ODLUKA

O ODRŽAVANJU ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE

("Sl. list grada Subotice", br. 5/2018, 35/2019 i 37/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju vršioci, uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti održavanje čistoće na površinama javne namene, na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze vršioca ove komunalne delatnosti i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.

Član 2

Komunalna delatnost održavanja čistoće na površinama javne namene je, u smislu ove odluke, čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih javnih površina, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na javnim površinama, kao i održavanje javnih česmi i fontana.

Član 3

Pod površinama javne namene, u smislu ove odluke, podrazumevaju se sve površine koje služe za javni saobraćaj i to kolovoz unutar naseljenih mesta, trotoari ulica, putevi i staze, trgovi, parking prostori, parkovi, otvoreni prostori između i oko zgrada, uređeni prostor stambenih blokova i dr.

II VRŠIOCI KOMUNALNE DELATNOSTI, USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJA ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE

Član 4

Komunalnu delatnost iz člana 2. ove odluke u delu čišćenja i pranja asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih javnih površina, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina i pražnjenje posuda za otpatke na javnim površinama na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Subotica (u daljem tekstu: vršilac delatnosti), osim na površinama javne namene koje se nalaze na zaštićenom području, gde te delatnosti obavlja Javno preduzeće "Palić-Ludaš" Palić (u daljem tekstu: vršilac delatnosti).

Komunalnu delatnost iz člana 2. ove odluke u delu održavanja javnih česmi i fontana na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" Subotica (u daljem tekstu: ovlašćeno preduzeće).

Vršioci komunalne delatnosti održavanje čistoće na površinama javne namene moraju ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane aktom Vlade RS kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ovih komunalnih delatnosti.

Član 5

Komunalna delatnost iz člana 4. stav 1. ove odluke, koju obavljaju vršioci delatnosti, vrši se prema godišnjim Programima održavanja čistoće na površinama javne namene (u daljem tekstu: Program).

Programe iz stava 1. ovog člana, donose Nadzorni odbori vršilaca delatnosti po prethodno pribavljenom pozitivnom mišljenju Sekretarijata nadležnog za komunalne poslove Gradske uprave Grada.

Nadzorni odbori vršilaca delatnosti, dužni su da Programe za tekuću godinu donesu do 15. januara tekuće godine i da iste, putem Sekretarijata nadležnog za komunalne poslove, dostave Gradskom veću radi davanja saglasnosti.

Programi naročito sadrže: površine javne namene predviđene za održavanje čistoće (čišćenje i pranje), vreme i način održavanja čistoće, podatke o posudama za otpatke i dinamiku njihovog pražnjenja i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju.

Program mora da bude u skladu sa aktom o zaštiti zaštićenog područja i propisima kojima se uređuje zaštita prirode.

Gradonačelnik sa vršiocima delatnosti zaključuje posebne ugovore za realizaciju Programa.

Visina sredstava potrebnih za realizaciju Programa, utvrđuje se prema cenovniku koji donosi Nadzorni odbor vršilaca delatnosti.

Cenovnik treba da sadrži cenu svih radova i usluga po jedinici mere.

Gradsko veće daje saglasnost na cenovnik.

Vršioci delatnosti dužni su da, u roku od 30 dana od dana isteka perioda na koji se Program odnosi, Sekretarijatu nadležnom za komunalne poslove, dostave izveštaje o realizaciji Programa u prethodnoj godini.

Član 6

Komunalna delatnost iz člana 4. stav 2. ove odluke, koju obavlja ovlašćeno preduzeće, obuhvata tekuće održavanje javnih česmi i fontana i njihovo zazimljavanje i odzimljavanje.

Gradonačelnik sa ovlašćenim preduzećem zaključuje godišnje ugovore za realizaciju poslova komunalne delatnosi iz stava 1. ovog člana.

Visina potrebnih sredstava, utvrđuje se prema cenovniku koji donosi Nadzorni odbor ovlašćenog preduzeća.

Cenovnik treba da sadrži cenu svih radova i usluga po jedinici mere.

Gradsko veće daje saglasnost na cenovnik.

Član 7

Na površinama javne namene posude za otpatke postavlja, održava odnosno oštećene i neispravne zamenjuje "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica u skladu sa Planom postavljanja urbane opreme na teritoriji Grada Subotice i DOO Park Palić Palić, na turističkom prostoru "Park Palić" Palić.

Posude za otpatke moraju biti postavljene i podešene tako da se omogući njihovo lako pražnjenje i održavanje.

III SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 8

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti održavanje čistoće na površinama javne namene, obezbeđuju se iz budžeta Grada i to primenom elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima.

IV OBAVEZE VRŠIOCA DELATNOSTI

Član 9

Vršioci delatnosti dužni su da:

1. komunalnu delatnost održavanje čistoće na površinama javne namene obavljaju u skladu sa Programom iz člana 5. ove odluke;

2. redovno prazne posude za otpatke postavljene na površinama javne namene i da čiste (održavaju) prostor oko njih;

3. obezbede interventno uklanjanje komunalnog otpada sa površina javne namene.

Ovlašćeno preduzeće je dužno da komunalnu delatnost, koja mu je poverena, obavlja u skladu sa zaključenim ugovorima.

Član 10

Zabranjeno je:

1. odlaganje komunalnog otpada u posude za otpatke postavljene na javnim površinama,

2. u toku izvođenja građevinskih radova, prljanje javnih površina ispred i oko gradilišta.

