PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU DELA TROŠKOVA ZA REALIZACIJU MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

("Sl. list grada Kragujevca", br. 12/2021, 18/2021, 23/2021 i 36/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sufinansiranju dela troškova za realizaciju mera energetske tranzicije (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera energetske tranzicije; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera energetske tranzicije, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni poziv; praćenje realizacije, izveštavanje i dr.

Član 2

Cilj sprovođenja mera energetske tranzicije je unapređenje energetske efikasnosti i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima, porodičnim stambenim objektima, na teritoriji grada Kragujevca.

Mere energetske tranzicije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su vlasnici stambenih objekta na teritoriji grada Kragujevca.

Mere energetske tranzicije koje se mogu finansirati sredstvima budžeta grada

Član 3

Grad može sufinansirati vlasnike stambenog objekta kroz sledeće mere energetske tranzicije:

1. Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru;

2. Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima;

3. Nabavka i instalacija kotlova ili etažnih peći na drvni pelet za porodične stambene objekte;

4. Nabavka i instalacije kotlova na gas za porodične stambene objekte;

5. Nabavka i ugradnja toplotnih pumpi na porodičnim stambenim objektima;

6. Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće;

7. Ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe. Za realizaciju ove mere Gradsko veće doneće poseban pravilnik.

Prilikom izvođenja aktivnosti neophodno je zadovoljiti minimalne zakonom propisane kriterijume u pogledu energetskih svojstava objekata.

Mere koje će grad finansirati biće definisane Odlukom o raspisivanju javnog poziva i javnim pozivom.

Član 4

Javnim pozivom se određuju mere energetske tranzicije koje se finansiraju sredstvima iz budžeta Grada i ukupna planirana sredstva koje grad zajedno sa ministarstvom dodeljuje za svaku pojedinačnu meru.

Mera 1. Postavljanje termičke izolacije spoljnih zidova, krova i tavanica na porodičnim stambenim objektima ne podrazumeva poseban dizajn fasada i radove na pojedinačnim etažama stambenih objekata.

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su:

• Spoljni zid na porodičnim stambenim objektima sledećih karakteristika (U - koeficijent prelaza toplote):

- U ≤ 0,4 W/m2K za termičku izolaciju

Mera 2. Zamena spoljne stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima.

Sredstva se mogu koristiti za zamenu stolarije na jednoj ili svim etažama, pri čemu zamena stolarije na svakoj etaži mora biti kompletna.

Sredstva će se odobravati za nabavku i ugradnju PVC stolaruje u beloj boji, pojedinačnih prozora i vrata, ulaznih vrata stambenih objekata koja su u direktnoj vezi sa grejanim prostorom.

Termička svojstva objekta koja moraju biti ispunjena u pogledu energetske efikasnosti nakon realizacije ove mere su:

• Spoljna stolarija sa sledećim tehničkim karakteristikama (U - koeficijent prelaza toplote):

- U≤ 1,5 W/m2K za prozore i balkonska vrata

- U ≤ 1,6 W/m2K za spoljna vrata

Vlasnici pojedinačnih etaža u stambenom objektu podnose pojedinačne prijave za zamenu stolarije.

Mera 3. Nabavka i instalacija kotla ili etažne peći na drvni pelet za porodične stambene objekte.

Sredstva će se odobravati za nabavku kotla ili etažne peći koja kao energent koristi isključivo pelet.

Sredstva se neće odobravati za kotlove ili etažne peći koja nije u sistemu etažnog ili centralnog grejanja.

Mera 4. Nabavka i instalacija kotla na gas za porodične stambene objekte.

Sredstva će se odobravati za nabavku kotla koji kao energent koristi isključivo gas. Sredstva se neće odobravati za kotlove ili etažne peći koja nije u sistemu etažnog ili centralnog grejanja.

Mera 5. Nabavka i ugradnja toplotne pumpe za porodične stambene objekte.

Sredstva će se odobravati za nabavku i instalaciju toplotne pumpe vazduh-voda, geotermalnih toplotnih pumpi i hibridnih toplotnih pumpi.

Mera 6. Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće.

