ODLUKA
O PREČIŠĆAVANJU I ODVOĐENJU ATMOSFERSKIH I OTPADNIH VODA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 15/2020 i 6/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi i način pružanja komunalne usluge u oblasti komunalne delatnosti prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda (u daljem tekstu: komunalna delatnost) na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Grad).

Komunalna delatnost iz stava 1. ovog člana obuhvata sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene, odnosno od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje, crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama.

Član 2

Komunalnu delatnost na teritoriji Grada obavlja javno preduzeće koje je Grad osnovao za obavljanje ove delatnosti u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Odlukom o osnivanju, Statutom i ovom Odlukom, a istu može da obavlja i drugo privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: Preduzeće).

Preduzeće je obavezno da od mesnih zajednica ili od drugih investitora preuzme na upravljanje i održavanje već izgrađene komunalne objekte koji služe za obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom, a međusobne odnose reguliše ugovorom.

Obaveza iz stava 2. ovog člana, kao i rokovi, utvrđuju se aktima Grada, u skladu sa zakonom.

Član 3

Grad obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj komunalne delatnosti, a naročito:

1. materijalne, tehničke i druge uslove za izgradnju, održavanje i funkcionisanje komunalnih objekata i obezbeđivanje tehničkog i tehnološkog jedinstva sistema;

2. opšte uslove za trajno i kontinuirano obavljanje komunalne delatnosti;

3. potreban obim i kvalitet komunalne usluge u zavisnosti od potreba i materijalnih mogućnosti korisnika usluge, materijalnih mogućnosti Grada, kao i od mogućnosti za razvoj komunalne delatnosti;

4. ostvarivanje nadzora i kontrole u obavljanju komunalne delatnosti.

Član 4

Preduzeće obavlja komunalnu delatnost preko sistema za prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda.

Član 5

Sredstva za vršenje komunalne delatnosti prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda, Preduzeće obezbeđuje iz cene komunalne usluge.

Sredstva za vršenje komunalne delatnosti odvođenje atmosferskih voda (održavanje mreže atmosferske i mešovite kanalizacije sa pratećim objektima) Preduzeće obezbeđuje na osnovu ugovora sa Gradom ili drugim odgovarajućim korisnikom ove usluge.

Skupština grada Smedereva (u daljem tekstu: Skupština grada) može utvrditi kategorije korisnika komunalne usluge koji plaćaju subvencioniranu cenu komunalne usluge, kao i iznos subvencija za svaku kategoriju.

Član 6

Preduzeće je nosilac razvoja u oblasti komunalne delatnosti sredstvima koja se obezbeđuju iz izvora utvrđenih zakonom.

Član 7

Korisnik usluge, u smislu ove Odluke, jeste svaki vlasnik objekta ili posebnog dela objekta (fizička lica, pravna lica i preduzetnici) čije su unutrašnje instalacije kanalizacije priključene na gradsku kanalizacionu mrežu (u daljem tekstu: korisnik usluge).

Korisnik usluge, u smislu ove Odluke, je i zakupac objekta, odnosno posebnog dela objekta, koji koristi uslugu Preduzeća na osnovu odgovarajućih ugovora, ovlašćenja i drugih dokumenata kojima dokazuje svoje pravo korišćenja usluge Preduzeća odnosno kome se ispostavljaju fakture za izvršenu uslugu (u daljem tekstu: korisnik usluge).

Zakupci su fizička lica, pravna lica i preduzetnici koji mogu da vrše formalno-pravne izmene vezane za korišćenje komunalne usluge samo uz pisanu saglasnost vlasnika objekta odnosno posebnog dela objekta, ili odgovarajućim ugovorima, ovlašćenjima i drugim dokumentima kojima dokazuju svojstvo korisnika usluge Preduzeća, a tehničke izmene, pored pisane saglasnosti vlasnika objekta, odnosno posebnog dela objekta i uz saglasnost Preduzeća.

II SISTEM ZA PREČIŠĆAVANJE I ODVOĐENJE ATMOSFERSKIH I OTPADNIH VODA

Član 8

Sistem za prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda iz člana 4. ove Odluke predstavlja tehničko-tehnološku celinu koju čine sledeći objekti, postrojenja i uređaji:

1. ispusne građevine na recipijentu;

2. postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda;

3. zatvoreni kanali (cevovodi);

4. reviziona okna;

5. taložnici;

6. kanalizacione crpne stanice;

7. slivnici i priključci slivnika;

8. kanalizacioni priključci;

9. prvo reviziono okno;

10.uređaji za merenje količine ispuštene vode;

11. unutrašnje (kućne) instalacije kanalizacije;

12. septičke jame.

Postrojenja i uređaji od tačke 1. zaključno sa tačkom 8. iz stava 1. ovog člana čine gradsku kanalizaciju koja je u nadležnosti Preduzeća (u daljem tekstu: gradska kanalizacija).

Član 9

Kanalizaciona mreža može biti separacionog i opšteg (mešovitog) tipa.

Kanalizacionom mrežom separacionog tipa posebno se sakupljaju, uklanjaju, odvode i ispuštaju atmosferske vode, a posebno otpadne vode.

Gradskom kanalizacijom fekalnih voda odvode se sanitarno-fekalne i industrijske vode, a gradskom kanalizacijom atmosferskih voda odvode se atmosferske vode.

Kanalizacionom mrežom opšteg (mešovitog) tipa zajedno se sakupljaju, uklanjaju, odvode i ispuštaju atmosferske i otpadne vode.

Član 10

Preduzeće koristi i održava gradsku kanalizaciju, stara se o njenom racionalnom i namenskom korišćenju i proširenju.

Preduzeće utvrđuje tehničke uslove za delatnosti iz stava 1. ovog člana, vrši izgradnju nove mreže i priključenje objekata na gradsku kanalizaciju u skladu sa Tehničkim pravilnikom Preduzeća (u daljem tekstu: Tehnički pravilnik).

Član 11

Preduzeću se može podneti zahtev za dobijanje informacije o opremljenosti lokacije primarnom mrežom infrastrukture.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva izda informaciju iz stava 1. ovog člana.

