STATUT

JAVNE MEDIJSKE USTANOVE "RADIO-TELEVIZIJA VOJVODINE"

("Sl. glasnik RS", br. 3/2015, 34/2018, 15/2021 i 95/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim statutom se bliže uređuje unutrašnja organizacija, način rada Javne medijske ustanove "Radio-televizija Vojvodine" (u daljem tekstu: RTV) i njenih organa, donošenje opštih akata, ovlašćenje u raspolaganju sredstvima kojima posluje, postupak imenovanja generalnog direktora, glavnih i odgovornih urednika i direktora programa kao i druga pitanja značajna za rad i funkcionisanje RTV.

Član 2

RTV je pokrajinski javni medijski servis koji je nezavisan i samostalan pravni subjekt.

RTV obavljanjem svoje osnovne delatnosti, omogućava ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja i pruža opšte i sveobuhvatne medijske usluge koje podrazumevaju informativne, obrazovne, kulturne i zabavne sadržaje namenjene svim delovima društva.

RTV je osnovana kao Radiodifuzna ustanova Vojvodine "Radio-televizija Vojvodine" Zakonom o radiodifuziji ("Službeni glasnik RS", broj 42/02, 97/04, 76/05, 79/05 - dr. zakon, 62/06, 85/06, 86/06 - ispr. i 41/09), a u skladu sa Zakonom o javnim medijskim servisima ("Službeni glasnik RS", broj 83/14) nastavlja sa radom kao Javna medijska ustanova "Radio-televizija Vojvodine", koji zakon utvrđuje ustrojstvo i način rada, kao i druga pitanja od značaja za rad RTV.

Rad RTV se zasniva na načelima:

- istinitog, nepristrasnog, potpunog i blagovremenog informisanja;

- nezavisnosti uređivačke politike;

- zabrani svakog oblika cenzure i nezakonitog uticaja na rad javnog medijskog servisa, redakcije i novinara;

- primeni međunarodno priznatih normi i principa, a naročito poštovanja ljudskih prava i sloboda i demokratskih vrednosti i

- poštovanja profesionalnih standarda i kodeksa.

RTV deluje interkulturalno u cilju:

- unapređenja kvaliteta života građana, uvažavanja demokratskog pluralnog dijaloga, međusobnog i međunacionalnog poštovanja, tolerancije i stvaralaštva;

- podizanja nivoa kvaliteta programa proizvodnjom raznovrsnih programskih sadržaja i žanrova trajnih i univerzalnih vrednosti;

- inovativnosti stvaranjem i implementacijom novih programskih formata i tehnologija u digitalnom okruženju;

- promocije stvaralaštva i kulture Vojvodine;

- očuvanja kulturnog i nacionalnog identiteta srpskog naroda i nacionalnih manjina u Vojvodini i saradnje sa regionalnim i međunarodnim strukovnim organizacijama i udruženjima.

Član 3

RTV pruža medijske usluge na najmanje dva televizijska i najmanje tri radijska programa na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

RTV pruža medijske usluge kao elektronsko izdanje na internet i drugim informaciono-komunikacionim medijskim platformama.

RTV pruža opšte medijske usluge na najmanje jednom televizijskom i jednom radijskom programu.

RTV može započeti pružanje nove medijske usluge radijskog ili televizijskog programa, odnosno audio-vizuelne medijske usluge na zahtev koja se bitno razlikuje od usluga koje RTV već pruža u pogledu sadržaja, pristupa ili grupe korisnika kojima je namenjena u skladu sa zakonom.

Član 4

Naziv pokrajinskog javnog medijskog servisa je: Javna medijska ustanova "Radio-televizija Vojvodine".

Skraćeni naziv Javne medijske ustanove "Radio-televizija Vojvodine" je RTV.

U upotrebi na engleskom jeziku naziv RTV je: Public Service Media "Radio-Television of Vojvodina".

Sedište RTV je: Novi Sad - Petrovaradin.

Adresa RTV je: Kamenički put 45.

Odluku o promeni sedišta i adrese donosi Upravni odbor RTV-a.

RTV ima svojstvo pravnog lica.

Član 5

RTV ima zaštitni znak koji obavezno sadrži skraćeni naziv (logo), a o čijem grafičkom izgledu odluku donosi Upravni odbor na predlog Generalnog direktora.

Član 6

RTV ima svoj pečat i štambilj.

Pečat ima oblik kruga, prečnika 32 mm.

Tekst pečata sadrži pun naziv i sedište RTV: Javna medijska ustanova "Radio-televizija Vojvodine", Novi Sad, koji se upisuje kružno oko skraćenog naziva: RTV, koji se nalazi u centru pečata.

Tekst pečata upisuje se na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Pečat se izrađuje u jedanaest primeraka koji se svaki pojedinačno obeležavaju rednim brojem - rimskom cifrom od I do XI, koja se stavlja ispred sedišta RTV.

Štambilj je pravougaonog oblika 40 x 55 mm. Tekst štambilja sadrži pun naziv i sedište RTV: Javna medijska ustanova "Radio-televizija Vojvodine", Novi Sad, koji se upisuje na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Izgled i tekst pečata koji će se koristiti kod obavljanja poslova na osnovu poverenih javnih ovlašćenja , Upravni odbor će definisati posebnim aktom.

Član 7

Način i upotreba pečata i štambilja reguliše se opštim aktom u skladu sa zakonom.

Član 8

Dan RTV je: 29. novembar, kada se 1949. godine prvi put oglasio Radio Novi Sad.

Povodom dana RTV-a, pojedincima - aktivnim televizijskim stvaraocima za celokupno autorsko delo u oblasti televizijskog stvaralaštva dodeljuje se nagrada "Slavuj Hadžić", kao i godišnje nagrade zaposlenima koji su ostvarili izuzetne rezultate.

