ODLUKA
O MANIFESTACIJAMA, PROGRAMIMA I PROJEKTIMA U OBLASTI KULTURE OD ZNAČAJA ZA GRAD KRAGUJEVAC

("Sl. list grada Kragujevca", br. 33/2019, 36/2020 i 25/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o manifestacijama, programima i projektima u oblasti kulture od značaja za grad Kragujevac (u daljem tekstu: Odluka) uređuju se: stalne manifestacije od značaja za grad Kragujevac, ostale manifestacije, programi i projekti u oblasti kulture koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kragujevca, kao i druga pitanja od značaja za ostvarivanje potreba građana u oblasti kulture na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Pod manifestacijom u smislu odredaba ove odluke, podrazumeva se kompleksan kulturni događaj sa ograničenim vremenom trajanja, sastavljen od različitih programskih sadržaja sa velikim brojem učesnika ili (i) posetilaca i one mogu biti:

- stalne manifestacije i

- ostale manifestacije.

Pod programom u smislu odredaba ove odluke, podrazumeva se grupa aktivnosti koje se odvijaju u dužem vremenskom periodu, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija ili unapredila određena oblast kulture.

Pod projektom u smislu odredaba ove odluke, podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti preduzetih u kraćem vremenskom intervalu ili aktivnosti koje su jednokratnog karaktera, koje uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa dovode do realizacije unapred definisanog cilja.

Član 3

Sredstva za finansiranje/sufinansiranje manifestacija, programa i projekata u oblasti kulture od značaja za Grad obezbeđuju se u budžetu Grada za određenu godinu.

II STALNE MANIFESTACIJE U OBLASTI KULTURE OD ZNAČAJA ZA GRAD

Član 4

Stalnim manifestacijama u oblasti kulture od značaja za Grad, u smislu odredaba ove odluke, smatraju se one manifestacije koje svojom višegodišnjom tradicijom održavanja, kvalitetom, stečenim ugledom, svojim značajem i sadržajem afirmišu Grad, doprinose ostvarivanju opšteg interesa u kulturi i zadovoljavanju potreba građana u oblasti kulture.

Član 5

Stalne manifestacije u oblasti kulture od značaja za Grad su:

1. "Đurđevdan je... ", čiji je organizator Ustanova Dom omladine "Kragujevac";

2. Veliki školski čas, čiji je organizator Spomen-park "Kragujevački oktobar";

3. Bdenje, čiji je organizator Spomen-park "Kragujevački oktobar";

4. Dosta su svetu jedne Šumarice, čiji je organizator Spomen-park "Kragujevački oktobar";

5. Oktoh, čiji je organizator Spomen-park "Kragujevački oktobar";

6. Bijenale antiratne likovne umetnosti Artija, čiji je organizator Spomen-park "Kragujevački oktobar";

7. Međunarodni salon antiratne karikature, čiji je organizator Spomen-park "Kragujevački oktobar";

8. Dani kragujevačke knjige, čiji je organizator Narodna biblioteka "Vuk Karadžić";

9. Šumadijski bluz i džez festival, čiji je organizator Dom omladine "Kragujevac";

10. Baš teatar, čiji je organizator Dom omladine "Kragujevac";

11. Međunarodni lutkarski festival Zlatna iskra, čiji je organizator "Pozorište za decu";

12. Međunarodni pozorišni festival Joakimfest, čiji je organizator Knjaževsko- srpski teatar;

13. Joakimovi dani, čiji je organizator Knjaževsko-srpski Teatar;

14. Međunarodni festival kamernih horova Koncepti, čiji je organizator Muzički centar;

15. Festival kamerne muzike Convivium Musicum, čiji je organizator Udruženje građana "Convivium Musicum";

16. Internacionalni džez festival, čiji je organizator Udruženje Art Kvart;

17. Šumadijski internacionalni filmski festival (ŠIFF), čiji je organizator Udruženje Art Kvart;