Član 12

Tehnički uslovi za projektovanje i priključenje objekta na gradsku kanalizacionu mrežu, izdaju se u postupku objedinjene procedure, u skladu sa zakonom.

Ukoliko projektna dokumentacija investitora nije u skladu sa tehničkim uslovima iz stava 1. ovog člana, investitoru neće biti odobren priključak na gradsku kanalizacionu mrežu, do usaglašavanja projektne dokumentacije sa izdatim tehničkim uslovima.

Za objekte za koje zakonom nije propisana obaveza izrade projekta instalacija, priključak na gradsku kanalizacionu mrežu se izrađuje prema uslovima Preduzeća.

Član 13

Izgrađena postrojenja i uređaje gradske kanalizacije investitor je dužan da preda Preduzeću na korišćenje, upravljanje i održavanje u roku od 30 dana od dana dobijanja upotrebne dozvole.

Prilikom predaje objekata iz stava 1. ovog člana investitor je dužan da Preduzeću preda neophodnu tehničku, finansijsku i drugu dokumentaciju koja se odnosi na izgradnju objekta.

Član 14

Izvođač radova na objektima i podzemnim instalacijama koje se nalaze pored, iznad ili ispod instalacija i objekta gradske kanalizacije dužan je da preduzme sve potrebne mere obezbeđenja propisane zakonom u cilju njihove zaštite od oštećenja i kvara.

Izvođač radova iz stava 1. ovog člana dužan je najkasnije u roku od 15 dana pre početka izvođenja radova da, pisanim putem, izvesti Preduzeće o načinu i dinamici izvođenja radova i o preduzetim merama zaštite objekata i instalacija gradske kanalizacije.

Ako Preduzeće koje vrši nadzor nad izvođenjem radova iz stavova 1. i 2. ovog člana, smatra da postoji opasnost od oštećenja ili kvara na instalacijama i objektima gradske kanalizacije, ili ako je ugroženo njeno normalno funkcionisanje zbog načina na koji se izvode radovi ili ne preduzimaju zaštitne mere, obratiće se odeljenju Gradske uprave nadležnom za poslove komunalne inspekcije koje će naložiti izvođaču radova preduzimanje mera zaštite predmetne infrastrukture.

III OBEZBEĐIVANJE KONTINUITETA ODVOĐENJA ATMOSFERSKIH I OTPADNIH VODA

Član 15

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da obezbedi stalnu funkcionalnu sposobnost gradske kanalizacije u cilju trajnog i nesmetanog pružanja usluge odvođenja otpadnih voda neprekidno.

Član 16

Preduzeće je dužno da obezbedi kontrolu kvaliteta ispuštenih otpadnih voda shodno važećim propisima.

Kontrolu i ocenu kvaliteta ispuštenih otpadnih voda vrše ovlašćene zdravstvene organizacije i laboratorije.

Član 17

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti Gradsko veće grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradsko veće) i da istovremeno preduzme sve potrebne mere za otklanjanje uzroka poremećaja i to:

1. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka prekida odnosno poremećaja, kao i da u slučaju potrebe, angažuje treća lica za vršenje komunalne usluge;

2. izvrši hitne popravke i zamene instalacija i uređaja, kao i zaštitu od daljih havarija;

3. preduzima i druge mere koje utvrdi Gradsko veće.

Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana u roku od 24 sata, Gradsko veće će preduzeti mere, u skladu sa zakonom.

Član 18

Po prijemu obaveštenja o nastupanju neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Gradsko veće dužno je bez odlaganja da:

1. odredi red prvenstva i način pružanja usluge onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili drugih organizacija ili bi nastala velika, odnosno nenadoknadiva šteta;

2. preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine;

3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge mere za obavljanje komunalne delatnosti;

4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti, kao i odgovornost za naknadu eventualno pričinjene štete.

Član 19

Preduzeće je dužno da preko sredstava javnog informisanja ili na drugi način blagovremeno obaveštava korisnike o smetnjama i prekidima u vršenju komunalne delatnosti, o načinu obavljanja komunalne delatnosti u tim okolnostima i o pretpostavljenom vremenu trajanja prekida, odnosno poremećaja.

Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalne usluge, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju te usluge, kao i o uzroku i trajanju planiranog prekida.

Član 20

Ako se, u skladu sa zakonom, organizuje štrajk u Preduzeću, Preduzeće je obavezno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:

1. funkcionisanje crpnih stanica za odvođenje otpadnih voda u okviru gradske kanalizacije;

2. odgušenje gradske kanalizacije;

3. druge mere u skladu sa zakonom.

IV GRADSKA KANALIZACIJA

Član 21

Preduzeće održava i unapređuje gradsku kanalizaciju i pri tome je dužno da:

1. trajno čuva dokumentaciju o stvarno izvedenom stanju (geodetski snimci i projekti) svih instalacija gradske kanalizacije;

2. utvrđuje tehničke uslove za priključenje i vrši priključenje unutrašnjih (kućnih) instalacija na gradsku kanalizaciju;

3. održava gradsku kanalizaciju i priključke;

4. kontroliše kvalitet otpadnih voda;

5. planira i usklađuje svoje planove sa planskim aktima grada Smedereva.

Član 22

Pod unutrašnjom (kućnom) instalacijom kanalizacije podrazumevaju se instalacije i objekti (uređaji) za odvođenje otpadnih voda iz zgrada i drugih objekata, sa prvim revizionim oknom. Prvo reviziono okno je okno najbliže gradskoj kanalizacionoj mreži.

Ukoliko se prvo reviziono okno nalazi na površinama javne namene, Preduzeće održava i zamenjuje poklopac revizionog okna, na trošak korisnika.

Član 23

Unutrašnja (kućna) instalacija kanalizacije se priključuje na uličnu kanalizacionu mrežu preko kanalizacionog priključka.

Kanalizacioni priključak je deo komunalne infrastrukture pod kojim se podrazumeva cevovod sa svim potrebnim spojnim delovima i uređajima počev od gradske kanalizacione mreže do prvog revizionog okna.

