ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 15/2020 i 6/2021)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se organizacija, delokrug, način rada, način rukovođenja i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava:

1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;

6) obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

Član 3

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.

Gradska uprava je dužna da u skladu sa zakonom, sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.

Član 4

Gradska uprava neposredno obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Smedereva, Kodeksa ponašanja službenika i nameštenika zaposlenih u Gradskoj upravi grada Smedereva i drugih akata grada Smedereva.

Član 5

Gradska uprava je dužna da obaveštava javnost o svom radu preko sredstava javnog informisanja i na drugi prikladan način.

II ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Član 6

Gradska uprava se obrazuje kao jedinstven organ.

Sedište Gradske uprave je u Smederevu, Ulica Omladinska broj 1.

Gradska uprava ima svoj pečat, u skladu sa zakonom.

Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom koji se ispisuje u koncentričnim krugovima, na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom: Republika Srbija - Smederevo, Grad Smederevo - Gradska uprava, sa grbom Republike Srbije u sredini.

Član 7

U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice za obavljanje srodnih, stručnih i drugih poslova.

Osnovne organizacione jedinice su odeljenja i službe.

U okviru Gradske uprave obrazuje se Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.

Član 8

U Gradskoj upravi osnovne organizacione jedinice su:

1. Odeljenje za javne službe

2. Odeljenje za opštu upravu i mesne zajednice

3. Odeljenje za privredu i javne nabavke

4. Odeljenje za finansije

5. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju

6. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i investicije

7. Odeljenje za inspekcijske poslove

8. Odeljenje komunalne milicije

9. Odeljenje za poslove organa grada

10. Služba za zajedničke poslove i vanredne situacije

11. Odeljenje za imovinsko pravne i komunalne poslove.

Član 9

Odeljenje za javne službe obavlja poslove koji se odnose na:

- stručne, upravno-pravne, nadzorne, normativno-pravne, materijalno-finansijske, administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite;

- kontrolu zahteva i obavljanje plaćanja zahteva iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite;

- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija čiji je osnivač Grad iz ovih oblasti i vršenje nadzora nad njihovim radom;

- podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i umetničkog stvaralaštva, praćenje realizacije manifestacija u oblasti kulture, fizičke kulture i ostvarivanje programa ustanova kulture od značaja za Grad;

- poslove populacione politike (finansijska pomoć trudnicama i porodiljama grada Smedereva, učešće u naknadi troškova za vantelesnu oplodnju), finansijska pomoć studentima i učenicima srednjih škola;

- poverene poslove Komesarijata u vezi sa zbrinjavanjem izbeglica, interno raseljenih lica i povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji, vođenje evidencije, kao i pravne i administrativne poslove koje mu poveri Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije;

- poverene poslove Komesarijata za izbeglice i migracije Republike Srbije u postupku priznavanja statusa izbeglica, interno raseljenih lica i povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji;

- poslove omladinske politike (Kancelarija za mlade, Lokalni savet za mlade, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, u Nacionalnoj kancelariji za mlade pisanje projekata, učešće u kreiranju politike na nacionalnom nivou i sprovođenje usvojene politike);

- obavljanje poslova za dijasporu (saradnja sa Upravom za dijasporu i Srbima u regionu u okviru Ministarstva spoljnih poslova, Privrednom komorom Srbije-Centrom za dijasporu i predstavništvima, povezivanje srpske dijaspore sa Gradom Smederevom u smislu profitabilne i neprofitabilne saradnje u oblasti informisanja, zdravstva, sporta, kulture, turizma i investicija, pružanje dijaspori informacija i pomoći u svim oblastima);

- poslove praćenja i koordinacije na rešavanju romskih pitanja (Lokalni savet za poboljšanje položaja Roma grada Smedereva, Mobilni tim za inkluziju Roma grada Smedereva, izrada predloga projekata i njihovo sprovođenje, pružanje pomoći Romima radi ostvarivanja prava u oblasti socijalno-zdravstvene zaštite, sprovođenje afirmativnih mera za Rome);

- poslove socijalne i zdravstvene zaštite (Lokalni savet za socijalna pitanja, pravo na povlašćenu vožnju za korisnike sa teritorije grada Smedereva, materijalna podrška iz oblasti socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara Grad, saradnja sa udruženjima osoba sa invaliditetom i njihovo sufinansiranje, procena potreba za priznanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu, učeniku i odraslom, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, zaštita prava pacijenata, pravo na sticanje statusa energetski ugroženog kupca električne i toplotne energije);

- poverene poslove iz delokruga Republike u oblasti boračko-invalidske zaštite - vođenje upravnog postupka i izrada rešenja o ostvarivanju prava građana u skladu sa republičkim zakonima (borci NOR-a, borci ratova 1990-1999, vojni invalidi, porodice palih i umrlih boraca i civilni invalidi rata), kao i isplata naknada korisnicima u oblasti boračko-invalidske zaštite i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva;

- poverene poslove iz delokruga Republike u delu koji se odnosi na društvenu brigu o deci - vođenje upravnog postupka o ostvarivanju prava građana u oblasti društvene brige o deci (dečiji dodatak, roditeljski dodatak, naknada zarada, odnosno naknada plate za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta, ostale naknade po osnovu rođenja deteta i naknada troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, za decu sa smetnjama u razvoju, decu sa invaliditetom i za decu korisnika novčane socijalne pomoći), kao i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva;

- druge poslove u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite, a u skladu sa zakonom i Statutom grada;

- pružanje pravne pomoći;

- poslove na sprovođenju rodne ravnopravnosti u skladu sa zakonom;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 10

Odeljenje za opštu upravu i mesne zajednice obavlja poslove koji se odnose na:

- vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana (izdavanje izvoda iz matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, izdavanje uverenja o državljanstvu, unošenje svih promena u matične knjige, prijem zahteva za venčanje);

- prvostepeni upravni postupak u oblasti ličnih stanja građana;

- poslove pisarnice i arhive;

- poslove ekspedicije;

- ažuriranje biračkog spiska i obezbeđivanje opštih uslova za sprovođenje izbora i referenduma;

- poslove mesnih zajednica, stručne i administrativno - tehničke poslove za savete mesnih zajednica, druge organe i radna tela, poslove izrade i dostavljanja nacrta i predloga odluka i drugih akata nadležnim organima;

- podelu karata za prevoz gradskim saobraćajem licima starijim od šezdeset pet godina;

- izradu finansijskih planova gradskih i seoskih mesnih zajednica u skladu sa Odlukom o budžetu grada Smedereva;

- praćenje finansijskog poslovanja mesnih zajednica, realizaciju sredstava budžeta planiranih za finansiranje rada mesnih zajednica i realizaciju samodoprinosa;

- poslove izrade izveštaja o finansijskom poslovanju mesnih zajednica i realizaciju odluka i zaključaka Gradskog veća i Skupštine grada u oblasti rada mesnih zajednica;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 11

Odeljenje za privredu i javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na:

- praćenje rada javnih preduzeća i javnih komunalnih preduzeća;

- praćenje primene i promena cena iz nadležnosti grada, izdavanje odgovarajućih rešenja i saglasnosti;

- praćenje toka privatizacije privrednih subjekata u gradu Smederevu;

- praćenje razvoja turizma grada Smedereva;

- vođenje registra Centralnog informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma, eTurista;

- izdavanje rešenja o kategorizaciji kuća, stanova, apartmana i soba za odmor za iznajmljivanje;

- praćenje rada Lokalnog saveta za zapošljavanje grada Smedereva i drugih saveta i obavljanje administrativno-tehničkih poslova iz predmetne oblasti;

- organizaciju i realizaciju sajamskih manifestacija u cilju prezentacije privrednih potencijala grada;

- prijem i obradu zahteva za upis u registar osnivanja preduzetničkih radnji, upis promena i brisanje preduzetnika u Agenciji za privredne registre;

