PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 24/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Kraljeva.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Kraljeva.

Član 3

Unapređenje energetske efikasnosti, u gradu Kraljevu sufinansiraće se iznosom od 5 miliona dinara, od čega je 2,5 miliona dinara opredelio Grad Kraljevo, a 2,5 miliona dinara Ministarstvo rudarstva i energetike.

Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 52/20 i 20/21) u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 620, ekonomska klasifikacija 465-ostale dotacije i transferi.

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 4.ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstva u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 4.

Član 4

Mere energetske efikasnosti koje će se sufinansirati suː

1) Ugradnja i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru porodičnih kuća

Ukupna planirana sredstva koja grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 1.920.000,00 dinara.

2) zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama na porodičnim kućama, sa pratećim građevinskim radovima;

Ukupna planirana sredstva koja grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 1.100.000,00 dinara.

3) zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama na stanovima, sa pratećim građevinskim radovima;

Ukupna planirana sredstva koja grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 1.100.000,00 dinara.

4) Nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas ili biomasu (drvni pelet, briket, sečka), grejača prostora za porodične kuće

Ukupna planirana sredstva koja grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 880.000,00 dinara.

Svaka od navedenih, pojedinačnih mera će se finansirati u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om na osnovu priložene profakture ili maksimalna sredstva podsticaja mogu iznositi do:

- 120.000,00 dinara sa PDV-om odnosno maksimalno 2.000,00 dinara sa PDV-om po kvadratnom metru termičke izolacije sa fasadom po pojedinačnoj prijavi (mera 1.),

- do 100.000,00 dinara sa PDV-om odnosno 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata i 20.000,00 dinara za ulazna vrata po pojedinačnoj prijavi (mera 2.i 3.),

- do 85.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi za nabavku i ugradnju kotlova ili grejača na biomasu za porodične kuće; do 70.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi za nabavku i ugradnju kotlova na gas za porodične kuće. (mera 4.)

Član 5

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U-koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata

Spoljni zid na porodičnim kućama sledećih karakteristika:

- minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije

Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita.

Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na biomasu (drvni pelet, briket, sečka) iznosi 85%;

Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na prirodni gas iznosi 90%;

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekata:

- Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

- Sredstva se neće odobravati za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom.

- Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža mora biti kompletna.

- Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Član 6

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Troškovi koji neće biti finansirani javnim pozivom iz budžeta Grada su:

- troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

- troškovi koji su u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, kreditnog biroa, osiguranja kredita i sl;

- refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge;

- nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje sam izvršava;

- drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 7

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i dogovorenim rokovima.

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.

Član 8

Sredstva za sufinansiranje mera energetske sanacije dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika a raspodela sredstava obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanja liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i raspisivanje javnog poziva za krajnje korisnike, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjeg korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javne pozive raspisuje Gradsko veće grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Javni pozivi i prateća dokumentacija objavljuju se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Kraljeva.

Javni poziv sprovodi Komisija za realizaciju energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Komisija) koju rešenjem obrazuje Gradonačelnik grada Kraljeva.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se broj i sastav članova Komisije, osnovni zadaci, rok za realizaciju mera i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 9

Osnovni zadaci Komisije su:

- priprema dokumentacije javnog poziva za direktne i krajnje korisnike (tekst javnog poziva, obrazac prijave i drugo);

- oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Uprave) i zvaničnoj internet stranici Grada;

- prijem i kontrola prispelih prijava;

- rangiranje prispelih prijava i izbor prijavljenih direktnih i krajnjih korisnika;

- sačinjavanje preliminarne liste privrednih subjekata i objavljivanje na oglasnoj i zvaničnoj internet stranici grada Kraljeva;

- razmatranje prigovora na preliminarnu listu privrednih subjekata, odnosno direktnih korisnika u roku od 8 dana donošenje odluke po prigovoru;

- sačinjavanje preliminarne liste krajnjih korisnika (vlasnika stambenih objekata) i objavljivanje iste na oglasnoj i internet strani grada Kraljeva;

- razmatranje prigovora na preliminarnu listu krajnjih korisnika, u roku od 8 dana i sačinjavanje preliminarne listu krajnjih korisnika koja je osnov za terenski rad Komisije;

- donošenje predloga liste izabranih direktnih korisnika i predloga liste izabranih krajnjih korisnika, kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva na usvajanje Gradskom veću grada Kraljeva;

- podnošenje izveštaja Gradskom veću koje usvaja konačne liste direktnih i krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

- izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije sa direktnim i krajnjim korisnicima.