Član 24

Vlasnik objekta koji se nalazi u ulici ili se graniči sa ulicom u kojoj je izgrađena gradska kanalizaciona mreža, priključuje objekat na gradsku kanalizacionu mrežu, prema uslovima Preduzeća.

Priključenje objekta na gradsku kanalizacionu mrežu mora se izvršiti u roku od 6 meseci od kada su se stekli uslovi iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko se iz jedinstvenog objekta koji je već priključen na gradsku kanalizacionu mrežu odvoji posebna stambena ili poslovna celina, vlasnik objekta, odnosno korisnik usluge može da se obrati Preduzeću radi pribavljanja posebnog priključka na gradsku kanalizacionu mrežu, a Preduzeće je dužno da omogući ovakav priključak ukoliko to dozvoljavaju tehničke mogućnosti. Za odvajanje posebne stambene ili poslovne celine iz jedinstvenog objekta koji je već priključen na gradsku kanalizacionu mrežu, potrebno je pribaviti uslove Preduzeća u postupku objedinjene procedure. Priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu se može izvršiti tek nakon pribavljenog odobrenja za navedene radove, od odeljenja Gradske uprave nadležnog za sprovođenje objedinjene procedure (u daljem tekstu: nadležno odeljenje).

Član 25

Zahtev za priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu, podnosi vlasnik objekta koji se priključuje.

Postupak za priključenje objekta izgrađenog u svemu prema Zakonu o planiranju i izgradnji pokreće se podnošenjem zahteva nadležnom odeljenju.

U slučaju da je objekat izveden u skladu sa uslovima za priključenje, Preduzeće je dužno da izvrši priključenje objekta na gradsku kanalizacionu mrežu i da o tome obavesti nadležno odeljenje u roku od 15 dana od dana prijema zahteva za priključenje.

Ako je lokacijskim uslovima predviđeno ispunjenje dodatnih uslova za priključenje tog objekta na kanalizacionu mrežu (izgradnja kanalizacione mreže, objekata i sl.), priključenje će se izvršiti ako su ispunjeni ti dodatni uslovi.

Za postojeće objekte za koje je građevinska dozvola pribavljena u trenutku kada nisu postojali uslovi za priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu, vlasnik objekta podnosi zahtev za izgradnju priključka Preduzeću.

Vlasnicima objekta koji podnesu zahtev za priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu, a učestvovali su u izgradnji iste preko mesne zajednice sopstvenim sredstvima i poseduju Ugovor o finansiranju sa mesnom zajednicom zaključen pre 25.07.2001. godine, Preduzeće će odobriti priključenje na osnovu tog Ugovora i na osnovu kopije plana parcele i dokaza o vlasništvu.

Član 26

Tehničke uslove za izradu tehničke dokumentacije za projektovanje i građenje priključka na gradsku kanalizacionu mrežu, izdaje Preduzeće u skladu sa Tehničkim pravilnikom, u postupku sprovođenja objedinjene procedure.

Član 27

Preduzeće, u skladu sa tehničkim i drugim propisima i normativima, vrši izgradnju, priključenje i druge radove za:

1. trajni priključak za objekte trajnog karaktera izgrađene sa građevinskom dozvolom ili sa odobrenjem o izvođenju radova;

2. trajni priključak za objekte koji su građevinsku dozvolu pribavili u trenutku kada nisu po stojali uslovi za priključenje (na osnovu rešenja o odobrenju izgradnje priključka);

3. gradilišni priključak (privremeni) za objekte koji su u fazi izgradnje, na osnovu građevinske dozvole;

4. privremeni priključak za objekte sa privremenom građevinskom dozvolom;

5. privremeni priključak, posredno, preko susedne parcele - za objekte koji se priključuju na gradsku kanalizacionu mrežu preko susedne nepokretnosti, ako ne postoji mogućnost neposrednog spajanja;

6. legalizaciju već izgrađenih priključaka za objekte za koje je naknadno pribavljena građevinska dozvola, odnosno za objekte koji su ozakonjeni;

7. izmeštanje i/ili rekonstrukciju postojećeg priključka.

Član 28

Preduzeće će registrovati privremenog potrošača komunalne usluge, koji ne poseduje dokumentaciju potrebnu za ostvarivanje trajnog, odnosno privremenog priključka i uvesti ga u evidenciju korisnika za plaćanje odvođenja otpadnih voda.

Sa privremenim potrošačem iz stava 1. ovog člana biće zaključen ugovor o registraciji potrošača na osnovu kojeg će isti biti uveden u evidenciju korisnika usluge.

Status privremenog potrošača korisnik usluge će imati do trenutka kada se steknu uslovi i dostavi dokumentaciju za ostvarivanje trajnog priključka, u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Privremeno priključeni potrošač koji je u postupku ozakonjenja će ostvariti pravo na trajni priključak nakon konačnosti rešenja o ozakonjenju objekta i ispunjenja tehničkih uslova za priključenje izdatih od strane Preduzeća.

Privremeni potrošač, iz stava 4. ovog člana, je u obavezi da podnese zahtev za trajni priključak u roku od 15 dana od dana konačnosti rešenja o ozakonjenju objekta.

Ukoliko objekat ne bude ozakonjen, Preduzeće će, u roku od 30 dana od dana donošenja konačnog rešenja o odbacivanju, odnosno odbijanju zahteva za ozakonjenje, isključiti objekat sa vodovodne i kanalizacione mreže.

Član 29

Preduzeće može odobriti priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu i ukoliko nema priključka na gradsku vodovodnu mrežu.

Korisnika usluge, koji za svoje potrebe koristi vodu koja nije iz gradskog vodovoda, a posle upotrebe takve vode vrši njeno ispuštanje u gradsku kanalizaciju, Preduzeće će obavezati da ugradi uređaj za merenje količine ispuštene otpadne vode, izuzev slučajeva u kojima za to nema tehničkih i eksploatacionih mogućnosti.

Merni uređaj iz stava 2. ovog člana mora biti lociran tako da čini sastavni deo unutrašnje instalacije kanalizacije i mora biti ugrađen nizvodno od uređaja za prečišćavanje otpadne vode u skladu sa uslovima koje izdaje Preduzeće i pristupačan u svakom trenutku za očitavanje.

