ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 15/2020 i 6/2021) |
Ovom Odlukom uređuju se organizacija, delokrug, način rada, način rukovođenja i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;
6) obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.
Gradska uprava je dužna da u skladu sa zakonom, sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.
Gradska uprava neposredno obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Smedereva, Kodeksa ponašanja službenika i nameštenika zaposlenih u Gradskoj upravi grada Smedereva i drugih akata grada Smedereva.
Gradska uprava je dužna da obaveštava javnost o svom radu preko sredstava javnog informisanja i na drugi prikladan način.
II ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstven organ.
Sedište Gradske uprave je u Smederevu, Ulica Omladinska broj 1.
Gradska uprava ima svoj pečat, u skladu sa zakonom.
Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom koji se ispisuje u koncentričnim krugovima, na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom: Republika Srbija - Smederevo, Grad Smederevo - Gradska uprava, sa grbom Republike Srbije u sredini.
U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice za obavljanje srodnih, stručnih i drugih poslova.
Osnovne organizacione jedinice su odeljenja i službe.
U okviru Gradske uprave obrazuje se Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.
U Gradskoj upravi osnovne organizacione jedinice su:
1. Odeljenje za javne službe
2. Odeljenje za opštu upravu i mesne zajednice
3. Odeljenje za privredu i javne nabavke
4. Odeljenje za finansije
5. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju
6. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i investicije
7. Odeljenje za inspekcijske poslove
8. Odeljenje komunalne milicije
9. Odeljenje za poslove organa grada
10. Služba za zajedničke poslove i vanredne situacije
11. Odeljenje za imovinsko pravne i komunalne poslove.
Odeljenje za javne službe obavlja poslove koji se odnose na:
- stručne, upravno-pravne, nadzorne, normativno-pravne, materijalno-finansijske, administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite;
- kontrolu zahteva i obavljanje plaćanja zahteva iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite;
- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija čiji je osnivač Grad iz ovih oblasti i vršenje nadzora nad njihovim radom;
- podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i umetničkog stvaralaštva, praćenje realizacije manifestacija u oblasti kulture, fizičke kulture i ostvarivanje programa ustanova kulture od značaja za Grad;
- poslove populacione politike (finansijska pomoć trudnicama i porodiljama grada Smedereva, učešće u naknadi troškova za vantelesnu oplodnju), finansijska pomoć studentima i učenicima srednjih škola;
- poverene poslove Komesarijata u vezi sa zbrinjavanjem izbeglica, interno raseljenih lica i povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji, vođenje evidencije, kao i pravne i administrativne poslove koje mu poveri Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije;
- poverene poslove Komesarijata za izbeglice i migracije Republike Srbije u postupku priznavanja statusa izbeglica, interno raseljenih lica i povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji;
- poslove omladinske politike (Kancelarija za mlade, Lokalni savet za mlade, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, u Nacionalnoj kancelariji za mlade pisanje projekata, učešće u kreiranju politike na nacionalnom nivou i sprovođenje usvojene politike);
- obavljanje poslova za dijasporu (saradnja sa Upravom za dijasporu i Srbima u regionu u okviru Ministarstva spoljnih poslova, Privrednom komorom Srbije-Centrom za dijasporu i predstavništvima, povezivanje srpske dijaspore sa Gradom Smederevom u smislu profitabilne i neprofitabilne saradnje u oblasti informisanja, zdravstva, sporta, kulture, turizma i investicija, pružanje dijaspori informacija i pomoći u svim oblastima);
- poslove praćenja i koordinacije na rešavanju romskih pitanja (Lokalni savet za poboljšanje položaja Roma grada Smedereva, Mobilni tim za inkluziju Roma grada Smedereva, izrada predloga projekata i njihovo sprovođenje, pružanje pomoći Romima radi ostvarivanja prava u oblasti socijalno-zdravstvene zaštite, sprovođenje afirmativnih mera za Rome);
- poslove socijalne i zdravstvene zaštite (Lokalni savet za socijalna pitanja, pravo na povlašćenu vožnju za korisnike sa teritorije grada Smedereva, materijalna podrška iz oblasti socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara Grad, saradnja sa udruženjima osoba sa invaliditetom i njihovo sufinansiranje, procena potreba za priznanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu, učeniku i odraslom, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, zaštita prava pacijenata, pravo na sticanje statusa energetski ugroženog kupca električne i toplotne energije);
- poverene poslove iz delokruga Republike u oblasti boračko-invalidske zaštite - vođenje upravnog postupka i izrada rešenja o ostvarivanju prava građana u skladu sa republičkim zakonima (borci NOR-a, borci ratova 1990-1999, vojni invalidi, porodice palih i umrlih boraca i civilni invalidi rata), kao i isplata naknada korisnicima u oblasti boračko-invalidske zaštite i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva;
- poverene poslove iz delokruga Republike u delu koji se odnosi na društvenu brigu o deci - vođenje upravnog postupka o ostvarivanju prava građana u oblasti društvene brige o deci (dečiji dodatak, roditeljski dodatak, naknada zarada, odnosno naknada plate za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta, ostale naknade po osnovu rođenja deteta i naknada troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, za decu sa smetnjama u razvoju, decu sa invaliditetom i za decu korisnika novčane socijalne pomoći), kao i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva;
- druge poslove u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite, a u skladu sa zakonom i Statutom grada;
- pružanje pravne pomoći;
- poslove na sprovođenju rodne ravnopravnosti u skladu sa zakonom;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Odeljenje za opštu upravu i mesne zajednice obavlja poslove koji se odnose na:
- vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana (izdavanje izvoda iz matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, izdavanje uverenja o državljanstvu, unošenje svih promena u matične knjige, prijem zahteva za venčanje);
- prvostepeni upravni postupak u oblasti ličnih stanja građana;
- poslove pisarnice i arhive;
- poslove ekspedicije;
- ažuriranje biračkog spiska i obezbeđivanje opštih uslova za sprovođenje izbora i referenduma;
- poslove mesnih zajednica, stručne i administrativno - tehničke poslove za savete mesnih zajednica, druge organe i radna tela, poslove izrade i dostavljanja nacrta i predloga odluka i drugih akata nadležnim organima;
- podelu karata za prevoz gradskim saobraćajem licima starijim od šezdeset pet godina;
- izradu finansijskih planova gradskih i seoskih mesnih zajednica u skladu sa Odlukom o budžetu grada Smedereva;
- praćenje finansijskog poslovanja mesnih zajednica, realizaciju sredstava budžeta planiranih za finansiranje rada mesnih zajednica i realizaciju samodoprinosa;
- poslove izrade izveštaja o finansijskom poslovanju mesnih zajednica i realizaciju odluka i zaključaka Gradskog veća i Skupštine grada u oblasti rada mesnih zajednica;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Odeljenje za privredu i javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na:
- praćenje rada javnih preduzeća i javnih komunalnih preduzeća;
- praćenje primene i promena cena iz nadležnosti grada, izdavanje odgovarajućih rešenja i saglasnosti;
- praćenje toka privatizacije privrednih subjekata u gradu Smederevu;
- praćenje razvoja turizma grada Smedereva;
- vođenje registra Centralnog informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma, eTurista;
- izdavanje rešenja o kategorizaciji kuća, stanova, apartmana i soba za odmor za iznajmljivanje;
- praćenje rada Lokalnog saveta za zapošljavanje grada Smedereva i drugih saveta i obavljanje administrativno-tehničkih poslova iz predmetne oblasti;
- organizaciju i realizaciju sajamskih manifestacija u cilju prezentacije privrednih potencijala grada;
- prijem i obradu zahteva za upis u registar osnivanja preduzetničkih radnji, upis promena i brisanje preduzetnika u Agenciji za privredne registre;
- izdavanje uverenja o vremenu obavljanja samostalne delatnosti radi regulisanja penzijskog staža;
