ODLUKAO OPŠTINSKIM PUTEVIMA, ULICAMA I NEKATEGORISANIM PUTEVIMA ("Sl. list grada Subotice", br. 24/2018, 4/2019 - dr. odluka, 26/2020 i 35/2021) |
Predmet
Ovom odlukom uređuje se obavljanje poslova koji se odnose održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje opštinskim putevima i ulicama, kao i nekategorisanim putevima na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).
Definicije
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:
2. opštinski put je javni put koji saobraćajno povezuje teritoriju Grada, kao i teritoriju Grada sa mrežom državnih puteva;
3. ulica je javni put u naselju koji saobraćajno povezuje delove naselja;
4. nekategorisani put je put koji je Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština) proglasila nekategorisanim putem i koji je kao takav upisan u javne evidencije o nepokretnostima i pravima na njima;
5. trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka;
6. biciklistička staza je put namenjen za kretanje bicikala;
7. prilazni put je put koji omogućava vlasniku, odnosno neposrednom držaocu nepokretnosti prilaz na javni put, odnosno nekategorisani put pored kojeg se nepokretnost nalazi;
8. održavanje javnog puta je izvođenje radova i obavljanje usluga u okviru postojećeg putnog zemljišta kojima se obezbeđuje očuvanje karakteristika puta u stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili rekonstrukcije.
Kategorizacija opštinskih puteva i ulica
Opštinski putevi i ulice se kategorišu na osnovu kriterijuma koje propisuje Vlada.
Na osnovu kriterijuma iz stava 1. ovog člana Skupština donosi akt o kategorizaciji opštinskih puteva i ulica.
II UPRAVLJANJE OPŠTINSKIM PUTEVIMA, ULICAMA I NEKATEGORISANIM PUTEVIMA
Delatnost upravljanja
Upravljanje opštinskim putevima i ulicama (u daljem tekstu: lokalni putevi), kao delatnost od opšteg interesa, obuhvata:
1) planiranje, projektovanje, izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu lokalnih puteva;
2) vršenje investitorske funkcije na projektovanju, izgradnji, održavanju i rekonstrukciji lokalnih puteva;
3) organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti lokalnih puteva;
4) ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju, rekonstrukciji i stručnom nadzoru lokalnih puteva;
5) organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom lokalnih puteva;
6) organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za upotrebu lokalnih puteva, vršenje javnih ovlašćenja;
7) praćenje stanja putne mreže;
8) zaštitu lokalnih puteva;
9) označavanje lokalnih puteva i vođenje evidencije o lokalnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve;
10) upravljanje saobraćajem i organizovanje i obavljanje brojanja vozila na lokalnim putevima.
Poslove komunalne delatnosti održavanja ulica i puteva na teritoriji Grada odnosno izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i čuva i unapređuje upotrebna vrednost ulica, puteva, trgova i sl. može da obavlja samo pravno lice ili preduzetnik koji ispunjava uslove propisane aktom Vlade RS kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ove komunalne delatnosti.
Upravljač lokalnih puteva
Delatnost upravljanja lokalnim putevima na teritoriji Grada obavlja javno preduzeće osnovano od strane Grada kao upravljač lokalnih puteva - "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica (u daljem tekstu: Upravljač lokalnih puteva).
Izveštaji o izvršenoj kontroli i o stanju lokalnih puteva
Upravljač lokalnih puteva dužan je da najmanje jednom u toku godine, a najkasnije do 1. septembra te godine, podnese godišnji izveštaj o izvršenoj kontroli i oceni stanja lokalnih puteva kojima upravlja.
Izveštaj se dostavlja sekretarijatu Gradske uprave nadležnom za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: nadležni sekretarijat).
Planski akti Upravljača lokalnih puteva
Upravljač lokalnih puteva donosi srednjoročni plan izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite lokalnih puteva, godišnji program radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti lokalnih puteva i pojedinačne studije, uz prethodno pribavljeno mišljenje nadležnog sekretarijata.
Saglasnost na akte iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Upravljač lokalnih puteva dužan je da godišnji program radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti lokalnih puteva kojima upravlja, dostavi na saglasnost najkasnije do 1. novembra tekuće godine za narednu godinu.
Način održavanja i zaštite lokalnih puteva
Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu puta, u cilju nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja.
Pri obavljanju delatnosti upravljanja lokalnim putevima, Upravljač lokalnih puteva dužan je da održavanje i zaštitu lokalnih puteva sprovodi u skladu sa propisima donetim na osnovu zakona kojim se uređuju putevi, kao i da se stara o zaštiti životne sredine.
Upravljač lokalnih puteva odgovara za štetu koja nastane korisnicima lokalnih puteva zbog propuštanja blagovremenog obavljanja radova na održavanju puta propisanih zakonom, odnosno zbog izvođenja radova suprotno propisanim tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.
Upravljanje saobraćajem na lokalnim putevima
Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi upravljanje saobraćajem na lokalnim putevima u skladu sa propisima kojima se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.
Evidencija o lokalnim putevima
Upravljač lokalnih puteva dužan je da označava i vodi evidencije o lokalnim putevima.
Evidencije o lokalnim putevima sadrže:
1) podatke o putnim pravcima, ulicama, saobraćajnim čvorovima i saobraćajnim deonicama i
2) saobraćajno-tehničke podatke.
Poveravanje vršenja javnih ovlašćenja
Upravljaču lokalnih puteva poverava se vršenje javnih ovlašćenja koja se odnose na:
2. izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju i rekonstrukciju saobraćajnog priključka na lokalni put i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;
3. izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije, odnosno za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na lokalnom putu i zaštitnom pojasu lokalnog puta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i dr.) i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;
4. izdavanje saglasnosti za održavanje sportske ili druge priredbe na lokalnom putu;
5. izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na lokalnom putu;
6. izdavanje dozvole za prekomerno korišćenje lokalnog puta;
7. izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih tabli i panoa;
8. izdavanje odobrenja za postavljanje uređaja za obaveštavanje ili oglašavanje na lokalnom putu;
9. izdavanje saglasnosti za preusmeravanje saobraćaja u slučaju obavljanja radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti lokalnog puta.
Akti iz stava 1. tač. 4), 5), 6), 7) i 8) izdaju se na osnovu prethodno izdatih saobraćajno-tehničkih uslova.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da odluči po zahtevu:
1) za izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije iz stava 1. tačka 1) i 2) ovog člana - u roku propisanom zakonom kojim se uređuju planiranje i izgradnja;
2) za izdavanje saglasnosti, odnosno dozvole iz stava 1. tač. 3), 4) i 8) ovog člana - u roku od osam radnih dana od dana podnošenja zahteva;
3) za izdavanje dozvole, odnosno odobrenja iz stava 1. tač. 5), 6) i 7) ovog člana - u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.
Protiv akta iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja tog akta.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da o aktu donetom u vršenju javnih ovlašćenja vodi evidenciju koju ažurira na dnevnom nivou i objavljuje na svojoj internet stranici.
Izdavanje odobrenja iz stava 1. tačka 6) ovog člana, bliže se uređuje odlukom kojom se uređuje oglašavanje na teritoriji Grada Subotice.
III FINANSIRANJE LOKALNIH PUTEVA
Izvori finansiranja
Finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite lokalnog puta obezbeđuje se iz:
1. naknada za upotrebu lokalnog puta,
2. budžeta Grada i
3. drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Čl. 13-16*
(Prestalo da važi)
IV ZAŠTITA LOKALNIH PUTEVA I VANREDNI PREVOZ
Ostvarivanje zaštite lokalnih puteva
Zaštita lokalnog puta ostvaruje se kroz ograničavanja intervencija i zabrana na lokalnom putu, u zaštitnom pojasu i u pojasu kontrolisane izgradnje.
Mere za sprečavanje ugrožavanja stabilnosti puta
Radi sprečavanja ugrožavanja stabilnosti lokalnog puta i obezbeđivanja uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja i režima saobraćaja na lokalnom putu, nosilac prava službenosti na lokalnom putu, kao i drugih prava u skladu sa zakonom, može da izvodi radove na lokalnom putu (građenje, odnosno postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na javnom putu), ako je za izvođenje tih radova pribavio uslove i rešenje Upravljača lokalnih puteva, u skladu sa članom 11. stav 1. tačka 2) ove odluke.
Zabrana izgradnje u zaštitnom pojasu
U zaštitnom pojasu pored opštinskog puta van naselja, zabranjena je izgradnja građevinskih i drugih objekata, kao i građenje i postavljanje postrojenja, uređaja i instalacija, osim izgradnje saobraćajnih površina pratećih, funkcionalnih sadržaja opštinskog puta, kao i postrojenja, uređaja i instalacija koji služe potrebama opštinskog puta i saobraćaja na opštinskom putu.
