, prepis akcionara iz knjige akcionara i sl.);

3) za članove uprave kvalifikovanog vlasnika i s njim blisko povezana lica - podaci i dokumentacija iz stava 3. tač. 2), 3) i 5) ovog člana;

4) finansijski izveštaji kvalifikovanog vlasnika za poslednje dve poslovne godine, kao i mišljenje ovlašćenog revizora ako je kvalifikovani vlasnik obveznik revizije finansijskih izveštaja u skladu sa zakonom;

5) kratak prikaz poslovnih aktivnosti kvalifikovanog vlasnika u prethodne dve godine i plan aktivnosti za tekuću, odnosno narednu godinu;

6) podaci o tome da li kvalifikovani vlasnik ima vlasništvo, odnosno učešće u nekom drugom pravnom licu i koliki je apsolutni i procentualni iznos njegovog vlasništva na radni dan pre dana podnošenja zahteva za davanje dozvole, kao i da li je i koliku dobit to drugo pravno lice ostvarilo u prethodne dve godine;

7) izjava o ukupnoj zaduženosti kvalifikovanog vlasnika kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa spiskom tih lica i iznosima zaduženja;

8) akt nadležnog organa kojim se potvrđuje da kvalifikovani vlasnik nije pravnosnažno osuđen za krivično delo, u smislu zakona kojim se uređuje odgovornost pravnih lica za krivična dela, kao i da nije pravnosnažno osuđen za privredni prestup koji ga čini nepodobnim u smislu ovog pravilnika, u smislu zakona kojim se uređuju privredni prestupi;

9) dokaz nadležnog organa o izmirenju poreskih obaveza;

10) dokaz o poreklu sredstava (izvor sredstava) kojima je stečeno kvalifikovano učešće.

Ako je kvalifikovani vlasnik član grupe društava, pored dokumentacije iz stava 4. ovog člana, dostavljaju se i:

1) podaci o strukturi te grupe;

2) podaci o vrsti poslova koje obavljaju ta grupa i njeni članovi;

3) podaci o licima koja imaju kontrolno učešće u toj grupi;

4) izveštaj o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja te grupe za prethodne dve godine, koji je izradio ovlašćeni revizor;

5) procedure grupe društava kojima se uspostavljaju sistem upravljanja i sistem unutrašnjih kontrola.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, ako je kvalifikovani vlasnik tržišno prepoznatljivo pravno lice, dostavlja se sledeća dokumentacija:

1) spisak lica koja imaju kvalifikovano učešće u kvalifikovanom vlasniku, sa osnovnim podacima o tim licima;

2) dokaz da se kvalifikovani vlasnik kotira na berzi;

3) dokumentaciju iz stava 4, tač. 3) do 10) ovog člana.

Član 13

Poslovnu reputaciju kvalifikovanog vlasnika - fizičkog lica, odnosno članova uprave kvalifikovanog vlasnika - pravnog lica i lica koja su s tim pravnim licem blisko povezana - Komisija ceni na način iz člana 10. i 11. ovog pravilnika.

Komisija ceni da li kvalifikovani vlasnik - pravno lice ima dobru poslovnu reputaciju na osnovu dokumentacije i dokaza iz člana 12. st. 4. do 6. ovog pravilnika, kao i drugih podataka kojima raspolaže, a može od kvalifikovanog vlasnika zatražiti da dostavi i drugu dokumentaciju za koju zaključi da je potrebna.

Dobru poslovnu reputaciju ima pravno lice koje je tokom celokupnog dotadašnjeg poslovanja pokazalo sposobnost da upravlja rizicima, ostvarilo uspešne rezultate i steklo ugled u okviru oblasti kojoj pripada njegova delatnost.

Smatra se da pravno lice nema dobru poslovnu reputaciju u sledećim slučajevima:

1. ako je pravnosnažno osuđeno za krivično delo, u smislu zakona kojim se uređuje odgovornost pravnih lica za krivična dela, kao i ako je pravnosnažno osuđeno za privredni prestup koji ga čini nepodobnim u smislu ovog pravilnika, u smislu zakona kojim se uređuju privredni prestupi;

2. ako su članovi uprave tog lica i s njim blisko povezana lica pravnosnažno osuđeni za krivična dela iz člana 10. stav 1. tačka 2) ovog pravilnika ili je saradnik tih lica pravosnažno osuđen za ta krivična dela, odnosno ako je tim licima pravnosnažno izrečena zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti koja ih čini nepodobnim za obavljanje funkcije;

3. ako je u poslednjih deset godina počinilo težu povredu, odnosno ponavljanje povrede propisa kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma.

Pri oceni finansijskog stanja kvalifikovanog vlasnika - fizičkog lica, Komisija ocenjuje mogućnost tog lica da finansira svoj ulog u kapital pružaoca usluga, kao i da, po potrebi, obezbedi dodatni kapital, i to naročito na osnovu podataka iz finansijskih izveštaja tog lica.

