PRAVILNIK
O OPŠTIM USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA ŠKOLSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 101/2021)

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se prava i obaveze škola u pogledu uslova i načina korišćenja školskih objekata u javnoj svojini Grada Niša.

Školski objekti u smislu ovog Pravilnika su sportski i drugi objekti, u svojini Grada Niša, čiji su korisnici škole na teritoriji Grada Niša.

Školski objekti mogu se koristiti za obavljanje aktivnosti iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite i sl.

Školski objekti mogu se koristiti za obavljanje sportskih aktivnosti pod uslovom da su uređeni, obeleženi, opremljeni, održavani, u stanju koje omogućava odgovarajući nivo obavljanja sportskih aktivnosti i osigurava bezbedno korišćenje.

Školski objekti moraju biti dostupni građanima pod jednakim uslovima.

Član 2

Školski objekti u smislu člana 1. ovog Pravilnika su školske sportske sale i školski sportski tereni, učionice i druge prostorije u sastavu školskih objekata.

Član 3

Školski objekti se mogu davati na korišćenje drugim licima kada su zadovoljene potrebe nastavnih i vannastavnih školskih aktivnosti, u skladu sa godišnjim programom rada škole.

Član 4

Školski odbori, u skladu sa godišnjim planovima škola, donose odluku o slobodnim terminima za davanje na korišćenje školskih objekata pravnim i fizičkim licima.

Školski odbor utvrđuje cenu zakupa, uz saglasnost Gradske uprave za društvene delatnosti Grada Niša.

Cena zakupa iz stava 2. ovog člana ne može biti manja od zakupnine utvrđene Odlukom o pribavljanju, raspolaganju i upravljanju stvarima u javnoj svojini Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", br. 5/2018, 26/2018, 18/2019, 62/2021 i 80/2021).

Humanitarnim organizacijama koje imaju za cilj pomoć oboleloj deci i licima sa invaliditetom, udruženjima građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, koji prostor ne koriste za sticanje prihoda, dobrovoljnim organizacijama koje učestvuju u spasilačkim akcijama, može se dati u zakup poslovni prostor, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 20% od visine zakupnine utvrđene članom 59. Odluke o pribavljanju, raspolaganju i upravljanju stvarima u javnoj svojini Grada Niša. Odluka iz stava 1. ovog člana dostavlja se Gradskoj upravi za društvene delatnosti Grada Niša.

Član 5

Korisnici termina školskog objekta mogu biti:

1. Sportske organizacije (za sportske aktivnosti),

2. Privredna društva (za rekreaciju zaposlenih),

3. Građani i udruženja građana.

Član 6

Zahtev za korišćenje slobodnog školskog prostora podnosi se školama, do početka školske godine.

Zahtev sadrži:

- naziv podnosioca zahteva i izvod iz APR;

- lice ovlašćeno za zastupanje;

- vremenski period korišćenja školskog objekta;

- željeni termini korišćenja.

Član 7

Škola uz saglasnost Gradske uprave za društvene delatnosti utvrđuje raspored korišćenja slobodnog školskog prostora, po sledećim kriterijumima:

1. iskazanih potreba klubova (u zavisnosti od masovnosti i ranga takmičenja);

2. uzrast takmičara (prednost imaju mlađe selekcije);

3. rad sa decom;

4. drugi kriterijumi, u skladu sa Zakonom o sportu.

Zakup termina se obračunava po satu, osim za odigravanje utakmica kada se obračunava po utakmici.

Korisnik termina može da koristi zakupljeni prostor samo ako je prethodno izmirio sve finansijske obaveze prema školi, koje su dospele na plaćanje.

Reklamacija na fakturu može biti podneta u roku od 7 dana od prijema fakture.

Član 8

Na osnovu utvrđenog rasporeda, škola i zakupac slobodnog školskog prostora zaključuju Ugovor o korišćenju školskog objekta.

Ugovor o korišćenju školskog objekta sadrži:

- vreme na koje se koristi i termine korišćenja;

- naknadu za korišćenje slobodnog školskog objekta;

- materijalnu odgovornost za štetu nastalu tokom korišćenja školskog objekta;

- druga prava i obaveze potpisnika ugovora.

Član 9

Sredstva stečena po osnovu Ugovora iz člana 8. ovog Pravilnika predstavljaju javni prihod i uplaćuju se na poseban račun Grada Niša.

Član 10

Obaveze škola su:

1. Da primerak zaključenog ugovora dostave Gradskoj upravi za društvene delatnosti i Gradskoj upravi za imovinu i održivi razvoj;

2. Da o svim eventualnim problemima tokom izdavanja školskog objekta obaveste Gradsku upravu za društvene delatnosti grada Niša;

3. Da na kraju školske godine podnesu završni izveštaj Gradskoj upravi za društvene delatnosti;

4. Održavanje školskog objekta u građevinskom i funkcionalnom smislu.

Član 11

Korisnici termina su dužni da sami obezbede rekvizite za treninge i utakmice i moraju ih ukloniti po završetku utakmice.

Međusobna prava i obaveze za eventualno korišćenje reklamnog prostora regulišu se posebnim ugovorom.

Svu nastalu štetu uzrokovanu odigravanjem utakmica, treninga ili rekreativnih aktivnosti dužan je da nadoknadi korisnik termina.

Član 12

Škola može da:

1. Otkaže ili promeni termin o čemu je dužna da obavesti korisnika u roku od najkasnije 48 sati pre ugovorenog termina;

2. Udalji iz sale osoblje korisnika koje se ne pridržava kućnog reda, ometa rad zaposlenih, ili samovoljno produži termin;

3. Uskrati korišćenje termina ako se i pored upozorenja zaposlenog, korisnik ne ponaša u skladu sa ovim Pravilnikom, o čemu će biti obaveštena Gradska uprava za društvene delatnosti Grada Niša;

4. Jednostrano raskine ugovor o korišćenju školskog objekta, uz otkazni rok koji ne može biti kraći od 15 (petnaest) dana.

Član 13

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o opštim uslovima i načinu korišćenja školskih sportskih objekata u svojini Grada Niša, br. 2729/2021-04 od 15.9.2021. godine ("Službeni list Grada Niša", br. 91/21).