Član 9

Osnovna delatnost RTV je u funkciji ostvarivanja javnog interesa definisanog Zakonom o javnim medijskim servisima, a podrazumeva proizvodnju, kupovinu, obradu i objavljivanje radio, televizijskih i multimedijalnih sadržaja, naročito informativnih, obrazovnih, kulturno-umetničkih, dečjih, zabavnih, sportskih, verskih i drugih koji su od javnog interesa za građane, a koji za cilj imaju ostvarivanje ljudskih prava i sloboda, razmenu ideja i mišljenja, negovanje vrednosti demokratskog društva, unapređivanje političke, polne, međunacionalne i verske tolerancije i razumevanja, kao i očuvanje nacionalnog identiteta srpskog naroda i nacionalnih manjina, kao i pružanje audio i audio-vizuelnih medijskih usluga i objavljivanje elektronskih izdanja kao usluga od javnog interesa.

Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana RTV može obavljati i komercijalnu delatnost, kojom se ne sme ugroziti obavljanje osnovne delatnosti, kao što je:

1) ustupanje prava na javno saopštavanje radijskih, televizijskih ili drugih medijskih sadržaja;

2) objavljivanje oglasnih poruka ili drugog oblika audio-vizuelne komercijalne komunikacije (npr. sponzorstvo, plasiranje proizvoda i dr.);

3) pružanje interaktivnih usluga koje su u vezi sa medijskim uslugama ili drugih interaktivnih usluga;

4) organizovanje javnog izvođenja muzičkih sadržaja i drugih priredbi koje nisu sastavni deo usluga javnog medijskog servisa;

5) proizvodnja, davanje u zakup i prodaja fonograma i videograma;

6) pružanje tehničkih usluga i iznajmljivanje proizvodnih i drugih kapaciteta;

7) obavljanje i drugih komercijalnih delatnosti koje služe obavljanju osnovne delatnosti, ako se one u manjem opsegu ili uobičajeno obavljaju uz tu delatnost (pružanje intelektualnih usluga, izdavačka delatnost i sl.).

RTV proizvodi i pruža medijske usluge na srpskom jeziku i na jezicima nacionalnih manjina.

Član 10

Javni interes, u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast javnog informisanja, koji RTV kao javni medijski servis ostvaruje kroz svoje programske sadržaje, je:

1) istinito, blagovremeno, potpuno, nepristrasno i profesionalno informisanje građana i omogućavanje slobodnog formiranja i izražavanja mišljenja slušalaca i gledalaca na teritoriji Republike Srbije, Autonomne Pokrajine Vojvodine i lokalne samouprave;

2) poštovanje i predstavljanje osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrednosti i institucija i unapređivanje kulture javnog dijaloga;

3) poštovanje privatnosti, dostojanstva, ugleda, časti i drugih osnovnih prava i sloboda čoveka;

4) poštovanje i podsticanje pluralizma političkih, verskih i drugih ideja i omogućavanje javnosti da bude upoznata sa tim idejama, ne služeći interesima pojedinih političkih stranaka i verskih zajednica, kao ni bilo kom drugom pojedinačnom političkom, ekonomskom, verskom i sličnom stanovištu ili interesu;

5) zadovoljavanje potreba u informisanju svih delova društva bez diskriminacije, vodeći računa naročito o društveno osetljivim grupama kao što su deca, omladina i stari, manjinske grupe, osobe sa invaliditetom, socijalno i zdravstveno ugroženi i dr.;

6) zadovoljavanje potreba građana za programskim sadržajima koji obezbeđuju očuvanje i izražavanje kulturnog identiteta kako srpskog naroda tako i nacionalnih manjina, vodeći računa da nacionalne manjine prate određene programske celine i na svom maternjem jeziku i pismu;

7) nepristrasno obrađivanje političkih, istorijskih, privrednih, socijalnih, zdravstvenih, kulturnih, obrazovnih, naučnih, ekoloških i drugih pitanja, omogućavajući ravnopravno sučeljavanje različitih stanovišta;

8) besplatno i jednako predstavljanje političkih stranaka, koalicija i kandidata koji imaju potvrđene izborne liste za republičke, pokrajinske ili lokalne izbore, u vreme predizborne kampanje;

9) afirmisanje nacionalnih kulturnih vrednosti srpskog naroda i nacionalnih manjina koji žive u Republici Srbiji, kao i zbližavanja i prožimanja njihovih kultura;

10) razvoj medijske pismenosti stanovništva;

11) proizvodnja domaćeg dokumentarnog i igranog programa;

12) blagovremeno obaveštavanje o aktuelnim zbivanjima u svetu i o naučnim, kulturnim i ostalim civilizacijskim dostignućima;

13) unapređivanje opšteg obrazovanja, zdravstvenog obrazovanja i obrazovanja u vezi sa zaštitom životne sredine;

14) razvijanje kulture i umetničkog stvaralaštva;

15) negovanje humanih, moralnih, umetničkih i kreativnih vrednosti;

16) zadovoljavanje zabavnih, rekreativnih, sportskih i drugih potreba građana;

17) informisanje naših građana u inostranstvu, kao i pripadnika srpskog narod koji živi van teritorije Republike Srbije;

18) predstavljanje kulturnog nasleđa i umetničkog stvaralaštva u zemlji i inostranstvu;

19) informisanje inostrane javnosti o događajima i pojavama u Republici Srbiji.

