PRAVILNIKO KONTROLI SISTEMA ZA GREJANJE ZGRADA("Sl. glasnik RS", br. 87/2021) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju: sadržaj, način i rokovi vršenja kontrole sistema za grejanje zgrada; uslovi koje moraju da ispunjavaju pravno lice ili preduzetnik da bi dobili ovlašćenje za obavljanje kontrole; oblik i sadržaj izveštaja o izvršenoj kontroli i način dostavljanja izveštaja; način vršenja kontrole izveštaja o izvršenoj kontroli rada sistema za grejanje zgrada.
Ovaj pravilnik ne primenjuje se na:
1) sisteme za grejanje zgrada, odnosno kotlove u okviru daljinskih sistema za grejanje i energetskih objekata za proizvodnju električne energije;
2) sisteme za grejanje nestambenih zgrada sa efektivnom nominalnom snagom za grejanje većom od 290 kW, koji su opremljeni sistemima za automatsku regulaciju i upravljanje;
3) sisteme za grejanje zgrada čija je kontrola, najmanje u obimu propisanom ovim pravilnikom, izvršena na osnovu zaključenog ugovora o energetskom učinku.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
1) sistem za grejanje zgrade je sistem uređaja i opreme potrebnih za pripremu vazduha u prostoriji, pomoću kojih se postiže viša temperatura i koji sadrži jedan ili više kotlova na gasovita, tečna ili čvrsta goriva, ukupne nominalne toplotne snage 70 kW ili veće;
2) kotao je uređaj koji se sastoji od gorionika i tela kotla, u kojem se fluid zagreva energijom oslobođenom u procesu sagorevanja;
3) dostupni delovi su delovi sistema za grejanje zgrade kojima se može bezbedno pristupiti i čija kontrola se može vršiti bez opreme ili alata, osim u svrhu merenja;
4) obveznik kontrole je vlasnik ili korisnik po drugom pravnom osnovu sistema za grejanje čija se kontrola vrši u skladu sa ovim pravilnikom;
5) ovlašćeno pravno lice, odnosno preduzetnik je pravno lice, odnosno preduzetnik koji je rešenjem ministra nadležnog za poslove energetike ovlašćen za vršenje kontrole sistema za grejanje (u daljem tekstu: ovlašćeno lice);
6) kontrolor sistema za grejanje je fizičko lice koje je zaposleno ili na drugi način angažovano od strane ovlašćenog lica, koje ispunjava uslove propisane ovim pravilnikom i koje vrši kontrolu;
7) zgrada kao objekat kontrole u smislu ovog pravilnika je jedna ili više zgrada, porodičnih stambenih zgrada ili pojedinačnih stanova, koji su priključeni na jedan sistem za grejanje sa kotlovima.
Ostali izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku koji nisu definisani u stavu 1. ovog člana imaju značenje definisano zakonom kojim se uređuje energetska efikasnost i racionalna upotreba energije.
Kontrola sistema za grejanje zgrade (u daljem tekstu: sistem za grejanje) vrši se u vremenskim periodima koji se određuju, zavisno od goriva koji sistem koristi i ukupne snage kotlova koje sadrži, i to:
1) kada se koriste gasovita goriva:
(1) za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 70 kW ili veće, a manje od 100 kW - na pet godina,
(2) za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 100 kW ili veće - na četiri godine;
2) kada se koriste tečna goriva:
(1) za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 70 kW ili veće, a manje od 100 kW - na četiri godine,
(2) za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 100 kW ili veće - na dve godine;
3) kada se koriste čvrsta goriva:
(1) za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 70 kW ili veće, a manje od 100 kW - na tri godine,
(2) za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 100 kW ili veće - na dve godine;
4) kada se koristi čvrsto gorivo - biomasa: za sistem za grejanje sa kotlovima ukupne snage 70 kW ili veće, a manje od 100 kW - na pet godina.
Obveznik kontrole vrši kontrolu sistema za grejanje najmanje jedanput u vremenskim periodima iz stava 2. ovog člana.
Prva kontrola sistema za grejanje izvršiće se u odgovarajućem vremenskom periodu iz stava 2. ovog člana, počev od dana ugradnje sistema za grejanje.
