ODLUKA
O JAVNOM PREVOZU PUTNIKA U LINIJSKOJ PLOVIDBI NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 71/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u skladu sa zakonima i Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, uređuju se i obezbeđuju uslovi i način obavljanja i razvoj javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika putničkim brodom, skelom i čamcem za privredne svrhe u linijskoj plovidbi (reke, kanali i jezera, u daljem tekstu: linijska plovidba), prava i obaveze korisnika komunalnih usluga, obim i kvalitet komunalnih usluga i način vršenja nadzora nad obavljanjem komunalne usluge u linijskoj plovidbi na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Pojedini izrazi u smislu ove odluke imaju sledeća značenja:

1) "Putnički brod" je brod registrovan za prevoz više od 12 putnika;

2) "Skela" je plovilo namenjeno za prevoz lica, robe i životinja sa jedne na drugu obalu unutrašnjih voda;

3) "Čamac za privredne svrhe" je čamac za obavljanje javnog prevoza (prevoz putnika i/ili stvari uz naplatu), za obavljanje registrovane privredne delatnosti (privredni ribolov, tegljenje ili potiskivanje skele i dr.) ili za više navedenih namena;

4) "Pristan" je deo lučke infrastrukture namenjen za ukrcavanje i iskrcavanje putnika u okviru utvrđenog lučkog područja i predstavlja objekat koji se sastoji od objekta izgrađenog od armiranog plutajućeg betona, brodograđevinskog čelika ili drugih odgovarajućih građevinskih materijala, koji je vođicama povezan sa šipovima, odnosno dolfinima, koji su duboko utemeljeni u vodno zemljište i sa njima čini funkcionalnu celinu. Sastavni deo pristana čini i pristupni most koji se u zavisnosti od raspoložive dubine pristupnog plovnog puta vođicama povezuje sa šipovima. Pristan se može sastojati i od šipova, odnosno dolfina, koji su duboko utemeljeni u vodno zemljište, uz koje pristaju brodovi radi pretovara robe koja se ukrcava ili iskrcava upotrebom odgovarajuće pretovarne mehanizacije koja se postavlja na oslonce između šipova;

5) "Plutajući objekat za ukrcavanje i iskrcavanje putnika ili snabdevanje brodova gorivom" je deo lučke infrastrukture koji se koristi za ukrcavanje i iskrcavanje putnika u okviru utvrđenog lučkog područja, odnosno za snabdevanje brodova pogonskim gorivom u skladu sa odredbama ovog zakona ili ukrcavanje i iskrcavanje putnika u domaćoj linijskoj plovidbi u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje trgovačka plovidba, i sastoji se od plovila bez sopstvenog pogona (ponton ili brod koji je promenio namenu u plutajući objekat) koje je vođicama privezano na šipove koji su duboko temeljeni u vodno zemljište i za koje Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu vrši tehnički pregled u odnosu na plovilo, a Direkcija za vodne puteve izdaje uslove za izradu;

6) "Pristanište" je vodni i sa vodom povezani prostor koji je izgrađen i opremljen za prijem domaćih brodova, njihovo ukrcavanje i iskrcavanje, kao i po potrebi skladištenje samo određene vrste robe, odnosno za ukrcavanje i iskrcavanje putnika;

7) "Ponton" je plutajući objekat ili element plutajućeg objekta za privredne i javne svrhe koji predstavlja trup plutajućeg objekta na koji se izgrađuje odgovarajuća nadogradnja;

8) "Plovni put" je deo vodnog puta propisane dubine, širine i drugih tehničkih karakteristika, koji je uređen, obeležen i bezbedan za plovidbu;

9) "Član posade" je lice ukrcano za izvršenje poslova na brodu i upisano u popis posade;

10) "Zapovednik" je ukrcano lice koje zapoveda brodom i ima odgovarajuće ovlašćenje o osposobljenosti u skladu sa propisom kojim se uređuju zvanja članova posade brodova trgovačke mornarice;

11) "Skelski prelaz" je deo unutrašnjih voda sa izgrađenim i uređenim prilaznim putevima, opremljen za bezbedno pristajanje skele, ukrcavanje i iskrcavanje lica, stvari i životinja koje se prevoze skelom;

12) "Vozar" je lice koje je zaključilo ili u čije ime je zaključen ugovor o prevozu robe sa naručiocem prevoza. Kod prevoza putnika, vozar je lice koje je zaključilo ili u čije ime je zaključen ugovor o prevozu putnika i njihovog prtljaga, bez obzira da li on stvarno obavlja prevoz ili ga obavlja preko stvarnog vozara;

13) "Putnik" je svako lice na plovilu, osim dece mlađe od jedne godine, lica zaposlenih na plovilu u bilo kom svojstvu i članova njihove porodice.