Član 11

U ostvarivanju javnog interesa RTV je dužna da:

1) uvažava jezičke i govorne standarde, kako većinskog stanovništva tako, u odgovarajućoj srazmeri, i nacionalnih manjina na području na kome se program emituje kao i jezičke i govorne standarde gluvih i nagluvih osoba;

2) na republičkom, pokrajinskom i lokalnom nivou koristi sve svoje raspoložive kapacitete uključujući i dopisničku mrežu u cilju ostvarivanja prava svih građana na ravnopravno informisanje;

3) obezbedi korišćenje i razvoj savremenih tehničko-tehnoloških standarda u proizvodnji i objavljivanju programa i u predviđenom vremenu realizuju planove prelaska na nove digitalne tehnologije;

4) sarađuje sa drugim javnim medijskim servisom i razmenjuje programske sadržaje koji su od interesa za građane Republike Srbije;

5) obezbeđuje čuvanje radijskih i televizijskih zapisa kao kulturnog nasleđa od nacionalnog interesa.

Član 12

U obavljanju osnovne delatnosti RTV ima institucionalnu autonomiju i uređivačku nezavisnost, a naročito u pogledu:

1) utvrđivanja koncepcije i određivanja programskih sadržaja, u skladu sa zakonom;

2) uređivanja programske šeme;

3) organizacije delatnosti;

4) izbora rukovodilaca, glavnih i odgovornih urednika i zapošljavanja;

5) nabavke i prodaje robe i usluga;

6) upravljanja finansijskim sredstvima, u skladu sa zakonom;

7) pripreme i izvršavanja finansijskog plana;

8) pregovaranja, odnosno pripreme i potpisivanja pravnih akata koji se odnose na poslovanje RTV;

9) izbora zastupnika u pravnim poslovima i drugim pravnim stvarima.

Član 13

RTV je dužna da u programima koristi srpski jezik, ćirilično pismo i znakovni jezik kao oblik komunikacije gluvih i nagluvih osoba.

Upotreba srpskog jezika nije obavezna u programu namenjenom pripadnicima nacionalnih manjina, ali se ovi programi mogu titlovati na srpski jezik.

Upotreba srpskog jezika i ćiriličkog pisma nije obavezna ni:

1) ako se objavljuju filmovi i druga audio-vizuelna i radijska dela u izvornom obliku;

2) ako se objavljuju muzička dela s tekstom koji je pisan na stranom jeziku;

3) ako su programi namenjeni učenju stranog jezika; ako su programi namenjeni stranim državljanima ili građanima Republike Srbije koji žive van njene teritorije, koji te programe ne mogu pratiti na srpskom jeziku;

4) ako se u programu, radi verodostojnosti informacije, objavljuju dokument, ime ili izjava u izvornom obliku.

Član 14

RTV obezbeđuje najmanje 10% godišnjeg programskog vremena ili najmanje 10% godišnjeg programskog budžeta, za audio-vizuelna dela evropske nezavisne produkcije, izuzimajući vreme namenjeno za vesti, sportske događaje, igre, reklame, teletekst i televizijsku prodaju.

Udeo iz stava 1. ovog člana dostiže se postepeno, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje oblast elektronskih medija, uvažavajući obavezu RTV kao javnog medijskog servisa da obezbedi ostvarivanje javnog interesa kroz informativne, obrazovne, kulturne i zabavne sadržaje.

Programski sadržaji stariji od pet godina mogu činiti najviše polovinu udela iz stava 1. ovog člana. Programski sadržaji nezavisnih produkcija iz stava 1. ovog člana biraju se na osnovu javnog konkursa.

Postupak i kriterijumi za odabir programskih sadržaja iz stava 1. ovog člana bliže se utvrđuje opštim aktom RTV.

Kriterijumi za odabir programskih sadržaja iz stava 1. ovog člana moraju biti nediskriminatorski i u skladu sa programskim obavezama propisanim Zakonom o javnim medijskim servisima.

II DELATNOST I POSLOVANJE RTV

Član 15

Pretežna delatnost RTV je:

60.20 Proizvodnja i emitovanje televizijskog programa.

Pored pretežne delatnosti iz stava 1. ovog člana, RTV obavlja i ostale delatnosti:

18.20 Umnožavanje snimljenih zapisa;

47.63 Trgovina na malo muzičkim i video zapisima u specijalizovanim prodavnicama;

47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta;

56.10 Delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata;

58.11 Izdavanje knjiga;

58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja;

59.11 Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa;

59.12 Delatnosti koje slede nakon faze snimanja u proizvodnji kinematografskih dela i televizijskog programa;

59.13 Distribucija kinematografskih dela, audio-vizuelnih dela i televizijskog programa;

59.14 Delatnost prikazivanja kinematografskih dela;

59.20 Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike;

60.10 Emitovanje radio-programa;

61.10 Kablovske telekomunikacije;

61.20 Bežične telekomunikacije;

61.30 Satelitske telekomunikacije;

61.90 Ostale telekomunikacione delatnosti;

63.12 Veb portali;

73.12 Medijsko predstavljanje;

77.22 Iznajmljivanje video-kaseta i kompakt-diskova;

77.39 Iznajmljivanje i lizing ostalih mašina, opreme i materijalnih dobara;

79.90 Ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane s njima;

82.30 Organizovanje sastanaka i sajmova;

85.52 Umetničko obrazovanje;

85.59 Ostalo obrazovanje;

90.01 Izvođačka umetnost;

90.02 Druge umetničke delatnosti u okviru izvođačke umetnosti;

90.04 Rad umetničkih ustanova;

91.01 Delatnosti biblioteka i arhiva.

RTV može obavljati i druge delatnosti, uključujući i spoljnotrgovinsku delatnost, ukoliko za to ispunjava uslove predviđene zakonom.

Član 16

Organizaciju RTV čine sledeći organizacioni delovi:

- Interna revizija,

- Kabinet Generalnog direktora,

- Generalni sekretarijat,

- Informacione tehnologije,

- Poslovna jedinica Program,

- Poslovna jedinica Produkcija,

- Poslovna jedinica Tehnika i tehnologije,

- Poslovna jedinica Podrška Poslovanju.