Kontrola sistema za grejanje vrši se u cilju procene stanja dostupnih delova sistema za grejanje, procene efikasnosti i toplotne snage sistema za grejanje u odnosu na toplotnu energiju potrebnu za grejanje zgrade i predlaganja mera radi unapređenja energetske efikasnosti sistema za grejanje.
Kontrola sistema za grejanje obuhvata kontrolu procesa sagorevanja u kotlu i procenu stepena korisnosti kotla u skladu sa Prilogom 1 - Način vršenja kontrole procesa sagorevanja i procena stepena korisnosti kotla, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Kontrola sistema za grejanje obuhvata i aktivnosti navedene u Prilogu 2 - Način vršenja kontrole, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Lica koja prisustvuju i zapisnik o izvršenoj kontroli
U cilju vršenje kontrole, obveznik kontrole omogućava kontroloru sistema za grejanje nesmetan pristup dostupnim delovima sistema za grejanje i stavlja na uvid dokumentaciju - izveštaje, podatke i informacije od značaja za vršenje kontrole, navedene u Prilogu 3 - Dokumentacija koja se daje na uvid u cilju vršenja kontrole, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Kontroli sistema za grejanje prisustvuje obveznik kontrole lično, zakonski zastupnik obveznika kontrole ili lice ovlašćeno od obveznika kontrole.
Obveznik kontrole pri vršenju kontrole obezbeđuje prisustvo lica odgovornog za rukovanje sistemom za grejanje, radi pružanja ovlašćenom licu, odnosno kontroloru sistema za grejanje neophodnih informacija o načinu korišćenja i održavanja sistema za grejanje.
Po izvršenoj kontroli, kontrolor sistema za grejanje bez odlaganja, sastavlja zapisnik o kontroli koji sadrži sledeće podatke:
1) adresu zgrade u kojoj se nalazi sistem za grejanje;
2) datum, početak i završetak kontrole;
3) podatke o kontroloru i licima koja su prisustvovala kontroli;
4) ako kontrola nije mogla da bude izvršena, razloge za to.
Zapisnik iz stava 4. ovog člana potpisuju kontrolor sistema za grejanje i obveznik kontrole ili lice koje je u njegovo ime prisustvovalo kontroli.
Oblik i sadržaj izveštaja o izvršenoj kontroli
Po završetku kontrole, ovlašćeno lice priprema izveštaj o izvršenoj kontroli, koji naročito sadrži:
1) opšte podatke o zgradi i sistemu za grejanje koji je predmet kontrole;
2) opšte podatke o obvezniku kontrole;
3) opšte podatke o ovlašćenom licu i kontroloru sistema za grejanje;
4) rezultate kontrole procesa sagorevanja u kotlu;
5) uverenje o etaloniranju uređaja kojima je izvršena kontrola;
6) ocenu stanja dostupnih delova sistema za grejanje;
7) procenu energetske efikasnosti i snage sistema za grejanje;
8) predlog mera za poboljšanje energetske efikasnosti sistema za grejanje.
Pored elemenata iz stava 1. ovog člana, izveštaj može da sadrži i:
1) preporuke za unapređenje sistema za grejanje koji je predmet kontrole koje uzimaju u obzir karakteristike i delove energetski najefikasnijeg sistema za grejanje koji je dostupan na tržištu u vreme kada se vrši kontrola i/ili
2) preporuke za unapređenje sistema za grejanje koji je predmet kontrole, koje uzimaju u obzir sistem za grejanje sličnog tipa u kome svi elementi zadovoljavaju minimalne zahteve sadržane u važećim tehničkim propisima.
Izveštaj o izvršenoj kontroli iz stava 1. ovog člana ovlašćeno lice dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove energetike (u daljem tekstu: Ministarstvo) i obvezniku kontrole na Obrascu 1 - Izveštaj o izvršenoj kontroli sistema za grejanje, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Izveštaj iz stava 3. ovog člana sadrži i podatke dobijene merenjem u skladu sa Prilogom 1 ovog pravilnika.
