REŠENJE
O USVAJANJU PRAVILNIKA O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA

("Sl. list grada Niša", br. 93/2021)

I Usvaja se Pravilnik o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu: Pravilnik).

II Pravilnikom se uređuje cilj sprovođenja mera poboljšanja energetske efikasnosti; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera poboljšanja energetske efikasnosti, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

III Pravilnik o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova je sastavni deo ovog rešenja.

IV Za usvajanje Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova nije potrebno obezbediti finansijska sredstva.

V Rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Niša".

VI Danom objavljivanja ovog Pravilnika u "Službenom listu Grada Niša" prestaje da važi Pravilnik o sufinansiranju mera poboljšanja energetske efikasnosti na porodičnim kućama i stambenim zgradama u Gradu Nišu za 2021. godinu, usvojen Rešenjem Gradskog veća broj 800-2/2021-03 od 08.07.2021. godine.

* * *

PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Niša.

Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Niša.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstva za sufinansiranje mera energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika opredeljena su Odlukom o budžetu Grada Niša za 2021. godinu kod Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj na poziciji 432d, funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 472 - Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta (konto 4728 - Naknade iz budžeta za stanovanje i život).

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava i stambene zajednice u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi biti definisan u članu 6.

Član 5

Rešenje o dodeli sredstava građanima/stambenim zajednicama donosi Gradsko veće grada Niša na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti, u Gradu Nišu, iznosom od 19 miliona dinara, od čega je 10 miliona dinara opredelio Grad Niš, a 9 miliona dinara Ministarstvo rudarstva i energetike, će se raditi za sledeće mere energetske efikasnosti:

I Ugradnja i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, krovova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru porodičnih kuća i stanova. Ukupna planirana sredstva koje Grad Niš, zajedno sa sredstvima Ministarstva, dodeljuje za ovu meru su 4 miliona dinara.

Grad Niš će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om (maksimalni iznos učešća Grada Niša), koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku, alternativno, za:

1) 50% ukupnog iznosa iz profakture sa PDV-om, ili

2) 50% od iznosa prihvatljive jedinične cene sa PDV-om, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, šta god da je od ova dva iznosa manje.

Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om može iznositi do 3.000,00 dinara po kvadratnom metru termičke izolacije sa fasadom.

II Ugradnja i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, krovova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru stambenih zgrada i izrada tehničke dokumentacije za navedene radove. Ukupna planirana sredstva koje Grad Niš, zajedno sa sredstvima Ministarstva, dodeljuje za ovu meru su 5 miliona dinara.

Grad Niš će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om, koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku, alternativno, za

(1) 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru pomnožena sa brojem stanova u prijavljenoj stambenoj zgradi odnosno, ili

(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, šta god je od ova dva iznosa manje.

Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om je do 3.000,00 dinara po kvadratnom metru termičke izolacije sa fasadom.

III Zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na porodičnim kućama i stanovima, sa pratećim građevinskim radovima. Ukupna planirana sredstva koja Grad Niš, zajedno sa sredstvima Ministarstva, dodeljuje za ovu meru su 2.4 miliona dinara.

Grad Niš će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru, alternativno, i to do:

(1) 50% ukupnog prijavljenog iznosa iz profakture sa PDV-om, ili:

(2) 50% iznosa prihvatljive jedinične cene sa PDV-om, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, šta god je od ova dva iznosa manje.

Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om iznosi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata, odnosno do 20.000,00 dinara po kvadratnom metru za ulazna vrata.

IV Zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača, sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na stambenim zgradama, sa pratećim građevinskim radovima. Ukupna planirana sredstva koja Grad Niš, zajedno sa sredstvima Ministarstva, dodeljuje za ovu meru su 6,4 miliona dinara.

Grad Niš će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om, koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru, alternativno i to do:

(1) 50% ukupnog prijavljenog iznosa iz profakture sa PDV-om, ili:

(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, šta god je od ova dva iznosa manje.

Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om iznosi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata i do 20.000,00 dinara po metru kvadratnom za ulazna vrata.

V Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće. Ukupna planirana sredstva, koja Grad Niš, zajedno sa sredstvima Ministarstva, dodeljuje za ovu meru su 1,2 miliona dinara.