U zaštitnom pojasu pored opštinskog puta van naselja može da se gradi, odnosno postavlja linijski infrastrukturni objekat: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i slično, ako su za izvođenje tih radova pribavljeni uslovi i rešenje iz člana 11. stav 1. tačka 2) ove odluke.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz stava 2. ovog člana.
Ograde, drveće i zasadi pored lokalnog puta
Zabranjeno je podizanje ograda, drveća i zasada pored lokalnog puta na način kojim se ometa zahtevana preglednost lokalnog puta i ugrožava bezbednost saobraćaja.
Preglednost raskrsnica lokalnog puta
Na raskrsnici lokalnog puta sa drugim putem i na ukrštanju lokalnog puta sa železničkom prugom u istom nivou, moraju se obezbediti zone zahtevane preglednosti u skladu sa tehničkim uslovima za projektovanje.
Na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost zabranjeno je podizati zasade, ograde i drveće, ostavljati predmete i materijale, postavljati postrojenja i uređaje, graditi objekte, odnosno vršiti druge radnje kojima se ometa preglednost lokalnog puta.
Vlasnik, odnosno neposredni držalac zemljišta, koje se nalazi na rastojanju kojim je određena zahtevana preglednost, dužan je da postupi po zahtevu Upravljača lokalnih puteva i ukloni zasade, ograde, drveće, predmete, materijale, postrojenja, uređaje i objekte iz stava 2. ovog člana, u cilju obezbeđenja zahtevane preglednosti puta.
Obaveze upravljača infrastrukturnog objekta postavljenog na lokalni put
Lice koje upravlja infrastrukturnim objektom ugrađenim, odnosno postavljenim u lokalni put, dužno je da održava taj objekat na način kojim se ne oštećuje lokalni put, odnosno ne ugrožava bezbednost saobraćaja ili ne ometa održavanje lokalnog puta.
Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da u roku od osam dana pre početka radova obavesti Upravljača lokalnih puteva o radovima na održavanju objekta kojim upravlja.
U slučaju oštećenja, odnosno kvara objekata, postrojenja, uređaja, instalacija ili vodova iz stava 1. ovog člana, lice koje upravlja tim objektima, dužno je da bez odlaganja pristupi otklanjanju oštećenja, odnosno kvara i istovremeno o preduzetim radovima obavesti Upravljača lokalnih puteva.
Posle otklanjanja oštećenja, odnosno kvara na svom objektu, lice koje upravlja tim objektom dužno je da otkloni oštećenje na lokalnom putu i vrati ga u prvobitno i tehnički ispravno stanje.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da po prijemu obaveštenja iz st. 2. i 3. ovog člana obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova iz st. 1. i 3. ovog člana.
Troškove izvođenja radova i angažovanja stručnog nadzora iz st. 1, 3, 4. i 5. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.
Zaštitna ograda pored lokalnog puta
Radi nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja i zaštite lokalnog puta od oštećenja, na mestima na kojima se okupljaju građani u velikom broju ili postoje intenzivni pešački tokovi (sportski stadioni, sajmišta, škole, javni lokali i sl.) ili na mestima koja se koriste za držanje stoke u većem broju (pašnjaci, ergele i sl.), a koja se nalaze pored lokalnog puta sa velikom gustinom saobraćajnog toka, postavlja se odgovarajuća ograda kojom se to mesto odvaja od lokalnog puta ako Upravljač lokalnog puta utvrdi potrebu za njenim postavljanjem.
Postavljanjem ograde iz stava 1. ovog člana ne sme se umanjiti zahtevana preglednost na lokalnom putu.
Upravljač lokalnih puteva određuje uslove i način postavljanja i održavanja ograde iz stava 1. ovog člana.
Ogradu su dužni da postave i održavaju neposredni držaoci zemljišta ili objekata iz stava 1. ovog člana.
Ako neposredni držaoci zemljišta ili objekata ne postave ili ne održavaju ograde, postavljanje, odnosno održavanje izvršiće Upravljač lokalnih puteva o njihovom trošku.
Saobraćajni priključak na lokalni put
Saobraćajni priključak na lokalni put gradi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja i na osnovu izdatih uslova i rešenja iz člana 11. stav 1. tačka 1) ove odluke.
Ukoliko se u zoni izgrađenog saobraćajnog priključka na opštinski put, za čiju izgradnju je pribavljeno rešenje o ispunjenosti uslova Upravljača lokalnih puteva, promene saobraćajni zahtevi (opterećenje, struktura, vrsta i režim toka) vrši se rekonstrukcija saobraćajnog priključka tako da se elementi saobraćajnog priključka prilagode novonastalim saobraćajnim zahtevima.
Odluku o prilagođavanju saobraćajnog priključka potrebama odvijanja saobraćaja na lokalnom putu donosi Upravljač lokalnih puteva.
Troškove izrade tehničke dokumentacije, pribavljanja lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole za rekonstrukciju saobraćajnog priključka, kao i troškove nabavke i postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme iz stava 2. ovog člana snosi neposredni držalac nepokretnosti koja se priključuje na lokalni put.
Tehničkom pregledu izgrađenog saobraćajnog priključka iz stava 2. ovog člana prisustvuje ovlašćeni predstavnik Upravljača lokalnih puteva.
Zaštita lokalnog puta od spiranja i odronjavanja
Radi zaštite lokalnog puta od spiranja i odronjavanja, Upravljač lokalnih puteva dužan je, ako priroda zemljišta dopušta, da kosine useka, zaseka i nasipa, kao i putno zemljište osigura hortikulturnim i drugim merama, tako da se ne umanjuje zahtevana preglednost i bezbednost saobraćaja na lokalnom putu.
Zasadi iz stava 1. ovog člana moraju se uredno održavati i obnavljati.
Postavljanje reklama na lokalnom putu i zaštitnom pojasu puta
Reklamne table, reklamni panoi, uređaji za obaveštavanje ili oglašavanje mogu se postavljati na opštinskom putu i pored tog puta na udaljenosti od pet metara, mereno sa spoljne strane od ivice kolovoza.
Mere zabrane preduzimanja određenih aktivnosti na putu
Na lokalnom putu zabranjeno je:
1) trajno zauzimanje puta, a privremeno zauzeće puta je moguće, uz prethodno pribavljenu saglasnost Upravljača lokalnih puteva;
2) izvođenje radova na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta, bez saglasnosti Upravljača lokalnih puteva;
3) izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na putu kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;
4) ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na put;
5) sprečavanje oticanja voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;
6) prosipanje, ostavljanje ili bacanje materijala, stvari i smeća na put;
7) zamašćivanje puta mazivima ili drugim sličnim materijama;
8) postavljanje i korišćenje svetla ili drugih uređaja, odnosno predmeta na putu i pored puta kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu;
9) izvođenje poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i putnom zemljištu;
10) vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.);
11) spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;
12) paljenje trave i drugog rastinja na putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;
13) paljenje trave i drugog rastinja na zemljištu suseda puta, ukoliko se time ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu;
14) kočenje zaprežnih vozila sprečavanjem okretanja točkova;
15) uključivanje vozila na put i isključivanje sa puta van priključka ili ukrštaja;
16) zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojim se ometa korišćenje puta;
17) neregulisano vođenje bujičnih vodotokova koji mogu da oštete put;
18) otvaranje prolaza za vozila i pešake na žičanim ogradama pratećih sadržaja pored autoputa;
19) svako drugo činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja, odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja na putu.
Mere radi sprečavanja oštećenja lokalnog puta i radi sprečavanja ometanja bezbednog odvijanja saobraćaja
Upravljač lokalnih puteva dužan je da u obavljanju poslova zaštite lokalnog puta svakodnevno sprovodi aktivnosti na utvrđivanju zauzeća lokalnog puta, bespravnog izvođenja radova na lokalnom putu i u zaštitnom pojasu i svih drugih činjenja kojima se bitno oštećuje ili bi se mogao oštetiti lokalni put ili ometati bezbedno odvijanje saobraćaja na lokalnom putu.
Upravljač lokalnih puteva, u slučajevima iz stava 1. ovog člana, dužan je da bez odlaganja, podnese sekretarijatu nadležnom za inspekcijsko- nadzorne poslove (u daljem tekstu: inspekcija za puteve) pisani zahtev koji se zasniva na tačnom i potpunom činjeničnom stanju, radi sprovođenja inspekcijskih mera.
Zahtev iz stava 2. ovog člana sadrži izjavu ovlašćenog predstavnika Upravljača lokalnih puteva i podatke iz evidencije o lokalnim putevima.
