ODLUKA
O ODRŽAVANJU ČISTOĆE NA JAVNIM POVRŠINAMA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 3/2019, 15/2020 i 15/2020 - dr. odluka)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti - održavanje čistoće na javnim površinama (u daljem tekstu: komunalna delatnost) na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze privrednog subjekta koji obavlja komunalnu delatnost i korisnika usluga, obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju neplaniranih i planiranih prekida u obavljanju komunalne delatnosti, nadzor, kaznene odredbe, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.

Član 2

Komunalna delatnost iz člana 1. ove Odluke obuhvata čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih javnih površina, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na javnim površinama, kao i održavanje javnih česmi, bunara, fontana, kupališta, plaža i toaleta kao komunalnih objekata.

Član 3

Komunalnu delatnost na teritoriji Grada obavlja javno preduzeće koje je Grad osnovao za obavljanje ove delatnosti u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Odlukom o osnivanju, Statutom i ovom Odlukom, a istu može da obavlja i drugo privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: Preduzeće).

Član 4

Javne površine, u smislu odredaba ove Odluke, su površine javne namene i površine u javnom korišćenju.

Površina javne namene je prostor utvrđen planskim dokumentom za uređenje ili izgradnju javnih objekata ili javnih površina, i to:

1. javne saobraćajne površine: kolovozi (osim državnih puteva I i II reda), trotoari, razdelne i zaštitne trake i pojasevi, pešačke i biciklističke staze, pešačka ostrva, trgovi i platoi kao komunikacije pešačkog saobraćaja, nadvožnjaci, podvožnjaci, mostovi, pasarele, javna parkirališta;

2. površina oko objekata javne namene (prosvetnih, kulturnih, naučnih, zdravstvenih, socijalnih ustanova i organizacija, kao i drugih objekata za čiju izgradnju se može utvrditi javni interes u skladu sa zakonom);

3. neizgrađeno građevinsko zemljište namenjeno za uređenje ili izgradnju objekata javne namene ili javnih površina.

Površine u javnom korišćenju su površine koje planskim dokumentom nisu određene kao površine javne namene, a dostupne su većem broju građana, kao što su izgrađene i uređene saobraćajne i zelene površine unutar i između blokova zgrada, između zgrada, unutar otvorenih tržnih centara, kolonade, pasaži i sl.

II MERE ZABRANE

Član 5

Zabranjeno je na površini javne namene i površini u javnom korišćenju:

1. stvarati nečistoću na bilo koji način (odlaganjem kabastog otpada, bacanjem otpadaka van posuda za komunalni otpad i korpi za otpatke, sa terasa i prozora stambenih i drugih objekata izlivati vodu, bacati otpad, druge predmete i sl.);

2. izbacivati otpad u vrećama van termina koji su određeni za ovakav način odnošenja otpada u slučajevima ustanovljavanja obaveze iznošenja otpada u tipiziranim vrećama, izbacivanje otpada u neodgovarajućim vrećama;

3. ostavljati razne predmete i stvari;

4. bacati u korpe za otpatke kućni otpad, zapaljiv i drugi nepripadajući sadržaj, kao i otpad iz poslovnih objekata;

5. izlagati robu prodaji, smeštati i skladištiti ambalažu, kartonske kutije i sl., osim po odobrenju nadležnog odeljenja Gradske uprave;

6. razbacivati i razbijati staklo i staklenu ambalažu;

7. paliti vatru, emitovati dim i druge zagušljive materije;

8. lomiti ili na drugi način oštetiti ili uništiti posude za komunalni otpad ili đubrijere;

9. opravljati, prati vozila, ispuštati ulje iz vozila i obavljati zanatske i slične radove;

10. cepati i testerisati drva, istovarivati ugalj i skladištiti ga duže od 24 sata;

11. vršiti istovar, utovar u pešačkim zonama, na delu trotoara koji nije obeležen za parkiranje, a ometa bezbedno kretanje pešaka, na stajalištu javnog prevoza kojim se ometa korišćenje stajališta i na mestima na kojima se nalaze ulični hidranti, slivnici, posude za otpad, korpe za otpatke i slični komunalni objekti;