Interna revizija uspostavlja se radi stalnog praćenja i nadzora zakonitosti rada i poslovanja. Interni revizor za svoj rad odgovoran je Upravnom odboru i Generalnom direktoru.

Aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova u RTV bliže se uređuje organizacija utvrđena odredbama ovog člana kao i drugi organizacioni delovi, delokrug rada organizacionih delova, vrsta poslova i posebni uslovi za rad na tim poslovima prema potrebama rada, poslovanja i razvoja RTV i zahtevima organizacije rada tako da obezbedi jedinstvo procesa rada, optimalno funkcionisanje, punu zaposlenost i racionalno korišćenje znanja i sposobnosti zaposlenih.

III ORGANI I NAČIN RADA ORGANA RTV

Član 17

Organi RTV su Upravni odbor, Generalni direktor i Programski savet.

1. Upravni odbor

Član 18

Upravni odbor je organ upravljanja koga čini devet članova.

Upravni odbor bira predsednika iz reda svojih članova.

Predsednika upravnog odbora u odsutnosti zamenjuje član upravnog odbora po ovlašćenju predsednika upravnog odbora.

Članove Upravnog odbora, u skladu sa zakonom i Statutom Regulatornog tela za elektronske medije (u daljem tekstu: Regulator), imenuje i razrešava Savet Regulatora dvotrećinskom većinom ukupnog broja članova na osnovu javnog konkursa koji raspisuje šest meseci pre isteka mandata u skladu sa kriterijumima propisanim Zakonom o javnim medijskim servisima.

Članovi Upravnog odbora imenuju se iz reda uglednih stručnjaka iz oblasti koje su od značaja za obavljanje poslova ustanova javnog medijskog servisa (stručnjaci iz oblasti medija, kulture, menadžmenta, prava i finansija). Za članove Upravnog odbora RTV Savet Regulatora imenuje lica koja žive i rade na području Autonomne pokrajine Vojvodine.

Članovi Upravnog odbora ne mogu biti nosioci javnih funkcija i funkcija u političkoj stranci, zaposleni kod pružaoca medijske usluge, kao ni lica čije bi članstvo u Upravnom odboru moglo da dovede do sukoba interesa u skladu sa propisom koji reguliše sprečavanje sukoba interesa pri obavljanju javne funkcije.

Članovi Upravnog odbora ne smeju obavljati usluge i druge poslove za RTV.

Član 19

Mandat članova Upravnog odbora je pet godina.

Jedno lice može biti imenovano za člana Upravnog odbora najviše dva puta.

U svom radu članovi Upravnog odbora su samostalni i staraju se o doslednoj primeni zakona.

Član 20

Upravni odbor odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova, sem u slučajevima kada je zakonom i ovim statutom predviđeno da se pojedine odluke donose dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova.

Članovi Upravnog odbora imaju pravo na naknadu za svoj rad u visini prosečne neto zarade za prethodni mesec u RTV.

Član 21

U okviru zakonom ustanovljenog delokruga Upravni odbor:

1) usvaja Statut RTV, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova na koji saglasnost daje Savet Regulatora;

2) usvaja strategiju razvoja RTV, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova;

3) utvrđuje programsku koncepciju RTV na godišnjem nivou, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova;

4) usvaja finansijski plan i plan rada;

5) usvaja plan nabavki i plan poslovanja;

6) donosi odluku o usklađivanju visine takse;

7) usvaja predlog projekata RTV-a koji se finansiraju iz budžetskih sredstava u skladu sa Zakonom;

8) imenuje i razrešava Generalnog direktora RTV, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova, a obrazloženu odluku o imenovanju donosi nakon sprovedenog javnog konkursa i čini je dostupnom javnosti;

9) imenuje i razrešava glavne i odgovorne urednike i direktora programa, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova, a obrazloženu odluku o imenovanju donosi na predlog Generalnog direktora nakon sprovedenog javnog konkursa i čini je dostupnom javnosti;

10) imenuje i razrešava odgovornog urednika programa na jeziku nacionalne manjine na predlog Generalnog direktora u skladu sa zakonom i ovim statutom;

11) daje saglasnost na akt Generalnog direktora o organizaciji i sistematizaciji poslova RTV;

12) donosi investicione planove;

13) usvaja finansijske izveštaje (periodične i godišnje) i na drugi način kontroliše finansijsko poslovanje RTV;

14) imenuje internog revizora na predlog Generalnog direktora, i donosi odluku o njegovom razrešenju;

15) vrši nadzor nad zakonitošću obavljanja delatnosti na bazi izveštaja internog revizora;

16) razmatra predloge i preporuke Programskog saveta;

17) usvaja izveštaj o radu i poslovanju i dostavlja ga Narodnoj skupštini, Savetu Regulatora i obaveštava javnost;

18) donosi odluku o popisu osnovnih sredstava, inventara i druge imovine (obaveze i potraživanja, licence, gotovinski ekvivalenti i gotovina) i o usvajanju izveštaja o popisu u prethodnoj godini;

19) imenuje i razrešava članove stalnih i povremenih odbora, komisija, pomoćnih i drugih radnih tela koja se osnivaju za poslove iz nadležnosti Upravnog odbora;

20) na predlog generalnog direktora donosi planove za organizaciju i izvršavanje odbrambenih priprema za rad RTV-a u uslovima ratnog ili vanrednog stanja;

21) donosi Poslovnik o radu Upravnog odbora i druga opšta akta u skladu sa zakonom i ovim statutom;

22) dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova Upravnog odbora donosi odluku kojom utvrđuje maksimalan iznos za zaključenje pojedinačnih pravnih poslova za koje nije potrebna saglasnost Upravnog odbora i daje saglasnost na zaključenje pojedinačnih pravnih poslova preko utvrđenog maksimalnog iznosa, kao i kada je zbirna vrednost više povezanih poslova na godišnjem nivou dvostruko veća od tog maksimalnog iznosa;

23) daje autentično tumačenje odredaba Statuta i

24) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Upravni odbor RTV donosi zajedničku odluku sa Upravnim odborom RTS o sadržaju i formi jedinstvenog obrasca za naplatu takse i jedinstvenog obrasca o oslobađanju plaćanja takse.