Sredstva će se odobravati za nabavku i instalaciju solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće.

Mera 7. Ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe.

Sredstva se odobravaju za ugradnju solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe.

Način, postupak i kriterijumi za realizaciju mere iz stava 18. ovog člana, definisaće se posebnim pravilnikom Gradskog veća.

Član 5

Grad neće finansirati troškove:

- koji su nastali u vezi sa nabavkom opreme (npr. carinski i administrativni troškovi i sl);

- nastale u vezi odobravanja i sprovođenja kreditnog zaduženja (troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.);

- za nabavljenu opremu i izvršene usluge pre donošenja rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje mera energetske tranzicije (oprema i radovi ne mogu biti isporučeni, ugrađeni, niti plaćeni delimično ili u potpunosti);

- nabavke opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam pruža;

- druge troškove koji nisu u skladu sa merama energetske tranzicije.

Sredstva za sufinansiranje mera energetske tranzicije biće preneta privrednim subjektima nakon Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava.

Finansijska sredstva

Član 6

Sredstava za sufinansiranje dela troškova za realizaciju mera energetske tranzicije iz člana 4. ovog Pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Kragujevca za svaku budžetsku godinu.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljuju se na osnovu javnog poziva u visini do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV- om po pojedinačnom zahtevu, pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj meri biti definisan javnim pozivom.

Iznos odobrenih bespovratnih sredstava se izračunava primenom procenta sufinansiranja na ukupnu vrednost dobara/usluga. Ako je tako dobijen iznos veći od maksimalnog iznosa odobrenih sredstava, korisniku pripada maksimalan iznos odobrenih bespovratnih sredstava.

Visina opredeljenih sredstava po pojedinačnim merama biće definisana odlukom o raspisivanju javnog poziva i javnim pozivom.

Moguće je izvršiti preraspodelu sredstava sa jedne mere na drugu u slučaju da opredeljena sredstva po meri ostanu neraspoređena.

Član 7

Mera iz člana 4. ovog Pravilnika, realizuju se preko privrednih društava i preduzetnika, koji imaju sedište na teritoriji grada Kragujevca, nad kojima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije, koji imaju najmanje jedno zaposleno lice na neodređeno vreme na dan 31.12. godine koja predhodi raspisivanju javnog poziva i koji ima iskustva u obavljanju sličnih poslova.

Privredni subjekat sa Liste privrednih subjekata u obavezi je da zaključi sa Gradom ugovor u kojem će biti navedeno da je slobodna volja krajnjeg korisnika da odabereprivrednog subjekata i da Grad ne može da utiče na izbor ili da garantuje nekom od privrednih subjekata da će biti izabran.

Privrednom subjektu koji bude izabran, sredstva-razlika između ukupne vrednosti investicije i odobrenih subvencija, biće preneta nakon izvršenih radova/nabavljene robe/izvršene usluge.

Privredni subjekat sa Liste privrednih subjekata u obavezi je da vlasniku stambenog objekta kome su odobrene subvencije isporuči materijal i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrši usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima pre isplate, a po ceni datoj prilikom podnošenja prijave.

II POSTUPAK SUFINANSIRANJA

Član 8

Postupak za dodelu subvencija obuhvata: raspisivanje javnog poziva za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije, raspisivanje javnog poziva za fizička lica, administrativnu kontrolu podnetih prijava, ocenjivanje, utvrđivanje liste privrednih subjekata i vlasnika stambenih objekata, kontrolu blagovremenosti i formalne ispravnosti prijava, utvrđivanje rang liste građana za podršku, donošenje Odluka o izboru privrednih subjekata i vlasnika stambenih objekata, praćenje realizacije mera i izveštavanje.

Komisija za pregled, ocenu i praćenje realizacije podnetih zahteva za sufinansiranje dela troškova za realizaciju mera energetske tranzicije

Član 9

Javni poziv za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije u ime Grada sprovodi Komisija za pregled, ocenu i praćenje podnetih zahteva za sufinansiranje dela troškova za realizaciju mera energetske tranzicije (u daljem tekstu Komisija), koju rešenjem obrazuje Gradonačelnik.

