UPUTSTVOO NAČINU PODNOŠENJA ZAHTEVA ZA DOBIJANJE INFORMACIJE O TOME DA LI JE EVIDENTIRAN DA JE GLASAO NA REPUBLIČKOM REFERENDUMU("Sl. glasnik RS", br. 113/2021) |
Ovim uputstvom bliže se uređuje način podnošenja zahteva glasača za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne, odnosno zahteva za uvid u izvod iz biračkog spiska u cilju provere da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne, kao i način postupanja Republičke izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija) u vezi sa podnetim zahtevom.
Ko ima pravo da podnese zahtev
(1) Svaki glasač ima pravo da Komisiji, posle održanog republičkog referenduma, podnese zahtev za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne.
(2) Osim dobijanja informacije iz stava 1. ovog člana, svaki glasač ima pravo da podnese Komisiji zahtev za uvid u izvod iz biračkog spiska u cilju provere da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne.
(1) Zahtev glasača za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne, odnosno zahtev za uvid u izvod iz biračkog spiska u cilju provere da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne, mora da sadrži: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana, mesto i adresu prebivališta, kontakt telefon i potpis podnosioca zahteva, kao i naziv opštine/grada i broj glasačkog mesta na kojem je podnosilac zahteva upisan u izvod iz biračkog spiska.
(2) Zahtev glasača za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne podnosi se na Obrascu Z-1, a zahtev za uvid u izvod iz biračkog spiska podnosi se na Obrascu Z-2 (u daljem tekstu: zahtev).
(3) Obrasci Z-1 i Z-2 sastavni su deo ovog uputstva.
(4) Komisija je dužna da postupi po zahtevu koji nije podnet na propisanom obrascu, ako taj zahtev mora da sadrži podatke iz stava 1. ovog člana.
(5) Uz zahtev se obavezno prilaže i očitana lična karta, odnosno fotokopija lične karte podnosioca zahteva.
(6) Podnosilac zahteva koji usled telesne ili senzorne onesposobljenosti (lice sa invaliditetom) nije u stanju da svojeručno potpiše zahtev može da se potpiše tako što će na odgovarajuće mesto u zahtevu otisnuti pečat koji sadrži podatke o njegovom ličnom identitetu, odnosno pečat sa ugraviranim potpisom (faksimil).
(1) Zahtev se podnosi u pismenoj formi, predajom na pisarnici Komisije ili putem pošte.
(2) Zahtev se može podneti i putem veb prezentacije Komisije.
(1) Ukoliko podneti zahtev sadrži sve podatke navedene u članu 3. stav 1. ovog uputstva, Komisija bez odlaganja, najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva pismenim putem obaveštava podnosioca zahteva o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne, odnosno obaveštava podnosioca zahteva kada će moći da izvrši uvid u izvod iz biračkog spiska.
(2) Rok iz stava 1. ovog člana, može se produžiti za još 60 dana ako je to neophodno, uzimajući u obzir broj podnetih zahteva.
(3) O produženju roka i razlozima za to produženje Komisija će obavestiti podnosioca zahteva u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.
(4) Ukoliko zahtev nije podnet na propisanom obrascu ali sadrži sve podatke iz člana 3. stav 1. ovog uputstva, Komisija će pisanim putem obavestiti podnosioca zahteva o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentiran da je na republičkom referendumu glasao ili ne, odnosno obavestiće podnosioca zahteva kada će moći da izvrši uvid u izvod iz biračkog spiska.
(1) Uvid u izvod iz biračkog spiska vrši se u prostorijama Komisije. O vremenu i mestu uvida Komisija obaveštava podnosioca zahteva u pismenoj formi, telefonom ili na drugi pogodan način.
(2) Radi zaštite podataka o ličnosti ostalih glasača, uvid se može vršiti samo uz upotrebu odgovarajućeg šablona koji će taj uvid ograničiti samo na onaj red u izvodu iz biračkog spiska koji se odnosi na podnosioca zahteva.
Ovo uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Obrasce koji su sastavni deo ovog uputstva, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 113/2021, možete pogledati OVDE