PRAVILNIK
O PODSTICAJIMA ZA UNAPREĐENJE EKONOMSKIH AKTIVNOSTI NA SELU KROZ PODRŠKU NEPOLJOPRIVREDNIM AKTIVNOSTIMA

("Sl. glasnik RS", br. 93/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja za unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima, uslovi, način i obrazac prijave za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i maksimalni iznosi podsticaja po korisniku.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) građenje jeste izvođenje građevinskih i građevinsko-zanatskih radova, ugradnja građevinskih proizvoda, postrojenja i opreme, u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja;

2) izgradnja jeste rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija, sanacija i radovi investicionog održavanja;

3) ruralna područja jesu sva naseljena mesta na teritoriji Republike Srbije, izuzimajući teritorije naseljenih mesta sa gustinom naseljenosti iznad 150 stanovnika po km2 koja su data u Prilogu 1 - Lista naseljenih mesta izvan ruralnih područja, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo;

4) povezana lica jesu nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;

5) realizacija investicije jeste izvršenje svih radnji u vezi sa izgradnjom i nabavkom predmeta prihvatljive investicije (zaključenje kupoprodajnog ugovora, promet robe i usluge, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti), radi stavljanja investicije u funkciju u skladu sa namenom, kao i kategorisanje objekta u skladu sa propisima kojima se uređuje ugostiteljstvo.

II VRSTE PODSTICAJA

Član 3

Podsticaji za unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima obuhvataju investicije u sledećim sektorima:

1) sektoru ruralnog turizma;

2) sektoru lovnog turizma;

3) sektoru starih i umetničkih zanata, odnosno domaće radinosti.

Član 4

Prihvatljive investicije u sektoru ruralnog turizma su: ulaganje u građenje i/ili izgradnju i/ili nabavku opreme, kao i promocija nepoljoprivrednih aktivnosti, radi pružanja ugostiteljskih usluga u autentičnim ugostiteljskim objektima u domaćoj radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, u smislu propisa kojim se uređuje ugostiteljstvo.

Prihvatljive investicije u sektoru lovnog turizma su: ulaganje u građenje i/ili izgradnju i/ili nabavku opreme, kao i promocija nepoljoprivrednih aktivnosti, radi pružanja ugostiteljskih usluga u kategorisanim objektima lovnog turizma - lovačka vila, u smislu propisa kojim se uređuje ugostiteljstvo.

Prihvatljive investicije u sektoru starih i umetničkih zanata, odnosno domaće radinosti su: ulaganja u nabavku opreme i alata za obavljanje poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, u skladu sa propisom kojim se uređuje određivanje poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, način sertifikovanja istih i vođenje posebne evidencije izdatih sertifikata. Prihvatljive investicije su i promocija nepoljoprivrednih aktivnosti u sektoru starih i umetničkih zanata, odnosno domaće radinosti.

Član 5

Podsticaji za prihvatljive investicije iz člana 4. st. 1. i 2. ovog pravilnika obuhvataju:

1) građenje i/ili izgradnju:

(1) objekata datih u Prilogu 2 - Autentični ugostiteljski objekti u domaćoj radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, odnosno lovačkih vila,

(2) dvorišta autentičnih ugostiteljskih objekata u domaćoj radinosti ili seoskog turističkog domaćinstva, odnosno lovačkih vila, radi parternog uređenja;

2) nabavku opreme, radi unapređenja ponude i pružanja ugostiteljskih usluga u autentičnim ugostiteljskim objektima u domaćoj radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, odnosno lovačkim vilama, i to:

(1) opreme za poboljšanje pratećih sadržaja u oblasti rekreacije i nabavke dvorišnog mobilijara,

(2) ostale opreme;

3) promociju nepoljoprivrednih aktivnosti.

Podsticaji za prihvatljive investicije iz člana 4. stav 3. ovog pravilnika obuhvataju:

1) nabavku opreme i alata, radi očuvanja i unapređenja starih i umetničkih zanata, odnosno poslova domaće radinosti koji su sertifikovani, u skladu sa propisom kojim se uređuje određivanje poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, način sertifikovanja istih i vođenje posebne evidencije izdatih sertifikata;

2) promociju nepoljoprivrednih aktivnosti.

