METODOLOGIJA

ZA ISPORUKE PODATAKA U ELEKTRONSKOJ FORMI PO POSEBNOM ZAHTEVU KORISNIKA

("Sl. glasnik RS", br. 103/2021)

Osnovne odredbe

Član 1

Ovom metodologijom uređuje se način isporuke podataka u elektronskoj formi iz registara, evidencija i drugih baza podataka koje vodi Agencija za privredne registre (u daljem tekstu: Agencija) u skladu sa posebnim zahtevom korisnika, postupak razvrstavanja elementarnih podataka u grupe podataka, odnosno izveštaje, razvrstavanja grupa podataka u setove podataka, određivanje visine naknada po setovima podataka i za kombinovane isporuke podataka, preciziranje uslova za vršenje pretraga po određenim kriterijumima u cilju davanja podataka, način izrade složenih aranžmana, način podnošenja zahteva i način preuzimanja podataka u elektronskoj formi.

Značenje pojmova

Član 2

Pojmovi upotrebljeni u ovoj metodologiji imaju sledeće značenje:

1) elementarni podatak jeste izvorni podatak koji je propisan kao predmet registracije ili evidencije ili drugi podatak sadržan u registru ili evidenciji, koji se može razvrstavati u određenu grupu podataka ili direktno u odgovarajući izveštaj;

2) grupa podataka jeste uređeni skup jednog ili više elementarnih podataka;

3) set podataka jeste uređeni skup grupa podataka kako je definisano ovom metodologijom;

4) složeni aranžman jeste set podataka sastavljen od podataka koji potiču iz više registara, evidencija i baza podataka koje vodi Agencija.

Isporuke podataka po posebnom zahtevu korisnika

Član 3

Ovom metodologijom uređuje se način razvrstavanja elementarnih podataka u grupe podataka, razvrstavanje grupa podataka u setove podataka i određivanje visine naknada po setovima podataka u Registru privrednih subjekata, Registru udruženja, Registru stranih udruženja, Registru zadužbina i fondacija i Registru predstavništava stranih zadužbina i fondacija. Davanje podataka iz navedenih Registara vrši se u skladu sa ovom metodologijom i članom 28. stav 1. tač. 1. i 2. Odluke o naknadama za poslove registracije i druge usluge koje pruža Agencija za privredne registre (u daljem tekstu: Odluka).

Davanje podataka iz Registra medija, Registra stečajnih masa, Registra turizma, Registra ponuđača, Registra udruženja, Registra stranih udruženja, Registra udruženja društava i saveza u oblasti sporta, Registra privrednih komora i predstavništva privrednih komora i Registra zdravstvenih ustanova vrši se u skladu sa članom 28. stav 1. tačka 2. Odluke i obuhvata najširi aktuelni set podataka iz svakog od navedenih registara.

Davanje podataka iz Registra založnog prava na pokretnim stvarima i pravima, Registra finansijskog lizinga i Registra sudskih zabrana vrši se u skladu sa članom 28. stav 1. tač. 3. i 4. Odluke, dok se Metodologijom bliže uređuje razvrstavanje elementarnih podataka u odgovarajuće izveštaje.

Davanje zbirnih (statističkih) podataka sadržanih u registrima iz ovog člana, st. 1-3. i Centralnoj evidenciji objedinjenih procedura vrši se u skladu sa članom 28. st. 2. i 3. Odluke.

Davanje individualnih i zbirnih podataka iz Registra finansijskih izveštaja vrši se na osnovu člana 36. Odluke.

