PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU ENERGETSKE SANACIJE PORODIČNIH KUĆA PUTEM UGRADNJE SOLARNIH PANELA ZA PROIZVODNJU ELEKTRIČNE ENERGIJE ZA SOPSTVENE POTREBE("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2021) |
Pravilnikom o sufinansiranju energetske sanacije porodičnih kuća putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja energetske sanacije; radovi, oprema i izveštaji koji se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na javni konkurs i kriterijumi za selekciju privrednih subjekata; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju građana (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.
Cilj sprovođenja energetske sanacije porodičnih kuća putem ugradnje solarnih panela za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji grada Kragujevca.
Mere ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe (u daljem tekstu: Mera), sprovodi se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave radovima na ugradnji solarnih panela za proizvodnju električne energije, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva na teritoriji grada Kragujevca.
Sredstava za sufinansiranje mere iz člana 2. ovog pravilnika opredeljuju se Odlukom o budžetu grada Kragujevca za svaku budžetsku godinu u okviru Programa 17 - Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, projekat - Sufinansiranje mera energetske tranzicije u domaćinstvima, Funkcija 550 - Zaštita životne sredine- istraživanje i razvoj, Ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima, Izvor 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta.
Sredstava za sufinansiranje mere iz člana 2. ovog pravilnika mogu se obezbediti kroz transfere, donacije i subvencije iz budžeta Republike Srbije.
Bespovratna sredstva za sufinansiranje mere iz člana 2. ovog pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog poziva za domaćinstava u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi.
Rešenje o dodeli sredstava građanima donosi Gradsko veće na predlog Komisije za realizaciju energetske sanacije.
Merom iz člana 2. ovog pravilnika sufinansira se ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, kapaciteta do i jednako 6 kW instalisane snage solarnih panela, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, izrada neophodne tehničke dokumentacije, izveštaj izvođača radova o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, kao i izveštaj o ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem.
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po 1 kW instalisane snage solarnih panela kapaciteta do i jednako 6 kW će iznositi 70.000 dinara i obuhvatiće sve radove, opremu i izveštaje iz stava 1. ovog člana.
Za solarne panele kapaciteta preko 6 kW maksimalni iznos bespovratnih sredstava biće isti kao i za solarne panele kapaciteta do 6 kW, a razliku do ukupne vrednosti radova prema predračunu izabranog privrednog subjekta snosiće građanin.
Kriterijumi energetske efikasnosti se određuju javnim pozivom za privredne subjekte.
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavka materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije za pregled, ocenu i praćenje realizacije podnetih prijava za sufinansiranje mere ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe iz člana 2. ovog pravilnika.
Neprihvatljivi troškovi - troškovi koji neće biti finansirani javnim pozivom iz budžeta grada Kragujevca su:
1) troškovi u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;
2) troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl.;
3) refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);
4) nabavka opreme koju podnosilac prijave za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac prijave sam izvršava i
5) drugi troškovi koji nisu u skladu sa energetskom sanacijom.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju energetske sanacije su privredni subjekti.
Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.
Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su domaćinstva.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradsko veće donosi rešenje o obrazovanju Komisije za pregled, ocenu i praćenje realizacije podnetih prijava za sufinansiranje mere ugradnje solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe (u daljem tekstu Komisija).
Javni poziv za sufinansiranje energetske sanacije u ime grada Kragujevca sprovodi Komisija.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, naziv radnog mesta), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Zadatak Komisije je:
- priprema konkursne dokumentacije za privredne subjekte i domaćinstva (javni poziv, obrazac prijave i drugo);
- oglašavanje javnog poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca;
- prijem i kontrola prispelih prijava;
- rangiranje prispelih prijava i izbor prijavljenih privrednih subjekata i domaćinstava;
- objavljivanje preliminarne liste izabranih direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca;
- razmatranje prigovora na preliminarnu listu izabranih privrednih subjekata i domaćinstava i donošenje odluke o prigovoru, pri čemu preliminarna rang lista krajnjih korisnika predstavlja osnov za terenski obilazak Komisije;
- donošenje konačne liste izabranih direktnih korisnika i predloga konačne liste izabranih krajnjih korisnika kojima je priznato pravo na bespovratna sredstva;
- izrada predloga Ugovora o sprovođenju energetske sanacije i Rešenja o konačnoj listi direktnih i krajnjih korisnika za sprovođenje energetske sanacije, a koji se finansiraju iz budžeta grada Kragujevca.
Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradskom veću dostavi zapisnike i izveštaj o radu.
Terenski rad Komisije obuhvata najmanje dva najavljena obilaska, i to:
- pre radova, prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih radova na energetskoj sanaciji;
- nakon sprovedenih radova, radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled prijava, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave, sačinjava Zapisnik u dva primerka, koji sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta nakon realizovanih radova, jedan primerak zapisnika ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza i zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju projekata energetske sanacije i vrši kontrolu njihove realizacije.
Praćenje realizacije aktivnosti Mere obuhvata:
- obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji projekta u rokovima određenim ugovorom i omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
- prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
- pripremu izveštaja o realizaciji mere i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti i
- druge aktivnosti predviđene ugovorom.
Rokovi za realizaciju Mere su sledeći:
- rok za prijavu na javni poziv za direktne korisnike sredstava je najmanje 15 dana od dana objave javnog poziva;
- evaluacija prijava na javni poziv direktnih korisnika sredstava i donošenje preliminarne rang liste ne može biti duže od 15 dana, od poslednjeg dana trajanja javnog poziva;
- rok za prijavu krajnjih korisnika na javni poziv je najmanje 21 dan od dana objavljivanja javnog poziva;
- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje preliminarne rang liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana, od poslednjeg dana trajanja javnog poziva;
- rok za prigovor je 8 dana od donošenja preliminarne rang liste i
- donošenje konačne rang liste direktnih/krajnjih korisnika ne može biti duži od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.
Sredstva budžeta grada Kragujevca za sufinansiranje energetske sanacije, porodičnih kuća dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje javnog poziva za privredne subjekte, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni poziv, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ispunjenosti uslova i ocenjivanje privrednih subjekata radi utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnih korisnika, raspisivanje javnog poziva za građane, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog poziva, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
4.1. Javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Akt o raspisivanju javnog poziva za izbor direktnih korisnika, sa tekstom javnog poziva koji je sastavni deo akta o raspisivanju, donosi Gradsko veće.
Javni poziv za izbor direktnih korisnika (u daljem tekstu : javni poziv) sprovodi Komisija.
Prijava podrazumeva podnošenje dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom, a podnosi se Komisiji.
Javni poziv iz stava 2. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u lokalnim medijima.
Na javnom pozivu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju sledeće uslove:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci pre dana podnošenja prijave,
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije,
- da imaju ateste za materijale i proizvode,
- da imaju zaposlenog ili na neki drugi način angažovanog inženjera elektrotehnike koji poseduje licencu u skladu sa zakonom kojim se uređuje izgradnja objekata, a koji će biti zadužen za izradu izveštaja za ugrađenu instalaciju solarnih panela za proizvodnju električne energije,
- da daju garanciju na inverter od minimalno 5 godina i na solarne kolektore od minimalno 10 godina.
4.2. Sadržaj javnog poziva za direktne korisnike (privredne subjekte)
Javni poziv iz člana 15. ovog pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve utvrđene ovim pravilnikom,
3) namenu sredstava,
4) uslove za učešće na konkursu,
5) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
6) ispunjenost uslova iz javnog poziva,
7) način i rok podnošenja prijave,
8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju energetske sanacije po javnom pozivu.
4.3. Prijava na javni poziv za direktne korisnike (privredne subjekte)
Prijava koju na javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.
Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog poziva i sadrži:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) podatke o zakonskom zastupniku;
3) cenu za kompletnu krovnu ugradnju i opremu za solarnu elektranu kapaciteta 6 kW instalisane snage solarnih panela, uključujući i ugradnju i prateće instalacije za proizvodnju električne energije, ugradnju dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije, cenu izrade tehničke dokumentacije koja obuhvata predmer i predračun, kao i izveštaja o ugradnji solarnih panela i ugradnji mernog mesta koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (navesti da je potrebno cenu dati po navedenim stavkama, a potrebnu opremu predvideti po Pravilima o radu distributivnog sistema ODS-a) i
4) izjavu da će u ugovoru sa građanima definisati specifikaciju radova i obavezu izrade izveštaja o ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije.
4.4. Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika (privrednih subjekata)
Kriterijumi za rangiranje direktnih korisnika obuhvataju sledeće:
1) cenu iz člana 18. stav 2. tačka 3). ovog pravilnika;
2) rok važenja cena za meru za koju konkurišu;
3) rok važenja garancije na inverter i solarne panele i
4) drugi kriterijumi bliže definisani javnim pozivom.
Javnim pozivom se određuje maksimalan broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Maksimalan broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedinu meru ne može preći 100 bodova.
4.5. Ocenjivanje, utvrđivanje liste izabranih direktnih korisnika i ugovaranje
Ocenjivanje i rangiranje prispelih prijava privrednih subjekata vrši se primenom kriterijuma iz člana 19. ovog pravilnika.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Javnog poziva, utvrđuje preliminarnu listu direktnih korisnika.
Preliminarnu listu direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Učesnici Javnog poziva imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne liste direktnih korisnika, u roku od tri dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu listu direktnih korisnika kao i da donese Rešenje o prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava Predlog konačnog Rešenja o izboru direktnih korisnika za sprovođenje energetske sanacije.
Gradsko veće donosi Rešenje o izboru direktnih korisnika za sprovođenje energetske sanacije.
Rešenje Gradskog veća o izboru direktnih korisnika za sprovođenje energetske sanacije objavljuje se na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Ukoliko se na prvi javni poziv za direktne korisnike ne javi ni jedan ili jedan privredni subjekt, može se ponoviti javni poziv.
4.6. Javni poziv za sufinansiranje energetske sanacije
Akt o raspisivanju javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava građanima za energetsku sanaciju porodičnih kuća sa tekstom javnog poziva koji je sastavni deo akta o raspisivanju donosi Gradsko veće.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava građanima (u daljem tekstu: javni poziv za sufinansiranje energestke sanacije) sprovodi Komisija.
Građani - učesnici poziva podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim pozivom.
Javni poziv za sufinansiranje energestke sanacije iz stava 2. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog poziva i u svim lokalnim medijima.
Konkursna dokumentacija sadrži:
1) javni poziv za sufinansiranje energestke sanacije,
2) prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.
Pravo učešća na javnom pozivu za sufinansiranje energestke sanacije imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:
1) da je podnosilac prijave vlasnik (prema rešenju za utvrđivanje poreza na imovinu) porodične kuće ili lice koje je prijavljeno na adresi za koju se podnosi prijava na javni poziv;
2) da poseduje jedan od sledećih dokaza za stambeni objekat:
1) dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji,
2) građevinsku dozvolu dobijenu kroz redovan postupak obezbeđenja dozvole,
3) građevinsku dozvolu dobijenu iz postupka legalizacije ili
4) rešenje o ozakonjenju,
5) dokaz da je započet postupak legalizacije;
3) da je podnosilac prijave priključen na distributivni sistem električne energije;
4) i drugi uslovi u skladu sa javnim pozivom za građane (domaćinstva).
Ne prihvataju se troškovi radova, nabavke materijala i opreme koji su nastali pre prvog obilaska Komisije.