- praćenje, analiziranje i predlaganje mera nadležnim organima radi zaštite poljoprivrednog zemljišta od poljskih šteta, spaljivanja organskih ostataka, mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda, kao i stručne i administrativne poslove iz ove oblasti;
- aktivnosti na izradi i realizaciji planskih dokumenata iz oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;
- izradu i realizaciju godišnjih planova iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;
- praćenje, analiziranje i izveštavanje iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi, protivgradne zaštite i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;
- sprovođenje aktivnosti u izradi i realizaciji projekata iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;
- izradu predloga programskog budžeta, izmena budžeta, šestomesečnog, devetomesečnog, godišnjeg izveštaja realizacije budžeta u oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi, protivgradne zaštite i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;
- izradu predloga plana javnih nabavki iz oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i učestvovanju u komisijama za javne nabavke iz stručnih i vanstručnih oblasti;
- sprovođenje aktivnosti koje su vezane za logističku podršku realizaciji postupaka komasacije u katastarskim opštinama na teritoriji grada Smedereva;
- vođenje upravnog postupka iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i vodoprivrede donošenjem odgovarajućih rešenja i zaključaka;
- edukaciju i informisanje poljoprivrednih proizvođača iz oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;
- praćenje aktivnosti poljoprivrednih zadruga, udruženja iz oblasti poljoprivrede;
- organizaciju manifestacija i sajamskih predstavljanja u cilju afirmacije poljoprivrede na teritoriji grada Smedereva;
- predstavljanje lokalne samouprave na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj;
- praćenje i analiziranje kretanja u oblasti privrede i priprema predloga podsticajnih mera kao i saradnju privatnog i javnog sektora;
- pripremu i/ili redovno ažuriranje promotivnih materijala (internet prezentacija, CD materijala, brošura i flajera);
- organizaciju promotivnih manifestacija i učešće na sajmovima i privrednim izložbama;
- organizaciju obilazaka privrednih potencijala investicionih lokacija za potencijalne investitore;
- pružanje pravne i tehničke podrške, davanje saveta i blagovremeno pružanje informacija;
- pružanje podrške procesu strateškog planiranja;
- učestvovanje u izradi, kao i praćenje realizacije Strategije lokalnog ekonomskog razvoja;
- podsticaj finansiranja;
- unapređenje radne snage;
- pripremu, realizaciju i nadzor u realizaciji projekata od značaja za lokalni ekonomski razvoj;
- saradnju sa donatorskim organizacijama i istraživanje mogućnosti za prikupljanje sredstava za razvojne projekte;
- iniciranje predloga projekata;
- održavanje i unapređivanje odnosa sa centralnim institucijama odgovornim za ekonomski razvoj;
- stvaranje i održavanje baze podataka (baza braunfild i grinfild lokacija, baza domaćih i stranih investitora, baza imovine grada prilagođena za potrebe potencijalnih investitora, baza dostupnih kadrova, baza preduzetnika i privrednih društava po veličini, vrsti delatnosti i broju zaposlenih, profil zajednice, kao najvažniji dokument u okviru Strategije ekonomskog razvoja);
- obezbeđivanje ekonomične i efikasne upotrebe javnih sredstava, kao i podsticanje konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki;
- pripremu predloga odluka i zaključaka o pokretanju postupaka javnih nabavki;
- pripremu predloga odluka i zaključaka o dodeli ugovora o javnim nabavkama;
- prikupljanje, analiziranje i obrađivanje podataka za izradu Plana javnih nabavki;
- sprovođenje postupaka javnih nabavki putem portala javnih nabavki, pripremu konkursne dokumentacije i javnih poziva;
- prikupljanje ponuda i praćenje rokova;
- davanje stručnih uputstava za rad komisija koje su formirane za realizaciju određenih javnih nabavki i praćenje njihovog rada;
- učestvovanje u izradi dokumenata i akata vezanih za javne nabavke;
- praćenje izvršenja ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se odnose na:
- izradu Nacrta odluke o budžetu grada Smedereva;
- izradu Nacrta odluke o izmenama i dopunama odluke o budžetu grada Smedereva (rebalans);
- izradu Uputstva za pripremu budžeta grada Smedereva, koje sadrži smernice kao osnov za izradu finansijskih planova direktnih i indirektnih budžetskih korisnika;
- izradu Predloga odluke o privremenom finansiranju grada Smedereva;
- izradu Nacrta odluke o završnom računu budžeta grada Smedereva;
- poslove periodičnog izveštavanja o planiranim prihodima i primanjima i izvršenim rashodima i izdacima budžeta grada Smedereva;
- izradu predloga rešenja o odobravanju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve;
- poslove planiranja i praćenja ostvarivanja prihoda i primanja i izvršavanja rashoda i izdataka budžeta grada Smedereva;
- analizu zahteva za finansiranje direktnih korisnika i predlaganje visine aproprijacije, kao i postupak izmene aproprijacije direktnih budžetskih korisnika;
- praćenje i bilansiranje sredstava neophodnih za isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva;
- upravljanje gotovinom i dugom;
- kontrolu zahteva za plaćanje;
- vođenje glavne knjige i pomoćnih knjiga;
- informacionu podršku trezorskom poslovanju;
- usaglašavanje poslovnih knjiga sa poslovnim knjigama direktnih i indirektnih korisnika i sa Upravom za trezor;
- izradu periodičnih i konsolidovanog završnog računa trezora grada Smedereva;
- izvršavanje naloga za prenos sredstava sa računa budžeta;
- obračun i isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva;
- pripremu i izradu predloga finansijskih planova direktnih i indirektnih korisnika usaglašenih sa Odlukom o budžetu grada Smedereva;
- vođenje evidencije o osnovnim sredstvima;
- vršenje nadzora nad izvršenjem ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu;
- praćenje realizacije zaključenih ugovora u delu finansiranja;
- sarađivanje sa koordinatorom i projektnim timom korisnika budžeta Republike Srbije (nadležno ministarstvo) u čijem je budžetskom razdelu projekat;
- poslove planiranja, razvoja i održavanja informacionog sistema; praćenja načina pružanja usluga korisnicima, vršenje uvida u stanje i potrebe korisnika; planiranje i sprovođenje aktivnosti u cilju prilagođavanja postojećeg sistema sa aktuelnim tehnološkim dostignućima u domenu informacionih tehnologija; dostavljanje podataka i izveštavanje o poslovnim procesima po nalogu višeg rukovodstva; instaliranje, konfigurisanje, testiranje i nadgledanje sistemskog i aplikativnog softvera na svim klijentskim računarima; učestvovanje u poslovima pripreme za nabavku hardvera i softvera za korisnike; pružanje korisnicima potrebne tehničke podrške prilikom rada; izvršavanje svih potrebnih aktivnosti koje se odnose na konfiguraciju, sigurnost i zaštitu servera; poslove evidencije o instaliranim aplikativnim softverima;
- ažuriranje podataka, tehničko održavanje i objavljivanje obaveštenja i sadržaja na sajtovima grada Smedereva; upravljanje elektronskim nalozima na socijalnim mrežama;
- izradu promotivnog materijala u elektronskom i štampanom obliku;
- pripremi materijala, izveštaja, prezentacija i elektronske obrade podataka za potrebe sastanaka, potencijalnih investitora i partnera;
- organizovanje i praćenje kontinuiranog, blagovremenog i efikasnog izvršavanja poslova iz delokruga Odeljenja u skladu sa propisima;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na:
- utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, donošenje rešenja po osnovu lokalnih javnih prihoda, njihovo dostavljanje i knjiženje zaduženja i uplata u poreskom knjigovodstvu;
- poslove kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda, odnosno kontrole zakonitosti i pravilnosti obračunavanja i blagovremenosti plaćanja lokalnih javnih prihoda;
- izradu planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda;
- izradu metodoloških uputstava u vezi sa prijemom i obradom poreskih prijava, kao i kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda;
- pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima;
- opredeljivanje zahteva za izradu, izmenu i dopunu softverskih podrški za prijem, obradu, knjiženje, kancelarijsku i terensku kontrolu lokalnih javnih prihoda;
- izradu svih izveštaja u vezi sa utvrđivanjem i kontrolom lokalnih javnih prihoda;
- obezbeđenje naplate poreskog duga ustanovljavanjem založnog prava na pokretnim stvarima i nepokretnosti poreskog obveznika, pripremu nacrta rešenja o prinudnoj naplati, vođenje postupka po zahtevima za odlaganje plaćanja lokalnih javnih prihoda i izvršavanje poslova redovne i prinudne naplate u skladu sa zakonom;