- izdavanje uverenja o vremenu obavljanja samostalne delatnosti radi regulisanja penzijskog staža;

- praćenje, analiziranje i predlaganje mera nadležnim organima radi zaštite poljoprivrednog zemljišta od poljskih šteta, spaljivanja organskih ostataka, mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda, kao i stručne i administrativne poslove iz ove oblasti;

- aktivnosti na izradi i realizaciji planskih dokumenata iz oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;

- izradu i realizaciju godišnjih planova iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;

- praćenje, analiziranje i izveštavanje iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi, protivgradne zaštite i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;

- sprovođenje aktivnosti u izradi i realizaciji projekata iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;

- izradu predloga programskog budžeta, izmena budžeta, šestomesečnog, devetomesečnog, godišnjeg izveštaja realizacije budžeta u oblasti zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta, podsticaja u poljoprivredi, protivgradne zaštite i u oblasti šumarstva i vodoprivrede;

- izradu predloga plana javnih nabavki iz oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i učestvovanju u komisijama za javne nabavke iz stručnih i vanstručnih oblasti;

- sprovođenje aktivnosti koje su vezane za logističku podršku realizaciji postupaka komasacije u katastarskim opštinama na teritoriji grada Smedereva;

- vođenje upravnog postupka iz oblasti zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i vodoprivrede donošenjem odgovarajućih rešenja i zaključaka;

- edukaciju i informisanje poljoprivrednih proizvođača iz oblasti poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;

- praćenje aktivnosti poljoprivrednih zadruga, udruženja iz oblasti poljoprivrede;

- organizaciju manifestacija i sajamskih predstavljanja u cilju afirmacije poljoprivrede na teritoriji grada Smedereva;

- predstavljanje lokalne samouprave na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj;

- praćenje i analiziranje kretanja u oblasti privrede i priprema predloga podsticajnih mera kao i saradnju privatnog i javnog sektora;

- pripremu i/ili redovno ažuriranje promotivnih materijala (internet prezentacija, CD materijala, brošura i flajera);

- organizaciju promotivnih manifestacija i učešće na sajmovima i privrednim izložbama;

- organizaciju obilazaka privrednih potencijala investicionih lokacija za potencijalne investitore;

- pružanje pravne i tehničke podrške, davanje saveta i blagovremeno pružanje informacija;

- pružanje podrške procesu strateškog planiranja;

- učestvovanje u izradi, kao i praćenje realizacije Strategije lokalnog ekonomskog razvoja;

- podsticaj finansiranja;

- unapređenje radne snage;

- pripremu, realizaciju i nadzor u realizaciji projekata od značaja za lokalni ekonomski razvoj;

- saradnju sa donatorskim organizacijama i istraživanje mogućnosti za prikupljanje sredstava za razvojne projekte;

- iniciranje predloga projekata;

- održavanje i unapređivanje odnosa sa centralnim institucijama odgovornim za ekonomski razvoj;

- stvaranje i održavanje baze podataka (baza braunfild i grinfild lokacija, baza domaćih i stranih investitora, baza imovine grada prilagođena za potrebe potencijalnih investitora, baza dostupnih kadrova, baza preduzetnika i privrednih društava po veličini, vrsti delatnosti i broju zaposlenih, profil zajednice, kao najvažniji dokument u okviru Strategije ekonomskog razvoja);

- obezbeđivanje ekonomične i efikasne upotrebe javnih sredstava, kao i podsticanje konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki;

- pripremu predloga odluka i zaključaka o pokretanju postupaka javnih nabavki;

- pripremu predloga odluka i zaključaka o dodeli ugovora o javnim nabavkama;

- prikupljanje, analiziranje i obrađivanje podataka za izradu Plana javnih nabavki;

- sprovođenje postupaka javnih nabavki putem portala javnih nabavki, pripremu konkursne dokumentacije i javnih poziva;

- prikupljanje ponuda i praćenje rokova;

- davanje stručnih uputstava za rad komisija koje su formirane za realizaciju određenih javnih nabavki i praćenje njihovog rada;

- učestvovanje u izradi dokumenata i akata vezanih za javne nabavke;

- praćenje izvršenja ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 12

Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se odnose na:

- izradu Nacrta odluke o budžetu grada Smedereva;

- izradu Nacrta odluke o izmenama i dopunama odluke o budžetu grada Smedereva (rebalans);

- izradu Uputstva za pripremu budžeta grada Smedereva, koje sadrži smernice kao osnov za izradu finansijskih planova direktnih i indirektnih budžetskih korisnika;

- izradu Predloga odluke o privremenom finansiranju grada Smedereva;

- izradu Nacrta odluke o završnom računu budžeta grada Smedereva;

- poslove periodičnog izveštavanja o planiranim prihodima i primanjima i izvršenim rashodima i izdacima budžeta grada Smedereva;

- izradu predloga rešenja o odobravanju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve;

- poslove planiranja i praćenja ostvarivanja prihoda i primanja i izvršavanja rashoda i izdataka budžeta grada Smedereva;

- analizu zahteva za finansiranje direktnih korisnika i predlaganje visine aproprijacije, kao i postupak izmene aproprijacije direktnih budžetskih korisnika;

- praćenje i bilansiranje sredstava neophodnih za isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva;

- upravljanje gotovinom i dugom;

- kontrolu zahteva za plaćanje;

- vođenje glavne knjige i pomoćnih knjiga;

- informacionu podršku trezorskom poslovanju;

- usaglašavanje poslovnih knjiga sa poslovnim knjigama direktnih i indirektnih korisnika i sa Upravom za trezor;

- izradu periodičnih i konsolidovanog završnog računa trezora grada Smedereva;

- izvršavanje naloga za prenos sredstava sa računa budžeta;

- obračun i isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva;

- pripremu i izradu predloga finansijskih planova direktnih i indirektnih korisnika usaglašenih sa Odlukom o budžetu grada Smedereva;

- vođenje evidencije o osnovnim sredstvima;

- vršenje nadzora nad izvršenjem ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu;

- praćenje realizacije zaključenih ugovora u delu finansiranja;

- sarađivanje sa koordinatorom i projektnim timom korisnika budžeta Republike Srbije (nadležno ministarstvo) u čijem je budžetskom razdelu projekat;

- poslove planiranja, razvoja i održavanja informacionog sistema; praćenja načina pružanja usluga korisnicima, vršenje uvida u stanje i potrebe korisnika; planiranje i sprovođenje aktivnosti u cilju prilagođavanja postojećeg sistema sa aktuelnim tehnološkim dostignućima u domenu informacionih tehnologija; dostavljanje podataka i izveštavanje o poslovnim procesima po nalogu višeg rukovodstva; instaliranje, konfigurisanje, testiranje i nadgledanje sistemskog i aplikativnog softvera na svim klijentskim računarima; učestvovanje u poslovima pripreme za nabavku hardvera i softvera za korisnike; pružanje korisnicima potrebne tehničke podrške prilikom rada; izvršavanje svih potrebnih aktivnosti koje se odnose na konfiguraciju, sigurnost i zaštitu servera; poslove evidencije o instaliranim aplikativnim softverima;

- ažuriranje podataka, tehničko održavanje i objavljivanje obaveštenja i sadržaja na sajtovima grada Smedereva; upravljanje elektronskim nalozima na socijalnim mrežama;

- izradu promotivnog materijala u elektronskom i štampanom obliku;

- pripremi materijala, izveštaja, prezentacija i elektronske obrade podataka za potrebe sastanaka, potencijalnih investitora i partnera;

- organizovanje i praćenje kontinuiranog, blagovremenog i efikasnog izvršavanja poslova iz delokruga Odeljenja u skladu sa propisima;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 13

Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na:

- utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, donošenje rešenja po osnovu lokalnih javnih prihoda, njihovo dostavljanje i knjiženje zaduženja i uplata u poreskom knjigovodstvu;