Rešenjem iz stava 1. ovog člana utvrđuje se sastav, zadaci komisije, rok za realizaciju mera, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

O radu komisije sačinjava se zapisnik.

Član 10

Zadaci Komisije su da:

- pripremi konkursnu dokumentaciju za privredne subjekte i vlasnike stambenog objekta (javni poziv, obrazac prijave i drugo) u skladu sa ovim Pravilnikom;

- oglasi javne pozive i prateću dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

- izvrši administrativnu proveru podnetih zahteva;

- sačini preliminarnu listu privrednih subjekata koji su zahteve blagovremeno podneli i čija je dokumentacija kompletna i istu objavi na zvaničnoj internet stranici Grada;

- razmatra prigovore privrednih subjekata na preliminarnu listu i u roku od 8 (osam) dana donese odluku o prigovoru;

- da blagovremene i kompletne zahteve vlasnika stambenih objekata, rangira i sačini preliminarnu listu vlasnika stambenih objekata;

- razmatra prigovore vlasnika stambenih objekata na preliminarnu listu i u roku od 8 (osam) dana donese odluku o prigovoru;

- utvrdi konačne liste za vlasnike stambenih objakata i za privredne subjekte i iste objavi na zvaničnoj internet stranici Grada;

- Gradonačelniku podnese izveštaj sa predlogom odluke o dodeli sredstava za sufinansiranje;

- sačini predlog ugovora o učešću u sprovođenju mera energetske tranzicije i Rešenja za dodelu bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske tranzicije;

- prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije;

- i druge poslove u cilju realizacije utvrđenih mera.

Javni poziv za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije

Član 11

Odluku o raspisivanju javnog poziva za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije donosi Gradonačelnik.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada, sredstvima javnog informisanja i privredni subjekti se obaveštavaju kroz organizovanje info dana.

Član 12

Pravo učešća na konkursu imaju privredni subjekti koji ispunjavaju sledeće uslove:

1. da su registrovani kao privredna društva i preduzetnici;

2. da nad njima nije pokrenut stečajni postupak, postupak likvidacije i da nisu u blokadi;

3. da su izmirili dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

4. da imaju najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vreme na dan 31. decembra godine koja prethodi godini raspisivanja javnog poziva;

5. da imaju iskustvo u obavljanju aktivnosti predviđene javnim pozivom;

6. da imaju atest za materijale i proizvode.

Dodatni uslovi biće definisani Odlukom o javnom pozivu i javnim pozivom.

Sadržaj javnog poziva za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije

Član 13

Javni poziv iz člana 11. ovog Pravilnika sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog konkursa,

2) ciljeve,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) uslove za učešće, sa naznakom da podnosilac prijave garantuje da cene date uz prijavu neće menjati za fizička lica kojima grad odobri subvencije,

6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

7) način na koji grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

8) način i rok podnošenja prijave,

9) postupak odobravanja sredstava,

10) rokove za realizaciju mera,

11) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske tranzicije po javnom pozivu,

12) priloge uz javni poziv,

13) i druge informacije.

Prijava na javni poziv za učešće privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije

Član 14

Prijava koju na raspisani javni poziv podnosi privredni subjekt, sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži:

1) opšte podatke o privrednom subjektu (sedište, matični broj - MB i poreski identifikacioni broj - PIB);

2) podaci o zakonskom zastupniku;

3) delatnost privrednog subjekta;

4) cenovni pregled roba i usluga.

tač. 5) i 6) (brisane)

Član 15

Kriterijumi za rangiranje privrednih subjekata obuhvataju sledeće:

1. Cena ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;

2. Rok važenja cena za meru koju konkurišu;

3. Drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po podkriterijumima definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma ovog člana Pravilnika.

Član 16

Komisija vrši formalnu ocenu podnetih prijava i utvrđuje da li su prijave blagovremene, dostavljene na propisan način i da li sadrže svu potrebnu dokumentaciju.

Blagovremena prijava je prijava pristigla pre isteka roka definisanog u javnom pozivu, kao i preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije bez obzira na datum prispeća.