Podaci o spoljnom revizoru

Član 14

Ako je za podnosioca zahteva obavezna revizija finansijskih izveštaja u skladu sa zakonom - uz navođenje podataka o spoljnom revizoru koji obavlja reviziju finansijskih izveštaja podnosioca zahteva u godini u kojoj se podnosi zahtev, dostavlja se i akt o angažovanju tog revizora.

Podaci o licima blisko povezanim s podnosiocem zahteva i opis te povezanosti

Član 15

Podnosilac zahteva dostavlja spisak lica koja su s njim blisko povezana u smislu Zakona, koji sadrži:

1) za fizička lica:

(1) ime i prezime fizičkog lica,

(2) adresu prebivališta, odnosno boravišta fizičkog lica (mesto, ulica i broj), a za fizičko lice koje nema državljanstvo Republike Srbije i naziv države,

(3) jedinstveni matični broj građana, odnosno druga odgovarajuća identifikaciona oznaka za fizičko lice koje nema državljanstvo Republike Srbije (npr. broj pasoša ili evidencioni broj koji određuje nadležni državni organ);

2) za pravna lica:

(1) poslovno ime ili skraćeno poslovno ime pravnog lica,

(2) adresa sedišta pravnog lica (mesto, ulica i broj), a za pravno lice koje nema sedište u Republici Srbiji i naziv države,

(3) matični broj pravnog lica, odnosno druga odgovarajuća identifikaciona oznaka za pravno lice koje nema sedište u Republici Srbiji (npr. evidencioni broj koji određuje nadležni državni organ),

(4) poreski identifikacioni broj pravnog lica,

(5) kontakt podatke.

Uz spisak iz stava 1. ovog člana dostavlja se i opis načina na koji su lica iz tog stava povezana.

Dokaz da podnosilac zahteva raspolaže propisanim iznosom minimalnog kapitala

Član 16

Dokazom da podnosilac zahteva raspolaže iznosom minimalnog kapitala propisanim u članu 54. stav 1. Zakona smatraju se izvod s tekućeg računa ili drugog odgovarajućeg računa podnosioca zahteva, finansijski izveštaj za prethodnu poslovnu godinu, kao i mišljenje ovlašćenog revizora ako je za podnosioca zahteva obavezna revizija finansijskih izveštaja u skladu sa zakonom, odnosno druga dokumentacija kojom se dokazuje da podnosilac zahteva raspolaže propisanim iznosom minimalnog kapitala (npr. izvod iz registra privrednih subjekata i dr.), imajući u vidu odredbe pravilnika kojim se uređuje način izračunavanja minimalnog kapitala pružaoca usluga.

Podnosilac zahteva dužan je da pre dostavljanja rešenja o davanju dozvole dostavi Komisiji odgovarajući dokaz o tome da na dan prijema tog rešenja ima propisani iznos minimalnog kapitala i dokaz o tome da je najmanje polovina propisanog minimalnog kapitala uplaćena u novcu (izvod s tekućeg računa ili drugog odgovarajućeg računa kod banke kod koje drži novčana sredstva).

Podnosilac zahteva dužan je da banke kod kojih drži svoja sredstva, odnosno preko kojih posluje pismeno ovlasti da Komisiji, na njen zahtev, dostave sve podatke koji se odnose na njegovo poslovanje, odnosno na stanje njegovih sredstava kod tih banaka.

Dokaz da podnosilac zahteva nije osuđen pravnosnažnom presudom za krivično delo, odnosno privredni prestup, kao i da se protiv njega ne vodi krivični postupak

Član 17

Dokazom da podnosilac zahteva nije osuđen pravnosnažnom presudom za krivično delo, kao i da se protiv njega ne vodi krivični postupak, u smislu zakona kojim se uređuje odgovornost pravnih lica za krivična dela, te da nije osuđen pravnosnažnom presudom za privredni prestup koji ga čini nepodobnim za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima, u smislu zakona kojim se uređuju privredni prestupi - smatraju se uverenja ili drugi akti nadležnih organa iz evidencija o neosuđivanosti tih lica za krivična dela, odnosno privredne prestupe, kao i uverenja ili drugi akti nadležnih organa da protiv tih lica nije pokrenut krivični postupak, odnosno postupak za privredni prestup.

Dokaz o uplaćenoj naknadi u skladu sa tarifnikom Komisije

Član 18

Podnosilac zahteva dostavlja podatke o uplati naknade propisane Pravilnikom o tarifi Komisije (datum uplate i poslovno ime pružaoca platnih usluga preko kojeg je izvršena uplata).

Odlučivanje o davanju dozvole

Član 19

Komisija odlučuje o zahtevu za davanje dozvole u roku od 60 dana od dana prijema urednog zahteva.

