PRAVILNIK
O SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE STAMBENIH ZGRADA, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 84/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Beograda.

Mere energetske sanacije predviđene ovim pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Beograda.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije iz člana 6. ovog pravilnika opredeljena su Odlukom o budžetu Grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 137/20, 14/21 i 39/21) u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 436 - Ostala energija, na aproprijaciji 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti, ekonomska klasifikacija 463141 - Tekući transferi nivou opština. Predmetna sredstva će biti raspoređena na odgovarajućoj aproprijaciji budžeta gradske opštine u cilju prenosa sredstava direktnim korisnicima.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava i stambene zajednice u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi biti definisan u članu 6. ovog pravilnika.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava građanima/stambenim zajednicama donosi Gradsko veće Grada Beograda na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.

Član 6

Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti, u gradu Beogradu, iznosom od 20.000.000,00 dinara, od čega je 10.000.000,00 dinara opredelio Grad Beograd, a 10.000.000,00 dinara Ministarstvo rudarstva i energetike, za sledeću meru energetske efikasnosti:

- zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na stambenim zgradama, porodičnim kućama i stanovima, sa pratećim građevinskim radovima.

Ukupna planirana sredstva koje grad zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 20.000.000,00 miliona dinara.

Grad Beograd će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će opredeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od:

(1) maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke odnosno 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, šta god je od ova dva iznosa manje, i:

(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke.

Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om se određuje da može iznositi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata i do 20.000,00 dinara po metru kvadratnom za ulazna vrata.

Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:

1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U- koeficijent prelaza toplote):

- U≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za ulazna vrata.

Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekata:

1. za meru iz člana 6. stav 1. ovog člana Sredstva podsticaja za termičku izolaciju neće se odobravati za pojedinačne etaže stambenih objekata. Ukoliko stambeni objekat ima dva ili više vlasnika, prijavu podnosi jedan od vlasnika uz pismenu saglasnost ostalih vlasnika. Sutereni čiji je fasadni zid obložen kamenom ili sličnim materijalom ne moraju se termički izolovati;

2. dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti;

3. za stambene objekte sa više etaža jednog vlasnika, sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama s tim da zamena stolarije na svakoj od etaža mora biti kompletna;

4. vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 26. ovog pravilnika.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.

Član 8

Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinasiranje

Neprihvatljivi troškovi - troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Beograda su:

1) troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi projekata energetske efikasnosti;

2) troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl;

3) refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

4) nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;

5) drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva i stambene zajednice.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće Grada Beograda donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu: komisija). Javne pozive za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime gradske opštine sprovodi Komisija.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad komisije.

Članovi komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.

Član 12

Osnovni zadaci komisije naročito obuhvataju:

1. Priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave i drugo);

2. Oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet-stranici Grada Beograda, kao i oglasnoj tabli Opštinske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet-strani Gradske opštine;

3. Prijem i kontrola prispelih zahteva;

4. Rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;

5. Objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda/Opštinske uprave Gradske opštine i zvaničnoj internet-stranici Grada Beograda/ gradske opštine, razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje. Preliminarna rang-lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak komisije;

6. Donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;

7. Izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada Beograda.

Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću Grada Beograda i rukovodiocu Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova, imenovanom od strane Grada Beograda, dostavi zapisnike i izveštaj o radu.

Terenski rad komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;

- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Prilikom terenskog obilaska komisija na licu mesta vrši pregled podnetih prijava, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave, sačinjava se zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava komisija.

Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/nakon realizovanih mera.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;

- druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju:

- rok za prijavu na javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;

- evaluacija prijava na javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na javni poziv je najmanje 21 dan;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang-liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;

- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva budžeta Grada Beograda za sufinansiranje mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova opredeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanja liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i raspisivanje javnog poziva za građane/ stambene zajednice, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće Grada Beograda.

Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se komisiji.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet-stranici Grada Beograda, i najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji grada Beograda, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.

Član 16

Na javnom pozivu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:

- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

- da imaju ateste za materijale i proizvode.

Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 17

Javni poziv iz člana 15. ovog pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) uslove za učešće na konkursu;

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

7) ispunjenost uslova iz javnog poziva;

8) način i rok podnošenja prijave;

9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)

Član 18

Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:

1) opšte podatke o privrednom subjektu;

2) podatke o zakonskom zastupniku;

3) profil privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)

Član 19

Kriterijumi za rangiranje direktnih obuhvataju sledeće:

1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini program ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje

Član 20

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog pravilnika.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.

Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet stranici Grada Beograda, kao i na oglasnoj tabli opštinske uprave gradske opštine i na zvaničnoj internet-stranici Gradske opštine.

Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici na javnom pozivu imaju pravo prigovora komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačne odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću Grada Beograda na usvajanje.

Gradsko veće Grada Beograda donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.

Odluka Gradskog veća Grada Beograda o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet-stranici Grada Beograda, kao i na oglasnoj tabli Opštinske uprave Gradske opštine i na zvaničnoj internet-stranici Gradske opštine.

Grad i gradska opština će zaključiti Sporazum o tehničkoj saradnji i sprovođenju mera energetske sanacije sa direktnim korisnicima koji budu izabrani.

Ugovor o sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije. Ugovor će biti zaključen između Grada Beograda, gradske opštine i direktnih korisnika.

Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama

Član 21

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama za energetsku sanaciju stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće Grada Beograda.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima i stambenim zajednicama sprovodi komisija.

Građani/stambene zajednice - učesnici na javnom pozivu podnose prijavu komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet-stranici Grada Beograda, kao i na oglasnoj tabli Opštinske uprave Gradske opštine i zvaničnoj internet stranici gradske opštine, i najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji grada Beograda, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) javni poziv;

2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Član 22

Pravo učešća u javnom pozivu imaju građani i stambene zajednice koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je podnosilac prijave vlasnik i da živi u porodičnoj kući ili u stanu na teritoriji grada/području gradske opštine (prema rešenju za porez i fotokopije lične karte);

2) da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:

(1) dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji;

(2) građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole;

(3) građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili;

(4) rešenje o ozakonjenju;

(5) dokaz da su započeli proces legalizacije.

3) da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu;

4) da je stambena zajednica upisana u odgovarajući registar;

5) ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.

Sadržaj javnog poziva za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

Član 23

Javni poziv iz člana 21. ovog pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva;

2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave;

3) finansijski okvir;

4) namenu sredstava;

5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše;

6) uslove za učešće na konkursu;

7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere;

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

9) način na koji će pružati dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave;

10) način i rok podnošenja prijave;

11) postupak odobravanja sredstava;

12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu.

Prijava na javni poziv za krajnje korisnike (građane i stambene zajednice)

Član 24

Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen prijavni obrazac (Prilog 1) za sufinasiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

3) fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

4) rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

5) jedan od dokaza za stambeni objekat naveden u članu 22. stav 1. tačka 3) pravilnika;

6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu o (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno);

7) predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je donelo Gradsko veće Grada Beograda;

8) fotokopija lične karte ili očitana lična karta za sva fizička lica koja žive u porodičnoj kući ili stanu za koji se podnosi prijava;

9) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Prijava koju na javni poziv podnose stambene zajednice naročito sadrži:

1) potpisan i popunjen prijavni obrazac (Prilog 1) za sufinasiranje mera energetske efikasnosti, sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2) popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

3) rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu za svaki stan;

4) kopiju građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekta;

5) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za svaki stan stambene zgrade za koju se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici živi u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno po stanu - potrebno za minimum 50% stanova u zgradi);

6) dokaz o registraciji stambene zajednice;

7) saglasnost stambene zajednice za predloženu meru;

8) lista članova stambene zajednice sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana stambene zajednice sa jasno vidljivom adresom stanovanja;

9) spisak stanara stambene zgrade, sa kopijama ličnih karta vlasnika stanova za koje se konkuriše (fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta);

10) predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad Beograd;

11) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja;

12) Potvrda/dokaz o redovnom izmirivanju obaveza za 2020. godinu po osnovu poreza na imovinu;

13) i druga dokumenta u skladu sa javnim pozivom.

