ODLUKA
O POSTUPKU I NAČINU REŠAVANJA ZAHTEVA GRAĐANA ZA NAKNADU ŠTETE USLED UJEDA NAPUŠTENIH PASA ILI MAČAKA

("Sl. list grada Pančeva", br. 24/2014 i 28/2021)

Član 1

Odlukom o postupku i načinu rešavanja zahteva građana za naknadu štete usled ujeda napuštenih pasa ili mačaka (u daljem tekstu: Odluka) utvrđuje se postupak i način rešavanja zahteva građana za naknadu štete, koju građani pretrpe usled ujeda napuštenih pasa ili mačaka (u daljem tekstu: događaj) na teritoriji grada Pančeva.

Napušteni pas ili mačka jeste životinja koja nema dom ili koja se nalazi izvan njega i lišena je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca i koju je on svesno napustio.

Član 2

Oštećeno lice podnosi pisanu prijavu o nastalom događaju Javnom Komunalnom Preduzeću "Higijena" Pančevo - službi "Zoohigijena" Vlasinska br. 1 Pančevo (u daljem tekstu: JKP "Higijena" Pančevo), kao i MUP-u, odmah nakon ujeda napuštenog psa ili mačke, a najkasnije u roku od 24 sata od događaja.

U slučaju da oštećeno lice nije u mogućnosti da samo podnese prijavu o nastalom događaju, umesto njega prijavu može podneti bliži član porodice.

Obrazac prijave iz stava 1. ovog člana sastavni je deo ove Odluke i sadrži podatke o oštećenom licu (ime, prezime, adresa stanovanja, JMBG), tačno mesto, datum i čas nastalog događaja i detaljan opis događaja.

JKP "Higijena" Pančevo je dužna da:

- izda potvrdu oštećenom licu o prijavljenom događaju,

- da o nastalom događaju obavesti komunalnu inspekciju, veterinarsku inspekciju i komunalnu policiju

- da preduzme neophodne aktivnosti na pronalaženju i zbrinjavanju napuštenog psa ili mačke

- ustroji i uredno vodi evidenciju službe "Zoohigijene" o poslovima zaštite i zbrinjavanja napuštenih pasa ili mačaka, u skladu sa zakonom, o podnetim prijavama i izdatim potvrdama oštećenim licima.

Član 3

Oštećeno lice može podneti zahtev za naknadu štete po osnovu pretrpljenih fizičkih bolova, straha, naruženosti i umanjenja opšte životne aktivnosti, na propisanom obrascu, Komisiji za utvrđivanje osnovanosti i visine naknade štete usled ujeda napuštenih pasa ili mačaka (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Gradonačelnik grada Pančeva, posebnim rešenjem.

Komisiju čini pet članova, od kojih su tri lekara, jedan veterinar i jedan pravnik.

Komisija donosi Poslovnik o svom radu.

Članovi Komisije imaju pravo na odgovarajuću nadoknadu za svoj rad.

Stručne, organizacione i administrativno-tehniče poslove za potrebe rada Komisije obavlja JKP "Higijena" Pančevo.

Rok za podnošenje zahteva iz stava 1. ovog člana je 15 dana od dana događaja.

Obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana je sastavni deo ove Odluke.

Član 4

Uz zahtev iz člana 3. ove Odluke, oštećeno lice je u obavezi da dostavi original ili overene fotokopije dokumentacije kojom će opravdati podneti zahtev i priložiti dokaze o nastalom događaju, i to:

• fotokopiju lične karte odnosno fotokopiju izvoda iz matične knjige rođenih za maloletnu osobu;

• potvrdu o blagovremeno izvršenoj prijavi događaja;

• zapisnik republičke Veterinarske inspekcije;

• kompletnu medicinsku dokumentaciju koja se odnosi na povrede nanete ujedom i na dijagnozu i lečenje (izveštaj nadležne zdravstvene ustanove primarne zaštite i izveštaj lekara specijaliste sa detaljnim opisom povrede);

• druge dokaze za koje smatra da su od značaja za rešavanje zahteva.

