POSLOVNIKO RADU ŽALBENE KOMISIJE U KOMISIJI ZA KONTROLU DRŽAVNE POMOĆI("Sl. glasnik RS", br. 73/2021) |
Ovim poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Žalbene komisije u Komisiji za kontrolu državne pomoći (u daljem tekstu: Žalbena komisija) i druga pitanja od značaja za rad Žalbene komisije.
Sedište Žalbene komisije je u Beogradu.
Žalbena komisija ima pečat.
Pečat se otiskuje u tamnoplavoj tinti.
Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm i izrađuje se od gume.
U sredini pečata utisnut je Mali grb Republike Srbije.
Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko Malog grba Republike Srbije na srpskom jeziku ćiriličkim pismom.
U spoljnom krugu pečata ispisuje se tekst: "REPUBLIKA SRBIJA", u unutrašnjem krugu ispisuje se tekst: "ŽALBENA KOMISIJA U KOMISIJI ZA KONTROLU DRŽAVNE POMOĆI", a u dnu pečata ispisuje se sedište Žalbene komisije.
Predsednik Žalbene komisije stara se o čuvanju i upotrebi pečata.
Predsednik Žalbene komisije može da poveri pečat na čuvanje licu koje je zaposleno ili radno angažovano u Komisiji za kontrolu državne pomoći.
II ORGANIZACIJA I NAČIN RADA I ODLUČIVANJA ŽALBENE KOMISIJE
Rad Žalbene komisije odvija se na sednici Žalbene komisije i na sednici veća Žalbene komisije (u daljem tekstu: veće).
Način rada i odlučivanja Žalbene komisije
Žalbenu komisiju čine predsednik Žalbene komisije i članovi Žalbene komisije.
Žalbena komisija donosi odluke većinom glasova svih članova Žalbene komisije. Predsednik Žalbene komisije i član Žalbene komisije ne mogu biti uzdržani prilikom odlučivanja.
Žalbena komisija na sednici:
1) donosi poslovnik o radu;
2) razmatra i odlučuje o izveštaju Žalbene komisije i podnosi ga Savetu Komisije za kontrolu državne pomoći;
3) razmatra i odlučuje o zahtevu za izuzeće predsednika ili člana Žalbene komisije;
4) razmatra i odlučuje o podnošenju predloga za razrešenje predsednika ili člana Žalbene komisije Savetu Komisije za kontrolu državne pomoći;
5) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.
Godišnji izveštaj o radu Žalbena komisija podnosi Savetu Komisije za kontrolu državne pomoći u roku od 30 dana od završetka kalendarske godine.
Godišnji izveštaj o radu sadrži:
1) podatke o ukupnom broju predmeta koje je Žalbena komisija primila i rešila u izveštajnom periodu;
2) podatke o načinu na koji su predmeti rešeni;
3) podatak o, broju nerešenih predmeta u izveštajnom periodu;
4) podatak o broju žalbi državnih službenika u Komisiji za kontrolu državne pomoći;
5) podatak o broju žalbi učesnika javnih konkursa;
6) podatak o broju žalbi učesnika internih konkursa;
7) podatke o broju žalbi po pravima i dužnostima;
8) podatak o broju pokrenutih upravnih sporova protiv rešenja Žalbene komisije;
9) podatak o broju dostavljenih odgovora na tužbu u upravnim sporovima protiv rešenja Žalbene komisije.
Žalbena komisija može da podnosi i druge izveštaje ako oceni da je to potrebno.
Zapisnik o radu Žalbene komisije
O radu Žalbene komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana sa prethodne sednice Žalbena komisija razmatra i o njemu odlučuje se na prvoj narednoj sednici.
Predsednik Žalbene komisije ili član Žalbene komisije ima pravo da stavi primedbe na zapisnik, pismeno pre sednice Žalbene komisije ili usmeno na sednici Žalbene komisije na kojoj se razmatra zapisnik i o njemu odlučuje.
O izradi zapisnika iz stava 1. ovog člana staraju se predsednik Žalbene komisije i lice koje vodi zapisnik.
Odluke i druga akta čine sastavni deo zapisnika iz stava 1. ovog člana.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana čuva se trajno.