4.7. Sadržaj javnog poziva za sufinansiranje energestke sanacije
Javni poziv za sufinansiranje energestke sanacije iz člana 21. ovog pravilnika sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje javnog poziva,
2) ciljeve u skladu sa ovim pravilnikom,
3) finansijski okvir,
4) namenu sredstava,
5) uslove za učešće na konkursu,
6) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju radovi na energetskoj sanaciji,
7) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,
8) način na koji grad Kragujevac pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,
9) način i rok podnošenja prijave,
10) postupak odobravanja sredstava,
11) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje energetske sanacije po javnom pozivu.
4.8. Prijava na javni poziv za sufinansiranje energestke sanacije
Dokumentacija koju dostavlja građanin podnosilac prijave pri podnošenju prijave:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinasiranje energetske efikasnosti sa popunjenim podacima o meri za koju se konkuriše;
2) popunjen obrazac (Prilog 2) ovog pravilnika, koji se odnosi na stanje građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;
3) fotokopija lične karte ili očitana lična karta podnosioca zahteva;
4) rešenje o utvrđivanju poreza na imovinu;
5) jedan od dokaza za stambeni objekat iz javnog poziva za krajnje korisnike;
6) fotokopija računa za utrošenu električnu energiju za stambeni objekat za koji se konkuriše za poslednji mesec, radi dokaza o postojanju priključka na distributivni sistem;
7) predmer i predračun/profaktura za opremu sa ugradnjom izdat od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika koju je objavio Grad;
8) fotokopija lične karte ili očitana lična karta za sva fizička lica koja žive u porodičnoj kući ili stanu za koji se podnosi prijava;
9) potpisana izjava o saglasnosti da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja;
10) izjava da će ukoliko mu se odobre bespovratna sredstva na osnovu javnog poziva i ukoliko poseduje jednotarifni merni uređaj za električnu energiju, podneti zahtev za prelazak na dvotarifni merni uređaj;
11) i druga dokumenta u skladu sa javnim pozivom.
Grad će obezbediti informacije po službenoj dužnosti za izvod iz lista nepokretnosti.
Pravo učešća na javnom pozivu za sufinansiranje energestke sanacije nemaju:
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodnom periodu koristili sredstva Grada za slične aktivnosti i ista opravdali i
- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.
4.9. Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika (građana)
Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor krajnjih korisnika sredstava vrši se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema kriterijumima.
Iznosi bodova po kriterijumima biće definisani javnim pozivom za sufinansiranje energestke sanacije.
Ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe i izrada neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji je u skladu sa zakonom neophodan prilikom priključenja na distributivni sistem (porodične kuće) |
|
Postojeće stanje spoljnih zidova |
Broj bodova |
Spoljni zidovi bez termičke izolacije |
10 |
Spoljni zidovi sa termičkom izolacijom |
25 |
|
|
Postojeći način grejanja na: |
Broj bodova |
Ugalj/ lož ulje,/mazut |
5 |
Električna energija |
10 |
Drvo |
15 |
Prirodni gas/pelet |
25 |
|
|
Postojeće karakteristike spoljne stolarije |
Broj bodova |
Drveni, jednostruki sa jednim staklom |
5 |
Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima |
10 |
Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakum staklom |
15 |
PVC, aluminijum |
25 |
Kao kriterijum za bodovanje, za sve mere iz stava 1. ovog člana, koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta (iz poreske prijave) i broja korisnika tog objekta.
K faktor zauzetosti površine za porodične kuće |
|
K<15 |
25 |
15≤K<17,5 |
22,5 |
17,5≤K<20 |
20 |
20≤K<22,5 |
17,5 |
22,5≤K<25 |
15 |
25≤K≤27,5 |
12,5 |
27,5≤K≤30 |
10 |
K>30 |
5 |
|
Javnim pozivom za sufinansiranje energestke sanacije se određuje maksimalan broj bodova po svakom od kriterijuma i broj bodova po potkriterijumima, ako su potkriterijumi definisani u okviru pojedinih kriterijuma.
Maksimalan broj bodova po svim kriterijumima i potkriterijumima primenjenim na pojedinu meru ne može preći 100.
Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.
Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.