Mera ograničenja korišćenja lokalnog puta
Upravljač lokalnih puteva dužan je da kod nadležnog sekretarijata pokrene postupak za ograničavanje korišćenja lokalnog puta, ako je lokalni put u takvom stanju da:
1) saobraćaj nije moguć ili je moguć saobraćaj samo pojedinih vrsta vozila;
2) saobraćaj pojedinih vrsta vozila može biti štetan za lokalni put;
3) ako to zahtevaju osnovani razlozi koji se odnose na zaštitu lokalnog puta i bezbednost saobraćaja.
Istovremeno sa pokretanjem postupka iz stava 1. ovog člana Upravljač lokalnih puteva dužan je da preduzme mere obezbeđenja javnog puta postavljanjem saobraćajne signalizacije.
Upravljač lokalnih puteva o preduzetim merama obaveštava ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove, a javnost putem sredstava javnog informisanja.
Postavljenu saobraćajnu signalizaciju Upravljač lokalnih puteva uklanja po prestanku okolnosti iz stava 1. ovog člana.
Režim saobraćaja u zimskom periodu
Upravljač lokalnih puteva najkasnije do 1. oktobra tekuće godine pokreće postupak za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja za period od 1. novembra tekuće kalendarske godine do 1. aprila naredne kalendarske godine (u daljem tekstu: zimski period).
Nadležni sekretarijat donosi rešenje iz stava 1. ovog člana najkasnije do 15. oktobra tekuće kalendarske godine.
Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je Plan zimskog održavanja lokalnih puteva koji donosi Upravljač lokalnih puteva i koji sadrži program aktivnosti na zimskom održavanju, sa prikazom lokacija na koje se vrši postavljanje saobraćajnih znakova za zimski period.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obavesti učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na lokalnim putevima u zimskom periodu.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da o postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji u skladu sa izmenom režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana obavesti ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove i inspekciju za puteve.
Vanredni prevoz
Vanredni prevoz je prevoz vozilom, odnosno skupom vozila koja sama ili sa teretom prekoračuju propisima dozvoljeno osovinsko opterećenje, najveću dozvoljenu ukupnu masu, širinu, dužinu ili visinu.
Vanredni prevoz može se vršiti na lokalnom putu na osnovu dozvole koju na zahtev vlasnika, odnosno korisnika vozila, izdaje Upravljač lokalnih puteva za svaki pojedinačni prevoz, odnosno više prevoza.
Dozvolom iz stava 2. ovog člana određuje se način i uslovi prevoza, kao i iznos naknade za vanredni prevoz.
Evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz vodi Upravljač lokalnih puteva u pisanoj, odnosno elektronskoj formi.
Evidencija iz stava 4. ovog člana sadrži podatke o prevozniku kojem je izdata dozvola (naziv i sedište prevoznika), podatke o vrsti izdate dozvole, broju pod kojim je dozvola izdata, datumu izdavanja i roku važenja dozvole, kao i podatke o javnom putu na kome se obavlja vanredni prevoz.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da na svojoj internet stranici objavljuje evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz, ažuriranu na dnevnom nivou.
Vanredni prevoz se može obaviti bez dozvole za vanredni prevoz, u slučaju kada se prevoz obavlja za potrebe odbrane zemlje ili za potrebe sprečavanja i otklanjanja posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća, ili kada se prevoz obavlja za izvršavanje zadataka iz delokruga ministarstva nadležnog za poslove odbrane, ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove, odnosno službe za vanredne situacije, koji su dužni da obavljanje vanrednog prevoza pre početka usaglase za Upravljačem lokalnih puteva.
Vanredni prevoz se mora obavljati na propisan način i u skladu sa uslovima utvrđenim u dozvoli za vanredni prevoz.
Lice koje obavlja vanredni prevoz dužno je da nadoknadi štetu Upravljaču lokalnih puteva koja je nastala usled obavljanja vanrednog prevoza na lokalnom putu.
Kontrolu vanrednog prevoza na lokalnom putu vrši ovlašćeno lice nadležnog sekretarijata i ovlašćeno službeno lice ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.
Merenje osovinskih opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila koja saobraćaju na lokalnom putu, vrši Upravljač lokalnih puteva uz prisustvo ovlašćenog lica nadležnog sekretarijata.
Vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole isključuje iz saobraćaja na lokalnom putu ovlašćeno lice nadležnog sekretarijata i određuje mesto parkiranja vozila do pribavljanja dozvole.
Za vreme trajanja isključenja iz saobraćaja zabranjeno je korišćenje vozila koje je u vršenju kontrole isključeno iz saobraćaja, osim do određenog mesta parkiranja.
Dozvolu za vanredni prevoz Upravljač lokalnih puteva ne može izdati ako lice koje obavlja vanredni prevoz nije izmirilo troškove koji su nastali pri prethodno obavljenim vanrednim prevozima.
Prekomerna upotreba lokalnog puta
Prekomerna upotreba lokalnog puta podrazumeva privremeno ili trajno učešće teških teretnih vozila u procentu većem od 50% u odnosu na ukupan broj teretnih vozila na određenom lokalnom putu ili njegovom delu, koji se obavlja za potrebe lica koje izvodi radove na izgradnji ili rekonstrukciji ili obavlja privrednu delatnost čija priroda zahteva tako izvršene prevoze (eksploatacija kamena, minerala, uglja, drveta i sl.).
Pod teškim teretnim vozilima iz stava 1. ovog člana, smatraju se vozila ukupne mase veće od 7,5 tona.
Pravna ili fizička lica čije obavljanje privredne delatnosti zahteva prekomernu upotrebu lokalnog puta teretnim vozilima, plaćaju naknadu za prekomernu upotrebu lokalnog puta, njegovog dela ili putnog objekta.
Uklanjanje ili označavanje stvari, materija ili vozila sa lokalnog puta
Lice koje je vlasnik, odnosno držalac stvari, materija ili vozila sa koga potiču stvari, odnosno materije, koje su se našle na lokalnom putu i koje mogu oštetiti lokalni put ili ugroziti bezbednost saobraćaja, dužno je da ih bez odlaganja ukloni ili označi.
Ako lice koje je vlasnik, odnosno držalac stvari, materija ili vozila sa koga potiču, ne postupi na način propisan u stavu 1. ovog člana, Upravljač lokalnih puteva dužan je da preduzme mere da se stvari, odnosno materije uklone ili označe, u roku koji ne može biti duži od 12 sati.
Troškove uklanjanja stvari i materija sa javnog puta, odnosno njihovo označavanje iz stava 2. ovog člana snosi lice iz stava 1. ovog člana.
Uklanjanje stvari i materija sa javnog puta mora biti izvršeno bez nanošenja štete lokalnom putu.
Označavanje i uklanjanje onesposobljenog vozila za dalju vožnju
Lice koje je vozač, vlasnik ili držalac onesposobljenog vozila za dalju vožnju na lokalnom putu, dužno je da radi bezbednog odvijanja saobraćaja, odmah označi vozilo na način određen propisima o bezbednosti saobraćaja i preduzme mere da se vozilo u najkraćem roku, koji ne može biti duži od dva sata, ukloni sa lokalnog puta.
Ako lice koje je vozač, vlasnik ili držalac onesposobljenog vozila za dalju vožnju na lokalnom putu, ne postupi na način propisan u stavu 1. ovog člana, Upravljač lokalnih puteva je dužan da odmah preduzme mere za označavanje, odnosno uklanjanje tog vozila u roku koji ne može biti duži od dva sata od isteka roka iz stava 1. ovog člana.
Troškove uklanjanja vozila sa javnog puta, odnosno njihovog označavanja iz stava 2. ovog člana snosi lice koje je vozač, vlasnik ili držalac onesposobljenog vozila za dalju vožnju na lokalnom putu.
Uklanjanje vozila sa lokalnog puta mora biti izvršeno bez nanošenja štete lokalnom putu.
Održavanje sportske, odnosno druge priredbe na lokalnom putu
U slučaju održavanja sportske, odnosno druge priredbe na lokalnom putu, prema zakonu kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, a koja zahteva obustavu saobraćaja ili drugu izmenu u režimu saobraćaja, nadležni sekretarijat donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.
Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti Upravljača lokalnih puteva na kojem se održava sportska, odnosno druga priredba na javnom putu.
Organizator sportske, odnosno druge priredbe snosi troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme kojom se vrši obustava saobraćaja ili izmena u režimu saobraćaja, kao i troškove obaveštavanja javnosti i preduzetih mera obezbeđenja.
Rešenje iz stava 1. ovog člana nadležni sekretarijat dostavlja organizatoru sportske, odnosno druge priredbe, ministarstvu nadležnom za unutrašnje poslove i Upravljaču lokalnih puteva na kojem će se održati sportska ili druga priredba.
Obaveštavanje o stanju i prohodnosti puteva
Upravljač lokalnih puteva dužan je da blagovremeno i na pogodan način obaveštava javnost i korisnike puteva o stanju i prohodnosti lokalnih puteva, a u slučaju predviđenih ograničenja, odnosno obustava saobraćaja na lokalnom putu, u roku od 48 sati pre početka primene navedenih mera.
