ODLUKAO MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 11/2021) |
Ovom Odlukom se uređuje pravni status mesne zajednice, obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, broj članova saveta, nadležnost i način odlučivanja saveta mesne zajednice, postupak izbora članova saveta mesne zajednice, raspuštanje saveta mesne zajednice, prestanak mandata članova saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritorijigrada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Grad).
Seoske i gradske mesne zajednice
Ovom odlukom obrazuju se seoske i gradske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.
Cilj obrazovanja mesnih zajednica
Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa stanovništva u selima i gradskim naseljima.
Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela.
Mesna zajednica ima svoj statut.
Statutom Mesne zajednice uređuju se poslovi mesne zajednice, način finansiranja mesne zajednice, način odlučivanja, broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela Saveta mesne zajednice, dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.
Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom Grada, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.
Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.
Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice
Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana. Predsednik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti.
Mesna zajednice ima pečat.
Pečat je okruglog oblika u kojem je u koncentričnim krugovima na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom ispisan tekst: Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, grad Sremska Mitrovica i naziv mesne zajednice, a u dnu pečata naziv naseljenog mesta u kojem je sedište mesne zajednice. Saglasnost na izgled i sadržinu pečata daje nadležni organ AP Vojvodine.
Pečat mesne zajednice Stara Bingula je okruglog oblika sa ispisanim tekstom na srpskom, hrvatskom jeziku, slovačkom i rusinskom jeziku i ćiriličnim, latiničnim i pismom slovačke i rusinske nacionalne manjine.
Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.
U skladu sa odlukom Grada, mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada.
Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama grada Sremska Mitrovica, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice.
Na području grada Sremska Mitrovica i naseljenih mesta, Mesne zajednice su :
1. U gradu Sremska Mitrovica
Mesna zajednica "22. AVGUST"
Obuhvata područje grada čije se granice protežu sa severa i zapada granicom k.o. Sremska Mitrovica od Ležimirskog puta do železničke pruge Beograd-Zagreb, sa juga železničkom prugom Beograd-Zagreb i sa istoka industrijskom prugom do KPD obuhvatajući i KPD do Ležimirskog puta.
Mesna zajednica "SLOBODAN BAJIĆ-PAJA"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu industrijskom prugom od KPD do železničke pruge Beograd- Zagreb, sa juga prugom Beograd-Zagreb i sa istoka, severoistoka i severa granicom k.o. Sremska Mitrovica.
Mesna zajednica "29. NOVEMBAR"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu sa severa železničkom prugom Beograd-Zagreb, sa zapada granicom k.o. Sremska Mitrovica, sa juga obalom reke Save do ulice Bulevar Konstantina Velikog, sa severoistoka sredinom ulice Bulevar Konstantina Velikog do železničke pruge Beograd- Zagreb.
Mesna zajednica "NIKOLA TESLA"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu sa severa železničkom prugom Beograd-Zagreb od ulice Žrtava fašizma do ukrštanja sa Bulevarom Konstantina Velikog, sa jugozapada sredinom Bulevara Konstantina Velikog do ulice Žrtava fašizma i sa istoka sredinom ulice Žrtava fašizma do Aleje heroja, dalje ulica Žrtava fašizma obuhvatajući desnu i levu stranu do železničke pruge Beograd-Zagreb.
Mesna zajednica "SUTJESKA"
Obuhvata područje grada čije se granice protežu sa severa železničkom prugom Beograd-Zagreb od ul. Radinački put do ul. Žrtava fašizma, sa zapada granicom pripadajućih parcela ul. Žrtava fašizma do Aleje heroja, sa juga Cvetnom ulicom obuhvatajući desnu i levu stranu do ul. Save Kovačevića, ul. Save Kovačevića obuhvatajući i desnu i levu stranu do Aleje heroja, Alejom heroja do ul. Kralja Petra I, sa istoka sredinom ulice Kralja Petra I i Železničke do ulice Tarasa Ševčenka, ul. Tarasa Ševčenka obuhvatajući levu i desnu stranu do ul. Ratarske, sredinom ul. Ratarske, Draginje Nikšić do železničke pruge Beograd-Zagreb obuhvatajući mlin i pekaru.