Administrativne i tehničke poslove vezane za sprovođenje mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova vrši Odsek za zaštitu životne sredine Gradske uprave grada Kraljeva.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija zapisnike i izveštaj o radu dostavlja Gradskom Veću.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovedena najmanje dva najavljena obilaska i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta, verodostojnosti podataka iz podnete prijave i opravdanosti predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih prijava, uz obavezno prisustvo podnosioca prijava, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta i stanju nakon realizovanih mera.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu i praćenje njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- obavezu direktnog i krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti,

- prikupljanje potrebnih informacija od direktnih i krajnjih korisnika sredstava,

- druge aktivnosti predviđene ugovorom,

- priprema izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 10

Javni poziv za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova raspisuje Gradsko veće grada Kraljeva, a sprovodi Komisija.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave, na internet stranici Grada i u lokalnim medijima.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom. Prijava se podnosi Komisiji.

Član 11

Na javnom pozivu mogu učestvovati direktni korisnici (privredni subjekti) koji vrše isporuku i obavljaju radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci pre podnošenja prijave na javni poziv,

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije i da nisu u blokadi,

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Dodatni uslovi biće definisani Javnim pozivom.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 12

Javni poziv iz člana 10. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće sa naznakom da podnosilac prijave garantuje da cene date uz prijavu neće menjati za fizička lica kojima Grad odobri subvencije,

6) prijavni obrazac i dokumentaciju koja se podnosi uz prijavni obrazac,

7) način i rok podnošenja prijave;

8) ispunjenost uslova iz javnog poziva;

9) postupak odobravanja sredstava;

10)način objavljivanja akata Komisije i Gradskog veća donetih u postupku dodele sredstava.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 13

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži:

1) opšte podatke o privrednom subjektu(sedište, matični broj i PIB;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 14

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalan broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalan broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 15

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 14. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika u roku od 7 dana.

Neblagovremene, nepotpune prijave, kao i prijave poslate na bilo koji drugi način, osim propisanog, Komisija neće razmatrati.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 3 dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese obrazloženu odluku o prigovoru, u roku od 7 dana od dana prijema. Nakon donošenja predloga Konačne liste Komisija sačinjava izveštaj Gradskom veću, koje rešenjem usvaja konačnu listu direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije, i objavljuje ga na internet stranici Grada i oglasnoj tabli.

Ovo rešenje je konačno.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi direktnih i liste krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Član 16

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima, krajnim korisnicima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova raspisuje Gradsko veće a sprovodi Komisija.

Građani, krajni korisnici učestvuju na javnom pozivu podnošenjem prijave Komisiji.

Prijava podrazumeva podnošenje potrebne dokumentacije u roku od 21 dana od dana objavljivanja javnog poziva.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana obavezno se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Dokumentacija javnog poziva sadrži:

1) javni poziv

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Član 17

Pravo učešća na konkursu imaju građani, krajnji korisnici koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnoj kući ili u stanu na teritoriji Grada (prema rešenju za porez i fotokopije lične karte),

2) da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

(1) dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji objekata,

(2) građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,

(3) građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili

(4) rešenje o ozakonjenju.

3) da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu,

4) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane)

Član 18

Javni poziv iz člana 16. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše,

6) uslove za učešće na konkursu,

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

9) način na koji grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

10) način i rok podnošenja prijave,

11) postupak odobravanja sredstava,

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane)

Član 19

Dokumentacija koju dostavlja građanin, krajnji korisnik sredstava, podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta i mera za koju se prijavljuje;

3) fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

4) rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

5) kopiju građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno);

7) potvrda o mogućnosti priključenja na gasovodnu mrežu za meru nabavke kotla na gas (za nabavku kotla na prirodni gas);

8) predmer i predračun ili profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad;

9) overena izjava kod javnog beležnika o članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja; adresa za maloletna lica se utvrđuje iz potvrda o prijavi prebivališta koju izdaje nadležna Policijska uprava;

10) potpisana izjava o obezbeđenim sredstvima za finansiranje u visini sopstvenog učešća u sprovođenju mera energetske sanacije;

11) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Grad će obezbediti pribavljanje potrebnih informacija po službenoj dužnosti.

