PRAVILNIK

O STANDARDIMA ZA KATEGORIZACIJU OBJEKATA UČENIČKOG I STUDENTSKOG STANDARDA

("Sl. glasnik RS", br. 1/2012 i 80/2021)

Predmet pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se standardi za kategorizaciju objekata učeničkog i studentskog standarda, kategorije objekata i način sticanja i promene kategorije objekata.

Član 2

Ustanove učeničkog i studentskog standarda, i to: dom učenika, učenički centar, učeničko odmaralište, studentski centar, studentsko odmaralište i objekat doma učenika u sastavu srednje škole, podležu kategorizaciji u skladu sa standardima utvrđenim ovim pravilnikom.

Kategorizacija objekata iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu vrednovanja pojedinih elemenata iz normativa prostora i opreme prema dostignutom standardu, uređenju i održavanju prostora i opreme i sadržaju i nivou usluga koje pružaju (u daljem tekstu: standardi za kategorizaciju), u skladu sa ovim pravilnikom.

Ustanove učeničkog i studentskog standarda, i to: učenički i studentski kulturni centri ne kategorišu se.

Standardi za kategorizaciju objekta

Član 3

Standardi za kategorizaciju objekta sadrže elemente i kriterijume, čije je vrednovanje izraženo u bodovima za svaki pojedinačni element i kriterijum na osnovu koga se utvrđuje kategorija objekta.

Član 4

Elementi na osnovu kojih se vrši vrednovanje i kategorizacija doma učenika, učeničkog centra i studentskog centra jesu:

1) položaj, tip, pristup, funkcionalnost i energetska efikasnost objekta;

2) prijemni hol i portirnica;

3) komunikacije - stepeništa, liftovi i hodnici;

4) grejanje, priprema tople vode i klimatizacija objekta;

5) električno osvetljenje objekta i dvorišta;

6) telefonski i IT standard;

7) zajedničke prostorije i sadržaji;

8) administrativno kancelarijske prostorije - uprava ustanove;

9) standard, veličina, struktura i oprema soba;

10) standard, veličina, završna obrada i oprema mokrih čvorova;

11) funkcionalna i upotrebna očuvanost objekta;

12) osnovne usluge korisnicima smeštaja;

13) fizičko-tehničko obezbeđenje objekta - FTO;

14) dodatni sadržaji i usluge.

Standardi za kategorizaciju objekata iz stava 1. ovog člana dati su u Prilogu 1 i Prilogu 2 koji su odštampani uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

Član 5

Elementi na osnovu kojih se vrši vrednovanje i kategorizacija učeničkog i studentskog odmarališta jesu:

1) položaj objekta u mestu - gradu;

2) spoljni izgled objekta i hortikulturno uređenje;

3) parking i garaže;

4) ulazi;

5) prijemni hol;

6) recepcija;

7) lift;

8) restoran sala;

9) smeštajna jedinica;

10) kupatilo u sastavu smeštajne jedinice;

11) kvalitet uređenja i opreme;

12) čuvanje vrednosti;

13) pogodnosti za osobe sa umanjenim telesnim sposobnostima;

14) ostali sadržaji, usluge i pogodnosti.

Standardi za kategorizaciju objekata iz stava 1. ovog člana dati su u Prilogu 3 koji je odštampan su uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 6

Kategorizacija objekta vrši se za:

1) ustanovu učeničkog i studentskog standarda u celini (kompletnu ustanovu), ukoliko svi objekti i građevinske celine ustanove pripadaju istoj kategoriji objekta;

2) pojedinačne objekte ustanove koji čine građevinsku celinu, ukoliko svi objekti ustanove ne pripadaju istoj kategoriji objekta;

3) delove objekta ustanove koji predstavljaju funkcionalnu celinu (lamela, stepenišna vertikala, sprat i dr.), ukoliko postoji značajna razlika kategorije te funkcionalne celine u odnosu na ostale funkcionalne celine, odnosno objekat u celini.

Depadansi, paviljoni, objekti apartmanskog tipa i slični objekti kategorišu se po istim kriterijumima, odnosno elementima standarda za kategorizaciju objekta prostora, opreme i usluga, kao i celina, odnosno ustanova kojoj pripadaju.

Kategorije objekata

Član 7

Objekti učeničkog i studentskog standarda, i to: dom učenika učenički centar i studentski centar kategorišu se u tri kategorije, koje se obeležavaju rimskim brojevima: "I, II i III", a svaka kategorija se dodatno kategoriše u jednu od dve potkategorije, koje se obeležavaju velikim štampanim slovima: "A i B", i to:

1) I A kategorija,

2) I B kategorija,

3) II A kategorija,

4) II B kategorija,

5) III A kategorija,

6) III B kategorija.

Objekti učeničkog i studentskog standarda, i to: učeničko i studentsko odmaralište kategorišu se u pet kategorija, koje se obeležavaju odgovarajućim brojem zvezdica.

Član 8

Standardima za kategorizaciju objekata učeničkog i studentskog standarda utvrđuju se minimalni uslovi za svaku kategoriju objekta i minimalni, odnosno maksimalni broj bodova za svaku kategoriju i potkategoriju objekta, i to:

1) za domove učenika:

Redni broj

KATEGORIJA

MINIMALNI BROJ BODOVA

MAKSIMALNI BROJ BODOVA

1.

I A - kategorija

751

971

2.

I B - kategorija

622

750

3.

II A - kategorija

501

621

4.

II B - kategorija

375

500

5.

III A - kategorija

285

374

6.

III B - kategorija

227

284

2) za studentske centre (domove):

Redni broj

KATEGORIJA

MINIMALNI BROJ BODOVA

MAKSIMALNI BROJ BODOVA

1.

I A - kategorija

801

1044

2.

I B - kategorija

632

800

3.

II A - kategorija

501

631

4.

II B - kategorija

403

500

5.

III A - kategorija

301

402

6.

III B - kategorija

230

300

3) za učenička i studentska odmarališta:

Redni broj

KATEGORIJA

MINIMALNI BROJ BODOVA

MAKSIMALNI BROJ BODOVA

1.

*

30

49

2.

**

50

69

3.

***

70

89

4.

****

90

109

5.

*****

110

 

Način sticanja i promene kategorije objekata

Član 9

(Brisan)

Član 10

Postupak kategorizacije pokreće se podnošenjem zahteva ustanove, sa pripadajućom dokumentacijom predviđenom ovim pravilnikom, od strane odgovornog lica ustanove (u daljem tekstu: Podnosilac).

Odgovorno lice ustanove rešenjem obrazuje komisiju koja će ispred ustanove sprovoditi postupak prikupljanja dokumentacije potrebne za utvrđivanje kategorije objekta ili funkcionalne celine objekta (u daljem tekstu: Komisija).

Za tačnost podataka navedenih u dostavljenom zahtevu i pripadajućoj dokumentaciji, na osnovu koje ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: Ministarstvo) rešenjem utvrđuje kategorije objekata učeničkog i studentskog standarda, garantuje odgovorno lice ustanove u skladu sa zakonom.

Zahtev za utvrđivanje kategorije objekta sadrži:

1) popunjen obrazac sa sledećim podacima:

- naziv i adresu podnosioca zahteva;

- vrstu i naziv objekta ili funkcionalne celine objekta za koji se podnosi zahtev;

- mesto i adresu objekta koji se kategoriše;

- podatke o godini izgradnje;

- podatke o licu za kontakt;

- podatke o zahtevanoj kategoriji na bazi dostignutog stepena ispunjenja propisanih kriterijuma i elemenata za traženu kategoriju;

2) podatke o kapacitetu (broju korisnika), strukturi soba (broj soba sa kupatilom i bez kupatila) i sadržajima u okviru objekta, odnosno ustanove;

3) popunjen predlog bodovne liste;

4) kopiju situacionog plana u odgovarajućoj razmeri u kojem su jasno naznačeni svi objekti i elementi parternog uređenja sa dimenzijama i površinama svih sadržaja;

5) kopiju arhitektonskih osnova svih nivoa - spratova objekta ili dela objekta sa tabelarnim pregledom namena prostorija i podacima o dimenzijama (širina, dužina, visina i površina svake prostorije) i završnoj obradi podova i zidova svake prostorije u formi tabele;

6) tehnički opis objekta koji mora da sadrži opis objekta (sistem gradnje, konstrukcija, tip krova, završna obrada, termoizolacija i dr.) i detaljan tehnički opis instalacija (vrsta, kapacitet i funkcionalno stanje) i ostalih sistema u objektu;

7) podatke o investicijama u proteklom periodu za minimalno tri godine (sanacije, adaptacije, rekonstrukcije, dogradnje, nadogradnje, opremanje i dr.);

8) kopiju plana parcele;

9) kopiju vlasničkog lista.

Postupak kategorizacije može izuzetno pokrenuti i Ministarstvo, po službenoj dužnosti, kada utvrdi da postoji potreba da se izvrši kategorizacija objekta ili funkcionalne celine objekta, odnosno da se proveri kategorija objekta ili funkcionalne celine objekta.

U slučaju iz stava 5. ovog člana ustanova učeničkog, odnosno studentskog standarda dužna je da Ministarstvu na njegov zahtev dostavi dokumentaciju iz stava 4. ovog člana.

Tačnost dokumentacije navedene u stavu 4. tač. 4)-6) potvrđuje tehničko lice sa visokim obrazovanjem iz polja tehničko tehnoloških nauka (građevinske, arhitektonske, elektro ili mašinske struke), sa licencom izdatom od strane Inženjerske komore Srbije, koje angažuje ustanova učeničkog i studentskog standarda.

Član 11

Na osnovu dostavljene dokumentacije iz člana 2. stav 4. ovog pravilnika od strane odgovornog lica ustanove, Ministarstvo sačinjava zapisnik o utvrđivanju kategorije objekta ili funkcionalne celine objekta sa konačnim predlogom kategorije objekta ili funkcionalne celine objekta (u daljem tekstu: zapisnik).

Ministarstvo po potrebi može da izvrši proveru verodostojnosti podataka u dostavljenoj dokumentaciji neposrednim uvidom.

Ministar nadležan za poslove obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: Ministar) rešenjem imenuje državnog službenika građevinske, arhitektonske, elektro ili mašinske struke koji neposrednim uvidom vrši proveru verodostojnosti podataka u dokumentaciji koju je ustanova dostavila u skladu sa ovim pravilnikom.

Ukoliko državni službenik iz stava 3. ovog člana neposrednim uvidom utvrdi da postoje određena odstupanja u podnetoj dokumentaciji sa činjeničnim stanjem na objektu ili funkcionalnom delu objekta za koji se utvrđuje kategorija, državni službenik će sačiniti zapisnik sa konačnim predlogom o utvrđivanju kategorije objekta ili funkcionalnog dela objekta, na osnovu podataka utvrđenih neposrednim uvidom u postupku provere.