12. izlivati vodu, otpadne i druge tečnosti, vodu iz auto-perionica, iz spoljnih jedinica klima-uređaja, tečnosti iz cisterni za hemijsku zaštitu bilja, usmeravati olučnu i drugu vodu iz svojih dvorišta ili objekata ka površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju;

13. izlivati sadržaje septičkih jama, otpadne i druge tečnosti, pomije i kominu u kanalizacione i druge ulične otvore;

14. izlivati fekalne i druge otpadne vode u vodotokove, javnu kanalizaciju ili bilo koji drugi deo površina javne namene i površina u javnom korišćenju;

15. rasturati otpatke iz posuda za otpad i korpi za otpatke, sipati u njih pepeo i drugi zapaljiv sadržaj, kao i spaljivati otpad u njima;

16. istezati i ispravljati građevinsku armaturu;

17. ostavljati, parkirati ili zaustavljati havarisano, neregistrovano ili odbačeno vozilo, kao i postavljati zaštitne preklopnike i zapreke za vozila;

18. izbacivati otpatke koji imaju svojstva opasnih materija, kao i sporednih proizvoda životinjskog porekla;

19. preduzimati druge radnje kojima se površine javne namene i površine u javnom korišćenju prljaju i ostavljaju u neurednom stanju.

Zabranjeno je narušavati opšti izgled Grada zapuštanjem dvorišnog prostora gomilanjem komunalnog i drugog neopasnog otpada, držanjem oštećenih i vidno zapuštenih ograda sklonih padu, drugih dotrajalih objekata i sl.

Zabranjeno je korišćenje poljskih WC-a na teritoriji naseljenog mesta Smederevo sa izgrađenom kanalizacionom mrežom i isti se moraju staviti van funkcije.

O uređenju dvorišnih prostora staraju se njihovi vlasnici, korisnici, odnosno zakupci.

U slučaju postupanja suprotno odredbama stavova 2. i 3. ovog člana, odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije, odnosno komunalne milicije, naložiće vlasnicima, korisnicima, odnosno zakupcima da ih o svom trošku urede.

Ukoliko lica iz stava 5. ovog člana ne izvrše dati nalog, te radnje će se izvršiti preko drugog lica, na trošak izvršenika.

III ODRŽAVANJE ČISTOĆE NA JAVNIM POVRŠINAMA

Član 6

Poslove održavanja čistoće na površinama javne namene na teritoriji Grada, osim na površinama iz člana 4. stav 2. tačaka 2. i 3. i stava 3. ove Odluke i površini Smederevske tvrđave, obavlja Preduzeće.

Održavanje čistoće na prostoru oko Smederevske tvrđave obavlja Preduzeće.

Za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana Preduzeće zaključuje godišnje ugovore sa Gradom.

Nadzor nad održavanjem čistoće na površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju na teritoriji Grada u nadležnosti je Grada.

Član 7

O čišćenju površina iz člana 4. stav 2. tačka 2. ove Odluke (površine oko objekata javne namene), uklanjanju otpada, nanosa, snega, blata, vode i druge nečistoće, dužni su da se staraju subjekti koji njima upravljaju, vlasnici ili korisnici:

1. privremenih objekata na površini u širini od 4 m oko objekata;

2. javnih parkirališta, na unutrašnjem prostoru i neposredno oko njega;

3. benzinskih pumpi, na platou ispred objekata, na prilaznim putevima do ivice glavnog puta, oko objekta i na zelenim površinama koje okružuju objekat;

4. autobuskih i železničkih stanica i pristaništa, na platoima unutar stanica i oko njih, kao i na prilaznim putevima do ivice glavnog puta;

5. pijaca, gradske kafilerije i grobalja, unutar, na ulazima, izlazima i oko ograde u širini od 4m, odnosno u Gradu od ograda do ivice trotoara sa putem;

6. sportskih i zabavno-rekreativnih terena, bazena, unutar i oko ovih terena, kao i ulaza i izlaza;

7. površina za postavljanje zabavnih radnji, igara i slično;

8. površina na kojima se organizuju pozorišne predstave, prikazivanje filmova, koncerti, zabave i slični događaji;

9. površina na kojima se izvode građevinski i komunalni radovi i na površinama neposredno oko njih;

10. površina oko trgovinskih, ugostiteljskih, zanatskih objekata, bašti uz objekte i slično;

11. površina oko stovarišta, otpada i deponija, od ograde do ivice puta;

12. pozorišnih i filmskih sala i sličnih objekata, na ulazima i izlazima;

13. sportskih hala i dvorana, na ulazima i izlazima.

