ODLUKA
O SNABDEVANJU VODOM ZA PIĆE NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 15/2020 i 6/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi i način pružanja komunalne usluge u oblasti komunalne delatnosti snabdevanje vodom za piće (u daljem tekstu: komunalna delatnost) na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Grad).

Komunalna delatnost iz stava 1. ovog člana obuhvata zahvatanje, prečišćavanje, preradu i isporuku vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument.

Član 2

Komunalnu delatnost na teritoriji Grada obavlja javno preduzeće koje je Grad osnovao za obavljanje ove delatnosti, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Odlukom o osnivanju, Statutom i ovom Odlukom (u daljem tekstu: Preduzeće).

Preduzeće je obavezno da od mesnih zajednica ili od drugih investitora preuzme na upravljanje i održavanje već izgrađene komunalne objekte koji služe za obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom, a međusobne odnose reguliše ugovorom.

Obaveza iz stava 2. ovog člana, kao i rokovi, utvrđuju se aktima Grada, u skladu sa zakonom.

Član 3

Grad obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj komunalne delatnosti, a naročito:

1. materijalne, tehničke i druge uslove za izgradnju, održavanje i funkcionisanje komunalnih objekata i obezbeđivanje tehničkog i tehnološkog jedinstva sistema;

2. opšte uslove za trajno i kontinuirano obavljanje komunalne delatnosti;

3. potreban obim i kvalitet komunalne usluge u zavisnosti od potreba i materijalnih mogućnosti korisnika usluge, materijalnih mogućnosti Grada, kao i od mogućnosti za razvoj komunalne delatnosti;

4. ostvarivanje nadzora i kontrole u obavljanju komunalne delatnosti.

Član 4

Preduzeće obavlja komunalnu delatnost preko sistema za snabdevanje vodom za piće.

Član 5

Sredstva za vršenje komunalne delatnosti Preduzeće obezbeđuje iz cene komunalne usluge.

Skupština grada Smedereva (u daljem tekstu: Skupština grada) može utvrditi kategorije korisnika komunalne usluge koji plaćaju subvencioniranu cenu komunalne usluge, kao i iznos subvencija za svaku kategoriju.

Član 6

Preduzeće je nosilac razvoja u oblasti komunalne delatnosti sredstvima koja se obezbeđuju iz izvora utvrđenih zakonom.

Član 7

Korisnik usluge, u smislu ove Odluke, jeste svaki vlasnik objekta ili posebnog dela objekta (fizička lica, pravna lica i preduzetnici) čije su unutrašnje instalacije vodovoda priključene na gradsku vodovodnu mrežu, uključujući i autonomne seoske vodovodne sisteme (u daljem tekstu: korisnik usluge).

Korisnik usluge, u smislu ove Odluke, je i zakupac objekta, odnosno posebnog dela objekta, koji koristi uslugu Preduzeća na osnovu odgovarajućih ugovora, ovlašćenja i drugih dokumenata kojima dokazuje svoje pravo korišćenja usluge Preduzeća, odnosno kome se ispostavljaju fakture za izvršenu uslugu (u daljem tekstu: korisnik usluge).

Zakupci su fizička lica, pravna lica i preduzetnici koji mogu da vrše formalno-pravne izmene vezane za korišćenje komunalne usluge samo uz pisanu saglasnost vlasnika objekta odnosno posebnog dela objekta, ili odgovarajućim ugovorima, ovlašćenjima i drugim dokumentima kojima dokazuju svojstvo korisnika usluge Preduzeća, a tehničke izmene, pored pisane saglasnosti vlasnika objekta, odnosno posebnog dela objekta i uz saglasnost Preduzeća.

II SISTEM ZA SNABDEVANJE VODOM ZA PIĆE

Član 8

Sistem za snabdevanje vodom za piće, iz člana 4. ove Odluke predstavlja tehničko-tehnološku celinu koju čine sledeća postrojenja i uređaji:

1. izvorišta sa objektima i opremom;

2. cevovodi sirove vode;

3. uređaji za prečišćavanje vode;

4. uređaji za potiskivanje vode;

5. rezervoari;

6. vodovodna mreža;

7. priključci do mernog uređaja (vodomera);

8. glavni merni uređaj (glavni vodomer);

9. okna za postavljanje mernog uređaja;

10. individualni merni uređaj (individualni vodomer) ugrađen na unutrašnjim instalacijama korisnika, koji služi merenju potrošnje vode za pojedinačne stanove, odnosno pojedinačne poslovne prostorije;

11. unutrašnje (kućne) vodovodne instalacije.

Postrojenja i uređaji od tačke 1. zaključno sa tačkom 8. iz stava 1. ovog člana, čine gradski vodovod koji je u nadležnosti Preduzeća (u daljem tekstu: gradski vodovod).

Član 9

Javni bunari, javne česme i fontane su komunalni objekti i vlasništvo su Grada.

Postojeći javni bunari i javne česme koje se nalaze na teritoriji Grada moraju se čuvati i održavati u ispravnom stanju.

Očitana potrošnja vode sa javnih česama koje su priključene na gradski vodovod se fakturiše njihovom vlasniku, odnosno korisniku usluge.

O investicionom i tekućem održavanju, kao i održavanju ispravnosti i funkcionisanju objekata iz stava 1. ovog člana stara se Preduzeće, a potrebna sredstva se obezbeđuju iz zakonom predviđenih izvora, odnosno na osnovu ugovora o njihovom održavanju, zaključenih između davaoca usluga i njihovog vlasnika.

Član 10

Preduzeće koristi i održava gradski vodovod, stara se o njegovom racionalnom i namenskom korišćenju i proširenju.

Preduzeće utvrđuje tehničke uslove za delatnost iz stava 1. ovog člana, vrši izgradnju nove mreže i priključenje objekata na gradski vodovod u skladu sa Tehničkim pravilnikom Preduzeća (u daljem tekstu: Tehnički pravilnik).

Član 11

Preduzeću se može podneti zahtev za dobijanje informacije o opremljenosti lokacije primarnom mrežom infrastrukture.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva izda informaciju iz stava 1. ovog člana.

Član 12

Tehnički uslovi za projektovanje i priključenje objekta na gradsku vodovodnu mrežu, izdaju se u postupku objedinjene procedure, u skladu sa zakonom.

Ukoliko projektna dokumentacija investitora nije u skladu sa tehničkim uslovima iz stava 1. ovog člana, investitoru neće biti odobren priključak na gradsku vodovodnu mrežu, do usaglašavanja projektne dokumentacije sa izdatim tehničkim uslovima.

Za objekte za koje zakonom nije propisana obaveza izrade projekta instalacija, priključak na gradsku vodovodnu mrežu se izrađuje prema uslovima Preduzeća.