Mesna zajednica "MATIJE HUĐI"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu sa severa granicom pripadajućih parcelaul. Tarasa Ševčenka, sa zapada sredinom ul. Železnička i Kralja Petra I do ul. Stari šor sa juga sredinom ul. Stari šor i Arsenija Čarnojevića do ul. Petra Preradovića i sa istoka granicom pripadajućih parcela ul. Petra Preradovića do ul. Tarasa Ševčenka izuzimajući Osnovnu školu "Jovan Popović" i kč. br. 2174/2 i 2174/3 u ulici Uroša Stojšića.
Mesna zajednica "BLOK B"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu sa severa železničkom prugom Beograd-Zagreb od granice k.o. Sremska Mitrovica do ulice Draginje Nikšić, sa zapada sredinom ulice Draginje Nikšić (izuzimajući mlin i pekaru) i Ratarske do ulice Tarasa Ševčenka, ulicom Tarasa Ševčenka uključujući levu i desnu stranu do ulice Petra Preradovića, ulicom Petra Preradovića uključujući levu i desnu stranu, osnovnu školu "Jovan Popović" i kč. br. 2174/2 i 2174/3 u ulici Uroša Stojšića do ulice Arsenija Čarnojevića, sa juga sredinom ulice Arsenija Čarnojevića i Palanka do granice k.o. Sremska Mitrovica, sa istoka granica k.o. Sremska Mitrovica do železničke pruge Beograd-Zagreb.
Mesna zajednica "CENTAR"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu sa severa do ulaska u Aleju heroja iz ulice Kralja Petra I zamišljenom linijom do Cvetne ulice, izuzimajući deo ulice Save Kovačevića, zatim južnom granicom pripadajućih parcela Cvetne ulice, Alejom heroja do ulice Žrtava fašizma, sa zapada sredinom ulice Žrtava fašizma do ulice Ribarska obala, sa jugozapada i juga ulicom Ribarska obala, Promenada i sa istoka sredinom ulice Vodne, Zmaj Jovine i trga Svetog Dimitrija do ulice Stari šor, zatim sredinom ulice Stari šor do ulice Kralja Petra I i sredinom ulice Kralja Petra I do ulaza u Aleju heroja.
Mesna zajednica "SAVA"
Obuhvata područje grada čije granice se protežu sa severa Voganjskim putem od granice k.o. Sremska Mitrovica, sredinom ulice Palanka i Arsenija Čarnojevića, sa zapada sredinom ulica Trg Svetog Dimitrija, Zmaj Jovina i Vodna, sa juga obalom reke Save do granice k.o. Sremska Mitrovica, sa istoka granicom k.o. Sremska Mitrovica do Voganjskog puta.
2. U naseljenim mestima:
- za naseljeno mesto Bešenovački Prnjavor
Mesna zajednica "Bešenovački Prnjavor"
- za naseljeno mesto Bešenovo
Mesna zajednica "Bešenovo",
- za naseljeno mesto Bosut
Mesna zajednica "Bosut",
- za naseljeno mesto Veliki Radinci
Mesna zajednica "Veliki Radinci",
- za naseljeno mesto Grgurevci
Mesna zajednica "Grgurevci",
- za naseljeno mesto Divoš
Mesna zajednica "Divoš",
- za naseljeno mesto Zasavica I
Mesna zajednica "Zasavica I",
- za naseljeno mesto Zasavica II
Mesna zajednica "Zasavica II",
- za naseljeno mesto Jarak
Mesna zajednica "Jarak",
- za naseljeno mesto Kuzmin
Mesna zajednica "Kuzmin",
- za prigradsko naselje Laćarak
Mesna zajednica "Laćarak"
- za naseljeno mesto Ležimir
Mesna zajednica "Ležimir",
- za naseljeno mesto Manđelos
Mesna zajednica "Manđelos",
- za naseljeno mesto Martinci
Mesna zajednica "Martinci",
- za gradsko naselje Mačvanska Mitrovica
Mesna zajednica "Mačvanska Mitrovica",
- za naseljeno mesto Noćaj
Mesna zajednica "Noćaj",
- za naseljeno mesto Ravnje
Mesna zajednica "Ravnje",
- za naseljeno mesto Radenković
Mesna zajednica "Radenković"
- za naseljeno mesto Salaš Noćajski
Mesna zajednica "Salaš Noćajski",
- za naseljeno mesto Sremska Rača
Mesna zajednica "Sremska Rača",
- za naseljeno mesto Stara Bingula
Mesna zajednica "Stara Bingula",
- za naseljeno mesto Čalma
Mesna zajednica "Čalma",
- za naseljeno mesto Šašinci
Mesna zajednica "Šašinci",
- za naseljeno mesto Šišatovac
Mesna zajednica "Šišatovac",
- za naseljeno mesto Šuljam
Mesna zajednica "Šuljam".
Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice
Postupak za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice pokreće se na obrazloženi predlog najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedne trećine odbornika i Gradskog veća.
Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.
Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.
Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.
Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Gradskom veću.
Gradsko veće dostavlja Skupštini grada predlog iz člana 10. stav 1. ove odluke, a ako Gradsko veće nije predlagač uz predlog se obavezno dostavlja i stav Gradskog veća o predloženoj promeni.
Ako smatra da je predlog opravdan, Skupština grada raspisuje savetodavni referendum za deo teritorije Grada na koji se predlog iz člana 10. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga.
Na savetodavnom referendumu građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum, izjašnjavaju se da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.
U odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.
Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.
Prilikom utvrđivanja predloga odluke kojom se obrazuje, odnosno ukida ili menja područje mesne zajednice, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.
Mišljenje Saveta mesne zajednice o promeni područja i ukidanju mesne zajednice
Gradsko veće je dužno da pre utvrđivanja predloga odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.
Savet mesne zajednice će se izjasniti u roku od 10 dana od dana dostavljanja nacrta odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice.
Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.
II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE
Rad organa mesne zajednice je javan. Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:
- izdavanjem biltena, informatora, preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;
- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama organa Grada i ovom Odlukom;
- i na drugi način utvrđen Statutom mesne zajednice i aktima Saveta mesne zajednice.
U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, Savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od sela.
Mesna zajednica Stara Bingula svoje informacije i obaveštenja objavljuje i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u ovoj mesnoj zajednici.
Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža
U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.
Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.
Mesna zajednica Stara Bingula svoje informacije i obaveštenja iz stava 1. i 2. ovog člana objavljuje i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.
Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.
Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa ovom odlukom.
Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.
Za člana Saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je predložen za člana Saveta mesne zajednice.
Predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.
1. Članovi Saveta mesne zajednice
Broj članova Saveta mesne zajednice
Mesne zajednice koje imaju do 1000 građana sa biračkim pravom, imaju 3 člana saveta, i to su:
- Mesna zajednica "Bešenovački Prnjavor"
- Mesna zajednica "Bešenovo"
- Mesna zajednica "Bosut"
- Mesna zajednica "Grgurevci"
- Mesna zajednica "Zasavica I"
- Mesna zajednica "Zasavica II"
- Mesna zajednica "Ležimir"
- Mesna zajednica "Radenković"
- Mesna zajednica "Sremska Rača"
- Mesna zajednica "Stara Bingula"
- Mesna zajednica "Šišatovac"
- Mesna zajednica "Šuljam"
Mesne zajednice koje imaju od 1000 do 2000 građana sa biračkim pravom, imaju 5 članova saveta, i to su:
- Mesna zajednica "Veliki Radinci"
- Mesna zajednica "Divoš"
- Mesna zajednica "Jarak"
- Mesna zajednica "Manđelos"
- Mesna zajednica "Noćaj"
- Mesna zajednica "Ravnje"
- Mesna zajednica "Salaš Noćajski"
- Mesna zajednica "Čalma"
- Mesna zajednica "Šašinci"
Mesne zajednice koje imaju preko 2000 građana sa biračkim pravom, imaju 7 članova saveta, i to su:
- Mesna zajednica "22. AVGUST"
- Mesna zajednica "SLOBODAN BAJIĆ-PAJA"
- Mesna zajednica "29. NOVEMBAR"
- Mesna zajednica "NIKOLA TESLA"
- Mesna zajednica "SUTJESKA"
- Mesna zajednica "MATIJE HUĐI"
- Mesna zajednica "BLOK B"
- Mesna zajednica "CENTAR"
- Mesna zajednica "SAVA"
- Mesna zajednica "Kuzmin"
- Mesna zajednica "Laćarak"
- Mesna zajednica "Martinci"
- Mesna zajednica "Mačvanska Mitrovica"
Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.