Korisniku površine iz stava 1. tačka 7. ovog člana odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije odobriće privremeno korišćenje površine, ukoliko uz podneti zahtev dostavi i pisani dokaz o posedovanju posude za komunalni otpad propisane zapremine na utvrđenoj lokaciji i dokaz o plaćanju naknade za njeno iznošenje i pražnjenje.

Član 8

O urednom stanju javnih površina iz člana 4. stav 2. tačka 3. ove Odluke (neizgrađenog građevinskog zemljišta namenjenog za uređenje ili izgradnju objekata javne namene ili javnih površina), dužan je da se stara vlasnik, odnosno korisnik, odnosno neposredni držalac tog zemljišta.

Član 9

Površine u javnom korišćenju moraju se držati u urednom stanju.

O urednom stanju površina iz stava 1. ovog člana koje se nalaze unutar otvorenog tržnog centra, dužan je da se stara korisnik tržnog centra, odnosno svi korisnici poslovnih prostora u tom centru.

O urednom stanju površina iz stava 1. ovog člana koje predstavljaju deo zgrade (kolonade, pasaži), dužan je da se stara korisnik zgrade, odnosno korisnici posebnih delova zgrade.

O urednom stanju površina iz stava 1. ovog člana koje se nalaze unutar ili između stambenog, odnosno poslovnog bloka ili između zgrada, dužni su da se staraju korisnici zgrade, odnosno korisnici posebnih delova zgrade.

Član 10

U održavanje čistoće na javnim površinama spada:

1. čišćenje i pročišćavanje površine;

2. čišćenje površina javnog saobraćaja, osim ulica i puteva bez zastora (asfalta, betona, kocke i slično);

3. pranje i polivanje površina javnog saobraćaja, osim ulica i puteva bez zastora (asfalta, betona, kocke i slično);

4. pražnjenje, pranje i održavanje korpi za otpatke i posuda za odlaganje otpada;

5. sakupljanje, sabiranje i uklanjanje otpada;

6. iznošenje i odlaganje otpada;

7. poslovi na prevenciji nastanka "divljih deponija";

8. čišćenje i uklanjanje snega posipanjem odgovarajućim sredstvima u zimskom periodu (Zimska služba), kao i drugih nanosa od atmosferskih padavina;

9. drugi slični poslovi na održavanju čistoće utvrđeni ugovorom između Preduzeća i Grada;

10. poslovi na održavanju čistoće po nalogu odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije.

Član 11

Prevoz ogrevnog, građevinskog i drugog rasutog materijala, njegov utovar i istovar, prevoz fekalnog sadržaja i komunalnog otpada, nafte i naftnih derivata, tečnog gasa, medicinskog i drugog opasnog otpada, može se vršiti isključivo specijalizovanim vozilima, uz zakonom propisane mere zaštite, na način kojim se sprečava rasturanje ili izlivanje sadržaja na puteve i druge delove površina javne namene i površina u javnom korišćenju.

Ako pri prevozu tereta iz stava 1. ovog člana, dođe do rasipanja materijala ili izlivanja tečnosti na javnu saobraćajnu površinu i putni pojas, prevoznik je dužan da o svom trošku ugroženu površinu odmah obezbedi, zaštiti, očisti i vrati u pređašnje stanje.

Ukoliko prevoznik to ne izvrši po nalogu komunalnog inspektora, odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije sprovešće izvršenje radova preko drugog lica na trošak izvršenika.

Član 12

Ukoliko se poslovni i drugi objekti nalaze na trgovima, platoima i sličnim površinama veće širine, vlasnici, odnosno korisnici objekata su dužni da održavaju čistoću celom dužinom regulacione linije, odnosno građevinske linije svog objekta prema trgu u širini od 4 metra od ulaza u objekat, uključujući i zahvaćeni deo javne zelene površine, odnosno do zamišljene središnje linije ako se dva objekta na trgu nalaze jedan naspram drugog, a razdaljina između njih ne prelazi 4 metra.