Član 12

Zapisnik o postupku kategorizacije objekta, iz člana 11. ovog pravilnika, sa predlogom kategorije objekta ili funkcionalne celine objekta, dostavlja se Podnosiocu.

Podnosilac može, u roku od osam dana od dana dostavljanja, izjaviti prigovor na zapisnik, odnosno predlog kategorije objekta ili funkcionalne celine objekta.

Državni službenik iz člana 11. ovog pravilnika razmatra prigovor u roku od 30 dana i ukoliko smatra da je prigovor neosnovan upućuje zapisnik sa konačnim predlogom kategorije objekta ili funkcionalnog dela objekta ministru radi odlučivanja ili, ukoliko smatra da je prigovor osnovan, sačinjava novi zapisnik i utvrđuje predlog kategorije objekta ili funkcionalnog dela objekta ustanove učeničkog i studentskog standarda.

Ministar na osnovu sačinjenog zapisnika sa konačnim predlogom o utvrđivanju kategorije, donosi rešenje o utvrđivanju kategorije objekta ili funkcionalnog dela objekta.

Rešenje iz stava 4. ovog člana je konačno.

Član 13

Rešenje o kategorizaciji objekta važi četiri godine.

Ako u toku perioda za koji je izdato rešenje objekat ispuni uslove za višu kategoriju ili odstupi od propisanih standarda kategorije koja mu je određena, ovlašćeno lice ustanove učeničkog i studentskog standarda dužno je da podnese zahtev Ministarstvu sa predlogom za promenu kategorije.

Promena kategorije objekta vrši se na način i po postupku koji je utvrđen za dobijanje kategorije.

Ustanova učeničkog i studentskog standarda dužna je da Ministarstvu dostavi izveštaj o eventualnim promenama ili zadržanom stepenu standarda, po elementima i kriterijumima na osnovu kojih je utvrđena kategorija, sa predlogom za donošenje novog rešenja, najkasnije 60 dana pre isteka važenja rešenja o kategorizaciji objekta.

Član 14

(Brisan)

Član 15

Objekat za koje je nadležan organ utvrdio da nije bezbedan za upotrebu, odnosno da je ugrožena bezbednost korisnika objekta, ne kategoriše se do rekonstrukcije ili sanacije objekta i otklanjanja uzroka oštećenja koji utiču na bezbednost.

Označavanje kategorije objekta

Član 16

Postupci utvrđivanja kategorije objekata ili funkcionalnih delova objekata ustanova učeničkog i studentskog standarda koji su započeti pre stupanja na snagu ovog pravilnika, okončaće se po odredbama Pravilnika o standardima za kategorizaciju objekata učeničkog i studentskog standarda ("Službeni glasnik RS", broj 1/12).

Stupanje na snagu

Član 17

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1

Standardi za kategorizaciju objekata domova učenika

 

STANDARDI ZA KATEGORIZACIJU OBJEKATA DOMOVA UČENIKA

PRILOG 1

 

1.

Položaj, tip, pristup, funkcionalnost i energetska efikasnost objekta:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

1a

Položaj objekta u mestu - gradu:

 

III

II

I

 

 

 

bodova

 

 

 

 

 

1

Objekat na periferiji grada

3

3

3

3

 

2

Objekat u širem gradskom jezgru

5

 

3

Objekat u užem gradskom jezgru

10

 

1b

Tip objekta u odnosu na sistem gradnje i status objekta:

 

III

II

I

 

 

 

bodova

 

 

 

 

 

1

Objekat klasične zidane gradnje sa vertikalnim i horizontalnim serklažom i klasičnim temeljenjem.

5

5

5

5

 

2

Zgrada moderne arhitekture, izgrađena od kvalitetnih građevinskih materijala uz primenu modernih sistema gradnje i završne obrade objekata visokogradnje.

10

 

3

Objekat pod zaštitom - objekat uvršten u objekte pod režimom zaštite kao arhitektonski spomenik sa posebnim režimom i uslovima eksploatacije objekta u smislu tekućeg i investicionog održavanja objekta.

10

0

0

0

 

1v

Elementi funkcionalnosti i energetske efikasnosti objekta:

 

III

II

I

 

Tip krova:

bodova

 

 

 

 

 

1

Objekat sa ravnim krovom

2

2

2

2

 

2

Objekat sa kombinovanim ravnim i kosim krovom

4

 

3

Objekat sa kosim krovom

6

 

Termoizolacija objekta:

 

 

 

 

 

1

Objekat bez urađene termoizolacije krova i fasade

0

0

0

0

 

2

Termoizolacija krovne konstrukcije odnosno krovne ploče

3

 

3

Termoizolacija fasade - tipa demit fasada

3

 

4

Termoizolacija fasade - tipa sendvič zid

5

 

 

 

 

 

Solarni paneli za toplu vodu:

 

 

 

 

 

 

1

Objekat bez panela

0

0

0

0

 

2

Instalirani paneli kapaciteta do 30% potreba

3

 

3

Instalirani paneli kapaciteta od 30 - 70% potreba

6

 

4

Instalirani paneli kapaciteta od 70 - 100% potreba

9

 

 

 

 

 

Fasadna stolarija objekta:

 

 

 

 

 

 

1

Klasična fasadna stolarija - drvena stolarija tipa jednostrukih ili dvostrukih krila sa uskom ili širokom kutijom ili tipa krilo na krilo sa običnim staklom debljine 3-4 mm.

3

3

3

3

 

2

Standardna fasadna stolarija od drveta ili PVC profila sa tri do pet komora bez dodatnih ojačanja i elemenata sa termoizolujućim staklom standardne debljine

6

 

3

Kvalitetna fasadna stolarija od aluminijuma, drveta i PVC profila sa pet i više komora i dodatnim ojačanjima profila i dodatnih elemenata (roletne, komarnici itd.) sa termoizolujućim staklom standardne debljine

9

 

1g

Pristup i pristupni elementi objektu:

bodova

 

III

II

I

 

 

 

 

 

Glavni ulaz - pristup za vozila i pešake (izgrađene prilazne staze, platoi, uređene zelene površine, rampe, stepeništa, podest i dr.)

 

 

 

 

 

1

Uređeni pristupni elementi (grube obrade ili bez završne obloge)

3

3

3

6

 

2

Uređeni i završno obrađeni pristupni elementi

6

 

3

Kvalitetno uređeni i završno obrađeni pristupni elementi

10

 

Ekonomski ulaz - izgrađene prilazne staze, platoi, površine, rampe, stepeništa itd., koje omogućavaju kolski i pešački pristup

 

 

 

 

1

Objekat bez posebnog ekonomskog ulaza

0

0

0

0

 

2

Ekonomski ulaz sa neuređenim pristupom

3

 

3

Kvalitetno uređen ekonomski prilaz za pešake i dost. vozila

6

 

Natkriveni ulaz u objekat ili objekte (nadstrešnice iznad ulaznog podesta, spoljnjeg stepeništa i prilaznih pešačkih staza)

 

 

 

 

1

Objekat bez natkrivenih pristupnih elemenata

0

0

0

0

 

2

Delimična nadstrešnica (samo iznad podesta)

1

 

3

Potpuna nadstrešnica (podest, prilazno stepenište...)

2

 

Oznake objekta (naziv, kategorija, državno obeležje):

 

 

 

 

 

1

Naziv i oznaka objekta i kategorije smeštaja - Na ulazu u objekat mora biti vidno istaknuta tabla propisanih dimenzija sa jasnim nazivom ustanove i kategorijom smeštaja.

1

1

1

1

 

2

Nosač zastave - Na objektu neposredno pored ili ispred glavnog ulaza u objekat mora postojati nosač zastave (zidna konzola ili jarbol) za isticanje zastave u skladu sa zakonom.

1

1

1

1

 

Vetrobranski prostor: Prostor na ulazu u objekat ispred holskog prostora sa spoljašnim i unutrašnjim vratima zastakljenim sigurnosnim staklom, adekvatno markiranim sa adekvatnom bravom na spoljnim vratima i automatskim zadržačem-kočnicom i mogućnošću fiksiranja u otvorenoj poziciji. U nivou poda obavezno ugrađen brisač za obuću.

 

 

 

 

1

Objekat bez vetrobranskog prostora

0

0

2

4

 

2

Vet. prostor malih dimenzija i skromne završne obrade podnih i zidnih površina i opremljenosti.

2

 

3

Vetrobranski prostor adekvatnih dimenzija, kvalitetne završne obrade zidnih i podnih površina i opremljenosti

4

 

Obezbeđen pristup osobama sa invaliditetom (izgrađene propisane rampe, platforme, liftovi sa pratećim elementima)

 

 

 

 

1

Bez izgrađenih pristupnih elemenata

0

0

5

10

 

2

Delimično izgrađeni pristupni elementi

5

 

3

Izgrađeni pristupni elementi holskom prostoru i sadržajima koji gravitiraju holskom prostoru

10

 

4

Omogućen pristup holskom prostoru i sadržajima u nivou hola kao i sadržajima na ostalim nivoima-spratovima.

15

 

Napomena:

 

 

 

 

U postojećim objektima u kojima zbog statusa objekta (objekat pod zaštitom spomenika kulture), specifičnosti gabarita prilaznih elemenata i komunikacija ulaza u objekat i lokacije objekta nije moguće izgraditi i postaviti pristupne elemente (rampe, platforme, liftove i dr.) ovaj kriterijum se neće tretirati kao obavezan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Obezbeđen parking prostor za zaposlene i korisnike smeštaja u sklopu kompleksa:

 

 

 

 

 

1

Bez sopstvenog parkinga

0

0

0

0

 

2

Parking kapaciteta do 5 parking mesta

1

 

3

Parking kapaciteta 5-10 parking mesta

2

 

4

Parking kapaciteta preko 10 parking mesta

3

 

 

Raspon bodova:

18-99

UKUPNO:

18

25

35

 

2.

Prijemni hol sa portirnicom - sadržaj, organizacija i funkcija:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

2a

Prijemni hol:

bodova

 

III

II

I

 

1

Prijemni hol minimalnih dimenzija bez odgovarajuće garniture za sedenje, nekvalitetne obrade zidova i podova, bez kvalitetnih enterijerskih elemenata (slika, žardinjera, oglasnih tabli....).

1

1

3

3

 

2

Prijemni hol organizaciono i prostorno definisan, skromne obrade zidova i podova i enterijerski skromno uređen i opremljen.

3

 

3

Prijemni hol kvalitetno organizacino i prostorno formiran i dimenzionisan sa kvalitetnom garniturom za sedenje i kvalitetnim pratećim enterijerskim elementima (kvalitena obrada zidova i podova, zidne slike, oglasne table, žardinjere i dr.)