Član 13

Izgrađena postrojenja i uređaje gradskog vodovoda investitor je dužan da preda Preduzeću na korišćenje, upravljanje i održavanje u roku od 30 dana od dana dobijanja upotrebne dozvole.

Prilikom predaje objekata iz stava 1. ovog člana investitor je dužan da Preduzeću preda neophodnu tehničku, finansijsku i drugu dokumentaciju koja se odnosi na izgradnju objekta.

Član 14

Izvođač radova na objektima i podzemnim instalacijama koje se nalaze pored, iznad ili ispod instalacija i objekata gradskog vodovoda dužan je da preduzme sve potrebne mere obezbeđenja propisane zakonom u cilju njihove zaštite od oštećenja i kvara.

Izvođač radova iz stava 1. ovog člana dužan je najkasnije u roku od 15 dana pre početka izvođenja radova da, pisanim putem, izvesti Preduzeće o načinu i dinamici izvođenja radova i o preduzetim merama zaštite objekata i instalacija gradskog vodovoda.

Ako Preduzeće koje vrši nadzor nad izvođenjem radova iz stavova 1. i 2. ovog člana, smatra da postoji opasnost od oštećenja ili kvara na instalacijama i objektima gradskog vodovoda ili ako je ugroženo normalno funkcionisanje vodosnabdevanja korisnika zbog načina na koji se izvode radovi ili ne preduzimaju zaštitne mere, obratiće se odeljenju Gradske uprave nadležnom za poslove komunalne inspekcije koje će naložiti izvođaču radova preduzimanje mera zaštite predmetne infrastrukture.

III OBEZBEĐIVANJE KONTINUITETA U SNABDEVANJU VODOM ZA PIĆE

Član 15

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da obezbedi stalnu funkcionalnu sposobnost gradskog vodovoda u cilju trajnog i nesmetanog pružanja usluge snabdevanja vodom za piće neprekidno 24 sata dnevno.

Član 16

Preduzeće je dužno da obezbedi zdravstvenu i higijensku ispravnost vode za piće prema propisanim standardima i normativima.

Preduzeće je dužno da obezbedi kontrolu kvaliteta vode za piće shodno važećim propisima.

Kontrolu i ocenu kvaliteta vode za piće vrše ovlašćene zdravstvene organizacije i laboratorije.

Član 17

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti Gradsko veće grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradsko veće) i da istovremeno preduzme sve potrebne mere za otklanjanje uzroka poremećaja i to:

1. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka prekida, odnosno poremećaja, kao i da u slučaju potrebe, angažuje treća lica za vršenje komunalne usluge;

2. izvrši hitne popravke i zamene instalacija i uređaja, kao i zaštitu od daljih havarija;

3. preduzima i druge mere koje utvrdi Gradsko veće.

Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana u roku od 24 sata, Gradsko veće će preduzeti mere, u skladu sa zakonom.

Član 18

Po prijemu obaveštenja o nastupanju neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Gradsko veće dužno je bez odlaganja da:

1. odredi red prvenstva i način pružanja usluge onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili privrednih subjekata, ili bi nastala velika, odnosno nenadoknadiva šteta;

2. preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine;

3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge mere za obavljanje komunalne delatnosti;

4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti, kao i odgovornost za naknadu eventualno pričinjene štete.

Ako i pored preduzetih mera iz člana 17. ove Odluke Preduzeće nije u mogućnosti da pruži komunalnu uslugu u potrebnom obliku, Gradsko veće će narediti mere namenske i racionalne potrošnje vode za piće.

Član 19

Preduzeće je dužno da preko sredstava javnog informisanja ili na drugi način blagovremeno obaveštava korisnike o svim smetnjama i prekidima u vršenju komunalne delatnosti, o načinu obavljanja komunalne delatnosti u tim okolnostima i o pretpostavljenom vremenu trajanja prekida, odnosno poremećaja.

Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalne usluge, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju te usluge, kao i o uzroku i trajanju planiranog prekida.

Član 20

Ako se, u skladu sa zakonom, organizuje štrajk u Preduzeću, Preduzeće je obavezno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:

1. minimalni pritisak u distributivnoj mreži gradskog vodovoda i to u meri koja obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode;

2. obavljanje poslova na otklanjanju havarija na distributivnoj mreži gradskog vodovoda;

3. stalnu kontrolu kvaliteta isporučene vode u laboratoriji Preduzeća;

4. druge mere u skladu sa zakonom.

Član 21

U slučaju nestašice vode Preduzeće će davati uputstva korisnicima usluge o preduzimanju mera u cilju ublažavanja posledica nestašice vode.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, korisnici usluge se moraju pridržavati dobijenih uputstava.

Korisnici usluge su dužni da racionalno i namenski koriste vodu.

Gradsko veće će u slučaju nestašice vode i drugih teškoća u vezi sa snabdevanjem vodom, na predlog Preduzeća, da naredi racionalno korišćenje vode, odnosno da zabrani korišćenje vode za piće - za zalivanje bašti, punjenje bazena, polivanje ulica, trotoara i parkova, korišćenje fontana itd., kao i način kontrole i sprovođenja propisanih mera.

IV GRADSKI VODOVOD

Član 22

Preduzeće održava i unapređuje gradski vodovod i pri tome je dužno da:

1. trajno čuva dokumentaciju o stvarno izvedenom stanju gradskog vodovoda;

2. utvrđuje tehničke uslove za priključenje i vrši priključenje unutrašnjih (kućnih) instalacija na gradski vodovod;

3. obezbedi isporuku vode u javne svrhe (gašenje požara, pranje i polivanje javnih površina, zalivanje zelenih javnih površina itd.);

4. planira i usklađuje svoje planove sa planskim aktima grada Smedereva.

Član 23

Pod unutrašnjim (kućnim) vodovodnim instalacijama podrazumevaju se cevovodi, uključujući i ventil iza vodomera (bez vodomera) do točećeg mesta u objektu, kao i vodomerno okno u kome se nalazi vodomer (okno za postavljanje mernog uređaja).

Takođe, u unutrašnju (kućnu) vodovodnu instalaciju spada i ormarić u koji je smešten individualni vodomer korisnika usluge, ugrađen na unutrašnjim vodovodnim instalacijama korisnika usluge i služi merenju potrošnje vode za pojedinačne stanove, odnosno pojedinačne poslovne prostorije i isti je u svojini vlasnika pojedinačnih stanova, odnosno vlasnika pojedinačnih poslovnih prostorija.

Isključivo pravo održavanja individualnih vodomera sa pripadajućim ventilom ispred vodomera u stambenim, poslovnim i stambeno-poslovnim objektima iz stava 2. ovog člana ima Preduzeće na svoj trošak, iako su isti deo unutrašnje instalacije korisnika usluge.

