PRAVILNIKO USLOVIMA, KRITERIJUMIMA I POSTUPKU ZA IZBOR KORISNIKA USLUGE SOCIJALNOG STANOVANJA U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 48/2021) |
Ovim pravilnikom uređuju se uslovi za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, učešće korisnika u troškovima stanovanja, kriterijumi i merila i postupak za utvrđivanje liste reda prvenstva za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima i druga pitanja od značaja za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima obezbeđuje se u namenski izgrađenim ili adaptiranim stambenim objektima, kojima raspolaže Grad Novi Sad (u daljem tekstu: Grad).
Objektima iz stava 1. ovog člana upravlja Centar za socijalni rad Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Centar), koji je odgovoran za njihovo namensko korišćenje i sa kojim Grad ima zaključen ugovor o pružanju usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Usluga socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima obuhvata:
- stanovanje u objektima određenim za ovu namenu,
- stručnu pomoć i podršku u samostalnom življenju.
Korisnici usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u daljem tekstu: korisnici usluge) ne mogu steći pravo svojine, kao ni pravo zakupa na stanovima koje koriste, ne mogu na njima vršiti prepravke i rekonstrukciju i ne mogu preneti pravo korišćenja na treće lice.
Voditelj slučaja za pružanje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima je stručno lice Centra koje utvrđuje i koristi potrebne profesionalne i druge resurse iz Centra koji su potrebni za zadovoljavanje potreba korisnika, odnosno za pružanje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Domaćinska porodica je jedno od porodičnih domaćinstava koje koriste uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, koju je izabrao Centar i koja se saglasila sa tim.
II USLOVI ZA KORIŠĆENJE USLUGE SOCIJALNOG STANOVANJA U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA
Usluga socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima obezbeđuje se socijalno ugroženim i stambeno neobezbeđenim licima, sa prebivalištem na teritoriji Grada, odnosno boravištem ako su lica raseljena sa Kosova i Metohije, pod uslovom da prihodi po članu domaćinstva, ne prelaze iznos novčane socijalne pomoći za jednočlanu porodicu, uvećan za 20%, u skladu sa propisima koji uređuju oblast socijalne zaštite.
Uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima iz stava 1. ovog člana ostvaruju pojedinci i porodice, koji imaju prijavljeno prebivalište ili ako su lica raseljena sa Kosova i Metohije prijavljeno boravište, na teritoriji Grada, najmanje dve godine do dana objavljivanja javnog oglasa za izbor korisnika usluge, a zainteresovani su za ovaj vid stambenog rešenja, i to:
- stara lica sposobna za samostalan život u zaštićenim uslovima,
- samohrani roditelji,
- druga socijalno ugrožena lica, koja zbog zdravstvenih problema članova porodice invaliditeta, smetnji u razvoju i socio-ekonomskog ili porodičnog statusa ne mogu samostalno rešiti stambenu potrebu.
Starim licem smatra se lice koje je navršilo 65 godina života.
Samohrani roditelj jeste roditelj koji sam živi i stara se o deci rođenoj u braku ili van braka (drugi roditelj je preminuo, nepoznat je ili mu je nepoznato prebivalište, odnosno boravište duže od šest meseci i očigledno je napustio dete), kao i kada drugi roditelj ne učestvuje u izdržavanju deteta.
Detetom se smatra dete starosti do 18 godina, odnosno do 26 godina ako je na redovnom školovanju i dete sa smetnjama u razvoju ili invaliditetom dok je nesposobno za samostalan život i rad.
Stambeno neobezbeđenim se smatra pojedinac i porodica koji ne poseduje nepokretnost na teritoriji Republike Srbije i u inostranstvu, kojom bi mogao da reši svoje stambene potrebe ili da nepokretnost ne ispunjava osnovne uslove stanovanja (nedostatak vodovodne, sanitarne, elektro instalacije) ili ukoliko je otuđio nepokretnu imovinu i ako je protekao period za koji se pojedinac, odnosno porodica smatra materijalno obezbeđenom, u skladu sa pripisima koji uređuju oblast socijalne zaštite.
Zdravstvenim problemima, u smislu člana 4. stav 2. alineja treća ovog pravilnika, smatraju se: maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška restriktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti (šizofrenija, psihoza, endogena depresija), autizam, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, šećerna bolest, hronične terminalne bubrežne insuficijencije na dijalizi i nakon transplantacije, hronična oboljenja jetre sa znacima dekompenzacije, i osteomijelitisi.
Porodično domaćinstvo u smislu ovog pravilnika čine roditelji, odnosno staratelji, hranitelji, usvojitelji i deca, kao i drugi srodnici, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu.