5

2b

Portirnica:

 

 

 

 

1

Portirnica - odgovarajućih dimenzija sa pultom i odgovarajućim nameštajem za smeštaj dokumentacije, ključeva, telefonske centrale i instalacija video nadzora.

1

1

1

2

 

2

Kvalitetna portirnica - dimenzija koje omogućuju smeštaj portirske službe i fizičkog obezbeđenja objekta sa kvalitetnim nameštajem, fahovima za ključeve, pultom u skladu sa enterijerskom obradom holskog prostora i dovoljnim prostorom za smeštaj telefonskih instalacija - centrale i instalacija video nadzora.

2

2b

Liftovi:

 

 

 

 

 

1

Standardni lift u objektima spratnosti veće od P+3

5

0

0

0

 

2

Lift u skladu sa standardom za osobe sa invaliditetom

10

0

0

0

2g

Zajedničke sanitarne prostorije WC - i u prizemlju objekta

 

 

 

 

 

1

Objekat bez zajedničkih sanitarnih prostorija - WC-a u prizemlju objekta.

0

0

5

10

 

2

Zajedničke sanitarne prostorije - WC-i u prizemlju objekta minimalnih dimenzija, nedovoljnog kapaciteta, skromne završne obrade zidova i podova i skromnije opremljenosti.

5

 

3

Zajedničke sanitarne prostorije - WC-i u prizemlju objekta koje u potpunosti zadovoljavaju standard kapaciteta, odgovarajućih dimenzija i završne obrade zidova i podova i kvalitetne opremljenosti.

10

 

 

Raspon bodova:

2 - 32

UKUPNO:

2

9

15

 

3.

Stepeništa i hodnici:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

3a

Oznake soba, zajedničkih i administrativnih prostora, komunikacija i oznake za evakuaciju objekta

 

 

 

 

1

Jasno, pregledno i kvalitetno označeni svi sadržaji i vidno istaknute oznake za komunikaciju i evakuaciju objekta.

2

2

2

2

3b

Enterijerska obrada i oprema unutrašnjih komunikacija (stepeništa i hodnika) - završna obrada zidnih i podnih površina i oprema prostorija - slike na zidovima, oglasne table, žardinjere sa cvećem, tepih staze i dr.

 

 

 

 

1

Loša enterijerska obrada zidnih i podnih površina sa minimalnim brojem enterijerskih elemenata

0

0

2

4

 

2

Skromna enterijerska obrada zidnih i podnih površina sa minimalnim brojem enterijerskih elemenata

2

 

3

Zadovoljavajuća enterijerska obrada zidnih i podnih površina i opremljenost enterijerskim elementima

4

 

4

Kvalitetna enterijerska obrada zidnih i podnih površina i opremljenost enterijerskim elementima

6

 

 

Raspon bodova:

2 - 8

UKUPNO:

2

4

6

 

4.

Grejanje, priprema tople vode i klimatizacija objekta:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

4a

Grejanje zajedničkih prostorija i svih soba za korisnike do temperature od najmanje 20 oC (tolerancija ± 1oC), osim u objektima koji se koriste samo u letnjoj sezoni.

 

 

 

 

1

Centralno grejanje preko interne kotlarnice

5

5

5

5

 

2

Objekat povezan na daljinski sistem grejanja

5

 

Napomena:

 

 

 

 

 

U objektima priključenim na daljinski sistem grejanja temperatura u sobama u skladu sa važećim propisima na osnovu kojih se isporučuje toplotna energija korisnicima.

 

 

 

 

 

 

 

 

4b

Priprema tople vode - centralno ili lokalno (bojleri u kupatilima):

 

 

 

 

1

Bojlerima u sklopu kupatila (sobnim i zajedničkim kupatilima).

3

3

3

3

 

2

Centralna priprema tople vode raspoloživa u određenom dnevnom intervalu prema rasporedu ustanove

3

 

3

Centralna priprema tople vode stalno raspoloživa - 24 časa

5

 

 

Napomena: Kapacitet uređaja (kotlova, bojlera...) za toplu vodu i vremenski period korišćenja tople vode mora omogućiti dostupnost vode svakom korisniku u toku svakog dana u minimalnom vremenskom intervalu od 30 minuta po korisniku.

 

 

 

4v

Klimatizacija prostorija preko centralne jedinice ili pojedinačnih klima uređaja:

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajedničkih prostorija (kancelarija, hola, stepeništa i hodnika i dr.):

bodova

 

 

 

 

 

1

Bez klimatizacije zajedničkih prostorija

0

0

0

0

 

2

Delimična klimatizacija zajedničkih prostorija

2

 

3

Kompletna klimatizacija zajedničkih prostorija

4

 

Soba, učionica, čitaonica i hobi prostorije:

 

 

 

 

 

1

Bez klimatizacije

0

0

0

3

 

2

Delimična klimatizacija

3

 

3

Kompletna klimatizacija

6

 

 

Raspon bodova:

8 - 20

UKUPNO:

8

8

11

 

5.

Električno osvetljenje objekta i dvorišta:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

5a

Osvetljenje unutrašnjih prostorija:

bodova

 

III

II

I

 

 

 

 

 

 

Hola, stepeništa i hodnika

 

 

 

 

 

1

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em < 100 lux

0

4

4

6

 

2

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em = 100 - 150 lux

4

 

3

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em > 150 lux

6

 

Soba, zajedničkih i kancelarijskih prostorija

 

 

 

 

 

1

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em < 150 lux ili na nivou radnog stola Em<200 lux

0

5

10

10

 

2

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em = 150 - 200 lux lux i na nivou radnog stola Em = 200-300 lux

5

 

3

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em = 150 - 200 lux lux i na nivou radnog stola Em = 300 lux

10

5b

Osvetljenje objekta i dvorišta:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osvetljenje prilaza objekta:

 

 

 

 

 

1

Neosvetljen prilaz objektu

0

2

2

4

 

2

Osvetljen glavni prilaz objektu

2

 

3

Kvalitetno osvetljen glavni prilaz objektu

4

2

Osvetljenje komunikacija oko objekta:

 

 

 

 

 

1

Neosvetljene komunikacije oko objekta

0

0

2

4

 

2

Neadekvatno osvetljene komunikacije oko objekta

2

 

3

Kvalitetno osvetljene komunikacije oko objekta

4

3

Osvetljenje sportskih terena u dvorištu objekta:

 

 

 

 

 

1

Neosvetljeni sportski tereni

0

0

0

0

 

2

Delimično osvetljeni tereni

2

 

3

Potpuno i kvalitetno osvetljenje

4

 

 

Raspon bodova:

11 - 28

UKUPNO:

11

18

24

 

6.

Telefonski i IT standard:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

 

1

Zajednički telefon - govornica u holskom prostoru na raspolaganju učenicima u toku celog dana (24 časa) sa automatskim meračem impulsa ili upotrebom žetona/kartice preko interne telefonske centrale doma

1

1

1

1

 

2

Telefonski aparat u sobi

3

 

3

Izvedena instalacija u sobi - šuko utičnica za zajednički priključak kompjutera-računara (računarski standard).

4

0

4

4

 

4

Televizija - izvedena instalacija (antenski priključak) televizije u sobi - satelitski ili drugi način prijema signala sa ugrađenom šuko utičnicom za TV

4

0

0

4

 

5

Internet priključak u sobi - izvedena instalacija i obezbeđen pristup internetu preko zajedničkog fiksnog priključka ili bežičnog "wireless internet" sistema.

10

0

0

0

 

 

Raspon bodova:

1 - 22

UKUPNO:

1

5

9

7.

Zajedničke prostorije i sadržaji:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

7a

TV sala-zajednička prostorija sa TV prijemnikom

bodova

 

III

II

I

 

1

TV sala površine do 30 m2

5

5

5

10

 

2

TV sala površine od 30 m2 do 50 m2

10

 

3

TV sala površine preko 50 m2

15

 

 

 

 

7b

Čitaonica (učionica za korisnike doma)

bodova

 

III

II

I

 

1

minimalnog kapaciteta 30% korisnika

10

10

10

15

 

2

kapaciteta 30 - 40% korisnika

15

 

3

kapaciteta preko 40% korisnika

20

 

7v

Prostorija za kulturno zabavne delatnosti i vaspitni rad sa učenicima

bodova

 

III

II

I

 

1

bez posebne prostorije

0

0

0

1

 

2

prostorija površine do 30 m2

1

 

3

prostorija površine 30 - 60 m2

2

 

4

prostorija površine preko 60 m2

4

7g

Biblioteka:

bodova

III

II

I

 

1)

bez priručne biblioteke

0

0

0

0

 

2)

kapaciteta do 2 500 knjiga

3

 

3)

kapaciteta preko 2 500 knjiga

4

 

 

 

 

7d

Internet klub - posebna prostorija sa računarima priključenim na internet koje mogu koristiti učenici bez naknade

bodova

 

III

II

I

 

1

bez internet kluba

0

0

0

0

 

2

internet klub kapaciteta do 10 pristupnih mesta (računara)

1

 

3

internet klub kapaciteta 10-20 pristupnih mesta (računara)

2

 

4

internet klub kapaciteta preko 20 pristupnih mesta (računara)

3

 

 

 

 

 

Bodovi za poziciju internet usluge ostvaruju se samo u slučaju besplatnog korišćenja. Ukoliko ustanova naplaćuje uslugu korišćenja interneta ne ostvaruje bodove po ovom kriterijumu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prostorije za sport i rekreaciju u sastavu objekta (zatvorene sale, teretane i dr.)

bodova

III

II

I

 

1

bez posebnih prostorija za sport i rekreaciju

0

0

0

0

 

2

sala sa sportskim rekvizitima ukupne površine do 0,5 m2 po korisniku

2

 

3

sala sa sportskim rekvizitima ukupne površine 0,5 - 0,8 m2 po korisniku

4

 

4

sala sa sportskim rekvizitima ukupne površine 0,8 -1,2 m2 po korisniku

6

 

5

sala sa sportskim rekvizitima površine preko 1,2 m2 po korisniku

8

 

Napomena:

 

 

 

 

 

Ustanove učeničkog standarda mogu zakupiti sportske sale u blizini doma i omogućiti korisnicima-učenicima korišćenje tih sadržaja u određenim terminima u rekreativne svrhe. Ukoliko ustanova dostavi dokaz (ugovor o zakupu na minimalni period od 1-3 godine) stiče pravo na 50% bodova utvrđenih ovim kriterijumom samo u slučaju besplatnog korišćenja ovih sadržaja. Ukoliko ustanova naplaćuje uslugu korišćenja zakupljenih sportskih sala ne ostvaruje bodove po ovom kriterijumu.