- vođenje prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika;
- poslove administriranja u skladu sa propisima;
- poreske poslove evidencije knjigovodstvenih dokumenata i druge poslove za lokalnu poresku administraciju u skladu sa važećim zakonskim propisima;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i investicije obavlja poslove koji se odnose na:
- Oblast urbanizma:
- sprovođenje postupaka za donošenje planskih dokumenata. Za potrebe izrade nacrta planskih dokumenata prikupljanje podataka, naročito: o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, drugoj dokumentaciji i podacima neophodnim za izradu plana, stanju i kapacitetima infrastrukture, kao i podacima iz izveštaja o primedbama javnosti pribavljenim u fazi ranog javnog uvida. Izdavanje informacije o lokaciji po podnetim zahtevima, potvrđivanje urbanističkih projekata i projekata preparcelacije i parcelacije, donošenje srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta, kao i formiranje lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe glavnog urbaniste. Davanje mišljenja o delatnostima koje se mogu obavljati u poslovnom prostoru koji je u svojini grada Smedereva. Pripremanje Programa za postavljanje privremenih montažnih objekata, privremenih montažnih i pokretnih objekata na zemljištu u javnoj svojini grada Smedereva i Program mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim površinama grada Smedereva, na predlog nadležnog javnog preduzeća. Učestvovanje u pripremi Programa otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini grada Smedereva, obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Oblast građevinarstva:
- obavljanje poslova na sprovođenju objedinjene procedure elektronskim putem koje obuhvata vođenje upravnih i vanupravnih postupaka, pribavljanje dokumenata umesto stranaka i izdavanje svih zakonom propisanih dozvola i akata od momenta planiranja izgradnje, pa do završetka objekta, sa uknjižbom kao krajnjim ciljem, kao i vođenje registra objedinjenih procedura u elektronskom obliku putem interneta: izdavanje lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, rešenja o odobrenju za objekte za koje se ne izdaje građevinska dozvola, privremenih građevinskih dozvola, potvrđivanje prijave radova, na osnovu izjave izvođača radova o završetku izrade temelja vršenje kontrole odstupanja geodetskog snimka izgrađenih temelja od građevinske dozvole i obaveštavanje građevinske inspekcije o završetku izrade temelja, na osnovu izjave izvođača radova o završetku objekta u konstruktivnom smislu, obaveštavanje građevinske inspekcije o tome, izdavanje upotrebne dozvole; kao i pribavljanje: uslova za projektovanje, odnosno priključenje, objekata na infrastrukturnu mrežu, isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja iz njihove nadležnosti, a uslov su za izgradnju objekata, za obezbeđenje uslova za priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu; izmena lokacijskih uslova, odnosno rešenja o građevinskoj dozvoli i dr. akata. Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja, ukoliko uslovi za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu i druga dokumenta koja nisu izdata u zakonskom roku;
- obavljanje poslova iz ove oblasti van objedinjene procedure, kroz upravne i vanupravne postupke, koje obuhvata: izdavanje rešenja o odobrenju postavljanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene, izdavanje rešenja o odobrenju postavljanja plutajućih objekata na vodnom zemljištu, izdavanje rešenja o odobrenju uklanjanja objekata; izdavanje potvrda na osnovu podataka o kojima se vodi službena evidencija i izrada uverenja o specifikaciji posebnih delova izgrađenih objekata, radi upisa u javnu evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Oblast ozakonjenja bespravnih objekata:
- sprovođenje postupka ozakonjenja bespravno izgrađenih objekata koji obuhvata: izrade obaveštenja za dopunu dokumentacije, pribavljanje potrebne dokumentacije i podataka po službenoj dužnosti od drugih organa, pribavljanje saglasnosti od upravljača javnog i prirodnog dobra i upravljača koridora u čijim zaštitnim zonama se nalaze bespravno izgrađeni objekti, vođenje upravnog postupka i donošenje akata u postupcima pokrenutim po zahtevu stranke i po službenoj dužnosti, u skladu sa Zakonom o ozakonjenju. Vođenje službene evidencije o izdatim rešenjima o ozakonjenju objekata, dostavljanje rešenja i elaborata geodetskih radova pojedinačno Republičkom geodetskom zavodu - SKN Smederevo, radi upisa ozakonjenih objekata u jedinstvenu evidenciju nepokretnosti, izrada zaključaka o ispravci rešenja na poziv RGZ-a; obrada, ažuriranje i objava spiska izdatih rešenja o ozakonjenju u elektronskom obliku, kao i izdavanje potvrda, uverenja na osnovu podataka o kojima se vodi službena evidencija. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Investicije Grada Smedereva:
- obavljanje poslova grada iz oblasti: strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za grad, koje utvrdi Gradsko veće ili gradonačelnik; projektovanja i praćenja realizacije budžeta za investicije, predlaganja prioriteta investicija, kao i određivanja projektnih zadataka sa nosiocima i definisanim rokovima; koordiniranja poslova imovinsko-pravne pripreme i pripreme sa planskog stanovišta; koordiniranja poslova na izradi projektne dokumentacije i njenom usklađivanju sa nadležnim odeljenjima uprava i preduzećima; učestvovanja u implementaciji i praćenju ostvarivanja investicija po fazama; kada grad nije investitor, koordiniranja aktivnosti donatora (vladinog i nevladinog sektora) i grada u realizaciji investicija; izrade strategija, biznis planova na realizaciji koncepta partnerstva javnog i privatnog sektora, studija izvodljivosti za formiranje investicionih fondova na obrtnoj osnovi; izrađuje planove javnih nabavki i druga akta vezana za javne nabavke, komunicira sa javnim nabavkama za pribavljanje usluga, izrade projektno-tehničke dokumentacije i drugog, za potrebe grada; ostvarivanje saradnje sa međunarodnim organizacijama, nadležnim ustanovama i institucijama na gradskom, regionalnom i republičkom nivou; koordiniranje poslova vezanih za planiranje, pripremu i realizaciju razvojnih projekata i kapitalnih investicija; analiziranje, prikupljanje i obrađivanje informacija i podataka potrebnih za pripremu i realizaciju Plana kapitalnih ulaganja grada; pripremanje projekata koji se odnose na kapitalna ulaganja u javnu infrastrukturu; definisanje projektnih zadataka za izradu projektne dokumentacije; uvođenje izvođača u posao u ime grada kao investitora; izveštavanje o obimu i kvalitetu izvršenih poslova; staranje o blagovremenoj dinamici realizacije projekata u skladu sa definisanim rokovima; izrađivanje dinamičkih planova ostvarenja investicija, ostvarivanje komunikacije sa izvođačima radova, preduzimanje neophodnih aktivnosti za određivanje stručnog nadzora za izvođenje radova za potrebe gradskih investicija i komuniciranje sa stručnim nadzorom; vršenje provere građevinske dokumentacije - privremenih i okončane situacije; praćenje realizacije izvođenja građevinskih radova i učestvovanje u prijemu obavljenih radova; obavljanje stručnih, finansijsko-materijalnih, upravno-pravnih, normativno-pravnih, administrativno-tehničkih i drugih poslova grada u oblasti investicija; uspostavljanje baze podataka neophodne za sprovođenje investicija i investicionog marketinga; realizacija investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta; obavljanje i drugih poslova koji se tiču planiranja, zaštite i unapređenja gradske infrastrukture i imovine; pripremanje predloga rešenja/odluka za formiranje/imenovanje komisija za tehnički pregled objekata čiji je investitor grad, komisija za primopredaju izvršenih radova prema ugovornim obavezama i drugih komisija. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja poslove inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje Grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, u oblasti obrazovanja i vaspitanja, u oblasti trgovine van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i poslove prinudnog izvršenja, opšte i pravne poslove, u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
U okviru Odeljenja za inspekcijske poslove obavljaju se poslovi u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, i to:
- Komunalna inspekcija obavlja poverene poslove po Zakonu o trgovini koji se odnose na nadzor nad trgovinom van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i u pogledu isticanja i pridržavanja radnog vremena i isticanja poslovnog imena i po Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada.