- poslove kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda, odnosno kontrole zakonitosti i pravilnosti obračunavanja i blagovremenosti plaćanja lokalnih javnih prihoda;

- izradu planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda;

- izradu metodoloških uputstava u vezi sa prijemom i obradom poreskih prijava, kao i kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda;

- pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima;

- opredeljivanje zahteva za izradu, izmenu i dopunu softverskih podrški za prijem, obradu, knjiženje, kancelarijsku i terensku kontrolu lokalnih javnih prihoda;

- izradu svih izveštaja u vezi sa utvrđivanjem i kontrolom lokalnih javnih prihoda;

- obezbeđenje naplate poreskog duga ustanovljavanjem založnog prava na pokretnim stvarima i nepokretnosti poreskog obveznika, pripremu nacrta rešenja o prinudnoj naplati, vođenje postupka po zahtevima za odlaganje plaćanja lokalnih javnih prihoda i izvršavanje poslova redovne i prinudne naplate u skladu sa zakonom;

- vođenje prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika;

- poslove administriranja u skladu sa propisima;

- poreske poslove evidencije knjigovodstvenih dokumenata i druge poslove za lokalnu poresku administraciju u skladu sa važećim zakonskim propisima;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 14

Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i investicije obavlja poslove koji se odnose na:

- Oblast urbanizma:

- sprovođenje postupaka za donošenje planskih dokumenata. Za potrebe izrade nacrta planskih dokumenata prikupljanje podataka, naročito: o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, drugoj dokumentaciji i podacima neophodnim za izradu plana, stanju i kapacitetima infrastrukture, kao i podacima iz izveštaja o primedbama javnosti pribavljenim u fazi ranog javnog uvida. Izdavanje informacije o lokaciji po podnetim zahtevima, potvrđivanje urbanističkih projekata i projekata preparcelacije i parcelacije, donošenje srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta, kao i formiranje lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe glavnog urbaniste. Davanje mišljenja o delatnostima koje se mogu obavljati u poslovnom prostoru koji je u svojini grada Smedereva. Pripremanje Programa za postavljanje privremenih montažnih objekata, privremenih montažnih i pokretnih objekata na zemljištu u javnoj svojini grada Smedereva i Program mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim površinama grada Smedereva, na predlog nadležnog javnog preduzeća. Učestvovanje u pripremi Programa otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini grada Smedereva, obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Oblast građevinarstva:

- obavljanje poslova na sprovođenju objedinjene procedure elektronskim putem koje obuhvata vođenje upravnih i vanupravnih postupaka, pribavljanje dokumenata umesto stranaka i izdavanje svih zakonom propisanih dozvola i akata od momenta planiranja izgradnje, pa do završetka objekta, sa uknjižbom kao krajnjim ciljem, kao i vođenje registra objedinjenih procedura u elektronskom obliku putem interneta: izdavanje lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, rešenja o odobrenju za objekte za koje se ne izdaje građevinska dozvola, privremenih građevinskih dozvola, potvrđivanje prijave radova, na osnovu izjave izvođača radova o završetku izrade temelja vršenje kontrole odstupanja geodetskog snimka izgrađenih temelja od građevinske dozvole i obaveštavanje građevinske inspekcije o završetku izrade temelja, na osnovu izjave izvođača radova o završetku objekta u konstruktivnom smislu, obaveštavanje građevinske inspekcije o tome, izdavanje upotrebne dozvole; kao i pribavljanje: uslova za projektovanje, odnosno priključenje, objekata na infrastrukturnu mrežu, isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja iz njihove nadležnosti, a uslov su za izgradnju objekata, za obezbeđenje uslova za priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu; izmena lokacijskih uslova, odnosno rešenja o građevinskoj dozvoli i dr. akata. Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja, ukoliko uslovi za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu i druga dokumenta koja nisu izdata u zakonskom roku;

- obavljanje poslova iz ove oblasti van objedinjene procedure, kroz upravne i vanupravne postupke, koje obuhvata: izdavanje rešenja o odobrenju postavljanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene, izdavanje rešenja o odobrenju postavljanja plutajućih objekata na vodnom zemljištu, izdavanje rešenja o odobrenju uklanjanja objekata; izdavanje potvrda na osnovu podataka o kojima se vodi službena evidencija i izrada uverenja o specifikaciji posebnih delova izgrađenih objekata, radi upisa u javnu evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Oblast ozakonjenja bespravnih objekata:

- sprovođenje postupka ozakonjenja bespravno izgrađenih objekata koji obuhvata: izrade obaveštenja za dopunu dokumentacije, pribavljanje potrebne dokumentacije i podataka po službenoj dužnosti od drugih organa, pribavljanje saglasnosti od upravljača javnog i prirodnog dobra i upravljača koridora u čijim zaštitnim zonama se nalaze bespravno izgrađeni objekti, vođenje upravnog postupka i donošenje akata u postupcima pokrenutim po zahtevu stranke i po službenoj dužnosti, u skladu sa Zakonom o ozakonjenju. Vođenje službene evidencije o izdatim rešenjima o ozakonjenju objekata, dostavljanje rešenja i elaborata geodetskih radova pojedinačno Republičkom geodetskom zavodu - SKN Smederevo, radi upisa ozakonjenih objekata u jedinstvenu evidenciju nepokretnosti, izrada zaključaka o ispravci rešenja na poziv RGZ-a; obrada, ažuriranje i objava spiska izdatih rešenja o ozakonjenju u elektronskom obliku, kao i izdavanje potvrda, uverenja na osnovu podataka o kojima se vodi službena evidencija. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Investicije Grada Smedereva:

- obavljanje poslova grada iz oblasti: strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za grad, koje utvrdi Gradsko veće ili gradonačelnik; projektovanja i praćenja realizacije budžeta za investicije, predlaganja prioriteta investicija, kao i određivanja projektnih zadataka sa nosiocima i definisanim rokovima; koordiniranja poslova imovinsko-pravne pripreme i pripreme sa planskog stanovišta; koordiniranja poslova na izradi projektne dokumentacije i njenom usklađivanju sa nadležnim odeljenjima uprava i preduzećima; učestvovanja u implementaciji i praćenju ostvarivanja investicija po fazama; kada grad nije investitor, koordiniranja aktivnosti donatora (vladinog i nevladinog sektora) i grada u realizaciji investicija; izrade strategija, biznis planova na realizaciji koncepta partnerstva javnog i privatnog sektora, studija izvodljivosti za formiranje investicionih fondova na obrtnoj osnovi; izrađuje planove javnih nabavki i druga akta vezana za javne nabavke, komunicira sa javnim nabavkama za pribavljanje usluga, izrade projektno-tehničke dokumentacije i drugog, za potrebe grada; ostvarivanje saradnje sa međunarodnim organizacijama, nadležnim ustanovama i institucijama na gradskom, regionalnom i republičkom nivou; koordiniranje poslova vezanih za planiranje, pripremu i realizaciju razvojnih projekata i kapitalnih investicija; analiziranje, prikupljanje i obrađivanje informacija i podataka potrebnih za pripremu i realizaciju Plana kapitalnih ulaganja grada; pripremanje projekata koji se odnose na kapitalna ulaganja u javnu infrastrukturu; definisanje projektnih zadataka za izradu projektne dokumentacije; uvođenje izvođača u posao u ime grada kao investitora; izveštavanje o obimu i kvalitetu izvršenih poslova; staranje o blagovremenoj dinamici realizacije projekata u skladu sa definisanim rokovima; izrađivanje dinamičkih planova ostvarenja investicija, ostvarivanje komunikacije sa izvođačima radova, preduzimanje neophodnih aktivnosti za određivanje stručnog nadzora za izvođenje radova za potrebe gradskih investicija i komuniciranje sa stručnim nadzorom; vršenje provere građevinske dokumentacije - privremenih i okončane situacije; praćenje realizacije izvođenja građevinskih radova i učestvovanje u prijemu obavljenih radova; obavljanje stručnih, finansijsko-materijalnih, upravno-pravnih, normativno-pravnih, administrativno-tehničkih i drugih poslova grada u oblasti investicija; uspostavljanje baze podataka neophodne za sprovođenje investicija i investicionog marketinga; realizacija investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta; obavljanje i drugih poslova koji se tiču planiranja, zaštite i unapređenja gradske infrastrukture i imovine; pripremanje predloga rešenja/odluka za formiranje/imenovanje komisija za tehnički pregled objekata čiji je investitor grad, komisija za primopredaju izvršenih radova prema ugovornim obavezama i drugih komisija. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

