PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH OBJEKATA

("Sl. list grada Niša", br. 74/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih objekata (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih objekata je unapređenje energetske efikasnosti i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Pirota.

Mere energetske sanacije stambenih objekata predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Pirota.

Član 3

Visina sredstava i mere koje će se sufinansirati definišu se Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za energetsku efikasnost Grada Pirota za svaku nastupajuću godinu. Program usvaja Gradsko veće na predlog Energetskog menadžera Grada Pirota.

Mere energetske sanacije stambenih objekata koje se sufinansiraju

Član 4

Grad Pirot će sufinansirati domaćinstva kroz sledeće mere energetske sanacije stambenih objekata:

1. postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru;

2. zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima;

3. nabavka i ugradnja novih efikasnih kotlova, etažnih peći i peći,

4. nabavka i ugradnja novih toplotnih pumpi,

5. nabavka i ugradnja elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

6. opremanje izvora toplote (radijatora) sa termostatskim ventilima i ostalom neophodnom armaturom,

7. opremanje sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

8. nabavka i ugradnja novih efikasnih uređaja za klimatizaciju,

9. nabavka i ugradnja novih sistema za ventilaciju sa rekuperacijom toplote;

10. nabavka i ugradnja solarnih kolektora za pripremu sanitarne tople vode;

11. nabavka i ugradnja solarnih kolektora za proizvodnju električne energije;

12. izrada projektne dokumentacije za energetsku sanaciju objekata (elaborata energetske efikasnosti i energetskih pasoša).

Uslovi za odobravanje sredstava po svakoj meri

Član 5

Mera 1. Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su vrednosti koje su definisane Pravilnikom o energetskoj efikasnosti zgrada ("Sl. glasnik RS", br. 61/2011).

Sredstva podsticaja neće se odobravati za pojedinačne etaže stambenih objekata. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne moraju se termički izolovati.

Minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije.

Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita.

Postavljanje termičke izolacije ne podrazumeva poseban dizajn fasada i radove na pojedinačnim etažama stambenih objekata.

Mera 2. Zamena spoljne stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima.

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su vrednosti koje su definisane Pravilnikom o energetskoj efikasnosti zgrada ("Sl. glasnik RS", br. 61/2011).

Sredstva se neće odobravati za nabavku i ugradnju pojedinačnih prozora i vrata, za nabavku ulaznih vrata stambenih objekata koja nisu u direktnoj vezi sa grejanim prostorom, kao ni za stolariju u boji.

Za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama, pri čemu zamena stolarije na svakoj etaži mora biti kompletna. Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Mera 3. Nabavka i instalacija novih efikasnih kotlova, etažnih peći i peći.

Sredstva će se odobravati za nabavku kotla i etažne peći koja kao energent koristi ekološki prihvatljiv energent (biomasa, prirodni gas) i sa visokim stepenom efikasnosti.

Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) na biomasu (drvni pelet, briket, sečka) iznosi 85%.

Neće se odobravati sredstva za nabavku kombinovanih uređaja koji kao energent koriste i čvrsto gorivo i pelet.

Mera 4. Nabavka i instalacija toplotnih pumpi za porodične stambene objekte.

Sredstva će se odobravati za nabavku i instalaciju toplotnih pumpi vazduh-voda, geotermalnih toplotnih pumpi i hibridnih toplotnih pumpi.

Mera 5. Nabavka i ugradnja elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi,

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi koje ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative.

Mera 6. Opremanje izvora toplote sa termostatskim ventilima i ostalom neophodnom armaturom

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju opreme koja ispunjava projektne uslove i zakonom propisane normative.

Mera 7. Opremanje sistema grejanja sa uređajima za regulaciju i merenje predate količine toplote objektu (kalorimetri, delitelji toplote, balans ventili),

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju opreme koja ispunjava projektne uslove i zakonom propisane normative

Mera 8. Nabavka i instalacija novih efikasnih uređaja za klimatizaciju

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju uređaja za klimatizaciju najmanjeg energetskog razreda A+ i koji ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative.

Mera 9. Nabavka i instalacija novih sistema za ventilaciju sa rekuperacijom toplote

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju uređaja koji ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative.

Mera 10. Nabavka i instalacija solarnih kolektora za pripremu sanitarne tople vode

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju uređaja koji ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative.

Mera 11. Nabavka i ugradnja solarnih kolektora za proizvodnju električne energije.

