PRAVILNIKO OPREMLJENOSTI I UREĐENOSTI KANCELARIJE JAVNOG IZVRŠITELJA("Sl. glasnik RS", br. 92/2021) |
Ovim pravilnikom propisuju se uslovi koji se tiču uređenosti kancelarije javnog izvršitelja i opreme neophodne za sprovođenje izvršenja i obezbeđenja.
Obezbeđivanje kancelarije i opreme neophodne za sprovođenje izvršenja i obezbeđenja je uslov za otpočinjanje delatnosti javnog izvršitelja.
Kancelarija javnog izvršitelja mora biti na adresi registrovanog sedišta javnog izvršitelja, na području suda za koje je imenovan.
Javni izvršitelj i ortačko društvo javnih izvršitelja mogu imati prostorije i izvan registrovanog sedišta, na području suda za koje su imenovani, o čemu su dužni da obaveste Komoru javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora) i ministarstvo nadležno za pravosuđe (u daljem tekstu: ministarstvo) u roku od 15 dana od otvaranja prostorije.
Kancelarija javnog izvršitelja mora biti tako uređena i opremljena da odgovara ugledu i dostojanstvu profesije javnog izvršitelja i zahtevima za kvalitetno obavljanje posla, u skladu sa propisima.
Kancelarija javnog izvršitelja mora imati dovoljno prostora za rad i obavezno ima: prijemnu prostoriju, prostoriju za rad i čuvanje predmeta i toalet, odnosno pristup toaletu ukoliko je kancelarija deo zgrade u kojoj se obavljaju i druge delatnosti.
Kancelarija je smeštena u poslovnoj ili stambenoj zgradi, koja svojim spoljašnjim izgledom i unutrašnjim stanjem obezbeđuje uslove za nesmetan rad.
Ulaz u kancelariju, odnosno zgradu u kojoj se nalazi kancelarija i prilaz zgradi moraju biti osvetljeni, uredni i imati nesmetan pristup stranaka.
Javni izvršitelj ističe na zgradi u kojoj je njegova kancelarija tablu, koja sadrži naziv i grb Republike Srbije, a prema pravilima propisanim Etičkim kodeksom javnih izvršitelja.
Na ulaznim vratima kancelarije mora biti istaknuto obaveštenje o radnom vremenu.
U kancelariji javnog izvršitelja na vidnom mestu ističu se zastava i grb Republike Srbije.
Kancelarija mora biti čista i uredna, zaštićena od provale i ispunjavati uslove u skladu sa propisima koji uređuju protivpožarnu zaštitu.
Kancelarija javnog izvršitelja mora biti opremljena:
1) računarom sa štampačem i pristupom internetu;
2) telefonom, faks mašinom i uređajem za fotokopiranje i skeniranje i
3) adekvatnim kancelarijskim nameštajem prema broju zaposlenih i predmeta.
Ispunjenost uslova propisanih ovim pravilnikom proverava Komisija za ispitivanje uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja (u daljem tekstu: Komisija), čije članove imenuje Izvršni odbor Komore.
Predsednik Komore daje Komisiji nalog za proveru ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana, koja je dužna da izvrši proveru u skladu sa nalogom.
Komisija sačinjava zapisnik o ispunjenosti uslova za otpočinjanje delatnosti javnog izvršitelja i konstatuje da li kancelarija javnog izvršitelja ispunjava uslove.
Ukoliko Komisija prilikom provere ispunjenosti uslova utvrdi da nisu ispunjeni svi uslovi u pogledu prostorija i opreme kancelarije, nalaže javnom izvršitelju da u primerenom roku otkloni nedostatke.
Ukoliko javni izvršitelj ne otkloni utvrđene nedostatke na način i u roku iz prethodnog stava ovog člana, Komisija u zapisniku konstatuje da uslovi nisu ispunjeni.
Obrazac zapisnika je sadržan u Prilogu broj 1 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Javni izvršitelj o svom trošku i na svoju odgovornost može poveriti trećem licu skladištenje i čuvanje popisanih stvari.
Javni izvršitelj i ortačko društvo dužni su da o promeni sedišta i prostorija kancelarije obaveste Komoru javnih izvršitelja i ministarstvo najmanje 30 dana pre promene.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu opremanja i uređenju kancelarije izvršitelja od 14. maja 2012. godine.
Ovaj pravilnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti ministarstva i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Prilog broj 1 - obrazac zapisnika
REPUBLIKA SRBIJA |
|
|
KOMORA JAVNIH IZVRŠITELJA |
|
|
Komisija za ispitivanje uslova u pogledu |
|
Na osnovu naloga predsednika Komore javnih izvršitelja broj _____ od ___ godine, Komisija za ispitivanje uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja, (u daljem tekstu: Komisija) sačinila je sledeći:
ZAPISNIK
O PROVERI ISPUNJENOSTI USLOVA U POGLEDU OPREMLJENOSTI KANCELARIJE I OPREME NEOPHODNE ZA RAD JAVNOG IZVRŠITELJA
Članovi komisije:
Javni izvršitelj čija je kancelarija predmet provere: _____ imenovan za područje Višeg suda u ____ i Privrednog suda u ____________
Provera ispunjenosti uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja započeta je dana _____ godine u ______ časova i utvrđeno je sledeće:
Red.br. |
Kriterijumi uslova u pogledu opremljenosti prostorija jav. izvršitelja |
OPIS |
1. |
Adresa kancelarije, sedište, izdvojena kancelarija |
|
2. |
Spoljašni izgled kancelarije, tabla, radno vreme |
|
3. |
Pravni osnov korišćenja poslovnog prostora, površina kancelarije, raspored i funkcije prostorija, urednost |
|
4. |
Grb i zastava Republike Srbije |
|
4. |
Oprema (računar, štampač, telefon, internet i dr. uređaji) |
|
5. |
Kancelarijski nameštaj |
|
6. |
Protivpožarna zaštita, zaštita od provale, poplave i sl. |
|
7. |
Ostale napomene |
|
Prilog broj 1 - obrazac zapisnika
Nakon neposredno izvršene provere ispunjenosti uslova u pogledu opremljenosti kancelarije i opreme neophodne za rad javnog izvršitelja Komisija:
KONSTATUJE
Da kancelarija javnog izvršitelja _____ imenovanog za područje Višeg suda u _____ i Privrednog suda u _____
ISPUNJAVA / DELIMIČNO ISPUNJAVA / NE ISPUNJAVA
uslove za otpočinjanje delatnosti u pogledu obezbeđenosti kancelarije i opreme neophodne za rad.
Obrazloženje
Okončano u ____ časova.
Zapisnik je pročitan svim prisutnima.
Zapisnik je sačinjen u šest primerka, od kojih je jedan za Komoru javnih izvršitelja, jedan za Ministarstvo pravde, jedan za javnog izvršitelja čija je kancelarija predmet provere i po jedan za svakog člana Komisije.
Izjava javnog izvršitelja čija je kancelarija predmet provere:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
|
|
javni izvršitelj čija je kancelarija predmet provere |
|
|
_________________________________ |
Članovi Komisije:
________________
________________
________________