Ukoliko se dva zahteva ocene sa istim brojem bodova, prednost imaju podnosioci prijava čiji je faktor iskorišćavanja površine K manji.
4.10. Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika
Ocenjivanje i rangiranje prijava krajnjih korisnika vrši se primenom kriterijuma iz člana 26. ovog pravilnika.
Komisija razmatra prijave i utvrđuje preliminarnu rang listu krajnjih korisnika na osnovu bodovanja prema kriterijumima iz člana 26. ovog pravilnika.
Listu iz stava 2. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Podnosioci prijava imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju liste iz stava 2. ovog člana u roku od tri dana od dana objavljivanja liste u skladu sa stavom 3. ovog člana.
Na listu iz stava 2. ovog člana podnosioci prijava imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi Komisiji preko pisarnice uprave Grada.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na listu iz stava 2. ovog člana i donese rešenje o prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i na osnovu donetih rešenja donese revidiranu preliminarnu listu.
Na osnovu liste iz stava 6. ovog člana Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa te liste zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.
Ukoliko Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 7. ovog člana utvrdi da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi, Komisija ga eliminiše iz revidirane preliminarne liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.
Prilikom terenskog obilaska uz obavezno prisustvo podnosioca prijave Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan ostaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija.
Na osnovu zapisnika iz stava 9. ovog člana Komisija sačinjava predlog konačne liste krajnjih korisnika.
Listu iz stava 10. ovog člana Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.
Na listu iz stava 10. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak, imaju pravo prigovora Komisiji u roku od osam dana od dana objavljivanja konačne liste krajnjih korisnika. Prigovor se podnosi pisarnici uprave Grada.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i nakon odlučivanja po svim prigovorima sačini i javno objavi konačnu listu krajnjih korisnika.
Gradsko veće na osnovu konačne liste iz stava 13. ovog člana, donosi rešenje o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sprovođenje energetske sanacije, na osnovu koga se zaključuju ugovori o sufinansiranju energestke sanacije između Grada, direktnih i krajnjih korisnika.
Ugovore iz stava 14. ovog člana zaključuje u ime grada Kragujevca Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.
Grad vrši prenos sredstava isključivo privrednim subjektima, nakon što krajnji korisnik izvrši uplatu privrednom subjektu celokupnu svoju obavezu i nakon završetka realizacije mere.
Uslov da se prenesu sredstva privrednom subjektu je potvrda Komisije da su radovi izvedeni kako je predviđeno predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik predao kada se prijavio za meru, kao i u skladu sa zapisnikom Komisije prilikom prvog izlaska.
Krajnji korisnik mora imati urednu dokumentaciju (račune i ateste) koje će dostaviti nadležnoj Komisiji.
Grad vrši prenos sredstava izabranim privrednim subjektima u skladu sa zaključenim ugovorom.
Krajnji korisnik će snositi eventualne dodatne troškove nepredviđenih radova ukoliko je saglasan sa tim radovima i ukoliko ukupni troškovi za izvedene radove prevazilaze ukupan iznos sredstava po predračunu izvođača radova.
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi koji su zaduženi za urbanizam odnosno zaštitu životne sredine, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad neće uplatiti sredstva opredeljena rešenjem o dodeli bespovratnih sredstava iz člana 27. stav 14. ovog pravilnika.
Ukoliko krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog privrednog subjekta, ima pravo da izvrši nabavku od drugog privrednog subjekta sa liste i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
V PRAĆENJE REALIZACIJE ENERGETSKE SANACIJE
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim energetskim sanacijama i podnosi ga Gradskom veću na usvajanje.
Javnost se informiše o realizaciji energetskih sanacija preko lokalnih medija i internet stranice Grada.
Završni izveštaj o sprovedenoj meri energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi se Gradskom veću i objavljuje na internet stranici Grada.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podatke i akte Komisija objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada i na oglasnoj tabli Grada.
Gradska uprava u čijoj su nadležnosti poslovi energetske efikasnosti ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".