PRAVILNIK
O POSTUPANJU PO ZAHTEVU IZVRŠNOG POVERIOCA KOMORI JAVNIH IZVRŠITELJA ZA ODREĐIVANJE JAVNOG IZVRŠITELJA KOJEM SE PODNOSI PREDLOG ZA DOBROVOLJNO NAMIRENJE NOVČANOG POTRAŽIVANJA NASTALOG IZ KOMUNALNIH USLUGA I SRODNIH DELATNOSTI, PREDLOG ZA IZVRŠENJE NA OSNOVU VERODOSTOJNE I IZVRŠNE ISPRAVE RADI NAMIRENJA NOVČANOG POTRAŽIVANJA NASTALOG IZ KOMUNALNIH USLUGA I SRODNIH DELATNOSTI I PREDLOG ZA IZVRŠENJE U KOJEM JE KAO IZVRŠNI DUŽNIK NAZNAČEN DIREKTNI ILI INDIREKTNI KORISNIK BUDŽETSKIH SREDSTAVA

("Sl. glasnik RS", br. 2/2020 i 92/2021)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se podnošenje i sadržina zahteva izvršnog poverioca Komori javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora), za određivanje javnog izvršitelja, kojem se podnosi predlog za dobrovoljno namirenje novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predlog za izvršenje na osnovu verodostojne i izvršne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti i predlog za izvršenje u kojem je kao izvršni dužnik naznačen direktni ili indirektni korisnik budžetskih sredstava, sadržina odgovora Komore i način dostavljanja odgovora izvršnom poveriocu, kao i druga pitanja od značaja za ovaj postupak.

Član 2

Pre podnošenja predloga za dobrovoljno namirenje novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predloga za izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predloga za izvršenje na osnovu izvršne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predloga za izvršenje u kojem je kao izvršni dužnik naznačen direktni ili indirektni korisnik budžetskih sredstava (u daljem tekstu zajednički: predlog) nadležnom javnom izvršitelju, izvršni poverilac je dužan da Komori podnese zahtev za određivanje javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog.

Član 3

Zahtev za određivanje javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog za dobrovoljno namirenje novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predlog za izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predlog za izvršenje na osnovu izvršne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, podnosi se u elektronskoj formi, u .xls formatu na obrascu 1a, koji je Prilog broj 1 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Obrazac 1a u opštem delu sadrži podatke o izvršnom poveriocu: pun naziv, sedište, MBR, PIB, naziv ogranka/poslovne jedinice ukoliko postoji, adresu za prijem elektronske pošte, kao i ukupan broj predloga po predmetnom zahtevu.

Obrazac 1a u posebnom delu sadrži: referentnu oznaku koju predmetu dodeljuje izvršni poverilac, datum podnošenja zahteva, vrstu predloga koji se podnosi, visinu potraživanja, naznaku da li je izvršni dužnik pravno lice ili fizičko lice. Ako je izvršni dužnik fizičko lice obrasci u ovom delu sadrže ime i prezime, opštinu prebivališta odnosno boravišta i poštanski broj opštine, a ako je izvršni dužnik pravno lice ili preduzetnik obrasci u ovom delu sadrže poslovno ime, opštinu sedišta, poštanski broj opštine, MBR i PIB.

Član 4

Komora je dužna da odgovori na zahtev izvršnog poverioca iz člana 3. ovog pravilnika u roku od pet dana od dana prijema zahteva, vodeći računa o tome da se javni izvršitelji određuju ravnomerno, prema azbučnom redu upisa u Imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja i da je za postupanje po predlogu isključivo nadležan javni izvršitelj na čijem području izvršni dužnik ima prebivalište, boravište ili sedište.

Ravnomerno određivanje javnih izvršitelja vrši se posebno po predlozima za izvršenje i posebno po predlozima za dobrovoljno namirenje.

Ako Komora ne odgovori na zahtev izvršnog poverioca u roku od pet dana, izvršni poverilac samostalno određuje javnog izvršitelja na čijem području izvršni dužnik ima prebivalište, boravište ili sedište.

Ukoliko je broj predloga navedenih u zahtevu izvršnog poverioca manji od broja javnih izvršitelja nadležnih za postupanje, određivanje javnog izvršitelja po prvom sledećem zahtevu izvršnog poverioca započeće od prvog narednog javnog izvršitelja upisanog u Imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja, posle javnog izvršitelja koji je poslednji određen.

Član 5

Nakon određivanja javnog izvršitelja kome će biti podnet neki od predloga iz člana 3. ovog pravilnika, Komora će o tome obavestiti izvršnog poverioca elektronskim putem na obrascu 2a koji je Prilog broj 2 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Obrazac 2a sadrži sve podatke koje sadrže obrazac 1a, kao i registracioni broj predmeta u Komori, ime i prezime javnog izvršitelja, broj legitimacije javnog izvršitelja, datum određivanja javnog izvršitelja i ukupan broj predloga izvršnog poverioca za koji je određen javni izvršitelj.

