ZAKLJUČAK
KOJIM SE DAJE SAGLASNOST NA PRAVILNIK O NAČINIMA I USLOVIMA DAVANJA U ZAKUP PIJAČNOG POSLOVNOG PROSTORA NA PIJACAMA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 6/2021)

1. Daje se saglasnost na Pravilnik o načinima i uslovima davanja u zakup pijačnog poslovnog prostora na pijacama na teritoriji grada Smedereva, broj 4671/1 od 21.6.2021. godine, koji je doneo vršilac dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo.

2. Ovaj Zaključak i Pravilnik iz tačke 1. ovog Zaključka objaviti u "Službenom listu grada Smedereva".

3. Zaključak u prepisu dostaviti: Javnom komunalnom preduzeću Zelenilo i groblja Smederevo, Odeljenju za urbanističko-komunalne i imovinsko-pravne poslove, Odeljenju za privredu i javne nabavke, Odeljenju za poslove organa grada, dokumentaciji i arhivi.

* * *

Na osnovu člana 13. Odluke o upravljanju pijacama na teritoriji grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva" broj 12/2017 - prečišćen tekst, 15/2020 i 15/2020 - dr. Odluka), člana 44. stav 1. tačka 12) i člana 50. stav 5. Statuta Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo ("Službeni list grada Smedereva", broj 16/2020 - prečišćen tekst), vd direktor Javnog komunalnog preduzeća Zelenilo i groblja Smederevo donosi:

PRAVILNIK
O NAČINIMA I USLOVIMA DAVANJA U ZAKUP PIJAČNOG POSLOVNOG PROSTORA NA PIJACAMA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA

Član 1

Pravilnikom o načinima i uslovima davanja u zakup pijačnog poslovnog prostora na pijacama na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Pravilnik) se bliže utvrđuju uslovi, način i postupak izbora zakupaca pijačnog poslovnog prostora, kojim upravlja Javno komunalno preduzeće Zelenilo i groblja Smederevo (u daljem tekstu: Preduzeće).

Član 2

Pijačni poslovni prostor, u smislu ovog akta, razvrstava se na:

- pijačne objekte;

- pijačni prostor.

Pijačni objekti, u smislu ovog akta su montažni objekti, kiosci i drugi privremeni objekti, pijačne tezge, rashladne vitrine, boksevi i drugi pokretni objekti i evidentirani su kao osnovno sredstvo Preduzeća.

Stalni objekti na pijaci, grade se u skladu sa planskim dokumentom i propisima o izgradnji objekata.

Pijačni prostor je prostor na parceli koju zauzima pijaca. Preduzeće može izdati pijačni prostor na kojem zakupci mogu postaviti pijačni objekat u svom vlasništvu.

Član 3

Preduzeće pijačni poslovni prostor daje u zakup na određeno vreme na period od najduže 3 godine.

Ugovori se zaključuju sa fizičkim licima, pravnim licima i preduzetnicima, radi obavljanja delatnosti u skladu sa zakonom, odlukom Skupštine grada Smedereva kojom se propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanje pijacama na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Odluka) i drugim pozitivno-pravnim propisima

Član 4

Pijačna uprava sprovodi prethodni postupak utvrđivanja slobodnog pijačnog poslovnog prostora i isti oglašava na oglasnoj tabli pijace na kojoj postoji upražnjen pijačni poslovni prostor.

Slobodan pijačni prostor je prostor za koji je istekao ugovor o zakupu ili je ugovor raskinut od strane zakupca ili Preduzeća.

Preduzeće ima pravo na raskid ugovora o zakupu u sledećim slučajevima:

- ako zakupac ne plati zakupninu u ugovorenom roku.

- ako zakupac upotrebljava predmet zakupa protivno nameni zakupljenog prostora, zapusti održavanje ili ošteti predmet zakupa, odnosno postupa protivno odredbama Pijačnog reda na pijacama na teritoriji grada Smedereva, Pravilnika o načinu i uslovima davanja u zakup pijačnog poslovnog prostora na pijacama na teritoriji grada Smedereva i Ugovora o zakupu.

- ako osnivač svojim aktom promeni namenu pijačnog prostora.