Kontrolor sistema za grejanje mora da ispunjava sledeće uslove:
1) da ima stečeno visoko obrazovanje u naučnoj, odnosno stručnoj oblasti mašinskog inženjerstva na akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB (evropski sistem prenosa bodova) i najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima projektovanja, izvođenja radova ili održavanja sistema za grejanje čija se kontrola vrši u skladu sa ovim pravilnikom, ili
2) da poseduje licencu Odgovornog projektanta termotehnike, termoenergetike, procesne i gasne tehnike ili Odgovornog izvođača radova termotehnike, termoenergetike, procesne i gasne tehnike, koja je izdata u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje i propisima donetim na osnovu tog zakona.
Kontrolor sistema za grejanje se nalazi u sukobu interesa ako je:
1) zaposlen u privrednom društvu ili kod preduzetnika koji je obveznik kontrole, ili je član nadzornog odbora privrednog društva;
2) akcionar ili vlasnik udela u privrednom društvu koje je obveznik kontrole.
Uz izveštaj o kontroli sistema za grejanje, kontrolor sistema za grejanje prilaže i potpisanu izjavu da se ne nalazi u bilo kojoj od situacija koje predstavljaju sukob interesa iz stava 1. ovog člana.
Ovlašćeno lice dostavlja obvezniku izveštaj o izvršenoj kontroli u pisanom obliku u roku 15 dana od dana sprovedene kontrole.
Ovlašćeno lice dostavlja Ministarstvu izveštaj o izvršenoj kontroli u pisanom obliku u roku 30 dana od dana sprovedene kontrole.
Način vršenja kontrole izveštaja o izvršenoj kontroli
Kontroliše se da li su zaprimljeni izveštaji o izvršenoj kontroli sistema za grejanje sačinjeni na propisanom obrascu i da li su obrasci pravilno popunjeni.
Zahtev za izdavanje ovlašćenja za vršenje kontrole sistema za grejanje
Zahtev za izdavanje ovlašćenja za vršenje kontrole sistema za grejanje pravno lice ili preduzetnik podnosi Ministarstvu na Obrascu 2 - Zahtev za izdavanje ovlašćenja za vršenje kontrole sistema za grejanje, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Uslovi za dobijanje ovlašćenja
Ovlašćenje za vršenje kontrole sistema za grejanje daje se pravnom licu ili preduzetniku koji:
1) podnese zahtev za ovlašćenje za vršenje kontrole sistema za grejanje;
2) ima najmanje jedno zaposleno lice na neodređeno vreme koje ispunjava uslove za kontrolora sistema za grejanje propisane ovim pravilnikom;
3) ima najmanje dva urađena projekta izrade tehničke dokumentacije ili dva projekta izvedene instalacije ili rekonstrukcije sistema za grejanje čija se kontrola vrši u skladu sa ovim pravilnikom u poslednje četiri godine u odnosu na datum podnošenja zahteva;
4) ima ugovoreno opšte osiguranje od odgovornosti;
5) ima kodeks ponašanja sastavljen u skladu sa članom 14. ovog pravilnika.
Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog pravilnika dokazuje se: kopijom diplome zaposlenog lica i potvrdom podnosioca zahteva u kojoj su navedeni projekti u kojima je zaposleno lice učestvovalo, sa sledećim podacima: naziv projekta, adresa zgrade u kojoj se nalazi sistem za grejanje, nominalna snaga sistema za grejanje, datum početka i završetka projekta i naziv investitora.
Ispunjenost uslova iz stava 1. tačka 2) ovog člana dokazuje se:
1) overenom izjavom podnosioca zahteva o izvedenim projektima, koja sadrži kratak opis projektnog zadatka i datum završetka izvođenja radova;
2) kopijama ugovora koji su relevantni za navedene projekte.
Ispunjenost uslova iz stava 1. tačka 3) ovog člana dokazuje se na osnovu ugovora o zaključenom osiguranju.
Ispunjenost uslova iz stava 1. tačka 4) ovog člana dokazuje se dostavljanjem teksta kodeksa ponašanja.
