ODLUKA

O UPRAVLJANJU PIJACAMA

("Sl. list grada Subotice", br. 27/2018, 35/2019 i 37/2021)

 

I OPŠTE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja pijacama na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), vršilac komunalne delatnosti, opremanje i održavanje pijace, lokacija pijaca, radno vreme, način izdavanja pijačnog prostora, prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika ove komunalne usluge i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.

Komunalna delatnost upravljanja pijacama

Član 2

Komunalna delatnost upravljanja pijacama je, u smislu ove odluke:

- komunalno opremanje i održavanje objekata na pijacama (pijačnog poslovnog prostora, uključujući i kioske i tezge na otvorenom prostoru),

- davanje u zakup tezgi na pijacama i

- organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda.

Pijaca

Član 3

Pijaca je posebna tržišna institucija koja se bavi organizovanjem trgovine na malo, putem uređivanja, održavanja i izdavanja specijalizovanog prostora za obavljanje pijačne prodaje robe, kao i pratećih usluga.

Prostor za izgradnju pijace određuje se planskim aktima Grada.

Korisnik komunalne usluge

Član 4

Korisnik komunalne usluge, u smislu ove odluke, jeste svako pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik koji koristi pijačnu jedinicu radi prodaje robe i ima svojstvo trgovca u smislu zakona koji uređuje trgovinu (u daljem tekstu: korisnik).

Za korišćenje komunalne usluge (pijačne usluge) korisnik plaća vršiocu komunalne delatnosti naknadu, u skladu sa ovom odlukom.

II VRŠILAC KOMUNALNE DELATNOSTI UPRAVLJANJE PIJACAMA

Vršilac komunalne delatnosti

Član 5

Komunalnu delatnost upravljanja pijacama na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Subotičke pijace" Subotica (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti).

Vršilac komunalne delatnosti upravljanje pijacama mora ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane aktom Vlade RS kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ovih komunalnih delatnosti.

III NAZIV, LOKACIJA I NAMENA PIJACA

Nazivi i lokacije pijaca

Član 6

Vršilac komunalne delatnosti obavlja komunalnu delatnost upravljanja pijacama na teritoriji Grada na sledećim pijacama:

1. "Mlečna pijaca", Subotica, Trg Jakaba i Komora od Trga Sinagoge do Školskog centra za vaspitanje i obrazovanje slušno oštećenih lica "Dositej Obradović",

2. "Mešovita pijaca -Teslino naselje", Subotica, ulica Partizanskih baza bb,

3. "Zelena pijaca - Kvantaška pijaca", Subotica, u ulici Mirka Bogovića bb,

4. Pijaca "Zelenac - Zeldike" ("Zöldike"), Subotica, ulica Nade Dimić bb.

Namena pijaca

Član 7

Na pijacama iz člana 6. ove odluke, mogu se prodavati sledeći proizvodi:

- sve vrste svežeg i sušenog voća i povrća, šumski plodovi, gljive, cveće, ukrasno i lekovito bilje, sadni materijal, ukrasne jelke, jaja, proizvodi od testa, med, proizvodi od meda, mak, aleva paprika, riba, meso, gotovi i polugotovi prehrambeni proizvodi, pekarski proizvodi, sve vrste zanatskih proizvoda, proizvodi domaće radinosti, proizvodi od tekstila, porcelana, stakla, keramike, kože, gume i plastike, odeća, obuća, omoti za pakovanje namirnica, kao i ostala roba široke potrošnje,

- mesarski proizvodi, mleko i mlečni proizvodi, kao i kolači - u odgovarajućim pijačnim jedinicama/rashladnim vitrinama,

- štampa i duvanski proizvodi, kao i roba široke potrošnje - u za to određenim objektima.

IV RADNO VREME PIJACA

Pijačni dani

Član 8

Pijace mogu da rade svaki dan, uključujući i državne praznike, dok su glavni pijačni dani: petak, subota i nedelja.

Neradni dan u toku godine je 1. januar.

Radno vreme

Član 9

Radno vreme pijaca u letnjem periodu traje od 5.30 do 17.00 časova, a u zimskom periodu od 6.00 do 15.00 časova, dok je nedeljom, državnim i verskim praznicima do 13.00 časova.

