PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA I STANOVA NA TERITORIJI GRADA VRŠCA("Sl. list grada Vršca", br. 15/2021) |
Pravilnikom o sufinansiranju mera energetske sanacije stambenih zgrada, porodičnih kuća i stanova (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.
Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Vršca.
Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji Grada Vršca.
Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije iz člana 6. ovog Pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Vršca za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, Programska aktivnost 0501-0001 Energetski menadžment, funkcija 620, ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima.
Sredstva za sufinansiranje mera iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za krajnje korisnike u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, pri čemu će maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi biti definisan u članu 6.
Odluku o dodeli sredstava krajnjim korisnicima donosi Gradsko veće grada Vršca na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.
Sufinansiranje unapređenja energetske efikasnosti u Gradu Vršcu iznosom od 2 (dva) miliona dinara, od čega je 1 (jedan) milion dinara opredelio Grad Vršac a jedan milion dinara Ministarstvo rudarstva i energetike, sprovešće se za sledeće mere energetske efikasnosti:
1) Ugradnja i nabavka materijala za termičku izolaciju zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru porodičnih kuća i stanova;
Ukupna planirana sredstva koje Grad Vršac zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 1 (jedan) milion dinara.
Grad će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om (maksimalni iznos učešća JLS), koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od:
(1) maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke odnosno 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, šta god je od ova dva iznosa manje, i:
(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke.
Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om može iznositi do 3.000,00 dinara po kvadratnom metru termičke izolacije sa fasadom.
2) zamena (nabavka sa ugradnjom) spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima prema negrejanim prostorijama, na, porodičnim kućama i stanovima, sa pratećim građevinskim radovima;
Ukupna planirana sredstva koje Grad Vršac zajedno sa sredstvima ministarstva dodeljuje za ovu meru su 1 (jedan) milion dinara.
Grad će definisati sredstva podsticaja sa PDV-om koja će dodeliti pojedinačnom krajnjem korisniku za ovu meru kao manji iznos od:
(1) maksimalna ukupna sredstva podsticaja za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke odnosno 50% ukupnog prijavljenog iznosa sa PDV-om za ovu meru, šta god je od ova dva iznosa manje, i:
(2) 50% od iznosa prihvatljive cene sa PDV-om po jedinici mere, koja se dobija množenjem: (1) količine iz dostavljene profakture i (2) prihvatljive jedinične cene za ovu meru sa PDV-om, iz poslednjeg stava ove tačke.
Prihvatljiva jedinična cena za ovu meru sa PDV-om se određuje da može iznositi do 14.000,00 dinara po kvadratnom metru za prozore i balkonska vrata do 20.000,00 dinara po metru kvadratnom za ulazna vrata.
3) druge mere u skladu sa javnim pozivima za izbor privrednih subjekata i građana.
Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte, ali moraju da zadovolje sledeće minimalne uslove:
1) Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U koeficijent prelaza toplote):
- U ≤ 1,5 W/metru kvadratnom K za prozore i balkonska vrata
- U ≤ 1,6 W/metru kvadratnom K za spoljna vrata
2) Spoljni zid na porodičnim kućama sledećih karakteristika:
- minimalna debljina za termičku izolaciju iznosi 10 cm, osim ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se postavi ta debljina izolacije
Boja spoljašnjeg omotača/fasade treba da bude usklađena sa tradicionalnom lokalnom arhitekturom, izbegavajući trend jarkih i reflektujućih neadekvatnih kolorita.
Dodatni uslovi za dodelu sredstava podsticaja za energetsku sanaciju stambenih objekata:
Dvojni objekti različitih vlasnika kao i objekti u nizu tretiraju se kao zasebni objekti.
Kriterijumi za ocenjivanje prijava na Javni poziv za domaćinstva i stambene zajednice dati su u članu 26. ovog Pravilnika.
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i oprema koji nastanu pre prvog obilaska komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
Neprihvatljivi troškovi - Troškovi koji neće biti finansirani javnim konkursom iz budžeta Grada Vršca su:
• refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene), odnosno, ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
• Troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.
• Nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava
• Drugi troškove koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.
Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.
Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradsko veće Grada Vršca donosi Rešenje o obrazovanju komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).
Javne konkurse za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime Grada Vršca sprovodi Komisija.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu.
Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:
- priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave, i drugo);
- oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Vršca;
- prijem i kontrola prispelih zahteva;
- rangiranje prispelih zahteva i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;
- objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada Vršca i razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje. Preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;
- donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;
- izrada predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije, a koje se finansiraju iz budžeta Grada Vršca.
Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.
Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:
- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;
- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih zahteva, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, sačinjava Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/ nakon realizovanih mera.
Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:
- Obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
- Prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
- Druge aktivnosti predviđene ugovorom;
- Pripremu izveštaje o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.
Rokovi za realizaciju:
- rok za prijavu na Javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana;
- evaluacija prijava na Javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana;
- rok za prijavu krajnjih korisnika na Javni poziv je najmanje 15 dana;
- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana;
- donošenje konačne rang liste direktnih / krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.
Sredstva budžeta Grada Vršca za sufinansiranju mera energetske sanacije, porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, kao i, raspisivanje javnog poziva za građane/stambene zajednice, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte).
Odluku o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće Grada Vršca.
Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.
Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada Vršca, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.
Na javnom konkursu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave,
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
- da imaju ateste za materijale i proizvode,
Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte).
Javni poziv iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,
3) finansijski okvir,
4) namenu sredstava,
5) uslove za učešće na konkursu,
6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
7) ispunjenost uslova iz javnog poziva,
8) način i rok podnošenja prijave,
9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom pozivu.
Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte).
Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.
Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) profil privrednog subjekta;
4) cenovni pregled roba i usluga;
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata).
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:
1) cene ključnih dobara zajedno sa ugradnjom za meru za koju konkurišu;
2) rok važenja cena za meru koju konkurišu;
3) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po podkriterijumima, ako su podkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje.
Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog Pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.
Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada Vršca i zvaničnoj internet stranici Grada.
Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačne Odluke o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije i iste dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Gradsko veće Grada Vršca donosi Odluku o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije.
Odluka Gradskog veća Grada Vršca o izboru direktnih korisnika u sprovođenju mera energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Vršca.
Ugovor o u sprovođenju mera energetske sanacije potpisuje se nakon donošenja Rešenja o konačnoj listi krajnjih korisnika za sprovođenje mera energetske sanacije.
Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili nedovoljno privrednih subjekata, može se ponoviti javni poziv.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima.
Odluku o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće Grada Vršca.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima sprovodi Komisija.
Građani - učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.
Jedan građanin može da konkuriše samo za jednu meru.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Vršca, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.
Konkursna dokumentacija sadrži:
1) javni poziv
2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.
Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:
1) da je podnosilac prijave vlasnik porodične kuće ili stana na teritoriji grada Vršca (prema rešenju za porez i podacima iz lične karte),
2) da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:
(1) dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,
(2) građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,
(3) građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili
(4) rešenje o ozakonjenju,
(5) da poseduje dokaz da je započet proces legalizacije ili uknjiženja stambenog objekta.
3) da je izmirio dospele obaveze po osnovu poreza na imovinu.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled i ocenu podnetih zahteva za sufinansiranje projekata energetske efikasnosti.
Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike (građane).
Javni poziv iz člana 21. ovog Pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o sufinansiranju mera energetske sanacije na teritoriji jedinice lokalne samouprave,
3) finansijski okvir,
4) namenu sredstava,
5) broj mera za koje jedan korisnik može da konkuriše,
6) uslove za učešće na konkursu,
7) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere,
8) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
9) način na koji Grad Vršac pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,
10) način i rok podnošenja prijave,
11) postupak odobravanja sredstava,
12) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po javnom pozivu
Prijava na javni poziv za krajnje korisnike.
Dokumentacija koju dostavlja krajnji korisnik pri podnošenju prijave:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac (Prilog 1) za sufinasiranje mera energetske efikasnosti;
2) fotokopiju lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva;
3) fotokopije ličnih karata ili očitane lične karte za sva fizička lica koja žive na adresi stana ili porodične kuće za koju se podnosi prijava;
4) predračun (profaktura) sa količinom i cenom za opremu sa ugradnjom koju građanin dobija od jednog od privrednih subjekata (izvođača radova) sa liste (Prilog 2) koju je objavilo Grad Vršac a koju građanin izabere sa liste;
5) jedan od dokaza o legalnosti objekta (građevinska dozvola, rešenje o legalizaciji - ozakonjenju, upotrebna dozvola, list nepokretnosti za objekte izgrađene pro propisa o izgradnji) ili neki drugi dokaz da je započet proces legalizacije ili uknjiženja stambenog objekta;
6) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše potrošnja ne može biti manja od 30 kWh mesečno) i račun za komunalne usluge (za jedan od prethodna tri meseca);
7) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja.
Ostalu potrebnu dokumentaciju Grad Vršac će pribaviti po službenoj dužnosti.
Pravo učešća na javnom pozivu nemaju:
- stambene zajednice
- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada Vršca za slične aktivnosti i ista opravdali i
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.