Osim poverenih poslova Komunalna inspekcija obavlja i inspekcijski nadzor nad izvršenjem Zakona o komunalnim delatnostima, Zakona o oglašavanju i gradskih propisa donetih na osnovu ovih zakona:
- proizvodnja i snabdevanje korisnika odgovarajućim komunalnim proizvodom;
- prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;
- održavanje čistoće u gradskim i seoskim naseljima;
- upravljanje komunalnim otpadom;
- uređenje i održavanje dvorišnih prostora;
- snabdevanje grada toplotnom energijom;
- uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina, kao i drugih površina javne namene i površina u javnom korišćenju;
- uređenje i održavanje javnih parkirališta;
- održavanje i korišćenje javne rasvete;
- uređenje, održavanje i korišćenje pijaca;
- održavanje bunara i javnih česmi;
- uređenje i održavanje gradske kafilerije za hvatanje i zbrinjavanje pasa lutalica;
- održavanje gradske i seoskih deponija;
- održavanje i uređenje grobalja;
- obavljanje pogrebne delatnosti;
- obavljanje dimničarskih usluga;
- držanje domaćih životinja;
- kontrola nad rasporedom radnog vremena u oblasti prometa na malo, ugostiteljstva, zanatstva i drugih uslužnih delatnosti;
- kontrola postavljanja sredstava za oglašavanje;
- kontrola korišćenja javnih površina;
- postavljanje pokretnih prodajnih objekata, ugostiteljskih i zabavnih radnji i slično u vreme održavanja gradskih manifestacija;
- vođenje upravnog postupka, pokretanje prekršajnog postupka i izdavanje prekršajnog naloga u predmetima komunalne inspekcije;
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Građevinska inspekcija obavlja poverene poslove koji se odnose na:
- vođenje upravnog i izvršnog postupka;
- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem odredaba Zakona o planiranju i izgradnji, Zakona o ozakonjenju objekata i Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;
- donošenje rešenja za uklanjanje objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole;
- vođenje registra donetih rešenja o rušenju;
- saradnju sa licem ili službom odgovornom za organizaciju postupka prinudnog izvršenja;
- vršenje nadzora nad usklađenošću radova koji se izvode sa tehničkom dokumentacijom za izgradnju objekata, odnosno zakonom i propisanim standardima;
- donošenje rešenja o obustavi radova, ako se objekat ne gradi prema građevinskoj dozvoli;
- vršenje nadzora nad korišćenjem objekata;
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnih i drugih postupaka u skladu sa ovlašćenjima iz zakona i drugih podzakonskih akata i izdavanje prekršajnih naloga;
- obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Saobraćajna inspekcija obavlja nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u komunalnoj oblasti i oblasti saobraćaja i puteva:
1. nadzor nad obavljanjem gradskog i prigradskog prevoza putnika, domaćeg i lokalnog prevoza putnika (linijskog, posebnog linijskog, vanlinijskog, limo servisa i taksi prevoza putnika), prevoza putnika za sopstvene potrebe, javnog prevoza tereta i prevoza tereta za sopstvene potrebe, i to:
- pregled autobusa i putničkih vozila kojima se obavlja prevoz putnika u drumskom saobraćaju;
- kontrola registrovanih redova vožnje na osnovu kojih se obavlja domaći linijski prevoz;
- kontrola propisane dokumentacije za autobuse i putnička vozila (putne naloge, izvode licence, ugovore o lizingu i zakupu autobusa i putničkih vozila, taksi dozvole, saobraćajne dozvole, potvrde, odobrenja i dr.);
- kontrola propisane dokumentacije za teretna vozila (licence za prevoz, licence vozača, ugovor o radnom angažovanju, ugovor o lizingu, teretni list i dr.);
- pregled autobuskih stanica i autobuskih stajališta i dokumentacije pružaoca usluga koja je u vezi sa obavljanjem delatnosti pružanja staničnih usluga;
- kontrola ugovora o vanlinijskom prevozu putnika sa putnim listovima, ugovora o posebnom linijskom prevozu sa spiskovima putnika;
- postupanje po zahtevima za utvrđivanje uslova za vozila za obavljanje taksi prevoza;
- kontrola ispunjavanja uslova za izdavanje licence za prevoz putnika i tereta;
- kontrola otpremnice, tovarnog lista i drugih dokumenata u vezi sa obavljanjem prevoza tereta za sopstvene potrebe u domaćem drumskom saobraćaju;
2. nadzor nad sprovođenjem mera zaštite i bezbednosti, odnosno zakonitosti u oblasti stanja opštinskog puta, ulice ili nekategorisanog puta, njegovog dela i putnog objekta, i to:
- kontrola stanja opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva, njihovih delova ili putnih objekata, pravilno održavanje njihovih delova i putnih objekta u skladu sa tehničkim i drugim propisima i uslovima kojima se osigurava sposobnost za neometano i bezbedno odvijanje saobraćaja;
- kontrola raskopavanja javnih saobraćajnih površina i nekategorisanih puteva;
- kontrola uslova odvijanja saobraćaja na opštinskom putu, ulici ili nekategorisanom putu i kontrola pravilnog i redovnog sprovođenja propisanih mera zaštite puta i kontrola vanrednog prevoza u smislu da li se isti obavlja sa posebnom dozvolom;
- učestvovanje u radu zimske službe;
- kontrola i nadzor privremene promene režima saobraćaja za vreme održavanja sportskih i drugih manifestacija;
- kontrola korišćenja obale i vodnog prostora i postavljanja plovnih objekata na teritoriji grada Smedereva;
- vođenje upravnog postupka;
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava za privredni prestup i izdavanje prekršajnih naloga;
- pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor;
- obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Inspekcija za zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:
- vođenje upravnog i izvršnog postupka;
- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine u delu poverenih poslova, i to:
- nadzor nad objektima za koje odobrenje za gradnju izdaje Grad, kontrola ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje delatnosti privrednih subjekata u pogledu zaštite životne sredine;
- nadzor zagađivača vazduha sa merama za otklanjanje aero zagađenja;
- nadzor u delu zaštite od buke od izvora koji se stavljaju u promet i korišćenje;
- nadzor nad sprovođenjem mera zaštite u postupcima procene uticaja na životnu sredinu;
- nadzor nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje Grad izdaje dozvolu za upravljanje otpadom;
- nadzor nad upravljanjem ambalažom i ambalažnim otpadom za postrojenja i aktivnosti za koje dozvolu za upravljanje ambalažnim otpadom izdaje nadležni organ Grada;
- nadzor u delu zaštite od nejonizujućih zračenja u objektima za koje odobrenje za izgradnju i početak rada izdaje nadležni organ Grada;
- nadzor nad sprovođenjem mera neposredne zaštite, očuvanja i korišćenja zaštićenih prirodnih dobara koji su aktom Grada proglašeni zaštićenim područjima;
- nadzor u oblasti upravljanja hemikalijama, odnosno nad obavljanjem delatnosti prometa, odnosno korišćenja naročito opasnih hemikalija za koje dozvolu izdaje nadležni organ Grada;
- nadzor nad postrojenjima i aktivnostima koji podležu izdavanju integrisane dozvole (IPPC) za koje odobrenje za izgradnju ili upotrebnu dozvolu izdaje nadležni organ Grada;
- postupanje po zahtevima energetskih subjekata za donošenje izveštaja o ispunjenosti uslova u pogledu zaštite životne sredine za obavljanje energetske delatnosti;
- podnošenje krivičnih prijava, prijava za privredni prestup ili zahteva za pokretanje prekršajnog postupka;
- pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor;
- druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona iz oblasti zaštite životne sredine.