Ukoliko se vodomerno okno nalazi na površinama javne namene, odnosno u javnom korišćenju, u gradsku instalaciju spada i poklopac vodomernog okna, koji se održava i zamenjuje na trošak korisnika usluge.

Član 24

Unutrašnja (kućna) vodovodna instalacija se priključuje na uličnu vodovodnu mrežu preko vodovodnog priključka.

Vodovodni priključak je deo komunalne infrastrukture pod kojim se podrazumeva priključni cevovod sa svim potrebnim spojnim delovima i uređajima počev od gradske vodovodne mreže do vodomera (uključujući i vodomer).

Član 25

Vlasnik objekta koji se nalazi u ulici ili se graniči sa ulicom u kojoj je izgrađena gradska vodovodna mreža može da priključi objekat na gradsku vodovodnu mrežu, prema uslovima Preduzeća.

Za odvajanje posebne stambene ili poslovne celine iz jedinstvenog objekta koji je već priključen na gradsku vodovodnu mrežu, potrebno je pribaviti uslove Preduzeća u postupku objedinjene procedure.

Priključenje na gradsku vodovodnu mrežu iz stava 2. ovog člana može se izvršiti tek nakon pribavljenog odobrenja za navedene radove, od odeljenja Gradske uprave nadležnog za sprovođenje objedinjene procedure (u daljem tekstu: nadležno Odeljenje).

Član 26

Zahtev za priključenje na gradsku vodovodnu mrežu, podnosi vlasnik objekta koji se priključuje.

Postupak za priključenje objekta izgrađenog u svemu prema Zakonu o planiranju i izgradnji pokreće se podnošenjem zahteva nadležnom Odeljenju.

U slučaju da je objekat izveden u skladu sa uslovima za priključenje, Preduzeće je dužno da izvrši priključenje objekta na gradsku vodovodnu mrežu i da o tome obavesti nadležno Odeljenje u roku od 15 dana od dana prijema zahteva za priključenje.

Ako je lokacijskim uslovima predviđeno ispunjenje dodatnih uslova za priključenje tog objekta na vodovodnu mrežu (izgradnja vodovodne mreže i sl.), priključenje će se izvršiti ako su ispunjeni ti dodatni uslovi.

Za postojeće objekte za koje je građevinska dozvola pribavljena u trenutku kada nisu postojali uslovi za priključenje na gradsku vodovodnu mrežu, vlasnik objekta podnosi zahtev za izgradnju priključka Preduzeću.

Vlasnicima objekta koji podnesu zahtev za priključenje na gradsku vodovodnu mrežu, a učestvovali su u izgradnji iste preko mesne zajednice sopstvenim sredstvima i poseduju Ugovor o finansiranju sa mesnom zajednicom zaključen pre 25.07.2001. godine, Preduzeće će odobriti priključenje na osnovu tog Ugovora i na osnovu kopije plana parcele i dokaza o vlasništvu.

Član 27

Tehničke uslove za izradu tehničke dokumentacije za projektovanje i građenje priključka na gradsku vodovodnu mrežu izdaje Preduzeće u skladu sa Tehničkim pravilnikom, u postupku sprovođenja objedinjene procedure.

Član 28

Preduzeće, u skladu sa tehničkim i drugim propisima i normativima, vrši izgradnju, priključenje i druge radove za:

1. trajni priključak za objekte trajnog karaktera izgrađene sa građevinskom dozvolom;

2. trajni priključak za objekte koji su građevinsku dozvolu pribavili u trenutku kada nisu po stojali uslovi za priključenje;

3. gradilišni priključak (privremeni) za objekte koji su u fazi izgradnje, na osnovu građevinske dozvole;

4. privremeni priključak za objekte sa privremenom građevinskom dozvolom;

5. privremeni priključak, posredno, preko susedne parcele - za objekte koji se priključuju na gradsku vodovodnu mrežu preko susedne nepokretnosti, ako ne postoji mogućnost neposrednog spajanja;

6. legalizaciju već izgrađenih priključaka za objekte za koje je naknadno pribavljena građevinska dozvola, odnosno za objekte koji su ozakonjeni;

7. razdvajanje priključka u istom oknu;

8. izmeštanje i/ili rekonstrukciju postojećeg priključka i

9. ugradnju individualnog brojila za korisnike usluge koji su registrovani u bazi Preduzeća, ali nemaju individualno brojilo (koriste vodu preko zajedničkog brojila), a prema uslovima Preduzeća.

Član 29

Preduzeće će registrovati privremenog potrošača usluge snabdevanje vodom za piće, koji ne poseduje dokumentaciju potrebnu za ostvarivanje trajnog, odnosno privremenog priključka i uvesti ga u evidenciju korisnika za plaćanje isporuke vode.

Sa privremenim potrošačem iz stava 1. ovog člana biće zaključen ugovor o registraciji potrošača na osnovu kojeg će isti biti uveden u evidenciju korisnika za plaćanje isporuke vode.

Status privremenog potrošača korisnik usluge će imati do trenutka kada se steknu uslovi i dostavi dokumentaciju za ostvarivanje trajnog priključka, u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Privremeno priključeni potrošač koji je u postupku ozakonjenja će ostvariti pravo na trajni priključak nakon konačnosti rešenja o ozakonjenju objekta i ispunjenja tehničkih uslova za priključenje izdatih od strane Preduzeća.

Privremeni potrošač, iz stava 4. ovog člana, je u obavezi da podnese zahtev za trajni priključak u roku od 15 dana od dana konačnosti rešenja o ozakonjenju objekta.

Ukoliko objekat ne bude ozakonjen, Preduzeće će, u roku od 30 dana od dana donošenja konačnog rešenja o odbacivanju, odnosno odbijanju zahteva za ozakonjenje, isključiti objekat sa vodovodne mreže.

Član 30

Preduzeće ne može odobriti priključenje na gradsku vodovodnu mrežu, ukoliko nije rešeno pitanje odvođenja otpadnih voda.

Član 31

Vodovodni priključak se postavlja tako što se unutrašnje vodovodne instalacije neposredno priključuju na gradsku vodovodnu mrežu.

Izuzetno i samo privremeno može se dozvoliti priključenje na gradsku vodovodnu mrežu preko susedne parcele ako nema mogućnosti neposrednog spajanja i ako vlasnik parcele na to pristane (pri čemu je potrebna pisana saglasnost vlasnika, odnosno suvlasnika parcele overena u skladu sa važećim propisima ili potpisana u prisustvu službenog lica Preduzeća), pod uslovima koje odredi Preduzeće.