Član 15

Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja poslove inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje Grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, u oblasti obrazovanja i vaspitanja, u oblasti trgovine van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i poslove prinudnog izvršenja, opšte i pravne poslove, u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

U okviru Odeljenja za inspekcijske poslove obavljaju se poslovi u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, i to:

- Komunalna inspekcija obavlja poverene poslove po Zakonu o trgovini koji se odnose na nadzor nad trgovinom van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, kao i u pogledu isticanja i pridržavanja radnog vremena i isticanja poslovnog imena i po Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada.

Osim poverenih poslova Komunalna inspekcija obavlja i inspekcijski nadzor nad izvršenjem Zakona o komunalnim delatnostima, Zakona o oglašavanju i gradskih propisa donetih na osnovu ovih zakona:

- proizvodnja i snabdevanje korisnika odgovarajućim komunalnim proizvodom;

- prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;

- održavanje čistoće u gradskim i seoskim naseljima;

- upravljanje komunalnim otpadom;

- uređenje i održavanje dvorišnih prostora;

- snabdevanje grada toplotnom energijom;

- uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina, kao i drugih površina javne namene i površina u javnom korišćenju;

- uređenje i održavanje javnih parkirališta;

- održavanje i korišćenje javne rasvete;

- uređenje, održavanje i korišćenje pijaca;

- održavanje bunara i javnih česmi;

- uređenje i održavanje gradske kafilerije za hvatanje i zbrinjavanje pasa lutalica;

- održavanje gradske i seoskih deponija;

- održavanje i uređenje grobalja;

- obavljanje pogrebne delatnosti;

- obavljanje dimničarskih usluga;

- držanje domaćih životinja;

- kontrola nad rasporedom radnog vremena u oblasti prometa na malo, ugostiteljstva, zanatstva i drugih uslužnih delatnosti;

- kontrola postavljanja sredstava za oglašavanje;

- kontrola korišćenja javnih površina;

- postavljanje pokretnih prodajnih objekata, ugostiteljskih i zabavnih radnji i slično u vreme održavanja gradskih manifestacija;

- vođenje upravnog postupka, pokretanje prekršajnog postupka i izdavanje prekršajnog naloga u predmetima komunalne inspekcije;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Građevinska inspekcija obavlja poverene poslove koji se odnose na:

- vođenje upravnog i izvršnog postupka;

- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem odredaba Zakona o planiranju i izgradnji, Zakona o ozakonjenju objekata i Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;

- donošenje rešenja za uklanjanje objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole;

- vođenje registra donetih rešenja o rušenju;

- saradnju sa licem ili službom odgovornom za organizaciju postupka prinudnog izvršenja;

- vršenje nadzora nad usklađenošću radova koji se izvode sa tehničkom dokumentacijom za izgradnju objekata, odnosno zakonom i propisanim standardima;

- donošenje rešenja o obustavi radova, ako se objekat ne gradi prema građevinskoj dozvoli;

- vršenje nadzora nad korišćenjem objekata;

- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnih i drugih postupaka u skladu sa ovlašćenjima iz zakona i drugih podzakonskih akata i izdavanje prekršajnih naloga;

- obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Saobraćajna inspekcija obavlja nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u komunalnoj oblasti i oblasti saobraćaja i puteva:

1. nadzor nad obavljanjem gradskog i prigradskog prevoza putnika, domaćeg i lokalnog prevoza putnika (linijskog, posebnog linijskog, vanlinijskog, limo servisa i taksi prevoza putnika), prevoza putnika za sopstvene potrebe, javnog prevoza tereta i prevoza tereta za sopstvene potrebe, i to:

- pregled autobusa i putničkih vozila kojima se obavlja prevoz putnika u drumskom saobraćaju;

- kontrola registrovanih redova vožnje na osnovu kojih se obavlja domaći linijski prevoz;

- kontrola propisane dokumentacije za autobuse i putnička vozila (putne naloge, izvode licence, ugovore o lizingu i zakupu autobusa i putničkih vozila, taksi dozvole, saobraćajne dozvole, potvrde, odobrenja i dr.);

- kontrola propisane dokumentacije za teretna vozila (licence za prevoz, licence vozača, ugovor o radnom angažovanju, ugovor o lizingu, teretni list i dr.);

- pregled autobuskih stanica i autobuskih stajališta i dokumentacije pružaoca usluga koja je u vezi sa obavljanjem delatnosti pružanja staničnih usluga;

- kontrola ugovora o vanlinijskom prevozu putnika sa putnim listovima, ugovora o posebnom linijskom prevozu sa spiskovima putnika;

- postupanje po zahtevima za utvrđivanje uslova za vozila za obavljanje taksi prevoza;

- kontrola ispunjavanja uslova za izdavanje licence za prevoz putnika i tereta;

- kontrola otpremnice, tovarnog lista i drugih dokumenata u vezi sa obavljanjem prevoza tereta za sopstvene potrebe u domaćem drumskom saobraćaju;

2. nadzor nad sprovođenjem mera zaštite i bezbednosti, odnosno zakonitosti u oblasti stanja opštinskog puta, ulice ili nekategorisanog puta, njegovog dela i putnog objekta, i to:

- kontrola stanja opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva, njihovih delova ili putnih objekata, pravilno održavanje njihovih delova i putnih objekta u skladu sa tehničkim i drugim propisima i uslovima kojima se osigurava sposobnost za neometano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

- kontrola raskopavanja javnih saobraćajnih površina i nekategorisanih puteva;

- kontrola uslova odvijanja saobraćaja na opštinskom putu, ulici ili nekategorisanom putu i kontrola pravilnog i redovnog sprovođenja propisanih mera zaštite puta i kontrola vanrednog prevoza u smislu da li se isti obavlja sa posebnom dozvolom;

- učestvovanje u radu zimske službe;

- kontrola i nadzor privremene promene režima saobraćaja za vreme održavanja sportskih i drugih manifestacija;

- kontrola korišćenja obale i vodnog prostora i postavljanja plovnih objekata na teritoriji grada Smedereva;

- vođenje upravnog postupka;

- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava za privredni prestup i izdavanje prekršajnih naloga;

- pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor;

- obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Inspekcija za zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:

- vođenje upravnog i izvršnog postupka;

- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine u delu poverenih poslova, i to:

- nadzor nad objektima za koje odobrenje za gradnju izdaje Grad, kontrola ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje delatnosti privrednih subjekata u pogledu zaštite životne sredine;

- nadzor zagađivača vazduha sa merama za otklanjanje aero zagađenja;

- nadzor u delu zaštite od buke od izvora koji se stavljaju u promet i korišćenje;

- nadzor nad sprovođenjem mera zaštite u postupcima procene uticaja na životnu sredinu;

- nadzor nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje Grad izdaje dozvolu za upravljanje otpadom;

- nadzor nad upravljanjem ambalažom i ambalažnim otpadom za postrojenja i aktivnosti za koje dozvolu za upravljanje ambalažnim otpadom izdaje nadležni organ Grada;

- nadzor u delu zaštite od nejonizujućih zračenja u objektima za koje odobrenje za izgradnju i početak rada izdaje nadležni organ Grada;

- nadzor nad sprovođenjem mera neposredne zaštite, očuvanja i korišćenja zaštićenih prirodnih dobara koji su aktom Grada proglašeni zaštićenim područjima;

- nadzor u oblasti upravljanja hemikalijama, odnosno nad obavljanjem delatnosti prometa, odnosno korišćenja naročito opasnih hemikalija za koje dozvolu izdaje nadležni organ Grada;

- nadzor nad postrojenjima i aktivnostima koji podležu izdavanju integrisane dozvole (IPPC) za koje odobrenje za izgradnju ili upotrebnu dozvolu izdaje nadležni organ Grada;

- postupanje po zahtevima energetskih subjekata za donošenje izveštaja o ispunjenosti uslova u pogledu zaštite životne sredine za obavljanje energetske delatnosti;

- podnošenje krivičnih prijava, prijava za privredni prestup ili zahteva za pokretanje prekršajnog postupka;

- pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor;

- druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona iz oblasti zaštite životne sredine.

