PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 18/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Šapca.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Šapca.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Šapca za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 620, ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi biti definisan u članu 6.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće grada Šapca na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti, u opštini Šabac, iznosom od deset miliona dinara, od čega je pet miliona dinara opredelio Grad Šabac, a pet miliona dinara Ministarstvo rudarstva i energetike, će se raditi za sledeće mere energetske efikasnosti:

zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na porodičnim kućama, sa pratećim građevinskim radovima;

Ukupna planirana sredstva koje grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su sedammilionastopedest hiljada dinara.

Grad Šabac će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od:

• maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke odnosno 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, šta god je od ova dva iznosa manje, i:

• 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke.

Maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 100.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi. Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om se određuje da može iznositi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata do 20.000,00 dinara po metru kvadratnom za ulazna vrata.

Nabavka i instalacija kotlova, na biomasu (drvni pelet), grejača prostora za porodične kuće

Ukupna planirana sredstva koje grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su osamstotinapedeset hiljada dinara.

Grad Šabac će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru i to:

• do 85.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi za nabavku i ugradnju kotlova ili grejača na biomasu za porodične kuće;

Prihvatljiva cena kotla je cena osnovne verzije za ovu meru sa PDV-om (neće se odobravati sredstva za nabavku kombinovanih uređaja koji kao gorivo koriste i čvrsto gorivo i pelet).

Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće;

Ukupna planirana sredstva koje grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su miliondvestotine hiljada dinara.

Grad Šabac će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od:

• maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke odnosno 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, šta god je od ova dva iznosa manje, i:

• 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine u litrima potrebne tople vode iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke.

Maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 120.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi. Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om može iznositi do 1.000,00 dinara po litru potrebne tople vode.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

• Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U-koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata

• Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na biomasu (drvni pelet) iznosi 85%;

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekata:

• Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

• Za meru iz člana 6. stav 1. tačke 3) i 4) ovog člana Sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju jednog prozora ili vrata. Sredstva se neće odobravati za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom.

• Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža mora biti kompletna. Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinasiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Šapca su:

Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi

Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.

Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene)

Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava

Drugi troškove koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Šapca koja nemaju tehničke mogućnosti za priključenje svojih objekata na izgrađenu distributivnu gasovodnu mreži i izgrađenu mrežu daljinskog grejanja, s obzirom da su za domaćinstva gde pomenuti tehnički uslovi postoje predviđene druge šeme podsticaja implementaciji mera energetske efikasnosti i upotrebe obnovljive energije koje Grad Šabac finansira sopstvenim sredstvima.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće grada Šapca donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkursi za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime Grada Šapca sprovodi Komisija, koju Gradsko veće grada Šapca formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo).

Oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Šapca;

Prijem i kontrola prispelih zahteva;

Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Šapca, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Šapca.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:

• pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

• nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/ nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

• Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

• Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

• Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

• Pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju

• rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

• evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

• rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan;

• evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;

• donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta Grada Šapca za sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi gradsko veće grada Šapca.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Šapca, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

• da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci pre dana podnošenja prijave,

• da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,

• da imaju ateste za materijale i proizvode (tipski atesti za proizvode neće se uzimati u obzir), atest mora da sadrži serijski broj isporučenog proizvoda ili drugi način identifikacije kako bi se utvrdilo da se atest odnosi na konkretan proizvod).

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

• pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

• ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

• finansijski okvir,

• namenu sredstava,

• uslove za učešće na konkursu,

• dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

• ispunjenost uslova iz javnog poziva,

• način i rok podnošenja prijave,

• način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu,

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

• opšte podatke o privrednom subjektu;

• podatke o zakonskom zastupniku;

• profil privrednog subjekta;

• cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih obuhvataju sledeće:

• cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

• rok važenja cena za meru koju konkurišu;

• drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po podkriterijumima, ako su podkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Šapca i zvaničnoj internet stranici Grada Šapca.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika, učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradonačelnik grada Šapca donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka gradonačelnika Grada Šapca o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Šapca.