Korisnik usluge je dužan da snosi troškove nabavke, ugradnje i održavanja mernog uređaja iz stava 2. ovog člana.

Član 30

Svaka zgrada, tj. nepokretnost, ukoliko postoje tehnički uslovi, u obavezi je da se priključi na gradsku kanalizacionu mrežu, u roku propisanom članom 24. stav 2. ove Odluke.

U stambenim i drugim objektima sa više ulaza postavlja se poseban kanalizacioni priključak za svaki ulaz.

Kanalizacioni priključak postavlja se tako što se unutrašnje instalacije kanalizacije spajaju sa gradskom kanalizacionom mrežom. U zavisnosti od kapaciteta priključne cevi Preduzeće može zahtevati spajanje priključka sa gradskom kanalizacionom mrežom preko revizionog okna, u skladu sa izdatim uslovima za priključenje.

Izuzetno, ako nema mogućnosti neposrednog spajanja ili ako to konfiguracija terena i drugi uslovi zahtevaju, unutrašnje instalacije kanalizacije se mogu spajati sa gradskom kanalizacionom mrežom preko kanalizacionog priključka susedne parcele koja poseduje regulacionu liniju, na kojoj se postavlja prvo reviziono okno, odnosno unutrašnja kanalizaciona instalacija, uz pisanu saglasnost vlasnika odnosno suvlasnika te parcele, overenu u skladu sa važećim propisima ili potpisanu u prisustvu službenog lica Preduzeća, pod uslovima koje odredi Preduzeće.

Priključci iz stava 4. ovog člana imaju karakter privremenih i moraju se rekonstruisati ili izmestiti o trošku korisnika usluge, kada se stvore uslovi za direktno (neposredno) priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu.

U slučaju da ne postoje tehnički uslovi za gravitaciono odvođenje otpadnih voda može se primeniti kanalizacija pod pritiskom (prepumpavanje otpadnih voda korišćenjem posebnih uređaja-pumpi sa potrebnim elementima).

Član 31

Prvo reviziono okno se postavlja unutar građevinske parcele do 2m iza regulacione linije.

Izuzetno, kod izgrađenih objekata čija se građevinska linija poklapa sa regulacionom linijom, a nemaju kolski put, odnosno nemaju mogućnost izgradnje prvog revizionog okna na parceli objekta najdalje do 2m iza regulacione linije, kao i u slučaju privremenih objekata, podnosilac zahteva za priključak je dužan da se obrati upravljaču puta radi dobijanja saglasnosti za izgradnju revizionog okna na javnoj površini, prema uslovima Preduzeća.

Član 32

Izgradnju kanalizacionog priključka i priključenje na gradsku kanalizacionu mrežu vrši isključivo Preduzeće.

Preduzeće zaključuje Ugovor o izvođenju radova na izgradnji priključka sa vlasnikom objekta, odnosno investitorom.

Troškove priključenja na gradsku kanalizacionu mrežu snosi vlasnik objekta, odnosno investitor.

Izuzetno, u slučajevima kada Preduzeće nije u mogućnosti da izvede radove iz stava 1. ovog člana, Preduzeće može odobriti izgradnju priključaka preduzetniku ili pravnom licu, kojeg može da angažuje i vlasnik objekta, odnosno investitor, pod uslovima koje odredi Preduzeće.

U slučaju iz stava 4. ovog člana Preduzeće vrši nadzor nad izvođenjem radova.

Predinvestiranje novih kanalizacionih priključaka se radi kada se vrši izgradnja, rekonstrukcija ili rehabilitacija kolovoza u ulici i to u slučajevima kada investitor kanalizacionog priključka nije u mogućnosti da, do početka izvođenja radova na kolovoznoj konstrukciji, obezbedi neophodnu dokumentaciju za izradu kanalizacionog priključka. Finansiranje takvog priključka vrši Preduzeće, u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Član 33

Legalizacija bespravno izgrađenog kanalizacionog priključka za objekte sa građevinskom dozvolom može da se izvrši pod uslovom da vlasnik objekta ispuni tehničke uslove i pribavi dokumentaciju u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Vlasnik objekta iz stava 1. ovog člana dužan je da uplati novčani iznos za interni tehnički pregled i prijem priključka koji važi na dan legalizacije.

Ukoliko bespravno izgrađeni priključak nije izgrađen prema važećim tehničkim propisima, troškove dovođenja u ispravno stanje, prema tehničkim uslovima Preduzeća, snosi vlasnik bespravno priključenog objekta na kanalizacionu mrežu i snosi sve troškove zbog štete nastale izgradnjom ili korišćenjem bespravnog priključka.

Član 34

Prevođenje privremenog kanalizacionog priključka u trajni, kao i promena statusa privremenog potrošača iz člana 28. ove Odluke vrši se pod uslovom da vlasnik priključenog objekta na kanalizacionu mrežu Preduzeću dostavi dokumentaciju u skladu sa važećim zakonskim propisima i Tehničkim pravilnikom.

Ovakav priključak mora biti u tehnički ispravnom stanju. Troškovi dovođenja priključka u ispravno stanje i troškovi održavanja ovakvog priključka, do trenutka dovođenja priključka u tehnički ispravno stanje, idu u potpunosti na teret vlasnika iz stava 1. ovog člana.