II ORGANIZACIJA LINIJSKE PLOVIDBE

Član 3

Linijska plovidba se obavlja putničkim brodom, skelom i/ili čamcem za privredne svrhe (u daljem tekstu: plovila) na unapred utvrđenim linijama i redu plovidbe i uz unapred utvrđenu tarifu i ostale uslove prevoza u skladu sa zakonima, Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda i ovom odlukom.

Član 4

Po vrsti prevoza linije se razvrstavaju u brodske linije, linije prevoza skelom i linije prevoza čamcem.

Brodske linije mogu biti:

- linije javne linijske plovidbe i

- turističko-kružne linije.

Prema razdoblju u kom se linijska plovidba vrši, prevoz putnika u linijskoj plovidbi na teritoriji grada u smislu odredaba ove odluke, obavlja se kao:

- redovan - svakodnevno tokom cele godine, sa polascima u periodu od 06.00 do 22.00 časa, osim u danima kada plovidba nije moguća zbog vremenskih i drugih ograničavajućih faktora,

- sezonski - u određenom periodu godine.

Pored navedenih linije mogu biti i probne linije. Probne linije su linije privremenog karaktera koje se uspostavljaju u skladu sa potrebama linijske plovidbe i zahtevima stanovništva.

Period testiranja opravdanosti uvođenja probne linije ne može biti duži od šest meseci. Po isteku probnog perioda i utvrđivanja opravdanosti pokreće se postupak za unošenje u plan linija.

Izuzetno period testiranja probne linije može se produžiti za dodatnih šest meseci, do okončanja postupka za poveravanje prevoza na ovoj liniji u skladu sa odredbama ove odluke.

III USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA LINIJSKE PLOVIDBE

Član 5

Prevoz putnika u linijskoj plovidbi može obavljati javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekat (u daljem tekstu: vozar) koji ispunjava sve propisane uslove za otpočinjanje obavljanja plovidbe na unutrašnjim vodama.

Grad može doneti odluku o poveravanju obavljanja linijske plovidbe u skladu sa Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesije ili za obavljanje linijske plovidbe osnovati javno preduzeće.

Pripremne radnje i postupak u vezi sa dodelom prava na obavljanje usluge javnog prevoza u linijskoj plovidbi, priprema i sprovodi nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda za poslove javnog prevoza (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica).

Plan linija i registracija linija u linijskoj plovidbi

Član 6

Linije u linijskoj plovidbi se utvrđuju i prilagođavaju stvarnim zahtevima stanovništva, u skladu sa razvojem grada, razmeštajem zona atraktivnosti (zone rada poslovne aktivnosti, škole, ustanove kulture i dr.), zona produkcije (zone stanovanja) i saobraćajno-tehničkim potrebama, a radi stvaranja boljih uslova za život.

Linije se određuju godišnjim planom linija (u daljem tekstu: plan) koji priprema nadležna organizaciona jedinica, a donosi gradonačelnik u poslednjem tromesečju tekuće za narednu godinu.

Izmena i dopuna plana vrši se po potrebi i po postupku predviđenom za njegovo donošenje.

Registraciju linija linijske plovidbe vrši nadležna organizaciona jedinica uz prethodnu saglasnost Lučke kapetanije.

Član 7

Uspostavljanje linije vrši se aktom o uspostavljanju, koji u formi rešenja donosi nadležna organizaciona jedinica, po unosu linije u plan.

Rešenje iz stava 1. ovog člana se donosi i usled promene početnog i krajnjeg objekta za pristajanje plovila (pristana, pontona, plutajućeg objekta i/ili pristaništa) kojim se određuje relacija postojeće linije.

Nadležna organizaciona jedinica donosi rešenje i u slučajevima izmene relacije linije trajnijeg karaktera, nakon evidentiranja izmena u planu linija, odnosno poseban akt za promene na linijama koje su privremene prirode: produženje, skraćenje, ukidanje i uspostavljanje stajališta (pristana, pontona, plutajućeg objekta i/ili pristaništa) i sl. po skraćenom postupku, uz prethodnu saglasnost Lučke kapetanije.

Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži elemente utvrđene planom linija.

REGISTAR LINIJA

Član 8

Nadležna organizaciona jedinica vodi Registar linija linijske plovidbe.

Registar linija linijske plovidbe sadrži:

1. akt o uspostavljanju linije u linijskoj plovidbi;

2. podatke o privrednom subjektu koji obavlja linijsku plovidbu;

3. podatke o pontonima, odnosno plutajućim objektima i pristaništima.

Aktom o uspostavljanju linije određuju se i elementi strukture linije:

1. broj i naziv linije;

2. vrsta linije (stalna, sezonska, brodska linija javne plovidbe, brodska turističko-kružna linija i dr.);

3. trasa linije;

4. naziv i lokacije objekata za pristajanje plovila (pontona, pristana, odnosno plutajućih objekata i/ili pristaništa) u oba smera linije, u skladu sa Planom mesta za postavljanje plutajućih objekata na vodnom zemljištu na teritoriji grada Beograda;

5. međustanična rastojanja;

6. dužina linije;

7. tarifne zone u okviru kojih se obavlja prevoz na liniji.

Akt o odobravanju prevoza u linijskoj plovidbi osim elemenata linije iz stava 3. ovog člana obavezno sadrži i:

1. naziv vozara koji obavlja linijsku plovidbu;

2. datum početka rada na liniji;

3. red plovidbe, vrstu, tip i broj plovila koji će opsluživati određenu liniju.

Red plovidbe u linijskoj plovidbi sadrži:

1) broj, naziv i vrstu linije;

2) ime, odnosno naziv vozara;

3) broj plovila na radu;

4) broj polazaka;

5) polazni i krajnji objekat za pristajanje plovila, vreme polaska po smeru sa svakog objekta za pristajanje plovila (pontona, pristana, odnosno plutajućih objekata i/ili pristaništa);

6) oznaku tarifnih zona.

Na redove plovidbe, prethodno je potrebno pribaviti saglasnosti Lučke kapetanije.

Redom plovidbe moraju biti ispunjeni bezbednosni uslovi u načinu funkcionisanja i maksimalnom trajanju plovidbe.

Objekti infrastrukture u linijskoj plovidbi

Član 9

Objekti za pristajanje plovila su objekti infrastrukture neophodni za obavljanje linijske plovidbe i to mogu biti pristani, pontoni, plutajući objekti i pristaništa.

Mesta i uslovi za postavljanje ovih objekata uređuju se Planom mesta za postavljanje plutajućih objekata na vodnom zemljištu na teritoriji grada Beograda, dok se održavanje ovih objekata uređuje posebnom odlukom, osim pristaništa. Nazive i broj objekata za pristajanje plovila utvrđuje organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove privrede.

Objekat za pristajanje plovila je mesto za pristajanje i ograničeno zadržavanje plovila u linijskoj plovidbi, ukrcavanje i iskrcavanje putnika, obaveštenja o prevozu i mesto na kom se pružaju druge usluge u vezi sa plovidbom.

Objekat za pristajanje plovila, iz stava 1, ovog člana, mora imati:

- obeležen ulaz i izlaz;

- opremu za pristajanje i vezivanje plovila;

- izgrađen pristupni most sa ograničenim pristupom za putnike (barijere), čija širina mora biti dovoljna da omogući nesmetan prolaz osobama sa invaliditetom;

- osvetljenje pontona, pristana, odnosno plutajućih objekata i/ili pristaništa i obale ako se plovidba obavlja i noću;

- vidne oznake za naziv pontona, pristana, odnosno plutajućih objekata i/ili pristaništa, naziv relacije, broj linije i imati overen izvod iz važećeg reda plovidbe i

- zatvoren ili natkriven prostor za putnike.

Objekat za pristajanje plovila može da sadrži sanitarni čvor, mesto za prodaju voznih karata ili automate za prodaju karata i druge elemente od značaja za linijsku plovidbu, kao i komercijalne sadržaje koji ne ugrožavaju obavljanje linijske plovidbe i ukrcavanje i iskrcavanje putnika.

Član 10

Ukrcavanje i iskrcavanje putnika, stvari i životinja koja se prevoze skelom vrši se na skelskom prelazu, koji mora biti propisno obezbeđen.

Lokacija za skelski prelaz određuje se u skladu sa zakonom kojim se uređuje plovidba i luke na unutrašnjim vodama.