Razvrstavanje elementarnih podataka

Član 4

Elementarni podaci iz Registra privrednih subjekata, Registra udruženja, Registra stranih udruženja, Registra zadužbina i fondacija i Registra predstavništava stranih zadužbina i fondacija, u skladu sa ovom metodologijom razvrstavaju su u sledeće grupe podataka:

1) Registar privrednih subjekata - privredna društva (RPSD): matični broj, status, poslovno ime, skraćeno poslovno ime, naziv, datum osnivanja, datum brisanja, uslovi kraja rada, pravna forma, poslovno ime na stranom jeziku, skraćeno poslovno ime na stranom jeziku, pretežna delatnost, PIB, osnovni kapital društva, podaci o kapitalu društva, podaci o mestu sedišta, adresni podaci sedišta, adresni podaci za prijem pošte, adresa za prijem elektronske pošte, zakonski zastupnici, ostali zastupnici, odbor direktora, nadzorni odbor, izvršni odbor, prokuristi, grupna prokura, upravni odbor, obaveza overe osnivačkog akta, registracija statuta društva, registracija osnivačkog akta, članovi osnivači, zastupnici suvlasničkog udela, podaci o udelu/suvlasništvu člana, ukupan kapital suvlasničkog udela, kapital suvlasničkog udela, ogranci, zastupnici ogranaka, prokuristi ogranaka, zabeležbe i oglasi;

2) Registar privrednih subjekata - preduzetnici (RPSP): matični broj, status, poslovno ime, skraćeno poslovno ime, datum osnivanja, datum brisanja, poslovno ime na stranom jeziku, skraćeno poslovno ime na stranom jeziku, pretežna delatnost, PIB, podaci o mestu sedišta, adresni podaci o sedištu, adresni podaci za prijem pošte, adresa za prijem elektronske pošte, podaci o osnivaču, zastupnici, prokuristi, zajednička prokura, naziv, uslovi kraja rada, privremeni prestanak, izdvojene lokacije i zabeležbe;

3) Registar udruženja i Registar stranih udruženja (RUDR) - matični broj, status, naziv, skraćeni naziv, datum osnivanja, datum brisanja, vreme trajanja, poslovno ime na stranom jeziku i/ili jeziku nacionalnih manjina, PIB, delatnost udruženja, privredna delatnost, oblast ostvarivanja ciljeva, podaci o mestu sedišta, adresni podaci sedišta, datum donošenja statuta, datum izmena/dopuna statuta, podaci o članstvu u savezima, podaci o zastupnicima, podaci o osnivaču stranog udruženja, ogranak predstavništva stranog udruženja i zabeleške;

4) Registar zadužbina i fondacija i Registar predstavništava stranih zadužbina i fondacija (RZIF) - matični broj, status, naziv, skraćeni naziv, datum osnivanja, datum brisanja, vreme trajanja, poslovno ime na stranom i/ili jeziku nacionalnih manjina, PIB, oblik organizovanja, delatnost fondacije/zadužbine, privredna delatnost, podaci o mestu sedišta, adresni podaci sedišta, datum donošenja statuta, datum izmena/dopuna statuta, podaci o osnivačima (lista, tip), podaci o zastupnicima (lista, funkcija), upravni odbor (predsednik, članovi), podaci o osnivaču strane zadužbine/fondacije, ogranci predstavništva strane fondacije/zadužbine, podaci o osnovnoj imovini i zabeleške.

Grupa podataka pod nazivom "Razvrstavanje prema veličini pravnog lica" preuzeta je iz Registra finansijskih izveštaja.

Elementarni podaci iz Registra založnog prava na pokretnim stvarima i pravima razvrstavaju se u izveštaje: o ukupnom broju založnih prava, o broju založnih prava po vrsti zaloge (ugovorna, sudska, zakonska zaloga), o strukturi založnih poverilaca, o strukturi zalogodavaca, o strukturi predmeta zaloge, sa izvornim podacima o založnim pravima.

Elementarni podaci iz Registra finansijskog lizinga razvrstavaju se u: izveštaje o ukupnom broju ugovora o finansijskom lizingu, izveštaje o strukturi davalaca lizinga, izveštaje o strukturi primalaca lizinga, izveštaje o strukturi predmeta lizinga, izveštaje sa izvornim podacima o ugovorima o finansijskom lizingu i standardizovane izveštaje.