Upravni odbor odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova, izuzev u slučaju kada je ovim statutom predviđena dvotrećinska većina.

Član 22

Mandat člana Upravnog odbora prestaje:

1) protekom vremena na koje je imenovan;

2) podnošenjem ostavke u pismenoj formi Savetu Regulatora;

3) razrešenjem iz razloga predviđenih zakonom;

4) smrću.

Savet Regulatora, u skladu sa zakonom, pokreće postupak za imenovanje novog člana Upravnog odbora u slučaju iz stava 1. ovog člana.

Član 23

Član Upravnog odbora RTV u skladu sa zakonom može biti razrešen:

1) ako je zbog bolesti, na osnovu nalaza nadležne zdravstvene ustanove, nesposoban za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora u periodu dužem od šest meseci;

2) ako se od strane Regulatora utvrdi da je u postupku imenovanja dao netačne podatke o sebi;

3) ako neopravdano nije prisustvovao na tri sednice Upravnog odbora u toku jedne godine;

4) ako postane nosilac javne ili političke funkcije, ili ako se zaposli kod pružaoca medijskih usluga;

5) ako je postupao protivno odredbama zakona, Statuta i drugih propisa koji uređuju obavljanje delatnosti ustanove javnog medijskog servisa;

6) ako je osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora.

Odluku o razrešenju člana Upravnog odbora, sa obrazloženjem, donosi, u skladu sa zakonom Savet Regulatora, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova Saveta.

U postupku razrešenja članu Upravnog odbora daje se mogućnost da se izjasni o razlozima za razrešenje.

Član 24

Sednicama Upravnog odbora prisustvuju, bez prava odlučivanja, Generalni direktor, i druga lica na poziv predsednika Upravnog odbora.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da na zahtev Upravnog odbora daju informacije, objašnjenja i stručna obrazloženja o pitanjima koja su na dnevnom redu.

2. Generalni direktor

Član 25

Generalni direktor:

1) zastupa u skladu sa zakonom i predstavlja RTV;

2) obezbeđuje zakonitost rada i poslovanja;

3) organizuje i upravlja procesom rada i vodi poslovanje RTV;

4) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u skladu sa zakonom;

5) predlaže Upravnom odboru strategiju razvoja i plan rada;

6) izrađuje i predlaže Upravnom odboru, zajedno sa glavnim i odgovornim urednicima, direktorom programa i urednicima organizacionih celina programsku koncepciju kojom se ostvaruje javni interes i odgovara za njeno ostvarivanje;

7) predlaže Upravnom odboru uvođenje nove medijske usluge;

8) odgovara za sprovođenje odluka Upravnog odbora i podnosi Upravnom odboru izveštaje o radu i poslovanju;

9) razmatra preporuke Programskog saveta;

10) predlaže Upravnom odboru imenovanje i razrešenje glavnih i odgovornih urednika, kao i direktora programa;

11) pribavlja mišljenje nacionalnog saveta nacionalne manjine o kandidatima za odgovornog urednika programa na jeziku nacionalne manjine pre podnošenja predloga za njegovo imenovanje Upravnom odboru;

12) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova RTV na koji saglasnost daje Upravni odbor;

13) odlučuje o drugim pitanjima i donosi opšta i pojedinačna akta koja u skladu sa zakonom i ovim statutom nisu u nadležnosti Upravnog odbora

14) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.

Član 26

Odluku o imenovanju Generalnog direktora, sa obrazloženjem, donosi Upravni odbor, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova, nakon sprovedenog javnog konkursa.

Mandat Generalnog direktora je pet godina i isto lice može biti imenovano za Generalnog direktora najviše dva puta.

Za Generalnog direktora može biti imenovano lice iz reda uglednih stručnjaka iz oblasti koje su od značaja za obavljanje poslova ustanove javnog medijskog servisa.

Za Generalnog direktora ne može biti imenovano lice koje u skladu sa zakonom i ovim statutom ne može biti član Upravnog odbora, izuzev u slučaju ograničenja koje se odnosi na lice koje je zaposleno kod pružalaca medijskih usluga.

Za Generalnog direktora može biti imenovano lice koje ima prebivalište na teritoriji Republike Srbije i državljanin je Republike Srbije, ima visoku stručnu spremu i 10 godina iskustva na rukovodećim poslovima.

Kandidati za Generalnog direktora prilikom konkurisanja dužni su da pored dokaza o ispunjavanju uslova dostave program rada i upravljanja RTV za mandatni period na koji se imenuje.

Član 27

Mandat Generalnog direktora prestaje:

1) protekom vremena na koje je imenovan;

2) podnošenjem ostavke u pismenoj formi Upravnom odboru;

3) razrešenjem iz razloga predviđenih zakonom i ovim statutom;

4) smrću.

Upravni odbor bez odlaganja imenuje vršioca dužnosti i donosi odluku o raspisivanju konkursa za izbor Generalnog direktora u slučaju iz stava 1. ovog člana.