- Prosvetna inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i drugih propisa iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i vrši kontrolu nad radom ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja u delu poverenih poslova, i to:
- postupanja ustanove u pogledu sprovođenja zakona, drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja i opštih akata;
- ostvarivanje zaštite prava deteta i učenika, njihovih roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika, kao i zaštite prava zaposlenih;
- ostvarivanje prava i obaveza zaposlenog, učenika, njegovog roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika, utvrđenih propisima u oblasti obrazovanja i vaspitanja;
- obezbeđivanje zaštite deteta, učenika i zaposlenog od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao i ponašanja koje vređa ugled, čast ili dostojanstvo;
- postupka upisa i poništavanja upisa u školu;
- ispunjenosti propisanih uslova za sprovođenje ispita;
- vođenje propisane evidencije koju vodi ustanova i utvrđivanje činjenica u postupku poništavanja javne isprava koju izdaje ustanova;
- stranačkog organizovanja i delovanja;
- u postupku verifikacije ustanove, obrazovnog profila, ostvarivanja nastavnih planova i programa, proširene delatnosti ustanove, statusne promene i promene naziva i sedišta ustanove, prosvetna inspekcija ispituje ispunjenost uslova i postupa u okviru svojih ovlašćenja. Kada utvrđuje ispunjenost uslova u postupku verifikacije ustanove, za osnovnu i proširenu delatnost, prosvetni inspektor zapisnikom konstatuje da li ustanova ispunjava uslove, u skladu sa zakonom kojim se uređuju osnove sistema obrazovanja i vaspitanja i propisa donetih na osnovu tog zakona i o tome obaveštava organ nadležan za donošenja rešenja u postupku verifikacije ustanove;
- nadzor nad radom poslodavca za učenje kroz rad učenika, u skladu sa Zakonom o prosvetnoj inspekciji i posebnim zakonom;
- nadzor nad primenom zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i način rada ustanova za obrazovanje odraslih i javno priznatih organizatora aktivnosti;
- nadzor nad radom centara u skladu sa Zakonom o prosvetnoj inspekciji, zakonom kojim se uređuju osnove sistema obrazovanja i vaspitanja, drugim zakonom, podzakonskim i opštim aktom;
- nadzor i nad neregistrovanim subjektom kojim se u smislu ovog zakona smatra svaki subjekt koji obavlja delatnost obrazovanja i vaspitanja, a koji nije upisan u registar u skladu sa zakonom i koji nema propisanu saglasnost za obavljanje delatnosti;
- druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Poslovi prinudnog izvršenja
- organizovanje i sprovođenje prinudnih izvršenja rešenja Odeljenja;
- obavljanje pregleda objekata radi utvrđivanja načina izvršenja, procenu radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja, donošenje plana i programa i utvrđivanje dinamike izvršenja, sastavljanje zapisnika o prinudnom izvršenju;
- saradnja sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja radi preduzimanja mera da se na objektima koji su predmet izvršenja isključi električna energija, plin, ptt, vodovod i kanalizacija i drugi infrastrukturni sadržaji, obezbeđenje prisustva pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, utvrđivanje troškova prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacije i drugo).
Poslovi Sistema 48
- prima i evidentira zahteve i prijave građana elektronskim putem;
- prosleđuje zahteve i prijave građana članovima Sistema 48, odnosno korisnicima u javnim preduzećima, inspekcijskim službama i drugim službama Gradske uprave;
- dobijene odgovore na zahtev građana od strane javnih preduzeća, inspekcijskih službi i drugih službi Gradske uprave administrator prosleđuje građaninu koji je zahtev podneo;
- prati dobijene odgovore i iste ažurira;
- po potrebi, sačinjava izveštaje o primljenim zahtevima i prijavama građana i prosleđenim odgovorima građanima.
Pravni poslovi
- pružanje stručne pomoći izvršiocima u vođenju upravnog postupka i pripremi rešenja i zaključaka, zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava za privredne prestupe, krivičnih prijava, obradu prigovora i žalbi;
- davanje stručnih smernica za vođenje usmenih rasprava u upravnom postupku;
- praćenje propisa iz oblasti delokruga rada Odeljenja;
- izrada predloga novih, kao i izmena i dopuna postojećih odluka iz nadležnosti Odeljenja;
- priprema i objedinjavanje odgovora, izveštaja i drugih akata Odeljenja prema organima Grada, Gradskom pravobranilaštvu, državnim organima i organizacijama i slično;
- priprema analiza, izveštaja i informacija o radu Odeljenja.
Administrativni poslovi
- vođenje objedinjene evidencije prisutnosti na radu zaposlenih u Odeljenju, organizovanje poslova prijema, evidentiranja, rasporeda predmeta i pošte, prijem i ekspediciju predmeta za arhiviranje i ekspediciju pošte.