- u slučaju da dođe do promene akata Preduzeća o načinu davanja u zakup pijačnog poslovnog prostora.

- u slučaju smrti fizičkog lica kao zakupca ili brisanja iz registra Agencije za privredne registre zakupca preduzetnika/pravnog lica ili Preduzeća.

Otkazni rok iznosi 8 dana osim u slučaju da zakupac ne izvrši plaćanje zakupnine do 5. u mesecu za tekući mesec, kada se ugovor smatra raskinutim danom njegovog pada u docnju.

Preduzeće daje u zakup pijačni poslovni prostor na osnovu prijave, ukoliko se zakupac pojavljuje kao jedino zainteresovano lice, u suprotnom se sprovodi postupak licitacije koji sprovodi Komisija za sprovođenje licitacije (u daljem tekstu: Komisija).

Član 5

Zadatak Komisije je:

- sprovođenje postupka javne licitacije;

- donošenje odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača;

- obavljanje drugih poslova u skladu sa ovim Pravilnikom i po nalogu direktora.

Član 6

Komisija koju formira direktor, čine predsednik i dva člana.

Za svaku licitaciju formira se nova Komisija.

Jedan član Komisije mora biti iz reda zaposlenih u unutrašnjoj kontroli Preduzeća.

Član 7

Pijačni poslovni prostor daje se u zakup tako što svakog šestog dana u tekućem mesecu, pijačna uprava sačinjava obaveštenje o slobodnom pijačnom poslovnom prostoru i ističe na oglasnoj tabli predmetne pijace najkasnije do 10,00 časova.

Lica zainteresovana za zakup oglašenog slobodnog pijačnog poslovnog prostora podnose prijave, sa naznakom za zakup kog pijačnog prostora su zainteresovani, najkasnije do 11,00 časova istog dana.

Ukoliko do tog roka nema više prijavljenih zainteresovanih lica za isti pijačni poslovni prostor, zaključuje se ugovor sa zainteresovanim licem.

Član 8

Ukoliko je za zakup oglašenog slobodnog pijačnog poslovnog prostora prijavu podnelo više lica koja ispunjavaju propisane uslove, Komisija donosi Odluku o sprovođenju postupka izdavanja pijačnog poslovnog prostora putem javnog nadmetanja-licitacije.

Odluka iz stava 1. ovog člana se objavljuje do 12,00 časova istog dana kad i obaveštenje o slobodnom pijačnom poslovnom prostoru, na oglasnoj tabli predmetne pijace. Istog dana se zakazuje licitacija.

Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži: vreme, mesto održavanja licitacije, precizno navođenje pijačnog poslovnog prostora koji je predmet licitacije, visinu depozita i licitacionog koraka, vremenski period na koji se prostor izdaje, početnu cenu, uslove za učešće na licitaciji i način saopštavanja rezultata javne licitacije.

Član 9

Pre započinjanja licitacije, zainteresovana lica za učešće u postupku licitacije, uplaćuju depozit u visini početne cene, na blagajni pijačne uprave, do 13,00 časova.

Komisija proverava da li su ispunjeni svi predviđeni uslovi.

Postupak javnog nadmetanja sprovodi se javno, istog dana, u prostorijama pijačne uprave a na oglasnoj tabli predmetne pijace objavljuje se istog dana odluka Komisije o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Član 10

Na licitaciji za dodelu pijačnog poslovnog prostora mogu učestvovati sva pravna lica, preduzetnici i fizička lica, ukoliko ispunjavaju sledeće uslove:

- da su uplatili depozit;

- da su uredno izmirili obaveze prema Preduzeću, ako su ranije bili zakupci;

- da u poslednja 3 meseca, računajući od datuma licitacije, učesnik licitacije kao i član njegove porodice nije sa Preduzećem raskinuo ugovor o zakupu za objekat koji je predmet licitacije ili ugovor o zakupu za drugi izlicitirani objekat.

Pod članom porodice porazumevaju se: supružnik, roditelji i deca.

Član 11

Postupak licitacije je javan.

Postupak sprovodi Komisija, a vodi ga predsednik Komisije.

Postupak licitacije počinje na taj način što predsednik Komisije pročita evidencioni broj pijačnog poslovnog prostora, njegovu veličinu i namenu, prisutni se obaveštavaju o početnoj ceni na licitaciji i prozovu se zainteresovani učesnici koji su podneli prijave nakon čega se pristupa licitiranju.