Neblagovremene, nepotpune prijave, kao i prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom), Komisija neće uzeti u razmatranje.

Član 17

Komisija sačinjava Preliminarnu listu privrednih subjekata koji učestvuju u realizaciji mera energetske tranzicije, čije su prijave blagovremene, kompletne i dostavljene na propisani način, po redosledu prijema prijave i istu objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.

Na Preliminarnu listu iz stava 1. ovog člana učesnici javnog poziva imaju pravo prigovora Komisiji, u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore i da u roku od osam dana, od dana dostavljanja prigovora donese odluku o prigovoru koja mora biti obrazložena.

Nakon donošenja Konačne liste, Komisija sačinjava izveštaj Gradonačelniku sa predlogom odluke o učešću privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije.

Gradonačelnik donosi Odluku o učešću privrednih subjekata u realizaciji mera energetske tranzicije.

Odluku iz stava 5. ovog člana, Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Javni poziv za sufinansiranje dela troškova za dodelu bespovratnih sredstava za realizaciju mera energetske tranzicije

Član 18

Odluku o raspisivanju javnog poziva za sufinansiranje dela troškova za dodelu bespovratnih sredstava za realizaciju mera energetske tranzicije, donosi Gradsko veće.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,

2) ciljeve,

3) finansijski okvir,

4) namenu sredstava,

5) naznaku da fizičko lice može konkurisati za jednu od datih mera,

6) uslove za učešće na konkursu,

7) listu privrednih subjekata preko kojih se realizuju mere,

8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

9) kriterijume za bodovanje,

10) način na koji grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

11) način i rok podnošenja prijave,

12) postupak odobravanja sredstava,

13) način objavljivanja odluke o dodeli bespovratnih sredstava građanima za sprovođenje mera energetske tranzicije po javnom pozivu,

14) priloge uz javni poziv,

15) prateću dokumentaciju,

16) druge informacije.

Konkursna dokumentacija su:

- javni poziv i

- prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata

Javni poziv iz stava 2. ovog člana, Komisija objavljuje na internet stranici grada i sredstvima javnog informisanja.

Član 19

Sredstva za sufinansiranje dela troškova za dodelu bespovratnih sredstava može da ostvari fizičko lice, vlasnik legalno izgrađenog porodičnog stambenog objekta, sa prebivalištem i objektom na istoj adresi na teritoriji grada Kragujevca, koji nema dospele, a neizmirene obaveze po osnovu poreza na imovinu.

Ukoliko postoji suvlasništvo nad stambenim objektom, zahtev može podneti samo jedan suvlasnik uz pisanu i overenu saglasnost drugih suvlasnika.

Član 20

Pod porodičnim stambenim objektima u smislu ovog Pravilnika podrazumeva se: stambeni objekat sa jednim vlasnikom, stambeni objekat sa više stambenih jedinica (posebnih delova), dvojni stambeni objekti sa različitim vlasnicima.

Dvojni stambeni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.

Ukoliko je u Republičkom geodetskom zavodu - Katastru nepokretnosti, stambeni objekat upisan sa naznakom da nije sagrađen u skladu sa zakonom ili da je nelegalan, takav objekat ne može biti predmet sufinansiranja.

Član 21

Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:

1. Vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekta koji ne služe za stanovanje;

2. Vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva grada Kragujevca za slične aktivnosti i ista opravdali,

3. Vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Član 22

Vlasnik stambenog objekta može ostvariti sredstva subvencija samo za jednu od datih mera.

Vlasnik stambenog objekta prilikom podnošenja prijave na raspisani javni poziv bira privrednog subjekta sa liste privrednih subjekata, koji mu izdaje predmer i predračun/profakturu za radove, dobra i usluge.

Ukoliko vlasnik stambenog objekta podnese zahtev za više mera, Komisija će razmatrati prijavu koja je prva podneta.