 

 

 

 

 

7e

Otvoreni tereni za male sportove i poseban prostor u dvorištu predviđen za odmor i rekreaciju

bodova

 

III

II

I

 

Uređene površine za odmor i rekreaciju u dvorištu objekta (staze za šetnju kroz uređenu parkovsku površinu, travnjak, klupe za odmor, sto sa nadstrešnicom i dr.)

 

 

 

 

 

1

bez uređenih površina za odmor i rekreaciju

0

0

0

0

 

2

uređena površina za odmor i rekreaciju površine do 100 m2

5

 

3

uređena površina za odmor i rekreaciju površine 100 - 200 m2

10

 

4

uređena površina za odmor i rekreaciju površine preko 200 m2

15

 

Uređeni sportski tereni u dvorištu objekta sa postavljenom opremom (koševi, golovi za mali fudbal ili rukomet, stubovi i mreža za odbojku i dr.)

 

 

 

 

 

1

bez uređenih sportskih terena

0

0

0

0

 

2

uređeni i opremljeni tereni za 1 - 2 sportske discipline

10

 

3

uređeni i opremljeni tereni za 3 i više sportskih disciplina

20

 

Vešeraj - prostorije za pranje, sušenje, peglanje i odlaganje posteljine i prostorije za spremačice:

bodova

 

III

II

I

 

 

Ustanova bez vešernice:

 

 

 

 

 

 

1

Objekat bez vešernice u sklopu ustanove - usluga pranja posteljine obezbeđuje se preko drugih pružaoca usluga.

1

1

1

1

 

Vešernica u sastavu ustanove:

 

 

1

Delimično organizovana i opremljena vešernica - neadekvatno organizaciono formirana - zbog nedostatka prostora sadržaji nisu organizaciono definisani i odvojeni što otežava funkcionisanje i opremljena mašinama ograničenog kapaciteta (mašine za pranje, sušenje i peglanje veša) koje u potpunosti ne odgovaraju realnim potrebama.

2

 

2

Dobro prostorno organizovana i opremljena vešernica sa organizaciono definisanim prostorijama za odlaganje prljave i čiste posteljine, pranje, sušenje i peglanje veša i kompletno opremljena (kvalitetne mašine za pranje, sušenje i peglanje veša) koje odgovaraju potrebnom kapacitetu i omogućuju brzo i kvalitetno pranje i sušenje veša.

4

 

Prostorija za spremačice:

bodova

 

 

 

 

1

centralna prostorija za ceo objekat opremljena umivaonikom i prostorom za odlaganje pribora i sredstava za higijenu i čišćenje (plakari, ormani i police i dr.)

2

2

2

2

 

2

Posebne prostorije na svakom spratu opremljene umivaonikom i prostorom za odlaganje pribora i sredstava za higijenu i čišćenje (plakari, ormani i police i dr.)

4

 

 

7z

Magacinski prostor - centralna prostorija za smeštaj rezervnih elemenata opreme, hemijskih proizvoda za čišćenje i čiste i prljave posteljine, ćebadi i sitnog inventara.

bodova

 

III

II

I

 

1

Magacinski prostor minimalnih dimenzija nedovoljnih prostornih kapaciteta i opremljenosti za smeštaj potrebnih količina rezervnih elemenata opreme, hemijskih proizvoda za čišćenje i čiste i prljave posteljine i sitnog inventara.

3

3

3

6

 

2

Magacinski prostor zadovoljavajućih dimenzija organizacione strukture, prostornih kapaciteta i opremljenosti za smeštaj potrebnih količina rezervnih elemenata opreme, hemijskih proizvoda za čišćenje i čiste i prljave posteljine i sitnog inventara.

6

7i

Radionica - servis za održavanje objekta:

bodova

III

II

I

 

1

Radionica - servis neadekvatnih dimenzija za smeštaj domara i opremljenosti mašinama, uređajima i alatima i rezervnim delovima za kvalitetno održavanje objekata ustanove.

2

2

2

2

 

2

Radionica - servis odgovarajućih dimenzija koje obezbeđuju potrebne uslove za boravak i rad domara i kvalitetne opremljena mašinama, uređajima i alatima kao i rezervnim delovima za kvalitetno i efikasno održavanje objekata ustanove.

4

 

 

raspon bodova:

23 - 107

UKUPNO:

23

23

37

 

8.

Administrativno kancelarijske prostorije - uprava doma (kancelarijske prostorije za upravu doma)

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

 

Položaj i organizacija administrativnog dela:

bodova

 

III

II

I

 

1

Neodgovarajuća - organizacija, broj i korisna površina prostorija u odnosu na potrebe i standarde kao i u odnosu na broj zaposlenih (nedovoljan broj i površina kancelarija, kancelarije nisu grupisane u jednu funkcionalnu celinu-razbijene po spratovima, ne postoji poseban mokri čvor za osoblje i dr.)

1

1

1

2

 

2

Zadovoljavajuća - organizacija, broj i korisna površina prostorija prema potrebama i standardu u odnosu na broj zaposlenih (odvojene kancelarija za pojedine službe, neadekvatnih površina i enterijerske obrade grupisanih u celinu sa sopstvenim mokrim čvorom za zaposlene).

2

 

3

Kvalitetna - organizacija, broj i korisna površina prostorija prema potrebama i standardu u odnosu na broj zaposlenih (dovoljan broj kancelarija za sve službe i adekvatnih površina i kvalitetne enterijerske obrade, grupisanih u celinu sa sopstvenim mokrim čvorom i čajnom kuhinjom za zaposlene).

3

 

 

raspon bodova:

1 - 3

UKUPNO:

1

1

2

 

9.

Standard, veličina, struktura i oprema soba:

 

1

Optimalna struktura soba - u intervalu od trokrevetna do četvorokrevetna kao najcelishodnije kako sa pedagoško socijalnog aspekta obzirom na uzrast korisnika/učenika tako i po pitanju racionalnosti, ekonomičnosti i energetske efikasnosti novoizgrađenih objekata.

 

2

Struktura soba za postojeću mrežu domova učenika u intervalu od jednokrevetne do maksimalno šestokrevetne sobe.

 

3

Soba sa kupatilom u sastavu sobe - maksimalna struktura soba sa kupatilom u sastavu sobe je četvorokrevetna za nove domove.

 

4

Prilikom kategorizacije postojećih domova kao sobe sa kupatilom u sastavu sobe tretiraće se sve varijante do maksimalno šestokrevetnih soba sa kupatilom u sastavu sobe što obuhvata i varijantu zajedničkog kupatila između dve trokrevetne sobe. Sve sobe sa kupatilom u sastavu sobe strukture preko šestokrevetnih tretiraće se i bodovati kao smeštaj u sobama sa zajedničkim kupatilom.

 

5

Nove objekte projektovati isključivo sa krevetima u jednom nivou bez planiranja kreveta na sprat. Kreveti na sprat mogu se zadržati samo u izuzetnim slučajevima kod postojećih objekata i to u periodu do prve detaljne rekonstrukcije i adaptacije objekta.

 

6

Minimalna površina soba u intervalu 4 - 5 m2 po korisniku smeštaja. Normativ za površinu sobe bez kupatila u sastavu sobe uvećava za 1-2 m2 po krevetu-korisniku sobe, na račun prostora za održavanje higijene - umivaonika sa pratećim sadržajima.

 

7

Plakare - ormare za korisnike smeštaja projektovati isključivo kao elemente u sklopu soba. Ukoliko su plakari postojećih domova smešteni izvan soba tolerišu se normativi površine soba umanjeni za 1-2 m2 po krevetu/korisniku.

 

8

Veličina zastakljene površine u sobama mora iznositi najmanje 1/7 površine poda uz toleranciju ± 10% površine, od čega se minimalno 1/2 zastakljene površine mora otvarati (prozori sa krilima koja se otvaraju oko vertikalne i horizontalne osovine i balkonska vrata ukoliko je soba sa terasom ili lođom).

 

9

Roletne i zavese - Obavezno je obezbediti mogućnost zamračenja i sprečavanja pogleda spolja, sa mogućnošću regulisanja količine svetla u sobi putem drvenih, plastičnih ili venecijaner roletni ili adekvatnih platnenih roletni pogodnih za održavanje.

 

10

Veštačko osvetljenje u sobama - U svim sobama potrebno je obezbediti zajedničko veštačko osvetljenje (lusteri ili plafonjere) sa srednjim nivoom osvetljenja na nivou poda Em = 150 - 200 lux i u nivou radne površine - radnog stola Em = 200 - 300 lux

 

11

Oznake soba - sve sobe moraju biti označene brojevima prema principima numeracije prostorija u objektima

 

 

Propisan standard za površinu sobe
(neto korisna površina sobe bez kupatila i hodnika - predsoblja)

 

 

sa kupatilom u sastavu sobe

sobe bez kupatila

1

jednokrevetna soba

P = 5 - 6 m2

P = 6 - 8 m2

2

dvokrevetna soba

P = 8 - 10 m2

P = 10 - 12 m2

3

trokrevetna soba

P = 12 - 15m2

P = 15 - 18 m2

4

četvorokrevetna soba

P = 16 - 20 m2

P = 20 - 24 m2

5

petokrevetna soba

P = 20 - 25 m2

P = 25 - 30 m2

6

šestokrevetna soba

P = 24 - 30 m2

P = 30 - 36 m2

 

Napomena: Dozvoljena su odstupanja od propisanog standarda u slučajevima kada je urbanističkim uslovima utvrđen gabarit objekta koji uslovljava određena projektantska rešenja kada nije moguće sve sobe projektovati po navedenom standardu, kao i kod postojećih objekata kod kojih je ekonomski neopravdano i neracionalno usklađivanje površine soba sa navedenim standardom.

 

9a

Organizacija i oprema sobe (sobe sa kupatilom u sastavu sobe i sobe bez kupatila):

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

Organizacija sobe - sadržaji:

A.

Obavezni prostorni sadržaj sobe:

1

Soba (organizacioni prostor bez predsoblja i kupatila)

2

Predsoblje

3

Kupatilo za nove domove

B.

Neobavezni prostorni sadržaj sobe:

bodova

 

III

II

I

4

Lođa ili

2

0

0

0

5

Terasa

1

0

0

0

 

raspon bodova

0 - 2

UKUPNO:

0

0

0

Oprema sobe - obavezni i neobavezni elementi i oprema:

A.