Grad Niš će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om, koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru, alternativno i to do:

(1) 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, ili:

(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine u litrima potrebne tople vode iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, šta god je od ova dva iznosa manje.

Maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru mogu iznositi do 120.000,00 dinara sa PDV-om po prijavi. Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om iznosi do 1.000,00 dinara po litru potrebne tople vode.

Član 7

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U - koeficijent prolaza toplote):

(1) U≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata i

(2) U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata;

2) Spoljni zid na porodičnim kućama sledećih karakteristika:

(1) minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije.

Boja spoljašnjeg omotača fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih boja i reflektujućih, neadekvatnih kolorita.

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekata:

1) Za meru iz člana 6. stav 1. tačka 2) ovog člana sredstva podsticaja za termičku izolaciju neće se odobravati za pojedinačne etaže stambenih objekata. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne moraju se termički izolovati.

2) Dvojni objekti različitih vlasnika, kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

3) Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice propisani su u članu 26. ovog Pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 8

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Neprihvatljivi troškovi troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Niša su:

1) Troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

2) Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i slično;

3) Refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

4) Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

5) Drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti. Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge, u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradonačelnica Grada Niša donosi rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu: Komisija).

Javne konkurse za sufinansiranje mera energetske sanacije, u ime Grada Niša sprovodi Komisija, koju Gradonačelnica formira rešenjem o obrazovanju komisije.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, stručna sprema, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:

1) Pripremu konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave i drugo);

2) Oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Niša;

3) Prijem i kontrolu prispelih zahteva;

4) Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

5) Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Niša, kao i na internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj. Preliminarna, odnosno revidirana preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;

6) Donošenje predloga konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika, kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

7) Izrada predloga ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i predloga rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta grada Niša.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću Grada Niša dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:

1) pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

2) nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava se zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i da zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

1) Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

2) Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

3) Druge aktivnosti predviđene ugovorom;

4) Pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju mera energetske sanacije su:

1) rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana od dana objavljivanja;

2) rok za evaluaciju prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duži od 15 dana;

3) rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 21 dan od dana objavljivanja;

4) rok za evaluaciju prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duži od 15 dana;

5) rok za donošenje predloga rešenja o konačnoj listi direktnih korisnika ne može biti duži od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora;

6) rok za donošenje predloga rešenja o konačnoj rang listi krajnjih korisnika ne može biti duži od 8 dana od dana poslednjeg terenskog obilaska stambenog objekta.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva Budžeta Grada Niša za sufinansiranje mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Postupak raspodele sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane/stambene zajednice, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Rešenje o raspisivanju Javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće Grada Niša.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen Javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

1) da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

2) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

3) da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na konkursu;

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima, za svaku meru pojedinačno, ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša, kao i zvaničnoj internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika, kao i da donese rešenje o prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačnog rešenja o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću Grada Niša na usvajanje.

Gradsko veće Grada Niša donosi rešenje o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Rešenje o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša, kao i zvaničnoj internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.

Grad Niš će zaključiti Sporazum o tehničkoj saradnji u sprovođenju mera energetske sanacije sa privrednim subjektima koji budu izabrani.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi nijedan, ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama

Član 21

Rešenje o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama za energetsku sanaciju stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće Grada Niša.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama sprovodi Komisija.

Građani/stambene zajednice učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša, kao i zvaničnoj internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv i

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani i stambene zajednice koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) građani koji su vlasnici ili suvlasnici nepokretnosti porodične kuće ili stana na teritoriji Grada Niša (prema rešenju o porezu na imovinu);

2) vlasnici legalnih nepokretnosti porodične kuće ili stana, kao i vlasnici nepokretnosti koje se u postupku ozakonjenja;

3) građani koji su izmirili obaveze po osnovu poreza na imovinu za nepokretnost za koju podnose prijavu (poresko uverenje ne starije od šest meseci);

4) stambene zajednice koje su upisane u odgovarajući registar.