Ako je zahtev iz stava 1. ovog člana neuredan, Komisija u roku od 20 dana od dana prijema tog zahteva obaveštava podnosioca zahteva o tome na koji način da uredi taj zahtev, u kom slučaju rok iz stava 1. ovog člana počinje da teče od dana kad je podnet uredan zahtev u skladu sa obaveštenjem iz ovog stava.

Komisija donosi rešenje o davanju dozvole kada utvrdi da su ispunjeni svi uslovi propisani Zakonom i ovim pravilnikom.

U rešenju o davanju dozvole, Komisija navodi koje je usluge iz člana 3. stav 1. Zakona pružalac usluga ovlašćen da pruža.

Komisija odbija zahtev iz stava 1. ovog člana kad utvrdi da:

1) jedan ili više uslova za dobijanje dozvole iz Zakona i ovog pravilnika nije ispunjen;

2) predloženi članovi uprave podnosioca zahteva i rukovodilac pružaoca usluga nemaju dobru poslovnu reputaciju;

3) zbog bliske povezanosti podnosioca zahteva s drugim licima vršenje nadzora nad pružaocem usluga u skladu sa Zakonom bilo bi onemogućeno ili znatno otežano;

4) vlasnička struktura podnosioca zahteva je takva da bi efikasan nadzor nad podnosiocem zahteva bio onemogućen;

5) mere unutrašnje kontrole koje se uspostavljaju radi ispunjavanja obaveza utvrđenih propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma nisu odgovarajuće;

6) zahtev sadrži netačne ili obmanjujuće podatke ili ne sadrži podatke koji su neophodni kako bi se navodi iz zahteva mogli proveriti.

Ako Komisija odbije zahtev iz stava 1. ovog člana, podnosilac tog zahteva ne može podneti novi zahtev za davanje dozvole u roku od godinu dana od dana donošenja rešenja Komisije.

Dopuna dozvole pružaocu usluga

Član 20

Ako pružalac usluga namerava da pruža i usluge iz člana 3. stav 1. Zakona koje nisu utvrđene u rešenju o davanju dozvole tom pružaocu usluga, dužan je da Komisiji podnese zahtev za dopunu dozvole.

Na postupak odlučivanja o zahtevu iz stava 1. ovog člana shodno se primenjuju odredbe čl. 3. do 19. ovog pravilnika.

Promena podataka u dokumentaciji

Član 21

Ako se, nakon podnošenja zahteva za davanja dozvole a pre nego što Komisija tu dozvolu izda, promene podaci u dokumentaciji koja je dostavljena uz zahtev - podnosilac zahteva dužan je da o tome bez odlaganja obavesti Komisiju i da joj odmah dostavi izmenjenu dokumentaciju i podatke.

Ako se nakon donošenja rešenja o davanju dozvole promene činjenice ili okolnosti na osnovu kojih je to rešenje doneto - pružalac usluga dužan je da bez odlaganja obavesti Komisiju o tome i da joj istovremeno dostavi izmenjenu dokumentaciju i podatke.

U obaveštenju iz stava 2. ovog člana pružalac usluga dužan je da bliže opiše prirodu i obim nastalih promena.

 

III DAVANJE DOZVOLE BROKERSKO-DILERSKOM DRUŠTVU I ORGANIZATORU TRŽIŠTA

Član 22

Brokersko-dilersko društvo i organizator tržišta koji imaju dozvolu Komisije u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala, uz zahtev za davanje dozvole na obrascu datom u Prilogu 1 ovog pravilnika podnose Komisiji dokumentaciju iz čl. 4. do 18. ovog pravilnika, osim dokumentacije iz tih članova koju su već podneli Komisiji u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala a koja se ne menja zbog podnošenja zahteva iz ovog stava.

Dokumentaciju iz člana 10. ovog pravilnika brokersko-dilersko društvo i organizator tržišta iz stava 1. ovog člana podnose samo ako lica koja će neposredno rukovoditi poslovima pružanja usluga povezanih s digitalnim tokenima nisu istovremeno i članovi uprave.

IV DAVANJE SAGLASNOSTI NA IZBOR ČLANA UPRAVE ILI RUKOVODIOCA PRUŽAOCA USLUGA

Član 23

Pružalac usluga podnosi Komisiji zahtev za davanje saglasnosti na izbor predloženih članova uprave i rukovodioca tog pružaoca usluga.

Uz zahtev iz stava 1. ovog člana, pružalac usluga dužan je da za predloženo lice dostavi dokumentaciju i dokaze iz člana 10. ovog pravilnika.

Ako ponovo predloži isto lice za člana uprave, odnosno rukovodioca - pružalac usluga uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana dostavlja sledeću dokumentaciju:

1) predlog odluke nadležnog organa pružaoca usluga o ponovnom izboru tog lica;

2) akte nadležnog organa iz člana 10. stav 1. tač. 2) i 3) ovog pravilnika;

3) drugu dokumentaciju po zahtevu Komisije.

