ODLUKA
O BESPOVRATNOM SUFINANSIRANJU AKTIVNOSTI NA INVESTICIONOM ODRŽAVANJU I UNAPREĐENJU SVOJSTAVA ZGRADA, POSTUPKU DODELE SREDSTAVA, PROCENTU UČEŠĆA I USLOVIMA POD KOJIM GRAD ŠABAC UČESTVUJE U FINANSIRANJU AKTIVNOSTI ODRŽAVANJA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 13/2021)

Član 1

Ovom odlukom uređuje se postupak bespovratnog sufinansiranja aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada koje grad može sufinansirati u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu, kao i način sprovođenja i kriterijumi za učešće u javnim pozivima za sufinansiranje ovih aktivnosti.

Član 2

Zone u kojima je moguće vršiti bespovratno sufinansiranje aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada definisane su Odlukom o zonama toplifikacije i zonama gasifikacije ("Službeni list grada Šapca", broj 5/21), kojom je bliže definisan obuhvat i način izmene zona toplifikacije i zona gasifikacije, uključujući i zonu van obuhvata kao zonu obnovljive energije.

Član 3

Održivi razvoj stanovanja u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada predstavlja javni interes.

U cilju ostvarivanja javnog interesa grad Šabac. Odlukom o budžetu za svaku budžetsku godinu opredeljuje sredstva za bespovratno sufinansiranje aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada u skladu sa ovom odlukom.

Učešće grada Šapca u sufinansiranju aktivnosti iz stava 2.ovog člana može iznositi maksimalno 25%. Ovim sredstvima će biti pridodata i sredstva Uprave za energetsku efikasnost koja je operativna u okviru Ministarstva rudarstva i energetike Republike Srbije, odnosno sredstva koja na raspolaganje gradu bude stavilo Ministarstvo rudarstva i energetike Republike Srbije.

Član 4

U skladu sa raspoloživim sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Šapca mogu se finansirati sledeće aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrade:

• sanacija ravnih krovova u cilju sprečavanja nastanka štetnih posledica po život i zdravlje ljudi i bezbednost zgrade;

• investiciono održavanje fasada radi sprečavanja štetnih posledica po bezbednost (većeg broja) građana;

• zamena upotrebljenih građevinskih materijala koji su štetni po život i zdravlje ljudi;

• unapređenje energetskih svojstava zgrade radi smanjenja negativnih uticaja na životnu sredinu (usled neracionalne potrošnje i emisije štetnih gasova), odnosno unapređenje energetskih svojstava termičkog omotača putem pojedinačnih mera kao što su

• zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača,

• postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica iznad otvorenih prolaza, zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostor,

• unapređenje termotehničkih sistema zgrada putem zamene sistema ili dela sistema efikasnijim sistemom sledećim pojedinačnim merama

• zamene postojećeg kotla efikasnijim kotlom (grejač prostora ili kombinovani grejač),

• ugradnjom toplotnih pumpi (grejač prostora ili kombinovani grejač),

• ugradnjom elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

• opremanjem izvora toplote (radijatora) sa termostatskim ventilima i ostalom neophodnom armaturom,

• opremanjem sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

• zamenom postojećih i ugradnjom novih efikasnih uređaja za klimatizaciju,

• zamenom postojećih ili ugradnjom novih sistema za ventilaciju sa rekuperacijom toplote,

6. ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode.

7) druge aktivnosti kojima se sprečava nastanak štetnih posledica po zdravlje i život građana, životnu sredinu, privredu i imovinu veće vrednosti.

Član 5

Projekat sufinansiranja sprovodi se na osnovu javnog poziva.

Odluku o sprovođenju javnog poziva donosi gradonačelnik grada Šapca, ili po ovlašćenju Načelnik gradske uprave.

Odluka iz stava 2. ovog člana sadrži uslove javnog poziva:

• dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;

• rok za podnošenje prijave;

• pravo učešća na javnom pozivu;

• vreme otvaranja pristiglih prijava;

• način i rokove plaćanja;

• ukupnu procenjenu vrednost projekta;

• iznos sredstava izražen u procentima, koji se finansira iz sredstava budžeta opštine/grada, a u skladu sa članom 3. stav 3.ove odluke;

• kriterijume za rangiranje;

• rok za objavljivanje rang liste;

• rok za objavljivanje konačne Odluke o projektima koji će biti sufinansirani;

• specifične zahteve donatora sredstva koja se koriste za sufinansiranje.