Komora obrazac 2a dostavlja i javnim izvršiteljima koji su određeni da postupaju po predlozima.

Član 6

Zahtev za određivanje javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog za izvršenje u kojem je kao izvršni dužnik naznačen direktni ili indirektni korisnik budžetskih sredstava, podnosi se u elektronskoj formi putem internet stranice Komore javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora).

Izvršni poverilac je dužan da plati naknadu u iznosu od 1.500,00 dinara Komori za određivanje javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog za izvršenje u kojem je kao izvršni dužnik naznačen direktni ili indirektni korisnik budžetskih sredstava.

Bez dokaza o uplaćenoj naknadi iz prethodnog stava ovog člana izvršni poverilac ne može da podnese zahtev za određivanje javnog izvršitelja.

Izvršni poverilac je dužan da putem internet stranice Komore generiše jedinstveni poziv na broj za svaku raspodelu posebno, na koga se mora pozvati prilikom plaćanja navedene naknade.

Prilikom podnošenja zahteva iz stava 1. ovog člana, izvršni poverilac je dužan da:

1) navede da li je izvršni poverilac fizičko lice ili ima status pravnog lica odnosno preduzetnika;

2) navede podatke o izvršnom poveriocu:

- ukoliko je izvršni poverilac fizičko lice navodi: ime i prezime, opštinu prebivališta/boravišta, poštanski broj opštine prebivališta/boravišta i adresu za prijem elektronske pošte,

- ukoliko je izvršni poverilac pravno lice navodi: naziv, sedište, MB, PIB i adresu za prijem elektronske pošte;

3) navede podatke o izvršnoj, odnosno verodostojnoj ispravi i to tako što će:

- izabrati vrstu izvršne, odnosno verodostojne isprave,

- označiti naziv donosioca izvršne, odnosno verodostojne isprave,

- označiti datum i poslovni broj izvršne odnosno verodostojne isprave;

4) navede visinu potraživanja koje se namiruje,

5) navede referentnu oznaku koju predmetu dodeljuje izvršni poverilac i

6) navede poziv na broj uplate naknade iz drugog stava ovog člana.

Ukoliko je izvršni poverilac ispravno podneo zahtev sa dokazom o plaćenoj naknadi, Komora će poveriocu dostaviti potvrdu putem elektronske pošte.

Komora je dužna da odgovori na zahtev izvršnog poverioca iz ovog člana u roku od pet dana od dana prijema zahteva, vodeći računa o tome da se javni izvršitelji određuju ravnomerno, prema azbučnom redu upisa u Imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja.

Za postupanje po predlogu za izvršenje na osnovu izvršne isprave isključivo je nadležan javni izvršitelj imenovan za područje suda pred kojim je nastala izvršna isprava, odnosno imenovan za područje privrednog i višeg suda, osnovanog za područje suda pred kojim je nastala izvršna isprava, osim kada su u pitanju izvršne isprave čiji su donosioci sudovi osnovani za teritoriju Republike Srbije, odnosno izvršne isprave koje nije doneo sud, kada se nadležnost određuje prama azbučnom redu upisa svih javnih izvršitelja u Imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja.

Za postupanje po predlogu za izvršenje na osnovu verodostojne isprave isključivo je nadležan javni izvršitelj na čijem području izvršni dužnik ima sedište.

Ako Komora ne odgovori na zahtev izvršnog poverioca u roku od pet dana, izvršni poverilac samostalno određuje javnog izvršitelja sa područja suda pred kojim je nastala izvršna isprava.

Određivanje javnog izvršitelja po zahtevu izvršnog poverioca započeće od prvog narednog javnog izvršitelja upisanog u imenik javnih izvršitelja i zamenika javnih izvršitelja, posle javnog izvršitelja koji je poslednji određen.

Nakon određivanja javnog izvršitelja kome će biti podnet predlog za izvršenje u kojem je kao izvršni dužnik naznačen direktni ili indirektni korisnik budžetskih sredstava, Komora će o tome obavestiti izvršnog poverioca elektronskim putem na obrascu 2b koji je Prilog broj 4 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Obrazac 2b sadrži sve podatke iz stava 5. ovog člana, kao i registracioni broj predmeta u Komori, ime i prezime javnog izvršitelja, broj legitimacije javnog izvršitelja, datum određivanja javnog izvršitelja i ukupan broj predloga izvršnog poverioca za koji je određen javni izvršitelj.

Ukoliko je za istu izvršnu ili verodostojnu ispravu već određen javni izvršitelj, Komora će o tome obavestiti izvršnog poverioca i ponovo mu dostaviti obrazac 2b.