Prijava na javni poziv za sufinansiranje dela troškova za realizaciju mera energetske tranzicije

Član 23

Dokumentacija koju dostavlja fizičko lice pri podnošenju prijave:

1. Potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;

2. Popunjen obrazac (Prilog 2) ovog Pravilnika koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekata;

3. Fotokopija lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva kojom se vidi adresa stanovanja podnosioca prijave;

4. Rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;

5. Kopija građevinske dozvole, odnosno drugi dokument kojim se dokazuje legalnost objekata;

6. Fotokopija računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza da vlasnici žive u prijavljenom stambenom objektu (preporučuje se da minimalna potrošnja ne može biti manja od 50 Kwh mesečno);

7. Potvrda mogućnosti priključenja na gasovodnu mrežu za meru nabavke kotla na gas (za nabavku kotla na prirodni gas);

8. Predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio grad Kragujevac;

9. Izjava o članovima domaćinstava sa fotokopijom ličnih karata za svakog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom;

10. Potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.

Član 24

Komisija vrši formalnu ocenu podnetih prijava i utvrđuje da li su prijave blagovremene, dostavljene na propisan način i da li sadrži svu potrebnu dokumentaciju.

Blagovremena prijava je prijava pristigla pre isteka roka definisanog u javnom pozivu, kao i preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije bez obzira na datum prispeća.

Neblagovremene, nepotpune prijave, kao i prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom), Komisija neće biti uzete u razmatranje.

Nakon što utvrdi da prijava ispunjava formalne uslove, Komisija u prisustvu podnosioca prijave utvrđuje na licu mesta početno stanje objekta koje je predmet bodovanja, o čemu sačinjava zapisnik.

Ukoliko Komisija utvrdi da se početno stanje objekta razlikuje od podataka u prijavi, bodovaće se stanje objekta iz zapisnika iz stava 4. ovog člana.

Kriterijumi za bodovanje

Član 25

Bodovanje se vrši u skladu sa važećim javnim pozivom a na osnovu sledećih kriterijuma:

1. K - faktor iskorišćenja površine;

2. Postojeće stanje spoljnih zidova;

3. Postojeće stanje tehničkih karakteristika spoljne stolarije;

4. Postojeći način grejanja;

5. Vrsta grejnog uređaja;

Javnim pozivom biće određen maksimalan broj bodova po svakom od kriterijuma.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Ukoliko se dve prijave ocene sa istim brojem bodova, prednost ima podnosilac prijave čiji je K - faktor iskorišćenja površine veći, a potom prednost ima podnosilac prijave koji je prvi predao prijavu.

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor fizičkih lica vrši se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor prijava fizičkih lica određuju se javnim pozivom i sadrže:

Postavljanje termičke izolacije spoljnih zidova, krova i tavanica na porodičnim stambenim objektima

Postojeće stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Spoljni zidovi bez termičke izolacije

10

Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom

0

 

Postojeći način grejanja na:

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

 

Zamena spoljne stolarije sa odgovarajućim termičkim svojstvima na porodičnim stambenim objektima

Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

15

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

10

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom

5

PVC, aluminijum

0

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Nabavka i instalacija kotla ili etažne peći na drvni pelet za porodične stambene objekte

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Vrsta grejnog uređaja

Broj bodova

Peć ("Smederevac"), kotao na ugalj, drva

15

Kombinovano grejanje na peći ("Smederevac") i električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

10

Električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

5

Kotlovi na gas, na pelet

0

 

Nabavka i ugradnja toplotnih pumpi za porodične stambene objekte

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Vrsta grejnog uređaja

Broj bodova

Peć ("Smederevac"), kotao na ugalj, drva

15

Kombinovano grejanje na peći ("Smederevac") i električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

10

Električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

5

Kotlovi na gas, na pelet

0

 

Nabavka i instalacija kotlova na prirodni gas za porodične stambene objekte

 

Postojeći način grejanja

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje

0

 

Vrsta grejnog uređaja

Broj bodova

Peć ("Smederevac"), kotao na ugalj, drva

15

Kombinovano grejanje na peći ("Smederevac") i električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

10

Električni grejači (TA peći, grejalice, uljani radijatori)

5

Kotlovi na gas, na pelet

0

 

Nabavka i instalacija solarnih kolektora za grejanje sanitarne potrošne tople vode i prateće instalacije grejnog sistema za porodične kuće

 

Postojeći način grejanja sanitarne vode

Broj bodova

Ugalj/lož ulje/mazut

15

Električna energija-bojler

10

Drvo

5

Prirodni gas/pelet

0

*Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K - faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.