Uz prijavu iz stava 3. tačka 1) ovog člana, obavezno se podnosi sledeća dokumentacija:

• prepis lista nepokretnosti ili drugi dokaz o legalnosti objekta i o vlasništvu na objektu;

• dokaz da je podnosilac obezbedio sredstva potrebna za realizaciju projekta;

• Rešenje građevinskog inspektora kojim se nalaže izvođenje radova u cilju otklanjanja neposredne opasnosti po život, zdravlje i bezbednost ljudi;

• rešenje o registraciji stambene zajednice, ukoliko se radi o stambenoj zajednici;

• Odluka skupštine stambene zajednice o podnošenju prijave na javni poziv iz stav 1.ovog člana;

• izvod iz programa održavanja zgrade u kome su navedene aktivnosti investicionog održavanja predviđene za tekuću godinu(za stambene zajednice);

• tehnička dokumentacija potrebna za izvođenje radova u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, potpisana i overena od strane licenciranog inženjera,

• druga dokumentacija od značaja za sprovođenje projekta.

Član 6

Prijava se može podneti samo za zgrade koje se nalaze u urbanističkoj zoni za koju je raspisan poziv za bespovratno sufinansiranje aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada i ostalih aktivnosti koje su navedene u članu 2 ove Odluke.

Prijavu mogu podneti vlasnici, odnosno vlasnici posebnih delova preko organa upravljanja.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada, oglasnoj tabli gradske uprave i u lokalnim medijima.

Član 7

Postupak javnog poziva sprovodi Komisija za izbor projekata za bespovratno sufinansiranje aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada i drugi(u daljem tekstu: Komisija).

Gradonačelnik ili načelnik gradske uprave po ovlašćenju, imenuje komisiju za sprovođenje konkursa, u sledećem sastavu:

• jedan inžinjer arhitekture ili građevinarstva (VSS), sa odgovarajućom licencom Inženjerske komore,

• jedan mašinski inženjer smera (VSS) sa odgovarajućom licencom Inženjerske komore,

• jedan pravnik (VSS);

• jedan ekonomista (VSS) i

• jedan član gradskog veća.

Zadatak Komisije je da:

• donese poslovnik o radu Komisije,

• pripremi tekst javnog poziva i da ga dostavi gradskoj upravi radi objavljivanja saglasno članu6. ove odluke,

• pregleda svaku prispelu prijavu i utvrdi da li je blagovremena i uredna,

• sačini pisani izveštaj o stručnoj oceni pristiglih prijava,

• izvrši rangiranje prispelih prijava,

• sačini rang listu projekata i istu dostavi svim učesnicima javnog poziva i nadležnoj organizacionoj jedinici gradske uprave grada Šapca radi objavljivanja na internet stranici grada Šapca i gradonačelniku grada Šapca odnosno načelniku gradske uprave (ako sprovodi javni poziv po ovlašćenju).

Član 8

Prijave se podnose u zatvorenoj koverti, direktno na pisarnici gradske uprave grada Šapca ili preporučenom poštom na adresu Gospodar Jevremova 6, Šabac 15000, sa naznakom "Prijava za izbor projekata za bespovratno sufinansiranje aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada".

Obrazac prijave može se preuzeti sa internet stranice grada Šapca ili na šalteru gradske uprave grada Šapca.

Rok za podnošenje prijave je 30 dana od dana objavljivanja javnog poziva na internet stranici grada Šapca.

Član 9

Komisija u roku od 5 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava vrši otvaranje podnetih prijava.

Prijave koje su podnete nakon isteka roka za podnošenje prijave, smatraće se neblagovremenim i iste neće biti predmet razmatranja Komisije. Prijave uz koje nije dostavljena kompletna dokumentacija, smatraće se neurednim prijavama i iste neće biti rangirane.

Najkasnije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava, Komisija je dužna da sačini rang listu projekata i istu dostavi svim učesnicima javnog poziva, nadležnoj organizacionoj jedinici gradske uprave grada Šapca radi objavljivanja na internet stranici grada Šapca i gradonačelniku grada Šapca, odnosno načelniku gradske uprave (ako sprovodi javni poziv po ovlašćenju).

Podnosioci prijava, u roku od tri dana od dana objavljivanja rang liste na internet stranici grada Šapca imaju pravo uvida u dokumentaciju koju su dostavili ostali učesnici javnog poziva, kao i u postupak rada i način rangiranja pristiglih prijava od strane Komisije.

Član 10

Rangiranje i izbor aktivnosti koji će biti sufinansirane u skladu sa odredbama ove Odluke vrši se primenom opštih i posebnih kriterijuma.