Ako na osnovu dokumentacije i dokaza iz ovog člana nije moguće utvrditi sve činjenice značajne za ocenu dobre poslovne reputacije predloženog lica - Komisija može od pružaoca usluga tražiti da dostavi i drugu dokumentaciju, odnosno podatke za koje oceni da su joj potrebni.

Član 24

Komisija donosi rešenje o davanju saglasnosti na izbor predloženih članova uprave, odnosno rukovodioca pružaoca usluga u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva za davanje te saglasnosti.

Ako je zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana neuredan, Komisija u roku od 15 dana od dana prijema tog zahteva obaveštava pružaoca usluga o tome na koji način da uredi taj zahtev, u kom slučaju rok iz stava 1. ove tačke počinje da teče od dana kada je podnet uredan zahtev u skladu sa obaveštenjem iz ovog stava.

Rešenjem o davanju dozvole za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima Komisija daje i saglasnost na izbor člana uprave i rukovodioca pružaoca usluga.

Član 25

Pružalac usluga je dužan da Komisiji dostavi odluku nadležnog organa tog pružaoca usluga o izboru lica za koje je data saglasnost iz člana 24. stav 1. ovog pravilnika - u roku od pet dana od dana donošenja te odluke.

V DAVANJE PRETHODNE SAGLASNOSTI ZA STICANJE, ODNOSNO UVEĆANJE KVALIFIKOVANOG UČEŠĆA U PRUŽAOCU USLUGA

Član 26

Pružalac usluga, odnosno lice koje namerava da stekne kvalifikovano učešće u pružaocu usluga ili da ga uveća tako da stekne od 20% do 30%, više od 30% do 50% ili više od 50% glasačkih prava ili kapitala u tom pružaocu usluga, odnosno tako da postane njegovo matično društvo - dužno je da pribavi prethodnu saglasnost Komisije za ovo sticanje, odnosno uvećanje.

U zahtevu za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana navode se vrsta, ukupan broj i nominalni iznos akcija, odnosno udela i procenat učešća kvalifikovanog vlasnika koje namerava steći, odnosno uvećati u kapitali pružaoca usluga.

Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana dostavljaju se dokumentacija i dokazi iz člana 12. ovog pravilnika.

Ako lice namerava da stekne više od 30% glasačkih prava, odnosno učešća u kapitalu pružaoca usluga ili da kvalifikovano učešće uveća tako da stekne više od tog procenta, prikaz aktivnosti iz člana 12. stav 4. tačka 5) ovog pravilnika obavezno sadrži i jasno određenu strategiju poslovanja za naredne dve godine.

Lice koje namerava da stekne kontrolno učešće ili da kvalifikovano učešće uveća tako da stekne kontrolno učešće u kapitalu pružaoca usluga, pored dokumentacije iz člana 12. ovog pravilnika dostavlja i:

1) poslovnu strategiju pružaoca usluga u kojem se stiče kvalifikovano učešće;

2) poslovni plan za narednih pet poslovnih godina, koji uključuje projekciju finansijskih izveštaja;

3) planirane promene u organizacionoj, upravljačkoj i kadrovskoj strukturi pružaoca usluga, s podacima o novim članovima uprave ili rukovodiocima;

4) plan aktivnosti na izradi novih ili izmeni postojećih unutrašnjih akata pružaoca usluga;

5) plan aktivnosti u vezi sa izmenom postojeće ili uvođenjem nove informacione tehnologije kod pružaoca usluga.

Poslovnu reputaciju i finansijsko stanje u postupku po zahtevu za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana - Komisija ceni na način iz člana 14. ovog pravilnika.

Za lica iz st. 4. i 5. ovog člana Komisija ocenjuje i da li je investiranje u akcije, odnosno udele u pružaocu usluga i upravljanje tim akcijama, odnosno udelima njihov strateški cilj, vidljiv iz akata njihove poslovne politike ili poslovne prakse.

Ako na osnovu dokumentacije i dokaza iz ovog člana i člana 12. ovog pravilnika nije moguće utvrditi sve činjenice značajne za ocenu podobnosti kvalifikovanog vlasnika da obezbedi stabilno i sigurno upravljanje pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima - Komisija može od pružaoca usluga, odnosno kvalifikovanog vlasnika tražiti da dostave i drugu dokumentaciju, odnosno podatke za koje oceni da su joj potrebni.

Član 27

O zahtevu za davanje prethodne saglasnosti za sticanje, odnosno uvećanje kvalifikovanog učešća u pružaocu usluga Komisija odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva.

Ako je zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana neuredan, Komisija u roku od 15 dana od dana prijema tog zahteva obaveštava podnosioca zahteva o tome na koji način da uredi taj zahtev, u kom slučaju rok iz stava 1. ovog člana počinje da teče od dana kada je podnet uredan zahtev u skladu sa obaveštenjem iz ovog stava.