Napomena: ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme, koji nastanu pre prvog obilaska nepokretnosti od strane Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše;

6) uslove za učešće na konkursu;

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere;

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

9) način na koji Grad Niš pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

10) način i rok podnošenja prijave;

11) postupak odobravanja sredstava;

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Član 24

Potrebna dokumentacija za prijavu na javni poziv za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

I Dokumentacija koju dostavljaju građani:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti, sa potrebnim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i postojećeg grejnog sistema objekta;

3) izjava o članovima domaćinstva;

4) očitana lična karta podnosioca zahteva i svih punoletnih članova domaćinstva ili fotokopije ličnih karata na kojima je vidljiva adresa stanovanja;

5) uverenje nadležnog organa Grada Niša o izmirenim obavezama po osnovu poreza na imovinu (ne starije od šest meseci);

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

7) fotokopiju Izvoda iz lista nepokretnosti ne starijeg od šest meseci;

8) jedan od dokaza legalnosti stambenog objekta:

(1) fotokopija Izvoda iz lista nepokretnosti ne starijeg od šest meseci, radi dokaza o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji (izdaje Republički geodetski zavod, Služba za katastar nepokretnosti);

(2) fotokopija građevinske dozvole dobijene kroz redovan postupak izdavanja dozvole za gradnju;

(3) fotokopija građevinske dozvole dobijene iz postupka legalizacije;

(4) fotokopija rešenja o ozakonjenju;

(5) obaveštenje Gradske uprave za građevinarstvo Sektor za ozakonjenje da je objekat u postupku ozakonjenja (važi samo za porodične kuće);

9) predmer i predračun (za meru broj 1, 2 i 5), odnosno profaktura (za meru broj 3 i 4) za opremu sa ugradnjom, izdati od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad Niš;

10) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

II Dokumentacija koju dostavljaju stambene zajednice:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti, sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i postojećeg grejnog sistema objekta;

3) uverenje nadležnog organa Grada Niša o izmirenim obavezama po osnovu poreza na imovinu za svaki stan koji je dao saglasnost;

4) fotokopiju Izvoda iz lista nepokretnosti ne starijeg od šest meseci;

5) jedan od dokaza legalnosti stambenog objekata:

(1) fotokopija Izvoda iz lista nepokretnosti ne starijeg od šest meseci, radi dokaza o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji (izdaje Republički geodetski zavod, Služba za katastar nepokretnosti);

(2) fotokopija građevinske dozvole dobijene kroz redovan postupak izdavanja dozvole za gradnju;

(3) fotokopija građevinske dozvole dobijene iz postupka legalizacije;

(4) fotokopija rešenja o ozakonjenju;

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za svaki stan stambene zgrade koji je dao saglasnost za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno po stanu potrebno za minimum 50% stanova u zgradi);

7) dokaz o registraciji Stambene zajednice;

8) fotokopiju zapisnika sa sednice stambene zajednice na kojoj je doneta odluka o konkurisanju na javni poziv za sufinansiranje mera energetske sanacije;

9) lista članova stambene zajednice sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana stambene zajednice;

10) spisak svih stanara stambene zgrade sa očitanim lična kartama punoletnih stanara ili fotokopijama ličnih karata na kojima je vidljiva adresa stanovanja, sa izjavama o članovima domaćinstva;

11) predmer i predračun (za meru broj 1, 2 i 5), odnosno profaktura (za meru broj 3 i 4) za opremu sa ugradnjom, izdati od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad Niš. Za meru broj 2 neophodno je u predmeru i predračunu izdvojiti iznos izrade tehničke dokumentacije;

12) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno poslovnih objekata koji ne služe za stanovanje;

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve (kalendarske) godine koristili sredstva Grada Niša za slične aktivnosti i

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve (kalendarske) godine, posle dostavljanja odluke o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti, odustali od sprovođenja tih aktivnosti.

Član 26

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće, stanovi i stambene zajednice)

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor prijava građana i stambenih zajednica određuju se javnim pozivom i sadrže:

Mera 1. i Mera 2.
Ugradnja i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru
(stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova)

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi bez termičke izolacije

10

Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje,/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

* za stambene zgrade dati postojeći način grejanja koji se odnosi na većinu stanova

Mera 3. i Mera 4.
Nabavka i ugradnja spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa pratećim građevinskim radovima
(na stambenim zgradama, porodičnim kućama i stanovima)

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

5

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

* za stambene zgrade dati postojeći način grejanja i postojeće karakteristike spoljne stolarije koji se odnosi na većinu stanova