18. Međunarodni festival umetničke fotografije Fotorama, čiji je organizator Foto-klub Apolo;

19. Internacionalni festival umetnika harmonike, čiji je organizator DOO Ad libitum;

20. Arsenal fest, čiji je organizator Udruženje građana Arsenal fest;

21. Festival narodne muzike "Dragiša Nedović", čiji je organizator Udruženje Kragujevac koncert;

22. Gospojinske svečanosti, čiji je organizator Eparhija šumadijska i bratstvo Sabornog hrama Uspenja Presvete Bogorodice, u saradnji sa GTO Kragujevac;

23. Pozorišni susreti učenika gimnazija Srbije, čiji je organizator Prva kragujevačka gimnazija;

24. Kragujevački festival antiratnog, angažovanog i akademskog filma (KRAF), čiji je organizator NVO Millenium.

Član 6

"Đurđevdan je..." predstavlja manifestaciju koja se svake godine tradicionalno održava za Praznik Grada - Đurđevdan i sastoji se od koncerata različitih muzičkih žanrova kao što su koncerti klasične, pop, rok, tradicionalne muzike i sl.

Organizator manifestacije je Ustanova Dom omladine "Kragujevac".

Član 7

"Veliki školski čas", "Bdenje", "Dosta su svetu jedne Šumarice", "Oktoh", "Artija" i "Međunarodni salon antiratne karikature" predstavljaju tradicionalne manifestacije koje su nastale iz potrebe obeležavanja pijeteta prema žrtvama - rodoljubima streljanim 21. oktobra1941. godine. Ovim manifestacijama se promoviše mir, sećanje na žrtve stradale u ratovima širom planete, kao i kritika rata i destruktivnih ideja.

Organizator manifestacija je ustanova Spomen-park "Kragujevački oktobar" u Kragujevcu.

Član 8

"Dani kragujevačke knjige" je manifestacija koja promoviše zavičajno izdavaštvo u prethodnoj godini i prikupljanje zavičajne građe, odnosno obaveznog primerka knjige i ima regionalni/ međuregionalni karakter.

Organizator manifestacije je ustanova Narodna biblioteka "Vuk Karadžić" u Kragujevcu.

Član 9

"Šumadijski bluz i džez festival" je manifestacija koja ima za cilj promociju i razvoj bluza i džeza u Šumadiji i šire.

Organizator manifestacije je ustanova Dom omladine "Kragujevac" u Kragujevcu.

Član 10

"BAŠTeAtar" je manifestacija koja kao jedini festival u regionu, selektuje predstave isključivo nastale van institucionalnih pozorišta i okuplja umetnike koji su odlučni da stvaraju i bez finansijske i operativne podrške pozorišnih kuća.

Organizator manifestacije je ustanova Dom omladine "Kragujevac" u Kragujevcu.

Član 11

"Zlatna iskra" je manifestacija - lutkarski festival koji se tradicionalno održava od oktobra 1994. godine, kada je održan 1. međunarodni lutkarski festival malih formi i kada su se, po prvi put, okupili stvaraoci koji u lutkarskoj formi izražavaju bogatstvo scenskog stvaralaštva. Od 2001. godine, ovaj festival se održava pod današnjim imenom.

Organizator manifestacije je ustanova "Pozorište za decu" Kragujevac.

Član 12

Međunarodni pozorišni festival "Joakimfest" je manifestacija koja kao festival savremenog, modernog, društveno, estetski i poetički referentnog pozorišta, ima evro-regionalni koncept i temelji se na izboru predstava koje su u punom saglasju sa modernim izvođačkim pozorišnim praksama.

Organizator manifestacije je ustanova Knjaževsko srpski teatar u Kragujevcu.

Član 13

"Joakimovi dani" je manifestacija koja kao festival ima za cilj povezivanje pozorišta i umetnika i afirmaciju domaćeg dramskog stvaralaštva. Tradicionalno se organizuje u okviru Majskih svečanosti.

Organizator manifestacije je ustanova Knjaževsko srpski teatar u Kragujevcu.