Član 11

Plovilo kojim se obavlja prevoz u linijskoj plovidbi mora da ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje plovidba i luke na unutrašnjim vodama, kao i uslove propisane zakonom kojim se uređuje državna pripadnost i upis plovila i zakona kojim se uređuje trgovačko brodarstvo.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana plovilo kojim se obavlja prevoz putnika u linijskoj plovidbi mora biti čisto, provetreno a na spoljašnjoj temperaturi ispod 10°C mora biti zagrejano, a u letnjem periodu kada kada je spoljašnja temperatura iznad 25°C za vreme plovidbe mora imati uključen rashladni sistem kod plovila sa odgovarajućom konstrukcijom.

Plovilo kojim se obavlja prevoz mora biti vidno obeleženo oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:

- na prednjoj i bočnoj strani broj linije na relaciji i naziv krajnjeg objekta za pristajanje plovila,

- na vidnom mestu istaknut: registracioni broj plovila, dozvoljeni broj lica na plovilu, broj linije, cenovnik, uputstvo u slučaju opasnosti i obaveštenje o vrsti i količini stvari koje putnik može uneti sa sobom i obaveznom ponašanju putnika.

IV PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA PREVOZA I KORISNIKA PREVOZA U LINIJSKOJ PLOVIDBI

Član 12

Vozar u linijskoj plovidbi je dužan:

- da u roku od 15 dana pre otpočinjanja obavljanja linijske plovidbe dostavi red plovidbe Lučkoj kapetaniji za Grad Beograd, organu uprave nadležnom za inspekciju rečnog saobraćaja i organizacionoj jedinici nadležnoj za inspekcijske poslove,

- da se pridržava reda plovidbe koji je objavljen i upisan u registar, osim u slučajevima koji su propisani ovom odlukom i postupanja po nalogu nadležnih organa,

- da linijsku plovidbu obavlja u svemu prema zakonima, ovoj odluci i redu plovidbe koji izdaje nadležna organizaciona jedinica,

- prilikom obavljanja linijske plovidbe u svakom plovilu poseduje kopiju akta o odobravanju obavljanja linijske plovidbe nadležne organizacione jedinice i

- da primi na prevoz svakog putnika koji ispunjava uslove prevoza, u granicama dozvoljenog broja putnika, odnosno nosivosti plovila,

- da se u svemu pridržava pozitivnih propisa Republike Srbije kojima se uređuje oblast plovidbe i prevoza putnika na unutrašnjim vodama.

Član 13

Vozar je dužan:

- da plovilom upravlja na način kojim se neće ugroziti bezbednost plovidbe i prema utvrđenom redu plovidbe,

- da omogući ukrcavanje i iskrcavanje putnika na bezbedan način i prema propisanim pravilima,

- da za vreme stajanja preduzme odgovarajuće radnje u cilju obezbeđenja plovila od nekontrolisanog kretanja,

- da se pridržava preporuka, uslova i naredbi Lučke kapetanije Beograd,

- da se u vanrednim situacijama pridržava naredbi i preporuka nadležnih organa,

- da zapovednik plovila i ostali članovi posade u toku rada budu obučeni u uniformu tj. u službeno odelo i da budu obuveni u adekvatnu obuću. Uniformu, odnosno službeno odelo čine - gornji deo uniforme koji ima utisnutu ili odštampanu oznaku poslovnog imena vozara i donji deo uniforme,

- da se prema putnicima ophodi sa pažnjom i predusretljivo i

- da se stara o održavanju reda u plovilu.

Član 14

Vozar neće dozvoliti ulazak u plovilo licu:

- koje je pod vidljivim uticajem alkohola i/ili drugih opojnih sredstava;

- obolelom od zarazne bolesti;

- ispod šest godina starosti bez pratioca,

- čije stvari mogu izazvati povredu putnika ili oštećenja na plovilu.

Vozar ne sme dozvoliti boravak drugih lica u prostoru izdvojenom i namenjenom posadi, a posada za vreme plovidbe ne sme razgovarati sa putnicima, osim u opravdanim slučajevima.

Vozar ne sme dozvoliti prevoz eksplozivnih, lako zapaljivih otrovnih, organskih peroksida, nagrizajućih i radioaktivnih ili zaraznih materija i predmeta, kao i onih koji na bilo koji način mogu biti škodljivi i opasni po bezbednost, zdravlje ljudi ili mogu prouzrokovati koju drugu štetu.