Elementarni podaci iz Registra sudskih zabrana razvrstavaju se u izveštaje: o broju privremenih mera, o broju privremenih mera po vrstama postupaka u kojima su određene, o strukturi izvršnih dužnika, o strukturi predmeta u odnosu na koje je zabrana određena, sa izvornim podacima o privremenim merama.

Iz Registra finansijskih izveštaja daju se individualni i zbirni podaci iz finansijskih izveštaja upisanih u Registar, odnosno zbirni podaci iz baze podatka za statističke potrebe Registra (zaključno sa izveštajima za 2020. godinu), u skladu sa posebnim zahtevom korisnika.

Zbirni (statistički) podaci za sve registre iz člana 3. st. 1-3. formiraju se u skladu sa posebnim zahtevom korisnika na osnovu kriterijuma definisanih u članu 6. Metodologije, i isporučuju se korisniku u obliku izveštaja.

Razvrstavanje grupa podataka u setove podataka

Član 5

Grupe podataka iz člana 4, stav 1. razvrstavaju se u setove podataka kao u Prilogu 1, koji čini sastavni deo Metodologije, na sledeći način:

Naziv seta podataka

Oznaka seta podataka

Opis seta podataka

Set podataka 1

SP1

Osnovni set podataka, za registre
RPSD, RPSP, RUDR i RZIF

Set podataka 2

SP2

Prošireni osnovni set podataka, (sadrži i set podataka 1), za registre RPSD, RPSP, RUDR i RZIF

Set podataka 3

SP3

Dodatni set podataka 3, uz obavezni set podataka 2,
za registre RPSD, RPSP, RUDR i RZIF

Set podataka 4

SP4

Dodatni set podataka 4, uz obavezni set podataka 2,
za registre RPSD i RPSP

Set podataka 5

SP5

Dodatni set podataka 5, uz obavezni set podataka 2,
za registre RPSD i RPSP

Set podataka 6

SP6

Dodatni set podataka 6, uz obavezni set podataka 2,
za registre RPSD i RPSP

Kriterijumi pretrage podataka

Član 6

Kriterijumi pretrage podataka, na osnovu kojih se dobija određeni broj registrovanih subjekata sa izabranim setovima podataka za Registre iz člana 3. st. 1. i 2. Metodologije, odnosno određeni broj registrovanih ugovora ili privremenih mera, za Registre iz člana 3. stav 3. Metodologije, grupisani su kao obavezni, dodatni i ostali kriterijumi pretrage podataka.

Obavezni i dodatni kriterijumi pretrage podataka unapred su definisani u zavisnosti od vrste Registra i opredeljuju se prilikom podnošenja zahteva za dobijanjem podataka, dok ostali kriterijumi predstavljaju bilo koji elementarni podatak, iz jednog ili više registara, na osnovu kog se može definisati precizan i ostvariv zahtev korisnika za pretragu podataka i oni se opisno navode u zahtevu koji se podnosi. U zahtevu koji podnosi korisnik u okviru ostalih kriterijuma može opisno navesti najviše dva kriterijuma.

Obavezni i dodatni kriterijumi pretrage podataka za Registre iz člana 3. st. 1-3. su:

1) Registar privrednih subjekata - privredna društva (RPSD)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status društva, pravna forma/oblik organizovanja,

- dodatni kriterijumi: delatnost, veličina privrednog društva i osnivači;

2) Registar privrednih subjekata - preduzetnici (RPSP)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status preduzetnika, oblik obavljanja delatnosti,

- dodatni kriterijumi: delatnost i veličina;

3) Registar udruženja i Registar stranih udruženja (RUDR)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status udruženja i predstavništva stranih udruženja, pravna forma/oblik organizovanja,

- dodatni kriterijum: delatnost udruženja;

4) Registar zadužbina i fondacija i Registar predstavništva stranih zadužbina i fondacija (RZIF)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status, pravna forma/oblik organizovanja;

5) Registar medija (RME)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status javnog glasila, vrsta javnog glasila,

- dodatni kriterijumi: dinamika izdavanja, matični broj osnivača javnog glasila;