Član 6

Prihvatljive investicije iz člana 5. ovog pravilnika date su u Prilogu 3 - Lista prihvatljivih investicija, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 7

Podsticajima se ne nadoknađuju:

1) porezi, uključujući i porez na dodatu vrednost;

2) carinske, uvozne i druge dažbine;

3) troškovi bankarske provizije, troškovi jemstva i slične naknade;

4) troškovi kupovine, odnosno zakupa zemljišta;

5) troškovi prevoza, montaže i drugi operativni troškovi;

6) troškovi premera i geodetskih snimanja;

7) polovna (remontovana) oprema i alati, osim za podsticaje iz člana 5. stav 2. tačka 1) ovog pravilnika;

8) doprinosi u naturi (sopstveni rad i materijal podnosioca prijave);

9) oprema, materijali i radovi koji po tipu ne odgovaraju predmeru i predračunu overenom od strane licenciranog inženjera odgovarajuće struke, odnosno ne odgovaraju popisu radova overenom od strane licenciranog inženjera odgovarajuće struke;

10) troškove izrade internet stranice i štampanog materijala koji po sadržaju ne odgovaraju sektorima nepoljoprivrednih aktivnosti za koji se koristi podsticaj;

11) oprema i dvorišni mobilijar koji ne ispunjava norme koje je propisao Evropski komitet za standardizaciju (CEN), a prihvatio Zavod za standardizaciju Srbije;

12) potrošni materijal za očuvanje i unapređenje starih i umetničkih zanata, odnosno poslova domaće radinosti koji su sertifikovani, u skladu sa propisom kojim se uređuje određivanje poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, način sertifikovanja istih i vođenje posebne evidencije izdatih sertifikata;

13) troškovi po osnovu ugovora sa nadzornim organom;

14) nabavka predmetne investicije iz člana 5. ovog pravilnika putem lizinga, cesije, kompenzacije, asignacije ili na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja dugova;

15) nerealno visoke ponude koje ne predstavljaju tržišnu vrednost ponuđene vrste radova ili opreme.

III USLOVI ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE

Član 8

Pravo na korišćenje podsticaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom, imaju:

1) fizičko lice - nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;

2) preduzetnik;

3) pravno lice:

(1) privredno društvo,

(2) zemljoradnička zadruga,

(3) udruženje.

Član 9

Pravo na podsticaje ostvaruje lice iz člana 8. ovog pravilnika pod uslovima ako:

1) je upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava (u daljem tekstu: Registar), kao komercijalno gazdinstvo i nalazi se u aktivnom statusu;

2) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

3) za investiciju za koju podnosi konkursnu prijavu (u daljem tekstu: prijava) ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno ako ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

4) je izmirilo dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

5) je investicija iz člana 5. ovog pravilnika realizovana u periodu od 1. maja tekuće kalendarske godine, a najkasnije do 30. novembra naredne kalendarske godine;

6) je zbirni iznos pojedinačnih računa za prihvatljive investicije iz člana 5. ovog pravilnika veći od 20.000 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, uz obavezu podnošenja specifikacije računa iz Priloga 4 - Specifikacija računa, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo;

7) je izradilo biznis plan za ukupne prihvatljive investicije čija vrednost prelazi 600.000 dinara (uključujući PDV) u skladu sa Prilogom 5 - Biznis plan za _______, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo;

8) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica.

Član 10

Lice iz člana 8. tač. 1), 2) i 3) podtačka (3) ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika, ako pored uslova iz člana 9. ovog pravilnika, ispunjava i sledeće uslove:

1) da je objekat kategorisan kod nadležnog organa jedinice lokalne samouprave za pružanje ugostiteljskih usluga u poslovima domaće radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, odnosno da je objekat - lovačka vila kategorisan kod ministarstva nadležnog za poslove ugostiteljstva i evidentiran u Registru turizma, u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo;

2) da su katastarske parcele i objekat koji su predmet investicije u građenje i/ili izgradnju za koju se podnosi prijava u njegovom vlasništvu, odnosno suvlasništvu;