Član 15

Korisnik prevoza (u daljem tekstu: putnik) je dužan da u plovilu ima važeću kartu koju je dužan da pokaže i ustupi na zahtev kontrolora ili ovlašćenog lica.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, deca do sedam godina, profesionalni pripadnici Vojske Srbije u uniformi, pripadnici policije i komunalne milicije u uniformi nisu u obavezi da poseduju kartu.

Član 16

Putnik može u plovilo uneti ručni prtljag, dečja kolica, invalidska kolica, sportsku opremu, bicikl i drugi dozvoljeni prtljag koji svojim dimenzijama i svojstvima ne ugrožava sigurnost putnika.

Putnik u vozilo može uneti psa visine do 40 cm mereno u visini grebena i mačku, u posebnom transporteru prilagođenom vrsti i veličini psa ili mačke.

Transporter u smislu stava 2. ovog člana jeste sanduk, kutija, kavez ili bilo koja druga čvrsta konstrukcija za transport životinja u vozilu primerena vrsti životinja.

Transporter mora biti takav da obezbeđuje ventilaciju za životinje, dovoljno slobodne podne površine i visinu koja odgovara njihovoj veličini tako da mogu da stoje ili legnu, osim ako tehnički protokol ili posebni uslovi za dobrobit životinja zahtevaju drugačije.

Transporter iz stava 2. ovog člana mora biti opremljen da obezbeđuje sigurnost životinja, tako što je zatvoren na odgovarajući način (katancem, bravom ili rajsferšlusom) kojim se onemogućava provlačenje šape, njuške ili bežanje životinja, kao i ispadanje i curenje hrane, izmeta i drugih otpadaka.

Putnik je dužan voditi brigu o svom prtljagu. Prtljag iz stava 1. i transporter iz stava 2. ovog člana potrebno je smestiti na način da zauzima što manje prostora u plovilu, da ne ometa niti da na bilo koji način ugrožava ostale putnike i posadu.

Član 17

Zabranjeno je:

1. unošenje prtljaga, stvari i životinje u plovilo suprotno odredbama ove odluke, osim specijalno dresiranih pasa vodiča slepih lica;

2. unošenje vatrenog oružja, eksplozivnih lakozapaljivih predmeta i tekućina, predmeta koji mogu ugroziti život, zdravlje i imovinu putnika i posadu, predmeta u plovilo koji mogu ozlediti, isprljati ili oštetiti putnike ili posadu, kao i mesto za pristajanje;

3. ometanje vozara za vreme obavljanja službe;

4. bacanje otpadaka ili na drugi način zagađivanje i uništavanje plovila i oznaka na plovilu kao i bacanje otpadaka sa plovila i zagađivanje reka;

5. pušenje u/na plovilu ili na mestu pristajanja;

6. zadržavanje u delu plovila na način kojim se onemogućuje ili otežava pravilan raspored putnika, odnosno ukrcavanje i iskrcavanje sa plovila;

7. prosjačenje, prodaja proizvoda, svako ponašanje u smislu držanja manifestacija, političke promocije i sl. u plovilu, osim manifestacija koje se održavaju na turističkim kružnim linijama za čije održavanje je potrebno obezbediti saglasnost grada Beograda.

Zapovednik plovila, odnosno drugi član posade plovila dužan je da opomene putnika koji postupa suprotno odredbama iz stava 1. tač. 1-7 ovog člana a ukoliko i pored opomene putnik izvrši koju od navedenih radnji, putnik mora da napusti plovilo pri prvom pristajanju.

V SREDSTVA ZA OBAVLJANJE LINIJSKE PLOVIDBE

Član 18

Sredstva za obavljanje linijskog prevoza obezbeđuju se iz prihoda od prodaje usluge prevoza i iz budžeta grada.

Cena usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuje se posebnim aktom koji donosi gradonačelnik grada Beograda na osnovu načela i elemenata za određivanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti, na predlog nadležne organizacione jedinice i po pribavljenom mišljenju organizacione jedinice Gradske uprave grada Beograda nadležne za poslove koji se odnose na cene u komunalnim i drugim delatnostima iz nadležnosti grada.

VI OBEZBEĐIVANJE KONTINUITETA U OBAVLJANJU LINIJSKE PLOVIDBE

Član 19

Vozar je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje kontinuirano i putnicima nesmetano pruža uslugu linijske plovidbe prema redu plovidbe.