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju uređaja koji ispunjavaju projektne uslove i zakonom propisane normative

Mera 12. Izrada projektne dokumentacije za energetsku sanaciju objekata.

Sredstva će se odobravati za izradu projektne dokumentacije za spovođenje navedenih mera, od strane ovlašćenih pravnih lica i u skladu sa zakonom.

Finansijska sredstva

Član 6

Visina sredstava za sufinansiranje mera iz člana 4. ovog Pravilnika opredeljuje se Odlukom o budžetu Grada za svaku budžetsku godinu na poziciji Budžetskog fonda za energetsku efikasnost Grada Pirota.

Član 7

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 4. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa najviše do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi. Maksimalan iznos odobrenih bespovratnih sredstava po pojedinačnoj prijavi je definisan je Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za energetsku efikasnost Grada Pirota za svaku godinu.

Odluku o dodeli sredstava iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće na predlog Komisije za realizaciju i nadzor nad izvršavanjem mera energetske tranzicije.

Član 8

Visina opredeljenih sredstava po pojedinačnim merama biće definisana Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za energetsku efikasnost Grada Pirota.

Moguće je izvršiti prenos sredstava sa jedne mere na drugu u slučaju da se za određenu meru ne prijavi dovoljan broj korisnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 9

Prihvatljivi ukupni investicioni troškovi sa PDV-om za pojedine mere energetske sanacije biće utvrđena u tekstu javnog konkursa.

Član 10

Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Pirota su:

• pokrivanje troškova koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

• pokrivanje troškova u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.;

• refundaciju troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

• nabavku opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

• druge troškove koji nisu u skladu sa merama energetske tranzicije.

Član 11

Pre datuma donošenja rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije stambenih objekata, dobra i usluge ne mogu biti izvršene ni plaćene, delimično ili u potpunosti.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 12

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije stambenih objekata su privredni subjekti sa teritorije Republike Srbije.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče dobra odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 13

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva sa teritorije Grada Pirota.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE ZA REALIZACIJU I NADZOR NAD IZVRŠAVANJEM MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

Član 14

Javni konkurs za sufinansiranje mera energetske sanacije stambenih objekata u ime Grada, sprovodi Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršavanjem mera energetske sanacije stambenih objekata (u daljem tekstu Komisija), koju Gradsko veće formira Rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Članovi Komisije dobijaju naknadu za svoj rad.

Član 15

Osnovni zadaci Komisije su:

• priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni konkurs, obrazac prijave, i drugo) u skladu sa Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za EE Grada Pirota i predmetnim Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih objekata;

• oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

• rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava nakon isteka roka za podnošenje prijava na koju učesnici konkursa imaju pravo prigovora;

• razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje Odluke o prigovoru;

• objavljivanje Konačne liste izabranih privrednih subjekata i Konačne liste izabranih domaćinstava (građana) kojima će se dodeliti bespovratna sredstva na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

• izrada predloga Ugovora o učešću u sprovođenju mera energetske tranzicije i Rešenja za dodelu bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske sanacije stambenih objekata, a koje se finansiraju iz budžeta Grada;

• praćenje realizacije mera i kontrola njihove realizacije.

Komisija je nezavisna u svom radu, ali je dužna da Gradonačelniku i Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovede najmanje dva najavljena obilaska, i to:

• pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

• nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/ nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Stručne i administrativno - tehničke poslove obavljaće nadležni organizacioni delovi Gradske uprave.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 16

Sredstva Budžeta grada za podršku domaćinstvima u procesu energetske sanacije stambenih objekata dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog konkursa za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni konkurs, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje i utvrđivanje liste privrednih subjekata na osnovu kriterijuma iz javnog konkursa, donošenje akta o izboru privrednih subjekata, raspisivanje javnog konkursa za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni konkursa građana, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje i utvrđivanje liste građana za podršku na osnovu kriterijuma iz javnog konkursa, donošenje akta o izboru građana, realizaciju i izveštavanje.

Javni konkurs za privredne subjekte

Član 17

Odluku o raspisivanju javnog konkursa za izbor privrednih subjekata donosi Gradsko veće.

Javni konkurs za izbor privrednih subjekata sprovodi Komisija.

Privredni subjekti - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim konkursom.

Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja javnog konkursa. Javni konkurs iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici grada, a najava javnog konkursa i u svim lokalnim i regionalnim medijima.