Priključci iz stava 2. ovog člana imaju karakter privremenih i moraju se rekonstruisati ili izmestiti o trošku korisnika usluge, kada se stvore uslovi za direktno (neposredno) priključenje na gradsku vodovodnu mrežu.

Član 32

Korisnici usluge čije su unutrašnje (kućne) vodovodne instalacije priključene na gradski vodovod ili vlasnici objekata koji treba da se priključe na isti, a imaju individualno izvorište, u obavezi su da instalacije i uređaje kojim dobijaju vodu iz individualnog izvorišta fizički odvoje od unutrašnje (kućne) vodovodne instalacije.

Član 33

Svaka zgrada, tj. nepokretnost, ukoliko postoje tehnički uslovi može da se priključi na gradsku vodovodnu mrežu.

U stambenim zgradama sa više ulaza postavlja se poseban priključni vod (dovodni priključak) za svaki ulaz. Preduzeće, u slučaju tehničke i ekonomske opravdanosti, može dozvoliti izgradnju jedne priključne cevi za ceo objekat, s tim što bi se vršilo zasebno merenje glavnim vodomerima za svaku lamelu.

Preduzeće, u slučaju tehničke i ekonomske opravdanosti, može dozvoliti izgradnju jedne priključne cevi za više individualnih objekata na jednoj ili više parcela s tim što bi se vršilo zasebno merenje individualnim vodomerima za svaku stambenu ili poslovnu jedinicu posebno.

U stambeno-poslovnim objektima moraju se postaviti individualni vodomeri za svaku stambenu jedinicu i individualni vodomeri za posebno merenje potrošnje svake poslovne jedinice.

U novoizgrađenim stambenim, poslovnim ili stambeno-poslovnim objektima sa više nezavisnih stambenih ili poslovnih jedinica projektuju se i ugrađuju individualni vodomeri za svaku jedinicu, a granica nadležnosti Preduzeća je zaključno sa glavnim vodomerom objekta. Za merenje zajedničke potrošnje (protivpožarna instalacija, zajedničke prostorije) može se ugraditi, u navedenim slučajevima, zaseban vodomer za merenje potrošnje vode na napred navedenim točećim mestima, za svaku zgradu - ulaz. Hidrantska mreža mora biti priključena preko zajedničkog kombinovanog vodomera.

U izuzetnim slučajevima, za objekte koji su već izgrađeni i priključeni na gradsku vodovodnu mrežu, ako za to postoje tehnički uslovi, može se dozvoliti ugradnja individualnih vodomera za sve stambene ili poslovne jedinice u okviru jednog objekta (ulaza).

U slučajevima stava 6. ovog člana postojeći vodomer postaje glavni vodomer za zgradu (ulaz) i služi za posredno merenje zajedničke potrošnje. Ugradnja individualnog vodomera u ovom slučaju ne smatra se izradom novog priključka, a izvodi se u skladu sa tehničkim uslovima Preduzeća.

Granica nadležnosti do koje Preduzeće održava vodovodnu instalaciju je od gradske vodovodne mreže zaključno sa glavnim vodomerom objekta u svim slučajevima gde postoji glavni vodomer.

Član 34

Vodomeri sa pripadajućom armaturom se ugrađuju na osnovu tehničkih uslova koje utvrđuje Preduzeće, u odgovarajuća vodomerna okna (skloništa za vodomer) ili kasete - ormariće, u skladu sa Tehničkim pravilnikom.

Vodomerno okno se postavlja unutar građevinske parcele do 2 m iza regulacione linije.

Izuzetno, kod izgrađenih objekata čija se građevinska linija poklapa sa regulacionom linijom, a nemaju kolski put, odnosno nemaju mogućnost izrade vodomernog okna na parceli objekta najdalje do 2 m iza regulacione linije, kao i u slučaju privremenih objekata, podnosilac zahteva za priključak je dužan da se obrati upravljaču puta radi dobijanja saglasnosti za izgradnju vodomernog okna na javnoj površini, prema uslovima Preduzeća.

Tehničke uslove za izradu vodomernog okna (skloništa za vodomer) ili kasete-ormariće, izdaje Preduzeće u skladu sa Tehničkim pravilnikom.

U jedno vodomerno okno može se, po odobrenju Preduzeća, ugraditi više paralelnih vodomera ako postoje tehnička i ekonomska opravdanost. Dimenzije vodomernog okna, zavisno od broja i prečnika vodomera, određuje Preduzeće.

U postojeće vodomerno okno može se ugraditi nov vodomer za vlasnika drugog objekta samo uz pisanu saglasnost vlasnika, odnosno suvlasnika parcele i objekta i korisnika usluge, overenu u skladu sa važećim propisima, ili potpisanu u prisustvu službenog lica Preduzeća, a prema uslovima koje odredi Preduzeće.

Član 35

Izgradnju priključka, priključenje na gradsku vodovodnu mrežu i ugradnju vodomera vrši isključivo Preduzeće.

Preduzeće zaključuje Ugovor o izvođenju radova na izgradnji priključka sa vlasnikom objekta, odnosno investitorom.

Troškove priključenja na gradsku vodovodnu mrežu snosi vlasnik objekta, odnosno investitor.

Izuzetno, u slučajevima kada Preduzeće nije u mogućnosti da izvede radove iz stava 1. ovog člana, Preduzeće može odobriti izgradnju priključaka preduzetniku ili pravnom licu, kojeg može da angažuje i vlasnik objekta, odnosno investitor, pod uslovima koje odredi Preduzeće.

U slučaju iz stava 4. ovog člana Preduzeće vrši nadzor nad izvođenjem radova.

Predinvestiranje novih vodovodnih priključaka se radi u slučaju kada se vrši izgradnja, rekonstrukcija ili rehabilitacija kolovoza u ulici i to u slučajevima kada investitor vodovodnog priključka nije u mogućnosti da, do početka izvođenja radova na kolovoznoj konstrukciji, obezbedi neophodnu dokumentaciju za izradu vodovodnog priključka. Finansiranje takvog priključka vrši Preduzeće, u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Član 36

Legalizacija bespravno izgrađenog vodovodnog priključka za objekte sa građevinskom dozvolom može da se izvrši pod uslovom da vlasnik objekta ispuni tehničke uslove i pribavi dokumentaciju u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Vlasnik objekta iz stava 1. ovog člana dužan je da uplati novčani iznos za interni tehnički pregled i prijem priključka koji važi na dan legalizacije.

Ukoliko bespravno izgrađeni priključak nije izgrađen prema važećim propisima, troškove dovođenja u ispravno stanje, prema uslovima Preduzeća, snosi vlasnik bespravno priključenog objekta na vodovodnu mrežu i snosi sve troškove zbog štete nastale izgradnjom ili korišćenjem bespravnog priključka.