III UČEŠĆE KORISNIKA U TROŠKOVIMA USLUGE SOCIJALNOG STANOVANJA U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA
Troškove stanovanja za stambenu jedinicu koju koriste (za utrošenu električnu energiju, grejanje, vodu i druge komunalne troškove, sredstva za tekuće održavanje i opremanje stambene jedinice), plaćaju korisnici usluge koji imaju prihode veće od nivoa socijalne sigurnosti utvrđene zakonom, iz dela prihoda iznad nivoa socijalne sigurnosti, srazmerno delu troškova stanovanja.
Korisnici usluge, koji imaju prihode manje od nivoa socijalne sigurnosti utvrđene zakonom, ne učestvuju u troškovima stanovanja iz stava 1. ovog člana.
Učešće korisnika u troškovima stanovanja, način i rokovi plaćanja utvrđuju se rešenjem Centra.
Sredstva za tekuće i investiciono održavanje objekata za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima i stambenih jedinica, kao i za troškove stanovanja koje ne plaćaju korisnici, obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.
IV KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE LISTE REDA PRVENSTVA
Lista reda prvenstva se utvrđuje na osnovu sledećih kriterijuma i merila:
1. |
Socio-ekonomska ugroženost korisnik novčane socijalne pomoći |
20 bodova |
2. |
samohrani roditelj troje i više dece |
20 bodova |
- dvoje dece |
15 bodova |
|
- jedno dete |
10 bodova |
|
3. |
porodično domaćinstvo koje ima dete sa smetnjama u razvoju po detetu sa smetnjama u razvoju |
40 bodova |
4. |
porodično domaćinstvo koje ima teško obolelog člana po obolelom članu |
20 bodova |
5. |
porodično domaćinstvo koje ima člana sa telesnim oštećenjem po članu sa telesnim oštećenjem |
|
- 100% |
25 bodova |
|
- 80% do 100% |
20 bodova |
|
- 60% do 80% |
15 bodova |
|
6. |
Porodično domaćinstvo žrtve porodičnog nasilja |
20 bodova |
7. |
porodično domaćinstvo koje ima decu na školovanju |
10 bodova |
8. |
stara lica koja su u stanju da se sama staraju o sebi u zaštićenom stanovanju |
10 bodova |
9. |
prijava prebivališta ili ako su lica raseljena sa Kosova i Metohije prijava boravišta, na teritoriji Grada Novog Sada, za podnosioca prijave i svakog člana porodičnog domaćinstva, po godini |
1 bod |
V POSTUPAK ZA IZBOR KORISNIKA USLUGE SOCIJALNOG STANOVANJA U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA
Postupak za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima vrši Komisija za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u daljem tekstu: Komisija), koju obrazuje direktor Centra.
Postupak iz stava 1. ovog člana pokreće se pod uslovom da postoje raspoložive stambene jedinice iz člana 2. ovog pravilnika.
Komisija se obrazuje rešenjem kojim se određuju njeni zadaci i sastav.
Komisija ima predsednika i četiri člana od kojih je jedan voditelj slučaja.
Komisija raspisuje javni oglas za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u daljem tekstu: Javni oglas), koji sadrži: broj i veličinu stambenih jedinica u m2 za koje se raspisuje javni oglas, uslove za izbor korisnika, rok za podnošenje prijava, dokaze i dokumentaciju koja se prilaže uz prijavu, rok i način objavljivanja odluke o izboru korisnika usluge.
Javni oglas iz stava 1. ovog člana objavljuje se na oglasnoj tabli i sajtu Centra.
Obaveštenje o Javnom oglasu iz stava 2. ovog člana objavljuje se u sredstvima javnog informisanja.
