ODLUKA
O POGREBNOJ DELATNOSTI

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 9/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi i način obavljanja pogrebne delatnosti na teritoriji grada Valjeva, prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika usluga, kao i nadzor nad sprovođenjem odluke.

Član 2

Pogrebna delatnost u smislu odredaba ove odluke je preuzimanje i prevoz posmrtnih ostataka od mesta smrti, odnosno mesta na kome se nalazi umrla osoba (stan, zdravstvena ustanova, institut za sudsku medicinu i patologiju, ustanove socijalne zaštite i druga mesta) i prevoz do mesta određenog posebnim propisom (patologije, sudske medicine, groblja, krematorijuma, aerodroma, poslovnog prostora pogrebnog preduzeća u kom postoje propisani uslovi za smeštaj i čuvanje pokojnika), organizacija sahrane i ispraćaja sa pribavljanjem potrebne dokumentacije za organizaciju prevoza i sahranjivanja, čuvanje posmrtnih ostataka u rashladnom uređaju i pripremanje pokojnika za sahranjivanje (u daljem tekstu: pogrebna delatnost).

Član 3

Pogrebnu delatnost mogu obavljati javno preduzeće i drugi privredni subjekti koji ispunjavaju uslove u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnog tehničkog kapaciteta potrebnih za obavljanje pogrebne delatnosti propisanih Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti).

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA POGREBNE DELATNOSTI

Član 4

Vršilac komunalne delatnosti dužan je da ispunjava sledeće uslove:

1. U pogledu uslova koji se tiču broja zaposlenih, vršilac komunalne delatnosti mora da ima najmanje tri zaposlena, bez obzira na stepen obrazovanja,

2. U pogledu uslova koji se tiču minimalnih tehničkih kapaciteta, vršilac komunalne delatnosti mora da poseduje sledeće:

- najmanje dva atestirana vozila za prevoz pokojnika, registrovana u skladu sa propisima kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima i u vlasništvu podnosioca zahteva ili se koriste na osnovu ugovora o finansijskom lizingu ili se koriste na osnovu ugovora o zakupu,

- prostoriju za poslovno-izložbeni prostor površine 15 m2,

- prostoriju za smeštaj najmanje tri pokojnika (rashladna komora u vlasništvu podnosioca zahteva ili rashladna komora koju je zakupio),

- prostoriju za pripremanje pokojnika za pogreb površine 10 m2,

- magacinski prostor površine 20 m2,

- obezbeđen pristup za atestirana vozila prostorijama za smeštaj, odnosno pripremanje pokojnika za pogreb površine 30 m2.

Prostorije iz stava 1. tačka 2. ovog člana mogu biti na teritoriji grada Valjeva ukoliko je na teritoriji grada Valjeva registrovano sedište vršioca komunalne delatnosti ili na teritoriji druge opštine ili grada ukoliko je na toj teritoriji registrovan ogranak ili izdvojeno mesto poslovanja vršioca komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom.

Član 5

Pre početka obavljanja pogrebne delatnosti vršilac komunalne delatnosti dužan je da o tome obavesti odeljenje Gradske uprave grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradska uprava) nadležno za komunalne poslove i da uz obaveštenje dostavi kopiju akta nadležnog ministarstva kojim potvrđuje ispunjenost uslova iz člana 3. i 4. ove odluke.

III PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA USLUGA

Član 6

Vršilac komunalne delatnosti dužan je da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1. trajno i nesmetano pružanje komunalne usluge korisnicima usluga pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona,

2. propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalne usluge, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika usluge u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima,

3. razvoj i unapređenje kvaliteta komunale delatnosti, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 7

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika usluga o kvalitetu obavljanja delatnosti iz člana 2. ove odluke, u trajanju najmanje 15 dana.

Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i vršioca komunalne delatnosti, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika usluga o kvalitetu pružanja komunalne usluge.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika usluga takvi da većina korisnika usluga nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, Gradska uprava preispituje rad vršioca komunalne delatnosti, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže vršiocu komunalne delatnosti da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika usluga, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja ove komunalne delatnosti.

Korisnici usluga mogu kontinuirano toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge preko internet stranice vršioca komunalne delatnosti, a isto je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od 2 dana.

Član 8

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, Gradska uprava dužna je da:

1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.

Član 9

Odluku o promeni cene komunalne usluge donosi vršilac komunalne delatnosti.

Vršilac komunalne delatnosti dužan je da pribavi saglasnost Skupštine grada Valjeva (u daljem tekstu: Skupština) na odluku o promeni cena komunalne usluge izuzev usluge prevoza posmrtnih ostataka umrlog.

Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 2. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti Skupštini dostavlja obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predložene cene.

Gradska uprava objavljuje zahtev za davanje saglasnosti na odluku o promeni cena komunalne usluge, sa obrazloženjem, na oglasnoj tabli i na zvaničnoj internet stranici grada Valjeva, najmanje 15 dana pre donošenja odluke.

Član 10

Skupština može utvrditi kategorije korisnika komunalne usluge koji plaćaju subvencioniranu cenu komunalne usluge i iznos subvencije za svaku kategoriju.

IV NADZOR

Član 11

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalne poslove.

Član 12

Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke, vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove.

Ako u vršenju inspekcijskog nadzora inspektor dođe do saznanja da opšti akt nadziranog subjekta nije u saglasnosti sa Ustavom, zakonom ili drugim propisom, inspektor ukazuje na to nadziranom subjektu i predlaže mu da utvrđene nesaglasnosti otkloni najduže u roku od 60 dana.

Ako nadzirani subjekt ne postupi po ovom predlogu, inspektor pokreće inicijativu kod nadležnog organa za obustavljanje od izvršenja, odnosno za poništavanje ili ukidanje propisa ili drugog opšteg akta.

Komunalno milicijske poslove obavlja odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne milicije.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 13

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pogrebnoj delatnosti ("Službeni glasnik grada Valjeva" broj 4/19 i 16/19).

Član 14

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".