PRAVILNIK

O KORIŠĆENJU SLUŽBENIH MOTORNIH VOZILA

("Sl. list grada Niša", br. 73/2017 i 96/2021)

Član 1

Službenim vozilima u smislu ovog Pravilnika smatraju se putnički automobili i druga motorna vozila na kojima pravo korišćenja imaju organi Grada.

Član 2

Službena vozila mogu se koristiti za obavljanje poslova i zadataka iz delokruga organa Grada.

Član 3

Službena vozila koriste se za obavljanje službenih poslova u zemlji.

Službena vozila mogu se koristiti za službeno putovanje u inostranstvo, na osnovu akta ovlašćenog lica nadležnog za odobrenje putovanja u inostranstvo.

Član 4

Načelnik Gradske uprave donosi rešenje o licima zaduženim za poslove staranja o službenim vozilima.

Osobe zadužene za staranje o vozilima dužne su da obezbede njihovu tehničku ispravnost, namensko, racionalno i ekonomično korišćenje, kao i uredno vođenje zakonom propisanih dokumenata.

Osobe zadužene za staranje o službenim vozilima se zadužuju karticama za gorivo i odgovorne su za njihovo namensko, racionalno i ekonomično korišćenje.

Član 5

U svako doba se obezbeđuje vozilo sa profesionalnim vozačem ili bez profesionalnog vozača za potrebe vršenja službenih dužnosti za: gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, gradonačelnika, članove Gradskog veća i načelnika Gradske uprave grada Pirota.

Član 6

Zahtev za korišćenje službenog vozila podnosi: predsednik stalnog i povremenog radnog tela i komisije, sekretar Skupštine grada, rukovodilac Odeljenja, rukovodilac Odseka, rukovodilac Službe i Gradski javni pravobranilac, za službene potrebe zaposlenih kojima rukovode.

Lice iz stava 1. ovog člana odgovara za namensko korišćenje službenog vozila.

Član 7

Zahtev za korišćenje službenog vozila podnosi se načelniku Odeljenja za opštu upravu na propisanom obrascu, u roku ne kraćem od 24 sata od dana za koji se traži korišćenje službenog vozila.

Obrazac zahteva za korišćenje službenog vozila iz stava 1. ovog člana odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Izuzetno, zahtev za korišćenje službenog vozila može se podneti preko telefona, o čemu ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu sačinjava službenu belešku.

Član 8

Zahteve za korišćenje službenog vozila odobrava načelnik gradske uprave, zamenik načelnika gradske uprave i načelnik odeljenja za opštu upravu uzimajući u obzir vreme podnošenja zahteva, razlog podnošenja zahteva, radno mesto i poslove koje obavlja zaposleni, planirano vreme zadržavanja službenog vozila i zauzetost službenog vozila.

Član 9

Odobreni zahtevi za prevoz izvršavaju se po dnevnom rasporedu korišćenja vozila koji ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu sačinjava prethodnog dana za naredni dan.

Na osnovu dnevnog rasporeda korišćenja vozila ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu raspoređuje vozače na osnovu dnevnog rasporeda korišćenja vozila.

Izuzetno, od dnevnog rasporeda može se odstupiti u slučaju neodložnih i hitnih poslova. Ako se ovim zahtevima za vršenje prevoza ne može udovoljiti zbog nedostatka vozila i vozača o tome se odmah obaveštava lice, čijem se zahtevu za korišćenje vozila ne može udovoljiti.

Član 10

Pravo na stalno korišćenje vozila bez profesionalnog vozača imaju: sva odeljenja gradske uprave i svi odseci i službe koje pripadaju odeljenjima.

Načelnik Gradske uprave aktom iz člana 4. ovog Pravilnika određuje lica zadužena za staranje o službenim vozilima koja koriste organizacione jedinice iz stava 1. ovog člana.

Član 11

Lice kome je odobreno korišćenje službenog vozila, vozilo koristi dok traje potreba za koju je odobrena upotreba službenog vozila.

Uz zahtev za upotrebu službenog vozila navodi se dan i čas korišćenja vozila, relacija za koju se vozilo koristi, potrebe za koje se vozilo koristi i vreme korišćenja službenog vozila.

Član 12

Vozilom, po pravilu upravlja profesionalni vozač Odeljenja za opštu upravu i Kabinet Gradonačelnika. Svaki vozač odgovara za zaduženo službeno vozilo.