Gradska uprava Grada Beograda/opštinska uprava gradske opštine će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti - izvoda iz lista nepokretnosti.

Član 25

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje;

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada/Opštine za slične aktivnosti i ista opravdali i

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće, stanovi i stambene zajednice)

Član 26

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor krajnjeg korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor prijava građana i stambenih zajednica određuju se javnim pozivom i sadrže:

Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na (stambenim zgradama, porodičnim kućama i stanovima)

Postojeće karakteristike spoljne stolarije*

Broj bodova

Čelični

18

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

5

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja na*

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

* za stambene zgrade dati postojeći način grejanja i postojeće karakteristike spoljne stolarije koji se odnosi na većinu stanova

Kao kriterijum za bodovanje, za meru iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za stanove

 

Broj bodova

K<10

5

10≤K<12,5

4,5

12,5≤K<15

4

15≤K<17,5

3,5

17,5≤K<20

3

20≤K≤22,5

2,5

22,5≤K≤25

2

K>25

1

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K<15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K<20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K≤27,5

2,5

27,5≤K≤30

2

K>30

1

*za stambene zgrade dati srednju vrednost K svih stanova iz zgrade

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedini program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Za stambene zajednice potrebno je da svaki stan popuni odgovarajući obrazac koji će se sabrati za svaku stambenu zgradu i naći njegova srednja vrednost.

Način bodovanja biće definisan u javnom pozivu.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 27

Ocenjivanje i rangiranje projekata građana i stambenih zajednica, vrši se primenom kriterijuma iz člana 26.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje preliminarnu rang-listu krajnjih korisnika za meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet-stranici Grada Beograda, kao na oglasnoj tabli opštinske uprave gradske opštine i zvaničnoj internet stranici gradske opštine.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se predaje na pisarnici Opštinske uprave Gradske opštine.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava komisija. U zapisniku komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda i zvaničnoj internet-stranici Grada Beograda, kao i na oglasnoj tabli opštinske uprave gradske opštine i zvaničnoj internet-stranici Gradske opštine.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se predaje na pisarnici Opštinske uprave Gradske opštine.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.

Gradsko veće Grada Beograda donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori sa direktnim korisnicima.

Član 28

Ukoliko Grad tokom trajanja javnog poziva ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih javnim pozivom, komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.

Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.

Isplata sredstava

Član 29

Grad Beograd i Gradska opština će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima a ne krajnjim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu celokupne svoje obaveze direktnom korisniku i nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je građanin predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom komisije prilikom prvog izlaska.

Krajnji korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj komisiji.

Korisnik sredstava/Gradska opština će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom.

Troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u člana 6. ovog pravilnika (maksimalnog iznosa učešća Grada Beograda) snosi krajnji korisnik.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam/građevinske poslove odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa komisijom.

Ukoliko direktni korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Beograd i Gradska opština neće uplatiti sredstva opredeljena javnim pozivom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE

Izveštavanje

Član 30

Komisija priprema završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću Grada Beograda radi usvajanja. Usvojeni izveštaj objavljuje se na se na zvaničnoj internet-strani Grada Beograda i preko lokalnih medija i dostavlja rukovodiocu Programa energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova koji sprovodi Grad Beograd (u daljem tekstu: rukovodilac programa), koga je imenovao Grad Beograd.

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte.

Po prijemu završnog izveštaja o sprovedenim merama energetske sanacije dostavljenim od strane Komisije, rukovodilac programa sačinjava završni izveštaj o realizaciji Programa sa podacima o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte i dostavlja gradonačelniku grada Beograda.

Završni izveštaj iz stava 3. potpisuju gradonačelnik grada Beograda i rukovodilac programa i dostavljaju ga Ministarstvu rudarstva i energetike.

Objavljivanje

Član 31

Podaci i akti komisije objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Beograda/gradske opštine i na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Beograda/Opštinske uprave Gradske opštine.

Čuvanje dokumentacije

Član 32

Gradska uprava Grada Beograda ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.

VII ZAVRŠNA ODREDBA

Član 33

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja i objaviće se u "Službenom listu Grada Beograda".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Beograda", br. 84/2021.