Član 37

Prevođenje privremenog vodovodnog priključka u trajni, kao i promena statusa privremenog potrošača iz člana 29. ove Odluke vrši se pod uslovom da vlasnik priključenog objekta na vodovodnu mrežu Preduzeću dostavi dokumentaciju u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Ovakav priključak mora biti u tehnički ispravnom stanju. Troškovi dovođenja priključka u ispravno stanje i troškovi održavanja ovakvog priključka, do trenutka dovođenja priključka u tehnički ispravno stanje, idu u potpunosti na teret vlasnika iz stava 1. ovog člana.

Održavanje priključaka

Član 38

Popravke i promene na priključnom vodu do vodomera i na vodomeru izvodi samo Preduzeće.

Za izvođenje radova iz stava 1. ovog člana, nije potrebna saglasnost korisnika usluge, ali je Preduzeće dužno da o planiranim aktivnostima unapred obavesti korisnika usluge.

Ako je intervencija na priključku bila hitne prirode, usled havarijskog oštećenja ili slično, korisnik usluge može biti naknadno obavešten.

Član 39

Korisnik usluge je dužan da svaki kvar ili štetu iz člana 38. ove Odluke odmah prijavi Preduzeću.

Ukoliko kvar iz člana 38. ove Odluke ugrožava imovinu korisnika usluge ili trećih lica, Preduzeće je dužno da odmah, a najkasnije u roku od 3 sata od podnošenja prijave kvara, zatvori dotok vode u objekat, a kvar otkloni u najkraćem vremenskom roku koji je neophodan za otklanjanje određene vrste kvarova.

Član 40

Oštećenja i smetnje na priključku, koje nastanu krivicom ili nepažnjom korisnika usluge ili trećeg lica, popravlja Preduzeće o trošku počinioca štete.

Član 41

Preduzeće održava, vrši zamenu i baždarenje vodomera, u skladu sa važećim zakonskim propisima.

Individualne vodomere sa pripadajućim ventilom ispred vodomera ugrađene u odgovajuće kasete - ormariće za merenje potrošnje vode u stambenim ili poslovnim jedinicama iz člana 23. stavova 2. i 3. ove Odluke, održava Preduzeće o svom trošku.

Troškove zamene i baždarenja vodomera utvrđuje Preduzeće, a sredstva za njihovo pokriće obezbeđivaće se u skladu sa važećim zakonskim propisima.

Preduzeće je obavezno da obavesti korisnika vodomera o vremenu zamene i baždarenja istog, a korisnik, ukoliko to želi, može biti prisutan prilikom zamene vodomera i tada mu se izdaje potvrda o zameni sa serijskim brojevima i stanjima na starom i novom vodomeru. U slučaju da korisnik vodomera nije prisutan prilikom zamene vodomera, službena lica Preduzeća sačiniće službenu belešku sa serijskim brojevima i stanjima na starom i novom vodomeru kao i fotodokumentaciju. Potvrda i službena beleška biće naknadno dostavljeni korisniku vodomera.

Član 42

Vodomerno okno (sklonište za vodomer) korisnik usluge mora da održava tako da je uvek čisto, suvo i da je vodomer zaštićen od mraza i oštećenja.

Ako se vodomerno okno ne održava na način predviđen u stavu 1. ovog člana, troškovi nabavke, popravke ili ugrađivanja novog vodomera padaju na teret korisnika usluge.

Kvarove na vodomeru ili ventilima ispred i iza vodomera, koji nastaju krivicom korisnika usluge ili trećeg lica, kao i kvarove na priključnom vodu izazvane neispravnošću unutrašnje instalacije korisnika usluge, otklanja Preduzeće na teret korisnika usluge. Kvarove utvrđuje stručno lice Preduzeća u prisustvu korisnika usluge.

Ako do oštećenja vodomera i instalacija dođe usled nestručne intervencije Preduzeća, troškove snosi Preduzeće.

Član 43

Preduzeće ima isključivo pravo otvaranja i zatvaranja ventila na ulici i ventila ispred vodomera (prvi ventil).

Korisnik usluge može zatvoriti samo ventil iza vodomera (drugi ventil) u slučaju kvara ili popravke na unutrašnjoj (kućnoj) vodovodnoj instalaciji.

Zatvaranje ventila ispred vodomera korisnik usluge može da izvrši samo u slučaju većeg kvara na vodomeru ili ventilu iza vodomera, ili požara, s tim da je dužan da o tome obavesti Preduzeće u roku od 24 sata.

Član 44

Korisniku usluge je zabranjeno:

1. samovoljno postavljanje, rekonstrukcija i popravka priključka, ugrađivanje ili popravka vodomera ili da za to angažuje druga lica osim Preduzeća, bez saglasnosti Preduzeća;

2. ugrađivanje vodovodne cevi na vodovodni priključak ispred vodomera;

3. da koristi unutrašnje (kućne) vodovodne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja;

4. da kroz vodomerno okno postavlja bilo koje druge instalacije;

5. da preko priključka - vodomera dozvoljava priključenje i korišćenje vode i drugim licima koja nisu članovi priključenog domaćinstva, odnosno trećim licima, bez saglasnosti Preduzeća;

6. okretanje vodomera u suprotnom smeru određenom u tehničkim uslovima koje je dalo Preduzeće;

7. oštećenje i skidanje plombe na vodomeru;

8. povezivanje unutrašnje (kućne) instalacije sa gradskom vodovodnom mrežom bez mernog uređaja u vodovodnom priključku i saglasnosti Preduzeća.

Član 45

Korisnici usluge su dužni da dozvole i omoguće pristup radnicima Preduzeća u objekat ili poseban deo objekta, odnosno parcelu na kojoj se nalazi objekat radi očitavanja vodomera i održavanja vodovodnog priključka, isključenja i drugih potreba, kao i kontrole ispravnosti hidroforskih postrojenja, uređaja za centralno grejanje, mešovitog sistema za snabdevanje vodom i drugih uređaja čija bi neispravnost mogla da nanese štetu gradskom vodovodu.

Korišćenje vode u javne svrhe

Član 46

Pod korišćenjem vode u javne svrhe u smislu ove Odluke podrazumeva se korišćenje vode za gašenje požara, pranje i polivanje ulica, zalivanje javnih zelenih površina, za gradske fontane, snabdevanje pijaćom vodom građanstva u slučaju vanrednih i drugih situacija, održavanje i izgradnju javnih gradskih saobraćajnica, kao i za potrebe investicione i druge izgradnje.

Uslovi korišćenja i način plaćanja vode utrošene u javne svrhe utvrđuju se ugovorom koji Preduzeće zaključuje sa korisnikom ovakve vrste potrošnje. Utrošena voda plaća se na osnovu procene ako se ne može meriti vodomerom.