U Žalbenoj komisiji obrazuju se dva veća.
Po prethodno pribavljenom mišljenju Žalbene komisije, predsednik Žalbene komisije obrazuje veće i određuje godišnjim rasporedom poslova članove Žalbene komisije koji čine veće i članove koji ih zamenjuju u slučaju sprečenosti ili odsutnosti sa sednice veća.
Veće čini predsednik Žalbene komisije i dva člana Žalbene komisije.
Predsednik Žalbene komisije je predsednik veća.
Veće donosi odluke većinom glasova članova veća. Predsednik Žalbene komisije i član Žalbene komisije ne mogu biti uzdržani prilikom odlučivanja.
Veće na sednici odlučuje o žalbi državnog službenika iz Komisije za kontrolu državne pomoći, učesnika na javnom konkursu i učesnika na internom konkursu.
O žalbi iz stava 1. ovog člana odlučuje veće čijem članu je predmet po podnetoj žalbi raspoređen u rad.
O radu veća vodi se zapisnik.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) sastav veća;
2) datum i mesto održavanja sednice veća;
3) ime i prezime podnosioca žalbe;
4) sadržina odluke;
5) podatke o većanju i glasanju o odluci;
6) sadržinu izdvojenog mišljenja člana veća.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana sa prethodne sednice veće razmatra i o njemu odlučuje se na prvoj narednoj sednici.
Predsednik veća ili član veća ima pravo da stavi primedbe na zapisnik, pismeno pre sednice veća ili usmeno na sednici veća na kojoj se razmatra zapisnik i o njemu odlučuje.
O izradi zapisnika iz stava 1. ovog člana staraju se predsednik Žalbene komisije i lice koje vodi zapisnik.
Odluke i druga akta čine sastavni deo zapisnika iz stava 1. ovog člana.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana čuva se trajno.
Predsednik Žalbene komisije:
1) predstavlja Žalbenu komisiju;
2) saziva i predsedava sednicama Žalbene komisije i veća;
3) odgovara za zakonit i blagovremen rad Žalbene komisije i veća;
4) potpisuje odluke i druga akta Žalbene komisije i veća;
5) priprema izveštaj o radu Žalbene komisije;
6) vodi evidenciju o radu članova Žalbene komisije i članova veća;
7) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.
U slučaju sprečenosti ili odsutnosti predsednik Žalbene komisije određuje člana Žalbene komisije koji ga zamenjuje u obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana.
III STRUČNO-TEHNIČKI I ADMINISTRATIVNI POSLOVI
Obavljanje stručno-tehničkih i administrativnih poslova za Žalbenu komisiju
Stručno-tehničke i administrativne poslove za Žalbenu komisiju i veće obavlja Komisija za kontrolu državne pomoći.
Poslovi iz stava 1. ovog člana obuhvataju:
1) prijem i elektronsko evidentiranje podnetih žalbi, drugih podnesaka i akata prema astronomskom računanju vremena;
2) elektronsko vođenje upisnika predmeta Žalbene komisije;
3) raspoređivanje predmeta po primljenoj žalbi u rad članu veća;
4) pozivanje za usmenu raspravu u postupku odlučivanja po primljenoj žalbi;
5) tonsko ili optičko snimanje sednica Žalbene komisije i veća;
6) izradu zapisnika o radu Žalbene komisije i veća;
7) izradu predloga odluka i drugih akata Žalbene komisije i veća;
8) slanje odluka Žalbene komisije i veća;
9) evidentiranje donetih odluka u knjizi odluka;
10) čuvanje odluka i drugih akata u pisanoj i elektronskoj formi;
11) obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.
Postupanje Komisije za kontrolu državne pomoći po primljenoj žalbi
Za svaku primljenu žalbu koja je elektronski evidentirana osniva se novi predmet, dodeljuje se redni broj predmeta i poslednja dva broja godine u kojoj je primljena i elektronski evidentirana žalba.
Ako istovremeno primljeno više žalbi, one se elektronski evidentiraju u upisnik prema azbučnim prezimenima njihovih podnosilaca.