Dokumentacija potrebna za učešće na Javnom oglasu:
1. Izjava o saglasnosti za ovaj vid stambenog rešenja, koju potpisuje podnosilac prijave i svi punoletni članovi domaćinstva navedeni u prijavi,
2. Izjava podnosioca prijave u skladu sa članom 103. Zakona o opštem upravnom postupku,
3. Fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte ukoliko su sa čipom, odnosno fotokopije raseljeničkih legitimacija, svih članova domaćinstva sa 16 i više godina, a za decu fotokopije izvoda iz matične knjige rođenih,
4. Uverenja o nezaposlenosti (Nacionalne službe za zapošljavanje), za podnosioca prijave i članove domaćinstva (radno sposobnih lica),
5. Uverenje o isplaćenoj naknadi za slučaj nezaposlenosti (Nacionalne službe za zapošljavanje), za podnosioca prijave i članove domaćinstva (radno sposobnih lica),
6. Rešenje o novčanoj socijalnoj pomoći,
7. Potvrde poslodavca o visini primanja za tri meseca koja prethode mesecu u kome je podneta prijava ili overena izjava da podnosilac prijave, odnosno članovi domaćinstva ostvaruju povremene prihode,
8. Ček od penzije, za podnosioca prijave i članove domaćinstva,
9. Uverenje nadležne službe za katastar nepokretnosti iz mesta prebivališta i mesta rođenja o posedovanju nepokretnosti i prihodima o nepokretnosti za podnosioca prijave i sve članove domaćinstva,
10. Dokazi na osnovu kojih se ostvaruje status samohranog roditelja: izvod iz Matične knjige umrlih za preminulog roditelja ili pravnosnažna presuda o poveravanju i izdržavanju deteta nakon razvoda braka ili prestanka vanbračne zajednice ili izvod iz matične knjige rođenih za decu neutvrđenog očinstva ili potvrda vojnog organa, potvrda kazneno-popravne ustanove, rešenje invalidske komisije i potvrda fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje da nije ostvario pravo na penziju, u slučaju da je drugi roditelj potpuno i trajno nesposoban za privređivanje,
11. Mišljenje Interresorne komisije za dete sa smetnjama u razvoju,
12. Medicinska dokumentacija (izveštaj izabranog lekara o postojanju bolesti iz člana 5. stav 5. ovog pravilnika),
13. Rešenje o telesnom oštećenju za podnosioca i članove domaćinstva sa telesnim oštećenjem,
14. Sudska presuda za žrtve porodičnog nasilja,
15. Potvrde nadležne obrazovne institucije o školovanju za decu,
16. Izjava o stambenoj neobezbeđenosti iz člana 5. stav 4. ovog pravilnika,
17. Uverenje MUP-a o prijavi prebivališta ili boravišta za podnosioca prijave i sve članove domaćinstva.
Dokumentacija iz stava 1. ovog člana podnosi se u fotokopiji, osim izjava overenih kod nadležnog organa (javnog beležnika), sa obavezom dostavljanja na uvid originala na zahtev Komisije.
Izjave iz stava 1. tačka 1., 7. i 16. ovog člana, koje se prilažu uz prijavu, moraju biti na propisanom obrascu Centra i overene kod nadležnog organa (javnog beležnika).
Dokumentaciju iz stava 1. tačka 4., 5., 6., 9. i 17. ovog člana pribavlja Centar ukoliko je podnosilac prijave u izjavi iz tačke 2. istog stava naveo da je saglasan da istu pribavlja organ.
Komisija po službenoj dužnosti, u skladu sa članom 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, može da pribavlja, vrši uvid i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako je podnosilac prijave na Javni oglas izjavio da će te podatke pribaviti sam, u kom slučaju ako to ne učini u ostavljenom roku, prijava će se smatrati neurednom.
Po potrebi, provera činjenica od značaja za odlučivanje vrši se i uvidom na licu mesta ili na drugi način.
Utvrđeno stanje konstatuje se zapisnički, odnosno službenom beleškom.
Nakon isteka roka za podnošenje prijava, Komisija vrši proveru dokumenata, pribavlja dokumente po službenoj dužnosti, utvrđuje ispunjenost uslova za svakog podnosioca prijave i članove njegovog porodičnog domaćinstva, vrši bodovanje, u skladu sa ovim pravilnikom, i na osnovu utvrđenog broja bodova sačinjava Predlog liste reda prvenstva za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u daljem tekstu: Predlog liste).
Broj bodova utvrđuje se sa stanjem poslednjeg dana roka za podnošenje prijava po objavljivanju Javnog oglasa.
Prvenstvo se ostvaruje najvećim brojem bodova.
Ako dva ili više lica i porodičnih domaćinstava imaju isti broj bodova, prednost ima podnosilac prijave koji ima veći broj bodova po jednom od osnova po redosledu utvrđenim ovim pravilnikom, i to:
1) samohrani roditelj,
2) porodično domaćinstvo koje ima dete sa smetnjama u razvoju,
3) porodično domaćinstvo koje ima člana sa zdravstvenim problemima iz člana 5. stav 5. ovog pravilnika,
4) porodično domaćinstvo koje ima člana sa telesnim oštećenjem,
5) porodično domaćinstvo - žrtve porodičnog nasilja,
6) porodično domaćinstvo koje ima decu na školovanju,
7) stara lica koja su u stanju da se sama staraju o sebi u zaštićenim uslovima.