Obavezni elementi - oprema sobe;

1

Komplet krevet - krevet sa uzglavljem i dušekom (madracom) koji odgovara ležajnoj dimenziji kreveta min. dim. 190 x 80 cm. od antialergijskih materijala

2

Dva jednostruka čaršava standardne dimenzije po krevetu

3

Dva ćebeta standardnih dimenzija po krevetu

4

Jedan jastuk za svaki krevet

5

Jedna jastučnica koja odgovara dimenziji jastuka

6

Stolica za sedenje za svakog korisnika

7

Plakar ili orman sa policama za garderobu i veš i posebnim odeljkom za vešanje odeće

8

Zajedničko veštačko plafonsko ili zidno osvetljenje (plafonjere ili lusteri) ukupnog intenziteta osvetljenja za normalno čitanje i pisanje

9

Dve zajedničke šuko-utičnice u svakoj sobi

10

Korpa za otpatke u sobi - zajednička

11

Inventarska lista i kućni red

B.

Neobavezni elementi - dodatna oprema sobe;

bodova

 

III

II

I

12

Radni sto - radna površina za svakog korisnika:

 

 

 

 

zajednički radni sto sa odgovarajućim brojem sedećih mesta koji odgovara broju kreveta u sobi

2

0

0

0

 

samostalni radni sto za svakog korisnika/krevet u sobi

4

13

Noćni ormarić uz krevet za svakog korisnika

2

0

0

0

14

Zidna polica iznad radnog stola za svakog korisnika

2

0

0

0

15

Poseban prostor u ormanu za držanje kofera i prostor za odlaganje posteljine za svakog korisnika

2

0

0

0

16

Posebno veštačko osvetljenje - zidna lampa uz svaki krevet sa senilom ukupnog intenziteta osvetljenja za normalno čitanje i pisanje

2

0

0

0

17

Tepih prostirka uz svaki krevet

1

0

0

0

18

Šuko-utičnica uz svaki radni sto (priključak za računar)

1

0

0

0

19

Šuko-utičnica uz svaki krevet-noćni ormarić

1

0

0

0

20

Umivaonik sa tekućom hladnom i toplom vodom

3

0

0

0

21

Zidno osvetljenje iznad umivaonika

1

0

0

0

22

Ogledalo sa policom za toaletni pribor

1

0

0

0

23

Šuko - utičnica pored ogledala za električne aparate sa oznakom napona struje

1

0

0

0

24

Držač peškira uz umivaonik

1

0

0

0

25

Držač sapuna uz umivaonik

1

0

0

0

 

raspon bodova

0 - 23

UKUPNO:

0

0

0

 

 

9b

Vrednovanje kvaliteta smeštaja u odnosu na prosečnu strukturu soba - broj kreveta/korisnika po sobi

 

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

   

Prosečna struktura smeštajnog kapaciteta - broj korisnika po sobi

Ss

Bodova

III

II

I

 

 

Obrazac              Ss = Bk:Bc

5,00 i više

40

40

80

150

 

 

4,00 - 5,00

80

 

 

3,50 - 4,00

120

 

 

Ss=prosečna struktura sobe

3,00 - 3,50

150

 

 

Bk=Ukupan broj kreveta

2,50 - 3,00

175

 

 

Bc=Ukupan broj soba

2,00 - 2,50

200

 

9v

Vrednovanje kvaliteta smeštaja u odnosu na prosečnu površinu sobe po korisniku smeštaja

 

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

 

 

 

 

 

Prosečna korisna površina sobe po korisniku

Ps

Bodova

III

II

I

 

Obrazac Ps = Puk : Bk

2,50 - 4,00 m2/kor.

30

30

40

50

 

4,00 -4,50 m2/kor.

40

 

Ps=prosečna površina sobe po korisniku

4,50 - 5,00 m2/kor.

50

 

Puk = Ukupna korisna površina svih soba

5,00 - 6,00 m2/kor.

70

 

Bk = Ukupan broj korisnika (smeštajni kapacitet)

6,00 - i više m2/kor.

100

 

raspon bodova:

70 - 325

UKUPNO:

70

120

200

 

10.

Standardi izgradnje, završne obrade i opreme mokrih čvorova (kupatila i sanitarnih čvorova - WC-a):

 

 

10a

Kupatilo sa WC-om u sastavu soba:

 

 

 

Standardi i završna obrada:

 

 

Površina kupatila sa WC-om u rasponu od 2,50 - 3,50 m2 (moguće odstupanje do 0,50 m2 ukoliko projektovano rešenje obezbeđuje funkcionalnost i smeštaj svih neophodnih sadržaja).

 

 

Obrada podova i zidova do plafona keramičkim pločicama minimalno I klase ili obloga adekvatnih tehničkih karakteristika.

 

 

Izvedene sve instalacije - vodovod, kanalizacija, elektroinstalacije i obaveznom ventilacijom prirodnom - prozor ili veštačkom - ventilacioni kanal sa ugrađenim ventilatorom.

 

 

Kupatilo mora imati ugrađen podni slivnik - rešetku povezanu na kanalizacionu mrežu.

 

 

Vrata kupatila moraju imati rezu ili bravu sa ključem.

 

Oprema kupatila - obavezni i neobavezni elementi i oprema:

 

A.

Obavezni elementi - oprema kupatila:

1

Tuš kada minimalnih dim. 80x80 cm.

2

Tuš baterija sa toplom i hladnom vodom sa fleksibilnim ili fiksnim tuš crevom

3

Zaštita od prskanja plastična tuš kabina ili plastična zavesa

4

WC šolja sa daskom za sedenje

5

Vodokotlić niskomontažni ili visokomontažni

6

Umivaonik minimalnih dimenzija 40x50 cm sa zidnom ili stojećom baterijom sa tekućom hladnom i toplom vodom i sifonom sa vodenim čepom.

7

Ogledalo sa policom za toaletni pribor ili toaletni ormarić dimenzionisan prema broju korisnika

8

Električno osvetljenje iznad umivaonika - neonska ili standardna zidna lampa

9

Držač sapuna uz umivaonik

10

Zidna vešalica za odeću

11

Držač za toaletni papir

12

Četka za čišćenje WC-a

13

Kanta za otpatke - jedna zajednička u kupatilu

B.

Neobavezni elementi - oprema kupatila:

(14)

Šuko - utičnica za električne aparate pored ogledala sa naznakom napona struje

(15)

Držač peškira uz umivaonik

 

10b

Zajednička kupatila i sanitarne prostorije - WC-i:

 

Zajednički mokri čvor (kupatilo i sanitarne prostorije - WC-i) se sastoji od:

1

Zajedničkog tuš kupatila sa jednom ili više tuš kabina u okviru koga se nalazi tuš kade dimenzija 80x80 cm do 90x90cm, sa zaštitom od prskanja u vidu kabine ili zavese, predprostorom sa čivilukom ili klupom za odlaganje garderobe, peškira i obuće.

2

Umivaonika - Zajedničkog prostora ispred kupatila za odgovarajući broj umivaonika - lavaboa sa toplom i hladnom vodom dimenzija 40x60 cm sa ogledalima iznad lavaboa i policama-etažerima ispod ogledala.

3

Zajedničkih WC-kabina (broj kabina dimenzionisan prema broju korisnika)

4

Umivaonika - Zajedničkog prostora ispred WC-kabina za odgovarajući broj umivaonika - lavaboa sa baterijom sa toplom i hladnom vodom minimalnih dimenzija 45x60 cm sa ogledalima iznad lavaboa i policama-etažerima ispod ogledala.

Standardi i završna obrada:

1

Obrada podova i zidova keramičkim pločicama do plafona minimalno I klase ili adekvatnih podnih i zidnih obloga.

2

Izvedene sve instalacije - vodovod, kanalizacija, elektroinstalacije, instalacije grejanja i obaveznom veštačkom ventilacijom.

3

Vrata kupatila za tuširanje obavezno moraju imati rezu ili bravu sa ključem.

4

U prostorijama za umivaonike mora biti ugrađen slivnik - podna rešetka povezana na kanalizacionu mrežu.

Veličinu zajedničkih mokrih čvorova dimenzionisati prema sledećim kriterijumima:

1

Po jedno kupatilo (1 tuš kabina) sa pratećim prostorijama odvojeno za muškarce i za žene, na svakih 8 - 10 kreveta/korisnika u sobama bez kupatila, a najmanje jedno kupatilo na svakom spratu (moguće odstupanje do 2 kreveta/korisnika više po jednoj tuš kabini)

2

Po jedna WC-kabina sa pratećim prostorijama odvojeno za muškarce i za žene, na svakih 8 - 10 kreveta/korisnika u sobama bez kupatila, a najmanje jedna kabina na svakom spratu.

3

Zajednički muško-ženski mokri čvor na spratu dozvoljen samo u slučaju manjeg broja korisnika na spratu maksimalno 10-12 korisnika, i to samo za postojeće domove učenika.

 

Oprema zajedničkog kupatila - obavezni i neobavezni elementi i oprema:

 

A.

Obavezni elementi - oprema kupatila;

1

Tuš kada u svakoj kabini minimalnih dimenzija 90x90 cm

2

Tuš baterija sa toplom i hladnom vodom sa fleksibilnim ili fiksnim tuš crevom u svakoj tuš kabini

3

Zaštita od prskanja plastična tuš kabina ili plastična zavesa

4

WC šolja sa daskom za sedenje u svakoj WC-kabini

5

Vodokotlić niskomontažni ili visokomontažni u svakoj WC-kabini

6

Umivaonik minimalnih dimenzija 45x60 cm. sa zidnom ili stojećom baterijom sa tekućom hladnom i toplom vodom i sifonom sa vodenim čepom.

7

Ogledalo sa policom - etažerom za toaletni pribor uz svaki lavabo

8

Električno osvetljenje iznad umivaonika - neonska ili standardna zidna lampa

9

Držač sapuna uz svaki umivaonik

10

Zidna vešalica za odeću ispred tuš kabina - zajednička

11

Držač za toaletni papir u svakoj WC-kabini

12

Četka za čišćenje WC-a u svakoj WC-kabini

13

Kanta za otpatke - jedna zajednička u svakom kupatilu i sanitarnoj prostoriji.

B.

Neobavezni elementi - oprema kupatila;

14

Šuko - tičnica za električne aparate pored svakog ogledala sa naznakom napona struje

15

Pisoar uz svaku WC-mušku kabinu u predprostoru ispred kabina

16

Držač peškira uz svaki umivaonik

10v

Vrednovanje kvaliteta smeštaja u odnosu na broj - procenat korisnika smeštenih u sobama sa kupatilom u sastavu sobe

 

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

Procenat korisnika u sobama sa kupatilom

Kkss

Bodova

III

II

I

 

Obrazac         Kkss = Kuk : Kks

0 - 50%

50

50

100

200

 

Kkss = Procenat korisnika smeštenih u sobama sa kupatilom u sastavu sobe

50 - 75%

100

 

Kuk = Ukupan broj korisnika smeštenih u sobama sa kupatilom u sastavu sobe

75 - 100 %

150

 

Kks = Ukupan broj korisnika

100%

200

 

raspon bodova

50 - 200

UKUPNO:

50

100

200

 

11.