Član 28

Upravni odbor donosi odluku o razrešenju Generalnog direktora ako:

1) je zbog bolesti, na osnovu nalaza nadležne zdravstvene ustanove, nesposoban za obavljanje funkcije Generalnog direktora u periodu dužem od šest meseci;

2) utvrdi da u postupku imenovanja nije dao tačne podatke o sebi;

3) postupa protivno odredbama zakona, statuta i drugih propisa koji uređuju obavljanje delatnosti ustanove javnog medijskog servisa,

4) je osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora.

Odluku o razrešenju Generalnog direktora, sa obrazloženjem, donosi Upravni odbor, dvotrećinskom većinom glasova ukupnog broja članova.

U postupku razrešenja, Generalnom direktoru daje se mogućnost da se izjasni o razlozima za razrešenje.

3. Programski savet

Član 29

Programski savet je savetodavni organ.

Programski savet ima 15 članova koje Upravni odbor bira iz reda stručnjaka u oblasti medija i medijskih poslenika, naučnika, stvaralaca u oblasti kulture i predstavnika udruženja čiji je cilj zaštita ljudskih prava i demokratije.

Članovi Programskog saveta ne mogu biti nosioci javnih i političkih funkcija.

Mandat članova Programskog saveta traje četiri godine i oni ne mogu biti ponovo izabrani.

Član 30

Članove Programskog saveta RTV bira Upravni odbor na predlog odbora Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) nadležnog za oblast javnog informisanja.

Nadležni odbor Skupštine za oblast javnog informisanja predlaže Upravnom odboru listu od 30 kandidata za članove Programskog saveta koja odražava teritorijalnu, nacionalnu, versku, polnu i drugu strukturu stanovništva.

Lista kandidata iz stava 2. ovog člana utvrđuje se na osnovu javnog konkursa za izbor članova Programskog saveta.

Javni konkurs iz stava 3. ovog člana raspisuje nadležni odbor Skupštine, šest meseci pre isteka mandata članovima Programskog saveta.

Nadležni odbor Skupštine za oblast javnog informisanja utvrđuje listu svih prijavljenih kandidata koji ispunjavaju zakonske uslove u roku od 30 dana od dana raspisivanja konkursa po pravilima o sprovođenju konkursa propisanim aktom Skupštine u skladu sa zakonom.

Član 31

Programski savet se u skladu sa zakonom stara o zadovoljenju interesa slušalaca i gledalaca u pogledu programskog sadržaja.

Programski savet razmatra ostvarivanje programske koncepcije i razmatra kvalitet programskog sadržaja RTV i u vezi sa tim daje preporuke i predloge Generalnom direktoru i Upravnom odboru.

Programski savet, najmanje jednom godišnje, organizuje javnu raspravu o programskom sadržaju RTV u trajanju od 15 dana, a izveštaj o održanoj javnoj raspravi, zajedno sa preporukama za njegovo unapređivanje koje su izražene u toku javne rasprave, podnosi Generalnom direktoru i Upravnom odboru.

Programski savet prati sprovođenje programskih načela i obaveza utvrđenih zakonom, a u slučaju njihovog nepoštovanja pisanim putem obaveštava Upravni odbor, Generalnog direktora i odgovorne urednike.

Član 32

Programski savet donosi poslovnik o radu kojim reguliše način rada Programskog saveta.

RTV obezbeđuje sredstva i uslove za rad Programskog saveta, pod čim se podrazumevaju organizacioni, tehnički i prostorni uslovi za rad ovog organa, kao i naknada troškova prevoza članovima za dolazak i odlazak na sednicu.

Članovi Programskog saveta imaju pravo na naknadu u visini 40% od prosečne neto zarade za prethodni mesec u RTV.

IV IMENOVANJE GLAVNIH I ODGOVORNIH UREDNIKA

Član 33

Glavne i odgovorne urednike u skladu sa zakonom i ovim statutom imenuje na period od četiri godine Upravni odbor na predlog Generalnog direktora nakon sprovedenog javnog konkursa.

Za glavnog i odgovornog urednika može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je državljanin Republike Srbije;

- da ima prebivalište na teritoriji Republike Srbije;

- da ima visoku stručnu spremu;

- da ima najmanje 5 godina iskustva na uredničkim ili složenim novinarskim poslovima;

- znanje jednog svetskog jezika;

- poznavanje tehnologije proizvodnje i emitovanja radijskih, odnosno televizijskih programa;

- profesionalne sposobnosti iskazane u dosadašnjem radu.

Glavni i odgovorni urednik ne može biti lice koje uživa imunitet od odgovornosti.

Glavni i odgovorni urednik ne može biti nosilac javne funkcije ni funkcije u političkoj stranci, kao ni lice koje ne ispunjava druge uslove za obavljanje te funkcije u skladu sa zakonom.

Član 34

Upravni odbor na predlog Generalnog direktora RTV-a, razrešiće glavnog i odgovornog urednika pre isteka vremena na koje je imenovan:

1. na lični zahtev;

2. ako se naknadno utvrdi da nije ispunjavao uslove za imenovanje na tu funkciju predviđene članom 33. Statuta, odnosno ako naknadno prestane da ispunjava te uslove;

3. ako postupa suprotno zakonu i opštim aktima RTV-a;

4. ako svojim nesavesnim i nepravilnim radom prouzrokuje veću štetu ili naruši ugled RTV-a;

5. ako zanemaruje ili nesavesno obavlja svoje dužnosti;

6. ako nastanu razlozi zbog kojih je došao ili bi mogao doći u sukob interesa;

7. ako se ispune uslovi za otkaz ugovora o radu propisanih zakonom koji uređuje radne odnose;

8. ako ne ispunjava programska načela i obaveze u skladu sa zakonom i ovim statutom;

9. iz drugih razloga propisanih zakonom.

V IMENOVANJE DIREKTORA PROGRAMA

Član 35

Direktora programa, koji se u smislu zakona smatra direktorom medija, u skladu sa zakonom i ovim statutom imenuje na period od 4 godine Upravni odbor na predlog Generalnog direktora nakon sprovedenog javnog konkursa.

