ODLUKAO NAKNADAMA ZA USLUGE KOJE VRŠI GRADSKA UPRAVA GRADA VRANJA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 37/2018, 29/2019 i 8/2021) |
Ovom odlukom utvrđuje se naknada za usluge koje vrši Gradska uprava Grada Vranja (u daljem tekstu: naknada).
Pod uslugama koje vrši Gradska uprava Grada Vranja(u daljem tekstu: Gradska uprava), podrazumeva se izdavanje spisa(rešenja i drugih isprava) i pokretanje, odnosno vršenje radnji, propisane Tarifom.
Visina naknade utvrđena je Tarifom, koja je sastavni deo ove odluke. Naknada se ne može naplatiti ako nije propisana Tarifom, niti se može naplatiti u iznosu većem ili manjem od propisanog.
Obveznik naknade je lice na čiji zahtev se izdaju spisi ili pokreće postupak, odnosno vrši radnja, propisana Tarifom.
Ako za propisanu naknadu postoji više obaveza, njihova obaveza je solidarna.
Naknada se plaća u trenutku nastanka obaveze, ako za pojedine slučajeve nije drugačije propisano i to:
- Za zahteve - u trenutku njihovog podnošenja;
- Za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;
- Za rešenje, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje; i
- Za radnje koje treba izvršiti - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Ako obveznik organu neposredno podnese zahtev, uz koji nije priložio dokaz o plaćenoj naknadi u propisanom iznosu, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva tražiće od tog obveznika da podnese dokaz o uplati propisane naknade u određenom roku.
U slučaju da obveznik u ostavljenom roku ne podnese dokaz da je naknada uplaćena u propisanom iznosu, naplata naknade se vrši pre uručenja zatraženog spisa(rešenja ili druge isprave), odnosno pre saopštenja da je radnja izvršena.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je naknada plaćena mora se naznačiti da je naknada plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kome je naknada plaćena.
Naknada se plaća u gotovom novcu, uplatom u korist računa - Prihodi koje svojom delatnošću ostvare organi i organizacije gradova: 840-742341843-24 po modelu 97 sa pozivom na broj 47-114.
Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je naknadu platio preko organizacije ovlašćene za vršenje platnog prometa, ili preko odgovarajuće službe Gradske uprave.
Dinarski iznosi naknade iz Tarife usklađuju se godišnje, sa godišnjom stopom rasta cena na malo, koju objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike, pri čemu se zaokruživanje vrši tako da se iznos od pet dinara zaokružuje na deset dinara.
Gradsko veće, na predlog Sekretarijata za finansije i privredu, objavljuje usklađene dinarske iznose iz stava 1. Ovog člana.
V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA NAKNADE
Oslobađaju se plaćanja naknade:
1) državni organi, organi teritorijalne autonomije i lokalne samouprave,
2) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i zavoda za tržište rada,
3) organizacija Crvenog krsta, organizacije registrovane za obavljanje delatnosti u oblasti društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite, i
4) lica sa invaliditetom.
Naknada se ne plaća za prijavu izvođenja radova na uklanjanju prepreka za invalidna lica.
U rešenju, odnosno drugoj ispravi koja se izdaje bez plaćanja naknade, mora se naznačiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja naknade.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za opšte poslove.
Novčanom kaznom od 25.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj odgovorno lice, ako:
1) u rešenju, ili drugoj ispravi za koju je naknada plaćena, ne označi da je naknada plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je naknada plaćena (član 7);
2) ne obavesti obveznika, koji je podneo zahtev bez dokaza o plaćenoj naknadi u propisanom iznosu, da je dužan da plati propisanu naknadu i da o tome podnese dokaz, ili naknadu ne naplati pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave (član 6); i
3) u rešenju ili drugoj ispravi, koji se izdaju bez plaćanja naknade, ne označi svrhu izdavanja i na osnovu kojeg tarifnog broja je oslobođen od naknade (član 12).
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
U pogledu povraćaja više naplaćene naknadne, prinudne naplate naknade, obračuna kamate i drugog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa koji uređuju administrativne takse i porez na dohodak građana.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o naknadama za usluge koje vrši Gradska uprava Grada Vranja("Službeni glasnik grada Vranja", broj 33/09, 37/10, 32/11, 43/12, 42/13, 28/14, 28/14 i 1/16).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".
Samostani članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o naknadama za usluge koje pruža Gradska uprava grada Vranja
("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 8/2021)
Član 2
Ovlašćuje se Komisija za propise i upravu Skupštine grada Vranja da utvrdi prečišćen tekst Odluke o naknadama za usluge koje pruža Gradska uprava Grada Vranja.
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku grada Vranja.
Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
265,00. |
Za akt kojim se odlučuje o zahtevu za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju, adaptaciju, investiciono održavanje, legalizaciju objekta, puštanje objekta u probni rad, promenu namene objekta i uklanjanje prepreka za invalidna lica, plaća se naknada, i to:
1) za pomoćne objekte |
1.210,00 |
2) za porodične stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje |
1.705,00 |
3) za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti |
7.920,00 |
4) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
4.015,00 |
5) za izvođenje pripremnih radova |
7.200,00 |
6) za rušenje objekta |
7.920,00 |
7) za promenu namene objekta bez izvođenja građevinskih radova i tekuće održavanje |
2.420,00 |
Za potvrdu o ispravnosti temelja:
1) za porodično stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje |
1.600,00 |
2) za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti |
7.920,00 |
3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
4.790,00 |
Za donošenje rešenja o poveravanju poslova tehničkog pregleda objekta |
715,00 |
Za akt kojim se odobrava upotreba objekta:
1) za porodično stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje |
1.600,00 |
2) za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti |
7.920,00 |
3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
4.790,00 |
Za izdavanje uverenja o fizičkim delovima objekta (specifikacija) |
3.190,00 |
Za umnožavanje, overu i ustupanje urbanističkih planova |
3.190,00 dinara po planu |
Za pripremu dokumentacije za procenu uticaja na životnu sredinu (sprovođenje postupka procene uticaja na životnu sredinu - oglašavanje u lokalnim sredstvima informisanja, javna rasprava), i to:
1) za odlučivanje o potrebi promene uticaja projekta na životnu sredinu |
9.000,00 |
2) za određivanje obima i sadržaja studija o proceni uticaja na životnu sredinu |
9.000,00 |
2) za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu |
9.000,00 |
3) za odlučivanje o potrebi izrade studija o proceni uticaja zatečenog stanja |
9.000,00 |
4) za rešenje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja, odnosno zatečenog stanja na životnu sredinu |
70.000,00 |
5) za ažuriranje studije o proceni uticaja na životnu sredinu |
9.000,00 |
6) za troškove rada tehničke komisije po studiji 5.000,00 dinara pojedinačno po članu tehničke komisije i 7.000,00 dinara predsednik komisije |
|
Za oglašavanje u jednom dnevnom/nedeljnom listu o podnetom zahtevu za izdavanje dozvole iz oblasti upravljanja otpadom |
9.000,00 |
Za oglašavanje u jednom dnevnom/nedeljnom listu zahteva za izdavanje integrisane dozvole |
9.000,00 |
1. Za izdavanje saglasnosti za držanje više od dva psa |
1.450,00 |
2. Za izdavanje saglasnosti za otvaranje uzgajalište pasa |
2.900,00 |
(Brisan)
1. Zaključenje braka u službenim prostorijama Gradske uprave u radno vreme |
770,00 |
2. Za zaključenje braka u službenim prostorijama Gradske uprave van radnog vremena |
1.540,00 |
3. Za zaključenje braka van prostorija Gradske uprave |
8.260,00 |
1. Za donošenje rešenja o promeni ličnog imena na lični zahtev |
4.000,00 |
Za uvid u urbanističke planove sa stručnim objašnjenjem |
220,00 dinara po satu. |
Za opomenu za plaćanje takse, naknade, poreza i slično |
145,00 |
1. Za izdavanje vodnih uslova za izgradnju seoskih vodovoda |
800,00 |
2. Za izdavanje vodne saglasnosti za izgradnju seoskih vodovoda |
1.900,00 |
3. Za izdavanje vodne dozvole za seoske vodovode |
1.900,00 |
4. Za izdavanje vodnih uslova za električne, telefonske i kablovske vodove |
1.900,00 |
5. Za izdavanje vodne saglasnosti za električne, telefonske i kablovske vodove |
1.900,00 |
6. Za izdavanje vodne dozvole za električne, telefonske i kablovske vodove |
1.900,00 |
7. Za izdavanje vodnih uslova za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita |
1.900,00 |
8. Za izdavanje vodne saglasnosti za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita |
1.900,00 |
9. Za izdavanje vodne dozvole za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita |
1.900,00 |
10. Za izdavanje vodnih uslova za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju |
1.900,00 |
11. Za izdavanje vodne saglasnosti za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju |
1.900,00 |
12. Za izdavanje vodne dozvole za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju |
1.900,00 |
13. Za promenu namene poljoprivrednog zemljišta |
1.100,00 |
14. Za izdavanje uverenja za obavljanje poljoprivredne delatnosti |
600,00 |
Za oglašavanje u "Službenom glasniku Grada Vranja":
- nevažećih dokumenata (invalidska knjižica za besplatnu - povlašćenu vožnju, školska svedočanstva, đačke knjižice, indeksi, diplome i dr.) |
346,50 |
- nevažećih taksi dozvola, krovne oznake Grada, kartica vozača, uverenja o ispitivanju vozila |
346,50 |
- nevažećih pečata i štambilja |
700,00 |
1. Za fotokopiranje i umnožavanje po strani: |
|
1) format A3 |
16,00 |
2) format A4 |
10,00 |
2. Za fotokopiranje urbanističkih planova i dokumentacije, po strani: |
|
1) format A3 |
70,00 |
2) format A4 |
80,00 |
3) ozolit |
100,00 |
Za izdavanje prepisa, odnosno fotokopije akata i spisa predmeta po tabaku:
1) za fizička lica |
100,00 |
2) za pravna lica |
200,00 |
1. Za korišćenje sala po satu:
1) male sale |
2.970,00 |
2) velike sale |
5.170,00 |
3) za korišćenje velike sale Doma kulture |
2.000,00 |
2. Za korišćenje sala u danima vikenda i praznika naknada se uvećava za 50%.
3. Za korišćenje sala u periodu grejne sezone naknada se uvećava za 100%.
4. Korišćenje velike sale se odobrava socio-humanitarnim organizacijama, međunarodnim organizacijama, državnim organima, organizacijama, ustanovama i institucijama za održavanje predavanja, savetovanja, seminara, naučnih i drugih skupova iz okvira svojih nadležnosti.
5. Korišćenje velike sale nije dozvoljeno za bilo koju vrstu političkog okupljanja za vreme trajanja izborne kampanje, odnosno od dana raspisivanja do dana završetka izbora.
6. Korišćenje velike sale Doma kulture može se odobriti bez naknade omladinskim i socio-humanitarnim organizacijama, ustanovama i institucijama koje realizuju programe i projekte koje se finansiraju i/ili sufinansiraju iz budžeta grada Vranja na osnovu saglasnosti Gradskog veća.
Za pružanje molersko-farbarskih radova, stolarskih, bravarskih, zidarskih i drugih usluga iz nadležnosti organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za zajedničke poslove |
470,00 dinara po satu. |