Obustava saobraćaja
Nadležni sekretarijat donosi rešenje o obustavi saobraćaja ili obustavi saobraćaja određene vrste vozila na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, na zahtev Upravljača lokalnih puteva, u sledećim slučajevima:
1) ako se lokalni put nalazi u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati saobraćaj ili se ne može odvijati saobraćaj određene vrste vozila;
2) ako bi učešće određenih kategorija vozila u saobraćaju nanosilo štetu lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;
3) ako to zahteva izvođenje radova na rekonstrukciji i održavanju lokalnog puta;
4) ako to zahtevaju drugi razlozi zaštite lokalnog puta i bezbednosti saobraćaja na lokalnom putu.
Obustava saobraćaja na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena, a obustava saobraćaja za određene vrste vozila na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, može biti privremena ili stalna.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da obavesti teritorijalno nadležnu organizacionu jedinicu ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove o obustavi saobraćaja iz stava 1. ovog člana.
V ODRŽAVANJE LOKALNIH I NEKATEGORISANIH PUTEVA
Održavanje lokalnih puteva
Održavanje lokalnih puteva obuhvata redovno održavanje, rehabilitaciju i urgentno održavanje.
Pri izvođenju radova na održavanju lokalnih puteva Upravljač lokalnih puteva dužan je da omogući bezbedno odvijanje saobraćaja.
Redovno održavanje lokalnih puteva
Redovno održavanje obuhvata skup aktivnosti, mera i radova, koji se preduzimaju tokom dela ili cele kalendarske godine, na putnoj mreži ili na pojedinim deonicama puta, radi održavanja i očuvanja funkcionalne ispravnosti lokalnog puta, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta.
Radovi na redovnom održavanju lokalnog puta jesu naročito:
1) pregled, utvrđivanje i ocena stanja puta i putnog objekta;
2) mestimično popravljanje oštećenja kolovozne konstrukcije i ostalih elemenata puta;
3) mestimična površinska obrada kolovoznog zastora;
4) čišćenje kolovoza i ostalih elemenata puta u granicama putnog zemljišta;
5) održavanje i uređenje bankina i bermi;
6) održavanje kosina nasipa, useka i zaseka;
7) čišćenje i održavanje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje puta;
8) zamena deformisanih, dotrajalih ili privremenih propusta za vodu;
9) popravka, zamena, dopuna i obnavljanje saobraćajne signalizacije i opreme;
10) redovno čišćenje i održavanje saobraćajne signalizacije i opreme;
11) zamena, dopuna i obnavljanje oštećene ili dotrajale opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;
12) čišćenje opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;
13) uređivanje zelenih površina u putnom zemljištu (košenje trave, krčenje šiblja i sečenje drveća);
14) primena mera za uklanjanje snega i leda na kolovozu lokalnog puta i saobraćajnim površinama autobuskih stajališta i parkirališta.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da izradi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na redovnom održavanju javnog puta.
Upravljač lokalnih puteva nadležnom sekretarijatu podnosi zahtev za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 3. ovog člana.
Upravljač lokalnih puteva postavlja privremenu saobraćajnu signalizaciju i opremu na osnovu rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja koje izdaje nadležni sekretarijat.
Rešenje iz stava 4. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana od dana izdavanja rešenja.
Primena mera za uklanjanje snega i leda
Primena mera za uklanjanje snega i leda na kolovozu lokalnog puta na teritoriji Grada Subotice iz člana 39. stav 2. tačka 14) vrši se na osnovu Plana zimskog održavanja lokalnih puteva koji donosi Upravljač lokalnih puteva najkasnije do 1. oktobra tekuće godine.
Plan zimskog održavanja lokalnih puteva sadrži program aktivnosti na zimskom održavanju koje su definisane propisom kojim se uređuju radovi na redovnom održavanju javnih puteva.
Plan zimskog održavanja lokalnih puteva sadrži i plan mera za uklanjanje snega i leda na zaštićenim područjima proglašenima od strane Grada (u daljem tekstu: zaštićena područja).
Plan zimskog održavanja lokalnih puteva podnosi se Gradonačelniku, putem nadležnog sekretarijata, radi davanja saglasnosti na isti.
Gradonačelnik rešenjem daje saglasnost na Plan zimskog održavanja lokalnih puteva.
Mere iz Plana zimskog održavanja lokalnih puteva na teritoriji Grada sprovodi Upravljač lokalnih puteva, u skladu sa propisima koji uređuju javne nabavke, izuzev na zaštićenim područjima gde te mere sprovodi upravljač zaštićenih područja tj. Javno preduzeće "Palić-Ludaš" Palić (u daljem tekstu: JP "Palić-Ludaš"), na osnovu ugovora zaključenog sa Upravljačem lokalnih puteva.
Plan zimskog održavanja lokalnih puteva u delu koji se odnosi na plan mera za uklanjanje snega i leda na zaštićenim područjima izrađuje se u saradnji sa JP "Palić-Ludaš".
Uklanjanje snega i leda na saobraćajnim površinama javnih parkirališta obaveza je vršioca komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima.
Uklanjanje snega i leda sa trotoara ispred zgrada i drugih objekata, odnosno sa drugih površina unutar ili oko objekata javne namene i sa površina u javnom korišćenju uređuje se posebnom odlukom kojom se uređuje komunalni red.
Rehabilitacija lokalnog puta
Rehabilitacija lokalnog puta jeste vrsta održavanja tj. izvođenje radova na lokalnom putu i putnom objektu u granicama putnog zemljišta, radi očuvanja karakteristika lokalnog puta u istom ili približno istom stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili poslednje rekonstrukcije.
Radovi na rehabilitaciji lokalnog puta naročito obuhvataju:
1) obnavljanje i zamenu dotrajalih kolovoznih konstrukcija, odnosno njenih delova a naročito nanošenje novog asfaltnog sloja određene nosivosti po celoj širini postojećeg kolovoza;
2) postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora na neasfaltiranim putevima;
3) obradu površine kolovoznog zastora ili zaptivanje;
4) zamenu složenih dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta, oštećenih sekundarnih elemenata i dotrajalih pešačkih staza na mostovima, nadvožnjacima, podvožnjacima i vijaduktima;
5) postavljanje sistema, opreme i uređaja kojima se obezbeđuje upravljanje saobraćajem u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima, a za čije postavljanje nije potrebno pribaviti građevinsku dozvolu;
6) obnavljanje antikorozivne zaštite čeličnih konstrukcija mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukata;
7) zamenu ili popravku postojećih drenažnih sistema i hidroizolacije u tunelima i popravke tunelske obloge;
8) popravku oštećenih potpornih, obložnih i portalnih zidova;
9) zamenu drenažnih i sistema za odvodnjavanje lokalnog puta i putnog objekta.
Radovi iz stava 1. ovog člana izvode se na osnovu tehničkog opisa uz predmer radova.
Upravljač lokalnih puteva 15 dana pre početka radova obaveštava nadležni sekretarijat o nameri izvođenja radova na rehabilitaciji uz dostavljanje tehničkog opisa i predmera i predračuna radova, kao i zahteva za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.
Upravljač lokalnih puteva je dužan da obrazuje nezavisnu komisiju koja vrši tehnički pregled izvedenih radova na rehabilitaciji.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da nadležnom sekretarijatu dostavi izveštaj o izvedenim radovima na rehabilitaciji lokalnog puta overen od strane stručnog nadzora sa zapisnikom o izvršenom tehničkom pregledu izvedenih radova, u roku od 30 dana od dana završetka radova.
Urgentno održavanje
Radovi na urgentnom održavanju lokalnih puteva obuhvataju radove koji se moraju hitno izvesti radi otklanjanja štetnih posledica nastalih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, vanrednim i nepredviđenim okolnostima i obezbeđivanja prohodnosti puta i bezbednog odvijanja saobraćaja.
Ako je zbog elementarnih nepogoda i drugih nesreća proglašena vanredna situacija u skladu sa propisima kojima se uređuju vanredne situacije, ta odluka se odnosi na sve javne puteve koji se nalaze na teritoriji na kojoj je proglašena vanredna situacija.
Upravljač lokalnih puteva je dužan da u roku od tri dana od početka radova na urgentnom održavanju obavesti inspekciju za puteve uz priloženi opis uzroka i preduzetih mera.
Ukoliko inspekcija za puteve proceni da obim i vrsta preduzetih radova prevazilazi hitne radove uputiće Upravljača lokalnih puteva na primenu odredaba zakona kojima se uređuju poslovi na izgradnji i rekonstrukciji puteva.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da obezbedi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na urgentnom održavanju lokalnog puta.
Nadležni sekretarijat na zahtev Upravljača lokalnih puteva donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat iz stava 5. ovog člana.