Kodeks ponašanja ovlašćenog lica obuhvata naročito sledeće principe:
1) profesionalni pristup i stručnu odgovornost u obavljanju kontrole;
2) stalnu edukaciju lica koja obavljaju kontrolu;
3) stalnu proveru stručnosti kontrolora sistema za grejanje i praćenje njihovog rada na terenu i u prostorijama ovlašćenog lica;
4) poštovanje i primenjivanje propisanog postupka kontrole i izveštavanja i evidenciju od strane kontrolora sistema za grejanje o radnjama kontrole;
5) obavezu saopštavanja obvezniku kontrole tačnih i istinitih podataka o izvršenoj kontroli;
6) poštovanje pravila da se kontrola ne vrši kada postoji sukob interesa u skladu sa ovim pravilnikom;
7) nepostojanje komercijalnog podsticaja ili druge vrste materijalne koristi da se prikaže povoljan ili nepovoljan rezultat kontrole;
8) korišćenje podataka pribavljenih u toku kontrole isključivo u svrhu izrade izveštaja, kontrole kvaliteta i vođenja evidencije;
9) upozoravanje obveznika kontrole kada je sistem čija se kontrola vrši nebezbedan na način da može naneti veću štetu ljudima i imovini;
10) pristojno ponašanje kontrolora sistema za grejanje koje isključuje konzumiranje alkohola, opojnih sredstava ili agresivan nastup pri vršenju kontrole;
11) ponašanje kontrolora sistema za grejanje u skladu sa pravilima koja se odnose na nezavisnost, dostojanstvo i integritet profesije, kao i na profesionalnu tajnu, na način koji je u skladu sa specifičnom prirodom kontrole;
12) uzdržavanje kontrolora sistema za grejanje od ponašanja ili postupaka koji su suprotni ovom kodeksu ili koji predstavljaju povredu radne obaveze u smislu zakona kojim se uređuju radni odnosi.
Prva kontrola sistema za grejanje, ugrađenog u periodu od najduže tri godine do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, izvršiće se u vremenskim periodima iz člana 4. stav 1. ovog pravilnika.
Prva kontrola sistema za grejanje, čiji kotlovi imaju ukupnu snagu 100 kW ili veću, ugrađenog u periodu dužem od tri godine do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, izvršiće se u periodu do dve godine, od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Prva kontrola sistema za grejanje, čiji kotlovi imaju ukupnu snagu 70 kW ili veću, a manju od 100 kW, ugrađenog u periodu dužem od tri godine do dana stupanja na snagu ovog pravilnika izvršiće se u periodu do tri godine, od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
NAČIN VRŠENJA KONTROLE PROCESA SAGOREVANJA I PROCENE STEPENA KORISNOSTI KOTLA
1. Tokom kontrole procesa sagorevanja i procene stepena korisnosti kotla mere se sledeće veličine:
θfg |
(°C) |
temperatura dimnih gasova na izlazu iz kotla |
ΧO2,fg,dry |
(%) |
sadržaj kiseonika O2 u suvim dimnim gasovima - zapreminski udeo |
ΧCO,fg,dry |
(%) |
sadržaj ugljen monoksida CO u suvim dimnim gasovima - zapreminski udeo |
θair |
(°C) |
temperatura vazduha za sagorevanje na ulazu u gorionik (temp. vazduha u prostoriji) |
θins |
(°C) |
temperatura oplate kotla |
Bacharach broj |
(dimni broj) kod kotlova na tečno i čvrsto gorivo |
Ako su gornje veličine (sve ili neke od njih) izmerene na osnovu drugog važećeg propisa u periodu do šest meseci pre dana vršenja kontrole, navode se dobijene vrednosti iz tog merenja (nije potrebno ponovo sprovoditi merenje).