Članovi Saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.
Primena teritorijalnog principa
U seoskim mesnim zajednicama koje su osnovane za jedno selo i u gradskim mesnim zajednicama, izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena izborna lista kandidata za celo područje mesne zajednice.
Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.
Predsednik Skupštine može doneti Odluku kojom se odlaže raspisivanje izbora, ukoliko za to postoje opravdani razlozi prouzrokovani vanrednim okolnostima (elementarne nepogode, vanredna situacija, pandemija i sl.).
Izbor članova Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.
Izbori za članove Saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova Saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.
Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za Savet mesne zajednice, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 2. ovog člana.
Podrška kandidatu za člana Saveta mesne zajednice
Kandidat za člana Saveta može biti građanin koji ima biračko pravo i prebivalište na području mesne zajednice i koji je dobio pismenu podršku i to najmanje:
- 5 građana, ako mesna zajednica ima do 100 birača,
- 10 građana, ako mesna zajednica ima do 1000 birača,
- 20 građana, ako mesna zajednica ima od 1000-2000 birača,
- 30 građana, ako mesna zajednica ima preko 2000 birača.
Svaki građanin može podržati samo jednog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.
Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju.
Ako dva ili više kandidata dobiju jednak broj glasova, glasanje za te kandidate se ponavlja.
Izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica, birački odbori i Drugostepena izborna komisija.
Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta Grada i odredaba ove odluke.
Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.
Svi organi i organizacije Grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom odlukom.
Izbornu komisiju čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju odbornika.
Sastav Izborne komisije mora da odražava političku strukturu skupštine u pogledu odborničkih grupa i koalicija.
Nijedna politička stranka ili koalicija ne može imati više od polovine članova Izborne komisije.
Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, članovi i sekretar izborne komisije imaju zamenike.
Članovi Izborne komisije imenuju se na period od 4 godine.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.
Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:
1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;
2) određuje biračka mesta;
3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);
5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica:
6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;
7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;
8) proglašava prijavu kandidata;
9) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
10) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;
11) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica.
Birački odbor čine predsednik i dva člana.
Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.
Birački odbor imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.
Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Članovima biračkih odbora i njihovim zamenicima prestaje članstvo u biračkom odboru kad prihvate kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne i Drugostepene izborne komisije.
Predlaganje članova biračkog odbora
Predsednici biračkih odbora, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih odbora imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno njihovoj zastupljenosti u Skupštini grada.
Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom Odlukom.
Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.
Bliža pravila o radu biračkog odbora određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva, u roku 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove Saveta mesne zajednice.
Ograničenja u imenovanju članova biračkog odbora
Isto lice ne može istovremeno da bude član dva biračka odbora.
Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za članove Saveta mesne zajednice.
Članovi i zamenici članova Izborne komisije, biračkog odbora i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika. Ako je birački odbor sastavljen suprotno odredbi stava 3. ovog člana, birački odbor se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.
Zamenici članova biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.
Pravo glasa u biračkom odboru ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.
Zamenu člana biračkog odbora vrši Izborna komisija najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.
Prilikom imenovanja i zamene članova biračkog odbora, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 30. ove odluke.
Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije.
Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.
U pogledu utvrđivanja sastava Drugostepene izborne komisije, primenjuju se odredbe ove Odluke koje se odnose na Izbornu komisiju.
Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.
Rad Drugostepene izborne komisije
Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.
Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.
Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.
Stručna administrativna i tehnička pomoć
Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih odbora.
V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA
Rok za podnošenje prijave kandidata
Kandidat podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Prijava se podnosi na obrascu koji propisuje Izborna komisija u pismenoj formi.