Rešenje iz stava 6. ovog člana izdaje se sa rokom važenja od godinu dana.
Inspekcija za puteve može dati obavezujuće naloge za preduzimanje dodatnih mera zaštite zone radova.
Režim odvijanja saobraćaja za vreme izvođenja radova na održavanju
Radovi na održavanju lokalnog puta po pravilu se izvode tako da se ne obustavlja saobraćaj na lokalnom putu.
Ako se radovi iz stava 1. ovog člana ne mogu izvesti bez obustave saobraćaja na lokalnom putu, na zahtev Upravljača lokalnih puteva nadležni sekretarijat donosi rešenje o obustavi saobraćaja, po prethodno pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove i prethodno pribavljenoj saglasnosti upravljača javnog puta na koji se preusmerava saobraćaj.
Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je saobraćajni projekat.
U slučaju obustave saobraćaja iz stava 2. ovog člana, Upravljač lokalnih puteva dužan je da putem sredstava javnog informisanja obavesti javnost 48 sati pre početka obustave saobraćaja.
Održavanje pojedinih elemenata puta
Dodatne elemente, objekte i opremu državnog puta (trotoar, raskrsnice za potrebe naselja, prostori za parkiranje, javna rasveta, svetlosna i druga signalizacija za potrebe naselja, biciklističke staze, pešačke staze i sl.), koji su izgrađeni za potrebe naselja, održava Grad, putem Upravljača lokalnih puteva .
Grad može zaključiti ugovor sa upravljačem državnog puta, kojim se bliže uređuju međusobna prava i obaveze u pogledu održavanja dodatnih elemenata, objekata i opreme državnog puta iz st. 1. ovog člana.
Autobuska stajališta izgrađena van kolovoza državnog puta u naselju, održava Grad, putem Upravljača lokalnih puteva.
Održavanje nekategorisanih puteva
Održavanje nekategorisanih puteva obuhvata postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora, nivelisanje i ravnanje.
O održavanju nekategorisanih puteva stara se Upravljač lokalnih puteva.
VI RASKOPAVANJE LOKALNOG PUTA I DRUGE JAVNE POVRŠINE I VRAĆANJE U PRVOBITNO STANJE
Raskopavanje lokalnog puta
Raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina, u smislu ove odluke, jesu radovi u vezi sa postavljanjem novih, menjanjem, premeštanjem ili uklanjanjem postojećih podzemnih ili nadzemnih instalacija, objekata, postrojenja i uređaja, glavnih i pomoćnih vodova javne komunalne i druge mreže i radovi vezani za priključenje ili isključenje pojedinih objekata na javnu komunalnu i drugu mrežu.
Raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina iz stava 1. ovog člana može se vršiti samo na osnovu odobrenja koje izdaje Upravljač lokalnih puteva, u skladu sa Uputstvom o postupku i obavljanju raskopavanja i popravci saobraćajnica nakon raskopavanja zbog intervencija na podzemnim instalacijama u Gradu Subotici (u daljem tekstu: Uputstvo).
Uputstvo iz stava 2. ovog člana donosi Nadzorni odbor Upravljača lokalnih puteva, uz saglasnost Gradskog veća.
Raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina moraju se izvoditi u skladu sa Uputstvom.
Raskopi radi hitnih intervencija
Raskopima radi hitnih intervencija, u smislu ove odluke, smatraju se radovi iz člana 46. stav 1. ove odluke koji se moraju izvesti radi otklanjanja iznenadnog kvara, pri čemu radovi ne trpe odlaganje zbog mogućnosti nastajanja povećane materijalne štete, odnosno opasnosti i slično.
Raskopi radi hitne intervencije mogu se započeti i bez odobrenja, ali je investitor, odnosno izvođač uz saglasnost investitora, dužan da o započetoj odnosno izvršenoj intervenciji bez odlaganja obavesti sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove, i da prvog narednog radnog dana podnese zahtev Upravljaču lokalnih puteva za izdavanje odobrenja za raskopavanje.
Raskopi radi hitnih intervencija, moraju se izvoditi u skladu sa Uputstvom.
Zahtev za izdavanje odobrenja
Zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina podnosi investitor, odnosno izvođač uz pisanu saglasnost investitora, najkasnije osam dana pre početka izvođenja radova.
Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) podatke o podnosiocu zahteva,
2) oznaku svrhe raskopavanja,
3) vreme početka i završetka radova vezanih za raskopavanje i
4) vreme početka i završetka radova na dovođenju raskopane javne površine u prvobitno stanje.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana prilažu se sledeći dokazi:
1) skica trase raskopavanja javne površine, sa iskazom dimenzija ukupne površine raskopa,
2) građevinska dozvola, odnosno drugi odgovarajući akt kojom se odobrava izvođenje radova, ukoliko je takvo odobrenje potrebno i
3) dokaz o regulisanju obaveze dovođenja raskopane površine u prvobitno odnosno tehnički ispravno stanje (ugovor o asfaltiranju, ozelenjavanju i dr.).
Odobrenje za raskopavanje javne površine
Odobrenje za raskopavanje javne površine sadrži: podatke o podnosiocu zahteva, vreme početka i završetka radova vezanih za raskopavanje, uslove i način izvođenja radova u pogledu održavanja čistoće, deponovanja zemlje i materijala, osiguranja raskopa, obavezu podnosioca zahteva da zatraži saglasnost nadležnog sekretarijata na saobraćajni projekat postavljanja saobraćajne signalizacije, uslove i rok za dovođenje javne površine u prvobitno stanje.
Ukoliko to situacija nalaže, raskopavanje javne površine se može odobriti u etapama.
Protiv odobrenja iz stava 1. ovog člana može se podneti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja odobrenja.
Odobrenje se dostavlja sekretarijatu Gradske uprave nadležnom za inspekcijsko-nadzorne poslove.
Obaveze izvođača radova
Pre otpočinjanja radova na raskopavanju izvođač radova je dužan da postavi privremenu saobraćajnu signalizaciju i obezbedi mesto na kome se izvode radovi i istu održava tokom izvođenja radova, a nakon završetka radova, odnosno vraćanja lokalnog puta, odnosno druge javne površine u prvobitno stanje, istu ukloni.
Vreme izvođenja radova na raskopavanju
Raskopavanja se, izuzev u slučaju hitne intervencije, mogu izvoditi po pravilu u vremenu od 1. marta do 1. novembra tekuće godine.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, raskopavanja se mogu izvoditi i u vremenu od 1. novembra tekuće godine do 1. marta naredne godine na javnim površinama koje nisu obuhvaćene Planom iz člana 40. stav 2. ove odluke.
Radovi iz stava 2. ovog člana se mogu izvoditi isključivo van kolovoza, trotoara, biciklističkih staza i parking prostora.
Ukoliko se iz nepredviđenih razloga mora vršiti raskopavanje izvan vremena određenog u stavu 1. ovog člana, u odobrenju za raskopavanje utvrđuju se posebni uslovi o načinu izvršenja posla u vezi održavanja javne čistoće, deponovanja zemlje, bezbednosti saobraćaja, dovođenja u prvobitno odnosno tehnički ispravno stanje i dr.
Izmena režima saobraćaja
Ako se na osnovu odobrenja nadležnog sekretarijata na saobraćajni projekat postavljanja privremene saobraćajne signalizacije, prilikom raskopavanja javne površine režim saobraćaja mora izmeniti, odobrenje se dostavlja Ministarstvu unutrašnjih poslova - Policijskoj upravi u Subotici, Stanici hitne medicinske pomoći i javnom preduzeću odnosno preduzetniku kojem je Grad poverio obavljanje komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom saobraćaju.
Oštećenja usled raskopavanja
Ako usled raskopavanja ili radova vezanih za raskopavanje nastanu oštećenja na stambenim, komunalnim ili drugim objektima, uređajima ili instalacijama, investitor odnosno izvođač je dužan bez odlaganja ali najkasnije prvog narednog radnog dana obavestiti vlasnika objekta odnosno pravno lice ili preduzetnika koji se stara o održavanju oštećenog objekta.
Troškove nastale usled otklanjanja oštećenja iz stava 1. ovog člana snosi investitor, odnosno izvođač radova.
Stručni nadzor
Stručni nadzor nad izvođenjem radova koji zahtevaju raskopavanje javnog puta i druge javne površine vrši Upravljač lokalnih puteva.
Ako Upravljač lokalnih puteva utvrdi da se investitor, odnosno izvođač radova ne pridržava saobraćajno-tehničkih uslova sadržanih u odgovarajućoj saglasnosti iz člana 11. ove odluke i uslova za raskopavanje iz odobrenja, obavestiće o tome inspektora inspekcije za puteve (u daljem tekstu: inspektor za puteve) radi preduzimanja odgovarajućih mera.