Član 14

Međunarodni festival kamernih horova "Koncepti" je manifestacija osnovana 1995. godine, održava se bijenalno i jedini je horski festival koji od horova zahteva programski koncept. Festival je i deo umetničke asocijacije Evropa za festivale, festivali za Evropu (EFFE).

Organizator manifestacije je Muzički centar u Kragujevcu.

Član 15

Festival kamerne muzike "Convivium Musicum" je manifestacija koja kroz kreativni programski koncept, izbor kamernih sastava i diverzitet muzičkih stilova, predstavlja jedinstvenu manifestaciju na ovim prostorima. Festival kamerne muzike je jedna od najmlađih manifestacija, koja je kvalitetom svojih programa doprinela da Kragujevac bude prepoznatljiv i po ovoj vrsti muzičkog stvaralaštva.

Organizator manifestacije je Udruženje građana "Convivium Musicum" iz Kragujevca.

Član 16

"Internacionalni džez festival" je manifestacija međunarodnog karaktera koja postoji već 20 godina, sa održanih preko 120 koncerata, na kojima su nastupala svetski priznata imena džez muzike, od kojih su neka prvi i jedini put u Srbiji nastupala upravo na ovom festivalu.

Organizator manifestacije je Udruženje "Art Kvart" iz Kragujevca.

Član 17

"Šumadijski internacionalni filmski festival" (ŠIFF) je manifestacija na kojoj se prikazuju debitantska ostvarenja mladih autora, sa fokusom na tematiku za mlade.

Organizator manifestacije je Udruženje "Art Kvart" iz Kragujevca.

Član 18

"Fotorama" je manifestacija koja kao međunarodni festival umetničke fotografije čiji program obuhvata sva područja umetničke fotografije uključuje i međunarodni foto konkurs za učesnike iz celog sveta.

Organizator manifestacije je Foto-klub "Apolo" iz Kragujevca.

Član 19

"Internacionalni festival umetnika harmonike" je manifestacija koja se održava skoro tri decenije i tradicionalno okuplja najbolje izvođače iz celog sveta. Na njemu učestvuju pobednici najvećih svetskih takmičenja, te se na ovaj način ljubiteljima ove muzike najveća dostignuća u svetu umetnosti u harmonici čine dostupnim, što je i jedan od razloga uspešnosti poznate kragujevačke škole harmonike u svetu.

Organizator manifestacije je DOO "Ad libitum" iz Kragujevca.

Član 20

"Arsenal fest" je manifestacija koja kao jedan od najvećih domaćih muzičkih festivala okuplja više hiljada ljubitelja rok, pop i alternativne muzike iz zemlje i inostranstva. Jedan je od najprepoznatljiviji kragujevačkih i šumadijskih brendova, a na njemu nastupaju poznati muzičari iz celog sveta.

Organizator manifestacije je Udruženje građana "Arsenal fest" iz Kragujevca.

Član 21

Festival narodne muzike "Dragiša Nedović" je manifestacija koja ima za cilj promociju narodne muzike zasnovane na izvornoj narodnoj muzici i tradicionalnom muzičkom nasleđu. Manifestacija nosi ime jednog od najznačajnijih kragujevačkih muzičkih stvaralaca u ovoj vrsti muzike, čoveka koji je autor ogromnog broja pesama koje se danas smatraju narodnim, što je dokaz njihovog kvaliteta.

Organizator manifestacije je Udruženje građana "Kragujevac koncert" iz Kragujevca.

Član 22

"Gospojinske svečanosti" predstavljaju manifestaciju kojom bratstvo Sabornog hrama Eparhije Šumadijske obeležava Uspenje presvete Bogorodice. Ova manifestacija ima jasan kulturno-obrazovni karakter, budući da se u njenom sklopu svake godine organizuje veliki broj važnih programa posvećenih istoriji srpskog naroda, očuvanju njegovog identiteta, kao i njegovoj istoriji i tradiciji.

Organizator manifestacije je Eparhija šumadijska i bratstvo Sabornog hrama Uspenja Presvete Bogorodice, u saradnji sa GTO Kragujevac.