Ugovor o u sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća donosi Gradsko veće grada Šapca.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Šapca, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

• javni poziv

• prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani - krajnji korisnici, u skladu sa članom 10 ovog Pravilnika, koji ispunjavaju sledeće uslove:

• da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnoj kući na teritoriji Grada Šapca (prema rešenju za porez i fotokopije lične karte),

• da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

• dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,

• građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,

• građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili

• rešenje o ozakonjenju.

• da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu,

• ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

• pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

• ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

• finansijski okvir,

• namenu sredstava,

• broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše,

• uslove za učešće na konkursu,

• listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,

• dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

• način na koji grad Šabac pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

• način i rok podnošenja prijave,

• postupak odobravanja sredstava,

• način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

• potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

• popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

• fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

• rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

• kopiju građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

• fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno);

• predmer i predračun/profaktura za proizvod sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad Šabac;

• izjava o članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

• potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Grad Šabac će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti, izvod iz lista nepokretnosti, (obezbeđuje grad).

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

• vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje

• vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada Šapca za slične aktivnosti i ista opravdali i

• vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti,

• vlasnici stambenih objekata koji nisu krajnji korisnici u skladu sa članom 10 ovog Pravilnika.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor prijava građana određuju se javnim pozivom i sadrže:

Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na (porodičnim kućama)

 

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

PVC, aluminijum

 

 

Postojeći način grejanja na*

Ugalj/lož ulje,/mazut

Električna energija

Drvo

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

 

Zahtevani iznos subvencije

*Maksimala iznos bodova (35) dobija zahtev sa najmanjim iznosom za subvenciju a 0 bodova dobija zahtev sa najvećim iznosom za subvenciju.

Nabavka i instalacija kotlova na biomasu (drvni pelet), grejača prostora(za porodične kuće)

 

 

 

Postojeći način grejanja na*

Ugalj/lož ulje,/mazut

Električna energija

Drvo

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

 

 

Vrsta grejnog uređaja*

Peć ("smederevac"), kotao na ugalj, drva

Kombinovano grejanje na peći ("Smederevac) i električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

Električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

Kotlovi na gas, na pelet

 

Zahtevani iznos subvencije

* Maksimala iznos bodova (35) dobija zahtev sa najmanjim iznosom za subvenciju a 0 bodova dobija zahtev sa najvećim iznosom za subvenciju.

Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema(porodične kuće)

 

 

 

postojeći način grejanja sanitarne vode na:

Ugalj/lož ulje,/mazut

Električna energija - bojler

Drvo

Prirodni gas/pelet

 

Zahtevani iznos subvencije

* Maksimala iznos bodova (35) dobija zahtev sa najmanjim iznosom za subvenciju a 0 bodova dobija zahtev sa najvećim iznosom za subvenciju.

Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

Broj bodova

K < 15

5

15 ≤ K < 17,5

4,5

17,5 ≤ K < 20

4

20 ≤ K < 22,5

3,5

22,5 ≤ K < 25

3

25 ≤ K ≤ 27,5

2,5

27,5 ≤ K ≤ 30

2

K > 30

1

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po podkriterijumima, ako su podkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih goriva, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedena goriva.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova i imaju isti faktor iskorišćenja površine, prednost će imati prijava sa manje traženim iznosom.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Šapca i zvaničnoj internet stranici grada Šapca.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu JLS.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Šapca i zvaničnoj internet stranici Grada Šapca.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnicu Gradske uprave.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradonačelnik Grada Šapca donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.

Isplata sredstava

Član 29

Grad Šabac će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl.6 (maksimalnog iznosa učešća Grada Šapca i Ministarstva rudarstva i energetike).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Šabac neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Korisnik sredstava prihvata obavezu da za grejanje objekta neće koristiti ugalj niti električnu energiju (izuzev za pogon toplotnih pumpi) već ekološki prihvatljiva goriva. Kontrolu goriva koji se koristi za grejanje objekta, u toku grejne sezone vrše nadležne službe Grada Šapca.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada Šapca.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Šapca, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada Šapca.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Gradska uprave grada Šapca ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu Grada Šapca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 18/2021.