Predlog liste sadrži: naziv Komisije, pravni osnov na osnovu kojeg je utvrđen predlog, redni broj, ime i prezime podnosioca prijave, broj bodova po svakom kriterijumu, ukupan zbir bodova, datum utvrđivanja predloga, rok i način podnošenja prigovora.
Komisija objavljuje Predlog liste na oglasnoj tabli i na sajtu Centra.
Na Predlog liste podnosilac prijave može da podnese prigovor Komisiji, u roku od osam dana od dana njegovog objavljivanja.
Komisija odlučuje po prigovorima i utvrđuje Konačnu listu reda prvenstva za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u daljem tekstu: Konačna lista), koju dostavlja direktoru Centra.
Na osnovu Konačne liste direktor Centra donosi Odluku o izboru korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima (u daljem tekstu: Odluka).
Odluka se objavljuje na način propisan u stavu 2. ovog člana.
Protiv Odluke Centra može se izjaviti žalba u roku od 15 dana od dana njenog objavljivanja.
O žalbi na Odluku Centra odlučuje Gradska uprava za socijalnu i dečiju zaštitu (u daljem tekstu: Gradska uprava), u roku od 15 dana od dana dostavljanja žalbe Gradskoj upravi.
Odluka Gradske uprave je konačna.
Centar, na predlog Komisije, određuje domaćinsku porodicu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima i domaćina koji je nosilac usluge u toj porodici, po prethodno pribavljenoj pisanoj saglasnosti nosioca usluge i svih punoletnih članova njegovog domaćinstva.
Na osnovu konačne Odluke, u skladu sa ovim pravilnikom, direktor Centra donosi rešenja kojima se utvrđuje pravo na uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Rešenjem iz stava 1. ovog člana utvrđuju se prava i obaveze korisnika usluge, učešće u troškovima, kao i način prestanka prava na uslugu.
Ukoliko korisnik usluge da pisanu izjavu da ne želi da koristi uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima ili se ne useli u stan u roku od 30 dana od dana prijema rešenja, Centar će izabrati sledećeg korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima iz Odluke.
Pre useljenja sačinjava se zapisnik o primopredaji stana koji potpisuju članovi Komisije i korisnik usluge.
Centar za socijalni rad je u obavezi da:
- donese pravilnik o namenskom korišćenju objekata namenjenih za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima i kućnom redu,
- prati namensko korišćenje objekata i opreme,
- prati rad domaćinske porodice, obučava je i pruža joj potrebnu podršku za vršenje njene uloge,
- utvrđuje vrstu podrške koja je potrebna pojedinom korisniku, pruža usluge iz svoje nadležnosti i organizuje potrebne programe za osnaživanje korisnika usluge,
- vrši obračun troškova usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima u skladu sa članom 8. ovog pravilnika,
- na osnovu izveštaja voditelja slučaja direktor Centra donosi rešenje o prestanku prava na uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima korisnicima za koje se utvrdi da više ne ispunjavaju uslove,
- Gradskoj upravi dostavlja izveštaje o izvršenoj reviziji i donetim rešenjima u roku od 30 dana od izvršene revizije.
Korisnik usluge je u obavezi da:
- stambeni prostor i opremu koristi sa pažnjom dobrog domaćina, kao i da poštuje kućni red,
- zajedničke prostorije, instalacije i otvoreni dvorišni prostor koristi isključivo prema nameni, sa pažnjom dobrog domaćina,
- snosi troškove popravke u stanu, delu stana ili zajedničkim delovima objekta ili uređajima, instalacijama i opremi koje prouzrokuje namerno ili nepažnjom ili ih prouzrokuju članovi njegovog porodičnog domaćinstva,
- sarađuje sa ovlašćenim licima Centra i domaćinskom porodicom,
- na poziv ovlašćenih lica Centra omogući ulazak u stambenu jedinicu, odnosno objekat, u cilju provere njegovog namenskog i pravilnog korišćenja, kao i stanja zaduženog inventara i opreme,
- obavesti Centar o svakoj promeni koja je od uticaja na korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima u roku od 5 dana od dana nastale promene.
VI PRESTANAK PRAVA NA KORIŠĆENJE USLUGE SOCIJALNOG STANOVANJA U ZAŠTIĆENIM USLOVIMA
Pravo na korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima prestaje:
- ukoliko korisnik usluge zajedno sa članovima domaćinstva ostvaruje prihode veće od minimalne zarade u Republici Srbiji za pojedinca, a osnovica se uvećava za 50% za svakog narednog punoletnog člana domaćinstva, a za 30% za svakog sledećeg člana do 18 godina života,
- ako korisnik usluge ili član njegovog porodičnog domaćinstva reši stambenu potrebu na drugi način,
- na zahtev korisnika usluge,
- ako korisnik i članovi domaćinstva prestanu da koriste stambenu jedinicu duže od tri meseca neprekidno,
- ukoliko se u postupku revizije utvrdi da korisnik usluge i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ne ispunjavaju uslove za dalje korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima,
- u drugim slučajevima utvrđenim zakonom.