Član 23

"Pozorišni susreti učenika gimnazija Srbije" je manifestacija koja traje već 20 godina i predstavlja zvanično takmičenje učenika gimnazija Srbije, ustanovljeno Godišnjim kalendarom Ministarstva prosvete Republike Srbije. Ova manifestacija okuplja učenike gimnazija iz cele Srbije, promoviše kulturu kod mladih i razvoj glumačkih talenata.

Organizator manifestacije je Prva kragujevačka gimnazija.

Član 24

Kragujevački festival antiratnog, angažovanog i akademskog filma "KRAF", je manifestacija koja kao festival antiratnog, angažovanog i akademskog filma ima za cilj da uputi poruke mira, uključi angažovane društvene teme i decentralizuje kinematografiju.

Organizator manifestacije je NVO Millenium iz Kragujevca.

Član 25

Gradsko veće može na predlog gradske uprave nadležne za oblast kulture da donese akt kojim se uređuje organizacija, realizacija i prestanak manifestacija iz člana 5. ove odluke.

Aktom iz stava 1. ovog člana, bliže se određuje karakter i cilj manifestacija, organi i tela manifestacija, zadaci i način njihovog rada, lice koje predstavlja manifestaciju, način realizacije manifestacije, odnosno programa manifestacije, izveštaj o realizaciji manifestacije, način i postupak promene organizatora, prestanak svojstva stalne manifestacije, kao i druga pitanja od značaja za manifestaciju.

Član 26

Stalne manifestacije iz člana 5. ove odluke, imaju Organizacioni odbor od najmanje tri člana koje određuje organizator manifestacije.

Ukoliko je organizator manifestacije Grad, Organizacioni odbor određuje Gradsko veće, a ukoliko je organizator manifestacije ustanova kulture, čiji je osnivač Grad (u daljem tekstu: Ustanova), Organizacioni odbor određuje Upravni odbor ustanove.

Kada je organizator manifestacije ustanova čiji osnivač nije Grad ili drugi pravni subjekt, Organizacioni odbor određuje nadležni organ ustanove, odnosno pravnog subjekta.

Organizacioni odbor u okviru svojih prava i dužnosti:

• utvrđuje program i finansijski plan manifestacije za određenu godinu;

• imenuje članove organa i tela manifestacije i uređuje njihov rad;

• ukoliko manifestacija ima takmičarski karakter donosi pravilnik o zvaničnim nagradama i priznanjima manifestacije i imenuje žiri za ocenu umetničkih dometa i dodelu nagrada i priznanja;

• određuje učesnike manifestacije, utvrđuje propozicije i odlučuje o drugim pitanjima od interesa za uspešnu organizaciju manifestacije;

• određuje mesto, vreme i dužinu trajanja manifestacije, stručnih rasprava, tribina i drugih pratećih programa manifestacije;

• koordinira aktivnosti svih učesnika manifestacije u cilju ostvarenja programa manifestacije;

• sačinjava izveštaj o realizaciji programa i daje finansijski izveštaj manifestacije;

• donosi i druge akte u vezi ostvarivanja ciljeva manifestacije i vrši druge poslove vezane za održavanje manifestacije.

Član 27

Stalnim manifestacijama iz člana 5. ove odluke, upravlja Savet stalnih manifestacija grada Kragujevca (u daljem tekstu: Savet) koji obrazuje Gradsko veće iz reda stručnih i javnih radnika, poznavalaca iz oblasti kulture. Jedan od članova Saveta obavezno se imenuje iz reda zaposlenih u gradskoj upravi nadležnoj za oblast budžeta i finansija.

Savet ima predsednika, zamenika predsednika i četiri člana sa zamenicima.

Savet ima i sekretara sa zamenikom, koji učestvuje u radu Saveta bez prava odlučivanja.

Administrativno - tehničke, operativne i druge poslove za potrebe Saveta stalnih manifestacija obavlja sekretar u saradnji sa gradskom upravom nadležnom za oblast kulture (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava).