Na području Mesne zajednice Stara Bingula ime i prezime kandidata koji pripadaju nacionalnim manjinama navodi se na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.
Obrazac prijave predloga kandidata
Kandidat za člana Saveta mesne zajednice podnosi na posebnim obrascima:
1) prijavu koja sadrži ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresu stanovanja i potpis kandidata;
2) izjave birača da podržavaju kandidata za člana saveta mesne zajednice, koje se overavaju shodnom primenom odredaba o overi potpisa birača po Zakonu o lokalnim izborima;
3) potvrdu o svom izbornom pravu i
4) potvrdu o prebivalištu, odnosno da je upisan u birački spisak za mesnu zajednicu čiji se savet bira.
Posebne obrasce iz stava 1.tačke 1) i 2) ovog člana propisuje Izborna komisija Uputstvom.
Nedostaci u prijavi predloga kandidata
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke koji onemogućavaju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema prijave predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.
Proglašenje predloga kandidata
Izborna komisija proglašava predlog kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.
Odluku o proglašenju predloga kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.
Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.
U slučaju da se za izbore za članove Saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.
Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.
Sadržina izborne liste kandidata
Izborna lista kandidata za izbor članova Saveta mesne zajednice, sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.
Redosled kandidata na izbornoj listi kandidata utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.
Izborna komisija utvrđuje izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavljuje ih "Službenom listu grada Sremska Mitrovica", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija je dužna da izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavi i na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada.
U Mesnoj zajednici Stara Bingula, Izborna komisija je dužna da izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice objavi i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.
Nadležnost za određivanje biračkih mesta
Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa gradskom upravom.
Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 20. stav 4.ove odluke.
Način određivanja biračkih mesta
Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100, a najviše 2.500 birača.
U izuzetnim slučajevima, može se odrediti biračko mesto i za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nepovoljnog geografskog položaja, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano.
Biračko mesto može da obuhvati područje dela naseljenog mesta, jednog ili više naseljenih mesta.
Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.
Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini Grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.
Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana Saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.
Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.
Na izborima za člana Saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.
Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata i to najviše do broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira.
Upis i promene u biračkom spisku
Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.
Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača
Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici.
OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA
Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Gradska uprava isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim mestima pogodnim za obaveštenje građana mesne zajednice.
Obaveštavanje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Obezbeđivanje izbornog materijala
Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i Gradska uprava za svaku biračku komisiju, u skladu sa Uputstvom.
Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst Izborne liste kandidata, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračkog odbora i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice štampaju se na srpskom jeziku, ćirilicom.
U Mesnoj zajednici Stara Bingula, tekst obrazaca za podnošenje prijave predloga kandidata, tekst Izborne liste kandidata, tekst glasačkog listića, tekst kontrolnog listića i tekst obrasca zapisnika o radu biračkog odbora štampaju se i na jezicima i pismima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi u mesnoj zajednici.
X UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA
Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama
Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta donosi odluku o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.
Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica", na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.
NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA
Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.
Za praćenje rada Izborne komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva posmatrača.
Za praćenje rada pojedinih biračkih odbora posmatrači mogu da prijave najviše jednog posmatrača.
Ovlašćenje i akreditacije posmatrača
Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno biračkih odbora, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.
Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.
XI SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA
Sredstva za sprovođenje izbora finansiraju iz budžeta Grada i mogu se koristiti se:
- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,
- naknade za rad članova Izborne komisije,
- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije,
- naknade za rad članova biračkih odbora,
- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,
- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,
- prevozničke, PTT i druge usluge.
Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.
XII PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA
Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana Saveta mesne zajednice
Ukoliko dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta mesne zajednice, ponavlja se glasanje samo o tim kandidatima.
Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, birački odbor se raspušta i imenuje novi, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.
Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.
U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.
U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Pravo na zaštitu izbornog prava
Svaki birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.
Birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.
Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.
Rok za odlučivanje po prigovoru
Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.
Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.
Prigovor protiv odluke Izborne komisije
Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.
Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.
Odluka Drugostepene izborne komisije
Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana Saveta mesne zajednice.
Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisija u svemu zamenjuje poništeni akt.
Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana Saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.
Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.
Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.
U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.
XIII KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Konstituisanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.
Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice
Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.
Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.
Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.
Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta.
Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.
XIV NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Savet mesne zajednice:
1) donosi statut mesne zajednice;
2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;
3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;
4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;
5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:
- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,
- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,
- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i gradskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,
- sarađuje sa organima Grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,
- zaštitu i unapređenje životne sredine,
- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,
- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,
- snabdevanje i zaštitu potrošača,
- radno vreme trgovinskih i zanatskih radnji, ugostiteljskih i drugih objekata na području mesne zajednice,
- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,
6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;
7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;
8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;
9) obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;
10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanja i ublažavanja posledica;
11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;
12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;
13) konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 72. stav 1. tačka 2. do 6. ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;
14) donosi Poslovnik o svom radu;
15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom Grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.
Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama
Odlukom Skupštine grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.
Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika mesne zajednice.
Angažovanje članova Saveta mesne zajednice
Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice na poslovima iz člana 64. ove odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.
Za obavljanje poslova navedenih u članu 64. ove odluke, mesna zajednica može da zaposli lice koje zasniva radni odnos u mesnoj zajednici, u skladu sa zakonom, odlukama Grada i finansijskom planu mesne zajednice.
U finansijskom planu mesne zajednice se posebno navodi razlog za zapošljavanje, da li je potrebno zapošljavanje lica na neodređeno ili određeno vreme ili putem drugog oblika radnog angažovanja, kao i ukupno potreban iznos sredstava za plate.
Odluku o prijemu zaposlenog donosi Savet mesne zajednice.
Zaposleni u mesnoj zajednici ne mogu biti istovremeno i članovi organa mesne zajednice.
Raspuštanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:
1) ne zaseda duže od tri meseca;
2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;
3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.
Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.
Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.
Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice iz člana 68. stav 2. ove odluke.
Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova
Gradska uprava pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno- tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.
Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad gradske uprave u mesnim zajednicama.
Poslove iz stava 2. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.
XV PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice
Članu Saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:
1) donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;
2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;
4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;
5) ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;
6) podnošenjem ostavke.
Ostavka člana Saveta mesne zajednice
Član Saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici Saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.
Posle podnošenja ostavke, Savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu Saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.
Ako najmanje 1/3 članova Saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 72. stav 1. tačka 2) do 6) ove odluke, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova Saveta, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja iz stava 2. ovog člana.
XVI STALNA I POVREMENA RADNA TELA
Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.
XVII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE
Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:
- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu Grada, posebno za svaku mesnu zajednicu;
- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;
- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;
- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;
- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.
Savet mesne zajednice donosi finansijski plan.
Finansijski plan mesne zajednice mora biti u skladu sa Odlukom o budžetu Grada.
Finansijski plan i završni račun
Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.
U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.
Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada.
Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradska uprava nadležna za poslove budžeta i finansija, u skladu sa odlukom o budžetu Grada.
Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.
Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice.
Izveštaj o radu mesne zajednice
Po zahtevu Gradske uprave, savet mesne zajednice dužan je da, najkasnije do 30.marta tekuće godine, dostavi Gradskoj upravi izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.
Kontrolu materijalno- finansijskog poslovanja mesne zajednice vrši Gradska uprava.
Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva
Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa grada, Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.
XVIII SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA
Saradnja sa drugim mesnim zajednicama
Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge opštine ili grada.
Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice.
Saradnja sa opštinom i njenim institucijama
Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i njenim organima, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije Grada.
Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.
XIX NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE
Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice
Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".
Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.
Ukazivanje Savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera
Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.
Ako Savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".
Gradsko veće, predlaže Gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.
Pravni kontinuitet mesnih zajednica
Mesne zajednice osnovane do dana stupanja na snagu ove odluke nastavljaju sa radom.
Sprovođenje novih izbora za Savete mesnih zajednica
Po konstituisanju saveta mesne zajednice, mesne zajednice su dužne da u roku od 60 dana od dana konstituisanja, usklade svoje statute sa Statutom Grada i ovom odlukom.
Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Službeni list grada Sremska Mitrovica", broj 4/2013 i 10/2013).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".