Vozar je dužan da red plovidbe, kao i izmenu reda plovidbe prijavi Lučkoj kapetaniji Beograd i učini ga javno dostupnim pre nego da otpočne da vrši prevoz po registrovanom redu plovidbe.

Član 20

Odstupanja od registrovanog reda plovidbe na liniji mogu se vršiti iz opravdanih razloga izuzetno i to u slučaju, naloga nadležnog organa, kao i kod privremenog skraćenja, produženja, delimične izmene trase i izmena u ponuđenom kapacitetu linije i zamene vrste i tipa plovila.

Pod opravdanim razlozima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se elementarne nepogode (magla, sneg i led, posledice poplava, radovi na mostovima, visok ili nizak vodostaj kada važi zabrana plovidbe i sl.), usled kojih je onemogućeno redovno odvijanje plovidbe na relaciji.

Nadležna organizaciona jedinica može izmeniti red plovidbe u skladu sa utvrđenim obimom i kvalitetom usluge u linijskoj plovidbi, a uz prethodno pribavljenu saglasnost Lučke kapetanije.

Red plovidbe može biti u elektronskom obliku kada se sačinjava kao elektronski dokument u skladu sa Zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i Zakonom kojim se uređuje elektronski potpis.

Izmena ponuđenog kapaciteta linije i zamena vrste i tipa plovila može se vršiti uz prethodno pribavljenu saglasnost nadležne organizacione jedinice.

Član 21

U slučaju iznenadnog zastoja ili kraćeg poremećaja u linijskoj plovidbi vozar je dužan da organizuje prevoz na način da putnici u najmanjoj mogućoj meri osete posledice poremećaja i da u što kraćem roku preduzme mere za ponovno uspostavljanje redovne plovidbe.

U slučaju bilo kog prekida linijske plovidbe, vozar je dužan da o nastaloj situaciji obavesti nadležnu organizacionu jedinicu, a slučaju kvara plovila i da angažuje rezervno plovilo u roku od 120 minuta.

U slučaju nemogućnosti angažovanja drugog plovila, nadležna organizaciona jedinica može da angažuje drugo plovilo o trošku vozara, a putnicima sa neispravnog plovila će se omogućiti da istim kartama nastave započetu vožnju drugim plovilom.

VII NADZOR

Član 22

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove javnog prevoza.

Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke vrši komunalni inspektor za javni linijski prevoz putnika organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za inspekcijske poslove, osim kada je zakonom drugačije propisano.

Inspekcijski nadzor u oblasti bezbednosti plovidbe vrši inspektor bezbednosti plovidbe.

Kontrolu primene ove odluke u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji i komunalno-milicijskim poslovima, vrši komunalna milicija.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 23

Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj vozar:

- ako postupi suprotno odredbama iz člana 11. st. 2. i 3. i čl. 12, 13. i 14. ove odluke.

- ako postupi suprotno odredbama iz čl. 19. i 21. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice vozara novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i vozar-preduzetnik novčanom kaznom od 50.000 dinara.

Član 24

Novčanom kaznom od 6.000 dinara kazniće se za prekršaj vozar - upravljač plovila:

- ako postupi suprotno odredbama iz čl. 13. i 14. ove odluke.

Član 25

Novčanom kaznom od 10.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice:

- ako postupa suprotno odredbama iz člana 15. ove odluke.

Novčanom kaznom od 3.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice:

- ako postupa suprotno odredbama iz čl. 16. i 17. ove odluke.

Član 26

Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj vozar ako onemogući ili ometa inspektora za javni linijski prevoz putnika u vršenju službene dužnosti, ili ne dostavi tražene podatke u određenom roku, ili dostavi netačne podatke i ako ne izvrši - ili u određenom roku ne izvrši rešenje inspektora za javni linijski prevoz putnika.

Za radnje iz prethodnog stava kazniće se i odgovorno lice vozara, novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.

Član 27

Za prekršaj propisan članom 15. ove odluke, komunalni milicionar izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

Za prekršaj iz člana 15. ove odluke prekršajni nalog uručuje kontrolor u skladu sa odredbama Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda.

Za prekršaje propisane čl. 16-17. ove odluke, komunalni inspektor odnosno komunalni milicionar izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

Član 28

Na sva pitanja koja nisu regulisana ovom Odlukom primenjuje se Odluka o linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda.

Član 29

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".