K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

K≤15

5

15≤K<17,5

4,5

17,5≤K20

4

20≤K<22,5

3,5

22,5≤K<25

3

25≤K<27,5

2,5

27,5≤K<30

2

K>30

1

 

Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po podkriterijumima, ako su podkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.

Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.

Utvrđivanje liste korisnika subvencija za realizaciju mera energetske tranzicije

Član 26

Ocenjivanje i rangiranje fizičkih lica, vrši se primenom kriterijuma iz člana 25.

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 25. utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 25. ovog pravilnika.

Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Kragujevca i zvaničnoj internet stranici Grada Kragujevca.

Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u klasu sa stavom 3. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnicu.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.

Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdi da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.

Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.

Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Kragujevca i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca.

Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi pisarnici.

Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu.

Gradonačelnik donosi Rešenje o dodeli bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske tranzicije krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije.

Isplata sredstava

Član 27

Korisnik subvencija, nakon dobijanja rešenja za dodelu bespovratnih sredstava za sprovođenje mera energetske tranzicije, nabavlja dobra i usluge od privrednog subjekta čiju je profakturu/predračun priložio uz prijavu na javni poziv.

Korisnik subvencija dužan je da aktivnosti na realizaciji mera energetske tranzicije završi najkasnije do roka utvrđenog u tekstu javnog poziva.

Ukoliko iz nekog razloga korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun.

Ukoliko novoizabrani privredni subjekt izda predračun/profakturu u većem iznosu od prethodnog privrednog subjekta, korisnik subvencija snosi razliku troškova, a ukoliko je data vrednost manja, Grad će smanjiti odobreni iznos u skladu sa prethodno odobrenim procentom.

Član 28

Sredstva koja se, u skladu sa ovim Pravilnikom, odobre za realizaciju mera energetske tranzicije prenose se privrednim subjektima, na osnovu pisane saglasnosti fizičkih lica kome su ista odobrena rešenjem, nakon što:

- Stručna komisija utvrdi da su aktivnosti u potpunosti realizovane, o čemu će sačiniti zapisnik;

- fizičko lice za izvršene radove/nabavljenu robu/izvršene usluge uplati privrednom subjektu razliku između ukupne vrednosti investicije i odobrenih subvencija,

- privredni subjekt dostavi Gradu zahtev za isplatu sredstava sa pratećom dokumentacijom o realizaciji.

III PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE TRANZICIJE

Član 29

Komisija prati realizaciju mera energetske tranzicije i vrši kontrolu realizacije.

Praćenje realizacije mera obuhvata:

- Najavljene / nenajavljene monitoring posete;

- uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti

- prikupljanje informacije o realizaciji mera,

- i obavlja druge poslove u cilju realizacije mera.

O utvrđenoj realizaciji mera Komisija sačinjava izveštaj i isti dostavlja Gradonačelniku.

Član 30

Monitoring posete od strane Komisije vrše se u svrhu:

- ocene početnog stanja objekta;

- ocene kvaliteta realizacije mera i davanje preporuka za njihovo dalje sprovođenje;

- utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova i dr.

Komisija je dužna da u skladu sa raspoloživim kapacitetima:

- sprovede najmanje dve najavljene monitoring posete (na početku i kraju radova);

- u slučaju da postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom i dr.

Izveštavanje

Član 31

Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske tranzicije, koji sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podnosi se Skupštini.

Objavljivanje

Član 32

Završni izveštaj iz člana 32. ovog pravilnika, objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 33

Dokumentacija nastala u postupku sufinansiranja mera energetske tranzicije, čuva se u skladu sa važećim propisima.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 34

Ovaj Pravilnik objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni član Pravilnika o dopunama
Pravilnika o sufinansiranju dela troškova za realizaciju energetske tranzicije

("Sl. list grada Kragujevca", br. 36/2021)

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".