Funkcionalna i upotrebna očuvanost objekta (održavanje objekta, instalacija i opreme):

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

 

11a

Očuvanost i funkcionalnost objekta kao celine - očuvanost spoljnih elemenata krova, fasade, unutrašnjih elemenata hola, zajedničkih prostorija, komunikacija, stepeništa, instalacija.

III

II

I

 

Bodova

 

 

 

 

 

1

Objekat u vrlo lošem stanju sa dotrajalim krovom koji delimično prokišnjava, oštećenim fasadnim oblogama i elementima, dotrajalim enterijerskim elementima zajedničkih prostorija i komunikacija i dotrajalim instalacijama

3

3

6

6

 

2

Objekat u dobrom funkcionalnom stanju sa krovom koji ne prokišnjava, solidnom fasadom i dobro održavanim enterijerom zajedničkih prostorija i komunikacija bez vidljivih oštećenja instalacija

6

 

3

Objekat u vrlo dobrom funkcionalnom i estetskom stanju svih elemenata eksterijera i enterijera sa opremom i instalacijama u vrlo dobrom stanju

10

 

 

11b

Očuvanost i upotrebljivost soba i opreme - nameštaja u sobama (stanje završne obrade zidova i podova, prozora, kreveta, stolova, noćnih ormarića, polica i dr.)

III

II

I

 

Bodova

 

 

 

 

 

1

Loša - zidovi i podovi u lošem stanju sa vidljivim oštećenjima, nameštaj u lošem stanju - pojedini elementi oštećeni do nivoa ugrožavanja funkcije sa značajnim površinskim oštećenjima materijala

3

3

3

6

 

2

Dobra - zidovi i podovi u dobrom stanju sa umerenim oštećenjima površina koje ne utiču na funkciju smeštaja, nameštaj u dobrom funkcionalnom stanju sa vizuelnim oštećenjima - pohabanost površina i materijala

6

 

3

Kvalitetna - zidovi i podovi u vrlo dobrom stanju bez vidljivih oštećenja a nameštaj u dobrom funkcionalnom stanju bez vidljivih površinskih oštećenja - pohabanosti površina i materijala

10

 

11v

Očuvanost i upotrebljivost mokrih čvorova, opreme i instalacija u kupatilima i sanitarnim prostorijama - WC-ima (stanje građevinskih elemenata, instalacija i opreme - tuš kade, kabine, zavesa, lavaboa, WC-šolje, vodokotlići, tuš-baterije, čiviluka, klupe i dr.).

III

II

I

 

Bodova

 

 

 

 

 

1

Loša - Završna obrada podova, zidova, instalacija i ugrađene opreme u lošem stanju (vidljiva oštećenja zidnih i podnih pločica, sanitarnih uređaja, pojedini uređaji van funkcije-baterije, vodokotlići i dr.)

3

3

6

6

 

2

Dobra - zidne obloge, instalacije i oprema u funkcionalnom stanju ali vidljivim vizuelnim oštećenjima (pohabanost pločica, zamena pločica neodgovarajućeg dezena i kvaliteta, zamenjeni sanitarni uređaji ne odgovaraju osnovnom tipu i dr.)

6

 

3

Kvalitetna - zidne obloge, instalacije i oprema u dobrom funkcionalnom stanju bez vidljivih oštećenja zidnih i podnih površina i ugrađene opreme koji nagoveštavaju dotrajalost

10

 

 

raspon bodova:

9 - 30

UKUPNO:

9

15

18

 

12.

Osnovne usluge korisnicima smeštaja:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

12a

Ishrana korisnika smeštaja - učenika:

 

 

Bodova

 

III

II

I

 

1

Ishrana korisnika regulisana u restoranu van sistema učeničko-studentskih ustanova na udaljenosti restorana do 500 m

20

20

30

40

 

2

Ishrana korisnika regulisana u restoranu druge učeničko-studentske ustanove udaljenosti restorana do 500 m

30

 

3

Ishrana korisnika regulisana u sklopu objekta u kuhinjsko-trpezarijskom bloku opremljenom za prijem i pripremu i podgrevanje gotove hrane preuzete iz centralne kuhinje ili restorana druge učeničko-studentske ustanove ili neke druge ustanove

40

 

4

Ishrana korisnika regulisana u restoranu u sastavu objekta/kompleksa - u kuhinjsko trpezarijskom bloku osposobljenom za pripremu hrane u skladu sa važećim standardima u sastavu objekta odnosno na udaljenosti od smeštajnog objekta maksimalno do 500 m

50

 

12b

Promena i pranje posteljine i ćebadi, čišćenje prostorija i raspodela higijenskog materijala - zdravstveno-higijenski standard, čišćenje i održavanje higijene

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

Bodova

 

III

II

I

 

1

Zamena posteljine - pranje (čaršava i jastučnica):

 

 

 

 

 

 

Zamena posteljine jednom nedeljno

2

2

2

2

 

 

Zamena posteljine dva puta nedeljno

4

 

2

Zamena - pranje ćebadi:

 

 

 

 

 

 

Zamena i pranje ćebadi jednom godišnje

1

1

1

1

 

 

Zamena i pranje ćebadi dvaput godišnje

2

 

3

Čišćenje i pospremanje soba, kupatila, zajedničkih sanitarnih prostorija i zajedničkih prostorija:

 

 

 

 

 

 

Higijensko čišćenje soba, kupatila, zajedničkih sanitarnih prostorija i kupatila i ostalih zajedničkih prostorija i komunikacija mora biti organizovano tako da obezbeđuje propisane higijenske uslove za boravak učenika i korišćenje svih sadržaja doma. Ukoliko je to potrebno čišćenje pojedinih prostorija mora se vršiti svakodnevno a ako je to za određene prostorije potrebno i više puta dnevno.

2

2

2

2

 

4

Raspodela i zamena sapuna (standardnog ili tečnog):

 

 

 

 

 

 

Redovna zamena sapuna u zajedničkom WC-u u prizemlju objekta

1

1

1

1

 

 

Redovna zamena sapuna u zajedničkim kupatilima i sanitarnim prostorijama WC-ima na svakom spratu

1

1

1

1

 

5

Raspodela i zamena toalet papira:

 

 

 

 

 

 

Redovna zamena toalet papira u zajedničkom WC-u u prizemlju objekta

1

1

1

1

 

 

Redovna zamena toalet papira u zajedničkim sanitarnim prostorijama WC-ima na svakom spratu

1

1

1

1

 

 

raspon bodova

29 - 62

UKUPNO:

29

39

49

 

13.

Fizičko-tehničko obezbeđenje objekta (FTO):

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

 

 

Bodova

 

III

II

I

 

Obezbeđenje objekta:

 

 

 

 

 

1

Obezbeđenje na portirnici - unutrašnje obezbeđenje objekta u toku celog dana - 24 sata

3

3

3

3

 

2

Noćno obezbeđenje objekta (obilazak objekta spolja i unutra)

3

0

0

3

 

Video nadzor objekta:

 

 

 

 

 

1

Spoljni video-nadzor objekta

5

0

0

5

 

2

Unutrašnji video-nadzor hola i zajedničkih prostorija

5

0

5

5

 

3

Elektronska kontrola ulaska - na ulazu u objekat postavljeni uređaji koji omogućavaju elektronsku kontrolu ulaska

10

0

0

0

 

Napomena:

 

 

 

 

 

 

Obaveza ustanova je da u utvrđenom prelaznom periodu obezbede elektronsku kontrolu ulaska:

 

 

 

 

 

Zajednički "razglas" za hodnike, stepeništa, učionice i zajedničke prostorije

 

 

 

 

1

objekat bez razglasa

0

0

0

0

 

2

objekat sa postavljenim razglasom

3

 

 

raspon bodova

3 - 29

UKUPNO:

3

8

16

 

14.

Dodatni sadržaji i usluge u sastavu doma:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

Bodova

 

III

II

I

 

Dodatne usluge u okviru ustanove - doma:

 

 

 

 

 

1

Zajedničko - samostalno korišćenje mašine za pranje sopstvenog veša na određeni broj korisnika

2

0

0

0

 

2

Usluga pranja sopstvenog veša u vešernici u sklopu objekta bez dodatne naknade

4

0

0

0

 

 

raspon bodova

0 - 6

ukupno:

0

0

0

 

ZBIRNA REKAPITULACIJA BODOVA

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

1.

Položaj, tip, pristup, funkcionalnost i energetska efikasnost objekta:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

1a

Položaj objekta u mestu - gradu:

3

10

3

3

3

 

1b

Tip objekta

5

15

5

5

5

 

1v

Elementi funkcionalnosti i energetske efikasnosti objekta:

 

 

 

 

 

 

 

Tip krova

2

6

2

2

2

 

 

Termoizolacija objekta

0

8

0

0

0

 

 

Solarni paneli za toplu vodu

0

9

0

0

0

 

 

Fasadna stolarija objekta

3

9

3

3

3

 

1g

Pristup i pristupni elementi objektu:

 

 

 

 

 

 

 

Glavni ulaz

3

10

3

3

6

 

 

Ekonomski ulaz

0

6

0

0

0

 

 

Natkriveni ulaz - nadstrešnica

0

2

0

0

0

 

 

Oznake objekta

1

1

1

1

1

 

 

Nosač zastave

1

1

1

1

1

 

 

Vetrobranski prostor

0

4

0

2

4

 

 

Pristup za osobe sa invaliditetom

0

15

0

5

10

 

 

Parking prostor

0

3

0

0

0

 

18

99

18

25

35

 

 

 

 

 

2.

Prijemni hol sa portirnicom:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

2a

Prijemni hol

1

5

1

3

3

 

2b

Portirnica

1

2

1

1

2

 

2v

Lift u objektima

0

15

0

0

0

 

2g

Zajedničke sanitarne prostorije WC-i u prizemlju objekta

0

10

0

5

10

 

2

32

2

9

15

 

 

 

 

 

3.

Stepeništa i hodnici:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

3a

Oznake soba, komunikacija i evakuacije

2

2

2

2

2

 

3b

Obrada enterijera

0

6

0

2

4

 

2

8

2

4

6

 

 

 

 

 

4.

Grejanje i klimatizacija objekta:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

4a

Grejanje objekta

5

5

5

5

5

 

4b

Priprema tople vode

3

5

3

3

3

 

4b

Klimatizacija prostorija

 

 

 

 

 

 

 

Zajedničkih prostorija

0

4

0

0

0

 

 

Soba, učionica, čitaonica i KZD prostorija

0

6

0

0

3

 

8

20

8

8

11

 

 

 

 

 

5.