Grad ako je u mogućnosti treba da ostvari direktan kontakt sa potencijalnim učesnicima na konkursu putem slanja direktne elektronske pošte ili organizacijom info dana.

Član 18

Pravo učešća na konkursu imaju privredni subjekti koji ispunjavaju sledeće uslove:

1. da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

2. da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

3. da su izmirili dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

4. da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog konkursa za privredne subjekte

Član 19

Javni konkurs iz člana 17. ovog Pravilnika sadrži:

1. pravni osnov za raspisivanje javnog konkursa;

2. ciljeve;

3. finansijski okvir;

4. namenu sredstava;

5. uslove za učešće;

6. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

7. ispunjenost uslova iz javnog konkursa;

8. način i rok podnošenja prijave;

9. način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom konkursu;

10. druge informacije.

Prijava na javni konkurs za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 20

Prijava koju na javni konkurs podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog konkursa i sadrži naročito:

1. opšte podatke o privrednom subjektu;

2. podaci o zakonskom zastupniku;

3. profil privrednog subjekta;

4. cenovni pregled dobara i usluga.

Član 22

Podnosioci prijavu popunjavaju na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Popunjeni, overeni i odštampani prijavni obrazac u tri primerka (jedan original i dve kopije) i prateća dokumentacija dostavlja se Komisiji, u zatvorenoj koverti sa naznakom: "Prijava za javni konkurs za učešće privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije stambenih objekata u domaćinstvima - ne otvarati".

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u zatvorenoj koverti.

Prijave dostaviti poštom na adresu Gradske uprave - Komisija za realizaciju i nadzor nad izvršavanjem mera energetske sanacije stambenih objekata ili lično na pisarnici u zgradi Gradske uprave.

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom) neće biti uzete u razmatranje. Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje.

Kriterijumi za izbor direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 23

Kriterijumi za izbor privrednih subjekata iz člana 17. ovog Pravilnika određuju se javnim konkursom i mogu biti:

1. rok važenja cena za meru za koju konkurišu;

2. cene ključnih dobara i usluga;

3. drugi kriterijumi bliže definisani javnim konkursom.

Komisija prilikom pripreme javnog konkursa utvrđuje da li i koje će kriterijume izabrati kao i njihovu numeričku vrednost.

Javnim konkursom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika (privrednih subjekata) i ugovaranje

Član 24

Ocenjivanje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz Javnog konkurs.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika u roku koji ne može biti duži od 8 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Učesnici Javnog konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste izabranih privrednih subjekata, u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Gradsko veće donosi Odluku o učešću direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka Gradskog veća o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije, objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Na Odluku o učešću privrednih subjekata u sprovođenju mera energetske sanacije može se podneti prigovor Gradskom veću u roku od 8 (osam) dana od dana objavljivanja. Odluka Gradskog veća je konačna.

Izabrani direktnih korisnika je dužan da u roku od 5 dana od dana prijema konkursa za potpisivanje ugovora potpiše Ugovor o učešću u sprovođenju mera energetske sanacije. U suprotnom će se smatrati da je odustao od učešća na Konkursu.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava građanima

Član 25

Odluku o raspisivanju javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava građanima (domaćinstvima) za energetsku sanaciju donosi Gradsko veće.

Javni konkurs sprovodi Komisija.

Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim konkursom. Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 21 dana od dana objavljivanja javnog konkursa.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog konkursa i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1. javni konkurs;

2. prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 26

Pravo učešća na konkursu imaju domaćinstva (građani) koji ispunjavaju sledeće uslove:

1. da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u stambenom objektu na teritoriji Grada;

2. da je objekat legalan;

3. da redovno izmiruje obaveze po osnovu javnih prihoda.

Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

Sadržaj javnog konkursa za građane

Član 27

Javni konkurs iz člana 25. ovog Pravilnika sadrži:

1. pravni osnov za raspisivanje javnog konkursa;

2. ciljeve;

3. finansijski okvir;

4. namenu sredstava;

5. broj mera za koje jedan korisnik (domaćinstvo) može da konkuriše;

6. uslove za učešće na konkursu;

7. listu privrednih subjekata preko kojih se realizuju mere;

8. dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

9. kriterijume za ocenu i izbor građana;

10. način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

11. način i rok podnošenja prijave;

12. postupak odobravanja sredstava;

13. način objavljivanja odluke o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije po javnom konkursu;

14. priloge uz javni konkurs;

15.prateću dokumentaciju;

16.druge informacije.

