ODLUKAO JAVNOJ RASVETI NA TERITORIJI GRADA ŠAPCA("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 22/2021) |
Odlukom o javnoj rasveti na teritoriji grada Šapca (u daljem tekstu: Odluka) određuju se uslovi za vršenje i poveravanje održavanja javne rasvete, kao i obezbeđivanja redovnog snabdevanja električnom energijom za javno osvetljenje.
Pod javnom rasvetom, u smislu odredaba ove odluke, podrazumeva se sistem objekata, instalacija i uređaja za osvetljavanje javnih površina, čija je izgradnja i rekonstrukcija u nadležnosti grada Šapca.
Površine javne namene, u smislu odredaba ove Odluke, su: ulice, trotoari, pešačke i biciklističke staze, trgovi, ulični travnjaci, drvoredi, površine izmeću i oko zgrada koje nisu privedene nameni, površine unutar stambenih blokova i dečija igrališta, pijace, stajališta u javnom saobraćaju, parkirališta, neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište, izgrađena rečna obala i druge uređene površine javne namene
Obezbeđivanje javnog osvetljenja obuhvata održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene;
Poslovi održavanja javne rasvete poveravaju se JP "Infrastruktura Šabac" Šabac (u daljem tekstu: Preduzeće).
Poslovi iz prethodnog stava ovog člana vrše se u skladu sa Programom/Planom rada Preduzeća.
Poslove iz stava 1. ovog člana mogu obavljati i privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt koji ispunjavaju propisane uslove.
Preduzeće koje vrši poslove održavanja javne rasvete je dužno da ispunjava uslove u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnog tehničkog kapaciteta potrebnih za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima propisane Uredbe o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti.
Pod redovnim održavanjem javne rasvete podrazumeva se održavanje objekata, instalacija i uređaja za javnu rasvetu u ispravnom stanju za njeno funkcionisanje.
Redovno održavanje javne rasvete reguliše se Ugovorom koji zaključuju Grad Šabac i Preduzeće.
Obezbeđivanje redovnog snabdevanja
Pod obezbeđivanjem redovnog snabdevanja električnom energijom za javno osvetljenje podrazumeva se redovna isporuka električne energije.
Redovno snabdevanje električnom energijom za javno osvetljenje reguliše se Ugovorom koji zaključuje odabrani ponuđač po sprovedenoj javnoj nabavci za Grad Šabac.
Ugovorom iz stava 2. ovog člana bliže se uređuje način snabdevanja, rokovi plaćanja, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje javnog osvetljenja.
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća, Gradska uprava preispituje rad Preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.
Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže Preduzeću da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Preduzeće je dužno da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt sa Preduzećem u vezi kvaliteta i korišćenja usluga. Korisnici usluga obavljanja delatnosti održavanja javne rasvete mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge Preduzeću, preko internet stranice Preduzeća. Preduzeće je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od 2 dana.
Zabranjeno je:
• neovlašćeno uklanjanje i rušenje objekata i instalacija javne rasvete;
• neovlašćeno priključivanje na objekte i instalacije javne rasvete;
• neovlašćeno postavljanje oglasnih sredstava (isticanje plakata, objava, oglasa, obaveštenja, poziva), pričvršćivanje objekata i stvari na objekte i instalacije javne rasvete bez odobrenja nadležnog odeljenja;
• neovlašćeno preusmeravanje svetala;
• prljanje i na drugi način oštećivanje objekata i instalacija javne rasvete.
II NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU POSLOVA JAVNE RASVETE
Održavanje javne rasvete vrši Preduzeće koje je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje kroz realizaciju Programa/Plana iz čl. 4. ove Odluke.
Obezbeđivanje redovnog snabdevanja električnom energijom javne rasvete vrši se u skladu sa Ugovorom iz člana 6. ove Odluke.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu Preduzeća usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za obavljanje poslova javne rasvete,
2. organizuje hitne popravke uređaja kojima se održava javna rasveta, i
3. preduzme druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.
Kada Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika na teret Preduzeća.
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom.
III NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU POSLOVA JAVNE RASVETE
Preduzeće je dužno da, u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju održavanja javne rasvete nastalog usled vanredne situacije ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide ili spreče, pored preduzetih mera iz člana 11. ove odluke, odmah obavesti Gradsku upravu.
Kad Gradska uprava primi obaveštenje iz člana 13. ove odluke, dužna je da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i:
1. odredi red prvenstva i način obavljanja poslova održavanja javne rasvete,
2. naredi mere za zaštitu komunalnih i drugih objekata i uređaja i imovine Preduzeća koje služe za obavljanje poslova održavanja javne rasvete,
3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere i
4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju poslova održavanja javne rasvete, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove Odluke vrši Odeljenje za inspekcijske i komunalno-stambene poslove i Odeljenje komunalne milicije.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom odredaba ove Odluke vrše komunalni inspektori.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupi suprotno odredbama člana 9. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju da važe odredbe čl. 7, 8, 9. i člana 43. stav 1. tačka 2. Odluke o komunalnom uređenju ("Sl. list grada Šapca" broj 31/12, 5/14, 22/14, 23/15 i 16/18).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".