Rešenjem kojim daje saglasnost iz stava 1. ovog člana, Komisija utvrđuje da je lice iz tog stava dužno da stekne, odnosno uveća kvalifikovano učešće u pružaocu usluga najkasnije u roku od godinu dana od dana dostavljanja tog rešenja.

Pružalac usluga, odnosno kvalifikovani vlasnik dužni su da Komisiju obaveste o sticanju, odnosno uvećanju kvalifikovanog učešća u pružaocu usluga najkasnije u roku od osam dana od dana tog sticanja, odnosno uvećanja.

U obaveštenju iz stava 4. ovog člana navode se vrsta, ukupan broj i nominalni iznos akcija, odnosno udela i procenat učešća kvalifikovanog vlasnika koje je stekao, odnosno uvećao u kapitalu pružaoca usluga.

VI DAVANJE SAGLASNOSTI NA OPŠTE AKTE, KAO I NA IZMENE I/ILI DOPUNE TIH AKATA

Član 28

Pružalac usluga je dužan da pribavi prethodnu saglasnost Komisije na svoje opšte akte iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika, kao i na izmene i/ili dopune tih opštih akata.

Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, pružalac usluga dostavlja predlog opštih akata iz tog stava, odnosno njihovih izmena i/ili dopuna, kao i obrazloženje imena i/ili dopuna.

Opšti akti iz stava 1. ovog člana moraju ispunjavati uslove iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika.

Pružalac usluga dužan je da predlog opštih akata iz stava 1. ovog člana, odnosno izmena i/ili dopuna tih opštih akata usvoji i registruje nakon dobijanja saglasnosti iz tog stava.

Davanjem dozvole pružaocu usluga smatra se da je Komisija dala saglasnost na opšte akte iz stava 1. ovog člana.

VII DOSTAVLJANJE PROPISANE DOKUMENTACIJE

Član 29

Dokumentacija propisana ovim pravilnikom dostavlja se u originalu ili overenoj kopiji i ne može biti starija od šest meseci.

Dokumentacija iz stava 1. ovog člana koja je u elektronskom obliku dostavlja se u skladu sa zakonom kojim se uređuju elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Dokumentacija iz stava 1. ovog člana dostavlja se putem posebnog veb-portala kojim upravlja nadležna služba Vlade Republike Srbije u skladu sa Zakonom.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, pružalac usluga koji ima samo dozvolu Komisije za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima dokumentaciju iz stava 1. ovog člana može dostaviti i neposredno Komisiji, nezavisno od posebnog veb-portala iz tog stava.

Dokumentacija iz stava 1. ovog člana mora biti na srpskom jeziku, a ako je na stranom jeziku - uz original ili overenu kopiju dokumenta dostavlja se i njegov prevod na srpski jezik, koji je overio sudski tumač, osim u slučaju da se radi o finansijskim izveštajima i izveštajima o reviziji finansijskih izveštaja pravnih lica na engleskom jeziku.

Ako original dokumentacije iz stava 5. ovog člana nije ni na srpskom ni na engleskom jeziku, a nije moguće pribaviti prevod s jezika na kojem je izrađen - dostavljaju se njegovi prevodi na engleski jezik i na srpski jezik, koje je overio sudski tumač.

VIII ORGANIZACIONI, KADROVSKI I TEHNIČKI USLOVI

Član 30

Pružalac usluga dužan je da u vreme davanja dozvole i tokom poslovanja ispunjava uslove kadrovske i organizacione osposobljenosti i tehničke opremljenosti propisane ovim pravilnikom za obavljanje poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, srazmerno prirodi, složenosti i obimu tih poslova, uključujući i posedovanje sistema obrade podataka i održavanje kontinuiteta i pravilnosti u pružanju usluga povezanih s digitalnim tokenima i obavljanju aktivnosti.

Pružalac usluga dužan je da ustanovi adekvatna pravila i procedure koji obezbeđuju da je poslovanje privrednog društva, njegove uprave i rukovodioca, kao i zaposlenih, u skladu sa odredbama Zakona i propisima Komisije.

Pružalac usluga koji obavlja delatnost organizatora platforme za trgovanje digitalnim tokenima dužan je da u vreme davanja dozvole i tokom poslovanja:

1) poseduje sisteme za jasno ustanovljavanje i ispravljanje mogućih negativnih posledica na funkcionisanje platforme za trgovanje digitalnim tokenima i učesnike u trgovanju, a koje proističu iz sukoba interesa između organizatora platforme i njegovih vlasnika, s jedne strane, i stabilnog funkcionisanja platforme, s druge strane, naročito kada takvi sukobi interesa mogu da budu štetni za funkcije koje organizator platforme vrši u skladu sa odredbama Zakona i propisima Komisije;