Sva preduzeća i druge organizacije moraju imati posebnu dozvolu Preduzeća da mogu da uzimaju vodu pomoću hidrantskog nastavka na određenim mestima. Svaki takav priključak, hidrant i drugo mora biti obeležen i prijavljen Preduzeću.

Član 47

Vatrogasna služba ima pravo da za gašenje požara koristi vodu preko svih hidranata.

Vatrogasna služba ima pravo da za gašenje požara koristi vodu i za vreme ograničenja potrošnje.

Preduzeće je dužno da vatrogasnoj službi dostavi spisak hidranata na gradskoj vodovodnoj mreži, kao i o svakom ukinutom ili novom ugrađenom hidrantu.

Investitori novoizgrađenih vodovodnih instalacija su dužni da Preduzeće i vatrogasnu službu obaveste o svakom novom ugrađenom ili ukinutom hidrantu.

Mesta na kojima se nalaze hidranti moraju biti obeležena u skladu sa zakonom.

V NAPLATA NAKNADE ZA KOMUNALNU USLUGU

Član 48

Korisnik usluge je dužan da Preduzeću plaća naknadu za isporučenu vodu obračunatu po utvrđenoj ceni za 1 m3 isporučene vode i količini isporučene vode utvrđenoj na način predviđen ovom Odlukom.

Cenu za m3 isporučene vode utvrđuje Preduzeće primenom elemenata za obrazovanje cene komunalnih usluga u skladu sa važećim zakonskim propisima, uz saglasnost Osnivača.

Količinu isporučene vode utvrđuje Preduzeće očitavanjem vodomera, očitavanjem glavnog vodomera i individualnog vodomera ili procenom na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom Odlukom.

Član 49

Količina isporučene vode očitavanjem vodomera, utvrđuje se na osnovu razlike stanja na brojilu vodomera između dva očitavanja.

Prilikom očitavanja čitaju se samo celi kubni metri.

Član 50

Utvrđivanje količine isporučene vode procenom vrši se u sledećim slučajevima:

1. kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili kada je vodomer neispravan;

2. kada korisnik usluge dva puta uzastopno onemogući očitavanje vodomera;

3. u zimskom periodu, kada vremenske prilike onemoguće očitavanje;

4. kada se korisnik usluge priključi na gradsku vodovodnu mrežu bez odgovarajuće dokumentacije;

5. za isporuku vode za javne svrhe, ako se količina ne može meriti vodomerom;

6. ako ne postoje tehnički uslovi da korisnici stambenih i poslovnih prostorija ugrade individualni vodomer u skladu sa članom 33. ove Odluke.

U slučajevima iz stava 1. tačaka 1. i 2. ovog člana, procena se vrši na osnovu prosečno isporučene količine vode korisniku usluge u prethodnih 12 meseci, odnosno kraći period (po prosečnoj dnevnoj potrošnji između prva dva očitavanja vodomera po poslednjoj izvršenoj zameni vodomera). Ako nema podataka o prosečnoj potrošnji, procena će se izvršiti na osnovu srednjeg dnevnog utroška u vreme procenjivanja. Ako se potrošnja ne može utvrditi ni na ovaj način, Preduzeće će je utvrditi upoređivanjem sa drugim sličnim potrošačima, prema važećim standardima.

U slučajevima iz stava 1. tačka 3. ovog člana procena se vrši po prosečnoj dnevnoj potrošnji između dva poslednja očitavanja vodomera.

U slučajevima iz stava 1. tačaka 4. i 5. ovog člana, procena se vrši na osnovu polovine maksimalne propusnosti priključka korisnika usluge, za ukupan period priključenja koji utvrdi Preduzeće.

U slučajevima iz stava 1. tačka 6. ovog člana određivanje procenta učešća stambenih i poslovnih jedinica u ukupnoj potrošnji koja se meri preko zajedničkog vodomera, utvrđuje se zavisno od vrste delatnosti:

1. na osnovu posebnih kriterijuma (metodologije) i to u slučajevima kada je korisnik usluge vlasnik poslovne i stambene jedinice u okviru istog objekta, kada se u stambenoj jedinici obavlja poslovna delatnost, kao i kada se deo stambenog prostora pretvara u poslovni na osnovu izdatog odobrenja nadležnog odeljenja;

2. na osnovu međusobnog sporazuma između svih korisnika stambenih i poslovnih jedinica u postojećim objektima, uz saglasnost Preduzeća.

Preduzeće će obavestiti korisnike iz stava 5. tačka 2. ovog člana da u roku od 15 dana od dana dostavljanja obaveštenja korisnicima dostave Preduzeću međusobni sporazum o utvrđivanju procentualne potrošnje za sve korisnike stambeno-poslovnog ili poslovnog objekta, odnosno nastale promene korisnika. U slučaju nedostavljanja međusobnog sporazuma, procenu vrši Preduzeće na osnovu posebnih kriterijuma (metodologije).

Član 51

Isporuka vode za gašenje požara se ne naplaćuje.

Član 52

Korisnik usluge je dužan da omogući i ima pravo da prisustvuje očitavanju vodomera.

Preduzeće utvrđuje raspored očitavanja vodomera po grupama korisnika usluge i dužno je da, u slučaju očitavanja van redovnog rasporeda, obavesti korisnike usluge putem sredstava javnog informisanja.

U slučaju kontrolnog pojedinačnog očitavanja vodomera korisnika usluge, Preduzeće je dužno da o tome obaveštava korisnika usluge.

Član 53

Vodomer se očitava mesečno, osim u slučaju kada nije moguće očitavanje zbog vremenskih uslova ili kada korisnik usluge nije omogućio pristup vodomeru, u kom slučaju se očitavanje vrši u dužim vremenskim periodima.

Član 54

Ukupna potrošnja vode za stambene i stambeno-poslovne objekte u kojima postoji individualno merenje potrošnje svake stambene, odnosno poslovne jedinice pomoću individualnih mernih instrumenata koji su ugrađeni na unutrašnjim instalacijama korisnika, je očitana potrošnja na glavnom vodomeru i čini je individualna i zajednička potrošnja.

Individualna potrošnja je potrošnja individualne stambene ili poslovne jedinice čija se potrošnja meri individualnim vodomerom.

Zajednička potrošnja je potrošnja ostvarena u zajedničkim prostorijama, na hidrantskoj mreži, za druge zajedničke potrebe i predstavlja razliku između potrošnje na glavnom vodomeru i zbira svih potrošnji na individualnim vodomerima stambenih i poslovnih jedinica.