Vraćanje u prvobitno stanje
Vraćanje u prvobitno stanje lokalnog puta i druge javne površine, saobraćajne signalizacije i opreme, oštećenih prilikom izvođenja radova na lokalnom putu, vrši investitor, odnosno izvođač uz stručni nadzor Upravljača lokalnih puteva u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju.
Troškove iz stava 1. ovog člana snosi investitor.
U slučaju da investitor ne vrati u prvobitno stanje lokalni put i druge javne površine, saobraćajnu signalizaciju i opremu, oštećenih prilikom izvođenja radova na lokalnom putu inspektor za puteve naložiće rešenjem investitoru da vrati raskopanu površinu javne namene u prvobitno stanje u roku koji ne može biti duži od osam dana.
U slučaju da investitor ne postupi u skladu sa rešenjem iz stava 3. ovog člana, inspektor za puteve naložiće izvršenje rešenja Upravljaču lokalnih puteva, na teret investitora.
Popravke u garantnom roku
Kvalitet izvedenih radova na zatrpavanju i zbijanju rova, kao i na popravci kolovozne i trotoarske konstrukcije (završni sloj) mora da garantuje trajnost u roku od najmanje dve godine od dana završetka radova.
U slučaju da u garantnom roku dođe do sleganja rova, nastupe oštećenja i deformacije na kolovoznom i trotoarskom zastoru, popravku nastalih oštećenja i deformacija u garantnom roku će izvršiti investitor.
U slučaju da investitor ne izvrši popravku nastalih oštećenja i deformacija u garantnom roku inspektor za puteve naložiće rešenjem investitoru da to izvrši u roku koji ne može biti duži od osam dana.
U slučaju da investitor ne postupi u skladu sa rešenjem iz stava 3. ovog člana, inspektor za puteve naložiće izvršenje rešenja Upravljaču lokalnih puteva, na teret investitora.
Polaganje instalacija na lokalnom putu
Način polaganja instalacija na lokalnom putu mora biti u skladu sa tehnologijom održavanja puteva.
Investitor je u obavezi da sve instalacije koje se polažu na lokalnom putu evidentira u nadležnom Katastru vodova.
VII POSEBNI ZAHTEVI KOJE LOKALNI PUT MORA DA ISPUNI SA ASPEKTA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA
Provera bezbednosti saobraćaja na lokalnom putu
Upravljač lokalnih puteva mora da obezbedi proveru bezbednosti saobraćaja na lokalnom putu (u daljem tekstu: Provera), i to ciljane Provere za deonice lokalnih puteva najvećeg rizika, prema mapi rizika puteva i ulica.
O Proveri se sačinjava izveštaj.
Upravljač lokalnih puteva mora pokrenuti proceduru za otklanjanje nedostataka po prihvaćenim preporukama iz izveštaja u roku od 90 dana od dana dobijanja izveštaja.
U slučaju nemogućnosti postupanja po preporukama iz izveštaja, Upravljač lokalnih puteva je dužan da u roku od 30 dana od dobijanja izveštaja obrazloži eventualno nepostupanje nadležnom sekretarijatu.
Nadležni sekretarijat daje konačno mišljenje na obrazloženje Upravljača lokalnih puteva.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da postupi po konačnom mišljenju nadležnog sekretarijata.
Mapiranje rizika, identifikacija i rangiranje opasnih mesta
Upravljač lokalnih puteva dužan je da najmanje jednom u periodu od pet godina obezbedi projekte mapiranja rizika za utvrđivanje deonica najvećeg rizika (u daljem tekstu: Mapiranje rizika), odnosno projekte identifikacije i rangiranja opasnih mesta (crne tačke) na lokalnim putevima.
Za najrizičnija opasna mesta i deonice Upravljač lokalnih puteva dužan je da detaljno sagleda probleme bezbednosti saobraćaja i preduzme mere za otklanjanje rizika.
Nezavisna ocena uticaja puta na saobraćajne nezgode sa poginulim licima
U slučaju nastanka saobraćajne nezgode sa najmanje jednim poginulim licem, Upravljač lokalnih puteva dužan je, da u skladu sa zakonom, obezbedi nezavisnu ocenu doprinosa lokalnog puta nastanku, odnosno posledicama saobraćajne nezgode (u daljem tekstu: Nezavisna ocena), u roku od 30 dana od dana dostave izveštaja o saobraćajnoj nezgodi od strane ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.
Upravljač lokalnih puteva dužan je da Nezavisnu ocenu, u roku od 30 dana od dana prijema iste, dostavi inspekciji za puteve.
Na osnovu Nezavisne ocene u kojoj je utvrđeno da je lokalni put doprineo nastanku, odnosno posledicama saobraćajne nezgode, Upravljač lokalnih puteva u roku od 60 dana od dobijanja Nezavisne ocene, preduzima mere radi unapređenja bezbednosti puta i sprečavanja nastanka saobraćajnih nezgoda, odnosno težih posledica saobraćajnih nezgoda.
Nadzor nad primenom ove odluke
Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši nadležni sekretarijat.
Inspekcijski nadzor
Inspekcijski nadzor na sprovođenjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove, putem inspektora zaduženih za saobraćaj odnosno za putnu privredu (u daljem tekstu: inspektor za puteve).
Prava i dužnosti inspektora za puteve
U vršenju inspekcijskog nadzora nad primenom propisa kojima se uređuje zaštita lokalnih puteva, inspektor za puteve, osim zakonom propisanih prava i dužnosti, ima pravo i dužnost da proverava:
1) radove na održavanju i zaštiti lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;
2) tehničku i drugu dokumentaciju za održavanje lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;
3) ispunjenost uslova propisanih za lica koja vrše poslove projektovanja, tehničke kontrole tehničke dokumentacije, rukovođenja izvođenjem radova i vršenja stručnog nadzora na održavanju lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;
4) stanje lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;
5) pravilno održavanje lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta u skladu sa tehničkim i drugim propisima i uslovima kojima se osigurava sposobnost lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;
6) uslove odvijanja saobraćaja na lokalnom putu;
7) da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite lokalnog puta;
8) primenu tehničkih propisa, standarda i normi kvaliteta prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju lokalnog puta;
9) da li izvođač radova na rehabilitaciji lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta vodi knjigu inspekcije i građevinski dnevnik na propisani način;
10) da li se vanredni prevoz na lokalnom putu vrši sa dozvolom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim dozvolom;
11) da li je sprovedena Provera, Mapiranje rizika, identifikacija i rangiranje opasnih mesta i Nezavisna ocena, na propisani način.
U vršenju kontrole iz člana 31. ove odluke komunalni inspektor za puteve ima pravo da na lokalnim putevima zaustavlja vozila, osim vozila Vojske Srbije, vozila hitne pomoći i vozila ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove.
Zaustavljanje vozila iz stava 2. ovog člana vrši se isticanjem stop tablice, čiji izgled je propisan zakonom kojim se uređuju putevi.
Vozač je dužan da zaustavi vozilo ako komunalni inspektor za puteve iz stava 2. ovog člana istakne stop tablicu.
Ovlašćenja inspektora za puteve
U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor za puteve je ovlašćen da:
1) zabrani izvršenje radova koji se izvode protivno zakonu i drugim propisima, tehničkim propisima i standardima i normama kvaliteta prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, protivno uslovima odvijanja saobraćaja na lokalnom putu, njegovom delu i putnom objektu ili protivno propisanim merama zaštite lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta;
2) predloži nadležnom sekretarijatu obustavu saobraćaja određene kategorije vozila na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;
3) naloži otklanjanje nastalih nedostataka na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, usled nepredviđenih i neplaniranih okolnosti kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;
4) naloži uklanjanje ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala i natpisa podignutih, ostavljenih ili postavljenih suprotno odredbama ovog zakona;
5) naloži uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa lokalnog puta, njegovog dela, putnog objekta i putnog zemljišta, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom;
6) zabrani radove koji se izvode u neposrednoj blizini lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, a koji mogu ugroziti njihovu stabilnost i bezbednost saobraćaja;
7) naloži uklanjanje saobraćajne signalizacije i opreme na lokalnom putu, koja nije postavljena na osnovu rešenja nadležnog sekretarijata;
8) isključi iz saobraćaja na lokalnom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole ili protivno uslovima datim u dozvoli za vanredni prevoz;
9) naloži Upravljaču lokalnih puteva postavljanje fizičkih prepreka kojima se onemogućava priključenje na lokalni put, saobraćajnim priključkom ili ukrštanjem puteva, odnosno priključkom prilaznog puta na lokalni put, do pribavljanja upotrebne dozvole za priključak;
10) naloži uklanjanje saobraćajnog priključka na lokalni put u putnom zemljištu, ako za izgrađeni saobraćajni priključak nisu pribavljeni uslovi i rešenje Upravljača lokalnih puteva, odnosno građevinska dozvola u ostavljenom roku;
11) naloži otklanjanje nepravilnosti, odnosno zabrani dalje izvođenje radova prilikom održavanja lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, ako utvrdi da izvođač radova ne ispunjava propisane uslove;
12) naloži otklanjanje nedostataka u utvrđenom roku, ako utvrdi da se prilikom izvođenja radova i upotrebe materijala pri održavanju lokalnog puta, njegovog dela i putnog objekta, ne primenjuju tehnički propisi i standardi i norme kvaliteta, a ako se u utvrđenom roku nedostaci ne otklone, zabrani, odnosno obustavi dalje izvođenje radova i naloži uklanjanje izvedenih radova na delovima lokalnog puta ili putnog objekta na kojima nisu otklonjeni naloženi nedostaci;
13) naloži uklanjanje stvari, odnosno materija koje su se našle na lokalnom putu i koje mogu oštetiti lokalni put ili ugrožavaju bezbednost saobraćaja, kao i onesposobljenog vozila za dalju vožnju kojim se ometa korišćenje lokalnog puta;
14) naloži sprovođenje Provere, Mapiranja rizika, identifikacije i rangiranja opasnih mesta, odnosno Nezavisne ocene.