3) da je objekat koji je predmet investicije u opremanje u vlasništvu, odnosno da nad tim objektom lice može imati i pravo zakupa, odnosno korišćenja na osnovu ugovora zaključenog sa zakupodavcem, odnosno sa ustupiocem - fizičkim licem, jedinicom lokalne samouprave, crkvom, manastirom ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede, na period zakupa, odnosno korišćenja od najmanje deset godina počev od kalendarske godine u kojoj se podnosi zahtev za odobravanje projekata, s tim da ako je objekat predmet zakupa, odnosno korišćenja ne može imati upisane druge terete, osim predmetnog zakupa, odnosno prava korišćenja;

4) da pruža turistima usluge smeštaja i usluživanja hrane i pića u objektima smeštajnih kapaciteta do 30 ležajeva i/ili da organizovanoj turističkoj grupi do 50 turista pruža ugostiteljske usluge u skladu sa propisom kojim se uređuje ugostiteljstvo.

Za izgradnju novih objekata uslov iz stava 1. tačka 1) ovog člana smatra se da je ispunjen u trenutku podnošenja dokumentacije kojom se dokazuje realizacija investicije.

Lice iz člana 8. tač. 2) i 3) podtačka (3) ovog pravilnika, pored uslova iz st. 1. i 2. ovog člana, treba da bude i registrovano u odgovarajućem registru u Agenciji za privredne registre.

Član 11

Lice iz člana 8. tačka 3) podtač. (1) i (2) ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika, ako pored uslova iz člana 9. ovog pravilnika, ispunjava i sledeće uslove:

1) da je registrovano u odgovarajućem registru u Agenciji za privredne registre;

2) da je razvrstano u mikro ili malo pravno lice prema podacima iz finansijskog izveštaja iz prethodne godine, u odnosu na godinu u kojoj se podnosi prijava, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo;

3) nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

4) za zemljoradničku zadrugu, da ima osnivački akt u kojem je navedeno da se pored pretežne delatnosti bave i pružanjem turističko-ugostiteljskih usluga u poslovima domaće radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, odnosno lovnom turizmu, potvrdu o broju zaposlenih, kao i podatke o članovima zemljoradničke zadruge datih u Prilogu 6 - Podaci o članovima zemljoradničke zadruge (u daljem tekstu: Prilog 6), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo;

5) da je objekat kategorisan kod nadležnog organa jedinice lokalne samouprave za pružanje ugostiteljskih usluga u poslovima domaće radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, odnosno da je objekat - lovačka vila kategorisan kod ministarstva nadležnog za poslove ugostiteljstva i evidentiran u Registru turizma, u skladu sa zakonom kojim se uređuje;

6) da su katastarske parcele i objekat koji su predmet investicije u građenje i/ili izgradnju za koju se podnosi prijava u njegovom vlasništvu, odnosno suvlasništvu;

7) da je objekat koji je predmet investicije u opremanje u vlasništvu, odnosno da nad tim objektom lice može imati i pravo zakupa, odnosno korišćenja na osnovu ugovora zaključenog sa zakupodavcem, odnosno sa ustupiocem - fizičkim licem, jedinicom lokalne samouprave, crkvom, manastirom ili ministarstvom nadležnim za poslove poljoprivrede, na period zakupa, odnosno korišćenja od najmanje deset godina počev od kalendarske godine u kojoj se podnosi zahtev za odobravanje projekata, s tim da ako je objekat predmet zakupa, odnosno korišćenja ne može imati upisane druge terete, osim predmetnog zakupa, odnosno prava korišćenja.

Za izgradnju novih objekata uslov iz stava 1. tačka 5) ovog člana smatra se da je ispunjen u trenutku podnošenja dokumentacije kojom se dokazuje realizacija investicije.