Električno osvetljenje objekta i dvorišta:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

5a

Osvetljenje unutrašnjih prostorija

 

 

 

 

 

 

1

Hola, stepeništa i hodnika

4

6

4

4

6

 

2

Soba i zajedničkih prostorija

5

10

5

10

10

 

5b

Osvetljenje objekta i dvorišta

 

 

 

 

 

 

1

Prilaza objektu

2

4

2

2

4

 

2

Komunikacija oko objekta

0

4

0

2

4

 

3

Sportskih terena i rekreativnih površina u dvorištu

0

4

0

0

0

 

11

28

11

18

24

 

 

 

 

 

6.

Telefonski i IT standard:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

1

Telefon

1

4

1

1

1

 

2

Priključak kompjutera u sobi

0

4

0

4

4

 

3

TV priključak

0

4

0

0

4

 

4

Internet priključak u sobi

0

10

0

0

0

 

1

22

1

5

9

 

 

 

 

 

7.

Zajedničke prostorije i sadržaji:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

7a

TV sala

5

15

5

5

10

 

7b

Čitaonica - višenamenska zajednička učionica

10

20

10

10

15

 

7v

Prostorija za kulturno zabavne delatnosti i vaspitni rad sa učenicima

0

4

0

0

1

 

7g

Priručna biblioteka

0

4

0

0

0

 

7d

Internet klub

0

3

0

0

0

 

Prostorije za sport i rekreaciju u sastavu doma

0

8

0

0

0

 

7e

Otvoreni tereni za odmor i rekreaciju

0

15

0

0

0

 

 

Otvoreni tereni za male sportove

0

20

0

0

0

 

Vešeraj

1

4

1

1

1

 

 

Prostorija za spremačice

2

4

2

2

2

 

7z

Magacinski prostor

3

6

3

3

6

 

7i

Radionica - servis za održavanje

2

4

2

2

2

 

23

107

23

23

37

 

 

 

 

 

8.

Administrativno kancelarijske prostorije:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

Položaj i organizacija administrativnog dela

1

3

1

1

2

 

 

 

1

3

1

1

2

 

 

 

 

 

9.

Veličina, struktura i oprema soba:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

9a

Dodatni sadržaj sobe (lođa ili terasa)

0

2

0

0

0

 

9b

Neobavezna oprema soba

0

23

0

0

0

 

9v

Prosečna struktura soba

40

200

40

80

150

 

9g

Prosečna površina sobe po korisniku

30

100

30

40

50

 

70

325

70

120

200

 

 

 

 

 

10.

Standardi izgradnje, završne obrade i opreme mokrih čvorova (kupatila i sanitarnih blokova):

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

10v

Procenat smeštaja u sobama sa kupatilom

50

200

50

100

200

 

 

 

 

 

 

11.

Funkcionalna i upotrebna očuvanost objekta (tekuće i investiciono održavanje objekta, instalacija i opreme):

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

11a

Očuvanost i funkcionalnost objekta kao celine

3

10

3

6

6

 

11b

Očuvanost i upotrebljivost soba i opreme - nameštaja u sobama

3

10

3

3

6

 

11v

Očuvanost i upotrebljivost mokrih čvorova, opreme i instalacija u kupatilima i sanitarnim prostorijama

3

10

3

6

6

 

9

30

9

15

18

 

 

 

 

 

12.

Osnovne usluge korisnicima smeštaja:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

 

 

 

 

 

12a

Ishrana korisnika smeštaja - učenika:

20

50

20

30

40

 

12b

Promena i pranje posteljine, peškira i ćebadi i čišćenje prostorija

 

 

 

 

 

 

 

Zamena i pranje posteljine

2

4

2

2

2

 

 

Zamena i pranje ćebadi

1

2

1

1

1

 

 

Higijensko čišćenje smeštajnih prostorija

2

2

2

2

2

 

 

Raspodela i zamena sapuna

2

2

2

2

2

 

 

Raspodela toalet papira

2

2

2

2

2

 

29

62

29

39

49

 

13.

Fizičko-tehničko obezbeđenje objekta (FTO):

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

1

Obezbeđenje objekta

3

6

3

3

6

 

2

Video nadzor

0

20

0

5

10

 

3

Razglas

0

3

0

0

0

 

3

29

3

8

16

 

 

 

 

14.

Dodatni sadržaji i usluge u sastavu doma:

minimalno

maksimalno

III

II

I

 

 

Dodatne usluge pranja veša

0

6

0

0

0

 

 

227

971

227

375

622

 

Prilog 2

Standardi za kategorizaciju objekata studentskih centara - domova

 

STANDARDI ZA KATEGORIZACIJU OBJEKATA STUDENTSKIH CENTARA - DOMOVA

PRILOG 2

1.

Položaj, tip, pristup, funkcionalnost i energetska efikasnost objekta:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

1a

Položaj objekta u mestu - gradu:

III

II

I

 

 

 

bodova

 

 

 

 

 

1

Objekat na periferiji grada

3

3

3

3

 

2

Objekat u širem gradskom jezgru

5

 

3

Objekat u užem gradskom jezgru

10

 

4

Objekat u sklopu kompleksa studentskih domova

10

0

0

0

 

1b

Tip objekta u odnosu na sistem gradnje i status objekta:

III

II

I

 

 

 

bodova

 

 

 

 

 

1

Objekat klasične zidane gradnje sa vertikalnim i horizontalnim serklažom i klasičnim temeljenjem

5

5

5

5

 

2

Zgrada moderne arhitekture, izgrađena od kvalitetnih građevinskih materijala uz primenu modernih sistema gradnje i završne obrade objekata visokogradnje

10

 

3

Objekat pod zaštitom - objekat uvršten u objekte pod režimom zaštitom kao arhitektonski spomenik sa posebnim režimom i uslovima eksploatacije objekta u smislu tekućeg i investicionog održavanja objekta

10

0

0

0

 

 

 

 

1v

Elementi funkcionalnosti i energetske efikasnosti objekta:

III

II

I

 

 

 

bodova

 

 

 

 

 

Tip krova:

 

 

 

 

 

1

Objekat sa ravnim krovom

2

2

2

2

 

2

Objekat sa kombinovanim ravnim i kosim krovom

4

 

3

Objekat sa kosim krovom

6

 

Termoizolacija objekta:

 

 

 

 

 

1

Objekat bez urađene termoizolacije krova i fasade

0

0

0

0

 

2

Termoizolacija krovne konstrukcije odnosno krovne ploče

3

 

3

Termoizolacija fasade - tipa demit fasada

3

 

4

Termoizolacija fasade - tipa sendvič zid

5

 

Solarni paneli za toplu vodu:

 

 

 

 

 

1

Objekat bez panela

0

0

0

0

 

2

Instalirani paneli kapaciteta do 30% potreba

3

 

3

Instalirani paneli kapaciteta od 30 - 70% potreba

6

 

4

Instalirani paneli kapaciteta od 70 - 100% potreba

9

 

Fasadna stolarija objekta:

 

 

 

 

 

1

Klasična fasadna stolarija - drvena stolarija tipa jednostrukih ili dvostrukih krila sa uskom ili širokom kutijom ili tipa krilo na krilo sa običnim staklom debljine 3-4 mm

3

3

3

3

 

2

Standardna fasadna stolarija od drveta ili PVC profila sa tri do pet komora bez dodatnih ojačanja i elemenata sa termoizolujućim staklom standardne debljine

6

 

3

Kvalitetna fasadna stolarija od aluminijuma, drveta i PVC profila sa pet i više komora i dodatnim ojačanjima profila i dodatnih elemenata (roletne, komarnici itd.) sa termoizolujućim staklom standardne debljine

9

 

1g

Pristup i pristupni elementi objektu:

bodova

 

III

II

I

 

 

 

 

 

 

Glavni ulaz - pristup za vozila i pešake (izgrađene prilazne staze, platoi, uređene zelene površine, rampe, stepeništa, podest i dr.)

 

 

 

 

1

uređeni pristupni elementi (grube obrade ili bez završne obloge)

3

3

3

6

 

2

uređeni i završno obrađeni pristupni elementi

6

 

3

kvalitetno uređeni i završno obrađeni pristupni elementi

10

 

Ekonomski ulaz - izgrađene prilazne staze, platoi, površine, rampe, stepeništa i dr, koje omogućavaju kolski i pešački pristup

 

 

 

 

1

objekat bez posebnog ekonomskog ulaza

0

0

0

0

 

2

ekonomski ulaz sa neuređenim pristupom

3

 

3

kvalitetno uređen ekonomski prilaz za pešake i dost. vozila

6

 

Natkriveni ulaz u objekat ili objekte (nadstrešnice iznad spoljnjeg stepeništa, podesta i prilaznih pešačkih staza)

 

 

 

 

1

objekat bez natkrivenih pristupnih elemenata

0

0

0

0

 

2

delimična nadstrešnica (samo iznad podesta)

1

 

3

potpuna nadstrešnica (podest, prilazno stepenište i dr.)

2

 

Oznake objekta (naziv, kategorija, državno obeležje):

 

 

 

 

1

Naziv i oznaka objekta i kategorije smeštaja - Na ulazu u objekat mora biti vidno istaknuta tabla propisanih dimenzija sa jasnim nazivom ustanove i kategorijom smeštaja

1

1

1

1

 

2

Nosač zastave - Na objektu neposredno pored ili ispred glavnog ulaza u objekat mora postojati nosač zastave (zidna konzola ili jarbol) za isticanje zastave u skladu sa zakonom

1

1

1

1

 

Vetrobranski prostor: Prostor na ulazu u objekat ispred holskog prostora sa spoljašnim i unutrašnjim vratima zastakljenim sigurnosnim staklom, adekvatno markiranim sa adekvatnom bravom na spoljnim vratima i automatskim zadržačem-kočnicom i mogućnošću fiksiranja u otvorenoj poziciji. U nivou poda obavezno ugrađen brisač za obuću

 

 

 

 

1

objekat bez vetrobranskog prostora

0

0

2

4

 

2

vet. prostor malih dimenzija i skromne završne obrade podnih i zidnih površina i opremljenosti

2

 

3

vetrobranski prostor adekvatnih dimenzija, kvalitetne završne obrade zidnih i podnih površina i opremljenosti

4

 

Obezbeđen pristup osobama sa invaliditetom (izgrađene propisane rampe, platforme, liftovi sa pratećim elementima)

 

 

 

 

1

bez izgrađenih pristupnih elemenata

0

0

5

10

 

2

delimično izgrađeni pristupni elementi

5

 

3

izgrađeni pristupni elementi holskom prostoru

10

 

4

omogućen pristup holskom prostoru i sadržajima na ostalim nivoima

15

 

Napomena:

 

 

 

 

U postojećim objektima u kojima zbog statusa objekta (objekat pod zaštitom spomenika kulture), specifičnosti gabarita prilaznih elemenata i komunikacija ulaza u objekat i lokacije objekta nije moguće izgraditi i postaviti pristupne elemente (rampe, platforme, liftove i dr.) ovaj kriterijum se neće tretirati kao obavezan

 

 

 

 

Obezbeđen parking prostor za zaposlene i korisnike smeštaja u sklopu kompleksa:

 

 

 

 

 

1

bez sopstvenog parkinga

0

0

0

0

 

2

parking kapaciteta do 5 parking mesta

1

 

3

parking kapaciteta 5 - 10 parking mesta

2

 

4

parking kapaciteta preko 10 parking mesta

3

 

 

 

18 - 109

UKUPNO:

18

25

35

 

2.