Član 35

Korisniku usluge je zabranjeno:

1. samovoljno spajanje unutrašnjih i dugih instalacija kanalizacije sa gradskom kanalizacijom;

2. odvođenje otpadnih voda preko unutrašnjih instalacija kanalizacije susedne zgrade, odnosno zemljišta, bez odobrenja Preduzeća;

3. korišćenje gradske kanalizacije fekalnih voda za odvođenje atmosferskih voda sa slivnih površina (krovova, dvorišta, staza, drugih betoniranih površina itd.);

4. upuštanje u gradsku kanalizaciju: otpadnih voda i materija koje ometaju proticanje i prečišćavanje otpadnih voda, rad pumpi gradske kanalizacije ili koje mogu oštetiti ili zagušiti gradsku kanalizaciju, kao što su opasne i agresivne hemijske materije, ulja, mazut, građevinski materijal, šut, komina, čvrsti predmeti, materije koje se mogu smatrati opasnim otpadom i mogu prouzrokovati zagađenje životne sredine i slično;

5. izgradnja i korišćenje septičkih jama u ulicama koje imaju gradsku kanalizacionu mrežu, osim u slučaju da ne postoje tehnički uslovi za priključenje nepokretnosti;

6. da se kroz reviziono okno postavljaju bilo koje druge instalacije;

7. upuštanje drenažnih voda u gradsku kanalizaciju, osim u nepovoljnim terenskim uslovima, ali pod posebnim uslovima Preduzeća;

8. ispuštanje otpadnih voda u svoj, susedni posed i površine javne namene i u javnom korišćenju, van sistema unutrašnje i gradske kanalizacije, odnosno propisne septičke jame;

9. ispuštanje sadržaja septičkih jama i slivničkih taložnika u gradsku kanalizaciju.

Član 36

Korisnici su dužni da se pri ispuštanju otpadnih voda pridržavaju sanitarno-tehničkih uslova za upuštanje otpadnih voda u gradsku kanalizaciju utvrđenih posebnom odlukom i drugih važećih zakonskih propisa iz te oblasti.

Pravna lica, fizička lica i preduzetnici koji u vezi sa obavljanjem privredne i druge delatnosti koriste opasne i štetne materije dužni su da takve materije pre ispuštanja u gradsku kanalizaciju prethodno obrade u posebnim uređajima za prečišćavanje otpadnih voda, koji čine sastavni deo unutrašnjih instalacija kanalizacije, do nivoa kvaliteta propisanog posebnom odlukom i drugim važećim zakonskim propisima iz te oblasti.

Član 37

Kada se objekat gradi u ulici ili se graniči sa ulicom u kojoj je izgrađena ili se planira izgradnja gradske kanalizacione mreže separacionog tipa, investitor objekta je u obavezi da izgradi unutrašnju (kućnu) kanalizaciju separacionog tipa, u skladu sa izdatim uslovima za projektovanje Preduzeća.

Priključenje objekta iz stava 1. ovog člana Preduzeće će izvršiti izgradnjom posebnog priključka na gradsku fekalnu kanalizaciju i posebnog priključka na gradsku atmosfersku kanalizaciju.

Održavanje kanalizacionog priključka, unutrašnje (kućne) kanalizacije i korišćenje septičkih jama

Član 38

Preduzeće održava kanalizacioni priključak o svom trošku.

Ukoliko dođe do oštećenja ili zagušenja kanalizacionog priključka zbog nepažnje ili nepravilnog korišćenja od strane korisnika usluga ili trećeg lica, Preduzeće će otkloniti kvar ili zagušenje o trošku korisnika ili trećeg lica koje je prouzrokovalo kvar.

Član 39

Vlasnik objekta stara se o održavanju unutrašnje (kućne) kanalizacije uključujući i prvo reviziono okno od ulične mreže i snosi troškove tog održavanja.

Prvo reviziono okno mora biti propisno izgrađeno i održavano tako da omogućava pravilno funkcionisanje unutrašnje (kućne) kanalizacije, kao i nesmetan rad u njemu.

Član 40

Korisnici su dužni da dozvole i omoguće pristup radnicima Preduzeća u objekat ili poseban deo objekta, odnosno parcelu na kojoj se nalazi objekat, radi kontrole ispravnosti unutrašnjih instalacija, okna, zbog nužnih intervencija i radi uzimanja uzorka otpadne vode za analizu.

U slučaju kada korisnici imaju uređaj za merenje količine ispuštene otpadne vode, dužni su da dozvole i omoguće pristup radnicima Preduzeća radi očitavanja istog.

Član 41

U ulicama gde ne postoji gradska kanalizaciona mreža, vlasnik, odnosno investitor objekta je dužan da izgradi vodonepropusnu septičku jamu, u skladu sa važećim propisima, standardima i tehničkim normativima propisanim za tu vrstu pomoćnog objekta.

Ako korisnik ne postupi u skladu sa odredbom stava 1. ovog člana, odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije, naložiće svojim aktom Preduzeću da takvog korisnika isključi iz sistema gradskog vodovoda.

Član 42

Vlasnik objekta čije su unutrašnje instalacije kanalizacije priključene na septičku jamu, dužan je da održava septičku jamu u ispravnom stanju, da se stara o njenom redovnom čišćenju, kao i da ne dozvoli izlivanje septičke jame.

U slučaju izlivanja septičke jame, za ugrožavanje drugih objekata, odnosno dobara odgovoran je vlasnik objekta iz stava 1. ovog člana, osim ako je izlivanje izazvano višom silom.

Imalac septičke jame dužan je da Preduzeću prijavi potrebu čišćenja jame, kada se jama napuni do 2/3 svoje zapremine.

Član 43

Pražnjenje septičkih jama vrši Preduzeće specijalnim cisternama.

Mesta za pražnjenje cisterni utvrđuju se planom, programom i odlukom Skupštine grada.

V NAPLATA NAKNADA ZA KOMUNALNU USLUGU

Član 44

Korisnik je dužan da Preduzeću plaća naknadu za odvođenje otpadnih voda obračunatu po utvrđenoj ceni za 1 m3 odvedenih otpadnih voda i količini odvedenih otpadnih voda utvrđenoj na način predviđen ovom Odlukom.

Cenu za m3 odvedenih otpadnih voda utvrđuje Preduzeće primenom elemenata za obrazovanje cene komunalnih usluga u skladu sa važećim zakonskim propisima, uz saglasnost Osnivača.

Količinu odvedenih otpadnih voda utvrđuje Preduzeće na osnovu količine isporučene vode iz gradskog vodovoda izmerene na vodomeru ili na osnovu količine ispuštene vode u gradsku kanalizaciju izmerene na uređaju za merenje količine ispuštene otpadne vode.

Ako se korisnik snabdeva vodom iz sopstvenog izvorišta, merenje količine odvedenih otpadnih voda vrši se preko ugrađenih mernih uređaja ili na osnovu procene.