2) bude adekvatno opremljen kako bi upravljao rizicima kojima je izložen, sprovodio odgovarajuće mere i sisteme za prepoznavanje svih značajnih rizika po svoje poslovanje i doneo delotvorne mere u cilju umanjenja tih rizika;

3) poseduje procedure za stabilno upravljanje tehničkim funkcionisanjem svojih sistema, uključujući uspostavljanje delotvornih sistema u slučaju nepredviđenih okolnosti, a u cilju savladavanja rizika od prekida rada sistema;

4) ima transparentna i obavezujuća pravila i procedure kojima se omogućuje pravično i pravilno trgovanje i uspostavljaju objektivni kriterijumi za efikasno izvršavanje naloga;

5) poseduje delotvorne procedure kojima se olakšava efikasno i blagovremeno zaključenje transakcija koje se izvršavaju u okviru tih sistema;

6) raspolaže dovoljnim finansijskim sredstvima kako bi se olakšalo pravilno funkcionisanje platforme za trgovanje digitalnim tokenima, s obzirom na prirodu i obim transakcija koje se zaključuju na platformi, kao i opseg i stepen rizika kojima je izložen.

Član 31

Organizaciona osposobljenost pružaoca usluga podrazumeva:

1) odgovarajuću organizaciju poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, odnosno takvu organizacionu strukturu koja tom pružaocu usluga omogućava nesmetano obavljanje tih poslova u okviru jedne ili više organizacionih celina;

2) poslovni prostor za obavljanje poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima koji mora biti u vlasništvu pružaoca usluga ili obezbeđen zakupom ili lizingom na period koji ne može biti kraći od tri godine, a koji ispunjava zakonom utvrđene uslove o tehničkoj opremljenosti, zaštiti na radu i zaštiti životne sredine.

Član 32

Kadrovska osposobljenost pružaoca usluga podrazumeva dovoljan broj zaposlenih za potrebe obavljanja poslova u vezi s pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima, efikasnog funkcionisanja sistema upravljanja i unutrašnjih kontrola, kao i upravljanja rizicima, sa stručnim kvalifikacijama i iskustvom koji odgovaraju njihovim dužnostima, odgovornostima i složenosti poslova koje obavljaju.

Član 33

Tehnička opremljenost pružaoca usluga podrazumeva obezbeđenje hardverskih komponenti (računarska i komunikaciona oprema, mediji za čuvanje podataka, kao i ostala tehnička oprema koja služi kao podrška pružanju usluga povezanih s digitalnim tokenima) i softverskih komponenti (sistemski i aplikativni softver potreban za pružanje usluga, knjigovodstveno/računovodstvene poslove i izveštavanje) koji po obimu, funkcionalnosti i performansama odgovaraju prirodi, obimu i složenosti usluga koje se pružaju.

Član 34

Pružalac usluga dužan je da, u skladu s pravnom formom u kojoj posluje i uslugama koje pruža, uspostavi takvu organizacionu strukturu, odnosno unutrašnju organizaciju koja obezbeđuje jasnu podelu dužnosti i odgovornosti između organa uprave pružaoca usluga, kao i između članova ovih organa, rukovodioca pružaoca usluga i drugih zaposlenih, na način kojim se onemogućava koncentracija funkcija koje su međusobno nespojive i obezbeđuju jasna linija odgovornosti, sprečavanje sukoba interesa, kao i adekvatan sistem unutrašnjih kontrola i efikasna kontrola rizika poslovanja pružaoca usluga.

Pružalac usluga dužan je da obezbedi:

1) da se unutrašnjim aktima pružaoca usluga kojima se uređuje organizacija njegovog poslovanja nedvosmisleno utvrde poslovi, dužnosti i odgovornosti zaposlenih;

2) da svi zaposleni budu upoznati sa svojim poslovima, dužnostima i odgovornostima;

3) efikasnu komunikaciju i saradnju na svim organizacionim nivoima, kao i blagovremeno i pouzdano informisanje uprave i rukovodioca pružaoca usluga o svim podacima neophodnim za donošenje odluka;

4) da proces donošenja i sprovođenja odluka bude transparentan, dokumentovan i zasnovan na principima sigurnog i stabilnog upravljanja pružanjem usluga povezanih s digitalnim tokenima.

Član 35

Pružalac usluga dužan je da, u skladu s pravnom formom u kojoj posluje i uslugama koje pruža, utvrdi i primenjuje poslovnu strategiju koja sadrži jasno definisane poslovne ciljeve čije se ostvarenje može lako pratiti, kao i da utvrdi postupke za praćenje ostvarenja tih ciljeva.

Član 36

Pružalac usluga dužan je da, u skladu sa obimom, vrstom i složenošću poslova koje obavlja, utvrdi i primenjuje politiku upravljanja ljudskim resursima zasnovanu na principima koji obezbeđuju zapošljavanje kadrova koji raspolažu odgovarajućim znanjem, stručnošću i profesionalnim iskustvom, da utvrdi politiku napredovanja i nagrađivanja zaposlenih koja podrazumeva procenu rezultata rada zaposlenih i podstiče razumno i oprezno preuzimanje rizika.