O čišćenju površina oko objekata javne namene i površina kulturnih dobara i njihove zaštićene okoline staraju se subjekti koji imaju pravo upravljanja ili korišćenja tih površina.

Član 13

Pri sprovođenju organizovanih akcija na uređenju Grada, građani koji učestvuju u akciji su obavezni da se pre preduzimanja radnji na čišćenju i uređenju delova površina javne namene i površina u javnom korišćenju, a najmanje 48 sati unapred, dogovore sa nosiocem akcije o načinu smeštaja prikupljenog materijala do njegovog odnošenja.

Nosilac akcije iz stava 1. ovog člana je dužan da pre početka akcije obavesti građane o terminu i načinu njenog izvođenja, a prikupljeni materijal transportuje na mesto deponovanja, u skladu sa postignutim dogovorom i tehničkim mogućnostima.

Ako nije drugačije određeno, građani su dužni da prikupljeni otpad odlažu u posudu za otpad, a kabasti i baštenski otpad na način opisan u stavu 1. i 2. ovog člana.

Po završetku akcije uređenja, otpad se odlaže na način i po postupku predviđenom ovom Odlukom.

Član 14

Pri izvođenju radova na izgradnji, uređenju ili rekonstrukciji površine javne namene i površine u javnom korišćenju, investitor je dužan da o svom trošku postavi posude za građevinski otpad u skladu sa projektom.

Izuzetno, kada se u postupku inspekcijskog nadzora utvrdi da na pojedinim mestima postoji potreba za postavljanjem novih ili zamenom oštećenih korpi za otpatke i posuda za komunalni otpad, iste se mogu postavljati i na osnovu rešenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije, na trošak lica iz stava 1. ovog člana.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana kada se posude za komunalni otpad i korpe za otpatke postavljaju na površinama kulturnih dobara i njihove zaštićene površine, postavljanje se vrši na osnovu pribavljenog mišljenja Zavoda za zaštitu spomenika.

Prostor oko posuda za komunalni otpad i korpi za otpatke, kao i podloga na koju su ove postavljene, mora se održavati u urednom i čistom stanju, a iste se moraju redovno prazniti i održavati u ispravnom stanju.

Član 15

Čišćenje javnih saobraćajnih površina se vrši u vremenu od 0-24 sata.

Pranje ulica se vrši u periodu od 0-24 sata.

Prilikom pranja ulica moraju se prethodno očistiti svi otvori i rešetke za prikupljanje atmosferskih i drugih voda, da bi se omogućilo njeno nesmetano oticanje.

Zabranjeno je pri pranju i polivanju ulica polivati vozila, druge objekte i lica i taložiti nečistoću uz ograde, građevinske objekte i slično.

Član 16

Preduzeće je dužno da komunalni otpad iznosi prema odredbama ugovora zaključenim sa Gradom, kao i da primerak ugovora dostavi odeljenju Gradske uprave nadležnom za poslove komunalne inspekcije.

Član 17

Ukoliko se ukaže opravdana potreba za obavljanjem poslova van ugovorenih obaveza na iznošenju otpada, uklanjanju tzv. "divljih deponija" ili na osnovu odluke Gradskog veća, odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije naložiće njihovo obavljanje Preduzeću, a naknada za vršenje tih poslova i način plaćanja biće predmet posebnih odluka i ugovora između Preduzeća i Grada.

IV UKLANJANJE SNEGA SA JAVNIH POVRŠINA

Član 18

Svi vlasnici, korisnici ili zakupci stambenih ili poslovnih objekata i prostora koji se graniče sa površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju, dužni su da redovno čiste i uklanjaju sneg sa površina neposredno oko svojih objekata i da ih posipaju solju, osim sa delova površina zastrtih građevinskim elementima neotpornim na agresivne hemijske agense i mehaničke uticaje (betonski elementi zastora, tzv. kulije-ploče i sl.), do ivice trotoara sa kolovozom ili javnim parkiralištem i da ga gomilaju na ovu liniju do odnošenja na mesta predviđena Planom Zimske službe na lokalnim putevima, ulicama i trgovima grada Smedereva (u daljem tekstu: Plan Zimske službe).

