ODLUKA

O OSNIVANJU NIŠKOG SIMFONIJSKOG ORKESTRA

("Sl. list grada Niša", br. 2/2011 - prečišćen tekst, 115/2016, 99/2020 i 85/2021)

Član 1

Ovom odlukom vrši se usaglašavanje osnivačkog akta Niškog simfonijskog orkestra u Nišu sa važećim propisima.

Rešenjem Narodnog odbora Opštine Niš, br. 35081 od 28. februara 1959. godine osnovana je Niška filharmonija koja je nastavila da radi kao Gradski simfonijski orkestar, Rešenjem Narodnog odbora Opštine Niš, br. 49596 od 15. septembra 1960. godine. Od 8. januara 1974. godine menja naziv u Niški simfonijski orkestar upisom kod Okružnog privrednog suda u Nišu pod br. 1432 a Rešenjem Skupštine opštine Niš br. 01-99/92 od 18. marta 1992. godine ("Međuopštinski službeni list - Niš", broj 10/92) nastavila je sa radom kao novoosnovana ustanova: Niški simfonijski orkestar u Nišu (u daljem tekstu: Ustanova).

Član 2

Naziv Ustanove je: Niški simfonijski orkestar.

Član 3

Sedište Ustanove je u Nišu, ulica Generala Milojka Lešjanina br. 10.

Ustanova ne može promeniti sedište bez saglasnosti osnivača.

Član 4

Pretežna delatnost Ustanove je:

- 90.01 - Izvođačka umetnost

Dopunske delatnosti Ustanove su:

- 47.59 - Trgovina na malo nameštajem, opremom za osvetljenje i ostalim predmetima za domaćinstvo u specijalizovanim prodavnicama (prodaja na malo muzičkih instrumenata i notnog materijala)

47.63 - Trgovina na malo muzičkim i video zapisima u specijalizovanim prodavnicama

58.11 - Izdavanje knjiga

59.20 - Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike

95.29 - Opravka ostalih ličnih predmeta i predmeta za domaćinstvo (popravka muzičkih instrumenata)

Ustanova ne može menjati delatnost bez saglasnosti osnivača.

Član 5

Zemljište, zgrade i druga sredstva koja su stečena, odnosno koja stekne Ustanova su u javnoj svojini i koriste se za obavljanje delatnosti utvrđene ovom odlukom u skladu sa zakonom.

Član 6

Gradska uprava Grada Niša, odnosno uprava nadležna za poslove kulture zaključuje sa Ustanovom godišnji ugovor o finansiranju delatnosti Ustanove.

Član 7

Ustanova stiče sredstva za obavljanje delatnosti:

- iz budžeta;

- iz prihoda od delatnosti;

- iz sponzorstava, donacija, legata i ostalih izvora.

Član 8

Osnivač prati rad i uslove rada Ustanove i učestvuje u otklanjanju okolnosti koje bi mogle negativno da utiču na delatnost Ustanove.

Osnivač ima pravo:

- da direktoru i Upravnom odboru predlaže mere u cilju ostvarivanja delatnosti Ustanove,

- da traži podnošenje redovnog godišnjeg izveštaja kao i drugih izveštaja o radu i poslovanju Ustanove,

- razmatra sve inicijative i predmete koji se odnose na obezbeđenje uslova za ostvarivanje funkcije i zadataka Ustanove i u okviru svoje nadležnosti preduzima potrebne mere za njihovu realizaciju.

Član 9

Organi Ustanove su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

Član 10

Direktor Ustanove se imenuje na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje i sprovodi Upravni odbor Ustanove uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana raspisuje se najkasnije 60 dana pre isteka mandata direktora.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana objavljuje se na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje, na oglasnoj tabli ili u prostorijama Ustanove i u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike.

Kandidati za direktora Ustanove moraju imati visoko obrazovanje i najmanje pet godina radnog iskustva u kulturi. Ostali uslovi za izbor kandidata za direktora Ustanove utvrđuju se statutom Ustanove.

Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja Ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.

Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od osam ni duži od petnaest dana od dana oglašavanja javnog konkursa.

Upravni odbor je dužan da postupa sa prijavama na javni konkurs u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Upravni odbor Ustanove obavlja razgovor sa kandidatima koji ispunjavaju uslove iz konkursa i u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa dostavlja Skupštini Grada obrazloženi predlog liste kandidata (u daljem tekstu: Lista). Lista sadrži mišljenje upravnog odbora o stručnim i organizacionim sposobnostima svakog kandidata i zapisnik o obavljenom razgovoru.