Član 20

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje,

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada za slične aktivnosti i ista opravdali i

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće i stanovi)

Član 21

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor prijava krajnjih korisnika određuju se javnim pozivom i sadrže:

Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru (porodičnih kuća)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj
bodova

Spoljni zidovi bez termičke izolacije

10

Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na:

Broj
bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

 

Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na (porodičnih kuća i stanova)

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj
bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

5

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja na

Broj
bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Nabavka i instalacija kotlova, na prirodni gas i/ili biomasu (drvni pelet, briket, sečka), grejača prostora(za porodične kuće)

Postojeći način grejanja na*

Broj
bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Vrsta grejnog uređaja*

Broj
bodova

Peć ("smederevac"), kotao na ugalj, drva

15

Kombinovano grejanje na peći ("Smederevac) i električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

10

Električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

5

Kotlovi na gas, na pelet

0

Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za stanove

 

Broj
bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 22

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana vrši se primenom kriterijuma iz člana 21.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 21, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 21. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 8 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana tvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava predlog konačne liste krajnjih korisnika i isti dostavlja Gradskom veću.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Gradsko veće usvaja konačnu listu krajnjih korisnika bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske sanacije, koja se objavljuje na oglasnoj tabli i internet stranici Grada i na osnovu koje se zaključuju ugovori između grada i krajnjih korisnika.

Član 23

Ukoliko Grad tokom trajanja Javnog poziva ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih javnim pozivom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.

Isplata sredstava

Član 24

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima a ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se direktnom korisniku prenesu sredstva je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao prilikom prijavljivanja za određenu meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska. Korisnik subvencija, nakon dobijanja rešenja za dodelu bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske sanacije, nabavlja dobra i usluge od privrednog subjekta čiju je profakturu ili predračun priložio uz prijavu na javni poziv.

Korisnik subvencija dužan je da aktivnosti na realizaciji mera energetske sanacije završi najkasnije do roka utvrđenog u tekstu javnog poziva.

Krajnji korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj Komisiji.

Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom.

Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće Komisija.

Ukoliko iz nekog razloga korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu ili predračun.

Ukoliko novoizabrani privredni subjekt izda predračun ili profakturu u većem iznosu od prethodnog privrednog subjekta, korisnik subvencija snosi razliku troškova, a ukoliko je data vrednost manja, Grad će smanjiti odobreni iznos u skladu sa prethodno odobrenim procentom.

Član 25

Sredstva koja se, u skladu sa ovim Pravilnikom, odobre za realizaciju mera energetske sanacije prenose se privrednim subjektima, na osnovu pisane saglasnosti fizičkih lica kome su ista odobrena rešenjem, nakon što:

- stručna komisija utvrdi da su aktivnosti u potpunosti realizovane, o čemu će sačiniti zapisnik;

- fizičko lice za izvršene radove ili nabavljenu robu ili izvršene usluge uplati privrednom subjektu razliku između ukupne vrednosti investicije i odobrenih subvencija,

- privredni subjekt dostavi Gradu zahtev za isplatu sredstava sa pratećom dokumentacijom o realizaciji.

III PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Član 26

Komisija prati realizaciju mera energetske sanacije i vrši kontrolu realizacije.

Praćenje realizacije mera obuhvata:

- najavljene i nenajavljene monitoring posete;

- uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti

- prikupljanje informacije o realizaciji mera,

- i obavlja druge poslove u cilju realizacije mera.

O utvrđenoj realizaciji mera Komisija sačinjava izveštaj i isti dostavlja Gradskom veću.

Član 27

Komisija je dužna da u skladu sa raspoloživim kapacitetima:

- sprovede najmanje dve najavljene moritornig posete (na početku i kraju radova);

- u slučaju da postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom i dr.

Izveštavanje

Član 28

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, komisija podnosi Gradskom veću.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 29

Završni izveštaj se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 30

Dokumentacija nastala u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije čuva se u skladu sa važećim propisima.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom listu grada Kraljeva".