Zabranjeno je prilikom čišćenja površina iz stava 1. ovog člana izbacivati sneg i led na kolovoz, zatrpavati oluke i slivnike, ometati saobraćaj na kolovozu i prolaz pešaka trotoarom, kao i pristup stambenim zgradama i poslovnim prostorima.

Sneg se može uklanjati sa trgova i većih površina javne namene i površina u javnom korišćenju i formiranjem staza između nagomilanog snega.

Čišćenje i uklanjanje snega vrši se u skladu sa Planom Zimske službe i nalozima nadzornog organa Grada kao naručioca posla.

Čišćenje i uklanjanje snega mora se započeti istovremeno sa početkom padavina i okončati u roku od 24 časa po prestanku padavina.

Obaveze iz stava 5. ovog člana traju svakog dana u zimskom periodu.

Član 19

Način postupanja sa snegom i ledom na putevima u toku trajanja zimske sezone utvrđuje se Planom Zimske službe.

Plan Zimske službe donosi Gradsko veće, na predlog upravljača puta.

Članove Štaba Zimske službe koji prate realizaciju Plana Zimske službe, imenuje Gradonačelnik grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Član 20

Početak rada Zimske službe je 1. novembar tekuće godine, a završetak 31. mart naredne godine.

Član 21

Tretiranje površina javne namene i površina u javnom korišćenju na teritoriji naseljenog mesta Smederevo u zimskom periodu se vrši industrijskom solju i drugim propisanim sredstvima.

Zabranjeno je tretiranje površina iz stava 1. ovog člana sredstvima koja mogu izazvati zagušenje uličnih otvora i odvoda.

U naseljenim mestima seoskog karaktera u kojima nije izgrađena kanalizaciona mreža, tretiranje puteva i površina iz stava 1. ovog člana vrši se svim dozvoljenim sredstvima, u zavisnosti od potreba.

Sa površina iz stava 1. ovog člana koje su osetljive na upotrebu agresivnih hemijskih agenasa i mehaničke uticaje, sneg se uklanja na način koji utvrđuje Preduzeće.

Član 22

Sa krova i drugih spoljnih delova zgrade, bez obzira na namenu i vlasništvo, koja se graniči sa javnom saobraćajnom površinom, vlasnik, korisnik ili zakupac zgrade dužan je da uklanja ledenice radi sprečavanja i otklanjanja opasnosti za život i zdravlje ljudi i bezbednost dobara i okoline.

Za uklanjanje ledenica sa krovova stambene zgrade kolektivnog stanovanja i drugih zajedničkih spoljnih delova zgrade, odgovoran je upravnik stambene zajednice.

Za uklanjanje ledenica sa spoljnjeg dela zgrade koji je u sastavu određenog stana ili drugog posebnog dela zgrade, a koji je dostupan za uklanjanje, odgovoran je vlasnik, korisnik ili zakupac tog dela zgrade.

Vlasnici, korisnici i zakupci zgrade dužni su da po nalogu odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije odmah uklone ledenice sa krova i drugih delova zgrade.

U slučaju da nije moguće uklanjanje ledenica sa zgrade, lica iz stavova 1, 2. i 3. ovog člana dužna su da blagovremeno postave oznake upozorenja na opasnost od obrušavanja ledenica, kao i odgovarajuće zapreke radi obilaženja ugroženih delova površine iz stava 1. ovog člana.

V PRIKUPLJANJE I ODVOŽENJE KOMUNALNOG OTPADA SA JAVNIH POVRŠINA

Član 23

Prilikom prikupljanja i odvoženja komunalnog otpada sa površina javne namene i površina u javnom korišćenju na teritoriji Grada, Preduzeće je dužno da:

1. iznosi komunalni otpad u skladu sa zakonom i odredbama ove Odluke;

2. obnavlja, održava i zamenjuje posude nabavljene iz budžetskih ili sredstava Preduzeća;

3. postavi korpe za otpatke (đubrijere), na način kojim je omogućeno njihovo lako pražnjenje, pranje i održavanje, redovno ih prazni i čisti prostor oko njih.