Kriterijumi za izbor projekata krajnjih korisnika (porodične kuće, stanovi).
Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vrši će se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:
Kriterijumi za izbor prijava građana određuju se javnim pozivom i sadrže:
Postavljanje termičke izolacije zidova, krova, tavanica i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru (porodičnih kuća i stanova) |
|
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
Spoljni zidovi bez termičke izolacije |
10 |
Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom |
0 |
|
|
Postojeći način grejanja na: |
Broj bodova |
Ugalj/lož ulje,/mazut |
15 |
Električna energija |
10 |
Drvo |
5 |
Prirodni gas/pelet |
0 |
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
Broj bodova |
PVC, aluminijum |
15 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
10 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
5 |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
0 |
Zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača sa odgovarajućim termičkim svojstvima na (porodičnim kućama i stanovima) |
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije* |
Broj bodova |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
15 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
10 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
5 |
PVC, aluminijum |
0 |
|
|
Postojeći način grejanja na* |
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
15 |
Električna energija |
10 |
Drvo |
5 |
Prirodni gas/pelet/daljinsko grejanje |
0 |
|
|
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom |
10 |
Spoljni zidovi bez termičke izolacije |
0 |
Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.
K faktor zauzetosti površine za stanove |
|
|
Broj bodova |
K < 10 |
5 |
10 ≤ K < 12,5 |
4,5 |
12,5 ≤ K < 15 |
4 |
15 ≤ K < 17,5 |
3,5 |
17,5 ≤ K < 20 |
3 |
20 ≤ K ≤ 22,5 |
2,5 |
22,5 ≤ K ≤ 25 |
2 |
K > 25 |
1 |
|
|
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
|
K < 15 |
5 |
15 ≤ K < 17,5 |
4,5 |
17,5 ≤ K < 20 |
4 |
20 ≤ K < 22,5 |
3,5 |
22,5 ≤ K < 25 |
3 |
25 ≤ K ≤ 27,5 |
2,5 |
27,5 ≤ K ≤ 30 |
2 |
K > 30 |
1 |
Javnim pozivom se određuje maksimalni broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po podkriterijumima, ako su podkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima i podkriterijumima primenjenim na pojedini Program ne može preći 100.
Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.
Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.
Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K veći.
Ukoliko više građana sa liste ima isti broj bodova, prednost ima onaj koji je prvi predao zahtev.
Način bodovanja biće definisan u Javnom pozivu.
Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika.
Ocenjivanje i rangiranje projekata krajnjih korisnika vrši se primenom kriterijuma iz člana 26 ovog Pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima iz člana 26, utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika za svaku meru na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog Pravilnika.
Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Vršca.
Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.
Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana kao i da donese odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 15 dana od dana njegovog prijema i na osnovu donetih odluka donese revidiranu preliminarnu listu.
Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.
Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.
Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija. U zapisniku Komisija potvrđuje da li su mere navedene u predmeru i predračunu koji je građanin podneo prilikom prijave na javni poziv prihvatljive.
Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana komisija sačinjava konačnu listu krajnjih korisnika.
Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada Vršca.
Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi na pisarnici Gradske uprave.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini konačnu listu krajnjih korisnika.
Gradsko veće Grada Vršca donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje mera energetske sanacije, na osnovu čega se zaključuju ugovori.
Ukoliko Grad tokom trajanja Konkursa ne primi dovoljan broj važećih prijava za neku od mera predviđenih Konkursom, Komisija će povećati broj korisnika sredstava za drugu meru zavisno od broja pristiglih prijava.
Ukoliko se ne utroše planirana sredstva za neku od meru, sredstva će se dodeliti sledećem korisniku koji ispunjava uslove, prema listi korisnika.
Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim korisnicima, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.
Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik predao kada se prijavio za meru kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.
Krajnji korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti Komisiji.
Korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije navedene u čl.6 (maksimalnog iznosa učešća Grada Vršca).
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće organ Gradske uprave nadležan za poslove urbanizma i poslove zaštite životne sredine, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko krajnji korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio odnosno radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Vršac neće uplatiti sredstva dodeljena javnim pozivom.
Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
VI PRAĆENJE REALIZACIJE MERA ENERGETSKE SANACIJE
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije i podnosi ga Gradskom veću.
Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija i internet stranice Grada.
Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Vršca moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Grada.
Gradska uprava Grada Vršca ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Donošenjem ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova na teritoriji grada Vršca u 2021. godini, ("Službeni list Grada Vršca", broj 13/2021).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i biće objavljen u "Službenom listu Grada Vršca".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Vršca", br. 15/2021.