Centar određuje jednog voditelja slučaja za sve korisnike usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Voditelj slučaja, jednom godišnje, a po potrebi i češće, vrši preispitivanje uslova za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, za svako porodično domaćinstvo i o tome sačinjava zapisnike, koje u roku od osam dana od izvršenog preispitivanja svih korisnika, dostavlja Centru.
Na osnovu zapisnika iz stava 2. ovog člana, Centar utvrđuje ispunjenost uslova za svako porodično domaćinstvo.
Centar donosi rešenje o prestanku prava na korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima za korisnike koji su prestali da ispunjavaju uslove.
Protiv rešenja iz stava 4. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskoj upravi, preko Centra, u roku od 15 dana od dana prijema rešenja.
O žalbi iz stava 5. ovog člana odlučuje Gradska uprava u roku od 15 dana od dana dostavljanja žalbe.
Odluka Gradske uprave je konačna.
Izveštaj o preispitivanju uslova za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, sa rešenjima o prestanku prava za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima Centar dostavlja Gradskoj upravi u roku od 60 dana od dana izvršenog preispitivanja iz stava 2. ovog člana.
U slučaju smrti korisnika usluge, članovi njegovog porodičnog domaćinstva nastavljaju da koriste uslugu.
Direktor Centra donosi rešenje kojim se utvrđuje nastavak prava na uslugu socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, na predlog voditelja slučaja.
Ukoliko članovi porodičnog domaćinstva preminulog, izjave da ne žele da nastave sa korišćenjem usluge, Centar donosi rešenje o prestanku prava na uslugu socijalne zaštite u zaštićenim uslovima.
U slučaju smrti domaćina socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima direktor Centra rešenjem određuje drugog domaćina socijalnog stanovanja iz domaćinske porodice ili drugu domaćinsku porodicu, na način propisan stavom 2. ovog člana.
Ukoliko korisnik usluge nije više u mogućnosti da se sam stara o sebi, Centar donosi rešenje o preseljenju, odnosno premeštaju korisnika usluge u odgovarajuću ustanovu, a članovi njegovog domaćinstva nastavljaju da koriste uslugu na način propisan u stavu 2. ovog člana.
U slučajevima prestanka prava na korišćenje usluge rok za napuštanje stambene jedinice ne može biti kraći od 90, niti duži od 120 dana od dana uručenja konačnog rešenja o prestanku prava na korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Korisnik usluge koji učestvuje u troškovima stanovanja dužan je da plati i troškove stanovanja u celosti od dana prestanka prava na korišćenje usluge do napuštanja stambene jedinice.
Korisnik usluge prilikom napuštanja stambene jedinice dužan je da iznese sve predmete lične svojine, a u slučaju smrti korisnika, svi predmeti lične svojine stavljaju se na raspolaganje rodbini umrlog korisnika.
O predmetima lične svojine iz stava 3. ovog člana, sačinjava se službena beleška od strane Centra.
Predmete lične svojine, koje srodnici umrlog korisnika ne preuzmu posle njegove smrti, čuvaju se do 30 dana.
Nakon isteka roka iz stava 5. ovog člana, predmeti lične svojine izdaju se na korišćenje ostalim korisnicima ili drugim licima u stanju socijalne potrebe, koje utvrdi Centar.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Direktor Centra za socijalni rad će u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika obrazovati i imenovati Komisiju za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima.
Voditelj slučaja će u roku od tri meseca od stupanja na snagu ovog pravilnika, izvršiti preispitivanje uslova za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima za svako porodično domaćinstvo koje koristi ovu uslugu.
Javni oglas za izbor korisnika usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, u skladu sa ovim pravilnikom, raspisuje Komisija u skladu sa članom 10. stav 2. ovog pravilnika.
Odredbe ovog pravilnika shodno se primenjuju i na korisnike usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima, kojima je ova usluga obezbeđena na osnovu Sporazuma o realizaciji projekta "Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima" koji su zaključili Švajcarska Direkcija za razvoj i saradnju, Odeljenje za humanitarnu pomoć, Komesarijat za izbeglice Republike Srbije, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Republike Srbije, Grad Novi Sad, Centar i UNHCR Beograd.
Donošenjem ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima za korišćenje usluge socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 34/16).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".