Za direktora programa može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je državljanin Republike Srbije;

- da ima visoku stručnu spremu;

- da ima najmanje 5 godina iskustva na rukovodećim poslovima kod pružaoca medijske usluge;

- znanje jednog svetskog jezika;

- poznavanje tehnologije proizvodnje i emitovanja radijskih, odnosno televizijskih programa;

- organizacijske i profesionalne sposobnosti iskazane u dosadašnjem radu;

Član 36

Upravni odbor na predlog Generalnog direktora RTV-a, razrešiće direktora programa pre isteka vremena na koje je imenovan:

1. na lični zahtev;

2. ako se naknadno utvrdi da nije ispunjavao uslove za imenovanje na tu funkciju predviđene članom 35. Statuta, odnosno ako naknadno prestane da ispunjava te uslove;

3. ako postupa suprotno zakonu i opštim aktima RTV-a;

4. ako svojim nesavesnim i nepravilnim radom prouzrokuje veću štetu ili naruši ugled RTV-a;

5. ako zanemaruje ili nesavesno obavlja svoje dužnosti;

6. ako nastanu razlozi zbog kojih je došao ili bi mogao doći u sukob interesa;

7. ako se ispune uslovi za otkaz ugovora o radu propisanih zakonom koji uređuje radne odnose;

8. ako ne ispunjava programska načela i obaveze u skladu sa zakonom i ovim statutom;

9. iz drugih razloga propisanih zakonom.

VI ZASTUPANJE RTV

Član 37

RTV zastupa u zemlji i inostranstvu, u skladu sa zakonom i ovim statutom, Generalni direktor, odnosno lice koje on ovlasti.

VII ODGOVORNOST ZA OBAVEZE I SREDSTVA ZA RAD RTV

Član 38

Sredstva koja RTV koristi (u daljem tekstu: sredstva) su u javnoj svojini.

Sredstva čine nepokretne i pokretne stvari pribavljene od osnivača, kao i sredstva stečena kupovinom, pružanjem usluga i prodajom proizvoda ili pribavljena iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Sticanje, opterećivanje ili otuđivanje sredstava sprovodi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina.

U pravnom prometu RTV nastupa samostalno, a za obaveze u pravnom prometu odgovara u skladu sa zakonom celokupnim svojim sredstvima.

Član 38a

Sredstva za rad iz člana 38. se računovodstveno iskazuju kao osnovni kapital koji se sastoji od državnog kapitala i ostalog kapitala.

Državni kapital RTV na dan osnivanja unet je u visini od 1.048.070 hiljada dinara, kao oblik osnovnog kapitala, koji obuhvata:

- početni kapital u iznosu od 755.471 hiljada dinara utvrđen na osnovu Odluke Vlade Republike Srbije o utvrđivanju deobnog bilansa o razgraničenju sredstava, prava i obaveza JP Radio-televizija Srbije između Radio difuzne ustanove Srbije i Radio difuzne ustanove Vojvodine na dan 31. decembar 2005. godine objavljene u "Službenom glasniku RS", broj 25 od 24. marta 2006. godine;

- kapital u iznosu od 446.108 hiljada dinara nastao u skladu sa Ugovorom o konverziji potraživanja u kapital zaključenog dana 24. maja 2008. godine između Republike Srbije i RTV, a na osnovu Zaključka Vlade 05 broj 40-1430/2008 od 10. aprila 2008. godine i Odluke Upravnog odbora RTV;

- smanjenje kapitala u iznosu od 153.509 hiljada dinara nastao na osnovu Odluke Vlade Republike Srbije o osnivanju javnog preduzeća za upravljanje emisionom infrastrukturom - JP ETV Beograd, kojom su preneta sredstva emisione tehnike. Ovaj prenos sredstava u poslovnim knjigama RTV evidentirano je kao smanjenje državnog kapitala;

- smanjenje kapitala u iznosu od 248.977.127,55 dinara nastalo na osnovu Odluke Upravnog odbora RTV-a o usaglašavanju osnovnog kapitala sa podacima iskazanim u poslovnim knjigama RTV broj 15159 od 23. decembra 2020. godine

- povećanje kapitala u iznosu od 520.000.000,00 dinara nastalo na osnovu Ugovora o konverziji potraživanja u kapital zaključenog dana 5. aprila 2021. godine između Republike Srbije i Javne medijske ustanove "Radio-televizija Vojvodine".

Ostali kapital RTV u iznosu od 25.817 hiljada dinara, kao oblik osnovnog kapitala, utvrđen je na osnovu Odluke Vlade Republike Srbije o utvrđivanju deobnog bilansa o razgraničenju sredstava, prava i obaveza JP Radio-televizija Srbije između Radio difuzne ustanove Srbije i Radio difuzne ustanove Vojvodine na dan 31. decembar 2005. godine objavljene u "Službenom glasniku RS" broj 25 od 24. marta 2006. godine.

Član 38b

Odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala u ime osnivača donosi Vlada Republike Srbije.

Odluku o usaglašavanju osnovnog kapitala sa podacima iskazanim u poslovnim knjigama RTV donosi Upravni odbor RTV u skladu sa zakonom ustanovljenom nadležnošću organa koji usvaja finansijske izveštaje i na drugi način kontroliše finansijsko poslovanje RTV.

Na osnovu odluke iz st. 1. i 2. ovog člana sprovodi se upis promena u nadležnom registru.

VIII PLANIRANJE, PRIHODI, RASHODI I FINANSIJSKO IZVEŠTAVANJE

Član 39

Strateška godišnja i višegodišnja poslovna politika, plan rada i razvoja RTV-a, plan proizvodnje i emitovanja programa, kao i finansijski plan donosi se jedinstveno za RTV.