Član 45

Utvrđivanje količine odvedenih otpadnih voda procenom vrši se u sledećim slučajevima:

1. kada je objekat privremeno ostao bez vodomera ili uređaja za merenje količine ispuštene otpadne vode, ili kada je vodomer ili uređaj za merenje količine ispuštene otpadne vode neispravan;

2. kada korisnik dva puta uzastopno onemogući očitavanje vodomera ili uređaja za merenje količine ispuštene otpadne vode;

3. u zimskom periodu, kada vremenske prilike onemoguće očitavanje;

4. kada se korisnik priključi na gradsku kanalizacionu mrežu bez odgovarajuće dokumentacije;

5. ako ne postoje tehnički uslovi da korisnici stambenih i poslovnih prostorija ugrade individualni vodomer.

U slučajevima iz stava 1. tačaka 1. i 2. ovog člana, procena se vrši na osnovu prosečno isporučene količine vode korisniku u prethodnih 12 meseci, odnosno kraći period (po prosečnoj dnevnoj potrošnji između prva dva očitavanja vodomera po poslednjoj izvršenoj zameni vodomera). Ako nema podataka o prosečnoj potrošnji, procena će se izvršiti na osnovu srednjeg dnevnog utroška u vreme procenjivanja. Ako se potrošnja ne može utvrditi ni na ovaj način, Preduzeće će je utvrditi upoređivanjem sa drugim sličnim potrošačima, prema važećim standardima.

U slučajevima iz stava 1. tačka 3. ovog člana, procena se vrši po prosečnoj dnevnoj potrošnji između dva poslednja očitavanja vodomera.

U slučajevima iz stava 1. tačka 4. ovog člana, procena se vrši na osnovu polovine maksimalne propusnosti vodovodnog priključka korisnika, za ukupan period priključenja koji utvrdi Preduzeće.

U slučajevima iz stava 1. tačka 5. ovog člana, određivanje procenta učešća stambenih i poslovnih jedinica u ukupnoj potrošnji koja se meri preko zajedničkog vodomera, utvrđuje se zavisno od vrste delatnosti:

1. na osnovu posebnih kriterijuma (metodologije) i to u slučajevima kada je korisnik vlasnik poslovne i stambene jedinice u okviru istog objekta, kada se u stambenoj jedinici obavlja poslovna delatnost, kao i kada se deo stambenog prostora pretvara u poslovni na osnovu izdatog odobrenja nadležnog odeljenja;

2. na osnovu međusobnog sporazuma između svih korisnika stambenih i poslovnih jedinica u postojećim objektima, uz saglasnost Preduzeća.

Preduzeće će obavestiti korisnike iz stava 5. tačka 2. ovog člana da, u roku od 15 dana od dana dostavljanja obaveštenja korisnicima, dostave Preduzeću međusobni sporazum o utvrđivanju procentualne potrošnje za sve korisnike stambeno-poslovnog ili poslovnog objekta, odnosno nastale promene korisnika. U slučaju nedostavljanja međusobnog sporazuma, procenu vrši Preduzeće na osnovu posebnih kriterijuma (metodologije).

Član 46

Korisnik je dužan da Preduzeću plati naknadu za pražnjenje septičke jame, po utvrđenoj ceni za svaki dolazak cisterne za pražnjenje.

Cenu za dolazak cisterne za pražnjenje septičke jame utvrđuje Preduzeće primenom elemenata za obrazovanje cene komunalnih usluga u skladu sa važećim zakonskim propisima, uz saglasnost Osnivača.

Član 47

U slučaju kada korisnik ima uređaj za merenje količine ispuštene otpadne vode, dužan je da omogući i ima pravo da prisustvuje očitavanju istog.

Preduzeće utvrđuje raspored očitavanja uređaja za merenje količine ispuštene otpadne vode po grupama korisnika i dužno je, da u slučaju očitavanja van redovnog rasporeda, obavesti korisnike putem sredstava javnog informisanja.

U slučaju kontrolnog pojedinačnog očitavanja uređaja za merenje količine ispuštene otpadne vode korisnika, Preduzeće je dužno da o tome obaveštava korisnika.

Član 48

Vodomer, odnosno uređaj za merenje količine ispuštene otpadne vode se očitava mesečno, osim u slučaju kada nije moguće očitavanje zbog vremenskih uslova ili kada korisnik nije omogućio pristup vodomeru, odnosno uređaju za merenje količine ispuštene otpadne vode, tada se očitavanje vrši u dužim vremenskim periodima.

Član 49

Ukupna količina ispuštene otpadne vode za stambene i stambeno-poslovne objekte u kojima postoji individualno merenje potrošnje vode svake stambene, odnosno poslovne jedinice pomoću individualnih mernih instrumenata koji su ugrađeni na unutrašnjim instalacijama korisnika, je očitana potrošnja vode na glavnom vodomeru i čini je individualna i zajednička potrošnja vode.

Individualna količina ispuštene otpadne vode je potrošnja vode individualne stambene ili poslovne jedinice čija se potrošnja meri individualnim vodomerom.

Zajednička količina ispuštene otpadne vode ostvarena u zajedničkim prostorijama i za druge zajedničke potrebe predstavlja razliku između potrošnje isporučene vode na glavnom vodomeru i zbira svih potrošnji isporučene vode na individualnim vodomerima stambenih i poslovnih jedinica.

