PRAVILNIK

O KRITERIJUMIMA ZA FINANSIRANJE ZAJEDNIČKIH ISTRAŽIVAČKIH PROJEKATA NAUČNOISTRAŽIVAČKIH ORGANIZACIJA ČIJI JE OSNIVAČ AP VOJVODINA U SARADNJI SA NAUČNOISTRAŽIVAČKIM ORGANIZACIJAMA REPUBLIKE SRPSKE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 38/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE PRAVILNIKA

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se cilj, kriterijumi, merila i postupak predlaganja i izbora zajedničkih istraživačkih projekata naučnoistraživačkih organizacija čiji je osnivač AP Vojvodina u saradnji sa naučnoistraživačkim organizacijama Republike Srpske, koje su članice Univerziteta u Banjoj Luci i Univerziteta u Istočnom Sarajevu (u daljem tekstu: zajednički istraživački projekti), a koje finansira ili sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Finansijska sredstva za ovu namenu predviđena su budžetom AP Vojvodine, a obim sredstava utvrđuje se finansijskim planom Sekretarijata.

Član 2

Cilj finansiranja zajedničkih istraživačkih projekata jeste unapređivanje regionalne saradnje u pogledu naučnih istraživanja i obrazovanja, koja predstavlja nezaobilazan faktor sveobuhvatnog razvoja, institucionalnog povezivanja, razvoja međusobnih odnosa, tradicionalnih veza i uzajamnog razumevanja.

Polazeći od načela utvrđenih Sporazumom o saradnji na realizaciji zajedničkih projekata u oblasti visokog obrazovanja i naučnoistraživačke delatnosti, potpisanog između Pokrajinske vlade AP Vojvodine i Vlade Republike Srpske, sporazumne strane će za svaku godinu utvrđivati naučnu oblast u okviru koje će se finansirati zajednički istraživački projekti.

Član 3

Sekretarijat za tekuću godinu raspisuje javni konkurs putem koga se naučnoistraživačke organizacije, čiji je osnivač AP Vojvodina, obaveštavaju o utvrđenoj naučnoj oblasti koja će se projektno finansirati u tekućoj godini i uslovima za njihovo prijavljivanje.

Član 4

Pravo učešća na konkursu imaju registrovane naučnoistraživačke organizacije čiji je osnivač AP Vojvodina, u skladu sa Zakonom o nauci i istraživanjima.

Projekte izuzetno mogu prijaviti i druge organizacije sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koje se bave naučnoistraživačkim radom, a prema posebnoj odluci Sekretarijata.

Član 5

Opšti kriterijumi za ocenu predloženih naučnoistraživačkih projekata jesu:

- značaj projekta za unapređivanje regionalne saradnje u pogledu naučnih istraživanja i obrazovanja AP Vojvodine i Republike Srpske,

- primenljivost rezultata projekta,

- opravdanost predloženih istraživanja,

- kompetentnost rukovodioca projekta.

Član 6

Predlog projekta ocenjuje stručna komisija iz naučne oblasti kojoj pripada tema projekta, a konačnu odluku o prihvatanju predloga projekta donosi pokrajinski sekretar za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar), imajući u vidu opšte kriterijume iz člana 5, a posebno značaj projekta i unapređivanje regionalne saradnje u pogledu naučnih istraživanja i obrazovanja AP Vojvodine i Republike Srpske.

Članovi stručnih komisija ne mogu biti rukovodioci projekata koji su predmet ocene.

Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji prihvaćenih predloga projekata sa naučnoistraživačkim organizacijama koje su prijavljene kao nosioci projekata.

II KRITERIJUMI ZA FINANSIRANJE PROJEKTA

Član 7

Organizacije iz člana 4. ovog pravilnika konkurišu za izvođenje projekata na način i u rokovima utvrđenim javnim konkursom.

Za učešće na konkursu, organizacije koje podnose prijavu predloga projekta u obavezi su da, uz prijavu predloga projekta, prilože:

- Saglasnost naučnog, odnosno, nastavno-naučnog veća;

- Sporazum o saradnji sa naučnoistraživačkom organizacijom iz Republike Srpske, koja je članica Univerziteta u Banjoj Luci ili Univerziteta u Istočnom Sarajevu.

Član 8

Prijava projekta mora da sadrži:

- opšte, administrativne podatke;

- predmet, sadržaj i cilj istraživanja;

- stanje istraživanja u oblasti;

- planirane rezultate projekta i mogućnost primenljivosti rezultata projekta;

- predlog istraživačkog tima i predlog broja istraživač meseci;

- podatke o kompetentnosti istraživača;

- podatke o infrastrukturnoj podršci za realizaciju projekta;

- finansijski plan troškova za realizaciju projekta.

Javnim konkursom mogu se utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata.

Obrazac prijave propisuje Sekretarijat, a može se preuzeti na njegovoj zvaničnoj internet prezentaciji.

Član 9

Sekretarijat će odbaciti sledeće prijave:

- nepotpune prijave projekata,

- prijave koje imaju neispravne nosioce podataka (u pitanju su prijave koje se podnose u elektronskoj formi),

- prijave koje sadrže netačne podatke o članovima projektnog tima,

- prijave koje nisu predate u roku definisanim javnim konkursom.