- Prosvetna inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i drugih propisa iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i vrši kontrolu nad radom ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja u delu poverenih poslova, i to:

- postupanja ustanove u pogledu sprovođenja zakona, drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja i opštih akata;

- ostvarivanje zaštite prava deteta i učenika, njihovih roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika, kao i zaštite prava zaposlenih;

- ostvarivanje prava i obaveza zaposlenog, učenika, njegovog roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika, utvrđenih propisima u oblasti obrazovanja i vaspitanja;

- obezbeđivanje zaštite deteta, učenika i zaposlenog od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao i ponašanja koje vređa ugled, čast ili dostojanstvo;

- postupka upisa i poništavanja upisa u školu;

- ispunjenosti propisanih uslova za sprovođenje ispita;

- vođenje propisane evidencije koju vodi ustanova i utvrđivanje činjenica u postupku poništavanja javne isprava koju izdaje ustanova;

- stranačkog organizovanja i delovanja;

- u postupku verifikacije ustanove, obrazovnog profila, ostvarivanja nastavnih planova i programa, proširene delatnosti ustanove, statusne promene i promene naziva i sedišta ustanove, prosvetna inspekcija ispituje ispunjenost uslova i postupa u okviru svojih ovlašćenja. Kada utvrđuje ispunjenost uslova u postupku verifikacije ustanove, za osnovnu i proširenu delatnost, prosvetni inspektor zapisnikom konstatuje da li ustanova ispunjava uslove, u skladu sa zakonom kojim se uređuju osnove sistema obrazovanja i vaspitanja i propisa donetih na osnovu tog zakona i o tome obaveštava organ nadležan za donošenja rešenja u postupku verifikacije ustanove;

- nadzor nad radom poslodavca za učenje kroz rad učenika, u skladu sa Zakonom o prosvetnoj inspekciji i posebnim zakonom;

- nadzor nad primenom zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i način rada ustanova za obrazovanje odraslih i javno priznatih organizatora aktivnosti;

- nadzor nad radom centara u skladu sa Zakonom o prosvetnoj inspekciji, zakonom kojim se uređuju osnove sistema obrazovanja i vaspitanja, drugim zakonom, podzakonskim i opštim aktom;

- nadzor i nad neregistrovanim subjektom kojim se u smislu ovog zakona smatra svaki subjekt koji obavlja delatnost obrazovanja i vaspitanja, a koji nije upisan u registar u skladu sa zakonom i koji nema propisanu saglasnost za obavljanje delatnosti;

- druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Poslovi prinudnog izvršenja

- organizovanje i sprovođenje prinudnih izvršenja rešenja Odeljenja;

- obavljanje pregleda objekata radi utvrđivanja načina izvršenja, procenu radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja, donošenje plana i programa i utvrđivanje dinamike izvršenja, sastavljanje zapisnika o prinudnom izvršenju;

- saradnja sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja radi preduzimanja mera da se na objektima koji su predmet izvršenja isključi električna energija, plin, ptt, vodovod i kanalizacija i drugi infrastrukturni sadržaji, obezbeđenje prisustva pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, utvrđivanje troškova prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacije i drugo).

Poslovi Sistema 48

- prima i evidentira zahteve i prijave građana elektronskim putem;

- prosleđuje zahteve i prijave građana članovima Sistema 48, odnosno korisnicima u javnim preduzećima, inspekcijskim službama i drugim službama Gradske uprave;

- dobijene odgovore na zahtev građana od strane javnih preduzeća, inspekcijskih službi i drugih službi Gradske uprave administrator prosleđuje građaninu koji je zahtev podneo;

- prati dobijene odgovore i iste ažurira;

- po potrebi, sačinjava izveštaje o primljenim zahtevima i prijavama građana i prosleđenim odgovorima građanima.

Pravni poslovi

- pružanje stručne pomoći izvršiocima u vođenju upravnog postupka i pripremi rešenja i zaključaka, zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava za privredne prestupe, krivičnih prijava, obradu prigovora i žalbi;

- davanje stručnih smernica za vođenje usmenih rasprava u upravnom postupku;

- praćenje propisa iz oblasti delokruga rada Odeljenja;

- izrada predloga novih, kao i izmena i dopuna postojećih odluka iz nadležnosti Odeljenja;

- priprema i objedinjavanje odgovora, izveštaja i drugih akata Odeljenja prema organima Grada, Gradskom pravobranilaštvu, državnim organima i organizacijama i slično;

- priprema analiza, izveštaja i informacija o radu Odeljenja.

Administrativni poslovi

- vođenje objedinjene evidencije prisutnosti na radu zaposlenih u Odeljenju, organizovanje poslova prijema, evidentiranja, rasporeda predmeta i pošte, prijem i ekspediciju predmeta za arhiviranje i ekspediciju pošte.

Član 16

Odeljenje komunalne milicije obavlja poslove koji se odnose na:

1. održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda, a naročito:

- sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata i uređaja od prljanja, oštećivanja i uništavanja;

- pružanju asistencije vršiocu komunalne delatnosti snabdevanja vodom za piće i sankcionisanje nedozvoljenih radnji;

- kontrolu odvođenja atmosferskih i otpadnih voda i drugih nečistoća, na javnim površinama i privatnim posedima;

- održavanje čistoće na javnim površinama (ostavljanje - odlaganje građevinskog otpada, komunalnog i drugog neopasnog otpada na javnim površinama i sl., prevoz i deponovanje zemlje i ostalog rastresitog materijala, kao i vršenje drugih radnji kojima se narušava urednost i čistoća grada);

- kontrolu uklanjanja snega i leda sa javnih površina;

- sprečavanje radnji kojima se narušava uređenost postavljanja objekata i uređaja na javnim površinama, izvođenje kulturnog i artističkog programa na tim površinama bez odobrenja (postavljanje, prljanje i oštećivanje urbane opreme i urbanog mobilijara, kao što su namenski montažni objekti, oprema za igru i rekreaciju, javne česme i fontane, klupe, žardinjere i drugo), kao i kontrola izvršavanja propisanih obaveza u pogledu postavljanja objekata i uređaja i odobrenja za izvođenje kulturnog i artističkog programa;

- zaštitu opštinskih i nekategorisanih puteva, ulica i državnih puteva iz nadležnosti Grada i pripadajućih putnih objekata od nepropisnog zauzeća i oštećivanja, odnosno svakog činjenja kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu, kao i zaštita biciklističkih i pešačkih staza, saobraćajnica u naselju, saobraćajnih oznaka i signalizacije;

- parkiranje (sprečavanje parkiranja na mestima na kojima se ometa korišćenje puta i odvijanje saobraćaja, pristup objektu, protivpožarnom putu i stepenicama, kontrola korišćenja parkirališta u skladu sa propisom i signalizacijom, parkiranja na rezervisanim parking mestima, parkiranja na javnim zelenim površinama, zaštita površina javne namene koje nisu planskim dokumentima Grada predviđene za parkiranje i sl.);

- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada, koji se odnosi na javni linijski, vanlinijski i poseban linijski prevoz putnika (nesmetano odvijanje linijskog prevoza putnika, prijem i iskrcavanje putnika u javnom linijskom i vanlinijskom prevozu putnika na stajalištima koja su za to određena i dr.) i taksi prevoz (otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, korišćenje taksi stajališta u skladu sa propisom i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, urednost i čistoća taksi vozila i dr.);

- zaštitu površina javnih namena i površina u javnom korišćenju od bespravnog zauzeća i oštećivanja (ostavljanjem vozila, stvari i drugih predmeta, zapreka za vozila, postavljanjem privremenih montažnih objekata i slično);

- zaštitu životne sredine u oblasti zaštite od buke;

- kontrolu rasporeda, početka i završetka radnog vremena subjekata nadzora;

- kontrolu održavanja reda na pijacama, grobljima, parkovima i drugim javnim zelenim površinama, kao i javne rasvete;

- obezbeđivanje poštovanja kućnog reda u stambenim i stambeno - poslovnim zgradama;

- kontrolu održavanja zoohigijene i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca;

- sprečavanje i sankcionisanje nedozvoljenih radnji kojima se narušava opšte uređenje grada (prljanje i oštećivanje fasada i drugih spoljnih delova zgrada, drugih objekata i spomenika kulture, samovoljno ispisivanje grafita, lepljenje plakata i sl.);

- suzbijanje nedozvoljenog obavljanja delatnosti (prodaja roba i usluga i dr.) na površinama javne namene i drugim javnim mestima;

- kontrolu postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama;

2. vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada:

- kontrolu upotrebe simbola i imena Grada;

- sprečavanje radnji kojima se narušava prljanje i oštećivanje spomenika, spomen-ploča i skulpturalnih dela;

- održavanje reda na vodenom prostoru (zaštita voda, korišćenje mesta za postavljanje plovnih objekata i dr.) i obalama reka;

- kontrolu postavljanja balon-hala sportske namene, privremenih objekata, tezgi, bašti ugostiteljskih objekata i drugih pokretnih objekata na javnim površinama;

3. ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada;

4. zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad, a naročito u oblasti zaštite vazduha od zagađivanja, zaštite prirode i zaštićenih područja koja proglašava nadležni organ Grada, zagađenja životne sredine koje nastaje prilikom sakupljanja, transporta i tretmana (skladištenja, ponovnog iskorišćenja i odlaganja) komunalnog, inertnog i drugog neopasnog otpada;

5. podršku sprovođenja propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;

6. vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, grad i imaoce javnih ovlašćenja (kontrola upotrebe zastave, himne ili grba Republike Srbije, zloupotreba zastave ili grba Republike Srbije za obeležavanje robe ili usluge, kontrola isticanja grba ili zastave strane države i dr.);

7. druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

U obavljanju poslova komunalne milicije, komunalni milicionar ima sledeća ovlašćenja:

1. upozorenje;

2. usmeno naređenje;

3. provera identiteta;

4. dovođenje;

5. zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;

6. privremeno oduzimanje predmeta;

7. audio i video snimanje;

8. upotreba sredstava prinude i to: fizičke snage, sredstava za vezivanje, raspršivača sa nadražujućim dejstvom i službene palice;

9. prikupljanje obaveštenja;

10. druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.

Komunalni milicionar, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, može i da:

1. izda prekršajni nalog;

2. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

3. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

4. obavesti drugi nadležni organ da preduzme odgovarajuće mere iz svoje nadležnosti.

Član 17

Odeljenje za poslove organa grada obavlja poslove koji se odnose na:

- pripremu i obradu akata koja su u nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća, Gradonačelnika i Gradske uprave;

- stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće i njihovih radnih tela;

- pripremanje sednica i obradu akata usvojenih na sednicama Gradskog veća i Skupštine grada, kao i vođenje zapisnika sa sednica Gradskog veća i Skupštine grada;

- čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća i vođenje evidencije o održanim sednicama;

- stručne i administrativne poslove za potrebe odbornika;

- druge poslove koje odredi Gradonačelnik, Skupština grada, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave;

- saradnju sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu, državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama;

- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za funkcionere, načelnika Gradske uprave i druga lica;

- postupanje po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja - prijem zahteva i pružanje tražiocima neophodne pomoći za ostvarivanje njihovih prava utvrđenih Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja;

- poslove upravljanja ljudskim resursima za sve osnovne organizacione jedinice;

- vođenje personalnih dosijea zaposlenih, vođenje kadrovske i drugih evidencija u oblasti radnih odnosa, ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika;

- poslove u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradu Smederevu - Gradskoj upravi grada Smedereva;

- pravne i administrativno-operativne poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva;

- sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono-tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 18

Služba za zajedničke poslove i vanredne situacije obavlja poslove koje se odnose na:

- poslove info pulta - pružanje informacija građanima u vezi nadležnosti Gradske uprave grada Smedereva;

- održavanje telefonske centrale, telefonskih uređaja i aparata, prosleđivanje i usmeravanje telefonskih poziva, održavanje razglasnih uređaja, postavljanje opreme i uređaja za snimanje sednica (Skupštine grada i Gradskog veća);

- poslove bifea;

- umnožavanje materijala i održavanje aparata za umnožavanje;

- poslove kurirske službe;

- poslove manipulativnog radnika;

- poslove magacionera i pomoćnog radnika (bravarski, molerski i ostali poslovi po potrebi);

- poslove automehaničara, vozača, portira i poslove robne evidencije;

- poslove izrade planova odbrane grada (kao sastavnog dela Plana odbrane Republike Srbije), preduzimanje mera za usklađivanje priprema iz svoje nadležnosti sa Planom odbrane Republike Srbije; preduzimanje mera za funkcionisanje grada u ratnom i vanrednom stanju; sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju; organizovanje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara, kao i stvaranje uslova za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje, bezbednost i zdravlje na radu, donošenje odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite; donošenje planova i programa za vanredne situacije; poslove u vezi sa obrazovanjem i funkcionisanjem Gradskog štaba za vanredne situacije; formiranje i opremanje jedinica civilne zaštite; organizovanje i razvoj lične i kolektivne zaštite; obezbeđenje određenih sredstava za osmatranje i uzbunjivanje; otklanjanje posledica elementarnih nepogoda; formiranje i ažuriranje baze podataka o objektima oštećenim u elementarnim nepogodama;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

Član 18a

Odeljenje za imovinsko pravne i komunalne poslove obavlja poslove koji se odnose na:

- Oblast imovinsko pravnih poslova:

- vođenje upravnih postupaka i donošenje rešenja i drugih akata koja se odnose na: eksproprijaciju radi privođenja zemljišta urbanističkoj nameni u skladu sa utvrđenim javnim interesom, sporazumno određivanje naknade za eksproprisane nepokretnosti; prenos prava na nepokretnostima u državnoj ili društvenoj svojini na drugog nosioca prava (administrativni prenos); ustanovljavanje prava službenosti i dr. - sve u skladu sa zakonom kojim se uređuju poslovi eksproprijacije; određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta i izrada predloga akata nadležnom organu Grada za davanje saglasnosti za ustanovljavanje prava službenosti na zemljištu u javnoj svojini Grada za postavljanje, izgradnju, dogradnju ili rekonstrukciju komunalne infrastrukture i elektroenergetskih objekata - sve u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji; vođenje upravnog postupka i donošenje akata povodom zahteva za pretvaranje prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu, u skladu sa zakonom; vođenje registra stambenih zajednica, imenovanje profesionalnog upravnika zgrade u slučajevima propisanim zakonom, donošenje rešenja o uvođenju prinudne uprave u stambenim zgradama; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u vezi sa: iseljenjem bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija; iz objekata izgrađenih suprotno Zakonu o planiranju i izgradnji, a koji se nalaze na zemljištu u svojini drugih fizičkih ili pravnih lica; iz stanova u svojini građana, zadužbina i fondacija, po zahtevu vlasnika stanova ili zakupaca stanova na neodređeno vreme; sprovođenje postupka i donošenje akata o preseljenju navedenih lica u odgovarajući smeštaj; sve u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe komisija radi donošenja rešenja po Zakonu o poljoprivrednom zemljišnom fondu, izrada izveštaja i informacija iz imovinsko pravne oblasti organima grada, saradnja sa gradskim i državnim pravobranilaštvom, sudovima, nadležnim ministarstvima, agencijama i drugim organima i organizacijama;