Zakupac pijačnog poslovnog prostora postaje onaj učesnik licitacije koji je ponudio najveći iznos zakupnine.

Član 12

U toku postupka javnog nadmetanja, Komisija je ovlašćena da se stara o redu i miru.

Komisija je ovlašćena da iz prostorije udalji prisutna lica, pa i učesnike javnog nadmetanja koji remete red, a u slučaju potrebe i prekine postupak javnog nadmetanja, uz određivanje drugog termina za nastavak rada.

Član 13

Učesnicima licitacije koji nisu dobili u zakup prostor za koji su učestvovali u nadmetanju, depozit se vraća odmah po okončanju postupka licitacije.

Ponuđaču koji je dobio pijačni poslovni prostor u zakup, uplaćeni depozit se ne vraća, već se uračunava u cenu zakupa.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač ne zaključi ugovor o zakupu u roku od osam dana od dana dostavljanja ugovora i ne uplati ostatak izlicitirane cene koji nije pokriven depozitom, gubi pravo na zakup i povraćaj depozita, a pravo zakupa stiče sledeći najpovoljniji ponuđač.

Član 14

O sprovedenom postupku licitacije Komisija sačinjava zapisnik, koji se čuva dve godine i obavezno sadrži: datum održavanja, tačno vreme održavanja, naznaku obaveštenja po kome se vrši licitacija, imena članova Komisije i zapisničara, oznaku i opis predmeta licitacije, podatke o učesnicima licitacije, lične podatke o učesniku koji je ponudio najveći iznos i koji je dobio pravo na zakup, kao i druge konstatacije koje su od značaja za sprovođenje postupka licitacije.

Član 15

Na odluku Komisije, nezadovoljni učesnik licitacije može u roku od tri dana podneti prigovor direktoru Preduzeća.

Odluka direktora doneta po prigovoru iz stava 1. ovog člana je konačna.

Član 16

Na zelenim i kvantaškim pijacama robu mogu prodavati:

- individualni poljoprivrednici i članovi njihovog porodičnog domaćinstva;

- preduzetnici koji su osnovali radnju za promet na malo poljoprivrednih proizvoda na tezgi ili sličnom objektu;

- pravno lice koje je u Agenciji za privredne registre registrovano za proizvodnju i promet poljoprivredno prehrambenih proizvoda i drugih proizvoda koji se mogu prodavati na zelenoj i mlečnoj pijaci.

Na zelenim pijacama robu mogu prodavati i preduzetnici koji izrađuju proizvode zanatskih radnji i domaće radinosti kao i članovi njihovog porodičnog domaćinstva ili njihovi radnici u skladu sa zakonom.

Član 17

Na robnim pijacama robu mogu prodavati:

- preduzetnici koji su osnovali radnju na tezgi, montažnom objektu ili sličnom objektu za promet robe na malo industrijsko-neprehrambenih proizvoda kao i članovi njihovog porodičnog domaćinstva ili njihovi radnici u skladu sa zakonom;

- pravno lice koje je u Agenciji za privredne registre registrovano za proizvodnju i promet industrijsko-neprehrambenih proizvoda i drugih proizvoda koji se mogu prodavati na robnoj pijaci;

Član 18

Bez dokaza o ispunjavanju nekog od uslova iz članova 16. i 17. ovog Pravilnika ne može se izdati na korišćenje pijačni poslovni prostor, osim fizičkim licima koja se prvi put pojavljuju sa zahtevom za obavljanje prometa robe i pružanje usluga na pijačnom poslovnom prostoru a nameravaju da se registruju kao pravno lice ili preduzetnik.

Fizička lica iz stava 1. ovog člana su dužna da se u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu registruju svoju delatnost kod Agencije za privredne registre.

Član 19

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o načinu i uslovima davanja na korišćenje pijačnog poslovnog prostora, broj 500-43/1 od 17.01.2013. godine.

Član 20

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Preduzeća, a po prethodno pribavljenoj saglasnosti Gradskog veća grada Smedereva.

Pravilnik objaviti u "Službenom listu grada Smedereva".