Član 10

Istraživački tim mora da se sastoji od tri realizatora: kao rukovodilac projekta - jedan nastavnik (redovni, vanredni profesor ili docent), a kao članovi tima - jedan asistent i jedan student (svi nivoi studija).

U izvođenju projekata mogu učestvovati istraživači (nastavnici i asistenti) koji su zaposleni u naučnoistraživačkim organizacijama čiji je osnivač AP Vojvodina.

Istraživači moraju imati karton naučnog radnika, kao deo jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini.

Rok za realizaciju projekta je najduže 12 meseci od dana potpisivanja ugovora o finansiranju projekta.

Član 11

Projektom neposredno upravlja rukovodilac projekta.

Rukovodilac projekta odgovoran je za tačnost navedenih podataka u prijavi, za realizaciju projekta, kao i za tačnost informacija i izveštaja o realizaciji projekta.

Prijavu projekta potpisuju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat.

Nakon odobravanja finansiranja projekta od strane Sekretarijata, rukovodilac projekta je u obavezi da u realizaciju projekta uključi projektni tim partnerske institucije, predložen od strane naučnoistraživačke organizacije Republike Srpske, članice Univerziteta u Banjoj Luci ili Univerziteta u Istočnom Sarajevu, a koji takođe mora da ima tri realizatora: jednog nastavnika (redovni, vanredni profesor ili docent), jednog asistenta i jednog studenta (svi nivoi studija).

Rukovodilac projekta je dužan da u roku od 40 dana od dana odobravanja finansiranja projekta, Sekretarijatu dostavi saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća partnerske naučnoistraživačke organizacije iz Republike Srpske sa kojom će realizovati zajednički istraživački projekat, što je uslov za zaključenje ugovora o finansiranju projekta.

Član 12

Nastavna i naučna zvanja korespondiraju na sledeći način:

- redovni profesor = naučni savetnik;

- vanredni profesor = viši naučni saradnik;

- docent = naučni saradnik;

- asistent = istraživač saradnik;

- saradnik u nastavi = istraživač pripravnik = nastavnik stranog jezika, odnosno veština.

Član 13

Istraživač kom tokom perioda realizacije projekta prestane radni odnos zbog odlaska u penziju može nastaviti da učestvuje u projektu ili da rukovodi projektom za koji je odobreno finansiranje, uz saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća i uz saglasnost direktora instituta/dekana fakulteta, pri čemu može biti angažovan na projektu, s nula istraživač meseci.

Za istraživače učesnike u izvođenju projekta, koji koriste odsustvo više od tri meseca, finansiranje se obustavlja do njihovog povratka.

Rukovodilac projekta obavezuje se da promene navedene u stavu jedan ovog člana, kao i sve promene radnog angažovanja (na primer: odlazak u penziju, promena organizacije zaposlenja, odlazak u inostranstvo, odlazak na trudničko ili porodiljsko odsustvo), prijavi Sekretarijatu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.

III NAČIN FINANSIRANJA I PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKATA

Član 14

Sredstva Sekretarijata u okviru projektnog sufinansiranja mogu biti namenjena za:

- isplatu mesečnih primanja (ne više od tri istraživač meseca),

- troškove nabavke repromaterijala i potrošnog materijala,

- troškove nabavke sitnije opreme ili dela opreme za naučnu infrastrukturu,

- troškove putovanja radi realizacije projektnih zadataka,

- troškove kotizacija za objavljivanje radova u naučnim časopisima,

- troškove usluga drugih lica (visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 20% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat),

- režijske troškove (internet, telefon, i drugo - visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 5% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat).

Rukovodilac projekta je u obavezi da dobijena sredstva koristi za zajedničko istraživanje oba projektna tima, na način da za isplatu honorara može utrošiti najviše do 50% sredstava, u jednakim delovima za oba istraživačka tima, a preostali iznos sredstava za druge namene iz stava 1. ovog člana.

Član 15

Realizacija projekta valorizuje se na osnovu završnog izveštaja, koji se reguliše ugovorom između Sekretarijata i organizacije koja je nosilac projekta.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana podnosi se na obrascu čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.

Za podatke navedene u izveštaju odgovaraju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja je nosilac projekta.

Odluku o prihvatanju izveštaja donosi pokrajinski sekretar, prema potrebi i na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja stručne komisije.

Član 16

Odobrena finansijska sredstva će se isplaćivati na način preciziran ugovorom, u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Član 17

Istraživanje se ocenjuje na osnovu poređenja ostvarenih i planiranih rezultata u skladu s podnetom prijavom projekta.

U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji projekata, prikrivanja stvarnog stanja rada na projektu, kao i u slučaju da se projekat ne realizuje, pokrajinski sekretar - pored pokretanja zakonom definisanih mera - može da traži povraćaj sredstava i da odgovorna lica liši prava učestvovanja ili rukovođenja na projektima Sekretarijata.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".