Opšti kriterijumi su:

• hitnost intervencije - maksimalan broj bodova je 10;

• prihodi domaćinstva - maksimalni broj bodova 25;

• stepen unapređenja svojstva zgrade - maksimalan broj bodova je 20;

• namena objekta (za objekte koji uživaju neki vid zaštite u smislu Zakona o kulturnim dobrima maksimalan broj bodova je 15 bodova, za stambene i stambeno poslovni objekte maksimalan broj bodova je 10, a za ostale objekte maksimalan broj bodova je 5);

• da li su ranije korišćena sredstva budžeta grada Šapca, za namene aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada i ostalih aktivnosti koje su navedene u članu 2 ove Odluke i ako jesu da li su obaveze predviđene ugovorom u svemu ispoštovane (ako sredstva nisu korišćena maksimalan broj bodova je 10, a ako su sredstva već korišćena i ugovorene obaveze u svemu ispunjene maksimalan broj bodova je 5);

• ranije intervencije na zgradi (za zgrade koje su radove investicionog i tekućeg održavanja preduzimale pre 1990. godine maksimalan broj bodova je 20, za zgrade koje su navedene radove preduzimale od 1991. pa do 2000. godine maksimalan broj bodova je 15, za zgrade koje su navedene radove preduzimale od 2001. pa do 2010. godine maksimalan broj bodova je 10 i za zgrade koje su navedene radove izvodile posle 2011. godine maksimalan broj bodova je 5).

Posebni kriterijumi se definišu u zavisnosti od projekta.

Maksimalan broj bodova koji se može dodeliti projektu je 100.

Podnosilac uz prijavu dostavlja i dokaz o ispunjenosti kriterijuma iz stava 1. ovog člana.

U slučaju da dva ili više projekata budu vrednova sa istim brojem bodova, prednost u dodeli sredstava ima projekat koji je dobio više bodova po osnovu hitnosti, a za slučaj da su projekti dobili isti broj bodova po osnovu hitnosti, prednost ima projekat koji je dobio više bodova po osnovu stepena unapređenja svojstava zgrade.

Sredstva za sufinansiranje projekata biće dodeljena aktivnostima navedenim u prijavama koje ispunjavaju uslove propisane ovom odlukom, a do visine ukupno odobrenih sredstava u budžetu grada Šapca.

Član 11

Gradonačelnik grada Šapca, odnosno načelnik gradske uprave (po ovlašćenju) donosi rešenje o dodeli sredstava za bespovratno sufinansiranje aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada.

Rešenje obavezno sadrži sledeće podatke za svaku aktivnost posebno:

• adresu na kojoj se zgrada nalazi;

• naziv aktivnosti za koju je zahtev podnet;

• ukupnu vrednost (izraženu u dinarima);

• iznos sredstava koji se finansira iz budžeta (izraženu u dinarima);

• ukupan broj osvojenih bodova;

i druge podatke na osnovu kojih se vršilo rangiranje.

Rešenje iz stava 1.ovog člana dostavlja se svim podnosiocima prijava i objavljuje na internet stranici grada Šapca.

Na rešenje iz stava 1. ovog člana podnosilac prijave ima pravo žalbe gradskom veću grada Šapca u roku od 15 dana od dana prijema rešenja.

Član 12

Na osnovu pravnosnažnog rešenja gradonačelnik zaključuje trojni ugovor između grada, podnosioca prijave i izvođača radova odnosno isporučioca opreme.

Ugovorom iz stava 1. ovog člana uređuju se međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana.

Ugovor o sufinansiranju aktivnosti investicionog održavanja i unapređenja svojstava zgrada i ostalih aktivnosti koje su navedene u članu 2 ove Odluke zgrade naročito sadrži:

• predmet ugovora;

• rok u kom se aktivnost realizuje;

• ukupnu vrednost aktivnosti koja se finansira;

• iznos sredstava koja se dodeljuju iz budžeta grada;

• iznos sredstava koja se dodeljuju od strane Uprave za energetsku efikasnost odnosno Ministarstva rudarstva i energetike,

• iznos sredstava koje obezbeđuje podnosioc prijave;

• način obezbeđenja sredstava podnosioca prijave;

• način i rokove plaćanja;

• način pribavljanja akata u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.

Nadzor nad izvršavanjem ugovorenih obaveza vrši gradska uprava grada Šapca, Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj.

Član 13

Postupak javne nabavke za izbor izvođača radova odnosno dobavljača opreme sprovodi gradska uprava u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Nadzor nad izvršavanjem ugovorenih radova vrši ovlašćeno lice grada, koje ispunjava uslove u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, za vršenje poslova stručnog nadzora.

Član 14

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Šapca i opština Bogatić, Vladimirce i Koceljeva".