Član 12

Lice iz člana 8. tač. 2) i 3) ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 5. stav 2. ovog pravilnika, ako pored uslova iz člana 9. ovog pravilnika, ispunjava i sledeće uslove:

1) da je registrovano u odgovarajućem registru u Agenciji za privredne registre;

2) da je razvrstano u mikro ili malo pravno lice prema podacima iz finansijskog izveštaja iz prethodne godine, u odnosu na godinu u kojoj se podnosi prijava, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo;

3) da je registrovano za očuvanje starih i umetničkih zanata, odnosno poslova domaće radinosti, koji su sertifikovani u skladu sa propisom kojim se uređuje određivanje poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, način sertifikovanja istih i vođenje evidencije izdatih sertifikata;

4) za zemljoradničku zadrugu, da ima osnivački akt u kojem je navedeno da se pored pretežne delatnosti bave i očuvanjem starih i umetničkih zanata, odnosno poslovima domaće radinosti koji su sertifikovani, u skladu sa propisom kojim se uređuje određivanje poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, način sertifikovanja istih i vođenje posebne evidencije izdatih sertifikata, potvrdu o broju zaposlenih, kao i podatke o članovima zemljoradničke zadruge datih u Prilogu 6;

5) za udruženje, da je osnovano sa ciljem negovanja starih i umetničkih zanata, odnosno poslova domaće radinosti.

IV NAČIN ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE

Član 13

Postupak za ostvarivanje prava na podsticaje pokreće se podnošenjem prijave na osnovu konkursa, koji raspisuje ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede - Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava), za svaku kalendarsku godinu.

Konkurs iz stava 1. ovog člana sadrži obrazac konkursne prijave, uslove za ostvarivanje prava na podsticaje, potrebnu dokumentaciju i dodatnu dokumentaciju za rangiranje prijava koje se podnose uz prijavu, rok za podnošenje prijave, dokumentaciju kojom se dokazuje realizacija investicije, kao i druge potrebne informacije u skladu sa ovim pravilnikom.

Prijava se podnosi na Obrascu - Prijava za korišćenje podsticaja za unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Podnosilac prijave podnosi samo jednu prijavu za korišćenje podsticaja po raspisanom konkursu.

Prijava se podnosi za jednu ili više prihvatljivih investicija iz člana 5. ovog pravilnika.

Ukoliko pravo na podsticaje ostvaruje fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koje je istovremeno i preduzetnik, podnosi samo jednu prijavu ili kao fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva ili kao preduzetnik.

Član 14

Potrebna dokumentacija koja se dostavlja uz prijavu treba da glasi na podnosioca prijave i prilaže se u originalu ili overenoj kopiji, osim dodatne dokumentacije za rangiranje prijava koja se dostavlja u formi kopije.

Dokumentacija na stranom jeziku treba da bude prevedena na srpski jezik od strane ovlašćenog sudskog prevodioca.

Dostavljena uverenja i potvrde ne mogu biti starija od 30 dana od dana podnošenja prijave.

Uprava može zatražiti i drugu dokumentaciju u toku vođenja administrativnog postupka.

Član 15

Uprava vrši administrativnu obradu proverom podataka iz prijave, dokumentacije priložene uz prijavu i uvidom u službene evidencije.

Prijava koja nije podneta od strane lica iz člana 8. ovog pravilnika, preuranjena, neblagovremena, poslata faksom ili elektronskom poštom, kao i svaka naredna prijava istog podnosioca po istom pozivu, Uprava odbacuje bez razmatranja.

Ako se u toku administrativne obrade pojavi potreba za promenom dobavljača i/ili izvođača radova, promena je moguća u sledećim slučajevima:

1) kada dobavljač i/ili izvođač radova prestane da postoji;

2) kada je dobavljaču i/ili izvođaču radova izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

3) kada dobavljač i/ili izvođač radova promeni delatnost ili prestane da prodaje investiciju koja je predmet zahteva;

4) poremećaja na tržištu;

5) više sile.

Član 16

Ako iznos raspoloživih sredstava po javnom konkursu nije dovoljan za sve podnete prijave, sprovodi se postupak bodovanja i rangiranja.

Elementi za rangiranje podnosilaca prijava dati su u Tabeli 1 - Elementi za bodovanje podnosilaca prijava u svrhu rangiranja - za fizička lica - nosioce komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva i preduzetnike i Tabeli 2 - Elementi za bodovanje podnosilaca prijava na konkurs u svrhu rangiranja - za pravna lica.