6) Registar stečajnih masa (RSM)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status stečajne mase;

7) Registar turizma (RTUR)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status turističke agencije,

- dodatni kriterijumi: datum isteka, datum oduzimanja licence, datum brisanja od/do, vrsta turističke agencije;

8) Registar udruženja, društava i saveza u oblasti sporta (RSPO)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status, oblik organizovanja,

- dodatni kriterijum: delatnost;

9) Registar založnog prava na pokretnim stvarima i pravima (RZP)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo,

- dodatni kriterijumi: subjekti založnog prava, status založnog prava;

10) Registar finansijskog lizinga (RFL)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, vremenski period na koji se zahtev odnosi,

- dodatni kriterijumi: subjekti u poslu finansijskog lizinga, status ugovora o finansijskom lizingu;

11) Registar sudskih zabrana (RSZ)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, vremenski period na koji se zabrana traži,

- dodatni kriterijum: status privremene mere;

12) Registar zdravstvenih ustanova (RZU)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status zdravstvene ustanove, forma,

- dodatni kriterijumi: delatnost, tip;

12) Registar ponuđača (RP)

- obavezni kriterijumi: teritorijalni nivo, status ponuđača.

Podaci iz Registra finansijskih izveštaja prema posebnom zahtevu korisnika daju se prema kriterijumima za odabir podataka, odnosno uslovima i nivoima obrade i u obimu koji je korisnik definisao u zahtevu. Kriterijumi za odabir podataka mogu biti delatnost, teritorija, veličina, pravna forma, odabrana pravna lica/preduzetnici prema spisku korisnika, broj zaposlenih, vrednost određenog podataka iz finansijskog izveštaja i sl.

Složeni aranžmani po kriterijumima koji potiču iz više registara

Član 7

Korisnik može podneti zahtev u kojem su, u okviru ostalih kriterijuma pretrage podataka, definisana do dva kriterijuma pretrage podataka iz drugih, različitih registara.

Način preuzimanja podataka

Član 8

U skladu sa posebnim zahtevom korisnika, Agencija formira i isporučuje izabrane setove podataka u elektronskoj formi, u jednom od sledećih formata:

1) MDB format (MS Access fajl);

2) XLS/XSLX format (MS Excel fajl).

U skladu sa posebnim zahtevom korisnika, Agencija formira i isporučuje izveštaje o zbirnim (statističkim) podacima u elektronskoj formi, u jednom od sledećih formata:

1) DOC/DOCX format (MS Word fajl);

2) XLS/XSLX format (MS Excel fajl);

3) PDF format.

Korisnici izabrane podatke i izveštaje o zbirnim (statističkim) podacima u elektronskoj formi mogu preuzeti na jedan od sledećih načina:

1) putem elektronske pošte (e-mail);

2) putem elektronskog nosača - medija (DVD/CD);

3) putem drugih elektronskih servisa koje obezbeđuje Agencija.

Utvrđivanje visine naknada po setovima podataka za Registar privrednih subjekata

Član 9

U Prilogu 1, koji je sastavni deo ove metodologije, visine naknada za isporuke podataka iz Registra privrednih subjekata utvrđene su posebno za privredna društva, a posebno za preduzetnike, i to na nivou setova podataka definisanih u članu 5. Metodologije, na sledeći način:

Naziv seta podataka

Oznaka seta podataka

Visina naknade po registrovanom subjektu
(u dinarima)

Set podataka 1

SP1

10,00

Set podataka 2

SP2

15,00

Set podataka 3

SP3

5,00

Set podataka 4

SP4

5,00

Set podataka 5

SP5

5,00

Set podataka 6

SP6

5,00

Za izabran broj registrovanih subjekata, utvrđen na bazi definisanih kriterijuma pretrage podataka, a u skladu sa posebnim zahtevom korisnika, moguće je naručiti sledeće setove podataka za privredna društva i preduzetnike:

1) Set podataka 1 (Osnovni set podataka);

2) Set podataka 2 (Prošireni osnovni set podataka), koji u sebi sadrži i Set podataka 1;

3) Kombinovani set podataka, koji obavezno sadrži Set podataka 2 i jedan/ili više dodatnih setova podataka (SP3, SP4, SP5, SP6) po izboru korisnika, odnosno bilo koju kombinaciju/ili sva četiri dodatna seta.