Radno vreme Kvantaške pijace je svakog dana od 00.00 do 24.00 časa. Raspored rada naplatne kancelarije na Kvantaškoj pijaci određuje se u zavisnosti sezonske ponude robe.

Kao letnji period računa se vremenski period od 1. aprila do 30. septembra, dok zimski period traje od 1. oktobra do 31. marta.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, u sezoni, određena sezonska roba ili sezonski proizvodi (jelke, bostan i slično) mogu se prodavati na pijaci i posle isteka radnog vremena, ali najduže do 20.00 časova, uz saglasnost vršioca komunalne delatnosti.

Radno vreme pijace mora biti istaknuto na vidnom mestu.

Obaveza korisnika posle isteka radnog vremena pijace

Član 10

Posle isteka radnog vremena pijace, korisnici su dužni ukloniti preostalu robu i napustiti pijacu.

Sva roba zatečena na tezgama i pijačnom prostoru posle isteka radnog vremena pijace smatra se napuštenom i vršilac komunalne delatnosti je ovlašćen da istu ukloni.

V PIJAČNE JEDINICE

Vrste pijačnih jedinica

Član 11

Pijačnim jedinicama na pijacama, u smislu ove odluke, smatraju se poslovni prostori, tezge, vitrine, boksovi i prikolice, kao i posebno obeležena mesta na pijacama.

Pod poslovnim prostorom, u smislu ove odluke, smatraju se poslovne prostorije, skladišta i montažni objekti.

Montažnim objektima smatraju se, u smislu ove odluke, manji objekti privremenog karaktera, koji omogućavaju brzu i jednostavnu montažu, odnosno demontažu.

Opšti uslovi korišćenja pijačnih jedinica

Član 12

Pijačna jedinica se, po pravilu, koristi na osnovu zakupa.

Pijačna jedinica se daje u zakup ili na korišćenje radi prodaje robe i pružanja usluga i ne može se u druge svrhe koristiti.

Korisnik zakupljene pijačne jedinice je dužan za vreme trajanja zakupnog odnosa pijačnu jedinicu koristiti pažnjom dobrog domaćina.

Opšti uslovi korišćenja pijačnih jedinica bliže se uređuju aktom vršioca komunalne delatnosti.

Način izdavanja pijačne jedinice

Član 13

Vršilac komunalne usluge pijačnu jedinicu daje u zakup u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda.

Postupak izdavanja u zakup pijačne jedinice bliže se uređuje aktom iz člana 12. stav 4. ove odluke.

Aktom iz člana 12. stav 4. ove odluke može se predvideti izuzetno davanje u zakup pijačne jedinice neposrednom pogodbom, u skladu sa propisima koji uređuju davanje u zakup nepokretnosti u javnoj svojini.

Vreme trajanja zakupa

Član 14

Pijačne jedinice se daju u zakup, po pravilu, na određeno vreme, na vremenski period do godinu dana.

Izuzetno, pijačna jedinica se može dati u zakup i na duži vremenski period, u skladu sa aktom iz člana 12. stav 4. ove odluke.

Naknada za pijačne usluge

Član 15

Korisnik zakupljene pijačne jedinice je dužan da za pijačne usluge - za zakup i za ostale komunalne usluge koje vršilac komunalne usluge pruža, plaća naknadu.

Vrsta i visina naknade koju je korisnik dužan da plaća vršiocu komunalne delatnosti bliže se uređuje aktom vršioca komunalne delatnosti - Cenovnikom, na koji saglasnost daje nadležni organ Grada.

Ugovor o zakupu pijačnog prostora

Član 16

O zakupu pijačne jedinice zaključuje se ugovor.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži naročito:

- bliže oznake i opis pijačne jedinice koja je predmet zakupa,

- vreme trajanja zakupa,

- naknada za zakup pijačne jedinice,

- prava i obaveze ugovornih strana,

- načini prestanka ugovora,

- druga pitanja od značaja za zakup pijačne jedinice.

Postavljanje montažnih objekata i popravka i uređivanje poslovnog prostora

Član 17

Postavljanje montažnih objekata, popravka, unutrašnje i spoljašnje uređivanje poslovnog prostora, kao i dovođenje instalacija, vrši se po odobrenju i nadzoru vršioca komunalne delatnosti, a u skladu sa važećim propisima.

