PRAVILNIKO UNAPREĐENJU I RAZVOJU RURALNE INFRASTRUKTURE I USLUGA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2021. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 45/2021) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, korisnici, visina i način dodele sredstava, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem Konkursa za unapređenje i razvoj ruralne infrastrukture i usluga na teritoriji AP Vojvodine u 2021. godini, po Programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za teritoriju Autonomne pokrajine Vojvodine u 2021. godini ("Službeni list APV", broj 66/20 i 38/21).
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.
Visina i način dodele sredstava
Za realizaciju Konkursa za unapređenje i razvoj ruralne infrastrukture i usluga na teritoriji AP Vojvodine u 2021. godini predviđeno je ukupno 28.000.000,00 dinara.
Bespovratna sredstva za podršku investicija po konkursu utvrđuju se u iznosu do 100% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.
Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).
Maksimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može biti veći od 2.500.000,00 dinara.
Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 500.000,00 dinara.
Namena za koje se mogu koristiti sredstva
Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za:
1. Izradu projektne dokumentacije ili ažuriranje postojeće projektno-tehničke dokumentacije od značaja za unapređenje turističke ponude lokalne samouprave kao i prodaje poljoprivrednih proizvoda;
2. Izradu projekata turističke signalizacije koja obuhvata i signalizaciju poljoprivrednih gazdinstava koja se bave prodajom poljoprivrednih proizvoda sa kućnog praga kao i ažuriranje postojeće;
3. Postavljanje nove i/ili obnavljanje postojeće turističke signalizacije koja obuhvata i signalizaciju poljoprivrednih gazdinstava koja se bave prodajom poljoprivrednih proizvoda sa kućnog praga.
Pravo učešća na Konkursu imaju lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).
Lokalne samouprave koje imaju status grada (Novi Sad, Subotica, Zrenjanin, Pančevo, Vršac, Sremska Mitrovica, Kikinda, Sombor - Zakon o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije ("Sl. glasnik RS", br. 129/2007, 18/2016 i 47/2018) imaju pravo da konkurišu za naseljena mesta koja se ne nalaze u sedištu grada.
Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs:
1. čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim pečatom i potpisom;
2. procenjena vrednost na osnovu informativnih ponuda prikupljenih od potencijalnih ponuđača (dostavljaju se i navedene informativne ponude);
3. Ukoliko je zaključen ugovor dostavlja se:
• kopija ugovora;
• kopija prihvaćene ponude;
• kopija poslednje plaćene privremene situacije ili avansnog predračuna sa dokazom o izvršenom plaćanju (izvod računa);
4. Odluka/rešenje nadležnog organa Podnosioca prijave, za izradu planske i projektne dokumentacije (za tačku 1. Namene sredstava);
5. Izjava o broju registrovanih poljoprivrednih proizvođača kod kojih je postavljena signalizacija (izjava je sastavni deo prijave);
6. Popunjena, potpisana i pečatom overena izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (izjava je sastavni deo prijave);
7. Popunjena, potpisana i pečatom overena izjava o tačnosti podataka iz Prijave (izjava je sastavni deo prijave).
Sve kopije dokumenata moraju da budu overene i potpisane od strane ovlašćenog lica Podnosioca prijave.
Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.
Postupak donošenja odluke je u skladu sa Pravilnikom o sprovođenju konkursa koje raspisuje Sekretarijat.
Postupanje s nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Komisija će odbaciti.
1. neblagovremene prijave,
2. nedozvoljene prijave,
3. prijave podnete od strane neovlašćenog lica.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija razmatra podnete prijave i donosi zapisnik sa bodovnom listom. Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
U zapisnik se unosi: - ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava, - prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa, - neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i Predlog odluke o dodeli sredstava. Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije. Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Postupanje sa prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene
Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.
Pravo žalbe ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave na osnovu odluke koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.
Žalba se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od 15 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od objavljivanja Odluke na internet strani Sekretarijata za lica za koje lična dostava nije uspela.
Pokrajinski sekretar može da odbaci žalbu kao neblagovremenu, nedozvoljenu, podnetu od strane neovlašćenog lica, da je usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije žalbu kao neosnovanu. O žalbi se odlučuje rešenjem.
Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih žalbi, a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata. Ugovor o dodeli sredstava Član 15.
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom sredstava kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Jedinica lokalne samouprave u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava.
Isplata bespovratnih sredstava
1. Korisnik sredstava dužan je da primenjuje odredbe Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 91/2019).
2. Rok za pokretanje postupka javnih nabavki ne može biti duži od 15 dana od dana potpisivanja ugovora.
3. Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.
4. Korisnik sredstava obavezuje se da na kraju investicije dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava, koji treba da sadrži: overenu fotokopiju računa, izvod o izvršenom plaćanju, otpremnicu i fotokopiju garantnog lista.
Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo zadržava pravo da od korisnika sredstava zatraži dodatnu dokumentaciju.
U momentu isplate sredstava račun korisnika sredstava ne sme biti u blokadi.
Bespovratna sredstva će se isplaćivati u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.
Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće Budžetska inspekcija AP Vojvodine.
Sekretarijat, odnosno Sektor za pravne i opšte poslove, planiranje budžeta i agroekonomiku, imaju pravo da vrše uvid u realizaciju ugovorenih aktivnosti.
U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi je da izvrši povraćaj sredstava.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".