POSLOVNIK
O RADU IZBORNE KOMISIJE GRADA SUBOTICA

("Sl. list grada Subotice", br. 49/2011, 26/2015, 18/2016 i 37/2021)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Izborne komisije Grada Subotica (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u zgradi Gradske kuće u Subotici, Trg slobode 1.

Član 3

Komisija u svom radu koristi dva pečata. Jedan pečat je za otisak hemijskom bojom, a drugi pečat je za otisak u pečatnom vosku.

Pečati Komisije su prečnika 50 mm.

Pečati su okruglog oblika sa tekstom: "Republika Srbija - Autonomna pokrajina Vojvodina - Grad Subotica - Skupština Grada Subotica - Izborna komisija Grada Subotica - Subotica".

U sredini pečata nalazi se mali grb Republike Srbije.

Tekst pečata je ispisan na srpskom jeziku - ćiriličkim pismom, bunjevačkom, mađarskom i hrvatskom jeziku i pismu.

Pečati Komisije se nalaze u Službi za opštu upravu i zajedničke poslove, za njihovo čuvanje i rukovanje je zadužen zamenik sekretara Komisije.

II NAČIN RADA KOMISIJE

Član 4

Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.

Komisija radi u proširenom sastavu od dana utvrđivanja tog sastava do završetka izbora, u skladu sa Zakonom.

Sastav Komisije objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotica".

Član 5

Komisija radi u sednicama.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili na predlog najmanje trećine članova Komisije.

U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi, sekretar i zamenik sekretara Komisije. U slučaju spečenosti prisustva sednici predsednika ili člana Komisije, sednici prisustvuje zamenik predsednika ili zamenik člana Komisije.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika odnosno zamenika predsednika Komisije, sednicom predsedava najstariji član Komisije.

Član 6

Na sednici Komisije svaki član, a u njegovom odsustvu njegov zamenik ima pravo da učestvuje u diskusiji po utvrđenim tačkama dnevnog reda nakon što dobije reč od predsedavajućeg.

Izlaganje člana, odnosno zamenika člana može da traje najduže 5 minuta po istoj tački dnevnog reda, a replika najduže 3 minuta.

Ako izlaganje člana, odnosno zamenika člana prekorači ograničenje iz stava 2. predsedavajući može da mu oduzme reč.

Član 7

Poziv za sednicu Komisije, sa naznakom vremena i mesta održavanja sednice i sa predlogom dnevnog reda, upućuje se članovima Komisije, po pravilu, u pisanom obliku, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice, a po potrebi, sednice se sazivaju telefonom ili na drugi odgovarajući način.

Izuzetno, poziv za sednicu Komisije iz stava 1. ovog člana, može se dostaviti i u kraćem roku, pri čemu je predsednik Komisije dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.

Član 8

Komisija radi i punovažno odlučuje ako na sednici prisustvuje većina njenih članova, odnosno njihovih zamenika.

Komisija odlučuje većinom glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Komisija ne može da glasa više puta po istom pitanju.

Ako predlog da se donese odluka kojom se menja postojeće pravno stanje u radu Izborne komisije ili u postupku sprovođenja izbora ne dobije većinu glasova, smatraće se da je predlog odluke odbijen.

Član 9

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanje pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radnu grupu iz reda svojih članova, kojoj pomoć mogu pružati stručni saradnici.

Komisija može, po potrebi, zadužiti pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, te da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuće rešenje.

Član 10

Komisija obezbeđuje javnost rada omogućavanjem prisustva akreditovanih predstavnika sredstava javnog informisanja, davanjem saopštenja i održavanjem konferencija za štampu.

Saopštenja za javnost daje, odnosno konferenciju za štampu može održati predsednik Komisije, odnosno po odobrenju predsednika, član Komisije.

Komisija može za vreme sprovođenja izbora ovlastiti člana Komisije za odnose sa javnošću, za poslove iz stava 1. i 2. ovog člana.

Član 11

U ostvarivanju svojih zadataka Komisija, saglasno Zakonu, sarađuje sa domaćim i stranim organima i organizacijama.

III POSTUPANJE PO PRIGOVORIMA

Član 12

Ukoliko je u toku rasprave iznet predlog za odbacivanje prigovora, predsedavajući stavlja na glasanje prvo taj predlog.

Ukoliko je izneto više predloga za odbacivanje prigovora, o predlozima se glasa redom kojim su izneti u diskusiji. Ako neki predlog bude usvojen, o ostalima se ne glasa.

Ukoliko u toku diskusije ne bude iznet predlog za odbacivanje prigovora, odnosno nijedan od iznetih predloga ne bude usvojen, Komisija se izjašnjava o usvajanju prigovora.

Predsedavajući uvek stavlja na glasanje predlog da se prigovor usvoji.

Ako predlog da se prigovor usvoji ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.

IV OBEZBEĐENJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE

Član 13

Sredstva za rad organa za sprovođenje lokalnih izbora, kao i za sprovođenje izbora članova skupštine mesnih zajednica, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora, obezbeđuje se u budžetu opštine.

Nalogodavac, za isplatu sredstava obezbeđenih za sprovođenje izbora iz stava 1. ovog člana je predsednik Komisije.

Član 14

Predsednik, članovi, sekretar i zamenik sekretara Komisije imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji (samo prisutni na sednici), a u slučaju sprečenosti predsednika ili člana i prisustva sednici zamenika predsednika ili zamenika člana, prisutan zamenik ostvaruje pravo na naknadu.

Visina naknade za rad u Komisiji, za vreme sprovođenja lokalnih izbora i izbora članova skupštine mesnih zajednica, Komisija određuje posebnom odlukom.

Član 15

Stručnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije pružaju nadležne stručne službe Gradske uprave, u skladu sa Odlukom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova i zadataka Gradske uprave.

V DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE

Član 16

Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije, a po potrebi, vrši se i tonsko snimanje.

Zapisnik sadrži glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatu glasanja o pojedinim pitanjima.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

Zapisnik se čuva trajno.

Zapisnik potpisuju predsednik i zapisničar.

Pre usvajanja zapisnik se može koristiti samo po odobrenju predsednika Komisije.

Član 17

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa zakonom.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama ovog Poslovnika.

Član 19

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Izborne komisije Grada Subotice, objavljen u "Službenom listu Grada Subotice", broj 7/08.

Član 20

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotica".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Poslovnika o radu Izborne komisije Grada Subotica

("Sl. list grada Subotice", br. 18/2016)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".