Vršilac komunalne delatnosti može postavljati, premeštati i uklanjati sa pijačnog prostora pijačne jedinice prema svojim potrebama i potrebama Grada, a u skladu sa važećim propisima.

Zabrana ustupanja pijačne jedinice

Član 18

Korisnik ne može ustupiti zakupljenu pijačnu jedinicu drugom pravnom ili fizičkom licu, odnosno preduzetniku bez saglasnosti vršioca komunalne delatnosti.

Obaveza zauzimanja pijačne jedinice

Član 19

Korisnici su u obavezi da zauzmu zakupljene pijačne jedinice - tezgu, vitrinu i pijačno mesto do 7.00 časova u letnjem periodu, odnosno do 8.00 časova u zimskom periodu, u suprotnom vršilac komunalne delatnosti zadržava pravo izdavanja istih na dnevno korišćenje trećem licu.

Prestanak ugovora o korišćenju/zakupu pijačne jedinice

Član 20

Ugovor o korišćenju/zakupu pijačne jedinice (u daljem tekstu: ugovor) prestaje istekom vremena na koje je zaključen.

Ugovor može prestati i pre isteka vremena na koje je zaključen, na osnovu sporazuma ugovornih strana ili na osnovu otkaza uz otkazni rok od najmanje 8 dana.

Vršilac komunalne delatnosti može otkazati korišćenje odnosno ugovor sa korisnikom u sledećim slučajevima:

1. kada se pijačni prostor privodi drugoj nameni, rekonstruiše ili modernizuje u skladu sa urbanističkim planom,

2. kada korisnik ne plati zakupninu ili pijačarinu blagovremeno, uzastopno dva meseca,

3. kada se korisnik ne pridržava radnog vremena pijace,

4. kada korisnik svojom delatnošću ometa druge u obavljanju svoje delatnosti i to u slučaju kada svojevoljno, a na štetu drugih korisnika, zauzima veću površinu od zakupljene, svojim ponašanjem i načinom rada remeti druge korisnike i zaposlene ovlašćenog preduzeća,

5. ukoliko korisnik stvara nered na pijaci, izaziva tuču, vređa druge korisnike, kupce i zaposlene vršioca komunalne delatnosti,

6. u svim drugim slučajevima predviđenim ugovorom, ovom odlukom i važećim propisima.

VI PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE

Opšte obaveze vršioca komunalne delatnosti

Član 21

Vršilac komunalne delatnosti dužno je da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1) trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;

4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju planiranih prekida isporuke

Član 22

Vršilac komunalne delatnosti je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju neplaniranih prekida isporuke

Član 23

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, vršilac komunalne usluge dužno je da odmah o tome obavesti sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove (u daljem tekstu: sekretarijat za inspekcijsko- nadzorne poslove) i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti to ne učini u roku koji odredi sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove, sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret vršioca komunalne delatnosti.

Obaveze nadležnih organa Grada u slučaju neplaniranih prekida isporuke

Član 24

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove je dužan da:

1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.

Vršilac komunalne delatnosti dužno je da po nalogu sekretarijata za inspekcijsko-nadzorne poslove vrši vanredne poslove u vezi sa obavljanjem komunalne delatnosti kada je to neophodno za zadovoljavanje potreba korisnika, uz obezbeđenje sredstava za te poslove.

Obaveze vršioca komunalne delatnosti

Član 25

Vršilac komunalne delatnosti dužno je da:

1. pijace održava i uređuje u skladu sa planskim aktima, jasno obeleži i izdvoji pijačni prostor od okolnog prostora,

3. vidno istakne dane i vreme pijačne trgovine,

4. održava sopstvene izgrađene objekte na pijacama,

5. organizuje ili se stara o održavanju čistoće na pijacama,

6. obezbedi dovoljan broj korpi za otpatke,

7. obezbedi redovno iznošenje smeća koje se tokom dana nakupi,

8. najkasnije u roku od šest sati po isteku radnog vremena očisti i opere pijacu,

9. održava sanitarne čvorove i da obezbedi javnu higijenu na pijacama u skladu sa važećim propisima,

10. obezbedi vagu na kojoj se vrši provera mase kupljene robe (kontrolna vaga), da je jasno označi na mestu njenog nalaženja i da omogući lak pristup toj vagi,

11. obezbedi da lica koja prodaju robu na pijaci imaju svojstvo trgovca,

12. obezbedi uslove za prisustvo i rad nadležnih inspekcija za sve vreme pijačne trgovine,

13. stara se o primeni propisanog radnog vremena pijaca i ostalih odredbi o radnom vremenu,

14. obezbedi pristup korisnicima, kontroliše i preduzima mere urednog snabdevanja i reda na pijacama,

15. izvršava i druge obaveze koje proizilaze iz važećih propisa.