- pripremanje izrade nacrta i predloga akata organima grada koji se odnose na raspolaganje građevinskim zemljištem i drugim nepokretnostima u javnoj svojini Grada, pribavljanje građevinskog zemljišta i drugih nepokretnosti u javnu svojinu Grada i sačinjavanje ugovora i aneksa ugovora, praćenje naplate potraživanja i sačinjavanje izveštaja organima grada sa predlogom mera, predlaganje Gradskom pravobranilaštvu pokretanje sudskih postupaka za naplatu potraživanja, vođenje evidencije nepokretne imovine u javnoj svojini grada Smedereva, preduzimanje mera na zaštiti i očuvanju nepokretne imovine u državnoj svojini koja je data gradu na čuvanje i privremeno korišćenje, preduzimanje aktivnosti u vezi sa upisom javne svojine grada, obaveštavanje Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije o svim promenama u vezi sa upisom javne svojine; pripremanje: predloga akata za davanje u zakup, odnosno na korišćenje, poslovnog prostora kojim raspolaže ili je nosilac prava javne svojine Grad, predloga po zahtevima zakupaca i korisnika u vezi sa odobravanjem izvođenja radova na adaptaciji i investicionom održavanju prostora i priznavanje uloženih sredstava, predloga po rešenjima Agencije za restituciju o vraćanju poslovnih prostora i drugih nepokretnosti bivšim vlasnicima, odnosno njihovim zakonskim naslednicima, i sprovođenje svih aktivnosti nakon predaje prostora ili drugih nepokretnosti u državinu, predloga za otkaz ugovora, informacija i izveštaja organima grada u vezi sa poslovnim prostorom, sačinjavanje ugovora, aneksa i sporazuma iz oblasti poslovnog prostora, vođenje evidencije o dostavljenim sredstvima obezbeđenja plaćanja i predlaganje njihove realizacije, vođenje evidencije o poslovnom prostoru, praćenje realizacije ugovornih obaveza zakupaca i korisnika poslovnog prostora u pogledu korišćenja i održavanja poslovnog prostora i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona;

- sačinjavanje ugovora i aneksa ugovora sa izabranim korisnikom mesta za privremeno korišćenje javne površine radi obavljanja poslovne i druge delatnosti i izabranim korisnikom mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim površinama na teritoriji grada;

- druge poslove u skladu sa zakonima, Statutom grada i drugim aktima grada.

- Oblast komunalnih poslova:

- uređenje i razvoj komunalnih delatnosti, staranje o obezbeđivanju uslova za obavljanje komunalnih delatnosti, praćenje i nadzor osnovnih komunalnih funkcija (snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih voda, čišćenje javnih zelenih površina, javna rasveta i dr.), izrada nacrta odluka iz oblasti komunalnih delatnosti; nacrta odluka o osnivanju JP i JKP, prethodne saglasnosti na Predlog Pravilnika o radu preduzeća, izrada nacrta rešenja: o davanju saglasnosti na statute navedenih preduzeća, saglasnosti na odluke nadzornih odbora, nacrte rešenja o imenovanju direktora, predsednika i članova nadzornih odbora i druga akta u skladu sa zakonom i Statutom grada. Izdavanje rešenja o ekshumaciji i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona;

- postupak davanja prostora na javnoj površini na privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti, raspisuje konkurs, radi stručne i administrativne poslove za Komisiju za izbor korisnika mesta za privremeno korišćenje javne površine. Izdaje rešenja za privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti na javnoj površini;

- postupak postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim površinama na teritoriji grada, radi stručne i administrativne poslove za Komisiju za izbor korisnika mesta za oglašavanje;

- izdavanje odobrenja za postavljanje sredstva za oglašavanje i sve druge vidove oglašavanja na otvorenim površinama na teritoriji grada.

- Oblast saobraćaja:

- obavljanje poslova tehničkog regulisanja saobraćaja: preduzimanje svih mera i akcija kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, ograničenje brzine ili zabrana kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje lokacija, autobuskih i taksi stajališta; davanje saglasnosti na saobraćajne projekte; izdavanje rešenja upravljaču opštinskih puteva i ulica za izmenu režima saobraćaja, za raskopavanje javne saobraćajne površine i vraćanje u prvobitno stanje, za zamenu, dopunu i čišćenje saobraćajne signalizacije, semafora, ograda, stubića, saobraćajnih ogledala i druge opreme; kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;

- obavljanje poslova iz oblasti bezbednosti saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji grada Smedereva: praćenje stanja i izradu izveštaja o bezbednosti saobraćaja sa predlogom mera za potrebe Gradskog veća i Skupštine grada Smedereva; izrada analiza i istraživanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja; obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja grada Smedereva; kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;

- obavljanje poslova javnog prevoza putnika, odnosno gradskog i prigradskog prevoza i auto-taksi prevoza putnika: izrada Plana linija gradskog i prigradskog prevoza putnika, izrada i vođenje registra redova vožnje, registracija i overa redova vožnje gradskog i prigradskog prevoza putnika; vođenje upravnog postupka i izdavanje dozvola za obavljanje auto-taksi prevoza; izrada i vođenje registra izdatih auto-taksi dozvola; izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz oblasti javnog prevoza putnika;

- obavljanje drugih poslova iz oblasti drumskog saobraćaja na osnovu ovlašćenja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, Zakona o javnim putevima, Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju, Zakona o komunalnim delatnostima, Zakona o planiranju i izgradnji, kao i gradskim odlukama iz oblasti saobraćaja; saradnja sa upravljačem puta, sa Saobraćajnom policijom, nadležnim javnim preduzećima i drugim organima i institucijama. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

- Oblast zaštite životne sredine:

- utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova; izdavanje saglasnosti na Izveštaj o starteškoj proceni uticaja određenih planova i programa na životnu sredinu; odlučivanje u postupku procene uticaja projekata na životnu sredinu, a shodno ovlašćenjima iz Zakona o proceni uticaja na životnu sredinu; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u vezi sa sakupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem inertnog i neopasnog otpada, u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom, kao i vođenje evidencije dozvola; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u skladu sa: Zakonom o zaštiti vazduha - izdavanje dozvola za rad u pogledu ispunjenosti uslova zaštite vazduha od zagađivanja; Zakonom o hemikalijama - izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvola za korišćenje naročito opasnih hemikalija i drugih; vođenje upravnog postupka i izdavanje integrisane dozvole shodno ovlašćenjima iz Zakona o integrisanom sprečavanju i kontroli zagađivanja životne sredine; pripremanje, donošenje i realizacija programa i planova zaštite životne sredine i saradnja sa ovlašćenim institucijama u čijoj nadležnosti je vršenje kontrole kvaliteta životne sredine i sistematsko praćenje stanja životne sredine; objedinjavanje i objavljivanje, obaveštavanje javnosti o slučajevima akcidenata; organizovanje i sprovođenje mera zaštite stanovništva u oblasti suzbijanja štetnih organizama, sprovođenje i praćenje mera na suzbijanju korovske biljke ambrozije; vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja; praćenje realizacije programa održavanja i razvoja zelenih površina; pripremanje akata o proglašenju i zaštiti određenih prirodnih dobara, kao i davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem i godišnje programe upravljanja - kroz upravni postupak. Obavljanje poverenih poslova u skladu sa Zakonom o energetici (izdavanje energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekte za distribuciju toplotne energije, izdavanje licenci) i učestvovanje u postupku donošenja normativnih akata iz ove oblasti. Sprovođenje osnovnih načela energetske politike i energetske efikasnosti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.