Odeljenje komunalne milicije obavlja poslove koji se odnose na:
1. održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda, a naročito:
- sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata i uređaja od prljanja, oštećivanja i uništavanja;
- pružanju asistencije vršiocu komunalne delatnosti snabdevanja vodom za piće i sankcionisanje nedozvoljenih radnji;
- kontrolu odvođenja atmosferskih i otpadnih voda i drugih nečistoća, na javnim površinama i privatnim posedima;
- održavanje čistoće na javnim površinama (ostavljanje - odlaganje građevinskog otpada, komunalnog i drugog neopasnog otpada na javnim površinama i sl., prevoz i deponovanje zemlje i ostalog rastresitog materijala, kao i vršenje drugih radnji kojima se narušava urednost i čistoća grada);
- kontrolu uklanjanja snega i leda sa javnih površina;
- sprečavanje radnji kojima se narušava uređenost postavljanja objekata i uređaja na javnim površinama, izvođenje kulturnog i artističkog programa na tim površinama bez odobrenja (postavljanje, prljanje i oštećivanje urbane opreme i urbanog mobilijara, kao što su namenski montažni objekti, oprema za igru i rekreaciju, javne česme i fontane, klupe, žardinjere i drugo), kao i kontrola izvršavanja propisanih obaveza u pogledu postavljanja objekata i uređaja i odobrenja za izvođenje kulturnog i artističkog programa;
- zaštitu opštinskih i nekategorisanih puteva, ulica i državnih puteva iz nadležnosti Grada i pripadajućih putnih objekata od nepropisnog zauzeća i oštećivanja, odnosno svakog činjenja kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu, kao i zaštita biciklističkih i pešačkih staza, saobraćajnica u naselju, saobraćajnih oznaka i signalizacije;
- parkiranje (sprečavanje parkiranja na mestima na kojima se ometa korišćenje puta i odvijanje saobraćaja, pristup objektu, protivpožarnom putu i stepenicama, kontrola korišćenja parkirališta u skladu sa propisom i signalizacijom, parkiranja na rezervisanim parking mestima, parkiranja na javnim zelenim površinama, zaštita površina javne namene koje nisu planskim dokumentima Grada predviđene za parkiranje i sl.);
- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada, koji se odnosi na javni linijski, vanlinijski i poseban linijski prevoz putnika (nesmetano odvijanje linijskog prevoza putnika, prijem i iskrcavanje putnika u javnom linijskom i vanlinijskom prevozu putnika na stajalištima koja su za to određena i dr.) i taksi prevoz (otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, korišćenje taksi stajališta u skladu sa propisom i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, urednost i čistoća taksi vozila i dr.);
- zaštitu površina javnih namena i površina u javnom korišćenju od bespravnog zauzeća i oštećivanja (ostavljanjem vozila, stvari i drugih predmeta, zapreka za vozila, postavljanjem privremenih montažnih objekata i slično);
- zaštitu životne sredine u oblasti zaštite od buke;
- kontrolu rasporeda, početka i završetka radnog vremena subjekata nadzora;
- kontrolu održavanja reda na pijacama, grobljima, parkovima i drugim javnim zelenim površinama, kao i javne rasvete;
- obezbeđivanje poštovanja kućnog reda u stambenim i stambeno - poslovnim zgradama;
- kontrolu održavanja zoohigijene i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca;
- sprečavanje i sankcionisanje nedozvoljenih radnji kojima se narušava opšte uređenje grada (prljanje i oštećivanje fasada i drugih spoljnih delova zgrada, drugih objekata i spomenika kulture, samovoljno ispisivanje grafita, lepljenje plakata i sl.);
- suzbijanje nedozvoljenog obavljanja delatnosti (prodaja roba i usluga i dr.) na površinama javne namene i drugim javnim mestima;
- kontrolu postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama;
2. vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada:
- kontrolu upotrebe simbola i imena Grada;
- sprečavanje radnji kojima se narušava prljanje i oštećivanje spomenika, spomen-ploča i skulpturalnih dela;
- održavanje reda na vodenom prostoru (zaštita voda, korišćenje mesta za postavljanje plovnih objekata i dr.) i obalama reka;
- kontrolu postavljanja balon-hala sportske namene, privremenih objekata, tezgi, bašti ugostiteljskih objekata i drugih pokretnih objekata na javnim površinama;
3. ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada;
4. zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad, a naročito u oblasti zaštite vazduha od zagađivanja, zaštite prirode i zaštićenih područja koja proglašava nadležni organ Grada, zagađenja životne sredine koje nastaje prilikom sakupljanja, transporta i tretmana (skladištenja, ponovnog iskorišćenja i odlaganja) komunalnog, inertnog i drugog neopasnog otpada;
5. podršku sprovođenja propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;
6. vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, grad i imaoce javnih ovlašćenja (kontrola upotrebe zastave, himne ili grba Republike Srbije, zloupotreba zastave ili grba Republike Srbije za obeležavanje robe ili usluge, kontrola isticanja grba ili zastave strane države i dr.);
7. druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
U obavljanju poslova komunalne milicije, komunalni milicionar ima sledeća ovlašćenja:
1. upozorenje;
2. usmeno naređenje;
3. provera identiteta;
4. dovođenje;
5. zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;
6. privremeno oduzimanje predmeta;
7. audio i video snimanje;
8. upotreba sredstava prinude i to: fizičke snage, sredstava za vezivanje, raspršivača sa nadražujućim dejstvom i službene palice;
9. prikupljanje obaveštenja;
10. druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.
Komunalni milicionar, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, može i da:
1. izda prekršajni nalog;
2. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;
3. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;
4. obavesti drugi nadležni organ da preduzme odgovarajuće mere iz svoje nadležnosti.
Odeljenje za poslove organa grada obavlja poslove koji se odnose na:
- pripremu i obradu akata koja su u nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća, Gradonačelnika i Gradske uprave;
- stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće i njihovih radnih tela;
- pripremanje sednica i obradu akata usvojenih na sednicama Gradskog veća i Skupštine grada, kao i vođenje zapisnika sa sednica Gradskog veća i Skupštine grada;
- čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća i vođenje evidencije o održanim sednicama;
- stručne i administrativne poslove za potrebe odbornika;
- druge poslove koje odredi Gradonačelnik, Skupština grada, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave;
- saradnju sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu, državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama;
- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za funkcionere, načelnika Gradske uprave i druga lica;
- postupanje po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja - prijem zahteva i pružanje tražiocima neophodne pomoći za ostvarivanje njihovih prava utvrđenih Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja;
- poslove upravljanja ljudskim resursima za sve osnovne organizacione jedinice;
- vođenje personalnih dosijea zaposlenih, vođenje kadrovske i drugih evidencija u oblasti radnih odnosa, ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika;
- poslove u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradu Smederevu - Gradskoj upravi grada Smedereva;
- pravne i administrativno-operativne poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva;
- sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono-tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Služba za zajedničke poslove i vanredne situacije obavlja poslove koje se odnose na:
- poslove info pulta - pružanje informacija građanima u vezi nadležnosti Gradske uprave grada Smedereva;
- održavanje telefonske centrale, telefonskih uređaja i aparata, prosleđivanje i usmeravanje telefonskih poziva, održavanje razglasnih uređaja, postavljanje opreme i uređaja za snimanje sednica (Skupštine grada i Gradskog veća);
- poslove bifea;
- umnožavanje materijala i održavanje aparata za umnožavanje;
- poslove kurirske službe;
- poslove manipulativnog radnika;
- poslove magacionera i pomoćnog radnika (bravarski, molerski i ostali poslovi po potrebi);
- poslove automehaničara, vozača, portira i poslove robne evidencije;
- poslove izrade planova odbrane grada (kao sastavnog dela Plana odbrane Republike Srbije), preduzimanje mera za usklađivanje priprema iz svoje nadležnosti sa Planom odbrane Republike Srbije; preduzimanje mera za funkcionisanje grada u ratnom i vanrednom stanju; sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju; organizovanje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara, kao i stvaranje uslova za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje, bezbednost i zdravlje na radu, donošenje odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite; donošenje planova i programa za vanredne situacije; poslove u vezi sa obrazovanjem i funkcionisanjem Gradskog štaba za vanredne situacije; formiranje i opremanje jedinica civilne zaštite; organizovanje i razvoj lične i kolektivne zaštite; obezbeđenje određenih sredstava za osmatranje i uzbunjivanje; otklanjanje posledica elementarnih nepogoda; formiranje i ažuriranje baze podataka o objektima oštećenim u elementarnim nepogodama;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
Odeljenje za imovinsko pravne i komunalne poslove obavlja poslove koji se odnose na:
- Oblast imovinsko pravnih poslova:
- vođenje upravnih postupaka i donošenje rešenja i drugih akata koja se odnose na: eksproprijaciju radi privođenja zemljišta urbanističkoj nameni u skladu sa utvrđenim javnim interesom, sporazumno određivanje naknade za eksproprisane nepokretnosti; prenos prava na nepokretnostima u državnoj ili društvenoj svojini na drugog nosioca prava (administrativni prenos); ustanovljavanje prava službenosti i dr. - sve u skladu sa zakonom kojim se uređuju poslovi eksproprijacije; određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta i izrada predloga akata nadležnom organu Grada za davanje saglasnosti za ustanovljavanje prava službenosti na zemljištu u javnoj svojini Grada za postavljanje, izgradnju, dogradnju ili rekonstrukciju komunalne infrastrukture i elektroenergetskih objekata - sve u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji; vođenje upravnog postupka i donošenje akata povodom zahteva za pretvaranje prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu, u skladu sa zakonom; vođenje registra stambenih zajednica, imenovanje profesionalnog upravnika zgrade u slučajevima propisanim zakonom, donošenje rešenja o uvođenju prinudne uprave u stambenim zgradama; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u vezi sa: iseljenjem bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija; iz objekata izgrađenih suprotno Zakonu o planiranju i izgradnji, a koji se nalaze na zemljištu u svojini drugih fizičkih ili pravnih lica; iz stanova u svojini građana, zadužbina i fondacija, po zahtevu vlasnika stanova ili zakupaca stanova na neodređeno vreme; sprovođenje postupka i donošenje akata o preseljenju navedenih lica u odgovarajući smeštaj; sve u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe komisija radi donošenja rešenja po Zakonu o poljoprivrednom zemljišnom fondu, izrada izveštaja i informacija iz imovinsko pravne oblasti organima grada, saradnja sa gradskim i državnim pravobranilaštvom, sudovima, nadležnim ministarstvima, agencijama i drugim organima i organizacijama;
- pripremanje izrade nacrta i predloga akata organima grada koji se odnose na raspolaganje građevinskim zemljištem i drugim nepokretnostima u javnoj svojini Grada, pribavljanje građevinskog zemljišta i drugih nepokretnosti u javnu svojinu Grada i sačinjavanje ugovora i aneksa ugovora, praćenje naplate potraživanja i sačinjavanje izveštaja organima grada sa predlogom mera, predlaganje Gradskom pravobranilaštvu pokretanje sudskih postupaka za naplatu potraživanja, vođenje evidencije nepokretne imovine u javnoj svojini grada Smedereva, preduzimanje mera na zaštiti i očuvanju nepokretne imovine u državnoj svojini koja je data gradu na čuvanje i privremeno korišćenje, preduzimanje aktivnosti u vezi sa upisom javne svojine grada, obaveštavanje Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije o svim promenama u vezi sa upisom javne svojine; pripremanje: predloga akata za davanje u zakup, odnosno na korišćenje, poslovnog prostora kojim raspolaže ili je nosilac prava javne svojine Grad, predloga po zahtevima zakupaca i korisnika u vezi sa odobravanjem izvođenja radova na adaptaciji i investicionom održavanju prostora i priznavanje uloženih sredstava, predloga po rešenjima Agencije za restituciju o vraćanju poslovnih prostora i drugih nepokretnosti bivšim vlasnicima, odnosno njihovim zakonskim naslednicima, i sprovođenje svih aktivnosti nakon predaje prostora ili drugih nepokretnosti u državinu, predloga za otkaz ugovora, informacija i izveštaja organima grada u vezi sa poslovnim prostorom, sačinjavanje ugovora, aneksa i sporazuma iz oblasti poslovnog prostora, vođenje evidencije o dostavljenim sredstvima obezbeđenja plaćanja i predlaganje njihove realizacije, vođenje evidencije o poslovnom prostoru, praćenje realizacije ugovornih obaveza zakupaca i korisnika poslovnog prostora u pogledu korišćenja i održavanja poslovnog prostora i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona;
- sačinjavanje ugovora i aneksa ugovora sa izabranim korisnikom mesta za privremeno korišćenje javne površine radi obavljanja poslovne i druge delatnosti i izabranim korisnikom mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim površinama na teritoriji grada;
- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.
- Oblast komunalnih poslova:
- uređenje i razvoj komunalnih delatnosti, staranje o obezbeđivanju uslova za obavljanje komunalnih delatnosti, praćenje i nadzor osnovnih komunalnih funkcija (snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih voda, čišćenje javnih zelenih površina, javna rasveta i dr.), izrada nacrta odluka iz oblasti komunalnih delatnosti; nacrta odluka o osnivanju JP i JKP, prethodne saglasnosti na Predlog Pravilnika o radu preduzeća, izrada nacrta rešenja: o davanju saglasnosti na statute navedenih preduzeća, saglasnosti na odluke nadzornih odbora, nacrte rešenja o imenovanju direktora, predsednika i članova nadzornih odbora i druga akta u skladu sa zakonom i Statutom grada. Izdavanje rešenja o ekshumaciji i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona;
- postupak davanja prostora na javnoj površini na privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti, raspisuje konkurs, radi stručne i administrativne poslove za Komisiju za izbor korisnika mesta za privremeno korišćenje javne površine. Izdaje rešenja za privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti na javnoj površini;
- postupak postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim površinama na teritoriji grada, radi stručne i administrativne poslove za Komisiju za izbor korisnika mesta za oglašavanje;
- izdavanje odobrenja za postavljanje sredstva za oglašavanje i sve druge vidove oglašavanja na otvorenim površinama na teritoriji grada.
- Oblast saobraćaja:
- obavljanje poslova tehničkog regulisanja saobraćaja: preduzimanje svih mera i akcija kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, ograničenje brzine ili zabrana kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje lokacija, autobuskih i taksi stajališta; davanje saglasnosti na saobraćajne projekte; izdavanje rešenja upravljaču opštinskih puteva i ulica za izmenu režima saobraćaja, za raskopavanje javne saobraćajne površine i vraćanje u prvobitno stanje, za zamenu, dopunu i čišćenje saobraćajne signalizacije, semafora, ograda, stubića, saobraćajnih ogledala i druge opreme; kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;
- obavljanje poslova iz oblasti bezbednosti saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji grada Smedereva: praćenje stanja i izradu izveštaja o bezbednosti saobraćaja sa predlogom mera za potrebe Gradskog veća i Skupštine grada Smedereva; izrada analiza i istraživanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja; obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja grada Smedereva; kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;
- obavljanje poslova javnog prevoza putnika, odnosno gradskog i prigradskog prevoza i auto-taksi prevoza putnika: izrada Plana linija gradskog i prigradskog prevoza putnika, izrada i vođenje registra redova vožnje, registracija i overa redova vožnje gradskog i prigradskog prevoza putnika; vođenje upravnog postupka i izdavanje dozvola za obavljanje auto-taksi prevoza; izrada i vođenje registra izdatih auto-taksi dozvola; izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz oblasti javnog prevoza putnika;
- obavljanje drugih poslova iz oblasti drumskog saobraćaja na osnovu ovlašćenja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, Zakona o javnim putevima, Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju, Zakona o komunalnim delatnostima, Zakona o planiranju i izgradnji, kao i gradskim odlukama iz oblasti saobraćaja; saradnja sa upravljačem puta, sa Saobraćajnom policijom, nadležnim javnim preduzećima i drugim organima i institucijama. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Oblast zaštite životne sredine:
- utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova; izdavanje saglasnosti na Izveštaj o starteškoj proceni uticaja određenih planova i programa na životnu sredinu; odlučivanje u postupku procene uticaja projekata na životnu sredinu, a shodno ovlašćenjima iz Zakona o proceni uticaja na životnu sredinu; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u vezi sa sakupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem inertnog i neopasnog otpada, u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom, kao i vođenje evidencije dozvola; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u skladu sa: Zakonom o zaštiti vazduha - izdavanje dozvola za rad u pogledu ispunjenosti uslova zaštite vazduha od zagađivanja; Zakonom o hemikalijama - izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvola za korišćenje naročito opasnih hemikalija i drugih; vođenje upravnog postupka i izdavanje integrisane dozvole shodno ovlašćenjima iz Zakona o integrisanom sprečavanju i kontroli zagađivanja životne sredine; pripremanje, donošenje i realizacija programa i planova zaštite životne sredine i saradnja sa ovlašćenim institucijama u čijoj nadležnosti je vršenje kontrole kvaliteta životne sredine i sistematsko praćenje stanja životne sredine; objedinjavanje i objavljivanje, obaveštavanje javnosti o slučajevima akcidenata; organizovanje i sprovođenje mera zaštite stanovništva u oblasti suzbijanja štetnih organizama, sprovođenje i praćenje mera na suzbijanju korovske biljke ambrozije; vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja; praćenje realizacije programa održavanja i razvoja zelenih površina; pripremanje akata o proglašenju i zaštiti određenih prirodnih dobara, kao i davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem i godišnje programe upravljanja - kroz upravni postupak. Obavljanje poverenih poslova u skladu sa Zakonom o energetici (izdavanje energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekte za distribuciju toplotne energije, izdavanje licenci) i učestvovanje u postupku donošenja normativnih akata iz ove oblasti. Sprovođenje osnovnih načela energetske politike i energetske efikasnosti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
Kabinet gradonačelnika, kao posebna organizaciona jedinica, obavlja poslove koji se odnose na:
- poslove stručne asistencije gradonačelniku vezane za nauku, privredu i razvoj;
- poslove PR - organizovanje i planiranje uspostavljanja i održavanja interne i eksterne komunikacije, osmišljavanje i realizacija PR događaja i programa, ažurno vođenje baze podataka, privrednog i društvenog adresara;
- poslove protokola - definisanje i sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono - tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka u organizaciji gradonačelnika i zamenika gradonačelnika Grada;
- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za gradonačelnika i zamenika gradonačelnika;
- pružanju pomoći za rešavanje problema građana;
- operativne, stručne, analitičke i savetodavne poslove u cilju uspostavljanja neposredne komunikacije gradonačelnika sa građanima;
- saradnju sa državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama;
- prikupljanju inicijativa, predloga i projekata;
- druge poslove po nalogu gradonačelnika i načelnika Gradske uprave.