Član 40

RTV ostvaruje prihode iz osnovne, komercijalne delatnosti u skladu sa Zakonom o javnim medijskim servisima.

Član 41

Rashodi RTV dele se na osnovne, komercijalne i zajedničke rashode.

Osnovni rashodi RTV su troškovi koji nastaju ili su povezani sa obavljanjem osnovne delatnosti RTV, a komercijalni rashodi RTV su troškovi koji nastaju ili su povezani sa obavljanjem komercijalne i druge delatnosti koje ne spadaju u osnovne delatnosti RTV.

Zajednički rashodi iz stava 1. ovog člana dele se na osnovne ili komercijalne u skladu sa srazmerom koja se bliže uređuje Pravilnikom o računovodstvu i računovodstvenim politikama, kao i Finansijskim planom prema elementima koji se utvrđuju za svaku poslovnu godinu na osnovu stvarnih podataka za prethodnu poslovnu godinu.

Član 42

RTV je u obavezi da sačinjava, dostavlja i objavljuje finansijske izveštaje u skladu sa Zakonom o računovodstvu, Međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja (MSFI) i Zakonom o javnim medijskim servisima.

RTV je u obavezi da metodološki evidentira i iskazuje prihode, rashode i rezultat po segmentima poslovanja za osnovnu i komercijalnu delatnost, u skladu sa odredbama Zakona o javnim medijskim servisima.

RTV je u obavezi da Finansijski izveštaj po segmentima poslovanja koji čine prihodi rashodi i rezultat sastavi i objavi u sastavu Izveštaja o poslovanju RTV.

IX OPŠTI AKTI

Član 43

Opšta akta RTV su pravilnici, poslovnici, uputstva, procedure i odluke kojima se na opšti način uređuju pitanja iz pojedinih oblasti.

Opšta akta RTV donosi Upravni odbor, odnosno Generalni direktor u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Sva opšta i pojedinačna akta RTV moraju biti u saglasnosti sa ovim statutom.

Član 44

Pored akata iz člana 21. ovog statuta Upravni odbor donosi i:

1. akt o finansijskom poslovanju;

2. akt o računovodstvu i računovodstvenim politikama;

3. akt o internoj reviziji;

4. akt o korišćenju autorskog i srodnih prava na programima RTV-a;

5. akt o poslovnoj tajni;

6. akt o odbrani i zaštiti;

7. akt o zaštiti od požara;

8. Pravilnik o rukovanju podacima o obveznicima plaćanja takse Javnim medijskim servisima;

9. Cenovnik za komercijalnu eksploataciju programa i audio-vizuelnih platformi RTV-a, kao i druge cenovnike;

10. Etički kodeks;

11. akta o dodeli nagrada.

Član 45

Pored akata iz člana 25. ovog statuta Generalni direktor donosi i:

1. akt o planiranju, proizvodnji, emitovanju i arhiviranju programa;

2. akt o standardima i normativima za proizvodnju programa;

3. akt o bezbednosti i zdravlju na radu;

4. akt o kriterijumima i načinu izbora programskih sadržaja evropske nezavisne produkcije;

5. akt o javnim nabavkama;

6. akt o naknadama putnih i drugih troškova zaposlenih;

7. akt o upotrebi motornih vozila.

X JAVNOST RADA

Član 46

U svom delovanju RTV ostvaruje javni interes, uvažava zahteve javnosti i za svoje delovanje odgovara javnosti.

Odgovornost RTV prema javnosti kao i uticaj javnosti na njeno delovanje ostvaruje se posebno:

- javnošću postupka imenovanja organa;

- učešćem javnosti u unapređivanju programa;

- obavezom da pravovremeno i istinito obaveštava javnost o obavljanju svoje delatnosti, o uslovima i načinu pružanja svojih usluga i o drugim pitanjima koja se tiču obavljanja delatnosti za koje je osnovan;

- objavljivanjem plana rada, finansijskog plana i izveštaja o radu i poslovanju;

- podnošenjem izveštaja o radu Narodnoj skupštini i Savetu Regulatora;

- blagovremenim ispunjavanjem obaveza propisanih zakonom kojim se uređuje slobodni pristup informacijama od javnog značaja.

XI POSLOVNA TAJNA

Član 47

Poslovnom tajnom se smatraju, u skladu sa zakonom, podaci čije bi saopštavanje trećim licima moglo naneti štetu RTV, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati, niti su lako dostupni trećim licima, koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane RTV zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.

Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom RTV određen kao poslovna tajna.

Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne, saopštavanje podataka iz stava 1. i 2. ovog člana, ako je to saopštavanje obaveza propisana zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja, kao i ako je ovo saopštavanje neophodno radi obavljanja ili zaštite interesa RTV, odnosno u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Režim postupanja sa podacima koji se smatraju poslovnom tajnom se uređuje posebnim opštim aktom.

XII IZMENE I DOPUNE STATUTA

Član 48

Izmene i dopune ovog statuta vrše se u postupku i na način koji je propisan za njegovo donošenje.

Nakon stupanja na snagu svake izmene i dopune ovog statuta sačinjava se prečišćen tekst Statuta koji potpisuje Generalni direktor.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

RTV će usaglasiti sva svoja opšta akta sa ovim statutom najkasnije do 13. februara 2015. godine.

Do donošenja opštih akata u skladu sa zakonom i ovim statutom primenjivaće se odredbe postojećih opštih akata.

Član 50

Ovaj statut po dobijenoj saglasnosti Saveta Regulatora stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Radiodifuzne ustanove Vojvodine "Radio-televizija Vojvodine" (prečišćen tekst) broj 185/5-2011 od 22. marta 2013.