Član 50

Obračun i fakturisanje količine ispuštene otpadne vode se vrši na sledeći način:

1. za individualne stambene, odnosno poslovne objekte čija se potrošnja meri individualnim vodomerom, fakturisanje se vrši na osnovu očitane potrošnje na individualnom vodomeru;

2. za individualne stambene objekte u kojima je deo stambenog prostora pretvoren u poslovni u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, a potrošnja se meri preko istog vodomera, obračunati deo srazmerno utvrđenog procenta potrošnje se fakturiše za poslovni prostor, a preostala količina za stambeni prostor, po odgovarajućim cenama;

3. za individualne stambene objekte u kojima je deo stambenog prostora pretvoren u poslovni prostor suprotno odredbama Zakona o planiranju i izgradnji (bez odobrenja), a potrošnja se meri preko istog vodomera, celokupna potrošnja se fakturiše po ceni za privredu do razdvajanja instalacija na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja, a u skladu sa uslovima Preduzeća;

4. za stambene, stambeno-poslovne i poslovne objekte u kojima postoji individualno merenje potrošnje svake stambene, odnosno poslovne jedinice pomoću individualnih mernih instrumenata koji su ugrađeni na unutrašnjim instalacijama korisnika i postoji glavni vodomer objekta, korisnicima se fakturiše, po odgovarajućim cenama, potrošnja na individualnom vodomeru za svaku stambenu, odnosno poslovnu jedinicu, a zajednička potrošnja izražena kao razlika u očitanoj potrošnji glavnog vodomera i ukupne potrošnje svake stambene, odnosno poslovne jedinice po individualnim vodomerima, raspoređuje se na sve stambene, odnosno poslovne jedinice srazmerno učešću njihove individualne potrošnje u ukupnoj potrošnji;

5. za stambene objekte sa više stanova, čija se potrošnja meri pomoću zajedničkog vodomera, potrošnja svakog stana se obračunava raspodelom ukupno utrošene vode prema broju članova domaćinstva;

6. za stambeno-poslovne i poslovne objekte sa više stambenih, odnosno poslovnih jedinica, čija se potrošnja meri preko zajedničkog vodomera, deo potrošnje za svaku poslovnu jedinicu se obračunava na osnovu utvrđenog procenta učešća u ukupnoj izmerenoj potrošnji na vodomeru i fakturiše po ceni za privredu. Kod stambeno-poslovnih objekata razlika ukupno ostvarene potrošnje na vodomeru i zbira potrošnje svih poslovnih jedinica fakturiše se korisnicima stambenih jedinica, po odgovarajućoj ceni, raspodelom prema broju članova domaćinstva.

U slučaju nemogućnosti merenja, količina ispuštene otpadne vode se utvrđuje u skladu sa članom 45. ove Odluke.

Član 51

Obračunski period predstavlja vremenski interval između dva uzastopna očitavanja iste grupe korisnika u skladu sa rasporedom očitavanja.

Obračun za odvedenu otpadnu vodu se vrši po cenama važećim u obračunskom periodu u trenutku utvrđivanja obima pružene komunalne usluge. U slučaju postojanja više cena u obračunskom periodu za koji se vrši obračun, primeniće se ponderisana cena.

U slučaju da, zbog vremenskih uslova, nije moguće očitati vodomere ili uređaje za merenje ispuštene otpadne vode korisnika u dužem vremenskom periodu, izvršiće se privremeni obračun u skladu sa članom 45. ove Odluke.

Član 52

Korisnici usluge dužni su da mesečno izmiruju obaveze za odvedenu otpadnu vodu u roku koji odredi Preduzeće, a koji ne može da bude kraći od 15 dana od datuma nastanka obaveze.

Član 53

Korisnik usluge može da podnese prigovor (reklamaciju) Preduzeću na pruženu uslugu u skladu sa važećim Pravilnikom o načinu rešavanja prigovora (reklamacija) potrošača na pruženu uslugu koji donosi Preduzeće.

Član 54

Preduzeće je dužno da po prijemu reklamacije korisnika, odgovori korisniku sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu (reklamaciji) i predlogom njegovog rešavanja u rokovima određenim zakonom.

Član 55

Korisnik ima pravo da pisanim putem zahteva da se ispita ispravnost vodomera kada mu se količina odvedene otpadne vode utvrđuje na osnovu količine isporučene vode iz gradskog vodovoda izmerene na vodomeru, a način provere njegove ispravnosti utvrđuje Preduzeće na osnovu ove Odluke i Pravilnika iz člana 53. ove Odluke.

U slučaju iz stava 1. ovog člana korisnik je dužan da uplati naknadu troškova demontaže i kontrole vodomera.

Preduzeće je dužno da vodomer demontira i dostavi organizaciji ovlašćenoj za proveru ispravnosti.

Ako se kontrolom ustanovi da je vodomer neispravan, sve troškove iz stava 2. ovog člana snosi Preduzeće, a uplaćeni iznos se mora vratiti korisniku usluge.

Član 56

Korisnik je dužan da Preduzeću prijavi, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od dana nastanka promene, sve promene od značaja za korisnički status, pružanje, utvrđivanje obima i naplatu komunalne usluge.

U stambenim i stambeno-poslovnim objektima, obaveze iz stava 1. ovog člana se odnose na upravnika stambene zajednice, odnosno na profesionalnog upravnika.

Izuzetno, korisnik sve promene iz stava 1. ovog člana može da prijavi uz potvrdu dva vlasnika stana koji koriste vodu preko zajedničkog vodomera.

Zahtev za promenu podnosi se Preduzeću u pisanoj formi.

Član 57

Korisnik koji, nakon prestanka korisničkog statusa prethodnih korisnika, nastavi da koristi usluge Preduzeća bez regulisanja svog korisničkog statusa, dužan je da izmiri sve neizmirene obaveze od trenutka kada je postao vlasnik objekta, odnosno nepokretnosti, da reguliše svoj korisnički status i nastavi sa izmirivanjem obaveza koje nastaju po osnovu korišćenja usluga Preduzeća.

VI SLUČAJEVI U KOJIMA SE MOŽE USKRATITI ODVOĐENJE VODA

Član 58

Preduzeće će privremeno uskratiti pružanje komunalne usluge odvođenja voda u sledećim slučajevima:

1. ako se lice samovoljno priključi na gradsku kanalizacionu mrežu;

2. ako korisnik bez saglasnosti Preduzeća na svoju unutrašnju (kućnu) instalaciju kanalizacije priključi objekat drugog fizičkog ili pravnog lica;

3. ako korisnik ili drugo neovlašćeno lice preduzima bilo kakve radnje na kanalizacionom priključku;

4. ako je prvo reviziono okno zatrpano, nepristupačno, neuslovno ili nije u skladu sa Tehničkim pravilnikom, a korisnik nije uklonio nedostatke ni posle pisane opomene od strane Preduzeća;

5. ako stanje unutrašnjih (kućnih) instalacija kanalizacije korisnika ugrožava zdravlje ljudi ili može da prouzrokuje štetu na materijalnim dobrima ili ugrozi pružanje komunalnih usluga drugim korisnicima;