Prijemni hol sa portirnicom - sadržaj, organizacija i funkcija:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

2a

Prijemni hol:

 

 

 

 

1

Prijemni hol minimalnih dimenzija bez odgovarajuće garniture za sedenje, nekvalitetne obrade zidova i podova, bez kvalitetnih enterijerskih elemenata (slika, žardinjera, oglasnih tabli i dr.)

1

1

3

3

 

2

Prijemni hol organizaciono i prostorno definisan, skromne obrade zidova i podova i enterijerski skromno uređen i opremljen

3

 

3

Prijemni hol kvalitetno organizacino i prostorno formiran i dimenzionisan sa kvalitetnom garniturom za sedenje i kvalitetnim pratećim enterijerskim elementima (kvalitena obrada zidova i podova, zidne slike, oglasne table, žardinjere i dr.)

5

2b

Portirnica:

 

 

 

 

1

Portirnica - odgovarajućih dimenzija sa pultom i odgovarajućim nameštajem za smeštaj dokumentacije, ključeva, telefonske centrale i instalacija video nadzora

1

1

1

2

 

2

Kvalitetna portirnica - dimenzija koje omogućuju smeštaj portirske službe i fizičkog obezbeđenja objekta sa kvalitetnim nameštajem, fahovima za ključeve, pultom u skladu sa enterijerskom obradom holskog prostora, telefonskih instalacija i instalacija video nadzora.

2

2v

Liftovi:

 

 

 

 

 

1

Standardni lift u objektima spratnosti veće od P+3

5

0

0

0

 

2

Lift u skladu sa standardom za osobe sa invaliditetom

10

0

0

0

2g

Zajedničke sanitarne prostorije WC-i u prizemlju objekta

 

 

 

 

 

1

Objekat bez zajedničkih sanitarnih prostorija - WC-a u prizemlju objekta

0

0

5

10

 

2

zajedničke sanitarne prostorije - WC-i u prizemlju objekta minimalnih dimenzija, nedovoljnog kapaciteta, skromne završne obrade zidova i podova i skromnije opremljenosti

5

 

3

zajedničke sanitarne prostorije - WC-i u prizemlju objekta koje u potpunosti zadovoljavaju standard kapaciteta, odgovarajućih dimenzija i završne obrade zidova i podova i kvalitetne opremljenosti.

10

 

 

 

2 - 32

UKUPNO:

2

9

15

 

3.

Stepeništa i hodnici:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

3a

Oznake soba, zajedničkih i administrativnih prostora, komunikacija i oznake za evakuaciju objekta.

 

 

 

 

1

jasno i kvalitetno označeni svi sadržaji i vidno istaknute oznake za komunikaciju i evakuaciju objekta

2

2

2

2

3b

Enterijerska obrada i oprema unutrašnjih komunikacija (stepeništa i hodnika) - završna obrada zidnih i podnih površina i oprema prostorija - slike na zidovima, oglasne table, žardinjere sa cvećem, tepih staze itd.

 

 

 

 

1

loša enterijerska obrada zidnih i podnih površina sa minimalnim brojem enterijerskih elemenata

0

0

2

4

 

2

skromna enterijerska obrada zidnih i podnih površina sa minimalnim brojem enterijerskih elemenata

2

 

3

zadovoljavajuća enterijerska obrada zidnih i podnih površina i opremljenost enterijerskim elementima

4

 

4

kvalitetna enterijerska obrada zidnih i podnih površina i opremljenost enterijerskim elementima

6

 

 

Raspon bodova:

2 - 8

UKUPNO:

2

4

6

 

4.

Grejanje, priprema tople vode i klimatizacija objekta:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

4a

Grejanje zajedničkih prostorija i svih soba za korisnike do temperature od najmanje 20 oC (tolerancija ± 1 oC), osim u objektima koji se koriste samo u letnjoj sezoni

 

 

 

 

 

1

centralno grejanje preko interne kotlarnice

5

5

5

5

 

2

objekat povezan na daljinski sistem grejanja

5

 

Napomena:

 

 

 

 

 

U objektima priključenim na daljinski sistem grejanja temperatura u sobama u skladu sa važećim propisima na osnovu kojih se isporučuje toplotna energija korisnicima.

 

 

 

 

 

 

 

4b

Priprema tople vode - centralno ili lokalno (bojleri u kupatilima):

 

 

 

 

1

Bojlerima u sklopu kupatila (sobnim i zajedničkim kupatilima).

3

3

3

3

 

2

centralna priprema tople vode raspoloživa u određenom dnevnom intervalu prema rasporedu ustanove

3

 

3

centralna priprema tople vode stalno raspoloživa - 24 časa

5

 

Napomena:

 

 

 

 

 

 

Kapacitet uređaja (kotlova, bojlera i dr.) za toplu vodu i vremenski period korišćenja tople vode mora omogućiti dostupnost vode svakom korisniku u toku svakog dana u minimalnom vremenskom intervalu od 30 min. po korisniku.

 

 

 

4v

Klimatizacija prostorija preko centralne jedinice ili pojedinačnih klima uređaja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajedničkih prostorija (kancelarija, hola, stepeništa i hodnika...):

bodova

 

 

 

 

1

bez klimatizacije zajedničkih prostorija

0

0

2

2

 

2

delimična klimatizacija zajedničkih prostorija

2

 

3

kompletna klimatizacija zajedničkih prostorija

4

 

Soba, učionica, čitaonica i hobi prostorije:

 

 

 

 

 

1

bez klimatizacije

0

 

 

 

 

2

delimična klimatizacija

3

0

0

3

 

3

kompletna klimatizacija

6

 

 

 

 

 

Raspon bodova:

8 - 20

UKUPNO:

8

10

13

 

5.

Električno osvetljenje objekta i dvorišta:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

5a

Osvetljenje unutrašnjih prostorija:

bodova

 

III

II

I

 

 

 

 

 

 

Hola, stepeništa i hodnika

 

 

 

 

1

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em < 100 lux

0

4

4

6

 

2

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em = 100 - 150 lux

4

 

3

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em > 150 lux

6

 

Soba, zajedničkih i kancelarijskih prostorija

 

 

 

 

 

1

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em < 150 lux ili na nivou radnog stola Em<200 lux

0

5

10

10

 

2

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em = 150 - 200 lux lux i na nivou radnog stola Em=200-300 lux

5

 

3

Srednji nivo osvetljenja na nivou poda Em = 150 - 200 lux lux i na nivou radnog stola Em > 300 lux

10

 

 

 

 

 

5b

Osvetljenje objekta i dvorišta:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osvetljenje prilaza objekta:

 

 

 

 

 

 

Neosvetljen prilaz objektu

0

2

4

4

 

 

Neadekvatno osvetljen glavni prilaz objektu

2

 

 

Kvalitetno osvetljen glavni prilaz objektu

4

 

Osvetljenje komunikacija oko objekta:

 

 

 

 

 

 

Neosvetljene komunikacije oko objekta

0

0

2

4

 

 

Neadekvatno osvetljene komunikacije oko objekta

2

 

 

Kvalitetno osvetljene komunikacije oko objekta

4

 

Osvetljenje sportskih terena u dvorištu objekta:

 

 

 

 

 

 

Neosvetljeni sportski tereni

0

0

0

0

 

 

Delimično i neadekvatno osvetljenje

2

 

 

Potpuno i kvalitetno osvetljenje

4

 

 

Raspon bodova:

11 - 28

UKUPNO:

11

20

24

 

6.

Telefonski i IT standard:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

bodova

 

III

II

I

 

1

Zajednički telefon u holskom prostoru na raspolaganju studentima u toku celog dana (24 časa) sa automatskim meračem impulsa ili upotrebom žetona/kartice preko interne telefonske centrale doma

1

1

1

1

 

2

Telefonski aparat u sobi

3

 

3

Izvedena instalacija u sobi - šuko utičnica za zajednički priključak kompjutera-računara (računarski standard).

4

0

4

4

 

4

Televizija - izvedena instalacija (antenski priključak) televizije u sobi - satelitski ili drugi način prijema signala sa ugrađenom šuko utičnicom za TV

4

0

0

4

 

5

Internet priključak u sobi - izvedena instalacija i obezbeđen pristup internetu preko zajedničkog fiksnog priključka ili bežičnog "wireless internet" sistema.

10

0

0

0

 

 

Raspon bodova:

1 - 22

UKUPNO:

1

5

9

 

7.

Zajedničke prostorije i sadržaji:

Minimalni broj bodova za svaku kategoriju i kriterijum

 

7a

 

TV sala-zajednička prostorija sa TV prijemnikom

bodova

 

III

II

I

 

1

Bez TV sale

0

0

0

0

 

2

sala površine do 50 m2

2

 

3

sala površine od 50 m2 do 100 m2

3

 

4

sala površine preko 100 m2

4

7b

 

Čitaonica (učionice opremljene za rad studenata)

bodova

III

II

I

 

Čitaonica - učionice u sklopu doma:

 

 

 

 

 

1

minimalnog kapaciteta 20% korisnika

8

8

8

10

 

2

kapaciteta 20 - 30% korisnika

10

 

3

kapaciteta preko 30% korisnika

12

 

Napomena:

 

 

 

 

 

 

Čitaonica u sklopu studentskog kompleksa - doma kulture ili drugom objektu ustanove koja je dostupna svim studentima kompleksa tretira se i boduje prema utvrđenom standardu kao čitaonica u sklopu doma.

 

 

 

 

 

7v

 

Prostorija za kulturno zabavne delatnosti i hobi aktivnosti

bodova

 

III

II

I

 

1

bez posebne prostorije

0

0

1

2

 

2

prostorija površine do 30 m2

1

 

3

prostorija površine 30 - 60 m2

2

 

4

prostorija površine preko 60 m2

4

 

Napomena:

 

 

 

 

 

 

Prostorije za KZD i hobi aktivnosti drugih objekata u okviru kompleksa koje su dostupne korisnicima doma tretiraju se i boduju prema utvrđenom standardu kao prostorije u sklopu doma.

 

 

 

 

Sledeći