Skupština Grada imenuje direktora Ustanove sa Liste.

Javni konkurs nije uspeo ako upravni odbor utvrdi da nema kandidata koji ispunjava uslove da uđe u izborni postupak o čemu je dužan da obavesti Skupštinu Grada, odnosno ukoliko Skupština Grada ne imenuje direktora Ustanove sa Liste.

Ukoliko upravni odbor ne raspiše javni konkurs u roku koji je utvrđen u stavu 3. ovog člana, obavezan je da o razlozima zbog kojih javni konkurs nije raspisan obavesti Skupštinu Grada.

Dužnost direktora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 11

Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora iz stava 1. ovog člana.

Vršilac dužnosti direktora mora da ispunjava uslove za izbor kandidata za direktora iz člana 10. stav 5. ove odluke.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenje direktora.

Član 12

Direktor Ustanove:

1. organizuje i rukovodi radom Ustanove;

2. donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i statutom Ustanove;

3. izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove;

4. zastupa Ustanovu;

5. stara se o zakonitosti rada Ustanove;

6. odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove;

7. odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove;

8. vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom Ustanove.

Gradonačelnik Grada Niša daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova.

Član 13

Ustanovom upravlja Upravni odbor.

Upravni odbor Ustanove ima pet članova.

Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada, iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.

Predsednika Upravnog odbora imenuje Skupština Grada iz reda članova Upravnog odbora.

Jedan član Upravnog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Ustanovi i to iz reda nosilaca osnovne, odnosno programske delatnosti, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 40% predstavnika manje zastupljenog pola.

Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Upravnog odbora.

Dužnost člana Upravnog odbora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 14

Skupština Grada može, do imenovanja predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove, da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora.

Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 15

Upravni odbor Ustanove:

1. donosi statut;

2. donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i statutom;

3. utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku;

4. odlučuje o poslovanju Ustanove;

5. donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora;

6. donosi godišnji finansijski plan;

7. usvaja godišnji obračun;

8. usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju;

9. daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom;

10. daje predlog Skupštini Grada o kandidatu za direktora;

11. zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u istoj ustanovi kulture na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa zakonom o radu;

12. odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i statutom.

Skupština Grada daje saglasnost na akte iz stava 1. ovog člana, tačka 1, 5. i 6.

Član 16

Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.

Nadzorni odbor ima tri člana.

Članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Predsednika Nadzornog odbora imenuje Skupština Grada iz reda članova Nadzornog odbora.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Ustanovi, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 40% predstavnika manje zastupljenog pola.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.

U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Nadzornog odbora.

Dužnost člana Nadzornog odbora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 17

Skupština Grada može do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora.

Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 18

Nadzorni odbor, najmanje jedanput godišnje, podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Grada.

Član 19

Upravni odbor Ustanove doneće statut Ustanove u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Niškog simfonijskog orkestra u Nišu

("Sl. list grada Niša", br. 115/2016)

Član 7

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o osnivanju Niškog simfonijskog orkestra

("Sl. list grada Niša", br. 85/2021)

Član 3

Upravni odbor Ustanove je dužan da uskladi statut Ustanove sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Niškog simfonijskog orkestra u Nišu obuhvata:
- Odluku o osnivanju Niškog simfonijskog orkestra u Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 1/2000), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 15., kojim je utvrđeno da stupanjem na snagu odluke prestaje da važi Rešenje Narodnog odbora Opštine Niš br. 35081 od 28. februara 1959. godine, Rešenje Narodnog odbora Opštine Niš br. 49596 od 15. septembra 1960. godine i Rešenje Skupštine Opštine Niš o izmenama i dopunama Rešenja o osnivanju Gradskog simfonijskog orkestra u Nišu br. 01-99/92 od 18. marta 1992. godine ("Međuopštinski službeni list-Niš" br. 10/92) i član 16., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu,
- Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Niškog simfonijskog orkestra u Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 5/2005) iz koje u prečišćen tekst nije unet član 3., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu i
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Niškog simfonijskog orkestra u Nišu ("Službeni list Grada Niša", broj 94/2010), iz koje u prečišćen tekst nije unet član 15., kojim je ovlašćena Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst odluke i član 16., kojim je utvrđeno kada ta odluka stupa na snagu.