Član 7

Javni izvršitelj koji je određen za postupanje po predlogu izvršnog poverioca je dužan da u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja Komore da je za postupanje po predlogu određen on, obavesti Komoru o primljenim predlozima, i to elektronskim putem na obrascu 3a za predloge iz člana 3. ovog pravilnika, odnosno obrascu 3b za predloge iz člana 6. ovog pravilnika, koji su Prilog broj 5 odnosno Prilog broj 6 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Javni izvršitelj koji je određen za postupanje po predlogu izvršnog poverioca dužan je da obavesti Komoru o predlozima koji nisu primljeni, i to elektronskim putem na obrascu 3a odnosno 3b.

Od dana prijema obaveštenja Komore da je određen za postupanje po predlogu, do dana slanja obaveštenja Komori o predlozima koji nisu primljeni, ne može proteći manje od 15 niti više od 30 dana.

U obrazac 3a odnosno obrazac 3b, koji sadrže sve podatke kao i obrazac 2a odnosno obrazac 3b javni izvršitelj za predloge koje je primio, unosi oznaku da je predlog primljen, datum prijema predloga i broj pod kojim se predmet vodi kod javnog izvršitelja. Za predloge koje nije primio, javni izvršitelj unosi oznaku da predlog nije primljen, pored oznake predloga.

U slučaju da javni izvršitelj u rokovima iz st. 1. i 3. ovog člana ne obavesti Komoru o primljenim predlozima, odnosno o predlozima koji nisu primljeni, smatraće se da je predloge primio.

Ukoliko javni izvršitelj obavesti Komoru da nije primio predloge u roku iz stava 2. ovog člana, nakon čijeg isteka izvršni poverilac iste podnese, javni izvršitelj je dužan da o tome obavesti Komoru u roku od pet dana od prijema predloga.

Dostavljanje obaveštenja javnih izvršitelja nakon isteka rokova iz ovog člana, neće se uzimati u obzir. Izuzetno, ukoliko je usled tehničke greške načinjen propust prilikom dostavljanja obaveštenja Komori, predsednik Komore može dozvoliti ispravku greške, po razmatranju zahteva javnog izvršitelja koji sadrži obrazloženje razloga za neblagovremeno ili netačno dostavljanje obaveštenja.

Javni izvršitelj koji je određen za postupanje, a nije primio predloge, prilikom prvog narednog postupka određivanja javnog izvršitelja imaće prednost, na taj način što će prvo njemu biti dodeljen onaj broj predloga koji u prethodnoj raspodeli nije primio, nakon čega će se pristupiti određivanju javnih izvršitelja po azbučnom redu, u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Član 8

Podaci o zahtevima izvršnih poverilaca i odgovorima Komore, objavljuju se na internet stranici Komore, pri čemu se vodi računa o zaštiti podataka o ličnosti izvršnog dužnika.

Član 9

Stručna služba Komore će upoređivati podatke koje javni izvršitelji dostavljaju u obrascima 3a i 3b sa podacima kojima raspolaže Komora i sačinjavati izveštaje radi utvrđivanja eventualne nepravilnosti u radu javnih izvršitelja, a posebno postupanja suprotno odredbama Zakona o izvršenju i obezbeđenju i ovog pravilnika.

Provera tačnosti podataka iz stava 1. ovog člana, vršiće se i u postupku nadzora, koji vrši Komora nad radom javnih izvršitelja.

Kontrolu nad sprovođenjem postupka i poslova, propisanih ovih pravilnikom vrše predsednik Komore i Izvršni odbor.

U cilju efikasnije primene ovog pravilnika, nakon njegovog stupanja na snagu, Komora će sačiniti tehničko uputstvo za njegovo sprovođenje, koje će biti objavljeno na internet stranici Komore.

Član 10

Prilikom postupanja po zahtevu izvršnog poverioca za određivanje javnog izvršitelja kome se podnosi predlog, Komora ne određuje privremene zamenike javnih izvršitelja kojima je delatnost prestala, kao ni javne izvršitelje kojima je izrečena mera privremene zabrane delatnosti javnog izvršitelja ili su rešenjem ministra pravde udaljeni sa dužnosti.

Član 11

Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o postupanju po zahtevu izvršnog poverioca Komori javnih izvršitelja za određivanje javnog izvršitelja kojem se podnosi predlog za izvršenje na osnovu verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti ("Službeni glasnik RS", broj 29/18).

Postupanje po zahtevima izvršnih poverilaca, započeto pre početka primene ovog pravilnika, okončaće se po odredbama pravilnika iz stava 1. ovog člana.

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti Ministarstva pravde i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", a počinje da se primenjuje od 1. januara 2020. godine. 

 

Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o postupanju po zahtevu izvršnog poverioca Komori javnih izvršitelja za određivanje javnog izvršitelja kojem se podnosi predlog za dobrovoljno namirenje novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti, predlog za izvršenje na osnovu verodostojne i izvršne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti i predlog za izvršenje u kojem je kao izvršni dužnik naznačen direktni ili indirektni korisnik budžetskih sredstava

("Sl. glasnik RS", br. 92/2021)

Član 2

Ovaj pravilnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti Ministarstva nadležnog za pravosuđe i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Priloge 1-6 i obrasce, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 2/2020, možete pogledati OVDE