2. Na osnovu izvršenog merenja izrađuje se izveštaj o merenju koji je sastavni deo izveštaja o kontroli.
Stepen korisnosti kotla - efikasnost kotla se u smislu ovog pravilnika procenjuje kao:
ηcmb = 100 - αch,on (%)
gde su:
αch,on - Gubitak u dimnim gasovima (%)
Gubitak u dimnim gasovima
Koeficijenti |
c1 |
c2 |
Gorivo |
|
|
Prirodni gas |
0,66 |
0,009 |
TNG |
0,63 |
0,008 |
Lož ulje |
0,68 |
0,007 |
Drvo |
0,65 |
0,008 |
NAČIN VRŠENJA KONTROLE
Kontrola sistema za grejanje obuhvata sledeće aktivnosti:
1) pregled i ispitivanje dokumentacije, izveštaja (uključujući izveštaje koji se odnose na ranije kontrole), podataka i informacija koje obveznik kontrole daje na uvid ovlašćenom licu;
2) kontrolu procesa sagorevanja u kotlu;
3) procenu efikasnosti kotla, na osnovu kontrole procesa sagorevanja u kotlu, sa odgovarajućim podešavanjima kako bi se odrazila prosečna efikasnost koja se verovatno može postići tokom cele godine;
4) procenu veličine, odnosno snage kotla, u odnosu na zahtevano toplotno opterećenje zgrade ili dela zgrade;
5) poređenje veličine, odnosno snage kotla sa procenjenim vršnim toplotnim opterećenjem zgrade;
6) pozicioniranje postrojenja i poređenje elemenata sistema za grejanje sa spiskom delova sistema;
7) pozicioniranje kotla ili kotlova i identifikaciju proizvođača, naziva modela, tipa (posebno da li se radi o kondenzacionom ili nekondenzacionom); evidentiranje da li postoje odstupanja između stvarnog i u dokumentaciji opisanog postrojenja; proveru da li je kotao funkcionalan i vizuelnu procenu njegove starosti i trenutnog stanja; ako je to moguće, ocenu načina moduliranja gorionika (uključenje/isključenje, stepenovani, ili modulirani);
8) proveru da li je dovod vazduha za sagorevanje u kotao i u kotlarnicu (ako kotao nije zatvoren u zaptivenu prostoriju), odgovarajući i bez smetnji;
9) za kondenzacioni kotao, proveru dreniranja kondenzata i cevovoda; evidentiranje da li je cev za dreniranje metalna ili nemetalna;
10) evidentiranje da li kotlovsko postrojenje i njegova neposredna okolina izgledaju čisti i bez prepreka;
11) evidentiranje vizuelnih znakova curenja vode, oštećenja nastalih od vode i korozije;
12) pozicioniranje akumulatora tople vode i energetske oznake na posudi; izveštavanje o kategoriji na oznaci, ili o nepostojanju oznake; evidentiranje količine izolacije na sudu i njenog stanja; evidentiranje da li su cevni priključci i cevi koje vode do suda izolovani;
13) pozicioniranje cirkulacionih pumpi i oznake energetske efikasnosti; izveštavanje o klasi na oznaci, ili o nepostojanju oznake; ako nema cirkulacionih pumpi, izveštavanje da se sistem oslanja na gravitacionu cirkulaciju;
14) proveru trase i stanja cevovoda sistema za grejanje, u meri u kojoj je pristupačan i vidljiv; evidentiranje da li je izolovan i kakvo je stanje izolacije;
15) proveru grejnih tela, gde su vidljivi; proveru da ne postoji curenje i korozija; evidentiranje da li imaju individualnu regulaciju temperature (kao što su termostatski radijatorski ventili), ili lokalnu regulaciju putem zonskog termostata;
16) zapažanje da li pregrade ili nameštaj ugrožavaju učinak grejnih tela;
17) proveru da li postoje termostatski regulatori temperature vode, termostatski regulatori temperature vazduha, zonski ili sobni regulatori, vremenski prekidači i uređaji za blokiranje (npr. za isključivanje kotla kada nema potražnje za toplotom);
18) poređenje trenutno naznačenog dana u nedelji i vremena u danu na uređajima za kontrolu sistema za grejanje u odnosu na stvarno vreme i dan;
19) evidentiranje podešenih perioda uključivanja i isključivanja grejanja prostora (za radne dane, dane preko nedelje i za vikend, ukoliko je ova mogućnost raspoloživa sa tajmerom).