Član 11

Vršioci komunalne delatnosti iz člana 4 ove odluke su dužni da jednom godišnje sprovedu postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke u trajanju od najmanje 30 dana.

Izjašnjavanje se organizuje elektronskim putem ili na drugi pogodan način.

Poziv za izjašnjavanje objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i vršilaca komunalne delatnosti iz člana 4. ove odluke, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.

Vršioci komunalne delatnosti iz člana 4. ove odluke su dužni da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostave sekretarijatu Gradske uprave Grada Subotice nadležnom za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za komunalne poslove sačinjava analizu i nacrt akta sa merama za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću sa izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.

Gradsko veće nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 5. ovog člana donosi akt kojim nalaže vršiocima komunalne delatnosti iz člana 4. ove odluke da otklone nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

V NADZOR

Član 12

Nadzor nad primenom ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za komunalne poslove.

Član 13

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove.

Član 14

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor, osim zakonom propisanih prava i dužnosti, ima i sledeća prava i dužnosti:

1. da proverava da li ovlašćeno preduzeće vrši održavanje javnih česmi i fontana u skladu sa članom 6. ove odluke,

2. da proverava da li "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica, odnosno DOO Park Palić Palić, na površinama javne namene postavlja posude za otpatke, odnosno oštećene i neispravne zamenjuje u skladu sa članom 7. ove odluke,

3. da proverava da li vršioci delatnosti postupaju u skladu sa članom 9. stav 1. tačka 1 - 3 ove odluke.

Član 15

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor ima sva ovlašćenja propisana zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti, a naročito da:

1. naloži ovlašćenom preduzeću preduzimanje odgovarajućih mera i radnji na održavanju česmi i fontana u skladu sa članom 6. ove odluke,

2. naloži rešenjem "Javnom preduzeću za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica, odnosno DOO Park Palić Palić, da na površinama javne namene postavi posude za otpatke, odnosno da oštećene i neispravne zameni u skladu sa pogramom iz člana 7. stav 1. ove odluke,

3. naloži rešenjem vršiocima delatnosti ispunjavanje mera, radnji i aktivnosti iz člana 9. ove odluke.

Član 16

Komunalno-milicijske poslove vezane za održavanje komunalnog reda u oblasti komunalne delatnosti održavanja čistoće na površinama javne namene vrši Komunalna milicija.

Član 17

U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:

1) izda prekršajni nalog;

2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka;

4) obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

VI KAZNENE ODREDBE

Član 18

Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj vršioci delatnosti, ovlašćeno preduzeće, "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica i DOO Park Palić Palić ako ne postupe po rešenju komunalnog inspektora donetog po ovlašćenju iz člana 15. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 20.000 dinara.

Član 19

Za prekršaje iz člana 10. ove odluke izdaće se prekršajni nalog i to:

1.

Za fizičko lice

10.000 dinara,

2.

Za odgovorno lice u pravnom licu

10.000 dinara,

3.

Za preduzetnika

20.000 dinara,

4.

Za pravno lice

20.000 dinara.

 

Član 19a

Za prekršaje iz člana 18. i 19. ove odluke izdaje se prekršajni nalog, u skladu sa propisima koji propisuju prekršaje.

Prekršajni nalog sadrži sledeće pouke i upozorenja:

1) da se lice protiv koga je izdat prekršajni nalog ako prihvati odgovornost i u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga plati polovinu izrečene kazne oslobađa plaćanja druge polovine izrečene novčane kazne;

2) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne;

3) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog koje ne prihvata odgovornost za prekršaj ima pravo da u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga podnese zahtev za sudsko odlučivanje tako što će lično ili preko pošte predati prekršajni nalog nadležnom prekršajnom sudu uz naznačenje suda kome se zahtev podnosi;

4) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog biti dužno da pored plaćanja novčane kazne utvrđene prekršajnim nalogom nadoknadi sudske troškove u slučaju da zatraži sudsko odlučivanje a sud utvrdi da je odgovoran za prekršaj;

5) da će prekršajni nalog postati konačan i izvršan po proteku roka od osam dana od dana prijema ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u tom roku ne plati novčanu kaznu ili ne zahteva sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu;

6) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u slučaju prinudnog izvršenja izrečene novčane kazne, biti dužno da nadoknadi troškove izvršenja određene rešenjem o prinudnoj naplati;

7) da će se fizičkom licu, preduzetniku i odgovornom licu u pravnom licu protiv koga je izdat prekršajni nalog neplaćena novčana kazna zameniti kaznom zatvora ili radom u javnom interesu.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Do potpune primene člana 4. stav 1, a po sticanju ekonomskih i tehničkih uslova, za obavljanje komunalne delatnosti na području naseljenih mesta: Čantavir, Višnjevac, Dušanovo, Novi Žednik i Stari Žednik, delatnost će obavljati privredni subjekat, kome se, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, obavljanje ovih poslova poveri, a najduže do isteka roka obaveze usaglašavanja podzakonskih akata Grada sa Zakonom o komunalnim delatnostima.

Nakon sprovedenog postupka javne nabavke, iz stava 1. ovog člana, na predlog Sekretarijata nadležnog za komunalne poslove, Gradsko veće donosi Program održavanja čistoće na površinama javne namene na području naseljenih mesta: Čantavir, Višnjevac, Dušanovo, Novi Žednik i Stari Žednik.

Na privredne subjekte iz stava 1. ovog člana, primenjivaće se nadzor i kaznene odredbe propisane ovom odlukom.

Član 21

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".