Ako je profesionalni vozač angažovan ili ako potrebe obavljanja službenog posla to nalažu, vozilom može upravljati korisnik prevoza ili drugo lice zaposleno u Gradskoj upravi, sa vozačkom dozvolom za upravljanje motornim vozilom odgovarajuće kategorije, koje odredi ovlašćeno lice Gradske uprave.

Član 13

Vozač službenog automobila odgovoran je za sprovođenje mera bezbednosti saobraćaja propisanih važećim zakonskim propisima.

U slučaju nezgode na putu, saobraćajnog udesa ili prekršaja, koji je skrivio vozač službenog vozila na izvršenju službenog zadatka sve posledice snosi sam.

Član 14

Ovlašćeno lice Gradske uprave izdaje putni nalog za vozilo.

Član 15

Putni nalog za putničko vozilo sadrži: broj putnog naloga; naziv, sedište i adresu pravnog lica koje koristi putničko vozilo za koje se izdaje putni nalog; mesto i datum izdavanja putnog naloga; ime i prezime vozača putničkog vozila; osnovne podatke o pravcu kretanja putničkog vozila; overen potpis lica ovlašćenog za izdavanje putnog naloga; marku, tip i registarske oznake putničkog vozila; potpis vozača koji je primio putničko vozilo bez vidljivih nedostataka; datum započinjanja prevoza; stanje kilometar - sata na početku i završetku prevoza; kretanje putničkog vozila (mesto polaska - dolaska); vreme polaska i dolaska (čas, minut); broj pređenih kilometara; napomenu (kvar, zastoj na putu itd.).

Putni nalog iz stava 1. ovog člana može da sadrži i podatke o radu putničkog vozila, utrošku goriva i sl.

Član 16

Putni nalog za službeno vozilo izdaje se prvog, a zaključuje poslednjeg dana u mesecu.

Vozač službenog automobila dužan je da čitko i tačno popunjava putni nalog, odnosno da precizno označi pravac kretanja i kilometražu.

Vožnja u lokalu se takođe označava u putnom nalogu sa tačno navedenom kilometražom i sa oznakom "LOKAL"

Član 17

Ispravke u putnom nalogu unose se čitko i potpisuje ih lice koje je unelo podatke koji se ispravljaju (lice ovlašćeno za izdavanje putnog naloga ili vozač).

Član 18

Vozač službenog automobila jedan primerak putnog naloga, do 5. u mesescu za prethodni mesec sa pratećom dokumentacijom (računi za gorivo, putarine, i sl.), vraća ovlašćenom licu Odeljenja za opštu upravu koje vodi evidenciju o izdatim putnim nalozima.

Član 19

Odsek za trezor, Odeljenja za privredu i finansije, vrši obradu putnog naloga, koja obuhvata pređenu kilometražu i količinu potrošenog goriva i na osnovu toga vrši obračun troškova goriva na način predviđen zakonom.

Šef Odseka za trezor do 20. u mesecu za prethodni mesec sačinjava izveštaj o upotrebi službenog vozila i dostavlja ga načelniku Gradske uprave.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana naročito sadrži podatke o broju pređenih kilometara, količini potrošenog goriva, utvrđenim normativima i eventualnim odstupanjima od utvrđenih normativa za svako službeno vozilo.

Član 20

U slučaju da se jave razlike između stvarnog i utroška po normativu od vozača se zahteva pisano objašnjenje nastale razlike, pri čemu se komisijski utvrđuje uzrok povećane potrošnje goriva. Ukoliko se utvrdi da je neopravdano došlo do stvarnog utroška goriva koji je veći od normativa, načelnik gradske uprave donosi akt na osnovu izveštaja komisije u kome razlikom u utrošku preko normativa zadužuje vozača koji je zadužen za vozilo.

Komisiju iz prethodnog stava sačinjenu od tri člana, po potrebi formira načelnik gradske uprave donošenjem rešenja.

Član 21

Vozač, odnosno drugo lice koje je upravljalo službenim vozilom u obavezi je da po okončanju prevoza vozilo vrati na mesto određeno za parkiranje službenog vozila ili da postupi po nalogu ovlašćenog lica u smislu nastavka obavljanja drugog službenog posla.