Mere obezbeđenja koje preduzima inspektor za puteve
Ako je lokalni put, njegov deo ili putni objekat u takvom stanju da se na njemu ne može odvijati bezbedan saobraćaj, inspektor za puteve će narediti da se bez odlaganja preduzmu mere obezbeđenja, a po potrebi može privremeno zabraniti saobraćaj na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu.
Žalba na rešenje inspektora za puteve
Protiv rešenja inspektora za puteve, može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja.
Žalba se podnosi preko inspekcije za puteve.
Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja kojim se:
1) zabranjuju, odnosno obustavljaju radovi;
2) privremeno obustavlja saobraćaj na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu;
3) nalaže otklanjanje nedostataka na lokalnom putu, njegovom delu ili putnom objektu kojima se ugrožava ili može biti ugrožena bezbednost saobraćaja;
4) nalaže uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa lokalnog puta, njegovog dela, putnog objekta i putnog zemljišta, osim objekata, cevovoda, vodova i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno zakonom;
5) isključuje iz saobraćaja na lokalnom putu vozilo kojim se obavlja vanredni prevoz bez dozvole.
Komunalno-milicijski poslovi
Komunalno-milicijske poslove vezane za zaštitu lokalnih puteva vrši Komunalna milicija.
U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:
1. izda prekršajni nalog;
2. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;
3. podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka;
4. obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Prekršaji pravnog lica odnosno preduzetnika
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1) postupa suprotno članu 18. ove odluke;
2) gradi objekte i postavlja postrojenja, uređaje i instalacije suprotno članu 19. stav 1. ove odluke;
3) gradi, odnosno postavlja linijski infrastrukturni objekat: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, produktovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, bez pribavljenih uslova i rešenja Upravljača lokalnih puteva (član 19. stav 2. ove odluke);
4) podiže ograde, drveće i zasade pored lokalnih puteva suprotno članu 20. ove odluke;
5) ne postupa u skladu sa članom 21. st. 2. i 3. ove odluke;
6) ne obavesti Upravljača lokalnih puteva o radovima na održavanju objekta kojim upravlja ili ga ne obavesti u roku propisanom članom 22. stav 2. ove odluke;
7) ne podigne odgovarajuće ograde na mestima i na način propisan u članu 23. stav 1. ove odluke;
8) umanji preglednost na lokalnom putu na način propisan u članu 23. stav 2. ove odluke;
9) gradi saobraćajni priključak na javni put suprotno članu 24. stav 1. ove odluke;
10) postavlja reklamne table, reklamne panoe, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje na lokalnom putu suprotno članu 26. ove odluke;
11) spreči oticanje voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i spreči dalje oticanje voda ka njihovim recipijentima (član 27. stav 1. tačka 5);
12) prosipa, ostavlja ili baca materijale, stvari i smeće na put (član 27. stav 1. tačka 6);
13) zamašćuje put mazivima ili drugim sličnim materijama (član 27. stav 1. tačka 7);
14) postavlja i koristi svetla ili druge uređaje, odnosno predmete na putu i pored puta, kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu (član 27. stav 1. tačka 8);
15) izvodi poljoprivredne radove na bankinama, kosinama i putnom zemljištu (član 27. stav 1. tačka 9);
16) vuče predmete, materijale, oruđe i druge vrste tereta po putu (član 27. stav 1. tačka 10);
17) spušta niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvenu građu, drva za ogrev, kamenje i drugi materijal (član 27. stav 1. tačka 11);
18) pali travu i drugo rastinje na putu, kao i otpadne predmete i materijale (član 27. stav 1. tačka 12);
19) pali travu i drugo rastinje na zemljištu suseda puta tako da se ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu (član 27. stav 1. tačka 13);
20) koči zaprežno vozilo sprečavanjem okretanja točkova (član 27. stav 1. tačka 14);
21) uključuje vozilo na put i isključuje vozilo sa puta van priključka ili ukrštaja (član 27. stav 1. tačka 15);
22) zaustavlja ili ostavlja vozilo, kojim se ometa korišćenje puta (član 27. stav 1. tačka 16);
23) neregulisano vodi bujične vodotokove koji mogu da oštete put (član 27. stav 1. tačka 17);
24) vrši radnje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja (član 27. stav 1. tačka 18);
25) obavlja vanredni prevoz bez dozvole Upravljača lokalnih puteva (član 31. stav 2.);
26) obavlja vanredni prevoz na nepropisan način odnosno suprotno uslovima utvrđenim u dozvoli za vanredni prevoz (član 31. stav 8.);
27) za vreme trajanja isključenja, koristi vozilo koje je u vršenju kontrole isključeno iz saobraćaja suprotno članu 31. stav 13. ove odluke;
28) ne ukloni ili ne označi bez odlaganja stvari, odnosno materije koje su se našle na lokalnom putu koje mogu oštetiti lokalni put ili ugrožavaju bezbednost saobraćaja (član 33. stav 1);
29) u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja ne označi vozilo na način određen propisima o bezbednosti saobraćaja ili ne preduzme mere da se vozilo u najkraćem roku a ne dužem od dva sata, ukloni sa lokalnog puta (član 34. stav 1.);
30) vrši raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina bez odobrenja Upravljača lokalnih puteva (član 46. stav 2.);
31) ne izvodi raskopavanje lokalnog puta i drugih javnih površina u skladu sa Uputstvom (član 46. stav 4.);
32) u slučaju raskopa radi hitne intervencije bez odobrenja, ne obavesti bez odlaganja sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove odnosno ne podnese zahtev prvog narednog radnog dana Upravljaču lokalnih puteva radi izdavanja odobrenja (član 47. stav 2.);
33) ne izvodi raskope hitnih intervencija u skladu sa Uputstvom (član 47. stav 3.);
34) ne postavi privremenu saobraćajnu signalizaciju i ne obezbedi mesto na kome se izvode radovi pre otpočinjanja radova na raskopavanju, odnosno istu ne održava tokom izvođenja radova, odnosno nakon završetka radova istu ne ukloni (član 50.);
35) o nastalim oštećenjima na stambenim, komunalnim ili drugim objektima nastalim usled raskopavanja ili radova vezanih za
raskopavanje ne obavesti najkasnije naredni radni dan vlasnika objekta odnosno pravno lice ili preduzetnika koji se stara o održavanju oštećenog objekta (član 53.);
36) ne vrati nakon završetka radova na raskopavanju u propisanom roku u prvobitno stanje lokalni put i druge javne površine, saobraćajnu signalizaciju i opremu (član 55.);
37) ako ne postupi po rešenju komunalnog inspektora za puteve shodno odredbama čl. 64. i 65. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. tačka ovog člana novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara kazniće se preduzetnik.