Anketa o kvalitetu pružanja komunalne usluge

Član 26

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke u trajanju od najmanje 30 dana.

Izjašnjavanje se organizuje elektronskim putem ili na drugi pogodan način.

Poziv za izjašnjavanje objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i vršioca komunalne delatnosti, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi dostave sekretarijatu Gradske uprave Grada Subotice nadležnom za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za komunalne poslove sačinjava analizu i nacrt akta sa merama za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću Grada Subotice sa izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.

Gradsko veće Grada Subotice nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stave 5. ovog člana donosi akt kojim nalaže vršiocu komunalne delatnosti da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Obaveze korisnika

Član 27

Korisnici su dužni da se staraju o:

1. urednom isticanju table sa nazivom i sedištem pravnog lica i preduzetnika, odnosno imenom i adresom fizičkog lica,

2. redovnom isticanju cena proizvoda izloženih prodaji,

3. kvalitetu proizvoda i usluga,

4. čuvanju proizvoda namenjenih prodaji po higijenskim uslovima,

5. održavanju čistoće prodajnog mesta u radnom vremenu pijace,

6. odnošenju otpadaka, ambalaže i drugo u kontejnere,

7. uklanjanju robe sa tezgi i pijačnog prostora po isteku radnog vremena pijace,

8. ispravnosti zakupljene pijačne jedinice i uređaja.

Korisnik na prodajnom mestu je obavezan da nosi odgovarajuću odeću u skladu sa sanitarnim propisima.

Naknada štete

Član 28

U slučaju da se korisnik ne pridržava ove odluke, te ošteti tj. umanji vrednost osnovnog sredstva, sitnog inventara, ambalaže ili druge materijalne vrednosti vršioca komunalne delatnosti dužan je nadoknaditi štetu.

U slučaju uništenja ili krađe robe na pijaci, korisnik nema pravo da zahteva naknadu štete od vršioca komunalne delatnosti.

Zabrane

Član 29

Na pijacama je zabranjeno:

1. bacati otpatke van korpi, odnosno posuda za skupljanje smeća i držati ambalažu ispod i oko prodajnog mesta i prljati pijačni prostor na bilo koji način (čišćenje voća i povrća pored ili ispred pijačne jedinice, loženje vatre, kuvanje, prosipanje tečnosti i dr.)

2. prodavanje robe na prostoru koji nije određen za prodaju te vrste robe,

3. unošenje i prodaja robe po isteku radnog vremena pijace,

4. uvoditi pse i druge životinje na pijace koje nisu određene za prodaju životinja,

5. klati stoku i živinu,

6. držati robu i ambalažu na prolazima i drugim mestima, koja nisu za to namenjena,

7. bespravno postavljati i pomerati objekte,

8. voziti ili gurati bicikle, bicikle sa motorom ili motocikle kroz pijačni prostor,

9. zadržavanje na pijacama bez potrebe po završetku radnog vremena,

10. konzumiranje alkoholnih pića izvan za to namenjenih objekata,

11. izazivanje nereda na pijaci putem nepristojnog, drskog i bezobzirnog verbalnog/fizičkog ponašanja (vikanje, svađa, vređanje, pretnja, tuča),

12. uznemiravanje i vređanje drugih korisnika u vršenju delatnosti trgovine, kao i vređanje službenih lica vršioca komunalne delatnosti,

13. vršenje drugih radnji kojima se narušava red i čistoća na pijacama.