Mera 5. Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne
tople vode i prateće instalacije grejnog sistema
(porodične kuće)

Postojeći način grejanja sanitarne vode na:

Broj bodova

Ugalj/ lož ulje,/mazut

15

Električna energija - bojler

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za stanove

 

Broj bodova

K < 10

5

10 ≤ K < 12,5

4,5

12,5 ≤ K < 15

4

15 ≤ K < 17,5

3,5

17,5 ≤ K < 20

3

20 ≤ K ≤ 22,5

2,5

22,5 ≤ K ≤ 25

2

K > 25

1

 

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K < 15

5

15 ≤ K < 17,5

4,5

17,5 ≤ K < 20

4

20 ≤ K < 22,5

3,5

22,5 ≤ K < 5

3

25 ≤ K ≤ 27,5

2,5

27,5 ≤ K ≤ 30

2

K > 30

1

 

* za stambene zgrade dati srednju vrednost K svih stanova iz zgrade

Maksimalni broj bodova po merama:

Mera 1. i Mera 2.

- 30 poena

Mera 3. i Mera 4.

- 35 poena

Mera 5.

- 20 poena.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije, bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji. Ukoliko se dva zahteva ocene istim brojem bodova i imaju isti faktor iskorišćavanja površine K, prednost imaju podnosioci prijava kod kojih je iznos subvencije Grada manji.

Za stambene zajednice, potrebno je da svaki stan popuni odgovarajući obrazac, na osnovu koga će biti bodovan, po kriterijumima iz Pravilnika. Za svaku stambenu zgradu će se sabirati bodovi stanova i naći srednja vrednost, koja će predstavljati ukupan broj bodova za tu stambenu zgradu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje prijava građana i stambenih zajednica, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru, na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog Pravilnika.

Preliminarnu rang listu Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša, kao i na internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju, u roku od tri dana od dana objavljivanja preliminarne rang liste.

Na preliminarnu rang listu podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji, u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi poštom ili lično na pisarnici Grada Niša.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu rang listu i da donese obrazloženu odluku o prigovoru, u roku od osam dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu preliminarne liste, odnosno revidirane preliminarne liste, Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste, zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva predviđena za subvencionisanje te mere.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi, Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu, koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv, prihvatljive. Podnosilac prijave ima pravo na primedbu na zapisnik u roku od tri dana od dana njegovog sačinjavanja. Po ovoj primedbi, Komisija sačinjava obrazloženi odgovor u roku od tri dana od dana njenog prijema.

Na osnovu zapisnika iz prethodnog stava ovog člana, Komisija sačinjava predlog rešenja sa konačnom listom krajnjih korisnika. Rešenje sa konačnom listom krajnjih korisnika za sufinansiranje mera energetske sankcije u domaćinstvima na teritoriji grada Niša, donosi Gradsko veće Grada Niša na predlog Komisije.

Konačna lista krajnjih korisnika objavljuje se na oglasnoj tabli Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša, kao i na zvaničnoj internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.

Na osnovu rešenja Gradskog veća Grada Niša o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, se zaključuju trostrani ugovori između Grada Niša, direktnih korisnika i krajnjih korisnika.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja Javnog poziva ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava, što se neće smatrati izmenom Pravilnika niti Javnog poziva.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se preusmeriti za onu meru za koju je pristigao najveći broj prijava i to sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema revidiranoj preliminarnoj listi.

Isplata sredstava

Član 29

Grad Niš će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, a ne krajnjim korisnicima. Prenos sredstava će se izvršiti nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu celokupne svoje obaveze direktnom korisniku i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin priložio kada se prijavio za meru. Ovo se utvrđuje prilikom drugog terenskog obilaska Komisije i konstatuje zapisnikom.

Krajnji korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl. 6 (maksimalnog iznosa učešća Grada Niša).

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Niš neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz opravdanog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste. Pre realizacije nabavke, krajnji korisnik dužan je da se zahtevom obrati Komisiji i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da subvencionisani iznos ne može biti veći od prethodno odobrenog. U ovom slučaju će se zaključiti novi trostrani ugovor između Grada, direktnog korisnika i krajnjeg korisnika.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada Niša.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti, koje Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada Niša.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu Grada Niša".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, kako je objavljena u "Sl. listu grada Niša", br. 93/2021.