PRAVILNIK
O ODRŽAVANJU I UPRAVLJANJU ZGRADAMA I POSLOVNIM PROSTORIJAMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA NOVOG SADA KOJE KORISTE MESNE ZAJEDNICE NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 60/2021)

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje održavanje i upravljanje zgradama i poslovnim prostorijama u javnoj svojini Grada Novog Sada koje koriste mesne zajednice na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: mesne zajednice).

Pod mesnim zajednicama podrazumevaju se organizacije građana, obrazovane u skladu sa zakonom, Statutom Grada Novog Sada ("Sl. list Grada Novog Sada", broj 11/19) i odlukama kojima je uređen položaj mesnih zajednica, u kojima građani sa područja za koje su obrazovane, neposredno i putem organa mesnih zajednica utvrđuju i zadovoljavaju potrebe od neposrednog zajedničkog interesa.

Član 2

Mesne zajednice iz člana 1. stav 2. ovog pravilnika dužne su da zgrade i poslovne prostorije u javnoj svojini Grada Novog Sada koriste na način kojim se obezbeđuje efikasno vršenje njihovih prava i dužnosti, kao i njihovo racionalno korišćenje i očuvanje.

Predsednik saveta mesne zajednice koji predstavlja i zastupa mesnu zajednicu iz stava 1. ovog člana, odgovoran je za zakonito korišćenje i upravljanje zgradama i poslovnim prostorijama u javnoj svojini Grada Novog Sada koje koristi ta mesna zajednica.

Zaposleni, u Gradskoj upravi za opšte poslove Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradska uprava za opšte poslove) koji su raspoređeni na rad u tu mesnu zajednicu, odgovorni su za savesno i namensko korišćenje zgrada i poslovnih prostorija u javnoj svojini Grada Novog Sada koje koriste radi obavljanja poslova iz delokruga svog rada.

Član 3

Tekuće održavanje zgrada i poslovnih prostorija iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika, kao i zajedničkih delova zgrada neophodnih za njihovo korišćenje, vrši Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove), u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada).

Investiciono održavanje zgrada i poslovnih prostorija iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika vrši Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove, u skladu sa godišnjim programom investicionih aktivnosti.

Gradska uprava za opšte poslove dužna je da Gradskoj upravi za imovinu i imovinsko-pravne poslove, do 1. jula tekuće godine dostavi spisak zgrada i poslovnih prostorija iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika, sa opisom potrebnih radova koje je potrebno izvesti u mesnoj zajednici za narednu godinu.

Član 4

Stalne troškove korišćenja zgrada i poslovnih prostorija iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika (električna energija, grejanje, voda, telefon, čistoća i dr.), obezbeđuje Gradska uprava za opšte poslove, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Grada.

Član 5

Opremanje zgrada i poslovnih prostorija iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika vrši Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Grada.

Član 6

Higijensko-sanitarno održavanje i troškove sprovođenja protivpožarnih mera u zgradama i poslovnim prostorijama iz člana 1. stav 1. ovog pravilnika i u zajedničkim delovima zgrada neophodnim za njihovo korišćenje, obezbeđuje Služba za zajedničke poslove Grada Novog Sada, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Grada.

Član 7

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se počev od 1. januara 2022. godine.