Član 37

Pružalac usluga dužan je da omogući adekvatnu komunikaciju, razmenu informacija i saradnju na svim organizacionim nivoima - radi sprovođenja poslovne strategije, strategije i politika za upravljanje rizicima i nesmetanog funkcionisanja sistema unutrašnjih kontrola.

Pružalac usluga dužan je da obezbedi da članovi uprave pružaoca usluga imaju kontinuiran pristup svim podacima i informacijama značajnim za poslovanje pružaoca usluga, a naročito:

1) podacima i informacijama o stanju likvidnosti i kapitala pružaoca usluga, odnosno o potencijalnom pogoršanju tog stanja;

2) podacima o usklađenosti poslovanja pružaoca usluga s pravilima utvrđenim propisima i unutrašnjim aktima, kao i o značajnim odstupanjima od ovih pravila u praksi.

Član 38

Pružalac usluga dužan je da na zahtev Komisije dostavi dokumentaciju, odnosno podatke za koje Komisija zaključi da su joj potrebni za ocenu ispunjenosti uslova iz člana 30. stav 1. ovog pravilnika.

IX PRILOZI

Član 39

Prilozi koji su odštampani uz ovaj pravilnik čine njegov sastavni deo.

X PRELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA

Član 40

Lica koja na dan stupanja na snagu ovog pravilnika pružaju usluge povezane s digitalnim tokenima ili nakon toga započnu s pružanjem tih usluga dužna su da do dana početka primene ovog pravilnika usklade svoje poslovanje i opšte akte sa odredbama Zakona, podzakonskim aktima donetim na osnovu Zakona i ovim pravilnikom, kao i da podnesu Komisiji zahtev za davanje dozvole u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 41

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 29. juna 2021. godine.

 

Prilog 1

Poslovno ime: Click here to enter text.
Matični broj: Click here to enter text.
PIB: Click here to enter text.
Adresa sedišta: Click here to enter text.

ZAHTEV ZA DAVANJE DOZVOLE ZA PRUŽANJE USLUGA POVEZANIH S DIGITALNIM TOKENIMA

1. Privredno društvo Click here to enter text. namerava da pruža sledeće usluge povezane s digitalnim tokenima:

o prijem, prenos i izvršenje naloga koji se odnose na kupovinu i prodaju digitalnih tokena za račun trećih lica;

o usluge kupovine i prodaje digitalnih tokena za gotov novac i/ili sredstva na računu i/ili elektronski novac;

o usluge zamene digitalnih tokena za druge digitalne tokene i/ili drugu digitalnu imovinu;

o čuvanje i administriranje digitalnih tokena za račun korisnika digitalnih tokena i s tim povezane usluge;

o usluge u vezi sa izdavanjem, ponudom i prodajom digitalnih tokena, sa obavezom njihovog otkupa (pokroviteljstvo) ili bez te obaveze (agentura);

o vođenje registra založnog prava na digitalnim tokenima;

o usluge prihvatanja/prenosa digitalnih tokena;

o upravljanje portfoliom digitalnih tokena;

o organizovanje platforme za trgovanje digitalnim tokenima.

2. Pored usluga povezanih s digitalnim tokenima iz tačke 1. ovog priloga, pružalac usluga povezanih s digitalnim tokenima obavljao bi i sledeće poslove i usluge koji su neposredno povezani sa uslugama povezanim s digitalnim tokenima:

3. Lice ovlašćeno za kontakt s Komisijom za hartije od vrednosti1 u postupku odlučivanja po zahtevu:

Ime i prezime:

 

Broj telefona:

 

Imejl adresa:

 

 

______________________

 

________________________________

mesto i datum

 

ime i prezime zakonskog zastupnika ili punomoćnika

 

 

________________________

 

 

potpis2

_______
1 Uz zahtev se obavezno dostavlja originalno ovlašćenje za ovo lice koje je izdao podnosilac zahteva i overio ga u skladu sa zakonom.
2 Obezbeđuje se kvalifikovanim elektronskim potpisom izdatim u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.

 

Prilog 2

 

IZJAVA
ČLANA UPRAVE/RUKOVODIOCA PRUŽAOCA USLUGA POVEZANIH S DIGITALNIM TOKENIMA

o ČLAN UPRAVE
o RUKOVODILAC

1. Lični podaci

Ime i prezime:

 

Jedinstveni matični broj građana ili odgovarajuća identifikaciona oznaka za fizičko lice koje nema državljanstvo Republike Srbije (npr. broj pasoša ili evidencioni broj koji određuje nadležni državni organ):

 

Adresa prebivališta, odnosno boravišta:

 

2. Podaci o stručnim kvalifikacijama

Stručne kvalifikacije

Datum sticanja

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Podaci o radnom iskustvu, počevši od trenutnog zaposlenja

Datum od/do
(mesec/godina)

Naziv poslodavca, adresa i delatnost

Pozicija/funkcija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Da li vam je ikada odbijen zahtev za davanje saglasnosti za obavljanje funkcije člana organa upravljanja lica u finansijskom sektoru?