Rad članova Saveta je volonterski.

Rad Saveta dostupan je javnosti.

Javnost rada Saveta obezbeđuje se davanjem saopštenja i izjava za predstavnike medija, organizovanjem konferencija za predstavnike medija, kao i na drugi način na koji se može obezbediti transparentnost u radu Saveta.

Član 28

Savet u okviru svojih prava i dužnosti:

- donosi poslovnik o svom radu;

- razmatra program i finansijski plan manifestacije, dostavljen od strane Organizacionog odbora;

- upućuje Organizacionom odboru zahtev za dodatna pojašnjenja programa i finansijskog plana, kao i dopunu dokumentacije;

- daje naloge, sugestije i mišljenja Organizacionom odboru, koja se odnose na obavezu revidiranja programa ili finansijskog plana manifestacije;

- odbija program i/ili finansijski plan manifestacije ukoliko Organizacioni odbor ne postupi po nalogu za izmenu ili revidiranje;

- usvaja program i finansijski plan manifestacije za određenu godinu i dostavlja ga na saglasnost Gradskom veću;

- razmatra izveštaj o realizaciji programa i finansijski izveštaj manifestacije, utvrđuje predlog akta o njegovom /njihovom usvajanju/ne usvajanju i upućuje ga Gradskom veću;

- donosi i druge akte u vezi ostvarivanja ciljeva manifestacije i vrši druge poslove vezane za održavanje manifestacije;

- obavlja i druge poslove i aktivnosti vezane za održavanje stalnih manifestacija u skladu sa poslovnikom o radu i aktom iz člana 26. ove odluke.

Član 29

Stalne manifestacije finansiraju se sredstvima budžeta Grada i planiraju se u budžetu Grada za godinu u kojoj se manifestacija realizuje, a na osnovu programa i finansijskog plana manifestacije koji usvaja Savet uz saglasnost Gradskog veća.

Sredstva za finansiranje stalne manifestacije, pored sredstava iz budžeta Grada, mogu se obezbediti iz prihoda od prodatih ulaznica, od sponzora, donatora, od strane nadležnog ministarstva, kao i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 30

Organizator manifestacije, odnosno Organizacioni odbor utvrđuje, odnosno donosi program i finansijski plan manifestacije u tekućoj godini za narednu godinu i dostavlja ga Savetu najkasnije do 01. jula tekuće godine.

Savet je u obavezi da najkasnije do 01. septembra tekuće godine razmatra sve dostavljene programe i finansijske planove manifestacija, utvrdi i dostavi Gradskom veću predlog akta o davanju saglasnosti na program i finansijski plan stalne/ih manifestacije/a.

Gradsko veće, postupajući po predlogu Saveta iz stava 2. ovog člana, donosi akt o davanju saglasnosti na program i finansijski plan stalne/ih manifestacije/a, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine, kako bi odobrena sredstava mogla da se planiraju u budžetu Grada za narednu godinu.

Akt iz stava 3. ovog člana obavezno sadrži i visinu sredstava koja se u skladu sa finansijskim planom opredeljuju za finansiranje stalni/ih manifestacije/a u narednoj godini.

Ukoliko je organizator stalne/ih manifestacije/a Ustanova, program i finansijski plan manifestacije/a mora biti implementiran u program rada i finansijski plan ustanove za godinu u kojoj se održava manifestacija/e.

Član 31

Stalne manifestacije iz člana 5. ove odluke, od tačke 1. zaključno sa tačkom 14. realizuju se kroz usvojeni program i finansijski plan manifestacije na koji je saglasnost dalo Gradsko veće, odnosno kroz program rada i finansijski plan ustanove na koji saglasnost daje osnivač.

Stalne manifestacije iz člana 5. ove odluke, od tačke 15. zaključno sa tačkom 25. realizuju se u skladu sa usvojenim programom i finansijskim planom manifestacije na koji je saglasnost dalo Gradsko veće, a na osnovu ugovora o realizaciji stalne manifestacije za određenu godinu, koji Grad zaključuje sa ovlašćenim licem organizatora stalne manifestacije.