VII SREDSTVA ZA OBAVLJANJE I RAZVOJ KOMUNALNE DELATNOSTI

Izvori sredstava

Član 30

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:

- prihoda od davanja u zakup (zakupnina), odnosno na korišćenje (naknada) komunalne infrastrukture (pijačne jedinice);

- budžeta Grada i

- drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Cena komunalne usluge

Član 31

Cenu komunalne usluge - visinu naknade za pijačnu uslugu vršilac komunalne usluge određuje polazeći od sledećih elemenata:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je Grad dao saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Oduku o promeni cene komunalne usluge donosi vršilac komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom koji uređuje komunalne delatnosti.

VIII NADZOR

Nadzor nad izvršavanjem odredaba ove odluke

Član 32

Nadzor nad izvršavanjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za komunalne poslove.

Inspekcijski nadzor

Član 33

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove preko komunalnih inspektora.

Komunalno-milicijski poslovi

Član 34

Komunalno-milicijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti Grada vezano za komunalnu delatnost upravljanja pijacama vrši Komunalna milicija.

U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:

1) izda prekršajni nalog;

2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

3) podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

4) obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

IX KAZNENE ODREDBE

Prekršaj

Član 35

Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama člana 22, 23, 24. i 25. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice kod vršioca komunalne delatnosti novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Novčanom kaznom od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako postupi suprotno zabranama iz člana 29. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 3. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Prekršajni nalog

Član 36

Za prekršaj iz člana 35. ove odluke izdaje se prekršajni nalog u iznosu od:

1. za pravno lice

50.000 dinara

2. za odgovorno lice u pravnom licu

10.000 dinara

3. za fizičko lice

5.000 dinara

4. za preduzetnika

10.000 dinara.

Prekršajni nalog sadrži sledeće pouke i upozorenja:

1) da se lice protiv koga je izdat prekršajni nalog, ako prihvati odgovornost i u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga plati polovinu izrečene kazne, oslobađa plaćanja druge polovine izrečene novčane kazne;

2) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne;

3) da lice protiv koga je izdat prekršajni nalog koje ne prihvata odgovornost za prekršaj ima pravo da u roku od osam dana od prijema prekršajnog naloga podnese zahtev za sudsko odlučivanje tako što će lično ili preko pošte predati prekršajni nalog nadležnom prekršajnom sudu uz naznačenje suda kome se zahtev podnosi;

4) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog biti dužno da pored plaćanja novčane kazne utvrđene prekršajnim nalogom nadoknadi sudske troškove u slučaju da zatraži sudsko odlučivanje a sud utvrdi da je odgovoran za prekršaj;

5) da će prekršajni nalog postati konačan i izvršan po proteku roka od osam dana od dana prijema ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u tom roku ne plati novčanu kaznu ili ne zahteva sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu;

6) da će lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u slučaju prinudnog izvršenja izrečene novčane kazne, biti dužno da nadoknadi troškove izvršenja određene rešenjem o prinudnoj naplati;

7) da će se fizičkom licu, preduzetniku i odgovornom licu u pravnom licu protiv koga je izdat prekršajni nalog neplaćena novčana kazna zameniti kaznom zatvora ili radom u javnom interesu.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja

Član 37

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe Odluka o utvrđivanju pijačne delatnosti komunalnom delatnošću ("Službeni list Opštine Subotica", br. 29/99, 13/00, 30/01, 9/05 i "Službeni list Grada Subotice", br. 33/08 i 27/17).

Prestanak primene

Član 38

Odluka o pijačnom redu ("Službeni list Opštine Subotice", br. 46/00 i 30/01) primenjivaće se do stupanja na snagu ove odluke.

Donošenje akta i usklađivanje Cenovnika

Član 39

Vršilac komunalne delatnosti će akt iz člana 12. stav 4. ove odluke doneti u roku od dva meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Vršilac komunalne delatnosti će Cenovnik pijačnih usluga uskladiti sa odredbama ove odluke u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do donošenja akta iz člana 12. stav 4. ove odluke, odnosno do usklađivanja Cenovnika pijačnih usluga, vršilac komunalne delatnosti će i dalje primenjivati akt kojim je uređen način davanja u zakup i na korišćenje pijačnih jedinica važeći na dan stupanja na snagu ove odluke, odnosno Cenovnik pijačnih usluga koji važi na dan stupanja na snagu ove odluke, osim odredaba koje su u suprotnosti sa ovom odlukom.

Stupanje na snagu

Član 40

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".