Član 19

Kabinet gradonačelnika, kao posebna organizaciona jedinica, obavlja poslove koji se odnose na:

- poslove stručne asistencije gradonačelniku vezane za nauku, privredu i razvoj;

- poslove PR - organizovanje i planiranje uspostavljanja i održavanja interne i eksterne komunikacije, osmišljavanje i realizacija PR događaja i programa, ažurno vođenje baze podataka, privrednog i društvenog adresara;

- poslove protokola - definisanje i sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono - tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka u organizaciji gradonačelnika i zamenika gradonačelnika Grada;

- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za gradonačelnika i zamenika gradonačelnika;

- pružanju pomoći za rešavanje problema građana;

- operativne, stručne, analitičke i savetodavne poslove u cilju uspostavljanja neposredne komunikacije gradonačelnika sa građanima;

- saradnju sa državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama;

- prikupljanju inicijativa, predloga i projekata;

- druge poslove po nalogu gradonačelnika i načelnika Gradske uprave.

Član 20

U okviru odeljenja Gradske uprave, aktom o organizaciji i sistematizaciji, mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: "Odsek", "Kancelarija", "Grupa" i drugo.

U osnovnim organizacionim jedinicama mogu se obrazovati i uže organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim organizacionim jedinicama.

Član 21

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva grada Smedereva obavlja Gradska uprava grada Smedereva.

Član 22

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše 5 pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda i drugo).

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.

Član 23

Organizacija rada i sistematizacija radnih mesta organizacionih jedinica utvrđuje se aktom o organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave grada Smedereva - Pravilnikom, koji usvaja Gradsko veće grada Smedereva, a na predlog načelnika Gradske uprave.

Član 24

Matična područja za koja se vode matične knjige na teritoriji grada Smedereva su:

1) Matično područje Vranovo, koje čine naseljena mesta: Vranovo, Mala Krsna i Ralja, sa sedištem u Vranovu;

2) Matično područje Drugovac, koje čine naseljena mesta: Drugovac, Badljevica i Suvodol, sa sedištem u Drugovcu;

3) Matično područje Kolari, koje čine naseljena mesta: Kolari, Landol, Binovac i Lunjevac, sa sedištem u Kolarima;

4) Matično područje Lipe, koje čini naseljeno mesto Lipe, sa sedištem u Lipama;

5) Matično područje Lugavčina, koje čine naseljena mesta: Lugavčina i Saraorci, sa sedištem matičnog područja u Lugavčini;

6) Matično područje Mihajlovac, koje čine naseljena mesta: Mihajlovac, Dobri Do i Vrbovac, sa sedištem u Mihajlovcu;

7) Matično područje Osipaonica, koje čine naseljena mesta: Osipaonica i Skobalj, sa sedištem u Osipaonici;

8) Matično područje Radinac, koje čini naseljeno mesto Radinac, sa sedištem u Radincu;

9) Matično područje Smederevo, koje čine naseljena mesta: Smederevo, Vodanj, Vučak, Malo Orašje, Šalinac i Kulič, sa sedištem u Smederevu;

10) Matično područje Udovice, koje čine naseljena mesta: Udovice, Petrijevo i Seone, sa sedištem u Udovicama.

III RUKOVOĐENJE

Član 25

Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 26

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Član 27

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 28

Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova.

Član 29

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Član 30

Rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja; radom odseka šef odseka; radom kancelarije šef kancelarije, radom grupe rukovodilac grupe i radom službe šef službe.

Radom Kabineta gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice, rukovodi šef Kabineta.

Član 31

Ako se u osnovnim organizacionim jedinicama obrazuju uže organizacione jedinice sa drugim nazivima, u slučaju da to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim organizacionim jedinicama, naziv rukovodioca tih užih organizacionih jedinica zavisiće od naziva te organizacione jedinice.

Član 32

Načelnik Gradske uprave, zamenik načelnika Gradske uprave i lica koja raspoređuje načelnik ne mogu vršiti nikakvu javnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajima i ovlašćenjima.

IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku

Član 33

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonima, Statutom grada, ovom Odlukom i drugim aktima grada.

Član 34

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave i poništava ili ukida akte koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada Smedereva i drugim opštim aktima ili odlukama koje donosi Skupština grada Smedereva.

Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 35

Gradska uprava je dužna da organizuje obavljanje poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.

Član 36

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 37

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa Grada.

3. Međusobni odnos organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 38

Međusobni odnosi organizacionih jedinica zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

V JAVNOST RADA

Član 39

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem konferencija za štampu i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i drugim promenama.

Član 40

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo, zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.

O radu odeljenja Gradske uprave informacije daju njihovi načelnici, uz saglasnost načelnika Gradske uprave.

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija iz akata koja su označena stepenom tajnosti: državna tajna, strogo poverljivo, poverljivo i interno.

O uskraćivanju informacija i drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.

VI AKTA GRADSKE UPRAVE

Član 41

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama i opštim aktima Skupštine grada i izvršnih organa grada.

Član 42

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.

Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.

Stručno uputstvo sadrži pravila za organizovanje organizacionih jedinica Gradske uprave i za rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.

Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.

Član 43

Rešenja, zaključke, pravilnike, naredbe, odluke i uputstva donosi načelnik Gradske uprave i zaključuje ugovore o delu i ugovore o privremeno - povremenim poslovima.

Rešenja i zaključke donose načelnici odeljenja.

VII SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 44

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.

VIII IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 45

O izuzeću načelnika i zamenika načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenika u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

IX ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Član 46

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja druge organizacije, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuje o pojedinim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.

X KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 47

Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.

XI RADNI ODNOSI

1. Radni odnos

Član 48

Radni odnos u Gradskoj upravi može se zasnovati na neodređeno i određeno vreme, u skladu sa zakonima i podzakonskim aktima.

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova, primati pripravnici.

Nameštenici zasnivaju radni odnos ugovorom o radu.

Član 49

O pravima, obavezama i odgovornostima službenika i nameštenika u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i obavezama, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje Žalbena komisija Gradske uprave grada Smedereva koju obrazuje Gradsko veće.

O pravima, obavezama i odgovornostima načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

2. Zvanja i plate zaposlenih

Član 50

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom i podzakonskim aktima.

Član 51

Utvrđivanje zarada i drugih primanja zaposlenih u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom i drugim aktima.

3. Odgovornost zaposlenih

Član 52

Službenici i nameštenici u Gradskoj upravi su disciplinski odgovorni za povrede dužnosti iz radnog odnosa.

Krivična odgovornost, odnosno odgovornost za prekršaj ne isključuje disciplinsku odgovornost službenika i nameštenika ako ta radnja predstavlja i povredu dužnosti iz radnog odnosa.

Službenici i nameštenici su odgovorni za štetu koju na radu ili u vezi sa radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuju poslodavcu.

4. Prestanak radnog odnosa

Član 53

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i drugim propisima.

XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 54

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, u okviru koga se utvrđuju prihodi i primanja i raspoređuju rashodi i izdaci u skladu sa zakonom, odnosno u budžetu Republike, za obavljanje zakonom poverenih poslova.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Pored poslova iz nadležnosti Grada, Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri Gradu zakonom ili drugim propisima.

Član 56

Gradsko veće grada Smedereva usvojiće Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Smedereva, nakon stupanja na snagu ove Odluke, a na predlog načelnika Gradske uprave grada Smedereva.

Član 57

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaju da važe Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 1/2020 - prečišćen tekst) i Odluka o organizovanju rada pravne pomoći ("Službeni list opštine Smederevo", broj 7/2002).

Član 58

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".