Član 55

Obračun i fakturisanje utroška vode se vrši na sledeći način:

1. za individualne stambene, odnosno poslovne objekte čija se potrošnja meri individualnim vodomerom, fakturisanje se vrši na osnovu očitane potrošnje na individualnom vodomeru;

2. za individualne stambene objekte u kojima je deo stambenog prostora pretvoren u poslovni u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, a potrošnja se meri preko istog vodomera, obračunati deo srazmerno utvrđenog procenta potrošnje se fakturiše za poslovni prostor, a preostala količina za stambeni prostor, po odgovarajućim cenama;

3. za individualne stambene objekte u kojima je deo stambenog prostora pretvoren u poslovni prostor suprotno odredbama Zakona o planiranju i izgradnji (bez odobrenja), a potrošnja se meri preko istog vodomera, celokupna potrošnja se fakturiše po ceni za privredu do razdvajanja instalacija na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja, a u skladu sa uslovima Preduzeća;

4. za stambene, stambeno-poslovne i poslovne objekte u kojima postoji individualno merenje potrošnje svake stambene, odnosno poslovne jedinice, pomoću individualnih mernih instrumenata koji su ugrađeni na unutrašnjim instalacijama korisnika usluge i postoji glavni vodomer objekta, korisnicima usluge se fakturiše, po odgovarajućim cenama, potrošnja na individualnom vodomeru za svaku stambenu, odnosno poslovnu jedinicu, a zajednička potrošnja izražena kao razlika u očitanoj potrošnji glavnog vodomera i ukupne potrošnje svake stambene, odnosno poslovne jedinice po individualnim vodomerima, raspoređuje na sve stambene, odnosno poslovne jedinice srazmerno učešću njihove individualne potrošnje u ukupnoj potrošnji;

5. za stambene objekte sa više stanova, čija se potrošnja meri pomoću zajedničkog vodomera, potrošnja svakog stana se obračunava raspodelom ukupno utrošene vode prema broju članova domaćinstva;

6. za stambeno-poslovne i poslovne objekte sa više stambenih, odnosno poslovnih jedinica, čija se potrošnja meri preko zajedničkog vodomera, deo potrošnje za svaku poslovnu jedinicu se obračunava na osnovu utvrđenog procenta učešća u ukupnoj izmerenoj potrošnji na vodomeru i fakturiše po ceni za privredu. Kod stambeno-poslovnih objekata razlika ukupno ostvarene potrošnje na vodomeru i zbira potrošnje svih poslovnih jedinica fakturiše se korisnicima stambenih jedinica, po odgovarajućoj ceni, raspodelom prema broju članova domaćinstva.

U slučaju nemogućnosti merenja, potrošnja se utvrđuje u skladu sa članom 50. ove Odluke.

Član 56

Obračunski period predstavlja vremenski interval između dva uzastopna očitavanja iste grupe korisnika usluge u skladu sa rasporedom očitavanja.

Obračun za isporučenu vodu se vrši po cenama važećim u obračunskom periodu u trenutku utvrđivanja obima pružene komunalne usluge. U slučaju postojanja više cena u obračunskom periodu za koji se vrši obračun, primeniće se ponderisana cena.

U slučaju da, zbog vremenskih uslova, nije moguće očitati vodomere individualnih stambenih objekata u dužem vremenskom periodu, izvršiće se obračun u skladu sa članom 50. ove Odluke.

Član 57

Korisnici usluge dužni su da mesečno izmiruju obaveze za isporučenu vodu u roku koji odredi Preduzeće, a koji ne može da bude kraći od 15 dana od datuma nastanka obaveze.

Član 58

Korisnik usluge može da podnese prigovor (reklamaciju) Preduzeću na pruženu uslugu u skladu sa važećim Pravilnikom o načinu rešavanja prigovora (reklamacija) potrošača na pruženu uslugu koji donosi Preduzeće.

Član 59

Preduzeće je dužno da po prijemu reklamacije korisnika usluge odgovori korisniku usluge sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu (reklamaciji) i predlogom njegovog rešavanja u rokovima određenim zakonom.

Član 60

Korisnik usluge ima pravo da pisanim putem zahteva da se ispita ispravnost njegovog vodomera, a način provere njegove ispravnosti utvrđuje Preduzeće na osnovu ove Odluke i Pravilnika iz člana 58. ove Odluke.

U slučaju iz stava 1. ovog člana korisnik usluge je dužan da uplati naknadu troškova demontaže i kontrole vodomera.

Preduzeće je dužno da vodomer demontira i dostavi organizaciji ovlašćenoj za proveru ispravnosti.

Ako se kontrolom ustanovi da je vodomer neispravan, sve troškove iz stava 2. ovog člana snosi Preduzeće, a uplaćeni iznos se mora vratiti korisniku usluge.

Član 61

Korisnik usluge je dužan da Preduzeću prijavi, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od dana nastanka promene, sve promene od značaja za korisnički status, pružanje, utvrđivanje obima i naplatu komunalne usluge.

U stambenim i stambeno-poslovnim objektima, obaveze iz stava 1. ovog člana se odnose na upravnika stambene zajednice, odnosno na profesionalnog upravnika.

Izuzetno, korisnik usluge može da prijavi promene iz stava 1. ovog člana uz potvrdu dva vlasnika stana koji koriste vodu preko zajedničkog vodomera.

Zahtev za promenu podnosi se Preduzeću u pisanoj formi.

Član 62

Korisnik usluge koji, nakon prestanka korisničkog statusa prethodnih korisnika usluge, nastavi da koristi usluge Preduzeća bez regulisanja svog korisničkog statusa, dužan je da izmiri sve neizmirene obaveze od trenutka kada je postao vlasnik objekta, odnosno nepokretnosti, da reguliše svoj korisnički status i nastavi sa izmirivanjem obaveza koje nastaju po osnovu korišćenja usluga Preduzeća.

VI SLUČAJEVI U KOJIMA SE MOŽE USKRATITI ISPORUKA VODE

Član 63

Preduzeće će privremeno uskratiti isporuku vode u sledećim slučajevima:

1. ako se lice samovoljno priključi na gradsku vodovodnu i/ili kanalizacionu mrežu;

2. ako korisnik usluge bez saglasnosti Preduzeća na svoju unutrašnju (kućnu) instalaciju priključi objekat drugog fizičkog ili pravnog lica;

3. ako korisnik usluge ili drugo neovlašćeno lice preduzima bilo kakve radnje na vodomeru, odnosno priključku;

4. ako je vodomerno okno (sklonište vodomera) zagađeno, zatrpano, nepristrupačno, neuslovno ili nije u skladu sa Tehničkim pravilnikom, a korisnik usluge nije uklonio nedostatke ni posle pisane opomene od strane Preduzeća;

5. ako stanje unutrašnjih (kućnih) instalacija korisnika usluge ugrožava zdravlje ljudi, odnosno kvalitet vode u gradskoj vodovodnoj mreži ili može da prouzrokuje štetu na materijalnim dobrima ili ugrozi pružanje komunalne usluge drugim korisnicima usluge;