Prekršaji Upravljača lokalnih puteva
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj Upravljač lokalnih puteva ako:
1) ne dostavi nadležnom sekretarijatu izveštaj o izvršenoj kontroli i oceni stanja lokalnih puteva shodno članu 6. ove odluke;
2) ne dostavi nadležnom sekretarijatu godišnji program radova na održavanju puteva shodno članu 7. ove odluke;
3) ne obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova u skladu sa članom 19. stav 3. ove odluke;
4) ne obezbedi stručni nadzor nad izvođenjem radova u skladu sa članom 22. stav 5. ove odluke;
5) ne štiti lokalni put na način propisan odredbom člana 25. ove odluke;
6) u obavljanju poslova zaštite lokalnog puta ne sprovodi svakodnevno aktivnosti propisane u članu 28. stav 1. ove odluke;
7) ne podnese pisani zahtev inspekciji za puteve propisan u članu 28. st. 2. i 3. ove odluke;
8) kod nadležnog sekretarijata ne podnese zahtev za pokretanje postupka za ograničavanje korišćenja lokalnog puta (član 29. stav 1);
9) ne preduzme mere obezbeđenja lokalnog puta postavljanjem saobraćajne signalizacije ili ne obavesti ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove ili javnost putem sredstava javnog informisanja o preduzetim merama (član 29. st. 2. i 3);
10) ako ne pokrene postupak za izdavanje rešenja za tehničko regulisanje saobraćaja za period zimske službe ili ne pokrene postupak u propisanom roku shodno članu 30. st. 1. i 3. ovog zakona;
11) putem sredstava javnog informisanja ne obavesti blagovremeno učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na lokalnim putevima u periodu zimskog održavanja ili nakon postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme na lokalnom putu o tome ne obavesti ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove i inspekciju za puteve (član 30. st. 4. i 5);
12) ne vodi evidenciju u skladu sa članom 31. st. 4. i 5. ove odluke i na svojoj internet stranici ne objavljuje evidenciju o izdatim dozvolama za vanredni prevoz (član 31. stav 6.);
13) izda dozvolu za vanredni prevoz, a da vlasnik, odnosno korisnik vozila nije izmirio propisane troškove koji su nastali pri prethodno obavljenim vanrednim prevozima (član 31. stav 14.);
14) ne preduzme mere da se stvari, odnosno materija uklone ili označe u roku koji ne može biti duži od 12 sati, u skladu sa članom 33. stav 2. ove odluke;
15) ne preduzme mere za označavanje, odnosno uklanjanje vozila onesposobljenog za dalju vožnju na lokalnom putu, u roku koji ne može biti duži od šest sati (član 34. stav 2.);
16) ne obaveštava javnost o prohodnosti lokalnih puteva, u skladu sa članom 36. ove odluke;
17) ne postupi u skladu sa članom 37. stav 3. ove odluke;
18) ne postupi na način propisan članom 42. stav 3. ove odluke;
19) ne izradi saobraćajni projekat u skladu sa članom 42. stav 5. ove odluke;
20) ne obavesti javnost o obustavi saobraćaja na način i u rokovima propisanim članom 43. stav 4. ove odluke;
21) ne postupa u skladu sa članom 44. st. 1. i 3. ove odluke;
22) ako ne postupi po rešenju inspektora za puteve shodno odredbama čl. 64. i 65. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara i odgovorno lice kod Upravljača lokalnih puteva.
Prekršaji fizičkog lica
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1) gradi objekte i postavlja postrojenja, uređaje i instalacije suprotno članu 19. stav 1. ove odluke;
2) podiže ograde, drveće i zasade pored lokalnog puta suprotno članu 20. ove odluke;
3) ne postupa u skladu sa članom 21. st. 2. i 3. ove odluke;
4) ne podigne odgovarajuće ograde na mestima i na način propisan u članu 23. stav 1. ove odluke;
5) umanji preglednost na lokalnom putu na način propisan u članu 23. stav 2. ove odluke;
6) gradi saobraćajni priključak na lokalni put suprotno članu 24. stav 1. ove odluke;
7) postavlja reklamne table, reklamne panoe, uređaje za obaveštavanje ili oglašavanje na lokalnom putu i zaštitnom pojasu suprotno članu 26. ove odluke;
8) privremeno ili trajno zauzme put suprotno članu 27. stav 1. tačka 1. ove odluke;
9) izvodi radove na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta, bez saglasnosti Upravljača lokalnih puteva (član 27. stav 1. tačka 2.);
10) izvodi radove na lokalnom putu kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja (član 27. stav 1. tačka 3.);
11) ispušta vodu, otpadnu vodu i drugu tečnost na put (član 27. stav 1. tačka 4);
12) spreči oticanje voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i spreči dalje oticanje voda ka njihovim recipijentima (član 27. stav 1. tačka 5);
13) prosipa, ostavlja ili baca materijale, stvari i smeće na put (član 27. stav 1. tačka 6);
14) zamašćuje put mazivima ili drugim sličnim materijama (član 27. stav 1. tačka 7);
15) postavlja i koristi svetla ili druge uređaje, odnosno predmete na putu i pored puta, kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu (član 27. stav 1. tačka 8);
16) izvodi poljoprivredne radove na bankinama, kosinama i putnom zemljištu (član 27. stav 1. tačka 9);
17) vuče predmete, materijale, oruđe i druge vrste tereta po putu (član 27. stav 1. tačka 10);
18) spušta niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvenu građu, drva za ogrev, kamenje i drugi materijal (član 27. stav 1. tačka 11);
19) pali travu i drugo rastinje na putu, kao i otpadne predmete i materijale (član 27. stav 1. tačka 12);
20) pali travu i drugo rastinje na zemljištu suseda puta tako da se ugrožava bezbednost odvijanja saobraćaja i umanjuje zahtevana preglednost na putu (član 27. stav 1. tačka 13);
21) koči zaprežno vozilo sprečavanjem okretanja točkova (član 27. stav 1. tačka 14);
22) uključuje vozilo na put i isključuje vozilo sa puta van priključka ili ukrštaja (član 27. stav 1. tačka 15);
23) zaustavlja ili ostavlja vozilo, kojim se ometa korišćenje puta (član 27. stav 1. tačka 16);
24) neregulisano vodi bujične vodotokove koji mogu da oštete put (član 27. stav 1. tačka 17);
25) vrši radnje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjiti zahtevana preglednost, ometa odvijanje saobraćaja odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja (član 27. stav 1. tačka 18);
26) obavlja vanredni prevoz suprotno uslovima ili bez dozvole koju izdaje Upravljač lokalnih puteva (član 31. st. 2. i 3.);
27) ne ukloni ili ne označi bez odlaganja stvari, odnosno materije koje su se našle na lokalnom putu koje mogu oštetiti lokalni put ili ugrožavaju bezbednost saobraćaja (član 33. stav 1);
28) ne označi onesposobljeno vozilo na način određen propisima o bezbednosti saobraćaja ili ne preduzme mere da se vozilo u najkraćem roku, a ne dužem od dva sata, ukloni sa lokalnog puta u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja (član 34. stav 1);
29) ne postupi po rešenju komunalnog inspektora za puteve shodno odredbama čl. 64. i 65. ove odluke.
Prekršajni nalog
Ukoliko je prekršaj otkriven na zakonom propisani način za prekršaje iz člana 68-70. ove odluke izdaje se prekršajni nalog.
Prekršajni nalog sadrži sledeće pouke i upozorenja:
1) da se lice protiv koga je izdat prekršajni nalog, ako prihvati odgovornost i u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga plati polovinu izrečene kazne, oslobađa plaćanja druge polovine izrečene novčane kazne;
2) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne;
3) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog koje ne prihvata odgovornost za prekršaj ima pravo da u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga podnese zahtev za sudsko odlučivanje tako što će lično ili preko pošte predati prekršajni nalog nadležnom prekršajnom sudu uz naznačenje suda kome se zahtev podnosi;
4) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog biti dužno da pored plaćanja novčane kazne utvrđene prekršajnim nalogom nadoknadi sudske troškove u slučaju da zatraži sudsko odlučivanje a sud utvrdi da je odgovoran za prekršaj;
5) da će prekršajni nalog postati konačan i izvršan po proteku roka od osam dana od dana prijema ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u tom roku ne plati novčanu kaznu ili ne zahteva sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu;
6) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u slučaju prinudnog izvršenja izrečene novčane kazne, biti dužno da nadoknadi troškove izvršenja određene rešenjem o prinudnoj naplati;
7) da će se fizičkom licu, preduzetniku i odgovornom licu u pravnom licu protiv koga je izdat prekršajni nalog neplaćena novčana kazna zameniti kaznom zatvora ili radom u javnom interesu.
Prestanak važenja
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima ("Službeni list Grada Subotice", br. 6/17, 9/17-ispravka i 21/17) i Odluka o čišćenju i uklanjanju snega i leda na teritoriji Grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. 39/13 i 45/14).
Donošenje akta
Izuzetno od člana 40. ove odluke, Plan zimskog održavanja lokalnih puteva za period od 1. novembra 2018. godine do 1. aprila 2019. godine Upravljač lokalnih puteva će doneti u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Stupanje na snagu
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o dopuni
Odluke o opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima
("Sl. list grada Subotice", br. 26/2020)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima
("Sl. list grada Subotice", br. 35/2021)
Član 7
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice", osim odredaba čl. 1.-3. ove odluke koje se primenjuju od 1. januara 2022. godine.
* Odredbe čl. 13. do 16. Odluke o opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima ("Sl. list grada Subotice", br. 24/2018) prestale su da važe 6. marta 2019. godine, stupanjem na snagu Odluke o naknadama za korišćenje opštinskih puteva i ulica ("Sl. list grada Subotice", br. 4/2019).