ODLUKAO OBEZBEĐIVANJU JAVNOG OSVETLJENJA("Sl. list grada Subotice", br. 19/2018, 35/2019 i 37/2021) |
Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja, na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze vršioca ove komunalne delatnosti i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.
Komunalna delatnost obezbeđivanje javnog osvetljenja je, u smislu ove odluke, održavanje, adaptacija i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene.
Pod održavanjem objekata i instalacija javnog osvetljenja podrazumeva se održavanje objekata i instalacija javnog osvetljenja u ispravnom stanju za njeno funkcionisanje radi trajnog i kontinuiranog obezbeđivanja javnog osvetljenja.
Pod površinama javne namene, u smislu ove odluke, podrazumevaju se sve površine koje služe za javni saobraćaj i to kolovoz unutar naseljenih mesta, trotoari, putevi i staze, trgovi, parking prostori, parkovi, otvoreni prostori između i oko zgrada, kao i druge površine na kojima je predviđena izgradnja javnog osvetljenja.
II VRŠIOCI KOMUNALNE DELATNOSTI, USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI OBEZBEĐIVANJA JAVNOG OSVETLJENJA
Komunalnu delatnost iz člana 2. ove odluke na teritoriji Grada obavlja "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće), izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" Palić gde ovu komunalnu delatnost obavlja DOO "Park Palić".
Vršioci komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja moraju ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane aktom Vlade RS kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ovih komunalnih delatnosti.
Poslove izgradnje objekata i instalacija javnog osvetljenja na teritoriji Grada obezbeđuje Javno preduzeće, izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" Palić gde ove poslove obezbeđuje DOO "Park Palić"Palić.
Redovno snabdevanje električnom energijom, odnosno nabavku električne energije, radi obezbeđivanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada obezbeđuje Grad, u skladu sa zakonom, i zaključuje ugovor sa nadležnim preduzećem - isporučiocem električne energije, izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" gde redovno snabdevanje električnom energijom, odnosno nabavku električne energije obezbeđuje DOO "Park Palić" koji zaključuje ugovor sa nadležnim preduzećem - isporučiocem električne energije.
Ugovorom iz stava 3. ovog člana, bliže se uređuje način snabdevanja, cena, rokovi plaćanja, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje javnog osvetljenja.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" pojedine poslove komunalne delatnosti iz člana 2. ove odluke može da obavi i Javno preduzeće, u skladu sa Programom poslovanja Javnog preduzeća, uz saglasnost DOO "Park Palić".
Povodom državnih praznika, određenih verskih praznika, značajnih kulturnih i sportskih priredbi i manifestacija (Nova godina, Božić, Uskrs, Dužijanca i sl.), Grad se svečano ukrašava prema posebnom planu svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada.
Nalog za izradu plana iz stava 1. ovog člana, na predlog sekretarijata Gradske uprave nadležnog za komunalne poslove, daje Gradonačelnik Javnom preduzeću, a donosi ih Nadzorni odbor Javnog preduzeća.
Instalacije i uređaji za svečano osvetljenje Grada sastavni su deo sistema javne rasvete i održavaju se stalno u ispravnom, urednom i čistom stanju.
Ukrasi i instalacije i uređaji za svečano osvetljenje Grada uklanjaju se posle praznika, priredbe ili manifestacije povodom koje su postavljeni, u skladu sa planom.
Postavljanje, održavanje, skladištenje i nabavku ukrasa i instalacija i uređaja za svečano osvetljenje Grada obezbeđuje Javno preduzeće.
Javno preduzeće i DOO "Park Palić" (u daljem tekstu: vršioci komunalne delatnosti) dužni su da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obaveste korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, vršioci komunalne delatnosti dužni su da odmah o tome obaveste sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove (u daljem tekstu: sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove) i da istovremeno preduzmu mere za otklanjanje uzroka poremećaja.
Vršioci komunalne delatnosti su dužni da obezbede osvetljenje javnih površina po sledećem redu prvenstva:
1. javno osvetljenje glavnih saobraćajnica,
2. javno osvetljenje trgova,
3. javno osvetljenje ulica,
4. javno osvetljenje pešačkih staza.