6. kada nastane kvar ili smetnja na korisnikovoj unutrašnjoj (kućnoj) instalaciji kanalizacije;

7. kod otkaza usluga;

8. kada korisnik nije postupio u skladu sa članom 56., a odbija da postupi po članu 57. ove Odluke;

9. ako investitor nakon izvršenog priključenja višeporodičnog objekta na gradsku kanalizacionu mrežu ne dostavi Preduzeću podatke i odgovarajuću dokumentaciju o novim vlasnicima nepokretnosti za uvođenje istih u evidenciju korisnika Preduzeća;

10. ako korisnik ne plaća komunalne usluge u zakonom propisanim rokovima;

11. kada korisnik sa slivnih površina krova, dvorišta, staza, betonskih i drugih površina prikuplja atmosferske vode i upušta ih u gradsku kanalizaciju fekalnih voda (gradska fekalna kanalizacija);

12. ako korisnik upušta u gradsku kanalizacionu mrežu nepripadajuće materije koje ometaju proticanje i prečišćavanje otpadnih voda, rad pumpi gradske kanalizacije ili koje mogu oštetiti ili zagušiti gradsku kanalizacionu mrežu, kao što su opasne hemijske materije, ulja, mazut, građevinski materijal, šut, komina, čvrsti predmeti, materije koje se mogu smatrati opasnim otpadom i mogu prouzrokovati zagađenje životne sredine i slično;

13. ako korisnik usluge kome je Preduzeće odobrilo privremeni priključak na gradsku kanalizacionu mrežu ne ozakoni objekat u roku propisanom važećim zakonom;

14. ako privremeni potrošač ne postupi u skladu sa članom 28. ove Odluke;

15. ukoliko korisnik ne postupi ili odbije da postupi po članu 24. ove Odluke;

16. ako korisnik vrši odvođenje otpadnih voda preko unutrašnjih instalacija kanalizacije susedne zgrade, odnosno zemljišta bez odobrenja Preduzeća;

17. ako korisnik kroz reviziono okno postavlja bilo koju drugu instalaciju;

18. ako korisnik vrši upuštanje drenažnih voda u gradsku kanalizacionu mrežu, osim u nepovoljnim terenskim uslovima, ali pod posebnim uslovima Preduzeća;

19. ako korisnik vrši ispuštanje otpadnih voda u svoj, susedni posed i površine javne namene i u javnom korišćenju, van sistema unutrašnje i gradske kanalizacione mreže, odnosno propisne septičke jame.

Član 59

Preduzeće će, u slučaju iz člana 58. ove Odluke, prvo upozoriti korisnika da će ga isključiti sa gradske kanalizacione mreže, ukoliko u ostavljenom roku ne postupi po upozorenju.

Ako korisnik ne postupi po upozorenju iz stava 1. ovog člana, Preduzeće će, u skladu sa tehničkim uslovima, isključiti korisnika sa gradske kanalizacione mreže.

Član 60

Preduzeće vrši isključenje korisnika sa gradske kanalizacione mreže na teret korisnika i to isključivo na mestu priključenja priključne cevi na gradsku kanalizacionu mrežu.

Član 61

Po prestanku razloga zbog kojih je došlo do isključenja, na osnovu člana 58. ove Odluke, Preduzeće je dužno da izvrši ponovno priključenje korisnika odmah, a najkasnije u roku od 2 dana od prijave otklanjanja uzroka.

Troškove isključenja i ponovnog uključenja i druge troškove do kojih dolazi u slučajevima iz člana 58. ove Odluke snosi vlasnik objekta, odnosno korisnik usluge.

Član 62

Kada se utvrdi, na osnovu prijave Preduzeća, drugog pravnog ili fizičkog lica, da je izvršeno neovlašćeno priključenje na gradsku vodovodnu mrežu (bez odgovarajuće dokumentacije, odnosno saglasnosti Preduzeća), pokreće se postupak isključenja sa vodovodne mreže koje realizuje Preduzeće na osnovu Rešenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za inspekcijske poslove.

Troškovi nastali prilikom izvršenja Rešenja iz stava 1. ovog člana padaju na teret korisnika usluge.

Član 63

U postupku sprovođenja procedure privremenog isključenja korisnika usluge, koji ne izmiruju svoje tekuće obaveze za pružene usluge, obavezuje se komunalna inspekcija i komunalna milicija da, na opravdan usmeni ili pisani zahtev Preduzeća, u skladu sa svojim ovlašćenjima pruži neophodnu asistenciju.

Član 64

Vlasnik objekta, odnosno korisnik uz saglasnost vlasnika objekta ima pravo da otkaže korišćenje komunalne usluge odvođenje voda, ako otkazivanjem ne dovodi do poremećaja pružanja komunalnih usluga drugim korisnicima.

Otkazivanje korišćenja komunalne usluge se daje u pisanoj formi, najmanje 15 dana pre prestanka korišćenja komunalnih usluga.

Otkazivanje korišćenja komunalne usluge može da bude:

1. trajno, za objekte koji se ruše;

2. privremeno, za objekte u kojima niko ne stanuje ili se privremeno ne upotrebljavaju.

Sve troškove otkazivanja korišćenja komunalne usluge snosi korisnik usluge.

VII NADZOR

Član 65

Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalne poslove.

Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove preko svojih inspektora u skladu sa nadležnostima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.

Poslove komunalne milicije, kao i kontrolu primene odredaba ove Odluke, vrši komunalna milicija, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji i drugim propisima.

Ukoliko komunalna milicija u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 66

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 13; 24.; 25; 29.; 31; 35; 36; 37; 39; 40; 41. stav 1; 42; 47. stav 1; 56. stav 1; 62. stav 1. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 20.000 dinara.

Član 67

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 15; 16. stav 1; 38; 47. stavova 2. i 3. i člana 61. stav 1. ove Odluke i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara.

Član 68

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbi člana 14. stavova 1. i 2. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara.

Član 69

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbi člana 56. stav 2. ove Odluke, i to:

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara.

Član 70

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne, u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 71

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".