Tabela 1. - Elementi za bodovanje podnosilaca prijava na konkurs u svrhu rangiranja - za fizička lica - nosioce komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva i preduzetnike

Element

Način bodovanja

Broj bodova

Maksimalni broj bodova

100

Podnosilac prijave je lice koje puni maksimalno 40 godina u godini podnošenja prijave

da/ne

15/0

Podnosilac prijave ima investiciju u okviru područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi

da/ne

10/0

Podnosilac prijave je ženskog pola

da/ne

15/0

Obrazovanje podnosioca prijave

Osnovno obrazovanje ili bez obrazovanja

0

Srednja stručna sprema

3

Viša škola

5

Fakultet

10

Projekat podrazumeva otvaranje najmanje jednog radnog mesta na osnovu Biznis plana - 4.3. Potrebna radna snaga

da/ne

15/0

Održivost investicije

Ocena biznis plana 1

0

Ocena biznis plana 2

1-7

Ocena biznis plana 3

8-5

Ocena biznis plana 4

16-24

Ocena biznis plana 5

25

Lokacija investicije

Nije u ruralnom području

0

U ruralnom području

10

Tabela 2. - Elementi za bodovanje podnosilaca prijava na konkurs u svrhu rangiranja - za pravna lica

Element

Način bodovanja

Broj bodova

Maksimalni broj bodova

100

Podnosilac prijave ima investiciju u okviru područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi

da/ne

10/0

Broj zaposlenih u pravnom licu

<10

5

10-20

10

>20

15

Pravno lice je zemljoradnička zadruga ili udruženje

da/ne

10/0

Primena standarda u proizvodnji

Podnosilac zahteva ima proizvodnju organskih proizvoda koji su sertifikovani ili u periodu konverzije

15

Projekat podrazumeva otvaranje najmanje jednog radnog mesta na osnovu Biznis plana - 4.3. Potrebna radna snaga

da/ne

15/0

Održivost investicije

Ocena biznis plana 1

0

Ocena biznis plana 2

1-7

Ocena biznis plana 3

8-15

Ocena biznis plana 4

16-24

Ocena biznis plana 5

25

Lokacija investicije

Nije u ruralnom području

0

U ruralnom području

10

Član 17

Ispunjenost uslova za dodelu podsticaja utvrđuje komisija koju obrazuje ministar nadležan za poslove poljoprivrede.

Komisija iz stava 1. ovog člana razmatra prijave, utvrđuje rang listu na osnovu elemenata za rangiranje podnosilaca prijava iz člana 16. ovog pravilnika i daje predlog za dodelu podsticaja direktoru Uprave.

Član 18

Direktor Uprave rešenjem utvrđuje pravo na korišćenje podsticaja.

Rešenjem iz stava 1. ovog člana podnosiocu prijave odobrava se da u ostavljenom roku u potpunosti realizuje investiciju iz predračuna i podnese Upravi dokumentaciju kojom se dokazuje realizacija investicije.

Rešenjem iz stava 1. ovog člana utvrđuje se iznos podsticaja na ime realizacije investicije i nalaže se isplata 50% vrednosti podsticaja na namenski račun korisnika upisan u Registar, dok se preostali iznos odobrenog podsticaja isplaćuje nakon dostavljanja dokaza o realizaciji investicije u ostavljenom roku.

V MAKSIMALNI IZNOS PODSTICAJA

Član 19

Podsticaji se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti realizovane prihvatljive investicije umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, odnosno posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Procentualni iznos podsticaja za područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi utvrđuje sa prema mestu predmetne investicije, odnosno mestu obavljanja aktivnosti, u skladu sa posebnim propisom kojim se određuju područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi.

Maksimalni iznos podsticaja po korisniku za investicije iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika je 2.350.000 dinara.

Maksimalni iznos podsticaja po korisniku za investicije iz člana 5. stav 2. ovog pravilnika je 500.000 dinara.

Maksimalni iznos podsticaja po korisniku za investicije iz člana 5. ovog pravilnika je 2.350.000 dinara.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaje podneti do dana stupanja na snagu ovog pravilnika rešavaće se u skladu sa propisom koji je bio na snazi u vreme njihovog podnošenja.

Član 21

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o podsticajima za unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima ("Službeni glasnik RS", broj 54/19).

Član 22

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Priloge 1-6, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 93/2021, možete pogledati OVDE