Ukoliko vršilac komunalne delatnosti to ne učini u roku koji odredi sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove, sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret vršioca komunalne delatnosti.
Vršioci komunalne delatnosti su dužni da jednom godišnje sprovedu postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke u trajanju od najmanje 30 dana.
Izjašnjavanje se organizuje elektronskim putem ili na drugi pogodan način.
Poziv za izjašnjavanje objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i vršilaca komunalne delatnosti, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Vršioci komunalne delatnosti su dužni da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostave sekretarijatu Gradske uprave nadležnom za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, sekretarijat Gradske uprave nadležan za komunalne poslove sačinjava analizu i nacrt akta sa merama za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću Grada Subotice sa izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.
Gradsko veće Grada Subotice nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stave 5. ovog člana donosi akt kojim nalaže vršiocima komunalne delatnosti da otklone nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Zabranjeno je:
1. uklanjanje, rušenje, prljanje i oštećenje na bilo koji način objekata, uređaja i instalacija javnog osvetljenja;
2. neovlašćeno priključenje na objekte, uređaje i instalacije javnog osvetljenja;
3. neovlašćeno postavljanje sredstava za oglašavanje na objekte javnog osvetljenja;
4. neovlašćeno pričvršćivanje stvari i lepljenje plakata na objekte javnog osvetljenja.
III SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja, obezbeđuju se iz budžeta Grada i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Nadzor nad izvršavanjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave nadležan za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove preko komunalnih inspektora.
Komunalno-milicijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti grada vezano za komunalnu delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja vrši komunalna milicija.
U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:
1) izda prekršajni nalog;
2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;
3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka;
4) obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Za prekršaj, ako postupi suprotno zabrani iz člana 9. ove odluke, izdaje se prekršajni nalog u iznosu od:
- za fizičko lice |
8.000 dinara; |
- za odgovorno lice u pravnom licu |
10.000 dinara; |
- za preduzetnike |
10.000 dinara; |
- za pravna lica |
20.000 dinara. |
Za prekršaje iz člana 12. ove odluke izdaje se prekršajni nalog, u skladu sa propisima koji propisuju prekršaje.
Prekršajni nalog sadrži sledeće pouke i upozorenja:
1) da se lice protiv koga je izdat prekršajni nalog ako prihvati odgovornost i u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga plati polovinu izrečene kazne oslobađa plaćanja druge polovine izrečene novčane kazne;
2) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne;
3) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog koje ne prihvata odgovornost za prekršaj ima pravo da u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga podnese zahtev za sudsko odlučivanje tako što će lično ili preko pošte predati prekršajni nalog nadležnom prekršajnom sudu uz naznačenje suda kome se zahtev podnosi;
4) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog biti dužno da pored plaćanja novčane kazne utvrđene prekršajnim nalogom nadoknadi sudske troškove u slučaju da zatraži sudsko odlučivanje a sud utvrdi da je odgovoran za prekršaj;
5) da će prekršajni nalog postati konačan i izvršan po proteku roka od osam dana od dana prijema ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u tom roku ne plati novčanu kaznu ili ne zahteva sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu;
6) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u slučaju prinudnog izvršenja izrečene novčane kazne, biti dužno da nadoknadi troškove izvršenja određene rešenjem o prinudnoj naplati;
7) da će se fizičkom licu, preduzetniku i odgovornom licu u pravnom licu protiv koga je izdat prekršajni nalog neplaćena novčana kazna zameniti kaznom zatvora ili radom u javnom interesu.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe člana 106., člana 113. stav 1. tačka 20) i člana 114. stav 1. tačka 28) Odluke o komunalnom redu ("Službeni list Grada Subotice", br. 27/17 - prečišćeni tekst).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o obezbeđivanju javnog osvetljenja
("Sl. list grada Subotice", br. 37/2021)
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice", izuzev odredbe člana 1. koja se primenjuje počev od 1. januara 2022. godine.