Procena iz stava 1. tačke 4) ovog priloga ne vrši se ponovo prilikom druge kontrole istog sistema za grejanje i svake sledeće kontrole, ako u međuvremenu nije promenjeno toplotno opterećenje zgrade ili dela zgrade;
Kontrole sistema za grejanje čiji su kotlovi ukupne snage 100 kW ili veće, osim aktivnosti navedenih u stavu 1. ovog priloga, obuhvata i sledeće aktivnosti:
1) pregled evidencije o aktivnostima sistema na grejanju i potrošnji energije tokom eventualnih prekomernih sati korišćenja ili uz prekomernu potrošnju;
2) ocenu efektivne primene bilo kog sistema za kontrolu i praćenje/monitoring rada sistema za grejanje, uključujući i redovnu povratnu informaciju stanara zgrade;
3) ocenu zoniranja u odnosu na faktore kao što su lokalni nivoi internog pojačanja, orijentacija i izloženost sunčevom zračenju;
4) ocenu podesnosti tipa i lokacije zonskih senzora za regulaciju grejanja;
5) beleženje podešenih temperatura u svakoj zoni za grejanje u odnosu na aktivnosti i zauzetost zona i prostora.
Tokom kontrole, kontrolori sistema za grejanje će posebno obratiti pažnju na česte nedostatke kod sledećih delova sistema za grejanje:
1) kotao - nije podešen; zanemareno servisiranje i čišćenje; oštećena izolacija;
2) cirkulaciona pumpa - niska klasa energetske efikasnosti;
3) akumulator tople vode koji je priključen na sistem za grejanje (bilo za skladištenje sanitarne tople vode ili kao toplotni bafer) - loša ili oštećena izolacija, neadekvatna i nepotpuna regulacija;
4) cevi - loša izolacija, gubitak toplote izvan grejanog prostora;
5) uređaj za kontrolu sistema za grejanje - neadekvatne funkcije, nekorektno podešene funkcije ili funkcije koje ne rade.
DOKUMENTACIJA KOJA SE DAJE NA UVID U SVRHU VRŠENJA KONTROLE
Radi vršenja kontrola, obveznik kontrole daje na uvid ovlašćenom licu raspoloživu dokumentaciju, izveštaje, podatke i informacije od značaja za vršenje kontrole, a naročito:
- spisak sastavnih delova sistema za grejanje: spisak po stavkama instaliranog postrojenja za grejanje uključujući: identifikaciju proizvođača, modele i identifikacione brojeve, sa pozicijama unutrašnjih i spoljnih komponenti;
- dispozicije i šeme na kojima su prikazane glavne komponente sistema za grejanje;
- opis načina regulisanja temperature vazduha u svakoj zoni;
- opis načina regulisanja perioda rada, centralno i/ili u svakoj zoni;
- izveštaje o kontroli sistema za grejanje koje su ranije vršene, ako postoje;
- evidenciju o izvršenim aktivnostima održavanja, uključujući čišćenje kotlova, dimnjaka i kanala za odvođenje dimnih gasova i hemijskoj pripremi vode, ako postoji;
- evidenciju o aktivnostima baždarenja i održavanja izvršenim na sistemima za regulaciju i senzorima, ili sistemima za kontrolu na nivou objekta, ako postoje;
- projektovano toplotno opterećenje zgrade, i kratak opis veličine i zauzetosti grejanih prostora, ako postoje;
- evidenciju o bilo kojim problemima ili žalbama izjavljenim u odnosu na uslove unutrašnjeg komfora postignutog u tretiranim prostorima, ako postoje.
Za svrhe vršenja kontrola sistema za grejanje čiji su kotlovi ukupne snage 100 kW ili veće, obveznik kontrole, pored dokumentacije, izveštaja, podataka i informacija navedenih u stavu 1. ovog priloga, daje na uvid ovlašćenom licu i sledeću dokumentaciju, ako je dostupna:
- opis kontrolnih zona sistema sa šematskim crtežima;
- evidenciju o individualno merenom korišćenju izvora, odnosno kotla i/ili potrošnji energije;
- pregled odgovarajućih mogućnosti i obuhvata svakog sistema za kontrolu koji je instaliran i tačaka određenih za regulaciju temperature u svakoj grejnoj zoni, perioda njegovog održavanja i datumu poslednje kontrole održavanja;
- pregled parametara koje prati bilo koja kontrolna stanica, ili jedinica za daljinsku kontrolu, koji se koriste za kontinualno praćenje karakteristike uređaja i sve druge dobijene informacije u vezi sa radnom efikasnošću uređaja.
Obrasce 1 i 2, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 87/2021, možete pogledati OVDE