Odobreni iznos sredstava za finansiranje stalne manifestacije, prenosi se organizatoru u skladu sa ugovorom iz stava 2. ovog člana, odobrenim finansijskim planom i rešenjem Gradonačelnika o prenosu sredstava, na namenski račun organizatora otvoren kod Uprave za trezor, a po podnetom/tim zahtevu/ima organizatora.

Član 32

Organizacioni odbor manifestacije, u roku od 30 dana od završetka manifestacije, podnosi Gradskom veću, preko Saveta izveštaj o realizaciji programa sa finansijskim izveštajem o realizaciji manifestacije (u daljem tekstu: Izveštaj).

Savet razmatra izveštaj iz stava 1. ovog člana i može od organizatora manifestacije tražiti dodatna pojašnjenja, kao i dopunu dokumentacije.

Gradsko veće, na osnovu predloga Saveta donosi akt o usvajanju/neusvajanju izveštaja organizatora manifestacije, najkasnije u roku od 15 dana od dana dostavljanja predloga Saveta.

Član 33

Organizatoru stalne manifestacije, odnosno organizacionom odboru koji ne dostavi izveštaj u utvrđenom roku ili čiji izveštaj Gradsko veće ne usvoji, nadležna gradska uprava upućuje zahtev za povraćaj sredstava, a ukoliko organizator ponovi propust, odnosno čiji izveštaj ne bude prihvaćen dve godine uzastopno pokrenuće se postupak za prestanak svojstva stalne manifestacije.

Povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u roku koji je predviđen ugovorom iz člana 32. stav 2. ove odluke.

Uslovi, način i postupak prestanka svojstva stalne manifestacije bliže se uređuju aktom iz člana 26. ove odluke.

Član 34

U finansiranju programa stalnih manifestacija mogu učestvovati pravna i fizička lica, u cilju promocije imena, zaštitnog znaka, ugleda, aktivnosti ili proizvoda, osim političkih stranaka, koalicija i drugih političkih organizacija.

Pravna i fizička lica, koja učestvuju u finansiranju programa stalnih manifestacija, a bave se proizvodnjom ili prodajom proizvoda ili pružanjem usluga čije je reklamiranje zabranjeno zakonom (duvan, alkohol, lekovi, stručno medicinske usluge, metode i rezultati, proizvodi namenjeni deci koji mogu naškoditi njihovim interesima i dr.) ne mogu u vremenu i prostoru gde se održavaju programi stalnih manifestacija isticati reklame za te proizvode i usluge.

Član 35

Ukoliko je program stalne manifestacije sponzorisan, to se može označiti identifikacijom sponzora na početku ili na kraju programa, a izuzetno u toku programa samo između celina ili tokom prirodnih prekida.

Sponzor ne može, ni pod kojim uslovima, da utiče na sadržaj programa manifestacije koji je sponzorisao.

III OSTALE MANIFESTACIJE, PROGRAMI I PROJEKTI U KULTURI KOJI SE FINANSIRAJU ILI SUFINANSIRAJU SREDSTVIMA IZ BUDŽETA GRADA

Član 36

Sredstva za finansiranje ili sufinansiranje ostalih manifestacija, programa i projekata u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi, odnosno projekata mobilnosti u oblasti kulture i umetnosti Grada (u daljem tekstu: Projekat), obezbeđuju se u budžetu Grada, a dodeljuju se u skladu sa propisima kojima se uređuje kontrola državne pomoći i drugim zakonima.

Finansiranje, odnosno sufinansiranje projekata u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi, odnosno projekata mobilnosti u oblasti kulture i umetnosti Grada, vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: Konkurs).