Član 5

Komisija je dužna da u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva, isti razmatra i donese odluku o zahtevu i istu dostavi podnosiocu zahteva.

U toku svog rada, a u cilju pribavljanja dodatnih informacija i utvrđivanja relevantnih činjenica, Komisija može pozivati oštećeno lice, uzimati izjave svedoka događaja, vršiti konsultacije i provere sa nadležnim organizacijama i ustanovama.

Član 6

Po utvrđivanju osnovanosti zahteva Komisija sačinjava odluku sa obrazloženjem i dostavlja je Gradskom pravobranilaštvu.

Član 7

Gradsko pravobranilaštvo je u obavezi da u roku od 10 dana od dana prijema odluke iz prethodnog člana pripremi predlog vansudskog poravnanja.

Član 8

Maksimalni iznos odštete koji Komisija može odobriti je 80.000,00 dinara.

Odšteta se isplaćuje iz budžeta Grada Pančeva.

Član 9

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

OBRAZAC PRIJAVE

 

JKP "Higijena" Pančevo
Služba "Zoohigijena"
Vlasinska br. 1, 26 000 Pančevo

PRIJAVA UJEDA OD STRANE NAPUŠTENOG PSA ILI MAČKE
Podaci lica koje prijavljuje ujed:
Ime i prezime: ______________________________
Adresa: ___________________________________
Broj lične karte: _____________________________
JMBG: ____________________________________
Broj telefona: _______________________________
Opis događaja:
Datum ujeda: ____________ godine
Tačno vreme ujeda: _____ sati _____ minuta

Tačna lokacija ujeda i opis mesta povrede:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

Detaljan opis događaja:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

____________________________
(Svojeručni potpis podnosioca)

OBRAZAC ZAHTEVA

Republika Srbija
Autonomna pokrajina Vojvodina
Grad Pančevo
Zahtev za naknadu štete usled ujeda napuštenog psa ili mačke
Prijemni broj: __________________________
                          (popunjava nadležni organ)

KOMISIJI ZA UTVRĐIVANJE OSNOVANOSTI I VISINE NAKNADE ŠTETE
USLED UJEDA NAPUŠTENIH PASA ILI MAČAKA
PREDMET: Zahtev za naknadu štete usled ujeda napuštenog psa ili mačke
Dana ________________, u Pančevu, odnosno u naseljenom
mestu _______________ u ulici _______________________, pretrpeo-la sam,
odnosno moje maloletno dete _______________________________ pretrpelo je štetu
usled ujeda napuštenog psa ili mačke:
- Nepoznatog vlasnika

________________________________________
(opis psa ili mačke)

- Poznatog vlasnika ____________________________ iz _______________________,
ulica i broj ____________________________________________________________

Opis događaja:
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

Opis povrede:
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

Na ime naknade štete potražujem novčani iznos u visini od:
_________________________ dinara, koji treba uplatiti na račun broj:
___________________________________________________________________
koji se vodi kod: ______________________________________________________
Uz zahtev prilažem (zaokružiti priložene dokumente ili napisati):
- fotokopiju lične karte odnosno fotokopiju izvoda iz MKR za maloletnu osobu
- potvrdu o blagovremeno izvršenoj prijavi događaja
- zapisnik veterinarske inspekcije od ______________________________________
- medicinsku dokumentaciju: ____________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
- drugu dokumentaciju (navesti koju): ______________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

U Pančevu, PODNOSILAC ZAHTEVA:
Dana ______________________________________________
(Ime i prezime - štampana slova)
Kontakt podaci:
Adresa: ____________________________________________
Broj lične karte: __________________________
Izdata od: ______________________________
Telefon: _______________________________

_________________________________________
(Svojeručni potpis podnosioca)