U okviru odeljenja Gradske uprave, aktom o organizaciji i sistematizaciji, mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: "Odsek", "Kancelarija", "Grupa" i drugo.
U osnovnim organizacionim jedinicama mogu se obrazovati i uže organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim organizacionim jedinicama.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva grada Smedereva obavlja Gradska uprava grada Smedereva.
U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše 5 pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda i drugo).
Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave.
Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.
Organizacija rada i sistematizacija radnih mesta organizacionih jedinica utvrđuje se aktom o organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave grada Smedereva - Pravilnikom, koji usvaja Gradsko veće grada Smedereva, a na predlog načelnika Gradske uprave.
Matična područja za koja se vode matične knjige na teritoriji grada Smedereva su:
1) Matično područje Vranovo, koje čine naseljena mesta: Vranovo, Mala Krsna i Ralja, sa sedištem u Vranovu;
2) Matično područje Drugovac, koje čine naseljena mesta: Drugovac, Badljevica i Suvodol, sa sedištem u Drugovcu;
3) Matično područje Kolari, koje čine naseljena mesta: Kolari, Landol, Binovac i Lunjevac, sa sedištem u Kolarima;
4) Matično područje Lipe, koje čini naseljeno mesto Lipe, sa sedištem u Lipama;
5) Matično područje Lugavčina, koje čine naseljena mesta: Lugavčina i Saraorci, sa sedištem matičnog područja u Lugavčini;
6) Matično područje Mihajlovac, koje čine naseljena mesta: Mihajlovac, Dobri Do i Vrbovac, sa sedištem u Mihajlovcu;
7) Matično područje Osipaonica, koje čine naseljena mesta: Osipaonica i Skobalj, sa sedištem u Osipaonici;
8) Matično područje Radinac, koje čini naseljeno mesto Radinac, sa sedištem u Radincu;
9) Matično područje Smederevo, koje čine naseljena mesta: Smederevo, Vodanj, Vučak, Malo Orašje, Šalinac i Kulič, sa sedištem u Smederevu;
10) Matično područje Udovice, koje čine naseljena mesta: Udovice, Petrijevo i Seone, sa sedištem u Udovicama.
Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova.
Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.
Rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja; radom odseka šef odseka; radom kancelarije šef kancelarije, radom grupe rukovodilac grupe i radom službe šef službe.
Radom Kabineta gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice, rukovodi šef Kabineta.
Ako se u osnovnim organizacionim jedinicama obrazuju uže organizacione jedinice sa drugim nazivima, u slučaju da to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim organizacionim jedinicama, naziv rukovodioca tih užih organizacionih jedinica zavisiće od naziva te organizacione jedinice.
Načelnik Gradske uprave, zamenik načelnika Gradske uprave i lica koja raspoređuje načelnik ne mogu vršiti nikakvu javnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajima i ovlašćenjima.
IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnos prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonima, Statutom grada, ovom Odlukom i drugim aktima grada.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave i poništava ili ukida akte koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada Smedereva i drugim opštim aktima ili odlukama koje donosi Skupština grada Smedereva.
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.
2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje obavljanje poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.
U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa Grada.
3. Međusobni odnos organizacionih jedinica Gradske uprave
Međusobni odnosi organizacionih jedinica zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem konferencija za štampu i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i drugim promenama.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo, zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.
O radu odeljenja Gradske uprave informacije daju njihovi načelnici, uz saglasnost načelnika Gradske uprave.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija iz akata koja su označena stepenom tajnosti: državna tajna, strogo poverljivo, poverljivo i interno.
O uskraćivanju informacija i drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama i opštim aktima Skupštine grada i izvršnih organa grada.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.
Stručno uputstvo sadrži pravila za organizovanje organizacionih jedinica Gradske uprave i za rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Rešenja, zaključke, pravilnike, naredbe, odluke i uputstva donosi načelnik Gradske uprave i zaključuje ugovore o delu i ugovore o privremeno - povremenim poslovima.
Rešenja i zaključke donose načelnici odeljenja.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih stranaka.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.
O izuzeću načelnika i zamenika načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenika u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja druge organizacije, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuje o pojedinim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.
Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.
Radni odnos u Gradskoj upravi može se zasnovati na neodređeno i određeno vreme, u skladu sa zakonima i podzakonskim aktima.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova, primati pripravnici.
Nameštenici zasnivaju radni odnos ugovorom o radu.
O pravima, obavezama i odgovornostima službenika i nameštenika u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i obavezama, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje Žalbena komisija Gradske uprave grada Smedereva koju obrazuje Gradsko veće.
O pravima, obavezama i odgovornostima načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.
Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom i podzakonskim aktima.
Utvrđivanje zarada i drugih primanja zaposlenih u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom i drugim aktima.
Službenici i nameštenici u Gradskoj upravi su disciplinski odgovorni za povrede dužnosti iz radnog odnosa.
Krivična odgovornost, odnosno odgovornost za prekršaj ne isključuje disciplinsku odgovornost službenika i nameštenika ako ta radnja predstavlja i povredu dužnosti iz radnog odnosa.
Službenici i nameštenici su odgovorni za štetu koju na radu ili u vezi sa radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuju poslodavcu.
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i drugim propisima.
XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, u okviru koga se utvrđuju prihodi i primanja i raspoređuju rashodi i izdaci u skladu sa zakonom, odnosno u budžetu Republike, za obavljanje zakonom poverenih poslova.
XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pored poslova iz nadležnosti Grada, Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri Gradu zakonom ili drugim propisima.
Gradsko veće grada Smedereva usvojiće Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Smedereva, nakon stupanja na snagu ove Odluke, a na predlog načelnika Gradske uprave grada Smedereva.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju da važe Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 1/2020 - prečišćen tekst) i Odluka o organizovanju rada pravne pomoći ("Službeni list opštine Smederevo", broj 7/2002).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".