Član 37

Gradsko veće pravilnikom bliže uređuje kriterijume, merila, način, uslove i postupak izbora projekata, programa i manifestacija u kulturi, koji se finansiraju sredstvima budžeta Grada, formu, sadržinu i učesnike konkursa, formu i sadržinu predloga projekata, programa i manifestacija, dokumentaciju koja se uz predlog podnosi, sadržinu i formu izveštaja o realizaciji, način i postupak kontrole, način javnog objavljivanja podataka o odobrenim projektima, programima i manifestacijama i njihovoj realizaciji, kao i druga pitanja od značaja za konkurisanje, izbor i finansiranje/sufinansiranje projekata od značaja za Grad.

Član 38

Konkurs za izbor projekata u kulturi, kao i projekata umetničkih, odnosno stručnih i naučnih istraživanja u kulturi, odnosno projekata mobilnosti u oblasti kulture i umetnosti Grada, raspisuje Gradsko veće, za svaku narednu budžetsku godinu najkasnije 30 dana od dana usvajanja budžeta za narednu godinu.

Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju konkursa, na osnovu koje raspisuje konkurs u tekstu koji je sastavni deo odluke o raspisivanju konkursa.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada i u jednom dnevnom ili nedeljnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji Republike Srbije, odnosno Grada.

Član 39

Konkurs sprovodi Komisija za izbor projekata u kulturi (u daljem tekstu: Komisija) koju posebnim aktom obrazuje Gradsko veće. Istim aktom određuje se lice koje će Komisiji pružati pomoć u radu i obavljanju administrativno - tehničkih i drugih poslova, bez prava odlučivanja.

Komisija ima predsednika i 6 članova koji se određuju iz reda uglednih i afirmisanih umetnika i stručnjaka u kulturi, iz svih oblasti kulturnih delatnosti.

Aktom iz stava 1. ovog člana, imenuju se članovi Komisije, određuje predsednik, zadaci Komisije, kao i druga pitanja značajna za rad i funkcionisanje Komisije.

Komisija se u svom radu rukovodi načelima kulturnog razvoja utvrđenih Zakonom, Strategijom i Planom razvoja kulture.

Za potrebe Komisije stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove obavlja gradska uprava nadležna za oblast kulture.

Član 40

Konkurs obavezno sadrži:

• oblasti kulturne delatnosti za koju - je se raspisuje,

• iznos sredstava opredeljenih za finansiranje, odnosno sufinansiranje,

• odredbe o uslovima koje treba da ispune predlagači projekta, odnosno učesnici konkursa,

• rok za podnošenje prijave na konkurs,

• mesto na kome, odnosno sa koga se mogu preuzeti obrasci i način popunjavanja istih,

• način prijavljivanja na konkurs, sa adresom primaoca,

• broj primeraka u kojem se podnosi prijava,

• organ kome se prijava podnosi,

• dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs,

• kriterijume i merila za izbor i ocenu projekata i

• način objavljivanja rezultata konkursa.

Konkurs može sadržati i druge elemente koji su neophodni za prijavu, odnosno izbor projekata.

Član 41

Pravo učešća na konkursu, u svojstvu predlagača projekta, odnosno podnosioca prijave, imaju ustanove, umetnička i druga udruženja registrovana na području Grada za obavljanje delatnosti kulture, pojedinci (umetnici, saradnici, odnosno stručnjaci u kulturi), kao i drugi subjekti u kulturi, osim ustanova kulture čiji je osnivač Grad, koje se finansiraju u skladu sa Zakonom o kulturi i ne mogu učestvovati na konkursima koje raspisuje Grad kao njihov osnivač.

Član 42

Nakon vrednovanja i ocene svih predloga projekata koji ispunjavaju uslove, Komisija utvrđuje Listu bodovanja i rangiranja, koja obuhvata sve ocenjene projekte, sa brojem utvrđenih bodova.

Na osnovu Liste bodovanja i rangiranja, Komisija utvrđuje i upućuje Gradskom veću predlog odluke o projektima u oblasti kulture koji će se finansirati, odnosno sufinansirati sredstvima budžeta Grada za određenu godinu.

Predlog iz stava 2. ovog člana, sadrži spisak izabranih projekata i predložene (od strane Komisije) iznose finansijskih sredstava za svaki projekat pojedinačno.

