PRAVILNIK
O OPREMLJENOSTI I UREĐENOSTI KANCELARIJE JAVNOG IZVRŠITELJA

("Sl. glasnik RS", br. 92/2021)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se uslovi koji se tiču uređenosti kancelarije javnog izvršitelja i opreme neophodne za sprovođenje izvršenja i obezbeđenja.

Obezbeđivanje kancelarije i opreme neophodne za sprovođenje izvršenja i obezbeđenja je uslov za otpočinjanje delatnosti javnog izvršitelja.

Član 2

Kancelarija javnog izvršitelja mora biti na adresi registrovanog sedišta javnog izvršitelja, na području suda za koje je imenovan.

Javni izvršitelj i ortačko društvo javnih izvršitelja mogu imati prostorije i izvan registrovanog sedišta, na području suda za koje su imenovani, o čemu su dužni da obaveste Komoru javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora) i ministarstvo nadležno za pravosuđe (u daljem tekstu: ministarstvo) u roku od 15 dana od otvaranja prostorije.

Član 3

Kancelarija javnog izvršitelja mora biti tako uređena i opremljena da odgovara ugledu i dostojanstvu profesije javnog izvršitelja i zahtevima za kvalitetno obavljanje posla, u skladu sa propisima.

Kancelarija javnog izvršitelja mora imati dovoljno prostora za rad i obavezno ima: prijemnu prostoriju, prostoriju za rad i čuvanje predmeta i toalet, odnosno pristup toaletu ukoliko je kancelarija deo zgrade u kojoj se obavljaju i druge delatnosti.

Kancelarija je smeštena u poslovnoj ili stambenoj zgradi, koja svojim spoljašnjim izgledom i unutrašnjim stanjem obezbeđuje uslove za nesmetan rad.

Ulaz u kancelariju, odnosno zgradu u kojoj se nalazi kancelarija i prilaz zgradi moraju biti osvetljeni, uredni i imati nesmetan pristup stranaka.

Javni izvršitelj ističe na zgradi u kojoj je njegova kancelarija tablu, koja sadrži naziv i grb Republike Srbije, a prema pravilima propisanim Etičkim kodeksom javnih izvršitelja.

Na ulaznim vratima kancelarije mora biti istaknuto obaveštenje o radnom vremenu.

U kancelariji javnog izvršitelja na vidnom mestu ističu se zastava i grb Republike Srbije.

Član 4

Kancelarija mora biti čista i uredna, zaštićena od provale i ispunjavati uslove u skladu sa propisima koji uređuju protivpožarnu zaštitu.

Član 5

Kancelarija javnog izvršitelja mora biti opremljena:

1) računarom sa štampačem i pristupom internetu;

2) telefonom, faks mašinom i uređajem za fotokopiranje i skeniranje i

3) adekvatnim kancelarijskim nameštajem prema broju zaposlenih i predmeta.

Član 6

Ispunjenost uslova propisanih ovim pravilnikom proverava Komisija za ispitivanje uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja (u daljem tekstu: Komisija), čije članove imenuje Izvršni odbor Komore.

Predsednik Komore daje Komisiji nalog za proveru ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana, koja je dužna da izvrši proveru u skladu sa nalogom.

Komisija sačinjava zapisnik o ispunjenosti uslova za otpočinjanje delatnosti javnog izvršitelja i konstatuje da li kancelarija javnog izvršitelja ispunjava uslove.

Ukoliko Komisija prilikom provere ispunjenosti uslova utvrdi da nisu ispunjeni svi uslovi u pogledu prostorija i opreme kancelarije, nalaže javnom izvršitelju da u primerenom roku otkloni nedostatke.

Ukoliko javni izvršitelj ne otkloni utvrđene nedostatke na način i u roku iz prethodnog stava ovog člana, Komisija u zapisniku konstatuje da uslovi nisu ispunjeni.

Obrazac zapisnika je sadržan u Prilogu broj 1 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Član 7

Javni izvršitelj o svom trošku i na svoju odgovornost može poveriti trećem licu skladištenje i čuvanje popisanih stvari.

Član 8

Javni izvršitelj i ortačko društvo dužni su da o promeni sedišta i prostorija kancelarije obaveste Komoru javnih izvršitelja i ministarstvo najmanje 30 dana pre promene.

Član 9

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu opremanja i uređenju kancelarije izvršitelja od 14. maja 2012. godine.

Član 10

Ovaj pravilnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti ministarstva i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog broj 1 - obrazac zapisnika

 

 

REPUBLIKA SRBIJA

 

KOMORA JAVNIH IZVRŠITELJA

 

Komisija za ispitivanje uslova u pogledu
opremljenosti kancelarije i opreme
neophodne za rad javnog izvršitelja

 

Na osnovu naloga predsednika Komore javnih izvršitelja broj _____ od ___ godine, Komisija za ispitivanje uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja, (u daljem tekstu: Komisija) sačinila je sledeći:

ZAPISNIK
O PROVERI ISPUNJENOSTI USLOVA U POGLEDU OPREMLJENOSTI KANCELARIJE I OPREME NEOPHODNE ZA RAD JAVNOG IZVRŠITELJA

Članovi komisije:

Javni izvršitelj čija je kancelarija predmet provere: _____ imenovan za područje Višeg suda u ____ i Privrednog suda u ____________

Provera ispunjenosti uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja započeta je dana _____ godine u ______ časova i utvrđeno je sledeće:

Red.br.

Kriterijumi uslova u pogledu opremljenosti prostorija jav. izvršitelja

OPIS

1.

Adresa kancelarije, sedište, izdvojena kancelarija

 

2.

Spoljašni izgled kancelarije, tabla, radno vreme

 

3.

Pravni osnov korišćenja poslovnog prostora, površina kancelarije, raspored i funkcije prostorija, urednost

 

4.

Grb i zastava Republike Srbije

 

4.

Oprema (računar, štampač, telefon, internet i dr. uređaji)

 

5.

Kancelarijski nameštaj

 

6.

Protivpožarna zaštita, zaštita od provale, poplave i sl.

 

7.

Ostale napomene

 

 

Prilog broj 1 - obrazac zapisnika

Nakon neposredno izvršene provere ispunjenosti uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja Komisija:

KONSTATUJE

Da kancelarija javnog izvršitelja _____ imenovanog za područje Višeg suda u _____ i Privrednog suda u _____

ISPUNJAVA / DELIMIČNO ISPUNJAVA / NE ISPUNJAVA

uslove za otpočinjanje delatnosti u pogledu obezbeđenosti kancelarije i opreme neophodne za rad.

Obrazloženje

Okončano u ____ časova.

Zapisnik je pročitan svim prisutnima.

Zapisnik je sačinjen u šest primerka, od kojih je jedan za Komoru javnih izvršitelja, jedan za Ministarstvo pravde, jedan za javnog izvršitelja čija je kancelarija predmet provere i po jedan za svakog člana Komisije.

Izjava javnog izvršitelja čija je kancelarija predmet provere:

______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________

 

 

 

javni izvršitelj čija je kancelarija predmet provere

 

 

_________________________________

Članovi Komisije:

________________

________________

________________