DA

 

NE

 

Ako je odgovor
DA, navedite pojedinosti:

 

 
 
 

5. Da li ste član organa upravljanja lica u finansijskom sektoru?

DA

 

NE

 

Ako je odgovor
DA, navedite pojedinosti:

 

 
 
 

6. Da li ste na dan oduzimanja dozvole za rad pravnom licu, odnosno na dan uvođenja prinudne uprave ili pokretanja postupka stečaja ili prinudne likvidacije nad pravnim licem, bili ovlašćeni za zastupanje i predstavljanje tog pravnog lica ili član uprave tog pravnog lica, osim prinudnog upravnika?

DA

 

NE

 

Ako je odgovor
DA, navedite pojedinosti:

 

 
 
 

7. Ako je odgovor na prethodno pitanje DA, da li je od pokretanja postupka stečaja ili prinudne likvidacije nad tim pravnim licem proteklo više od dve godine?

DA

 

NE

 

Ako je odgovor
DA, navedite pojedinosti:

 

 
 
 

8. Da li ste član nadzornog odbora pravnog lica koje podnosi zahtev za davanje dozvole za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima?

DA

 

NE

 

Ako je odgovor
DA, navedite pojedinosti:

 

 
 
 

9. Smatrate li da postoje druge činjenice ili okolnosti koje bi mogle biti važne za ocenu Vaše poslovne reputacije za obavljanje funkcije člana uprave/rukovodioca pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima?

DA

 

NE

 

Ako je odgovor
DA, navedite pojedinosti:

 

 
 
 

Pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću, svojim potpisom,

1) potvrđujem da su svi odgovori na pitanja sadržani u ovoj izjavi istiniti, potpuni i u okvirima mojih saznanja, te da nisam zatajio/la bilo koju informaciju koja bi mogla uticati na odluku Komisije za hartije od vrednosti (u daljem tekstu: Komisija) u postupku po zahtevu za davanje dozvole za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima/saglasnosti na izbor člana uprave ili rukovodioca pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima;

2) obavezujem se da ću Komisiju odmah obavestiti o svim promenama koje bi mogle uticati na procenu ispunjenosti uslova za obavljanje funkcije člana uprave/rukovodioca pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima;

3) potvrđujem da sam saglasan/saglasna da Komisija, u postupku po zahtevu za davanje dozvole za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima/saglasnosti na izbor člana uprave ili rukovodioca pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima, vrši obradu mojih podataka o ličnosti u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti i drugim propisima;

4) upoznat/a sam i saglasan/saglasna s time da je svrha prikupljanja i dalje obrade ovih podataka utvrđivanje ispunjenosti propisanih uslova za davanje pomenute dozvole i saglasnosti Komisije i vršenje nadzora nad poslovanjem pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima, te da će Komisija ove podatke obrađivati (prikupljati, umnožavati, kopirati, prenositi, pretraživati, razvrstavati, pohranjivati, razdvajati, ukrštati, objedinjavati, i sl.), kao i da će ih koristiti i čuvati u elektronskom obliku i štampanim kopijama, odnosno na drugi pogodan i uobičajen način;

5) upoznat/a sam i saglasan/saglasna s time da za navedene svrhe podatke mogu koristiti zaposleni u Komisiji i članovi organa Komisije, kao i druga lica u skladu sa zakonom;

6) upoznat/a sam s time da Komisija ove podatke pribavlja radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti uređenih Zakonom o digitalnoj imovini i propisima donetim na osnovu tog zakona;

7) upoznat/a sam s time da bi opoziv pristanka na obradu ovih podataka predstavljao slučaj onemogućavanja Komisije da vrši nadzor nad poslovanjem pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima s pravnim posledicama utvrđenim Zakonom o digitalnoj imovini;

8) upoznat/a sam s tim da u slučaju nedozvoljene obrade podataka o ličnosti imam prava propisana Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti i drugim zakonima;

9) upoznat/a sam s tim da Komisija može doneti rešenje o oduzimanju dozvole za pružanje usluga povezanih s digitalnim tokenima, odnosno da je dužna da povuče saglasnost na izbor člana uprave ili rukovodioca pružaoca usluga povezanih s digitalnim tokenima ako utvrdi da je dozvola, odnosno saglasnost data na osnovu neistinitih podataka.

______________________

 

________________________

mesto i datum

 

ime, prezime i potpis3

_______
3 Obezbeđuje se kvalifikovanim elektronskim potpisom izdatim u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.