Gradsko veće donosi odluku iz stava 2. ovog člana, koja se objavljuje u "Službenom listu grada Kragujevca" i na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca, najkasnije 60 dana od dana završetka roka za podnošenje prijava.

Sa predlagačem, odnosno sa nosiocem izabranog projekta, Grad zaključuje ugovor o finansiranju, odnosno sufinansiranju projekta u skladu sa Zakonom, ovom odlukom i drugim aktima organa Grada, u roku ne dužem od 45 dana od dana objavljivanja odluke iz stava 4. ovog člana.

Član 43

Odobreni iznos sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje projekta prenosi se na osnovu ugovora iz člana 43. ove odluke i rešenja Gradonačelnika o prenosu sredstava (grupno ili pojedinačno rešenje), na namenski račun nosioca projekta otvoren kod Uprave za trezor, a po podnetom zahtevu i u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima.

Član 44

Nosilac projekta iz člana 43. stav 5. ove odluke, obavezan je da u roku od 15 dana od završetka realizacije projekta dostavi nadležnoj gradskoj upravi, završni (konačni) izveštaj o realizaciji projekta, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava.

Član 45

Grad u toku budžetske godine može zaključiti ugovore o sufinansiranju projekata u kulturi i bez Javnog konkursa, ako se radi o izuzetno značajnom projektu, koji nije bilo moguće unapred planirati i ukoliko taj projekat ispunjava kriterijume utvrđene Uredbom o kriterijumima, merilima i načinu izbora projekata u kulturi koji se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine, odnosno jedinice lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", br. 105/16 i 112/17) i Pravilnikom iz člana 38. ove odluke.

Na postupak predlaganja, sadržinu projekata, vrednovanje, ocenu i izbor projekata za sufinansiranje iz stava 1. ovog člana, kao i zaključenje ugovora, primenjuju se odredbe ove odluke i Pravilnika iz člana 38, koje se odnose na regulisanje navedenih pitanja po Konkursu.

Postupak za sufinansiranje projekata iz stava 1. ovog člana sprovodi nadležna gradska uprava i Komisija koja sprovodi i postupak po Konkursu, svaka u delokrugu svoje nadležnosti.

Član 46

Grad može biti organizator ili suorganizator manifestacija, programa i projekata u oblasti kulture u okviru saradnje sa jedinicama lokalne samouprave i lokalnim vlastima drugih država, odnosno udruženjima lokalne samouprave i međunarodnim i regionalnim organizacijama lokalnih vlasti.

Odluku o učešću, organizaciji i finansiranju manifestacija, programa i projekata iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće na predlog Gradonačelnika.

Za manifestacije, programe i projekte iz stava 1. ovog člana sredstva se obezbeđuju u budžetu Grada za oblast kulture, od sponzora i donatora.

Član 47

Gradsko veće može na predlog Gradonačelnika, da donese akt o pokroviteljstvu manifestacija, programa i projekata koji se ne finansiraju, odnosno ne sufinansiraju iz budžeta Grada.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 48

Obavezuje se Gradsko veće da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke donese akt o obrazovanju Saveta iz člana 28. ove odluke.

Po odredbama ove odluke biće organizovane i realizovane stalne manifestacije za 2021. godinu, pa nadalje.

Član 49

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o manifestacijama, programima i projektima u oblasti kulture od značaja za grad Kragujevac

("Sl. list grada Kragujevca", br. 36/2020)

Član 8

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o manifestacijama, programima i projektima u oblasti kulture od značaja za grad Kragujevac.

Član 9

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o manifestacijama, programima i projektima u oblasti kulture od značaja za grad Kragujevac

("Sl. list grada Kragujevca", br. 25/2021)

Član 4

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno - tehničku redakciju, izvrši prenumeraciju članova, usaglašavanje teksta sa prenumerisanim članovima, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o manifestacijama, programima i projektima u oblasti kulture od značaja za grad Kragujevac.

Član 5

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".