Naknada za kombinovani set podataka utvrđuje se sabiranjem naknada za Set podataka 2 i naknada za svaki odabrani dodatni set podataka i može iznositi najmanje 20,00 dinara, odnosno najviše 35,00 dinara po registrovanom subjektu.

Određivanje visine naknada po setovima podataka za Registar udruženja i Registar stranih udruženja, Registar zadužbina i fondacija i Registar predstavništava zadužbina i fondacija

Član 10

U Prilogu 1, koji je sastavni deo ove metodologije, visine naknada za isporuke podataka iz Registra udruženja i Registra zadužbina i fondacija utvrđene su posebno za udruženja, a posebno za zadužbine i fondacije, i to na nivou setova podataka definisanih u članu 5. Metodologije, na sledeći način:

Naziv seta podataka

Oznaka seta podataka

Visina naknade po registrovanom subjektu
(dinara)

Set podataka 1

SP1

10,00

Set podataka 2

SP2

20,00

Set podataka 3

SP3

15,00

Za izabrani broj registrovanih subjekata, utvrđen na bazi definisanih kriterijuma pretrage podataka, a u skladu sa posebnim zahtevom korisnika, moguće je naručiti sledeće setove podataka iz Registra udruženja Registra stranih udruženja, Registra zadužbina i fondacija i Registra predstavništava stranih zadužbina i fondacija:

1) Set podataka 1 (Osnovni set podataka);

2) Set podataka 2 (Prošireni osnovni set podataka), koji u sebi sadrži i set podataka 1;

3) Kombinovani set podataka koji sadrži Set podataka 2 i Set podataka 3.

Naknada za kombinovani set podataka utvrđuje se sabiranjem naknada za Set podataka 2 i naknada za Set podataka 3, što ukupno iznosi 35,00 dinara po registrovanom subjektu.

Određivanje visine naknada za kombinovane isporuke podataka

Član 11

Ukoliko korisnik posebnim zahtevom traži isporuku individualnih/zbirnih podataka iz finansijskih izveštaja upisanih u Registar finansijskih izveštaja i određene individualne/zbirne statusne podatke iz Registara obuhvaćenih članom 3. st. 1-3. ove metodologije, utvrđivanje naknade za isporuku tih individualnih/zbirnih statusnih podataka vrši se na isti način kao i za davanje podataka iz finansijskih izveštaja, odnosno u skladu sa članom 36. Odluke.

Ukoliko korisnik posebnim zahtevom traži isporuku individualnih/zbirnih podataka iz Registara obuhvaćenih članom 3. st. 1-3. ove metodologije i određene individualne/zbirne podatke iz finansijskih izveštaja upisanih u Registar finansijskih izveštaja, utvrđivanje naknade za isporuku tih individualnih/zbirnih finansijskih podataka vrši se u skladu sa članom 36. Odluke.

Podnošenje zahteva

Član 12

Zahtev se podnosi Agenciji za privredne registre u papirnoj ili elektronskoj formi na standardizovanim obrascima, lično u sedištu i organizacionim jedinicama Agencije, putem pošte na adresu sedišta, odnosno putem elektronske pošte, na adresu elektronske pošte organizacionog dela Agencije nadležnog za poslove isporuke podataka.

Prelazne i završne odredbe

Član 13

Danom stupanja na snagu ove metodologije, prestaje da važi Metodologija za davanje podataka u elektronskoj formi broj 10-5-20/12 od 11. jula 2012. godine ("Službeni glasnik RS", broj 68/12).

Ova metodologija objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

Prilog 1, koji je sastavni deo ove metodologije, objavljen u "Sl. glasniku RS", br. 103/2021, možete pogledati OVDE