Prijava na javni konkurs za domaćinstva (građane)

Član 28

Prijava koju na javni konkurs podnose građani sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1. potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2. popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih(fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

3. fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

4. rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

5. kopiju građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

6. fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 kWh mesečno);

7. predmer i predračun/ profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavilo/la Grad/Opština;

8. izjava o članovima domaćinstva sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

9. potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Grad će obezbediti pribavljanje svih dostupnih informacija po službenoj dužnosti.

Član 29

Građani prijavu popunjavaju na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Popunjeni obrazac u tri primerka (jedan original i dve kopije) i prateća dokumentacija dostavlja se Komisiji, u zatvorenoj koverti sa naznakom: "Prijava za javni konkurs za učešće domaćinstava u sprovođenju mera energetske sanacije stambenih objekata - ne otvarati".

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u zatvorenoj koverti.

Prijave dostaviti poštom na adresu Gradske uprave ili lično na pisarnici u zgradi Gradske uprave.

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom) neće biti uzete u razmatranje. Nepotpune i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje.

Član 30

Pravo učešća na Konkursu nemaju:

1. vlasnici posebnih delova stambeno- poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje;

2. vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva grada za slične aktivnosti;

3. vlasnici stambenih objekata koji su, u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor građana

Član 31

Kriterijumi za izbor prijava građana određuju se javnim konkursom i sadrže naročito:

1. K - faktor iskorišćenja površine;

2. postojeće stanje termičkog omotača;

3. postojeće stanje transparentnih elemenata termičkog omotača;

4. vrsta energenta;

5. vrsta toplotnog izvora.

Javnim konkursom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju građani čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 32

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana i stambenih zajednica, vrši se primenom kriterijuma iz Javnog konkursa.

Komisija razmatra prijave i utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru u roku koji ne može biti duži od 30 dana.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni konkurs prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici grada.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se izdaje Rešenje o dodeli bespovratnih sredstava.

Isplata sredstava

Član 33

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima a ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji Korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Krajnji korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim direktnom korisniku u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u Rešenju iz člana 32. ovog Pravilnika.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, JLS neće uplatiti sredstva dodeljena javnim konkursom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun.

Član 34

Krajnji korisnik bespovratnih sredstava dužan je da predviđene aktivnosti završi najkasnije do roka utvrđenog u tekstu javnog konkursa.

Direktni korisnik do roka utvrđenog u tekstu javnog konkursa dostavlja Gradskoj upravi zahtev za isplatu sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije po osnovu obavljenih radova, prodate robe ili izvršenih usluga. Uz zahtev dostavljaju fotokopiju izdatog računa za prodatu robu i izvršene usluge.

Član 35

Sredstva koja se, u skladu sa ovim Pravilnikom, odobre za realizaciju mera energetske sanacije prenose se direktnim korisnicima u skladu sa odredbama Ugovora.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava, a nakon što:

1. Komisija proveri da li su aktivnosti stvarno realizovane, i to konstatuje zapisnikom;

2. krajnji korisnik direktnom korisniku isplati isporučena dobra/izvršene usluge u iznosu umanjenom za odobrena bespovratna sredstva;

3. direktni korisnik dostavi zahtev za isplatu sredstava.

Na osnovu zahteva za isplatu i zapisnika Gradska uprava vrši isplatu iz budžeta.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

Član 36

Komisija prati realizaciju mera i ona obuhvata:

• obavezu korisnika sredstava (privredni subjekti i građani) da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom;

• najavljene ili nenajavljene monitoring posete Komisije;

• obavezu privrednog subjekta da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

• prikupljanje informacija od korisnika sredstava;

• druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Član 37

Monitoring posete od strane Komisije vrši se u svrhu:

• ocene početnog stanja objekta;

• kvaliteta realizacije mera i utvrđivanja preporuka za njihovo dalje sprovođenje;

• utvrđivanje činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Komisija je dužna da u skladu sa raspoloživim kapacitetima:

• sprovede najmanje dve najavljene monitoring posete (na početku i kraju radova);

• u slučaju da postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom;

• priprema izveštaje o napretku i obaveštava nadležne organe i javnost.

Izveštavanje

Član 38

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 39

Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 40

Gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sufinansiranju mera energetske tranzicije ("Sl. list grada Niša", br. 52/21).

Član 42

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Niša".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Niša", br. 74/2021.