Član 24

Prilikom prikupljanja i odvoženja komunalnog otpada, Preduzeće je dužno da vodi računa da se isto ne rasipa, da se ne podiže prašina, nepotrebno ne šire neprijatni mirisi, da se ne prljaju i ne oštećuju površine na kojima su smeštene posude.

Po pražnjenju, Preduzeće je dužno da posude vrati na svoja mesta.

VI IZGLED I ODRŽAVANJE KOMUNALNIH I DRUGIH OBJEKATA

Komunalni objekti

Član 25

Komunalnim objektima, u smislu ove Odluke, smatraju se: građevinski objekti sa uređajima, instalacijama i opremom, sama postrojenja, uređaji i instalacije i drugi objekti koji služe za pružanje komunalnih usluga korisnicima, kao i uređeno građevinsko zemljište i dobra u opštoj upotrebi koja se koriste za obavljanje komunalne delatnosti.

Član 26

Komunalni objekti se grade i postavljaju u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada Smedereva (u daljem tekstu: Skupština grada) i predaju se na upravljanje i korišćenje Preduzeću, u skladu sa zakonom.

O tekućem održavanju komunalnih objekata iz stava 1. ovog člana stara se privredni subjekt iz stava 1. ovog člana.

Javni toaleti

Član 27

Javni toalet je komunalni objekat koji se postavlja na površinama javne namene ili se nalazi u okviru poslovnog objekta (tržni, sportski, poslovni centri i sl.).

Javni toalet mora da bude priključen na gradski vodovod i gradsku kanalizaciju, osim mobilnih toaleta koji se postavljaju na površinama javne namene, na zahtev organizatora javnih manifestacija ili drugih skupova.

Član 28

O održavanju u funkcionalnom stanju i održavanju čistoće u javnim toaletima, osim toaleta u poslovnim objektima namenjenim za javno korišćenje stara se Preduzeće.

O održavanju čistoće u toaletima u poslovnim objektima namenjenim za javno korišćenje, staraju se vlasnici, odnosno zakupci tih objekata.

O održavanju čistoće mobilnih toaleta stara se organizator javne manifestacije ili drugog skupa.

Održavanje javnih česama i fontana

Član 29

Javne česme i fontane moraju se održavati u funkcionalnom i higijenski ispravnom stanju.

O održavanju čistoće oko javnih česama i fontana stara se Preduzeće.

O održavanju ispravnosti i funkcionisanju javnih česama i fontana, kao i o odvođenju otpadnih voda, stara se privredni subjekt kome je Grad poverio poslove snabdevanja vodom za piće i prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda sa površina javne namene.

Održavanje javnih kupališta

Član 30

O održavanju javnih kupališta stara se privredni subjekt kome je Grad poverio upravljanje ovim komunalnim objektom.

U slučaju zakupa javnih kupališta o njihovom održavanju staraju se njihovi zakupci o svom trošku.

Član 31

Zabranjeno je na javnim česmama, fontanama i javnim kupalištima i u njihovoj neposrednoj blizini izlivati otpadne i fekalne sadržaje, čistiti i prati vozila, priključne mašine (cisterne, atomizere, prskalice i druge uređaje koji se koriste za hemijsku zaštitu zasada i zemljišta), tepihe i druge predmete.

Član 32

Kontrolu ispravnosti vode za piće sa javnih česama i vode na javnim kupalištima vrši ovlašćena stručna ustanova, a nadzor vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove.

U slučaju utvrđene hemijske ili bakteriološke neispravnosti vode za piće sa javnih česama i javnih kupališta, odeljenje iz stava 1. ovog člana će, po dostavljenom izveštaju o neispravnosti vode za ljudsku upotrebu, naložiti subjektu iz člana 30. stava 3. ove Odluke da na kritična mesta odmah postavi table sa upozorenjem o neispravnosti vode za piće i kupanje, obavesti javnost putem medija, a nadležnoj zdravstvenoj službi će naložiti dezinfekciju vode sa neispravnih javnih česmi.

VII FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 33

Izvori sredstava za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:

1. prihoda od pružanja komunalnih usluga;

2. prihoda budžeta Grada;

3. namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

4. drugih izvora, u skladu sa zakonom.