6. kada nastane kvar ili smetnja na unutrašnjoj (kućnoj) vodovodnoj instalaciji korisnika usluge;

7. kada se na vodovodnom priključku pojavi električni napon;

8. kada korisnik usluge priključi lokalni vodovod, odnosno sopstveni sistem za vodosnabdevanje na gradski vodovod;

9. ako se voda za piće koristi nenamenski, preko dozvoljenog obima ili drugog propisanog uslova;

10. ako se korisnik usluge ne pridržava mera štednje propisanih u skladu sa članom 23. ove Odluke;

11. kod otkaza usluga;

12. kada korisnik usluge nije postupio u skladu sa članom 61. i odbija da postupi po članu 62. ove Odluke;

13. ako investitor nakon izvršenog priključenja objekta na gradsku vodovodnu mrežu ne dostavi Preduzeću podatke i odgovarajuću dokumentaciju o novim vlasnicima nepokretnosti za uvođenje istih u evidenciju korisnika Preduzeća;

14. ako korisnik usluge ne plaća istu u zakonom propisanim rokovima;

15. ako korisnik usluge kome je Preduzeće odobrilo privremeni priključak na gradsku vodovodnu mrežu ne ozakoni objekat, u roku propisanom važećim zakonom;

16. ako privremeni potrošač ne postupi u skladu sa članom 29. ove Odluke;

17. ako korisnik usluge vrši puštanje otpadnih voda u svoj, susedni posed i površine javne namene, van sistema unutrašnje i gradske kanalizacione mreže, odnosno propisne septičke jame;

18. ako korisnik usluge nakon pravnosnažnog rešenja komunalne inspekcije ne izvrši pražnjenje septičke jame, odnosno na drugi način ne obustavi izlivanje fekalnih i otpadnih voda u svoj, susedni posed i površine javne namene.

Član 64

Preduzeće će, u slučaju iz člana 63. ove Odluke, prvo upozoriti korisnika usluge da će ga isključiti sa gradske vodovodne mreže ukoliko u ostavljenom roku ne postupi po upozorenju.

Ako korisnik usluge ne postupi po upozorenju iz stava 1. ovog člana, Preduzeće će, u skladu sa tehničkim uslovima, isključiti korisnika usluge sa gradske vodovodne mreže.

Član 65

Preduzeće vrši isključenje korisnika usluge sa gradske vodovodne mreže na teret korisnika usluge i to:

1. zatvaranjem i plombiranjem prvog ventila ispred vodomera;

2. ugradnjom i zatvaranjem magnetnog ventila;

3. zatvaranjem, plombiranjem prvog ventila ispred vodomera i demontažom vodomera;

4. isključenjem na javnoj površini na gradskoj vodovodnoj mreži, odnosno zatvaranjem ventila na priključnoj ogrlici, ili iskopavanjem i uklanjanjem teleskopske garniture;

5. ugradnjom ventila za kontrolu protoka.

Član 66

Po prestanku razloga zbog kojih je došlo do isključenja, na osnovu člana 63. ove Odluke, Preduzeće je dužno da izvrši ponovno priključenje korisnika usluge odmah, a najkasnije u roku od 2 dana od prijave otklanjanja uzroka.

Troškove isključenja i ponovnog uključenja i druge troškove do kojih dolazi u slučajevima iz člana 63. ove Odluke snosi korisnik usluge.

Član 67

Kada se utvrdi, na osnovu prijave Preduzeća, drugog pravnog ili fizičkog lica, da je izvršeno neovlašćeno priključenje na gradsku vodovodnu mrežu (bez odgovarajuće dokumentacije, odnosno saglasnosti Preduzeća), pokreće se postupak isključenja sa vodovodne mreže koje realizuje Preduzeće na osnovu Rešenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za inspekcijske poslove.

Troškovi nastali prilikom izvršenja Rešenja iz stava 1. ovog člana padaju na teret korisnika usluge.

Član 68

U postupku sprovođenja procedure privremenog isključenja korisnika usluge, koji neizmiruju svoje tekuće obaveze za pružene usluge, obavezuje se komunalna inspekcija i komunalna milicija da, na opravdan usmeni ili pisani zahtev Preduzeća, u skladu sa svojim ovlašćenjima pruži neophodnu asistenciju.

Član 69

Vlasnik objekta, odnosno korisnik uz saglasnost vlasnika objekta, ima pravo da otkaže korišćenje komunalne usluge isporuke vode, ako otkazivnjem ne dovodi do poremećaja pružanja komunalne usluge drugim korisnicima usluge.

Otkazivanje korišćenja komunalne usluge se daje u pisanoj formi, najmanje 15 dana pre prestanka korišćenja komunalne usluge.

Otkazivanje korišćenja komunalne usluge može da bude:

1. trajno, za objekte koji se ruše;

2. privremeno, za objekte u kojima niko ne stanuje ili se privremeno ne upotrebljavaju.

Kod trajnog otkaza vrši se fizičko isključenje na javnoj površini na gradskoj vodovodnoj mreži, zatvaranjem ventila na priključnoj ogrlici ili iskopavanjem i uklanjanjem teleskopske garniture.

Kod privremenog otkaza potrošnje vode korisnik usluge je dužan da ispusti vodu iz instalacija, a Preduzeće demontira vodomer, zapisnički ga predaje korisniku usluge i plombira prvi ventil.

Sve troškove otkazivanja korišćenja komunalne usluge snosi korisnik usluge.

VII NADZOR

Član 70

Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalne poslove.

Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove preko svojih inspektora u skladu sa nadležnostima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.

Poslove komunalne milicije, kao i kontrolu primene odredaba ove Odluke, vrši komunalna milicija, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji i drugim propisima.

Ukoliko komunalna milicija u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 71

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 13; 21. stavova 1. i 2; 26; 32; 34. stavova 1, 2, 3. i 6; 39. stav 1; 42. stavova 1. i 2; 43; 44; 45; 47. stav 4; 52. stav 1; 61. stav 1. i člana 67. stav 1. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 20.000 dinara.

Član 72

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 15; 16. stavova 1. i 2; 30; 38; 39. stav 2; 40; 41. stavova 1, 2. i 4; 42. stav 3; 47. stavova 3. i 5; 52. stavova 2. i 3. i člana 66. stav 1. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara.

Član 73

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbi člana: 14. stavova 1. i 2. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara.

Član 74

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbi člana 61. stav 2. ove Odluke, i to:

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara.

Član 75

Lice protiv kog je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne, u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 76

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o gradskom vodovodu i kanalizaciji ("Službeni list grada Smedereva", broj 12/2017 - prečišćen tekst).

Član 77

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".