Izuzetno, ako potreba posla zahteva vozač, odnosno drugo lice koje je upravljalo službenim vozilom može da vozilo po završetku službenog puta ne parkira na mesto određeno za parkiranje službenih vozila, o čemu se obaveštava ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu i u nalogu za prevoz navodi razloge zbog kojih vozilo nije parkirano na određenom mestu.

Po završenom prevozu ključevi od vozila predaju se licu ovlašćenom za korišćenje službenog vozila.

Lice koje je upravljalo službenim vozilom dužno je da po okončanju prevoza ovlašćeno lice obavesti o svim uočenim nedostacima i kvarovima na vozilu.

Član 22

U slučajevima hitnosti predstavnik gradske uprave kao korisnik vozila može koristiti službeno vozilo javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad Pirot, pri čemu će se koristiti kartice za gorivo i putarine koje obezbeđuje gradska uprava za svoje službene automobile.

Procedura realizacije stava 1.ovog člana predviđena je posebnim aktima koje donosi načelnik gradske uprave grada Pirota.

Član 23

Ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu stara se o vozilima organa Gradske uprave.

Staranje o službenom vozilu u smislu stava 1. ovog člana jeste njihovo održavanje, obnavljanje i unapređenje, staranje o njihovom korišćenju, kao i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u vezi službenih vozila.

Član 24

Ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu vodi evidenciju o izdatim putnim nalozima, sa podacima o: broju putnog naloga, mestu i datumu izdavanja, marki, tipu vozila i registarskim oznakama vozila, imenu i prezimenu vozača, kao i imenu i prezimenu lica ovlašćenog za izdavanje putnog naloga.

Evidencija iz stava 1. ovog člana vodi se u pisanoj ili elektronskoj formi.

Izdati putni nalozi čuvaju se pet godina, računajući od dana njihovog izdavanja.

Član 25

Ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu je zaduženo :

- da se stara o tehničkoj ispravnosti, drugim zakonom, propisanim merama i urednosti vozila,

- da vozila opremi potrebnim rezervnim delovima, alatom i drugom opremom u skladu sa Zakonom,

- da utvrđuje i realizuje dnevni raspored prevoza i o istom blagovremeno obavesti korisnika,

- da vodi uredne evidencije o utrošku goriva, ulja i sl. pređenoj kilometraži i ostvarenim efektivnim časovima rada vozača,

- da najmanje jednom godišnje izveštava načelnika Gradske uprave o stanju voznog parka, ukupnom broju pređenih kilometara i utrošku goriva po vozilu,

- da utvrdi normative potrošnje goriva za svako službeno vozilo,

- da sačinjava predloge za pripremu plana nabavke službenih vozila, kao i vrši druge poslove od značaja za korišćenje službenih vozila.

Član 26

Evidenciju o korišćenju službenih vozila vodi ovlašćeno lice Odeljenja za opštu upravu.

Evidencija iz prethodnog stava sadrži:

- registraciju vozila,

- preglede tehničke ispravnosti,

- popravka i zamena delova,

- mesečni utrošak goriva i ulja,

- podatke o gumama i akumulatoru,

- podatke o havariji,

- pređenu mesečnu i godišnju kilometražu kilometražu.

Na osnovu evidencije iz stava 1. ovog člana ovlašćeno lice podnosi načelniku Odeljenja za opštu upravu izveštaj o korišćenju službenih vozila koji sadrži podatke o korisnicima, pređenoj kilometraži, utrošku goriva i ulja, kao i druge podatke od značaja za utvrđivanje namenskog, racionalnog i ekonomičnog korišćenja službenih vozila, najkasnije do 10. u mesecu za prethodni mesec.

Član 27

Ovaj Pravilnik biće objavljen u "Službenom listu grada Niša" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o vođenju evidencije i korišćenju službenih vozila III Broj 110/3-2011 od 09.09.2011. godine.

 

Samostalni članovi Izmena i dopuna
Pravilnika o korišćenju službenih motornih vozila

("Sl. list grada Niša", br. 96/2021)

Član 3

Ovlašćuje se Odeljenje za opštu upravu Gradske uprave grada Pirota da uradi prečišćen tekst ovog Pravilnika.

Član 4

Izmene i dopune Pravilnika o korišćenju službenih motornih vozila stupaju na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".