VIII OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI U SLUČAJU NEPLANIRANIH I PLANIRANIH PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 34

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju godišnjeg programa poslovanja obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i pozitivno-pravnim propisima.

Član 35

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti Gradsko veće i da istovremeno preduzme sve potrebne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, i to:

1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u vršenju komunalne delatnosti;

2. izvrši hitnu popravku i zamenu sredstava za rad kojima se obezbeđuje obavljanje poslova, kao i zaštitu komunalnih objekata i uređaja od daljih kvarova ili havarija;

3. odredi red prvenstva i način pružanja komunalnih usluga usled čijeg neobavljanja bi nastala opasnost po život i rad, ili značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

4. preduzme i druge mere koje utvrdi odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije.

Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana u roku od 24 sata, Gradsko veće će preduzeti mere propisane zakonom i propisima Skupštine grada.

Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Član 36

U Preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.

U slučaju štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom, i to:

1. održavanje čistoće na površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju angažovanjem 20% zaposlenih za redovno obavljanje tih poslova;

2. rad Zimske službe u skladu sa donetim Planom.

U slučajevima iz stava 2. ovog člana, Preduzeće je dužno da obezbedi zaštitu zdravlja građana, posebno u delovima Grada koji su od vitalnog značaja za funkcionisanje života i rada (zdravstvene, predškolske, školske i gerontološke ustanove, pijace i slično).

Ukoliko Preduzeće ne izvrši obavezu iz stava 3. ovog člana, istu će, po nalogu odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije, izvršiti drugi subjekat, a na teret Preduzeća.

IX NADZOR

Član 37

Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalne poslove.

Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.

Komunalno-milicijske i druge poslove, kao i kontrolu primene odredaba ove Odluke vrši komunalna milicija, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji i drugim propisima.

Ukoliko komunalni milicionar u obavljanju komunalno-milicijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

Član 38

Fizička lica, pravna lica i preduzetnici dužni su da službenim licima iz člana 37. stavova 2. i 3. ove Odluke, u vršenju nadzora nad primenom odredaba ove Odluke, omoguće nesmetano vršenje pregleda objekata, prostorija i uređaja, da pruže potrebna obaveštenja, kao i da postupaju po nalogu nadležnih inspektora i komunalnih milicionara.

U svim slučajevima postupanja ili nepostupanja suprotno odredbama ove Odluke, kao i u slučajevima kada se aktom nadležnog odeljenja, odnosno službenih lica iz člana 37. stavova 2. i 3. ove Odluke, nalaže ispunjenje određene obaveze, pa nosilac obaveze ne izvrši dati nalog, te radnje će se izvršiti preko drugog lica, na trošak izvršenika.

X NADLEŽNOST ORGANA ZA REŠAVANJE PO ŽALBI

Član 39

Za rešavanje u drugom stepenu po žalbi na pravne akte odeljenja Gradske uprave kao prvostepenog organa u sprovođenju odredaba ove Odluke, nadležno je Gradsko veće, osim ako je zakonom drugačije propisano.

XI KAZNENE ODREDBE

Član 40

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama člana: 5. stava 1. tačaka 2., 5., 6., 7., 8., 10., 11. i 17. i stavova 2. i 3. i članova 8., 9., i 12. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 60.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 10.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 30.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 10.000 dinara.

Član 41

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama člana: 5. stava 1. tačaka 3., 9., 12., 14., 18., 19. i 20. i članova 7., 18., 21. i 22. stavova 1., 3., 4. i 5. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 70.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 20.000 dinara.

Član 42

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama člana: 5. stava 1. tačaka 1., 4., 15. i 16. i članova 11., 28. stav 2. i 31. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 25.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara;

- fizičko lice u iznosu od 25.000 dinara.

Član 43

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama članova: 14., 15., 23. i 24. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 70.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara.

Član 44

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbi članova: 17., 26., 28. stavova 1. i 3., 29. i 30. ove Odluke, i to:

- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 25.000 dinara;

- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara.

Član 45

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbi člana 22. stav 2. ove Odluke, i to:

- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 25.000 dinara.

Član 46

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne, u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoje poslovanje uskladi sa zakonom, podzakonskim aktima i odredbama ove Odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 48

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".