Raspoređivanje predmeta po primljenoj žalbi u rad članu veća
Predmet po primljenoj žalbi raspoređuje se u rad članu veća prema redosledu prijema žalbe i azbučnom prezimenu člana Žalbene komisije.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, predsedniku veća ne raspoređuje se u rad predmet po podnetoj žalbi.
Elektronski informacioni sistem Komisije za kontrolu državne pomoći određuje člana Žalbene komisije kojem se predmet dodeljuje u rad prema zadatom algoritmu, u skladu sa kriterijumima iz stava 1. ovog člana.
IV POSTUPANJE VEĆA PO PRIMLJENOJ ŽALBI
Član veća kome je raspoređen u rad predmet po primljenoj žalbi ispituje postojanje procesnih uslova za razmatranje i odlučivanje o žalbi, odmah posle raspoređivanja predmeta u rad.
Spajanje postupaka po žalbi ili razdvajanje postupka po žalbi
Spajanje dva ili više postupaka po žalbi ili razdvajanje postupka po žalbi vrši se na osnovu predloga člana veća kome je predmet raspoređen u rad ili predsednika veća.
Ako više lica podnese žalbe protiv rešenja kojim je odlučeno o pravima i dužnostima iz radnog odnosa, pri čemu se sadržina žalbi zasniva na istom pravnom i činjeničnom stanju, a za odluku po žalbama je nadležna Žalbena komisija, veće može, spojiti postupak po primljenim žalbama radi raspravljanja i odlučivanja u istom postupku.
Ako je podnosilac žalbe postavio različite zahteve u žalbi, a Žalbena komisija nije nadležna da odlučuje o svim zahtevima, veće izdvaja zahteve kojima je nadležno da odlučuje radi pojedinačnog raspravljanja i odlučivanja.
Izdvojeni zahtevi mogu se upisati kao samostalni predmeti ili se mogu, združiti sa drugim predmetima ako su ispunjeni uslovi iz stava 1. ovog člana.
Zahtevi o kojima veće nije nadležno da odlučuje dostavljaju se na rešavanje nadležnom organu.
Postupak odlučivanja o primljenoj žalbi
Veće donosi odluku o primljenoj žalbi na sednici veća posle sprovođenja postupka javne rasprave ili bez sprovođenja tog postupka.
Veće donosi odluku posle razmatranja i odlučivanja, a na osnovu pismenog ili usmenog izveštaja člana veća kome je predmet po primljenoj žalbi raspoređen u rad.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži i predlog odluke.
Predsednik veća dužan je da u pravno i činjenično složenim predmetima, dostavi članovima veća pismeni izveštaj koji sadrži:
1) činjenično stanje u predmetu;
2) sporna pravna pitanja;
3) pravnu praksu;
4) predlog odluke.
Način odlučivanja o primljenoj žalbi
Veće odlučuje o pismenom ili usmenom izveštaju člana veća kome je raspoređen u rad predmet po podnetoj žalbi.
Odlučuje se pojedinačnim izjašnjavanjem "za" i "protiv" predloga odluke člana veća kome je raspoređen u rad predmet po podnetoj žalbi.
Ako veće nije usvojilo predlog odluke člana veća kome je raspoređen u rad predmet po primljenoj žalbi, član veća kome nije raspoređen u rad predmet po primljenoj žalbi dužan je da predloži novu odluku o primljenoj žalbi.
O predlogu odluke iz stava 3. ovog člana veće odlučuje bez odlaganja.
Javnost rada Žalbene komisije ostvaruje se:
1) objavljivanjem poslovnika o radu u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet stranici Komisije za kontrolu državne pomoći;
2) objavljivanjem dnevnog reda sednice Žalbene komisije ili sednice veća na internet stranici Komisije za kontrolu državne pomoći;
3) objavljivanjem odluka o pitanjima koja su najčešći predmet odlučivanja Žalbene komisije na internet stranici Komisije za kontrolu državne pomoći u skladu sa propisima o zaštiti podataka o ličnosti;
4) objavljivanjem službenog saopštenja na internet stranici Komisije za kontrolu državne pomoći i u sredstvima javnog obaveštavanja.
Žalbena komisija ili veće može da isključi javnost radi zaštite privatnosti stranke ili učesnika u postupku ili ako ne može da obezbedi nesmetano održavanje sednice.
Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".